DYNAFIX vreemde praktijken
Onlangs mijn Samsung S3 defect, deze opgestuurd via vodafone naar Dynafix, conclusie waterschade (pure onzin) 2e opinion gedaan blijkt de foto van mijn moederboord die Dynafix heeft gemaakt totaal niet overeen te komen met mijn moederboord. De foto van Dynafix is een moederboord die 2 weken op de bodem van de Noordzee heeft gelegen ofzo en mijn moederboord ziet er als nieuw uit, incl. de indicatoren!!
Op internet las ik dat er al heel veel S3's spontaan zijn uitgevallen en daarna niet meer opstartte, genaamd Galaxy S3 SUDDEN DEATH SYNDROME !!!!! (zoek op google).
Dit zou liggen aan een BUG in de moederboord.
In het buitenland worden de moederboords kosteloos vervangen terwijl het bugprobleem nog niet is opgelost.
We hebben Samsung per mail mijn probleem voorgelegd maar die verschuilt zich achter de kleine lettertjes. Namelijk omdat Dynafix waterschade geconstateerd heeft is mijn garantie vervallen. Samsung wil dus geeneens de moeite nemen om mijn S3 zelf te bekijken.
Via een aangetekende brief hebben we een klacht naar vodafone gestuurd maar die heeft tot op heden nog niet gereageerd (duurt max 4 weken).
Daar zit ik nou met een duur toestel van 4 maanden oud. Jammer dat service bij beiden niet in hun Dikke van Dale staat.
De praktijken van Dynafix zijn gewoonweg walgelijk. Als ik het goed begrijp heb je bewijs dmv foto's dat Dynafix je maar wat probeert wijs te maken. Er is al een uitzending geweest van Kassa over deze praktijken. klik
Op dit moment is de consumentenautoriteit bezig met een onderzoek naar Dynafix, je kunt op de valreep nog een klacht indienen.
klik hier
Verder zul je een reactie op je aangetekende brief moeten afwachten.
Mocht je niets voor elkaar krijgen, dan kun je altijd nog een rechtsgang overwegen, bel dan met het juridisch loket voor hulp. 0900 8020
Service staat gelukkig toch in de handleiding van Vodafone; ik heb n.a.v. mijn aangetekende klacht kosteloos een nieuwe S3 mogen ontvangen!
[quote=edzeeland schreef op donderdag 24 jan 2013, 14:22]Service staat gelukkig toch in de handleiding van Vodafone; ik heb n.a.v. mijn aangetekende klacht kosteloos een nieuwe S3 mogen ontvangen!
Mooi zo! Bedankt voor het terugmelden.
(Dynafix heeft het nakijken ;-))
Geachte lezer,
Via deze weg wil ik een klacht indienen over uw geleverde service.
Op 14 februari jongstleden heb ik via vodafone (winkel in beek) mijn nokia lumia 900 ter reparatie laten opsturen naar jullie.
Mijn scherm van mijn telefoon was een aantal dagen eerder tijdens het smssen gesprongen. Een spinnenweb van scheuren in mijn scherm.
Toen heb ik een week later telefonisch van jullie begrepen dat er valschade op mijn toestel aanwezig zou zijn en dat hierdoor geen aanspraak op de garantie
gedaan kon worden. Echter is mijn telefoon niet gevallen en had ik maar een klein putje links bovenaan de telefoon (naast insteekopening oordopjes).
Dit heeft de medewerker van de vodafone winkel ook schriftelijk bevestigd. En toen kreeg ik van jullie 3 mogelijkheden ten aanzien van mogelijke repaire en de daarbij behorende kosten. Deze opties waren:
1. de telefoon laten maken ter waarde van 217,80 euro
2. de telefoon zonder te maken terug gesturen en dan kost het 36.30 euro
3. de telefoon te laten vernietigen kostenloos.
Hier ben ik verder mee gegaan, heb zelf contact opgenomen met nokia. Nokia heeft mij toen per email gevraagd om mijn telefoon te laten doorsturen naar nokia
voor een second opinion. Jullie hebben mij toen ook per email bevestigd dat mijn telefoon daadwerkelijk doorgestuurd was voor een second opinion naar nokia (dit was 13 maart jongstleden).
Echter kreeg ik enkele dagen later een smsje van vodafone met het bericht dat mijn telefoon gemaakt zou zijn en klaar zou liggen in de winkel.
Verder had ik geen toestemming gegeven om mijn telefoon te repareren. Eenmaal in de winkel bleek mijn telefoon niet doorgestuurd te zijn geweest of in het andere geval gemaakt te zijn.
Zelfs had mijn telefoon meer schade dan toen ik hem 14 februari heb opgestuurd. Dit heeft de medewerker van de vodafone winkel te Beek ook schriftelijk bevestigd. Nu heb ik meerdere malen geprobeerd om hier telefonisch contact met jullie over op te nemen maar ik krijg niemand meer aan de telefoon nu mijn mobiele telefoon niet meer in jullie bezit is.
Hiermee wil ik jullie laten weten dat ik absoluut niet tevreden ben over de manier waarop ik behandeld ben door uw bedrijf en uw medewerkers.
Verder heb ik ook op internet meerdere klachten gevonden op de sites van Kassa en Radar over uw bedrijf met vergelijkbare situaties.
Ook heb ik mijn verhaal hier medegedeeld.
Graag van u een reactie hierop en een passende oplossing. Ik ben nu inmiddels mijn telefoon al meer dan 1 maand kwijt maar ik blijf wel betalen voor een telefoon die ik dus niet kan gebruiken. Ik voel me door uw bedrijf niet serieus genomen als consument.
Ik ben ook klant van Vodafone. Mijn Iphone 5 van 5 weken oud viel ineens uit. Dus ik gebeld. Ze zou een koerier sturen. Ik moest ook de batterij (zit ingebouwd) en de lader meegeven. Prima, zo gezegd, zo gedaan. De lader stond niet op de opdracht, maar hij veranderde dat wel. Anderhalve week later komt er weer een koerier met een spiksplinter nieuw toestel in een envelop en niet in een doosje, dus ik twijfel eraan of het wel een nieuwe is en niet een andere met nieuw Imeinummer :( . Maar zonder lader. Dus ik naar Dynafix bellen. Het stond niet in de opdracht, maar hij ging het telefoon gesprek opzoeken en terug luisteren. Hij hoopte voor mij dat ze dat echt gezegd had, anders had ik geen poot om op te staan. En dat terwijl een een getekend formulier heb van de koerier dat hij mijn lader ingenomen heeft :? . Dat ging wel een paar dagen duren. Ik zei dat mijn telefoon de volgende ochtend wel leeg zou zijn. Ja dat kon. Dus ik moest maar gewoon een nieuwe lader van 30 euro gaan kopen.
Afgelopen woensdag maar eens gebeld of er al vorderingen waren. Die man vertelde me dat ze er nog helemaal niks mee hadden gedaan :evil: . Maar hij zou een mailtje sturen om er spoed achter te zetten. Ze zouden nog contact met me opnemen. Vanmorgen heb ik zelf maar een mailtje gestuurd met als bijlage dat formulier van de koerier. Dus nu wachten we maar af :? .
Hallo nagelsalon,
het is helaas de realiteit bij deze "grootmachten" ze weten zelf heel goed dat iemand niet voor een lader van € 30,- gaat procederen. Geen enkele rechtsbijstand die dat vergoed. Wat je wel kan doen is een aantal aangetekende brieven sturen met je eisen en ze een redelijk termijn geven om je lader terug te sturen, of een nieuwe te leveren/vergoeden. Maar daar heb je natuurlijk helemaal niets aan, want dan is je telefoon leeg. ( en al die brieven kosten aangetekend ook best veel ben ik bang ).
Als de telefoon verder goed werkt zou ik gewoon die oplader gaan kopen en dan de rekening insturen, misschien doen ze er wat mee. Je staat 100% in je recht, maar het krijgen is vaak een ander verhaal.
Hoi kaasbroodje,
Ik weet het. Ik wacht nog wel een paar dagen af of er nog reactie komt. Ondertussen blijf ik wel elke dag mailen. Ik kan ze inderdaad ook een kopie van de bon van de lader opsturen. Ik verwacht er ook niet zoveel van. De telefoon doet het tot nu toe prima. Maar ja, dat deed de vorige de eerste 5 weken ook hahaha. Ondertussen blijven we proberen. Het gaat om het principe. En natuurlijk 30 euro. Die ik normaal niet uit had hoeven te geven :(.
Ik kreeg zojuist een mailtje van Dynafix dat mijn lader vandaag (17-05-2013) naar mij is verzonden per post. Hopen dat hij ook geleverd wordt hahahah.
@nagelsalon
Het is niet de bedoeling dat u in andermans topic uw eigen klacht deponeert. Daarvoor dient u een eigen topic te openen.
@Tijger1, nou nou. Het gaat toch over hetzelfde bedrijf. Kunt ook 100 topics maken van hetzelfde onderwerp. Raakt het ook lekker vol.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Appartement. Gas/cv installatie definitief afsluiten
Woon in een appartement. In het kader van verduurzaming wil ik van het gas af. Inductieplaat aangeschaft en een boiler.
Verwarm de woonkamer elektrisch d.m.v. een kachel, gas/cv installatie gebruik ik niet meer en is afgekoppeld door een installateur.
Ik wil het gas definitief af laten sluiten, heb een aanvraag lopen. VVE geïnformeerd over mijn plannen. De VVE doet moeilijk
...
Lees meer
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Distributie riem
Ik wil me aan sluiten voor het probleem van de van de Peugeot 208, bj-2022 km 24000. Nog geen rdw oproep gehad, hoe nu verder? [edit - red.]
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer