ed
door edzeeland Dec 30, 2012 om 19:18
Computers & telefonie

DYNAFIX vreemde praktijken

Onlangs mijn Samsung S3 defect, deze opgestuurd via vodafone naar Dynafix, conclusie waterschade (pure onzin) 2e opinion gedaan blijkt de foto van mijn moederboord die Dynafix heeft gemaakt totaal niet overeen te komen met mijn moederboord. De foto van Dynafix is een moederboord die 2 weken op de bodem van de Noordzee heeft gelegen ofzo en mijn moederboord ziet er als nieuw uit, incl. de indicatoren!!

Op internet las ik dat er al heel veel S3's spontaan zijn uitgevallen en daarna niet meer opstartte, genaamd Galaxy S3 SUDDEN DEATH SYNDROME !!!!! (zoek op google).
Dit zou liggen aan een BUG in de moederboord.
In het buitenland worden de moederboords kosteloos vervangen terwijl het bugprobleem nog niet is opgelost.

We hebben Samsung per mail mijn probleem voorgelegd maar die verschuilt zich achter de kleine lettertjes. Namelijk omdat Dynafix waterschade geconstateerd heeft is mijn garantie vervallen. Samsung wil dus geeneens de moeite nemen om mijn S3 zelf te bekijken.

Via een aangetekende brief hebben we een klacht naar vodafone gestuurd maar die heeft tot op heden nog niet gereageerd (duurt max 4 weken).

Daar zit ik nou met een duur toestel van 4 maanden oud. Jammer dat service bij beiden niet in hun Dikke van Dale staat.

8516 15 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 30, 2012 om 23:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De praktijken van Dynafix zijn gewoonweg walgelijk. Als ik het goed begrijp heb je bewijs dmv foto's dat Dynafix je maar wat probeert wijs te maken. Er is al een uitzending geweest van Kassa over deze praktijken. klik

Op dit moment is de consumentenautoriteit bezig met een onderzoek naar Dynafix, je kunt op de valreep nog een klacht indienen.
klik hier

Verder zul je een reactie op je aangetekende brief moeten afwachten.
Mocht je niets voor elkaar krijgen, dan kun je altijd nog een rechtsgang overwegen, bel dan met het juridisch loket voor hulp. 0900 8020

ed
door edzeeland - Jan 24, 2013 om 14:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Service staat gelukkig toch in de handleiding van Vodafone; ik heb n.a.v. mijn aangetekende klacht kosteloos een nieuwe S3 mogen ontvangen!

zoekster
door zoekster - Jan 24, 2013 om 14:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=edzeeland schreef op donderdag 24 jan 2013, 14:22]Service staat gelukkig toch in de handleiding van Vodafone; ik heb n.a.v. mijn aangetekende klacht kosteloos een nieuwe S3 mogen ontvangen!
Mooi zo! Bedankt voor het terugmelden.
(Dynafix heeft het nakijken ;-))

ja
door janou - Mar 26, 2013 om 21:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte lezer,

Via deze weg wil ik een klacht indienen over uw geleverde service.

Op 14 februari jongstleden heb ik via vodafone (winkel in beek) mijn nokia lumia 900 ter reparatie laten opsturen naar jullie.
Mijn scherm van mijn telefoon was een aantal dagen eerder tijdens het smssen gesprongen. Een spinnenweb van scheuren in mijn scherm.
Toen heb ik een week later telefonisch van jullie begrepen dat er valschade op mijn toestel aanwezig zou zijn en dat hierdoor geen aanspraak op de garantie
gedaan kon worden. Echter is mijn telefoon niet gevallen en had ik maar een klein putje links bovenaan de telefoon (naast insteekopening oordopjes).
Dit heeft de medewerker van de vodafone winkel ook schriftelijk bevestigd. En toen kreeg ik van jullie 3 mogelijkheden ten aanzien van mogelijke repaire en de daarbij behorende kosten. Deze opties waren:
1. de telefoon laten maken ter waarde van 217,80 euro
2. de telefoon zonder te maken terug gesturen en dan kost het 36.30 euro
3. de telefoon te laten vernietigen kostenloos.
Hier ben ik verder mee gegaan, heb zelf contact opgenomen met nokia. Nokia heeft mij toen per email gevraagd om mijn telefoon te laten doorsturen naar nokia
voor een second opinion. Jullie hebben mij toen ook per email bevestigd dat mijn telefoon daadwerkelijk doorgestuurd was voor een second opinion naar nokia (dit was 13 maart jongstleden).
Echter kreeg ik enkele dagen later een smsje van vodafone met het bericht dat mijn telefoon gemaakt zou zijn en klaar zou liggen in de winkel.
Verder had ik geen toestemming gegeven om mijn telefoon te repareren. Eenmaal in de winkel bleek mijn telefoon niet doorgestuurd te zijn geweest of in het andere geval gemaakt te zijn.
Zelfs had mijn telefoon meer schade dan toen ik hem 14 februari heb opgestuurd. Dit heeft de medewerker van de vodafone winkel te Beek ook schriftelijk bevestigd. Nu heb ik meerdere malen geprobeerd om hier telefonisch contact met jullie over op te nemen maar ik krijg niemand meer aan de telefoon nu mijn mobiele telefoon niet meer in jullie bezit is.
Hiermee wil ik jullie laten weten dat ik absoluut niet tevreden ben over de manier waarop ik behandeld ben door uw bedrijf en uw medewerkers.
Verder heb ik ook op internet meerdere klachten gevonden op de sites van Kassa en Radar over uw bedrijf met vergelijkbare situaties.
Ook heb ik mijn verhaal hier medegedeeld.
Graag van u een reactie hierop en een passende oplossing. Ik ben nu inmiddels mijn telefoon al meer dan 1 maand kwijt maar ik blijf wel betalen voor een telefoon die ik dus niet kan gebruiken. Ik voel me door uw bedrijf niet serieus genomen als consument.

na
door nagelsalon - May 16, 2013 om 12:14
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook klant van Vodafone. Mijn Iphone 5 van 5 weken oud viel ineens uit. Dus ik gebeld. Ze zou een koerier sturen. Ik moest ook de batterij (zit ingebouwd) en de lader meegeven. Prima, zo gezegd, zo gedaan. De lader stond niet op de opdracht, maar hij veranderde dat wel. Anderhalve week later komt er weer een koerier met een spiksplinter nieuw toestel in een envelop en niet in een doosje, dus ik twijfel eraan of het wel een nieuwe is en niet een andere met nieuw Imeinummer :( . Maar zonder lader. Dus ik naar Dynafix bellen. Het stond niet in de opdracht, maar hij ging het telefoon gesprek opzoeken en terug luisteren. Hij hoopte voor mij dat ze dat echt gezegd had, anders had ik geen poot om op te staan. En dat terwijl een een getekend formulier heb van de koerier dat hij mijn lader ingenomen heeft :? . Dat ging wel een paar dagen duren. Ik zei dat mijn telefoon de volgende ochtend wel leeg zou zijn. Ja dat kon. Dus ik moest maar gewoon een nieuwe lader van 30 euro gaan kopen.
Afgelopen woensdag maar eens gebeld of er al vorderingen waren. Die man vertelde me dat ze er nog helemaal niks mee hadden gedaan :evil: . Maar hij zou een mailtje sturen om er spoed achter te zetten. Ze zouden nog contact met me opnemen. Vanmorgen heb ik zelf maar een mailtje gestuurd met als bijlage dat formulier van de koerier. Dus nu wachten we maar af :? .

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 16, 2013 om 12:21
937 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo nagelsalon,

het is helaas de realiteit bij deze "grootmachten" ze weten zelf heel goed dat iemand niet voor een lader van € 30,- gaat procederen. Geen enkele rechtsbijstand die dat vergoed. Wat je wel kan doen is een aantal aangetekende brieven sturen met je eisen en ze een redelijk termijn geven om je lader terug te sturen, of een nieuwe te leveren/vergoeden. Maar daar heb je natuurlijk helemaal niets aan, want dan is je telefoon leeg. ( en al die brieven kosten aangetekend ook best veel ben ik bang ).

Als de telefoon verder goed werkt zou ik gewoon die oplader gaan kopen en dan de rekening insturen, misschien doen ze er wat mee. Je staat 100% in je recht, maar het krijgen is vaak een ander verhaal.

na
door nagelsalon - May 16, 2013 om 12:28
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi kaasbroodje,

Ik weet het. Ik wacht nog wel een paar dagen af of er nog reactie komt. Ondertussen blijf ik wel elke dag mailen. Ik kan ze inderdaad ook een kopie van de bon van de lader opsturen. Ik verwacht er ook niet zoveel van. De telefoon doet het tot nu toe prima. Maar ja, dat deed de vorige de eerste 5 weken ook hahaha. Ondertussen blijven we proberen. Het gaat om het principe. En natuurlijk 30 euro. Die ik normaal niet uit had hoeven te geven :(.

na
door nagelsalon - May 17, 2013 om 13:57
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg zojuist een mailtje van Dynafix dat mijn lader vandaag (17-05-2013) naar mij is verzonden per post. Hopen dat hij ook geleverd wordt hahahah.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2013 om 14:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@nagelsalon

Het is niet de bedoeling dat u in andermans topic uw eigen klacht deponeert. Daarvoor dient u een eigen topic te openen.

na
door nagelsalon - May 17, 2013 om 14:04
4 Antwoorden / 0 Vragen

@Tijger1, nou nou. Het gaat toch over hetzelfde bedrijf. Kunt ook 100 topics maken van hetzelfde onderwerp. Raakt het ook lekker vol.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2013 om 14:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=nagelsalon schreef op vrijdag 17 mei 2013, 14:04]@Tijger1, nou nou. Het gaat toch over hetzelfde bedrijf. Kunt ook 100 topics maken van hetzelfde onderwerp. Raakt het ook lekker vol.

Daar gaat het niet om. Leden die gereageerd hebben op een vraag, zetten na verloop van tijd de notificatie uit. Dus het is dan maar de vraag of u dan nog reacties krijgt. En het is ook wel zo beleefd en volgens de forum regels om dat niet te doen.

Zoals u kunt zien heeft ook niemand gereageerd op de vraag van Janou van 26 maart.

En wat raakt er dan vol?

mi
door miss dani - Aug 15, 2013 om 21:48
15 Antwoorden / 1 Vragen

Heb mijn witte iPhone 4S 32g 31-7 bij Vodafone Winkel afgeleverd. Omdat deze sinds een paar weken GEEN SERVICE aangaf...het ging op en neer met de verbinding. In de winkel aangekomen zeiden ze dat het waarschijnlijk de Interne Ontvanger was een relatief makkelijk op te lossen probleem. Min 5 werkdagen maar binnen 10 werkdagen moest ie wel ongeveer terug zijn. OK vanaf 5-8 stond ie in behandeling. Dus bel ik afgelopen dinsdag naar Vodafone, kreeg toen te horen Dynafix te bellen op nr. 045-5656145 ze starten daar om 9uur. Enkele minuten over 9 bel ik met een onbeschofte medewerkster van Dynafix die mij nauwelijks te woord wil staan. Ze hadden vanmorgen (dus binnen enkele minuten) toevallig mijn iPhone opengemaakt maar ze wisten nog niet wat er aan de hand was. Vreemd verhaal dus zeg ik dan bel ik weer naar Vodafone. O zegt Dynafix dat moet u doen als u wilt. Paar minuten later krijg ik weer een andere medewerker van Vodafone die zegt mij dat iPhone alleen door Apple wordt opengemaakt dat Dynafix de iPhone helemaal niet repareert of open mag maken dan vervalt alle garantie. Ik vind het allemaal vreemd en verwarrend omdat de garantie van het toestel bij Apple sowieso is vervallen het toestel is namelijk van mei 2012. Apple geeft op alle hardware 1 jaar garantie! Vodafone 2 jaar? Dus dan wordt het toch extra duur voor Vodafone indien ze alle toestellen naar Apple sturen waarop bij Apple sowieso geen garantie meer zit? Verwarrend!! Enfin omstreeks 11 uur dinsdag krijg ik een foto van Dynafix waarop een iPhone die open is gemaakt te zien is zonder enige verdure informative. Woensdag stuurt Dynafix een prijsopgave die ik niet open kan maken. Tot vandaag de prijsopgave komt die ik wel open kan maken. Daar staat in VOCHTSCHADE???!!!! Ik kon voor Euro 240,00 een nieuwe iPhone kopen of de oude terug laten sturen voor Euro 38,00 of daar laten voor Euro 0,00!!! OMDAT IK WEET DAT DE iPHONE ABSOLUUT NIET IN HET WATER IS GEVALLEN NEEM IK DEZE UITERAARD TERUG VOOR EURO 38 DAT IS ZOJUIST OOK DOORGEGEVEN AAN Vodafone KLANTEN SERVICE!!! ER WORD NU GEZEGD DAT HET WAARSCHIJNLIJK IS DAT IK IN DE REGEN HEB GELOPEN OF OPGENOMEN IN DE REGEN OF OP DE BADKAMER IN CONDENS GELEGEN (neem nooit een tel mee onder de douche net zo min als mijn laptop ivm bang voor kortsluiting), waterdamp van hete dranken en of bellen wanneer je zweet kon ook nog een corrosive verhaal of zo...DAT DE iPHONE ER NIET TEGEN KAN...!!! Het is uiteraard hun woord tegenover het mijne ik weet echter heel zeker dat het toestel niet in het water heeft gelegen. En ben dus geenzins van plan deze bedrijven het toestel te laten houden. Toen ik het toestel bij afleverde deed ALLES het ALLEEN HET BEREIK VIEL WEG DE REST DEED ALLES HET!!! Dit is zo raar dat wij na jaren hebben besloten VODAFONE op te zeggen. Radar/Kassa heeft er een topic over gehad er zijn heel wat dupeerden die afgescheept zijn met vochtschade... Twee Vodafone klantenservice medewerksters gaven mij gelijk en gaven aan met de handen te zijn gebonden, kreeg zelfs een TIP Dynafix te Googlen. Hij wenste mij veel success en hoopte dat hij mij had kunnen helpen!!! Tegen zulke grote bedrijven vechten was bijna niet te doen :?: Ik ga niet stilzwijgend deze schandalige praktijken pikken.

pb
door pbarendse - Aug 15, 2013 om 22:57
406 Antwoorden / 1 Vragen

Miss Dani, in plaats van in elk Dynafix onderwerp deze reactie te plaatsen is het verstandiger gewoon een nieuw onderwerp er over te openen. Dat vergroot de kans dat het gelezen wordt en je dus een zinnig antwoord krijgt.

tijger1
door tijger1 - Aug 15, 2013 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@miss dani

U hebt hier uw verhaal nu wel neergezet, maar de meeste forumleden en ook Vodafone en Dynafix zullen dit niet
lezen.

U kunt beter een eigen topic openen. Bij Dynafix hebben ze altijd last van overstromingen, dus alle mobieltjes die daar opengemaakt worden, krijgen waterschade. Dat is algemeen bekend.

re
door repro22 - Sep 16, 2013 om 11:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Echt een klote bedrijf dat Dynafix.
Stelletje oplichters zijn het schande.