edwardus
door edwardus Sep 8, 2007 om 15:25
Computers & telefonie

Al ervaringen met Alice.nl?

Na de recente introductie van de nieuwe internet- en telefonie-provider Alice (www.alice.nl) werd het weer stil, terwijl het aanbod me dermate aantrekkelijk in de oren klinkt dat ik overstappen overweeg.

Normaal gesproken regent het hier altijd klachten over providers, maar ik hoor niks over Alice. Hoe komt dat? Durft niemand het aan? Of zijn de overstappers zo tevreden?

Wie heeft er ervaring met deze provider? The good, the bad and the ugly, laat het weten s.v.p.

1712 60 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 8, 2007 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt hier even lezen, maar dit zul je zelf ook wel gevonden/gezien hebben verwacht ik ( Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring )

ve
door verwijderd - Sep 8, 2007 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja die heb ik inderdaad ook gevonden, ben al aan het lezen (duurt even met 29 pagina's ...

Tot nu toe (blz 4) zijn de meeste bijdragen van geïnteresseerden die aan het speculeren/fantaseren zijn, dus ik ben ook benieuwd of er al heuse klanten zijn.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2007 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou, ze hebben hier al 2 heuse klanten ;-)

(meer heb ik er nog niet kunnen vinden althans) en ze hebben ook nog niet veel interessants te melden ; Internetten.nl

ve
door verwijderd - Sep 15, 2007 om 01:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Poe poeh, na alle (momenteel 33) pagina's doorgespit te hebben geloof ik dat mijn vragen wel bevredigend beantwoord zijn. Dit abonnement lijkt vooral bedoeld voor mensen die niet al te veel met zaken willen rommelen, vooral huis tuin en keuken-gebruik. Gratis bellen 24x7 naar vast klinkt goed.

Ik had enige zorg omtrent port-forwarding, maar dat kan via addressmapping dus ondervangen worden. Niet dat ik het veel gebruik, maar de "noodzaak" zou voor mij kunnen toenemen.

Op mijn adres is ADSL2+ beschikbaar met een geschatte snelheid tussen 16 en 20 Mb/s, terwijl ik nu al zeer content ben met m'n 6 Mb/s xs4all lijn.

Administratief gaat er nog redelijk wat mis, de organisatie zit nog helemaal in de leer-fase. Toch (nog) geen klachten over financiële afhandeling.

Omzettings-leed zoals IPB/Tele2 lijkt vooralsnog niet aan de orde.

Uiteraard is een xs4all account wat luxer aangekleed, daar staat dan ook een ca. 2x zo hoge prijs tegenover. Het gaat erom de verwachtingen recht te zetten.

Nu nog even uitzoeken wat ik voor opzeg-termijnen heb....

ve
door verwijderd - Sep 15, 2007 om 02:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij beide 1 maand zo te zien (ben al lang klant).

ve
door verwijderd - Sep 15, 2007 om 02:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met een ISDN-aansluiting is het - net als bij sommige anderen providers onmogelijk of beperkt qua snelheid - niet mogelijk bij Alice.nl!

ve
door verwijderd - Oct 1, 2007 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is al een apart onafhankelijk forum opgezet over Alice.

http://alice.gebruikers.eu

De nodige klachten, maar ook positiever ervaringen kun je er al vinden.

Forum Alice

ve
door verwijderd - Oct 3, 2007 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Welkom op het onafhankelijke forum, Alice in Digiland!

Promoot dit forum!  -----

Waarom moet dit gepromoot worden ??!

Is het wel zo onafhankelijk ?

ve
door verwijderd - Oct 3, 2007 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ons eigen forum ;-)

Forum Alice / Vara Kassa-online

ve
door verwijderd - Oct 3, 2007 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jij ook bedankt Karel, ook een goeie tip.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2007 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ondertussen 60 euro ruim kwijt aan belkosten naar de klantenservice
2 x contact gehad, terugbelafspraken worden niet nagekomen.
Gelukkig heb ik gesprekken getaped.
Doordat ik op afgesproken tijden thuis was, was ik niet in staat om werkzaamheden te verrichten
Tevens ligt mijn verbinding er tussen 16.00 en 20.00 uur er elke keer uit
Kon geen foto's zenden, naar opdrachtgever, conclusie: deadline misgelopen en 270 euro kwijt.
Laat ik gebruikers een ding adviseren, iedere keer als je een medewerker spreek, deel dan mee dat je het gesprek opneemt( juridisch gezien, moet je hun dat laten weten)
Als ze dan hun afspraken niet nakomen, heb je tenminste het recht aan jouw kant in geval voor eventuele schadeclaims, omdat alice zijn afspraken niet nakomt.
Ik heb vandaag alleen al op mn kpn lijn tussen 18.30 uur en 19.30 uur tussen 20.00 en 20.50 uur en tussen 21.15 tot 12.55 in de wacht gestaan, zonder maar 1 keer te woord zijn gestaan.
Kortom, als je klachten hebt, tape de gesprekken.
Ik heb 6 emails verzonden in een tijdsbestek van 2 weken en slechts een keer een standaardmail terug gehad, waar geeneens antwoord op mijn vragen werd gegeven.
Alice heeft een totaal incapabele klantenservice, waarschijnlijk vers van t vmbo geplukt, als je er eens een keer doorheen komt, kunnen ze 8 van de 10 keer geeneens een antwoord op je vraag geven.
HIERBIJ DOE IK EEN OPROEP AAN ALLE ALICE KLANTEN DIE ONBEHOORLIJK ZIJN BEHANDELD EN ONDANKS GEDANE TOEZEGGINGEN NIET GOED GEHOLPEN ZIJN EN ZO ALS IK AAN T LIJNTJE GEHOUDEN WORD, OM ONZE KRACHTEN TE BUNDELEN EN IK BEN BEREID OM VIA EEN GERECHTELIJKE PROCEDURE ONS RECHT TE HALEN.
Aangezien je als individuele client niet serieus genomen word, lijkt het me beter om onze klachen te bundelen, zodat er daadwerkelijk wat gedaan kan worden aan de abominabele en arrogante houding van deze provider.
DEPONEER UW KLACHT OP KLACHTENOVERALICE@GMAIL.COM
SAMEN STAAN WE STERKER.
ik zal er persoonlijk voor zorgen, dat Uw klacht word doorgezonden naar alice.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2007 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zin in een overstapdrama? Bij Alice zit je goed! Ik heb niet gauw ergens spijt van... Bezint eer ge begint bij deze nieuwkomer.

Ma 27 aug. Online aanmelden op www.Alice.nl. Ontvangst emailbevestiging. Krijg binnen twee weken post...

En dan na zes weken tijd vele emails, dure telefoongesprekken via 0900 1560 (25 ct/minuut), toezeggingen om terug te bellen verder...

Vr 12 okt. Laatste keer bellen met Alice 0900 1560 (€ 0,25 per minuut)… en weer veel geld kwijt. Waarom belt u niet terug? "Ik kan u niet helpen. U heeft op 1 gedrukt. U moet opnieuw bellen en op 2 drukken voor bestaande klanten...". EN NOU WIL IK %$!#@! ALICE persoonlijk aan de lijn! NU!!!! DIE BITCH!! “Ogenblikje. Ik bespreek het met mijn collega... U wordt vandaag teruggebeld. Er is een lijst van mensen en die worden allemaal teruggebeld.” Tsja. Druk-druk-druk. Bij die Alice…

En? Hoe liep ’t af? Nooit meer iets vernomen. Toppertjes hoor. We zijn zes weken verder en… niks. Dag Alice! Bedankt hoor! Zo duidelijk is Alice. :(

Tip: ik raad iedereen aan om gemaakte belkosten via 0900 1560 terug te vorderen. Hier worden weer 10 duizenden euros geincasseerd over de ruggen van goedgelovige consumenten. Misschien kunnen we gezamelijk een claim indienen? Iets voor Vara's Kassa? Of beter nog: Opgelicht…?

ve
door verwijderd - Oct 16, 2007 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt erop dat Alice nu groeischeuren vertoont. Waar het in het begin relatief onschuldige slordigheden betreft, lijkt het nu duidelijk te worden dat ze het gewoon niet meer aankunnen.

Het zou Alice sieren als ze, net als KPN, de belkosten voor het service nummer zouden verlagen naar 1cpm o.i.d. zolang ze zelf de oorzaak zijn van hun problemen.

Lijkt me een gevalletje Klachten top 3 te gaan worden. Misschien nog iets langer wachten met de beslissing. Balen, want ik wil ook best wel 24x7 kosteloos bellen.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2007 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of dat genoemde forum neutraal is vraag ik mij nu ook af.
Ik heb al enkele aanmeldingspogingen gedaan en al die pogingen falen.

Maar goed, mijn ervaringen met Alice.

Het begon al bij de aanmeldingsprocedure, op mijn nieuwe adres maakten de vorige bewoners gebruik van de kabel, dus daar kwam de monteur al om de hoek kijken a 79 euro om op het kpn wcdtje een signaal te zetten.
Volgens de site zou de procedure maximaal drie weken in beslag nemen, dat werden er 5, beetje lastig toch wel anno 2007 zonder internet. Gelukkig zijn er nog mensen die hun netwerk vriendelijk open stellen voor mensen zonder internet, maar het begint toch wel koud te worden op straat.

Maar ok, het is gelukt.
Op een maandagochtend stond er een monteur voor de deur, ik zal je de details besparen maar de verbinding deed het, althans dat moest ik maar aannemen want mijn modem was nog onderweg, beetje laat opgestuurd.
De monteur vroeg mij wat mij belooft was aan snelheid, ik gaf aan dat de postcodecheck een snelheid van 16-20 Mb aangaf.
De monteur vond dat extreem hoog en gaf aan dat KPN zelf nooit boven de 12 Mb komt om technische redenen.
5Mb leek hem haalbaar, nu ik mijn modem heb blijkt het ook meestal niet meer dan 5 te zijn met een uitschieter naar 7.

Vervolgens begon het gehannes met de instellingen en aanmeldingsprocedures in de Lounge.
Van het wachtwoord, je geboortedatum klopte niks, ik bleek de Amerikaanse notering te moeten gebruiken ipv de voorgestelde Europese, ja als je tegenslagen hebt wordt je vindingrijk.
Commentaar later van de belmuts "ow we hebben vast maand en datum omgedraait", Nee hoor ik heb mij zelf aangemeld en het staat goed op het formulier van jullie, alleen er staat DDMM ipv van MMDD.

Om alles vervolgens draaiend te krijgen kom je in de Alice Lounge eerst langs de email opgave. Hier mag je een emailadres aanmaken.
Na mijn keuze gemaakt te hebben wordt alles in gang gezet en gevraagd uit te loggen.
Het adres wordt dan aangemaakt en je zou later de Lounge weer in kunnen voor het vervolg, wel, ken je die reclame van die Sorbo zeem nog met die glassenwasser en een steeds langer wordende baard ?

Goed maar eens bellen met de hellupdesk.
Ah probleem opgelost, er moet dan ineens @alice.nl achter je username staan, nee duidelijk, erg logisch.
Wat kost het om dat regeltje toe te voegen dat je username dan ineens verandert.

En toen kwam het volgende verhaal. De Alice Lounge is al meer dan een week niet meer te bereiken door een technisch mankement.
Ik ben er klaar mee, ik bel niet meer, ik stuur een brief waarin ik vriendelijk verzoek mijn geld voor de afgelopen periode terug te storten aangezien ik
Niet de snelheid heb die Alice mij aanbiedt.
Ik geen email kon verzenden omdat out.alice.nl niet werkt (smtp.alice.nl wel ???)
Ik weliswaar kan bellen maar geen idee op welk nummer ik zelf  bereikbaar ben. Ow wacht nu snap ik hem, er staat ook "onbeperkt bellen"en niet "onbeperkt bellen en gebeld worden", stom stom stom van mij.

Aan die belmutsen heb ik al doorgegeven dat ze;
Een melding op de voorpagina moeten zetten dat de Lounge eruit ligt.
Een wiki moeten maken om mensen door hun aanmeldprocedure heen te leiden.
Er vast nog meer vragen komen als ik in het volgende level van Lost met Alice beland.
En verder dat ze zelf eens een cursus internet en netwerkbeheer moeten volgen. Als ik test op snelheid doe ik dat op een computer meteen achter het modem, en werk ik natuurlijk niet met 5 computers tegelijk.

Nou zo duidelijk is Alice dus, probeert u het later nog eens.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2007 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch zonde dat ze zo lopen te prutsen. Je hebt maar één kans om een eerste indruk te maken. Misschien is het aanbod van Telfort toch te prefereren. Zelfde prijs, andere organisatie.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2007 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Voor zover ik begrepen heb zijn ze pas sinds 16 aug.2007 actief- nog geen maand - , dus dan zul je nu nog weinig ervaringen horen.

Zou je niet beter nog min. een half jaartje wachten ? ;-)

Groetjes,

ve
door verwijderd - Nov 2, 2007 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Samenvatting: na een tijdje het Tweakers draadje (zie boven) te hebben gevolgd ben ik er achter dat je óf een van de eersten had moeten zijn, óf nog een tijdje moet wachten tot de rook is opgetrokken.

Intussen is mijn vertrouwen in Alice wat bekoeld en heb ik eenzelfde abonnement bij Telfort aangevraagd, Telfort internet 20Mb en vast bellen voor €29,90. Het voordeel daarvan is voor mij:

  1. eigen VOIP modem waar je zelf de SIP gegevens kunt instellen, je zou dus bijv. ook via een andere provider kunnen bellen als je dat wilt

  2. als je dat wilt kun je ook een (eigen) draadloos modem inzetten, dus maar 1 apparaat nodig

  3. organisatorisch beter, Telfort is al een redelijk volwassen organisatie waar de zaken doorgaans kloppen, dit in tegenstelling tot Alice

ve
door verwijderd - Nov 29, 2007 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat je inderdaad maar beter een half jaar kan wachten met dit bedrijf als ik alles op het internet een beetje heb gelezen.

Zelf heb ik de gok gewaagd. Drie dagen na mijn schriftelijke aanmelding begon bij mij de ellende!

Ik krijg een bevestigingsbrief thuis, qua opbouw was deze al erg onprofessioneel. Geen onderwerp, geen datum, geen adres, geen handtekening. De tekst in de brief zelf was ook erg slecht en wat me het meest verbaasde was nog dat er stond dat iemand voor mij de televisie, telefoon en computer op het modem aan zou komen sluiten. Een dergelijke klus zou ik altijd zelf doen en heb ik dan ook niet aangevraagd. Om de hoge (ik geloof 90+ euro) kosten te voorkomen belde ik met het dure "service" nummer.

Ik werd doorverbonden naar de administratieve afdeling. Wat schetste mijn verbazing: ik zou geen klant zijn van hun en ook niet worden, want ze hadden mijn gegevens niet in het systeem. Dit uitzoeken kostte hem overigens ongeveer 5 minuten: "Zoeken op uw achternaam duurt nou eenmaal erg lang meneer". Feit: dan zijn er nogal prutser aan het werk geweest, want elke database heeft een dergelijke opdracht in hooguit 1 seconde uitgevoerd (zeker bij nog geen 25.000 klanten).

Toen ik deze bewuste medewerker vroeg om zijn baas zette hij me in de wacht om iets met zijn baas te bespreken. De reactie was: "Mijn supervisor begrijpt niet waarom u nog aan de lijn blijft, kost alleen maar geld. Als u geen klant wilt worden kan ik dat begrijpen. Ik wil graag dit gesprek nu beindigen".

Naderhand heb ik nog een keer gebeld omdat het me niet lekker zit. Ik wil geen overbodige kosten maken en niet reageren zal worden opgevat dat ik akkoord ga met de brief. Ik werd nu doorverbonden met de technische afdeling! Dus ik vroeg waarom ik met de technische afdeling doorverbonden zou worden als ik nog geen lijntje in huis heb liggen van Alice. "Zij beschikken over de meeste klantgegevens". Maar natuurlijk konden ze me daar ook niet vinden in het "systeem". "Meneer ik kan u verzekeren dat u geen klant bent en aangezien u niet in het systeem staat zult u dit ook niet worden". Ik zou dit momenteel graag geloven, ware het niet dat ik ook hier geen vetrouwen in heb en over een week of 4 een acceptgiro verwacht.

De allermooiste reactie van de medewerker was nog dat hij veronderstelde dat het een "nep brief" zou zijn die niet van Alice afkomstig zou zijn. Mijn enige vraag aan hem was "welke grappenmaker zou nou zoiets doen: eerst mijn brief (aanmelding) onderscheppen om vervolgens een nep brief te versturen met het 0900 nummer van Alice? Deze persoon zou op zijn minst zijn eigen betaalde nummer opgeven, dan werd hij er nog rijk van."

Kortom: Nooit aan dit bedrijf beginnen, als de aanmelding al niet goed gaat, dan kun je beter stoppen. Ik ga dan ook 10 euro terugvorderen plus 7,50 voor het aangetekend versturen van mijn opzeggingsbrief.

Een gezamenlijke actie van de Vara zou ik ondersteunen en zou ik graag willen organiseren!

ve
door verwijderd - Dec 7, 2007 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

ik ben nu enkele weken in het bezit van alice.nl en ik word er nu al doodziek van..

mijn internet en telefoon vallen continue weg..soms om de 2 minuten, soms om het uur, er is in ieder geval geen touw aan vast te knopen.

De eerste keer probeerde ze het op te lossen dmv het weghalen van de splitter, wat geen enkele zin heeft gehad.

paar dagen later weer bellen, probleem wordt neergelegd bij de technische dienst en zij kijken er naar binnen 5 werkdagen!. Op dit moment is er ook pas een case van aangemaakt.

Ik heb elke dag gebeld voor een status update, waarop ik steevast de opmerking kreeg dat het was uitgezet bij de technische dienst, maar dat zij het heel erg druk hadden ( wat mij alleen al doet vermoeden dat er heel veel problemen zijn, zelfs met 1 techneut kan je wel een storinkje of 20 wegwerken op een dag lijkt mij zo :D)

Nu dag 5 (sinds de case is aangemaakt), dag 30 ongeveer sinds ik mijn internet verbinding heb en ik krijg te horen dat het probleem is doorgezet naar bbned aangezien zij de lijn beheren. geen melding van gehad..geen telefoontje of email..Waarschijnlijk word de snelheid nu verlaagd, maar vermoedelijk heeft bbned hier nog tot in de loop van volgende week voor nodig :(.

Komt er nu op neer dat ik al sinds het begin van mijn lopende contract niets anders dan problemen heb gehad en nu betaal voor een dienst die mij niet geleverd wordt. communiceren doen ze niet aan, niet naar de klanten, maar ook alleen maar via mail naar bbned.

zodra mijn klacht nu verholpen is krijg ik hier geen melding over van alice.nl omdat ze niet de mogelijkheid hebben om naar buiten te bellen. ik moet dus zelf maar uitvinden of de klacht verholpen is of niet!

de manier waarop ze met klanten omgaan is echt verbijsterend..het enige voordeel van hun eigen regels is dat je er maar een maand aan vast zit.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2007 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben nu al vanaf 10 november bezig om adsl van alice te krijgen, dat was de datum waarop ik aangesloten zou worden volgens alice en de dag dat mijn vorige provider de stekker er uit trok. Na diverse telefoontjes (a € 0,25 per minuut) kreeg ik te horen, meneer op 23 november gaat het echt gebeuren. Op 27 november was de telefoon lijn aan de beurt, ik kon ook niet meer bellen. Nu 9 december heb ik nog geen internet en telefoon. ik kan wel bij mijn webmail, o wat ben ik blij dat ik overstap naar alice.Niet dus!!!!!

ve
door verwijderd - Dec 9, 2007 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Dec 9, 2007 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Half oktober Alice aangevraagd ter vervanging van KPN InternetPlusBellen, begin december aangesloten.

Eerste dagen wat onstabiele verbinding, een verkeerd profiel voor mijn aansluiting in de wijkcentrale was de boosdoener (te hoge snelheid = te veel druk op de lijn, ik kan max 12 mb krijgen). Probleem is verholpen.

Het was de bedoeling dat mijn KPN-nummer meegenomen zou worden, KPN heeft mijn opzegging niet goed verwerkt, drie keer moeten bellen, mijn lijn is per direct beeindigd. Door een stommiteit van KPN is mijn nummer verdwenen.
Heeft weinig met Alice van doen, alleen overstappen is dus kennelijk dus niet zo eenvoudig.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2007 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het voordeel van ALICE.NL is dat je niet vast aan een contract bent gebonden.

Dus opzeggen diegene die een slechte ervaring mee heeft.

Zelf heb ik 4 mb/640 van Tiscali zonder telefonie, het werkt uitstekend deze snelheid.

Tiscali.nl wordt per 15 januari 2008 Telfort.nl van ISP Green BV, dochteronderneming van KPN.

Persoonlijk heb ik meer interesse in de snelheid 20 mb/1024 voor € 19,95 per maand, zonder telefonie, thans bij Telfort.nl wordt aangeboden. Dit moet na 15 januari 2008 geen probleem zijn?!

Met de telefonie van Tiscali.nl was ik niet zo gecharmeerd, binnen de proefperiode van 3 maanden binnen 1 week weer beëindigd.

ve
door verwijderd - Dec 26, 2007 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

dag

bij deze wil ik zegen dat je niet de enigste bent met die probleemen ik heb nou 2 maanden alice en het is nog steeds niet goed het begon al met aanmelden daar ging het al fout. met aansluiten had ik probleemen met telefoonie. en toe nog internet die kwam ook niet hoger dan 4 a 5 mb daar over gebelt en gemailt te heben kreeg ik te hooren dat het aan mijn kabels lag en mijn pc. het singal naar moden zou volgesn alice 11 mb zijn dus niet.  toen kreeg ik de rekening die was ook fout ik zou me aangemeld hebben voor talt 4 free international waar ik dus niets van afweet maar schijnt een foutje te zijn als je je aanmeld via internet zet die het erbij . moest maar een brief naar alice schrijven om het te veranderen en te kijken of ik mijn geld terug krijg. ze snapen alleen het verschil niet tussen geactiveert en gedactiveert dat is bij alice hetzelfde kan dus weer overnieuw beginen met mailen en bellen. het begint dus goed met alice.

hdijkhorst

ve
door verwijderd - Jan 2, 2008 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al 19 dagen geen internet verbinding ze zijn nog steeds het WAN IP nummer aan het zoeken.

Conclusie begin nooit aan Alice.

Ik heb het al opgezegd maar heb nog recht op 1 maand internet.

Ik kan het wel vergeten denk ik.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2008 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels is mijn internet verbinding al overgezet naar Telfort en dat is heel soepel verlopen. Ze hadden aangekondigd dat ik in de week van 31-12 zou worden overgezet en jawel hoor, op 31-12 kreeg ik geen internet meer aan de praat via xs4all, dus Telfort modem ingeplugd en jawel ... meteen verbinding.

Telefonie komt denk ik nog, want ik krijg m'n VoIP account niet geactiveerd in het modem en de KPN lijn doet het ook nog gewoon. Moet eerst geporteerd worden zeker, orderstatus is ook nog 4 (niet 5). Ik wacht in spanning af.

Tot nu toe verloopt het dus prima via met Telfort, ik ben blij dat ik niet toch voor Alice ben gegaan.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2008 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag 4 januari is ook het Vast bellen opgeleverd. Ik kan bellen en gebeld worden (best handig voor een telefoon). Op de 2e SIP-poort heb ik Voipbuster geactiveerd voor internationale telefoontjes, dit heet eventjes puzzelen gekost. Van KPN en XS4ALL netjes bevestiging gekregen van opzegging. Tot nu toe gaat alles dus op rolletjes.

Nu alleen nog de beloofde bol.com cadeaubon van de vastelatenbond en dan is alles compleet, hoewel het me niet om die bon te doen was.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2008 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag edwardus,

Ik had Speedlink met VoIP tot 1 september. Daar wilde ik weg. Alice kwam eigenlijk als geroepen. Hun aanbod lijkt aantrekkelijk, 20 mb. Daar had ik nu gezeten, ware het niet dat Alice per se het beheer van het stukje lijn van de straat tot in huis van KPN over wil nemen. Dat wil ik zelf blijven huren van KPN.

Er zitten bij Alice toch addertjes onder het gras:
Alice kan wel beweren dat je meteen weg kunt als het je bij hen niet bevalt, maar doordat zij de lijn van KPN overnemen, waar je in eigen beheer bij anderen een korting van 9,95 euro op het abonnement voor krijgt, kan dat  bij Alice niet. Wil je  b.v. een maand nadat  je  naar Alice bent overgestapt, weer terug  naar KPN, dan dien je wel ruim 60 euro herintredingskosten aan KPN te betalen. Dan ga je nog niet zo gauw weg!

Verder moet je wel heel dicht bij de centrale zitten, wil je van die aantrekkelijke 20 mb gebruik kunnen maken. Ik houd er hier theoretisch maar 7,5 mb van over. Dat wordt praktisch nog veel minder als zich veel mensen bij Alice aanmelden.
De uitbreiding van infrastructuur loopt bij iedere provider achter op de feiten: pas als er veel klachten komen over te lage snelheid, wordt er  overlegd over uitbreiding. Daarna moet nog beslist worden wat en hoe. Er moet nog besteld worden, na een tijd geleverd en ge-installeerd. We zijn heel wat ellende verder als het eindelijk weer acceptabel kan zijn.

Ik zou graag een feitelijk positive bijdrage leveren over Alice.

Misschien op fora in Italie en/of Duitsland. Daar zijn ze al langer actief.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2008 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op 2 punten wil ik je corrigeren. Het is namelijk niet zo dat bij Alice de KPN-lijn moet worden overgenomen. Je kunt het er rustig bij houden, alleen betaal je dan wel eenmalig voor een extra aderpaar (tja lood om oud ijzer eigelijk wel).

Verder is bij adsl het niet zo van invloed op de snelheid hoeveel mensen in je wijk online zijn, dat was wel het geval bij internet via de kabel (of het nog zo is weet ik niet).

Bij Telfort wordt de KPN lijn wel overgenomen (die hoef je bij aanvraag niet te hebben trouwens, wordt kosteloos aangesloten indien nodig), maar mocht je ooit weer een KPN lijn nodig hebben, dan heb je in 2 maanden de prijs daarvoor eruit. Wat zeg ik, in mijn geval nog niet eens 2 maanden.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2008 om 03:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ha edwardus,

Ik heb het nagevraagd bij Alice, maar ze hebben geen mogelijkheid voor een abo met KPN in mijn beheer. Ze willen het alleen als ze de lijn ook overnemen.

Dat het met een extra aderpaar wel kan lijkt me logisch, maar dat zal niet zonder flinke kosten gaan. Toen onze dochter wonende in een nieuwbouwwijk, vorig jaar naast haar telefoon ook een vaste lijn moest hebben voor haar kantoor aan huis naar een ministerie, is de straat open geweest, de kabelaftakking gesloopt, 2 draadjes erbij aangesloten, nieuwe aftakmof erom, smurrie erin, gat weer dicht en de bestrating weer leggen. Iets meer dan een halve dag werk.
We hebben geen rekening gezien, want het ging in opdracht van een ministerie, maar het zal zeker niet goedkoop zijn geweest.
Lijkt me geen optie voor ADSL.

Overigens zag ik kort nadat ik het verzonden had, dat het eigenlijk een oud topic was en mosterd na de maaltijd. Alhoewel sommige mosterd altijd smaakt ;-)

H.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2008 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oud topic valt wel mee wat mij betreft. Alice is voor velen een slepend verhaal, dus wat dat betreft ...

Een tweede aderpaar is meestal aanwezig, de monteur hoeft dan alleen maar een tweede aansluiting in de wijkcentrale te maken en dan kun je in huis de witte en oranje draad gebruiken. Daar betaal je dan die €69 voor. Niet dat ik je wil overhalen naar Alice ofzo, maar je hoeft geen torenhoge rekening te verwachten mocht je er een aderpaar bij willen (meestal).

Zoals je hebt kunnen lezen is mijn ervaring met Telfort heel positief, ik kan het je aanraden. Telfort kent ook een mogelijkheid om de bestaande KPN lijn ernaast te houden. Je betaalt dan géén €69 aansluitkosten, alleen wat je al aan KPN betaalt, dat gaat gewoon door dan.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2008 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

INTER(NET)NIET!!!

Hallo,

Ben vanaf september bezig een snelle internet verbinding te krijgen met als gevolg dat ik vanaf 4 november helemaal geen internet meer heb!!

Het begon in september bij mijn aanvraag voor snelle internet bij mijn provider Planet, na enige tijd kreeg ik te horen dat dit bij hun niet mogelijk was omdat ik gebruik maakte van Tele2 telefonie!

Bij navraag bij andere providers ( KPN, Orange, hetnet) bleek dat bij hun geen probleem totdat zij een terug koppeling kregen op hun systeem dat de "lijn" bezet bleek.

Uiteindelijk 4 november zou Alice het probleem oplossen, zij hebben er voor gezorgd dat de "lijn" schoon werd met als gevolg dat ik nu op 5 januari nog steeds geen internet heb.

Vele telefoontjes en e-mails heb ik moeten plegen, echter steeds met de mededeling dat de activering bijna rond was en ik de zelfde dag internet zou hebben.

Het blijkt onmogelijk voor zowel Alice als BBN ( de netwerkbeheerder ) het euvel boven water te krijgen en ik hedenmorgen te horen kreeg dat ze op dit moment niets konden doen als afwachten?

Ben er van overtuigd dat dit probleem niet alleen bij mij is, maar dat er nog veel van dit soort problemen spelen.

Ik hoop dat u hier een keer aandacht aan besteed.

Ed Renes

ve
door verwijderd - Jan 7, 2008 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu heb ik geluk dat ik op iemand zijn internet kan, maar met ALICE heb ik al 25 dagen geen contact.

Ze bellen ook niet en ze weten niks.

Ik moet geduld hebben, jaja na 25 dagen.

Ze verdienen een koude douche bij Radar.

Dus begin niet aan Alice met haar kromme benen.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2008 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Edwardus,  Gaat je huidige verbinding met Telfort goed en waren er nog problemen met LINUX?

Enkele providers werken slecht en dan word je veroordeeld tot Billy Gaten en daarom mijn vraag, want ik het het ontbonden omdat ze het niet konden...

ve
door verwijderd - Jan 8, 2008 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje offtopic inmiddels:
De verbinding via Telfort loopt voorbeeldig. Thuis werk ik vooral op Windows. Ben wel voorstander van Linux, maar heb een 2-sporen beleid. Er is voor beide wat te zeggen. Alles loopt nog steeds via een SMC ADSL2+ modem+router die ik al had en dat werkt altijd. Omdat Telfort een VoIP modem nodig heeft voor bellen, heb ik dus de ZyXEL modem+router tussengeschakeld. Daarvoor moesten in m'n router wel de dhcp, NAT, en firewall uitgeschakeld worden, dat was even een learning experience. Schakel niet in de VoIP modem de routing functie uit, want dan kun je ook niet meer via VoIP bellen.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2008 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u wel eens 2 maanden zonder internet gezeten, nee ?Stap dan nu over op Alice!! Om snellere verbinding te krijgen ging ik naar Alice. Na 2 maanden, talloze dure telefoontjes nog steeds geen internet. Heb het nu opgegeven en mijn aanvraag loopt nu bij Telfort die wel over een technische dienst beschikt die je kan bereiken.

Geachte heer Renes,

Bedankt voor uw e-mail. Uw vraag betreft uw internetverbinding.

Wij vinden het erg spijtig om te moeten vernemen dat u uw order heeft opgezegd. Als antwoord op uw vraag moeten wij u helaas melden dat dit niet anders is dan de antwoorden die u reeds telefonisch heeft ontvangen. Uw probleem is nog onder behandeling bij de collega's die ons ondersteunen. Zij hebben nog geen gepaste oplossing en daarbij dus geen antwoord voor u gevonden. Wij vinden het erg vervelend dat ook wij u geen opheldering kunnen geven.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Het Alice team

<SCRIPT>document.getElementById("MsgContainer").innerHTML='\x0d\x0a\x3cmeta http-equiv\x3dContent-Type content\x3d\x22text\x2fhtml\x3b charset\x3dunicode\x22\x3e\x0d\x0a\x3cmeta name\x3dGenerator content\x3d\x22Microsoft SafeHTML\x22\x3e\x3ctitle\x3e\x3c\x2ftitle\x3e\x3cstyle\x3e\x0d\x0a.ExternalClass\x0d\x0a\x7bcolor\x3a\x23000000\x3btext-decoration\x3anone\x3bfont-size\x3a10pt\x3bfont-family\x3aVerdana,\x0d\x0aArial\x3bfont-weight\x3anormal\x3b\x7d\x0d\x0a.ExternalClass TABLE\x0d\x0a\x7bcolor\x3a\x23000000\x3btext-decoration\x3anone\x3bfont-size\x3a10pt\x3bfont-family\x3aVerdana, Arial\x3bfont-weight\x3anormal\x3b\x7d\x0d\x0a.ExternalClass EC_A.link\x0d\x0a\x7bcolor\x3a\x23000080\x3btext-decoration\x3aunderline\x3bfont-size\x3a10pt\x3bfont-family\x3aVerdana, Arial\x3bfont-weight\x3anormal\x3b\x7d\x0d\x0a.ExternalClass EC_A.visited\x0d\x0a\x7bcolor\x3a\x23000080\x3btext-decoration\x3aunderline\x3bfont-size\x3a10pt\x3bfont-family\x3aVerdana,\x0d\x0aArial\x3bfont-weight\x3anormal\x3b\x7d\x0d\x0a.ExternalClass EC_A.hover\x0d\x0a\x7bcolor\x3a\x23000080\x3btext-decoration\x3aunderline\x3bfont-size\x3a10pt\x3bfont-family\x3aVerdana, Arial\x3bfont-weight\x3anormal\x3b\x7d\x0d\x0a.ExternalClass EC_A.active\x0d\x0a\x7bcolor\x3a\x23000080\x3btext-decoration\x3aunderline\x3bfont-size\x3a10pt\x3bfont-family\x3aVerdana, Arial\x3bfont-weight\x3anormal\x3b\x7d\x0d\x0a\x0d\x0a\x3c\x2fstyle\x3e Geachte heer Renes,\x3cbr\x3e\x3cbr\x3eBedankt voor uw\x0d\x0ae-mail. Uw vraag betreft uw internetverbinding.\x3cbr\x3e\x3cbr\x3eWij vinden het erg\x0d\x0aspijtig om te moeten vernemen dat u uw order heeft opgezegd. Als antwoord op\x0d\x0auw vraag moeten wij u helaas melden dat dit niet anders is dan de antwoorden\x0d\x0adie u reeds telefonisch heeft ontvangen. Uw probleem is nog onder\x0d\x0abehandeling bij de collega\x27s die ons ondersteunen. Zij hebben nog geen\x0d\x0agepaste oplossing en daarbij dus geen antwoord voor u gevonden. Wij vinden\x0d\x0ahet erg vervelend dat ook wij u geen opheldering kunnen geven.\x3cbr\x3e\x3cbr\x3eWij\x0d\x0ahopen u hiermee voldoende te hebben ge\u00efnformeerd, onze excuses voor het\x0d\x0aongemak.\x3cbr\x3e\x3cbr\x3eMocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op\x0d\x0a0900-1560 \x28ma t\x2fm vrij\x3a 08.00 - 22.00 uur, za\x3a 09.00 - 22.00 uur, 25\x0d\x0aeurocent per minuut\x29 of op www.alice.nl. \x3cbr\x3eWij horen graag van u. \x3cbr\x3e\x0d\x0a\x3cbr\x3eMet vriendelijke groet,\x3cbr\x3e \x3cbr\x3eHet Alice team\x3cbr\x3e ';

ve
door verwijderd - Jan 12, 2008 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

edwardus, kun je mij wat meer vertellen over de telefoonaansluiting bij telfort. Als ik het goed heb sluit je je vaste telefoon aan op het modem en kan je dan gewoon bellen. Maar het modem blijft toch gewoon aangesloten op je kpn uitgang in de woonkamer? Ik heb internet via telfort(12move overgenomen door telfort) en wil van mijn telefoonabonnement af die via kpn loopt. Met vriendelijke groet Ingrid

ve
door verwijderd - Jan 12, 2008 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt, als je Telfort Vast bellen bestelt, en als je modem daarvoor geschikt is, inderdaad bellen via je Telfort internet verbinding en de KPN lijn opzeggen. Misschien is het het beste als je (voor zover dat niet vanzelf gebeurt) je verbinding om te laten zetten in Telfort internet tot 20Mb plus Vast bellen.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2008 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het 20mb internetabonnement al , maar ik kon niet meteen overstappen op vast bellen via telfort. vooral de vraag of het modem via de uitgang in de kamer blijft zitten en niet bv in de meterkast hoeft is voor mij relevant. groetjes ingrid

ve
door verwijderd - Jan 12, 2008 om 23:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het modem kan ook in de kamer als daar maar geen telefoon tussen zit. Het telefoonsignaal moet als eerste een splitter of een modem tegenkomen en de telefoonkabel moet niet té lang zijn.

Vanaf afstand is het natuurlijk moeilijk te zien of je situatie geschikt is, maar meestal is er geen bezwaar.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2008 om 23:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook per 31-12 overgestapt naar Telfort.

De overstap wbt internet liep bij mij net zo vlekkeloos. Telefoon is hetzelfde verhaal: de telefoonlijn wordt pas een paar dagen later overgezet. Ik ben net terug v vakantie en zie dat mijn analoge lijn niets meer doet. Als ik mijn eigen nr draai met mijn GSM krijg ik een Telfort-bandje. Ik kan nu dus mijn telefoon activeren. Mooie klus voor morgen ;-)   (lekker rustig    hihi)

Ik heb voor Telfort internet gekozen omdat ik geen negatieve berichten over Telfort kon vinden, in tegenstelling tot bv Alice en Tele2. Ik heb alleen nog geen internet-klantenservice kunnen vinden (ik had nl een klein vraagje, inmiddels door iemand anders beantwoord).

ve
door verwijderd - Jan 12, 2008 om 23:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

??????
Volgens mij moet de telefoon voor deze manier van bellen in het modem kunnen...
de poorten waar stekkers met 8 pennen in gaan (RJ45) is voor Indernet...
De uitgang met 4pennetjes (RJ11) is voor de telefoon indien het modem geschikt is...
Als je een nieuw modem moet kost dit geld en laten ze eerst dit aflopen...
 maar als je berijd bent om deze nog niet afgeschreven te vergoeden zou het eerder moeten kunnen....

Tijdelijk zou je ook Skype kunnen proberen, was vorig jaar goed toen ik nog geen goede verbinding had....
Ook het buitenland is via Skype onderling gratis en dat kan je van maar weinig aanbieders zeggen....
Alleen via 020 ~321 9292 van Calls Discount kun je diverse landen gratis bellen op de eventuele kosten naar Amsterdam na....
Rusland dus ook, maar vaak geen verbindingen dus erg populair, ik heb dus last als Rus van de Afhaal Chinees die ook graag "mag niets kosten" wil....

ve
door verwijderd - Jan 12, 2008 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Vanuit de muur gaat er eerst een kabel naar een splitter en dan naar mijn modem en mijn telefoon moet ik aansluiten op mijn modem en alles staat dicht op elkaar. Dus het moet allemaal wel gaan lukken, dank je wel voor je feedback. Groetjes

ve
door verwijderd - Apr 5, 2008 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

zelf overweeg ik ook om over te stappen. Een vriend van ons heeft Alice en is zeer tevreden. Het overstappen verliep compleet probleemloos.

ve
door verwijderd - May 16, 2008 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alice is 3 keer niets.
Een klantenservice wat mijn inziens die naam niet mag dragen want van service heeft men nog nooit gehoord.
Ben al een half jaar bezig om er vanaf te komen. In de laatste brief van 13 mei wordt gedreigd met een incasso bureau terwijl ze mij nooit geen diensten hebben geleverd omdatmen de aansluiting niet kon realiseren. Moet eerst betalen en dan verzoek tot creditering dien/ Hoop dat ik mijn geld terug krijg want ik hebmaar eerst betaald om van het gezeik af te zijn.
Het is schandalig dat dit allemaal zomaar kan.
Men zou de providers moeten verplichten eerst te leveren voordat ze mogen incasseren.

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heb ik slechte ervaringen met Alice. Ik was zeker geïnteresseerd maar kwam er pas later achter dat zij geen draadloos modem verstrekken. Toen ik vroeg of zij die ook konden leveren bleek dat niet het geval. De betrokken medewerkster gaf nadrukkelijk aan een goed functioneren van internet met een router b.v. niet te kunnen garanderen en dat dit alles voor eigen risico was/is. Toen gezegd dat ik dan geen gebruik wens te maken van Alice. Dat kon niet. Brief geschreven naar directie en drie maanden niets meer gehoord. Probleem opgelost. Welnee, onlangs kreeg ik pakket toegestuurd. Je komt er dus niet vanaf. Ik heb 5 pc's thuis en wil presé draadloos. Kabels zijn echt uit de tijd. kan dus niet bij Alice. Ik adviseer nadrukkelijk niet met Alice in zee te gaan. Pas op voor Alice. Met Alice, zit je zeker en gewis, helemaal mis!

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf ook slechte ervaringen met Alice. Zie mijn reactie elders. Ik zal wel even proberen die naar hier over te zetten. Ben het helemaal met je advies eens! Alice is helemaal mis. Ga je met Alice in zee, dan zeg je later oh nee, oh nee!

Groetjes, Peter

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierbij mijn beloofde reactie op eerdere titel op deze pagina.

Helaas heb ik slechte ervaringen met Alice. Ik was zeker geïnteresseerd maar kwam er pas later achter dat zij geen draadloos modem verstrekken. Toen ik vroeg of zij die ook konden leveren bleek dat niet het geval. De betrokken medewerkster gaf nadrukkelijk aan een goed functioneren van internet met een router b.v. niet te kunnen garanderen en dat dit alles voor eigen risico was/is. Toen gezegd dat ik dan geen gebruik wens te maken van Alice. Dat kon niet. Brief geschreven naar directie en drie maanden niets meer gehoord. Probleem opgelost. Welnee, onlangs kreeg ik pakket toegestuurd. Je komt er dus niet vanaf. Ik heb 5 pc's thuis en wil presé draadloos. Kabels zijn echt uit de tijd. kan dus niet bij Alice. Ik adviseer nadrukkelijk niet met Alice in zee te gaan. Pas op voor Alice. Met Alice, zit je zeker en gewis, helemaal mis!

ve
door verwijderd - May 17, 2008 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou da's een beetje te sterk aangedikt. UITERAARD kun je ook bij Alice draadloos werken, zij het dan niet via een draadloos modem, maar via een extra draadloze router of wireless accesspoint. Het is terecht dat Alice niet om deze reden een contract wil ontbinden, alleen kun je bij Alice elke maand het contract beëindigen..

ve
door verwijderd - Jun 2, 2008 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb sinds enige maanden een adsl abonnement van Alice en het is in een woord een ramp! Ik zou iedereen willen adviseren om nooit met Alice in zee te gaan.

Een greep uit mijn ervaringen:

- Alice website niet bereikbaar (2 weken) dus ook inloggen in de lounce niet mogelijk. Omdat Alice mijn wachtwoord had veranderd kon ik al die geen e-mail verzenden

- thans komt er alweer enige dagen geen e-mail binnen in outlook. Website nu wel bereikbaar, maar  inloggen in Alice lounce niet mogelijk.

- regelmatig kortdurend geen internet en dus ook geen telefoon

- telefoon valt regelmatig uit tijdens gesprek

- 5 dagen geen telefoon wegens portering, later weer geen telefoon zo genaamd weer wegens portering??

- e-mailadressen van andere providers die via Alice lopen (kan niet anders) zijn regelmatig niet bruikbaar omdat het IP nummer verandert.

- 3 dagen geen e-mail ontvangen kwam bij Alice in de verkeerde map

- inloggen bij Alice lounce niet mogelijk omdat het door hen zelf opgegeven nieuwe wachtwoord niet werkt

- bij de klantenservice a 0.25 pm moet je eerst 3 andere mogelijkheden van Alice aanhoren voordat je na een lange tussenpauze als abonnee kunt vragen wat er nu weer aan de hand is. Inmiddels al een 'vermogen verbeld' voor fouten die Alice maakt.

- Vaak moet je mobiel bellen, dus nog grotere kosten maken, als internet er weer eens uitligt.

- medewerkers helpdesk zijn slecht opgeleid, weten geen antwoorden of verkopen soms de grootste onzin.

- en zo voort en zo voort

BEDENK JE 2 KEER VOOR JE NAAR ALICE GAAT

ve
door verwijderd - Sep 25, 2008 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn deze zomer een paar maanden Alice abonnee geweest. We hadden
een abonnement van 30 Euro waarmee je onbeperkt kon surfen en bellen
naar vaste nummers.

1: Surfen bij Alice is zelfs met 20 mbs/sec erg traag. In
theorie beweren ze tot 20 mbs/sec te kunnen halen, in de praktijk heb
je daar niets aan. Waarom niet? Vanwege de volgende reden: de opgegeven
snelheid geldt alleen van jouw modem naar Alice. Alice maakt gebruik
van flinke cache-bestanden, en ja, dat gaat lekker sneller. Maar helaas
maken de meeste moderne websites ook gebruik van realtime gegevens en
daar moet Alice steeds op wachten. Met als gevolg dat je meer dan 30
seconden kwijt bent voor een simpele pagina op NU.NL.

2: Bellen bij Alice kun je wel vergeten.
Of je kunt niet bellen, of je kunt niet gebeld worden. Er is altijd wel
wat. En dan kun je weer met je dure mobiele abo naar hun dure helpdesk
bellen....

3: Opzeggen bij Alice is lastig. Hun claim dat je per maand kunt opzeggen is flauwekul. Hoewel
ze dit wettelijk verplicht zijn, accepteren ze je schriftelijke
opzegging namelijk niet. Je moet ze dus per se bellen, maar dat is
lastig omdat je vaak niet kunt bellen of omdat hun helpdesk
onbereikbaar is of omdat je iemand aan de lijn krijgt die je opzegging
weigert in behandeling te nemen.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2008 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wilde eindelijk eens overstappen naar een andere provider en verlost
worden van waar ik nu ben bij aangesloten nm Ziggo(kokhalsen). Na deze
berichten gelezen te hebben ben ik er nu achter gekomen dat ik in geen
enkele provider meer (graaiers, maar geen service} vertrouwen meer heb
en doe op dit moment niks meer met mijn huidige ellende provider Ziggo
(die inmiddels hier in Nrd Holland, Multikabel (goeie provider + Goede
service) heeft opgeslokt. Dit is weer een bewijs van dit naieve,
arrogante slokop landje wat iedere keer weer het derde wiel wil
uitvinden.

Ga eens kijken hoe het in buurlanden toegaat.

Maar de woorden na-ieviteit en arrogantie gaan niet samen en dus blijven we in de ellende van geld over de balk smijters en wij zijn het noodzakelijke kwaad waaraan verdient moet worden.
Er zijn nog veel meer voorbeelden van geld wegsmijterij (neem b.v. ov jaarkaarten (1 miljard tot nu toe, en Noord Zuidlijn A'dam) + huis verzakkingen. Ben veel op plekken in de wereld geweest en je schaamt je eigen om je Ned. visitekaartje af te geven men lacht je uit).
Ik zie wel hoe het verder gaat met deze provider Ziggo maar ik hoop dat ze in de bagger wegzakken.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2008 om 01:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb heel slechte ervaringen met Alice. Ik heb maar 2,8KB/s. Dat is trager dan met een inbelmodem. Alice wil hier niet verantwoordelijk voor zijn, alhoewel ze op hun site beweren dat ik 5 to 6MB/s kan krijgen. Ze hebben zich hiervoor juridisch ingedekt. Hun callcenter is hopeloos. Ze stellen alllerlei niet ter zake doende vragen. Binnenkort ga ik het abonnement opzeggen. Ik stel hun voor een ultimatum. Zo niet dat einde contract.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2008 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jazeker heb ik ervaring met alice.nl

Ik heb ruim een jaar Alice. Dit ging goed tot juni 08. Opeens heb ik overdag GEEN TELEFONIE EN MATIG INTERNET. Ik heb hierover gebeld (jazeker, meer dan een uur in de wacht gestaan, mobiel, zonder dat iemand me ook te woord stond), ik heb een klachtenbrief gestuurd ("we zullen de abonnementskosten niet doorberekenen"...blabla, dit hebben ze gedaan en doen ze nog steeds), ze hebben drie keer op de avond gebeld "blablabla we kijken wat we kunnen doen", nou dat kijken duurt al VIER MAANDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik stuur wekelijks klachtenbrieven naar ALICE.NL maar krijg nul op rekest. In Duitsland functioneert Alice prima, mensen zijn tevreden. Kun je het je voorstellen dat de Alice-helpdesk meneer tegen me zei:"Ja maar mevrouw, alles in Nederland is van slechtere kwaliteit dan in omliggende landen"....wat een excuus???!

Graag zou ik ze door een profesionele organisatie willen laten aanklagen, want dit is te erg voor woorden! Op dit moment heb ik, hoe kan het ook anders, GEEN TELEFOONLIJN. Dus, ik betaal maandenlang voor nix.

Alice sucks!

ve
door verwijderd - Oct 17, 2008 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook met deze laatste reaktie is het bewijs maar weer bewezen dat dit nietszeggende landje lak heeft aan hun klanten. Men doet maar en men graait maar, die zgn. helpdesken behandelen je maar als een noodzakelijk kwaad, deze mensen hebben zelf geen flauw benul van enige kennis.
Ik wou maar dat ik me bij een buitenlandse provider kon abonneren, die hebben tenminste nog waardering voor hun klanten en loopt alles technisch beter dan in dit bijna 3de wereld landje.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2008 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat heeft vrees ik meer te maken met het gemiddelde IQ in dit land of de kwaliteit van het onderwijs of beide.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2008 om 00:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf zit sinds ruim 2 maanden bij Alice. Internet + telefonie. Met internet ging het vanaf het begin prima. Telefonie wat minder omdat mijn telefoonnummer van Tiscali naar Alice moest worden overgezet. Dat duurde 2 weken. Ik werd wel zeer deskundig geholpen door de helpdesk van Alice en legde het probleem uit. Vooraf kreeg ik ook voldoende informatie over de omzetting via brieven. Voor de rest nog geen storingen gehad met internet en telefonie. Ik ben tevreden.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2008 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf zit sinds ruim 2 maanden bij Alice. Internet + telefonie. Met internet ging het vanaf het begin prima. Telefonie wat minder omdat mijn telefoonnummer van Tiscali naar Alice moest worden overgezet. Dat duurde 2 weken. Ik werd wel zeer deskundig geholpen door de helpdesk van Alice en legde het probleem uit. Vooraf kreeg ik ook voldoende informatie over de omzetting via brieven. Voor de rest nog geen storingen gehad met internet en telefonie. Ik ben tevreden.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2008 om 09:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een negativitet!

Ik heb geen enkel probleem met alice, ja de snelheid is lager maar dat is alleen KPN aan te rekenen omdat de kwalitet van het koper matig is in mijn oude wijkje maar telefoon werkt altijd en internet ook, ohja ook hier een kanttekening het oranje doosje van alice loopt wel eens vast 1x per jaar ofzo maargoed even de stekker eruit en gaan maar weer nee mensen ik ben een tevreden alice gebruiker en de keer dat ik wel alice nodig had stond ik niet lang in de wacht en kreeg ik andwoord op mijn vragen dus alice is prima wat mij betreft!

ve
door verwijderd - Dec 27, 2008 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Allemaal

Ik zal heel kort zijn over Alice..

Never nooit doen, we waren maar 5 maanden klant, ja idd je kan met 1 maand opzegtermijn weg bij Alice

dat hoop je dan, want de incasso lopen gewoon door, storneren die hap tuurlijk

Maar keer op keer innnen ze weer, met klap op de vuurpijl datik dinsdag een incassobrief heb ontvangen .

Ik ben afgesloten van hun diensten, het is nu december en ik ben vanaf eind aug geen klant meer ( bevestigingsbrief)

Dus zo makkelijk kom je dus niet af van Alice. wordt vervolgd.