jscholtes
door jscholtes May 16, 2010 om 22:02
Computers & telefonie

Beltijd beltoon

Hoe kan ik de tijd dat mijn telefoon rinkelt verlengen? Blackberry Bold 9000, provider KPN.
Ik ben vaak te laat.....

25620 45 Rapporteer

tvdeem
door tvdeem - May 16, 2010 om 22:10
57 Antwoorden / 3 Vragen

Bij veel providers is dit gewoon via het voicemail-menu.
Heb je hier al eens naar gekeken? (nummer van het voicemail-menu zal in de gebruiksaanwijzing te vinden zijn)

jscholtes
door jscholtes - May 16, 2010 om 22:13
777 Antwoorden / 31 Vragen

Uiteraard al bij KPN voicemail gezocht. Daar echter geen keuze aangetroffen (reden om het op dit forum te plaatsen). Kun je dat niet op je telefoon zelf instellen? (Uiteraard ook daar gezocht, maar niet gevonden).

stacey
door stacey - May 16, 2010 om 22:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Enige wat ik kan bedenken is voicemail/doorschakelen uitschakelen.
Dan zou hij moeten blijven bellen tot beller ophangt.

Groetjes,

birdies
door birdies - May 16, 2010 om 22:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Hoe vaak gaat hij eigenlijk over voordat wordt doorgeschakeld naar voicemail? Bij Vodafone is dat na 5x over gaan. Als dat bij KPN ook zo is, vind ik dat wel reëel, dan moet je wat harder lopen.

Ik heb trouwens bewust mijn voicemail uit staan, ze bellen maar terug als het dringend is.

birdies
door birdies - May 16, 2010 om 22:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Kun je dat niet op je telefoon zelf instellen?.......... Nee.

Dit geintje levert de KPN meer op: voicemail afluisteren + terug bellen. Zou de KPN hier eens over benaderen. Dit geintje ben ik trouwens al eerder ergens op een forum tegen gekomen, kan het niet meer terug vinden.

jscholtes
door jscholtes - May 16, 2010 om 22:28
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=stacey schreef op zondag 16 mei 2010, 22:24]Hoi,

Enige wat ik kan bedenken is voicemail/doorschakelen uitschakelen.
Dan zou hij moeten blijven bellen tot beller ophangt.

Groetjes,

Maar dan mis ik de mogelijkheid van voicemail weer....
Elk voordeel heb z'n nadeel... ;-)

birdies
door birdies - May 16, 2010 om 22:45
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Horen we nog of het aantal 'rinkels' is gewijzigd door de KPN? Altijd handig voor andere vragenstellers met hetzelfde probleem. Als ik mij niet vergis, kan dit inderdaad gewijzigd worden.

yke
door yke - May 16, 2010 om 23:02
82 Antwoorden / 0 Vragen

Even googlen op 'rinkeltijd KPN' levert aardig wat resultaten op. Helaas blijkt uit de resultaten dat de rinkeltijd bij KPN niet aangepast kan worden, bij de andere grote providers wel. Het feit dat op de website van KPN hier niets over te vinden is zegt misschien ook wel wat. :(

Neem anders even contact op met KPN. Ik ben benieuwd naar hun antwoord.

birdies
door birdies - May 16, 2010 om 23:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........bij de andere grote providers wel........... Het feit dat het bij andere providers wel kan, betekent dus dat het bij de KPN niet een kwestie is van niet kunnen, maar van niet willen.

Ben benieuwd naar de afloop.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - May 16, 2010 om 23:04
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Om deze reden heb ik mijn voicemail uitgezet. In mijn display staat toch wie er gebeld heeft. De meeste boodschappen waren 'je neemt je telefoon niet op'... ...of 'je bent er niet'... ...alsof ik dat zelf nog niet wist...

...en als het echt dringend is kunnen ze me altijd nog een SMS sturen!

birdies
door birdies - May 16, 2010 om 23:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........en als het echt dringend is kunnen ze me altijd nog een SMS sturen!......... Zo is dat.

gisela_1
door gisela_1 - May 17, 2010 om 11:41
136 Antwoorden / 33 Vragen

Hey allemaal..bedankt voor de tip...voicemail uitzetten!! Eindelijk de oplossing bij KPN!

jscholtes
door jscholtes - May 17, 2010 om 11:49
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=gisela schreef op maandag 17 mei 2010, 11:41]Hey allemaal..bedankt voor de tip...voicemail uitzetten!! Eindelijk de oplossing bij KPN!

Ik heb inmiddels een vraag uitgezet bij KPN. Antwoord binnen 72 uur. Ik hou jullie op de hoogte. Uitzetten voicemail vind ik vooralsnog te drastisch.

gisela_1
door gisela_1 - May 17, 2010 om 12:44
136 Antwoorden / 33 Vragen

Goed plan...maar...hoe zet ik de voicemail uit bij KPN???

erik008
door erik008 - May 17, 2010 om 12:48
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Je kunt ook proberen het weer aan te zetten met **61*1233*12*#
Met ##61# maak je het gedaan. (de 12 is het aantal seconden)

Je moet dan doorschakelen bij niet bereikbaar ook apart doen **62*1233#
Met ##62# gaat dit weer uit.

Bij in gesprek is het zelfde trucje maar dan met 67

Ik heb al een tijdje geen kpn meer. er kan dus wat veranderd zijn dat het net even anders moet.

erik008
door erik008 - May 17, 2010 om 12:57
1401 Antwoorden / 25 Vragen

@gisela
Uit is 12339

gisela_1
door gisela_1 - May 17, 2010 om 13:10
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=erik008 schreef op maandag 17 mei 2010, 12:57]@gisela
Uit is 12339

Hey hey hey...is gelukt...heel erg bedankt!!!

pe
door petjek - May 17, 2010 om 13:11
3 Antwoorden / 0 Vragen

@ jscholtes

Als KPN ook je internetprovider is:

Log in op Mijn KPN --> Mijn Producten --> Telefooninstellingen

Hier kun je doorschakelen na 1 tot 10x overgaan instellen.

ma
door maria agnes - May 17, 2010 om 13:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, het is alleen mogelijk om de voicemail via de klantendienst van KPN af te laten sluiten. Dat heb ik laten doen omdat het niet mogelijk zou zijn de "rinkeltijd" te laten verlengen.
Technisch gezien lijkt het me grote flauwe kul dat verlenging niet zou kunnen. Er zit dus niets anders op dan bij dringende zaken een SMS-je te sturen.

jscholtes
door jscholtes - May 17, 2010 om 13:34
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=petjek schreef op maandag 17 mei 2010, 13:11]@ jscholtes

Als KPN ook je internetprovider is:

Log in op Mijn KPN --> Mijn Producten --> Telefooninstellingen

Hier kun je doorschakelen na 1 tot 10x overgaan instellen.

KPN is niet mijn internetprovider. Uiteraard kan ik wel naar de site van kpn.com gaan en daar naar telefooninstellingen. Echter mijn toesteltype staat er niet tussen en het doorschakelen na 1 tot 10x overgaan heb ik niet als keuze....

gisela_1
door gisela_1 - May 17, 2010 om 13:38
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=jscholtes schreef op maandag 17 mei 2010, 13:34][quote=petjek schreef op maandag 17 mei 2010, 13:11]@ jscholtes

Als KPN ook je internetprovider is:

Log in op Mijn KPN --> Mijn Producten --> Telefooninstellingen

Hier kun je doorschakelen na 1 tot 10x overgaan instellen.

KPN is niet mijn internetprovider. Uiteraard kan ik wel naar de site van kpn.com gaan en daar naar telefooninstellingen. Echter mijn toesteltype staat er niet tussen en het doorschakelen na 1 tot 10x overgaan heb ik niet als keuze....

Klopt..heb ik ook al geprobeerd..2 voorwaarden..1. provider KPN en 2. aantal types toestellen is erg beperkt! Dus toch maar uitschakelen!

ha
door hansyvonne - May 17, 2010 om 14:11
36 Antwoorden / 8 Vragen

voicemail is en blijft overbodig! als men u wilt spreken en het is dringend, dan bellen ze nog maar een keer. voicemail is niets anders dan geldklopperij van de kpn. je wordt zo verplicht om met jan en alleman te gaan bellen, terwijl je het niet eens van plan was! maar ja, de voicemail(kpn) zegt; bel zo snel mogelijk, je zou iets gemist kunnen hebben, oftewel ; de kpn is er niet voor jou, maar voor zichzelf, om al die gebouwen en vette salarissen te kunnen betalen. stoppen dus met die nodeloze ongein. dit is een welgemeend advies!!

adrianus42
door adrianus42 - May 17, 2010 om 16:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de vraag, heb gelijk via internet T-Mobile opgezocht en me aangemeld, binnen een aantal minuten was ik van mijn voice mail verlost. Ik heb het niet nageken maar ik dek dat het aantal oproep seconden hier ook gewijzigd kan worden.

tsool65
door tsool65 - May 17, 2010 om 17:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij practisch elke provider is de rinkeltijd aan te passen. Ga via het hoofdmenu naar het voicemailmenu. Dus niet het aantal rinkels maar de tijd dat het duurt voordat de voicemail ingeschakeld wordt. De maximale rinkeltijd is meestal 30 seconden en dat is echt lang genoeg.

gallito
door gallito - May 17, 2010 om 17:26
479 Antwoorden / 66 Vragen

Vergeet ook niet, dat als je jouw telefoon met NL nummer meeneemt naar het buitenland, de voicemailgrap nog duurder kan worden.

Niet bereikbaar zijn is lekker rustig.

ha
door hanziezz - May 17, 2010 om 17:36
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zit mobiel bij tele2 en heb net met een virtuele assistent mijn voicemail en doorschakelen uit laten zetten en het rinkelen langer laten duren.
Van dit "gesprek" heb ik printscreens gemaakt als bewijs. Over 48 uur moet alles werken, dus morgen meld ik hier weer
Groetjes

me
door melkweg_1 - May 17, 2010 om 20:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al vele jaren een hi-abonnement bij de KPN. In het verleden ging mijn telefoon lang genoeg over om hem op tijd te kunnen opnemen. Na de vernieuwing van mijn abonnement in 2008 schakelde mijn telefoon na 3 keer overgaan over op de voice-mail. Bij de hi-shop konden ze de instellingen in mijn telefoon niet wijzigen en ik kreeg het advies contact met de klantenservice op te nemen. Een medewerker van de klantenservice vertelde mij dat de ringtijd bij hi 15 seconden is en dat dit niet te veranderen is welk toestel je ook gebruikt. Ik heb ook een abonnement bij T-mobile en daar is de ringtijd wel te veranderen in je telefoon. Het ligt dus duidelijk aan de provider. Wellicht helpt het als klanten van de KPN een klacht hierover indienen.

jscholtes
door jscholtes - May 17, 2010 om 20:27
777 Antwoorden / 31 Vragen

Onderstaand het antwoord van KPN op mijn eerdere vraag. Adviezen hoe hier mee om te gaan zijn welkom.

Bedankt voor uw e-mail.

Momenteel is het nog niet bekent wanneer u dit kunt verlengen. Momenteel is dit voor KPN technisch niet mogelijk.

Onze excuses voor het ongemak.

Heeft u nog andere vragen? Meer vragen en antwoorden vindt u op link op kpn.com.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

ti
door tinycollaris - May 17, 2010 om 20:32
4 Antwoorden / 2 Vragen

Tiny.
Als je de voicemail uitschakeld is het euvel opgelost. Je ziet wie gebeld heeft. Dus je kunt terug bellen of wachten tot je weer gebeld wordt. Als het dringend is gebeurd dat zeer zeker. Wij denken allemaal dat wij niet meer zonder GSM kunnen, maar dat was jaren geleden toch ook anders. Succes

an
door ankhor - May 17, 2010 om 20:33
122 Antwoorden / 0 Vragen

Hmm T-mobile kan je zelf instellen?
Jaaaaaaaaaaaaaaaren geleden heb ik die voicemail bij T-mobile, toen nog Ben,
eruit geknikkerd, 2 keer overgaan en hij ging meteen al op voicemail.
dank je de koekoek.
Nee er is ook SMS, als het echt dringend is dan sturen ze een stukje
tekst, lees ik het en reageer ik. Trouwens, als mijn telefoon uit staat
krijg je toch al een SMS van T-mobile met het nummer en tijdstip dat je gebeld was,
zodra ik hem weer aan doe. Prima service.
En heb je em gemist en hij staat aan, dan staat er vaak een nummer, kan je altijd nog terugbellen.
Tja met mensen die zichzelf zo speciaal vinden dat hun nummer onzichtbaar moet zijn, die hebben dus gewoon pech gehad. daar kan ik geen rekening mee gaan houden hoor.

birdies
door birdies - May 17, 2010 om 20:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Momenteel is dit voor KPN technisch niet mogelijk. ........

Loopt KPN qua techniek dan zo achter op de andere providers, waar dit wel mogelijk is? Dat kan ik mij echt niet voorstellen.

Dit valt voor mij onder de noemer: afschepen.

Lees dit topic eens door. Hi/KPN creditering is onmogelijk, na de nodige kritiek op het forum, blijkt het ineens wel mogelijk.

jscholtes
door jscholtes - May 17, 2010 om 21:02
777 Antwoorden / 31 Vragen

Ik heb zojuist mijn voicemail uitgezet. In tegenstelling tot eerdere instructies (die gaven aan dat er een foutieve service werd aangeroepen) heb ik vervolgens 1233 gebeld. Daar kon ik mijn voicemail instellingen wijzigen, echter het lukte niet deze uit te zetten. Vervolgens het nummer 1200 gebeld en vervolgens 222 gekozen. Hierna volgde melding dat mijn voicemail uitstaat. Probleem van rinkeltijd beltoon is nu ook opgelost. Die gaat nu onbeperkt. Super! Bedankt voor de adviezen.
Ik blijf natuurlijk nog even op het 'klachtenpad' bij KPN. Als ze de voicemaildienst willen blijven aanbieden zullen ze die instelling van de rinkeltijd toch echt gebruikersafhankelijk moeten maken!

jscholtes
door jscholtes - May 17, 2010 om 21:21
777 Antwoorden / 31 Vragen

Even wachten hoe KPN op onderstaand aanvullend (op eerdere) bericht reageert:

Dit is volslagen absurd. Elke andere provider biedt de mogelijkheid deze tijd per gebruiker in te stellen. Gebruikt KPN dan verouderde systemen? Wat is er technisch zo moeilijk aan? Dit zorgt voor onnodig bellen en is alleen in het belang van KPN. Dit dient zeker niet de klant.

In feite wil ik hierbij dan ook een klacht indienen voor het feit dat KPN dit niet adequaat oplost.

Aangezien deze vraag bij de rubriek Kassa - mobiele diensten is gesteld loopt daar inmiddels een hele discussie. Mensen zijn in afwachting van het definitieve antwoord van KPN wat ik wederom integraal daar zal plaatsen!

Overigens is de informatie omtrent het uitzetten van voicemail op uw kpn.com site ook bedroevend.

Met vriendelijke groet,

yke
door yke - May 17, 2010 om 21:23
82 Antwoorden / 0 Vragen

Uit nieuwsgierigheid even bij andere providers op hun websites zitten zoeken naar informatie over het aanpassen van de rinkeltijd (ik had ook even niets beters te doen :P). Op de websites van Tele2, Hi, AH Mobiel, Simyo en Rabomobiel heb ik het helaas niet kunnen vinden.

Vodafone:
Voor het instellen van de rinkeltijd bel je 1233. Kies 11 voor het hoofdmenu en dan optie 2: Persoonlijke instellingen van je voicemail. Kies vervolgens optie 4 om de rinkeltijd in te stellen. De maximale rinkeltijd is 30 seconden.

T-Mobile + Ben:
Je kunt de tijdsinterval van je voicemail wijzigen naar maximaal dertig seconden. De tijdsinterval is de tijd waarna je voicemail het inkomende gesprek overneemt. Hiervoor voer je de volgende code in: **61*+31624je tiencijferige nummer*11*aantal seconden (max. 30)#

Telfort:
U kunt zelf instellen na hoeveel seconden een binnenkomend gesprek doorgeschakeld wordt naar de voicemail. Er zijn 2 voorwaarden:
* Maximaal 30 seconden.
* Aantal seconden moet een veelvoud van 5 zijn.
Het instellen gaat als volgt:
1. Toets in op uw beeldscherm: **61*voicemailnummer**aantal seconden#
2. Druk op OK of de groene beltoets.

Wat ik niet snap is dat Telfortklanten (die uiteraard gebruik maken van het netwerk van KPN) wel deze aanpassing kunnen doen en de KPN klanten zelf niet. Gaat het dan echt alleen om de centen die ze er aan verdienen?

birdies
door birdies - May 17, 2010 om 21:39
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@scholtes: als KPN weer met zo'n flut antwoord komt, zou het wellicht een leuk uitpluis onderwerp voor een Kassa uitzending kunnen worden.

Waarom kan bij KPN niet wat wel bij andere providers kan?

ro
door rosalien - May 17, 2010 om 21:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt ! Ik ben ook vaak te laat met opnemen, en moet me altijd haasten. Luister nooit mijn voicemail af. bij telfort ging het heel gemakkelijk : uit smsn naar 1233 en klaar.

ma
door maup - May 17, 2010 om 23:22
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jscholtes schreef op maandag 17 mei 2010, 21:21]Even wachten hoe KPN op onderstaand aanvullend (op eerdere) bericht reageert:

Dit is volslagen absurd. Elke andere provider biedt de mogelijkheid deze tijd per gebruiker in te stellen. Gebruikt KPN dan verouderde systemen? Wat is er technisch zo moeilijk aan? Dit zorgt voor onnodig bellen en is alleen in het belang van KPN. Dit dient zeker niet de klant.

In feite wil ik hierbij dan ook een klacht indienen voor het feit dat KPN dit niet adequaat oplost.

Aangezien deze vraag bij de rubriek Kassa - mobiele diensten is gesteld loopt daar inmiddels een hele discussie. Mensen zijn in afwachting van het definitieve antwoord van KPN wat ik wederom integraal daar zal plaatsen!

Overigens is de informatie omtrent het uitzetten van voicemail op uw kpn.com site ook bedroevend.

Met vriendelijke groet,

@jscholtes: zoals erik008 ook al eerder schreef, uitzetten voicemail bij KPN is 12339 bellen. Is overigens gewoon op de website van KPN terug te vinden:
http://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/abonnementen/diensten/voicemail.htm

Groeten,
Maup

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 17, 2010 om 23:50
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ @@:

Telfort prepaid had een paar jaar geleden een gratis voicemail. Dat vond ik ee prima service.
Vorig jaar, met een kleine verlaging van het buitenland tarief is opeens een €0,35 tarief voor het afluisteren van voicemail ingevoerd. Nu wordt ik niet vaak gebeld wanneer ik mijn telefoon niet aan heb staan.
Doch vorige week had ik, na een paar dagen de GSM uit te hebben gehad, bij het aanzetten ineens 3 voicemails staan. Die heb ik niet teruggebeld, want ik ben ook nog via de landlijn bereikbaar. Meteen heb de voicemail uit laten schakelen bij KPN. Die flauwe kul hoef ik niet, wanneer het zoveel geld kost. €1,05 voor het afluisteren van een verbinding waarin niets anders gezegd wordt als alleen: "Oh, nou dan niet." of iets van dergelijke strekking.
SMS werkt (nog wel) prima, wanneer het toestel uit staat.

Hardware ERror MAN. (= // AH, doch let wel op de kleintjes)

pb
door pbarendse - May 17, 2010 om 23:54
406 Antwoorden / 1 Vragen

Met KPN heb ik ook ooit zo'n discussie gehad. Ooit bestond de mogelijkheid om gesprekken direct naar de voicemail te schakelen (handig als je bijv in vergadering zit of zo), zonder dat je de telefoon uit moest zetten. Dan ontvang je in ieder geval nog het sms-je dat je een voicemail hebt. Die mogelijkheid was ineens verdwenen, dat kon niet meer. Tegenwoordig gaat de telefoon dus maar gewoon op uit, of op 'helemaal stil'. Dat is een profiel dat ik zelf heb aangemaakt, zonder bellen en zonder trillen. Gaat alleen het schermpje even aan.

wo
door wolmot - May 18, 2010 om 02:28
2 Antwoorden / 2 Vragen

Je kunt voice mail ook alleen gebruiken als je telefoon UIT staat of wanneer je in gesprek bent.

jscholtes
door jscholtes - May 18, 2010 om 09:17
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=wolmot schreef op dinsdag 18 mei 2010, 02:28]Je kunt voice mail ook alleen gebruiken als je telefoon UIT staat of wanneer je in gesprek bent.

Hoe dan (bij KPN)? Ik denk dat alleen Vodafone deze optie biedt?

pb
door pbarendse - May 18, 2010 om 10:26
406 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wolmot schreef op dinsdag 18 mei 2010, 02:28]Je kunt voice mail ook alleen gebruiken als je telefoon UIT staat of wanneer je in gesprek bent.
Dat is ook precies wat ik zeg. NU kan je hem alleen gebruiken als je telefoon uit staat. Er is echter een tijd geweest dat je gewoon via een menuutje al je gesprekken direct kon doorschakelen naar je voicemail, maar die optie is dus verdwenen. Helaas, want ik vond dat best handig op zn tijd.

wvz65
door wvz65 - May 18, 2010 om 23:35
5 Antwoorden / 0 Vragen

bij veel providers kun je op je telefoon, je telefoon instellingen ophalen (of eventueel via internet). bij "telefoon instellingen" zie je ook het aantal keren dat je toestel moet overgaan. hierna zal het toestel de lijn verbreken of doorschakelen naar voicemail, afhankelijk van je instelling. ik heb zelf een XPERIA X1 met T-Mobile als provider, en dat werkt perfect. ik hoop dat je hier iets mee kunt. succes,

jscholtes
door jscholtes - May 19, 2010 om 16:01
777 Antwoorden / 31 Vragen

KPN reageert met een identieke mail als de eerste keer. Vervolgens KPN gebeld.
Medewerker gesproken en deze meldt dat de standaard rinkeltijd 20 seconden is.
Ze kunnen geen klachten aannemen volgens hun werkprocedures over verlenging van rinkeltijd. Het is nu aan mij om aan te tonen dat mijn rinkeltijd minder dan 20 seconden bedraagt. Daartoe dien ik mijn SIM in een ander toestel te zetten en te kijken of ie dan wel tot 20 sec. rinkeltijd heeft. Als dat niet zo is zijn er 2 mogelijke oorzaken; sim-kaar (ook KPN) of netwerk techniek (ook KPN).
Voor nu mag ik geen klacht indienen!

jscholtes
door jscholtes - May 19, 2010 om 16:15
777 Antwoorden / 31 Vragen

Controle van de rinkeltijd toont aan dat vanaf het moment van contact er inderdaad 20 seconden gebeld wordt voordat de telefoon doorschakelt naar mijn voicemail. Ik mag dus geen klacht indienen bij KPN. Het feit dat mijn toestel (Blackberry Bold 9000) op standaard beltoon slechts 2x in die tijd overgaat is dan blijkbaar het probleem...

Overigens had ik in mijn gesprek met KPN het vergelijk gemaakt met Telfort (deze bellen ook via KPN netwerk en kunnen de rinkeltijd wel instellen). Hierop werd geantwoord dat het dan toch om een andere provider gaat.

Nog suggesties?