Wasmachine LG na 3 jaar stuk
Goedemorgen,
Ik heb 3 jaar geleden een LG wasmachine met direct drive gekocht. Nu zou de direkte aandrijving de kans op slijtage zeker verminderen. Nu is na 3 jaar dus mijn lager kapot. Heb LG zelf gebeld en die geven alleen garantie op de onderdelen. De 2 jaar fabrieksgarantie is dus verstreken. Het bedrag komt op 150 euro incl btw. Dat is dus 1/3 van de nieuwprijs. LG wil mij dus niet tegemoet komen want zo zeggen ze "het is onze verantwoordelijkheid niet"
Is er ergens niet vastgelegd dat je er vanuit kan gaan dat een machine 5 jaar mee behoord te gaan. Ik vind na 3 jaar en dan 1/3 van de nieuwprijs verschrikkelijk snel en duur.
Dag Angela,
sinds 1 mei 2003 is er een nieuwe wetgeving van kracht geworden m.b.t. de koop en garanties van consumptiegoederen.
Leest u het volgende maar eens: Consumentenkoop_en_garantie
U mag er inderdaad van uitgaan dat uw wasmachine een bepaalde tijd meegaat. We spreken dan over een "economische levensduur" en die is, naar ik aannneem, bij een wasmachine toch wel iets langer dan de door u genoemde 5 jaar.... om maar een voorbeeld te geven: Miele spreekt zelfs over een levensduur van 20 jaar..... Dit wil niet zeggen dat een LG ook zo lang mee zou moeten gaan. Dit is afhankelijk van wat de winkelier en/of de fabrikant zegt. Dat zou u dus zelf moeten navragen.
Let wel: de de economische levensduur is wat anders als de technische levensduur. Bij de economische levensduur wordt een wasmachine binnen die tijd afgeschreven, maar kan, technisch gezien, nog wel jaren nadien meegaan.... zelfs probleemloos.
Als u deze wasmachine dus na 1 mei 2003 gekocht heeft, kunt u zich beroepen op die nieuwe garantieregeling en hoeft u niet voor alle kosten op te draaien.
Wat u wel zou moeten betalen is afhankelijk van de eerder genoemde economische levensduur.
Voorbeeld: stel dat die LG een economische levensduur heeft van 6 jaar (?) en u heeft die wasmachine 3 jaar probleemloos gebruikt, dan hoeft u maar 3/6 deel van de totale reparatiekosten te betalen, oftewel de helft......!!
U moet in dat geval niet bij de fabrikant zijn, maar bij de winkelier. Die is daar voor verantwoordelijk, alsmede de gehele afhandeling hiervan.
Leest levens dit maar eens: Sta ik sterk
Echter heeft u die wasmachine voor 1 mei 2003 gekocht, dan gaat deze regeling niet op en bent u afhankelijk van wat de fabrikant u biedt.
Succes, gr. Hutch
Misschien heeft u hier ook nog wat aan en staat uw type wasmachine er ook bij (reviews): LG wasmachines.
ik heb dus ook een LG wasmachine gekocht in november 2007, nu 3,3 jaar later maakte deze heel veel herrie, monteur erbij laten komen en deze heeft vervolgens waargenomen dat de rubber om de lager is losgeschoten.
Hierover veel contact gehad met LG, ook met de Escalatieafdeling en deze hebben mij aangegeven dat er geen comprensatie komt omdat ik anders na 5 jaar ook weer kom als er een onderdeel kapot is. Ook heeft deze aangegeven dat het misschien verstandiger was om er dan 1 bij de bouwmarkt te kopen die kan misschien wel 10 jaar meegaan.
Ik heb LG gewezen op de economische duur van de wasmachine maar dat intreseerd ze helemaal niets. Ook dat ik een melding maakte dat de reparateur de storing ook vreemd vond deed hun niets. Kan ik hierover actie ondernemen bij LG?
Het lijkt mij namelijk dat een rubber die losgeschoten is meer een fabrieksfout dan een gebruikersfout kan zijn.
Je hebt geen garantie gedurende de gemiddelde of verwachte levensduur.
Je hebt garantie gedurende de garantieperiode.
Dus deze discussie kan gesloten worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Zomerbloesen met borstzakje moeilijk te krijgen
Ik heb altijd wat in mijn borstzakje ,diabetes meter ,maar bloezen met zo'n zakje zijn bijna niet meer te krijgen in NL Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer