Probeer nu NLziet 1 maand gratis. De eerste maand betaal je geen abonnementskosten, daarna betaal je €7,95 per maand. Je kan het abonnement op ieder moment opzeggen.
Is gratis maand bij NLZiet niet misleidend?
Ik heb me een jaar geleden aangemeld bij NLZiet en voel me eigenlijk een beetje opgelicht. Nu ben ik misschien een beetje naief geweest, maar ik had verwacht dat ik na de gratis maand of niet meteen vast zat aan een abonnement, of dat ik op zijn minst nog iets van communicatie zou ontvangen.
Ik heb me op 28-3-2015 aangemeld en heb na een bevestigingsmail over mijn mailadres op 23-4-2015 geen enkele communicatie meer gehad en heb ook nooit gebruik gemaakt van de dienst. Er is inmiddels wel een jaar lang 7.95 per maand afgeschreven. Omdat de referentie Stichting derdengelden is, heb ik niet meteen de link gelegd. Gelukkig vandaag het abonnement opgezegd.
Eigenlijk vind ik deze gang van zaken niet meer van deze tijd, hetzelfde heb ik onlangs bij Ziggo meegemaakt met een gratis abonnement van HBO. Er werd mij verteld aan de telefoon dat bij het omzetten van mijn abonnement naar Horizon TV ik gratis 3 maanden HBO zou ontvangen, Dit zou automatisch stoppen, uiteraard was dit ook hier niet het geval. Hier ben ik gelukkig snel achter gekomen en heb het meteen na de 4de maand opgezegd.
Dus toch maar alert blijven in de toekomst voor deze handige trucs?
G Michel Feddema
Hallo Michel Feddema ,
NL Ziet is niks misleidend aan , u heeft het woord gratis gelezen , en daar ging het verstand op nul .
Bij aanmelden word gevraagd accepteert u de voorwaarden , en juist in deze voorwaarden staat vermeld dat het abonnement iedere maand opzegbaar is .
In het vervolg beter lezen , is een dure les geweest .
MAAK EEN ACCOUNT AAN
Eerst maak je een account aan op www.nlziet.nl. De eerste maand kijk je gratis; je maakt alleen €0,01 over ter controle van je gegevens. Na de eerste maand betaal je €7,95 per maand voor onbeperkt kijken. Je kan betalen met Paypal, Ideal of met je credit card. Je zit nergens aan vast: het abonnement is iedere maand op te zeggen.
Uit de algemene voorwaarden:
6.1 De Overeenkomst begint op de datum waarop NLziet de aanmelding van de Abonnee bevestigt, loopt tot dezelfde dag een maand later (of de eerstvolgende geschikte werkdag, ter keuze van NLziet), en wordt maandelijks voortgezet tenzij deze door de Abonnee of NLziet wordt opgezegd.
6.2 Opzegging kan op elk moment geschieden per email opzeggen@nlziet.nl of via de opzeggingsmogelijkheid op de pagina van de Website waarop de persoonlijk instellingen van de Abonnee kunnen worden aangepast.
Er staat dus DUIDELIJK dat het een abonnement betreft waarvan de 1e maand gratis is en maandelijks wordt voortgezet TENZIJ u het abonnement opzegd.
Heeft u dit niet opgezegd....? Tja dan heeft u een hele dure fout gemaakt.
Beste Michel,
Buiten het feit dat NLziet het wel aangeeft missen ze toch een belangrijk punt. Op de aanmeldpagina (https://www.nlziet.nl/account/register) staat het maandbedrag niet vermeld, ook in stap 2 wekken ze de suggestie dat u enkel 1 cent hoeft te betalen. Stelt u voor dat NLziet niet van de grote omroepen was geweest maar van een klein bedrijf met de zelfde "proefperiode" dan had iedereen hier geroepen dat het niet mocht en u niet hoefde te betalen, etc.
De ACM zegt het volgende "U mag belangrijke informatie over het aanbod niet alleen in de algemene voorwaarden zetten. Alleen de informatie op een pagina met veelgestelde vragen plaatsen is ook niet voldoende. U moet de consument actief wijzen op deze informatie. Het mag niet zo zijn dat de consument de informatie alleen leest als hij er zelf naar op zoek was."
Op de aanmeldpagina wordt totaal niet gesproken over eventuele kosten, er staat enkel groot "Eén maand gratis genieten." Dat is niet voldoende, ook het maand bedrag moeten ze vermelden.
Hij heeft ook een maand gratis gehad. Alleen had hij meteen op moeten zeggen.
Als je dan niet opzegt, dan moet je betalen
Dat is onjuist er moet bij het aanbod vermeld worden wat de vervolg kosten zijn, kijk maar bij vele andere onderwerpen hierover op Kassa, daar roept iedereen dit ook direct.
Wat u vergeet erbij te vertellen is dat op de aanmeld pagina een duidelijke link staat naar de algemene voorwaarden. Als je die niet leest moet je ook niet moeilijk gaan doen en net doen of je het niet had kunnen weten. Maar nogmaals, het staat ook duidelijk vermeld in de welkomst email die je van NLziet krijgt na je aanmelding.
@bertwolf, ik heb een antwoord geplaatst.
Ik vind het vreemd dat u geen mail heeft gehad over de stand van zaken rondom uw abonnement. Wij hebben die namelijk welgehad en krijgen die voor de extra accounts die wij openen ook altijd.
Wij hebben 1 vast account en onze (nieuwe) pleegkinderen mogen altijd een eigen account openen. Daarvan krijgen we netjes voor het eind van de afloop van de gratis maand een bericht van NLziet dat het betaalde abonnement in zal gaan aan het einde van deze gratis maand. Ook staat duidelijk vermeld in de welkomst-email dat na de gratis maand het abonnement automatisch overgaat naar een betaald abonnement tenzij u annuleerd.
Het is ook wel een beetje raar dat u die betaling wel ziet maar niet echt weet wat het is maar ook niet controleerd. Als u met internetbankieren op "details" van die betaling klikt ziet u heel duidelijk NLziet.nl vermeld bij de details van deze betaling. U had het dus gewoon kunnen weten.
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/uploads/answers/g_00acc040286e93739056b959525a69b5ac4bee76.jpeg
@bertwolf:
..ook in stap 2 wekken ze de suggestie dat u enkel 1 cent hoeft te betalen...
Bij stap2 staat er meer informatie:
@reflecs dat stond er toen ik me een jaar geleden aanmelde niet bij, maar goed dat het nu wel staat! Wel een punt het moet duidelijk vermeld worden, staat het er nu duidelijk, ik twijfel.
De 1 cent die je betaald is ook niet voor de betaling van de eerste maand want die is dus gratis. Die 1 cent is om je bankrekeningnummer te verifiëren. Dat staat duidelijk aangegeven voordat je op bevestiging van de betaling van die 1 cent klikt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer