hansje klein
door hansje klein May 30, 2018 om 16:58
Geldzaken & recht

Koekjes accepteren ...

Plotseling ...

kon ik niet meer inloggen op BNNVara en dus (ook) niet meer deelnemen aan het V&B-forum ...

Nu blijkt, dat ik de (vier) cookies eerst moet gaan accepteren om deelnemer te kunnen blijven.

Ik herken dit aan het gedrag van Yahoo, die brutaal afhaken, wanneer je niet wil accepteren, dat hun zakenpartners je mogen benaderen (een lijst van >50 bedrijven, vaak totaal onbekende!). Ik heb toen nog naief gedacht: dat zijn de typische cowboymethoden uit een andere cultuur ... niet dus! Dit doen onze europese leiders en de omroep(en) doen zonder veel uitleg gewoon mee ... klantvriendelijker gaat niet?

M.a.w. koekjes worden je door de strot geduwd, met de uitleg, dat dit de nieuwe wetgeving is! en anders rot je maar op. Of ben ik nu een zwartkijker? Een dummie?

Eet ze!

PS. Doppelpost mogelijk omdat de BNNVara-site eruit ligt!

3827 39 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 30, 2018 om 17:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen enkel cookie geaccepteerd en toch kan ik inloggen, maar da's waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid.

Nog absurder is de socialmedia koppeling, in het programma hard schreeuwen over Facebook (en je vervolgens naar Instragram verwijzen, wat ook van Facebook is) en op de website socialmedia koppelingen min of meer verplicht stellen...

hansje klein
door hansje klein May 30, 2018 om 17:40
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb vijf verschillende combinaties uitgeprobeert ...
en kon daarna steeds NIET inloggen.

Heb tenslotte een e-mail gestuurd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 30, 2018 om 17:05
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Nu blijkt mijn reactie dat ik het er geheel mee eens ben ook te zijn verdwenen. Ik merkte ook op dat ik niet verwacht dat ik na een nieuwe schoonmaakoperatie (ik verwijder met regelmaat cookies) dat opnieuw instellen weer nodig is om te kunnen deelnemen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 30, 2018 om 17:06
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. Ik had de redactie al benaderd dat ook ik NIET kon inloggen. Ook dat de vragen aangaande solex en daklekkage van even geleden niet meer bereikbaar blijken.

Cookies
door Cookies - May 30, 2018 om 17:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diumenge: Helemaal mee eens! ik had onderstaande reactie gegeven voordat het topic op slot gegooid werd:

Ja het klopt dat die melding verplicht is. Wat echter NIET verplicht is, maar de NPO wel hypocriet aan mee doet, is dat V&B niet goed werkt zonder al die shitzooi te moeten accepteren.

Redacteur
door Redacteur - May 30, 2018 om 17:13
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Onze programmeurs zijn nog doende om de laatste problemen na het plaatsen van de nieuwe 'cookie-wall' op te lossen.

Even geduld a.j.b. als er zaken onverhoopt minder goed of niet werken!

Heb je een issue, of kom je er niet meer uit? Mail ons vooral op kassa-online@bnnvara.nl met beschrijving van je probleem

Lees hier alvast meer over cookies op de NPO-sites.

hansje klein
door hansje klein May 30, 2018 om 17:36
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt voor het tussenbericht ... Het koekjesgedoe is klant-onvriendelijk en waarom zou je de cookies (nummer vier) accepteren die bij één t/m drie niet eerder/nader uitgelegd werden ... dat is gewoon blind tekenen bij het kruisje.

Programmeurs en vooraftesters ... bedankt! Jullie publiek zijn de criticasters van de eerste plank.

marita5
door marita5 - May 30, 2018 om 17:16
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Ik neem aan , dat je om de cookies te accepteren links moet klikken , en rechts op het kruisje wat je niet wilt .
Maar daar vanaf gezien , kom ik niet verder dan de eerste 6 vragen .

sjjoppy
door sjjoppy - May 30, 2018 om 17:20
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Zo plotseling is het niet hoor, we hebben altijd al cookies moeten accepteren om een goed werkende site te hebben.
Nu wordt  gevraagd om ze op te slaan.

Cookies
door Cookies May 30, 2018 om 17:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, sjoppie dat is niet waar. Ja, ECHT functionele cookies moest je accepteren, al die andere zooi niet.

sjjoppy
door sjjoppy May 30, 2018 om 18:24
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Zal wel weer, Je gaat je gang maar verder.

Cookies
door Cookies - May 30, 2018 om 17:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kruisje is weigeren, vinkje is accepteren. Ik heb nu niet alle cookies geaccepteerd, dan werkt de 'reactie' knop niet.

DOOR MARITA5 - 30 MEI 2018 OM 17:16
5930 ANTWOORDEN / 5 VRAGEN

Ik neem aan , dat je om de cookies te accepteren links moet klikken , en rechts op het kruisje wat je niet wilt .
Maar daar vanaf gezien , kom ik niet verder dan de eerste 6 vragen .

marita5
door marita5 May 30, 2018 om 18:08
11514 Antwoorden / 15 Vragen

carola.83 , ik heb alleen koppeling Soc Media geaccepteerd , anders kan ik niet inloggen .. Bij de browser Opera werkt niks .

Cookies
door Cookies - May 30, 2018 om 17:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@redacteur: mij gaat het niet om de problemen die er nog kunnen zijn. Waar het mij (en diumenge) om gaat, kun je lezen in mijn eerdere reactie.

diumenge
door diumenge - May 30, 2018 om 18:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waanzin.

Ik ontvang graag aanbevelingen: hiervoor plaatsen we identificeerbare cookies voor het doen van gepersonaliseerde gerichte audio en video aanbevelingen.

Ik wil Sociale Media koppelingen: hiermee staat u het plaatsen van Social Media Cookies toe, deze netwerken kunnen u volgen en kan uw internetgedrag monitoren voor commerciële doeleinden

Ik wil gepersonaliseerde Advertenties: hiermee ontvangt u gepersonaliseerde STER-advertenties die worden afgestemd op uw internetgedrag. Via deze cookies kan je internetgedrag gevolgd worden door advertentienetwerken.

Ik accepteer overige cookies: deze zijn niet in één van de andere categorieën te plaatsen. Door deze cookies te accepteren kan je internetgedrag gevolgd worden door derde partijen.

edrick3
door edrick3 May 30, 2018 om 19:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Inderdaad: waanzin.

diumenge
door diumenge - May 30, 2018 om 18:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En dat dit gaan uitzenden:

De Fuik van Facebook
In de tweede aflevering ‘De Fuik van Facebook’ komt de actualiteit rond Facebook aan bod. Er is in de geschiedenis van de mensheid nog nooit zoveel data verzameld over mensen als door Facebook. Maar gaat Facebook wel op een veilige en verantwoorde manier om met deze data? Laat het schandaal rondom Cambridge Analytica niet vooral zien dat het techbedrijf veel te groot en invloedrijk is geworden? Onschuldige Facebookgebruikers die zelf in de problemen zijn gekomen delen hun verhaal en experts leggen uit hoe Facebook opzettelijk verslaving in de hand werkt. Ook laat Kassa XL zien hoe politieke partijen in Nederland de grenzen opzoeken om de kiezer op Facebook te bereiken.

Kassa XL:
De Fuik van Facebook. Zaterdag 9 juni 19.05 uur NPO1

Cookies
door Cookies - May 30, 2018 om 18:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

I.p.v. de politieke partijen kunnen ze beter de hypocriete praktijken van de NPO bespreken. Die club had het ook al gepresteerd om heel sneaky kijkers te volgen bij NPO Start.

Ik snap werkelijk niet hoe je dat in een programma kunt gaan bespreken als je zelf dezelfde praktijken er op na houdt!

(Had je puntjes willen geven, maar ik heb blijkbaar teveel geblokkeerd.  Ben druk op zoek naar de grenzen van werkbaar / privacy.)

DOOR DIUMENGE - 30 MEI 2018 OM 18:23
9639 ANTWOORDEN / 13 VRAGEN

En dat dit gaan uitzenden:

De Fuik van Facebook
In de tweede aflevering ‘De Fuik van Facebook’ komt de actualiteit rond Facebook aan bod. Er is in de geschiedenis van de mensheid nog nooit zoveel data verzameld over mensen als door Facebook. Maar gaat Facebook wel op een veilige en verantwoorde manier om met deze data? Laat het schandaal rondom Cambridge Analytica niet vooral zien dat het techbedrijf veel te groot en invloedrijk is geworden? Onschuldige Facebookgebruikers die zelf in de problemen zijn gekomen delen hun verhaal en experts leggen uit hoe Facebook opzettelijk verslaving in de hand werkt. Ook laat Kassa XL zien hoe politieke partijen in Nederland de grenzen opzoeken om de kiezer op Facebook te bereiken.

Kassa XL:
De Fuik van Facebook. Zaterdag 9 juni 19.05 uur NPO1

edrick3
door edrick3 - May 30, 2018 om 19:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hansje klein,
Kom je daar nu pas achter? Daar is al TIJDEN geleden op gereageerd.
Het is inderdaad onzinnig dat je verplicht wordt om die cookies te accepteren als je wilt inloggen op deze site.
En dan wél allemaal.
Idem dito met die stomme trackers die je moet accepteren.
Het inloggen is en blijft een probleem.
Ben er al een paar keer zo maar uitgegooid.
Als je die cookies weigert kun je geeneens terug om ze alsnog te accepteren, want de desbetreffende pagina flitst alleen maar eevn voorbij.
En dit soort zaken zijn al lang bij de redactie bekend, maar helaas .....
(En om het maar niet weer over al die andere foute zaken te heben.....)

diumenge
door diumenge - May 30, 2018 om 19:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom loopt er bijvoorbeeld een tracker van https://www.scorecardresearch.com/ op deze site?

Cookies
door Cookies May 30, 2018 om 19:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Uhh, we willen graag zoveel mogelijk informatie van je? Die tracker heb ik iig met Ghostery geblokkeerd.

Gr
door Grunn1 May 30, 2018 om 20:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Omdat de VARA erger is dan Facebook en al die oplichters bij elkaar en dat voor een door de overheid gesubsidieerde onderneming die in principe helemaal geen cookies zou moeten/mogen plaatsen.

Cookies
door Cookies - May 30, 2018 om 19:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ben nu zo ver met mijn gesleutel dat ik wel weer puntjes kan geven en 'reacties' aanklikbaar zijn. Kan alleen niet meer uitloggen. Hellllllup verdoemd tot dit forum.;-))

edrick3
door edrick3 May 31, 2018 om 16:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ahhhhh, zielig. ;-)

edrick3
door edrick3 May 31, 2018 om 18:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Omdat je het zo vriendelijke gevraagd hebt en niet kunt uitloggen:

Cookies
door Cookies May 31, 2018 om 18:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tnx, hij was lekker. Wel jammer van dat gat in mijn beeldscherm.;

tijger1
door tijger1 - May 30, 2018 om 19:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou ja, op het Radar forum is het oorlog met de moderatie en hier is het een zooitje met die koekies.

Cookies
door Cookies May 30, 2018 om 19:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ik ben nog wel aan het lijnen! (We nemen maar weer een slokje water....) Op het Radar forum hoef je niet zoveel cookies te accepteren als hier.

tijger1
door tijger1 May 30, 2018 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, maar als je daar boe roept, krijg je een ban.

hansje klein
door hansje klein May 30, 2018 om 21:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bij Tros-Radar zijn ze inmiddels begonnen met moderator-pesten. Steeds opnieuw worden topics aangemaakt met 'de ban-vraag' door het ontbreken van achtergrondinformatie hierover. Steeds opnieuw blijft de moderator de topics weer verwijderen. Prima forumcultuur dus. Straks komen al die anarchisten nog naar BNNVara ... wanneer ze allemaal een ban hebben gekregen.

Voor diegenen die het Tros-forum niet volgen: Een deelnemer (@Moneyman) heeft een ban gekregen. Niemand weet waarom. Deze deelnemer was een vraagbaak voor incassozaken, zijn beroep is namelijk deurwaarder. Zijn antwoorden hadden een hoge actualiteitsinhoud, maar soms was hij bij niet-vakvragen vasthoudend irritant. De oorlog op het forum wordt gevoerd door zijn sympatisanten. Opvallend is: oppostie ontbreekt in alle tonen.

Ik hoop, dat 'ònze redactie' meeleest en er lering uittrekt, hoe je met je eigen achterban NIET moet omgaan. De Tros-beheerder handelt overigens volledig correct volgens de opgestelde spelregels. Misschien is echter juist dàt de oorzaak voor de nu uitgebroken onvrede: vage spelregels en totaal ontbrekende transparantie.

tijger1
door tijger1 May 30, 2018 om 21:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

het is verre van moderator pesten wat op het Radar gebeurt. En Moneyman was zeker niet irritant, maar zeer deskundig. En het hele forum heeft sympathie voor hem. En de oppositie ontbreekt alleen, omdat die er niet is.

Heel onfatsoelijk om die forumleden voor anarchisten uit te maken,

U hebt er blijkbaar niet veel van begrepen,

hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 10:03
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Moneyman was deskundig en tevens irritant op andere thema's.

Vandaag is het 'pesten' opnieuw begonnen en alle oudere Moneyman-thema's werden inmiddels verwijderd. Uittredingen zijn aangekondigd. De reden van de ban blijft onbekent en de redactie geeft aan dat dit niet publiekelijk wordt behandeld.

Niet het hele forum zal sympatie hebben, alleen 'de anarchisten', die, die de spelregels niet meer willen accepteren!, zijn momenteel aan het woord. Anarchisme Anarchisme is het streven naar een situatie of samenleving waarin mensen zonder een hogere macht of autoriteit leven. Het is de verzameling denkwijzen die terug te brengen is tot de gedachte dat een individu op geen enkele manier een ondergeschiktheid áán of ván iets of iemand erkent

tijger1
door tijger1 May 31, 2018 om 12:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer voor u dat u daar geband bent.

aurora1
door aurora1 May 31, 2018 om 15:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar voor anderen niet schat ik in.....

wi
door wilhelmina59 Jun 1, 2018 om 09:34
514 Antwoorden / 0 Vragen

Ben er niet van gecharmeerd om voor anarchist uitgemaakt te worden. Bvd

wi
door wilhelmina59 - May 30, 2018 om 19:39
514 Antwoorden / 0 Vragen

Na enig gemiep en wat mailwisselingen geregeld, maar met Fire Fox lukt nog steeds niet. Reacties lezen gaat ook nog niet.
Kunnen ze bij Radar nog wat van leren.
En ja alleen met cookies I know.

tijger1
door tijger1 - May 30, 2018 om 19:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wilhelmina

 Nou dat valt wel mee, als men niet alle koekies accepteert, werkt de site niet.

Gr
door Grunn1 - May 30, 2018 om 19:55
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@redactie

Grappig dat jullie wel allerlei tips geven over het wel en wee over cookies maar wel zelf verplichten dat men alle cookies moet accepteren inclusief kwetsbare tracking cookies.
Volgens mij is er ook al eens iets gezegd over het feit dat door de overheid gesubsidieerde omroepen GEEN cookies mogen plaatsen, hoe zit dit? Mogen jullie wel alles?

edrick3
door edrick3 May 31, 2018 om 13:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Insturen naar de redactie!!

Gr
door Grunn1 - May 30, 2018 om 20:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kijk en lees ook eens de VARA tips over privacy, maar vervolgens zelf alles doen wat God verboden heeft! Hypocriet!

Cookies
door Cookies - May 30, 2018 om 20:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb ze maar even een mailtje gestuurd en o.a. geschreven dat ik er vanuit ga dat de uitzending van 9/6 een verlate 1 april grap is.

2g
door 2greyrooms - May 31, 2018 om 10:28
41 Antwoorden / 8 Vragen

In incognito modus maar even alle ellende geaccepteerd om te reageren: het valt me mee dat dit onderwerp er nog staat: normaal zijn problemen met andere sites bespreekbaar maar niet met deze site. Zoals door anderen al geschreven: dezelfde hypocrisie als in uitzendingen kritiek geven op "foute internetbedrijven" maar je verplichten deze je te laten volgen.
Het was al niet veel meer hier, maar zo wordt de beslissing het definitief vaarwel te zeggen wel erg gemakkelijk.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 31, 2018 om 10:35
16852 Antwoorden / 202 Vragen

CAROLA83@ n.a.v. het uitlog'probleem'. Bij verlaten van de browser wordt automatisch uitgelogd. (Niet eerder ontdekt??)

gerbera
door gerbera - May 31, 2018 om 10:37
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb alle cookies, op sociaal media na, uitgeschakeld en kan alles gewoon doen op deze site. Moest wel eerst in de geschiedenis alle (oude) coockies verwijderen. Werk met google chrome.

marita5
door marita5 May 31, 2018 om 10:52
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Gerbera , ik heb hetzelfde als u , maar ik kom niet verder dan de eerste 3 vragen , wederom de melding : er is iets misgegaan probeer het nogmaals , en dit bij alle browsers .

sjjoppy
door sjjoppy May 31, 2018 om 11:16
7192 Antwoorden / 3 Vragen

@marita5.
De mededeling dat er iets is misgegaan heb ik ook en houd het er zelf dan maar op dat er met tussenpozen aan de site gewerkt wordt.

gerbera
door gerbera May 31, 2018 om 11:38
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Die melding heb ik nog niet gehad wel dat ik soms het menu niet kan activeren. Pas na lang aandringen lukt het dan wel weer. Al met al weer een puinhoop maar ik houd er de moed nog maar een beetje in. Blijven lachen is mijn motto;-))

Cookies
door Cookies - May 31, 2018 om 10:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat ligt helemaal aan de instellingen, Gerrit. En vanzelfsprekend is het mij bekend hoe ik mijn instellingen kan aanpassen.

DOOR GERRITALTENA - 31 MEI 2018 OM 10:35
7595 ANTWOORDEN / 138 VRAGEN

CAROLA83@ n.a.v. het uitlog'probleem'. Bij verlaten van de browser wordt automatisch uitgelogd. (Niet eerder ontdekt??)

Cookies
door Cookies - May 31, 2018 om 10:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gerbera, ik zit heel bewust niet op soc. media als FB, Insta enz. Heb dus ook helemaal geen zin om die cookies te accepteren. Voorheen kon dat ook zonder gevolgen prima geblokkeerd worden.

En het is helemaal een lachertje natuurlijk om dan een uitzending te wijden aan dat schandalige Facebook als je de bezoekers van deze site er mee opzadelt.

DOOR GERBERA - 31 MEI 2018 OM 10:37
3967 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

Ik heb alle cookies, op sociaal media na, uitgeschakeld en kan alles gewoon doen op deze site. Moest wel eerst in de geschiedenis alle (oude) coockies verwijderen. Werk met google chrome.

gerbera
door gerbera May 31, 2018 om 11:34
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@carola ook ik zit niet op feestboek alleen als ik die ook uitschakel werkt deze puinhoop bij mij ook niet. Kan ik zelfs niet inloggen. We wachten maar af wat ons nu weer te wacvhten staat maar de lol gaat er een beetje vanaf.

hansje klein
door hansje klein - May 31, 2018 om 11:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb het gevoel, dat je op omroep-fora in het algemeen, het gegeven paard niet teveel in de bek mag kijken ...

Ook geïnspireerd door de actuele perikelen/oorlog bij de concurrentie TROS/Radar momenteel, waar de discussie in de richting gaat, dat een forumbeheerder hoofdzakelijk aan de vragen en niet aan de antwoorden geïnteresseerd is en de spelregels veel te vaag zijn/blijven, krijgt de trouwe/vaste deelnemer onweerzeggelijk het buikgevoel op het forum wèl te mogen meedoen, maar géén eisen mag stellen. Het verklaart tenminste de constante onzichtbaarheid van een moderator en het bijna niet reageren op gestelde vragen resp. eisen. Ik probeer al dagenlang de bewering te (laten) verwijderen, dat ik een tweede account gebruik, maar de leugen blijft gewoon zichtbaar en wordt zèlfs door anderen herhaald. Dat is is een moedwillige reputatiebeschadiging. Ik ga niet smeken om verwijdering, maar ook mijn toon en topics kunnen harder.

ERGO: We zijn alleen op visite, krijgen in overdrachtelijke zin een paar koekjes aangeboden, moeten die opeten en dat was het ... Weiger je de koekjes door te slikken, wordt je er (bij de TROS tenminste, pardoes en permanent uitgesmeten). Daarmee kan ook van andere diensten géén gebruik meer worden gemaakt. Het gaat hierbij wèl om publieke omroepen!!

Ik zou redacties (ongevraagd) willen aanbevelen de deelnemende reageerders serieuzer te gaan nemen en tenminste vaker uitleg over hun (niet-)handelingen te gaan geven, anders zou het wel eens spoedig UIT kunnen zijn met dit soort fora.

Waarom ik op dit forum een cookie moet accepteren waarvan de inhoud niet verder gespecificeerd wordt ... dat is niet alleen absurd, maar ook een eis om blind te tekenen bij het kruisje.

wi
door wilhelmina59 - May 31, 2018 om 11:46
514 Antwoorden / 0 Vragen

Hier iemand die elke keer alle browse geschiedenis moet verwijderen het coockies verhaal opnieuw aanvinken, opnieuw inloggen en o ja kan ook nog steeds geen reacties lezen. Fire Fox wordt helemaal niet geacpteerd, alleen een wit veld. Verder  is het bij de achterwacht oorverdovend stil. krijg zelfs geen mailbevestiging terug.

hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 11:48
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bij mij komt nu na meerdere keren in te loggen steeds weer terug:  de pagina kan niet gevonden worden.

edrick3
door edrick3 May 31, 2018 om 13:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja , dat  staat er al TIJDEN! Niets nieuws. Eén van de vele 'problemen'.

Cookies
door Cookies - May 31, 2018 om 11:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor mij gaat de "lol" op NPO fora / sites er ook steeds meer af. De NPO misdraagt zich qua privacyschending nu net zo als FB enz., wiens praktijken dan ook nog eens heel hypocriet aan de orde worden gesteld in verschillende NPO programma's. Bah!

Meer inkomsten genereren over de hoofden van hun bezoekers. Dat dagbladen e.d. dit doen, prima die worden nu eenmaal niet gesubsidieerd door de belastingbetaler, maar de NPO? Met hun nog steeds overbetaalde medewerkers, onnodig dure (vakantie!!!) reisprogramma's enz.
Valt nog meer dan genoeg te bezuinigen.

DOOR GERBERA 31 MEI 2018 OM 11:34
3968 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

@carola ook ik zit niet op feestboek alleen als ik die ook uitschakel werkt deze puinhoop bij mij ook niet. Kan ik zelfs niet inloggen. We wachten maar af wat ons nu weer te wacvhten staat maar de lol gaat er een beetje vanaf.

hansje klein
door hansje klein - May 31, 2018 om 12:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Alternatieve oplossing
door een nepaccount aan te maken ... om geen koekjes te hoeven slikken?

Misschien is >deze< manier van aanmelden dan (toekomstig) de bétere oplossing?

https://www.seniorweb.nl/tip/surftip-maak-een-nep-persoon?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_content=tip&utm_campaign=ttnieuwsbrief-mei-2018

edrick3
door edrick3 May 31, 2018 om 13:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Onzin, dat is geen oplossing.

hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 13:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Alle cookies accepteren uw aanbeveling dus? N.B. Bij Tros/Radar zijn het er maar drie!

edrick3
door edrick3 May 31, 2018 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Helaas.... er zou een structurele oplossing moeten komen.

Cookies
door Cookies - May 31, 2018 om 12:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Houden nepaccounts cookies tegen dan? Werkt een site beter met een nep account? Ik geef trouwens al 15/20 jaar alleen mijn werkelijke gegevens bij webshops (waar ik regelmatig koop), overheid, providers e.d.

DOOR HANSJE KLEIN - 31 MEI 2018 OM 12:17
2999 ANTWOORDEN / 57 VRAGEN

Alternatieve oplossing
door een nepaccount aan te maken ... om geen koekjes te hoeven slikken?

hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 13:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het heet,

dat wanneer je de ene keer een man bent, de andere keer een vrouw en het geboortejaar steeds wisselt, je sjoemelt met de opleidingen en de ene keer in de provintie Utrecht en daarna weer in Groninger woont, dat je dan slechter te traceren/te volgen en in geëtiketteerde doosjes te stoppen zou zijn ...

Koekjes worden daarmee niet tegengehouden, maar de misbruikers kunnen er uiteindelijk geen touw meer aan vastknopen. Liegen mag of liegen moet?

Niet aan te raden bij contractsituaties (die je bij voorbeeld) afsluit bij webshops.

aurora1
door aurora1 - May 31, 2018 om 15:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien vinden velen het wel lekker rustig als u niet meer kunt inloggen om aandachtte krijgen.
En u loopt dan ook minder risico om een rechtszaak wegens smaad van de Consumentenbond aan de broek te krijgen.
Vindt u zelf dat ook niet lekker rustig?

hansje klein
door hansje klein - May 31, 2018 om 17:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1 ... (privé-bericht)

Ik wil u vandaag toch nog even laten zien, hoe de TROS/Radar-deelnemers, ondanks waarschuwingen, de moderator in de praktijk steeds subtieler kunnen pesten, want de poster kan hier beweren dat het een èchte vraag is die niet zomaar verwijderd kan/mag worden zonder gevolgen voor de beheerder. Er was eerder al, pijnljk voor een omroep, sprake van censuur op dit forum.

Problemen met incassobureau/deurwaarder

door Nijogeth » 31 mei 2018 16:10

Mijn oma wordt de laatste tijd redelijk vaak lastig gevallen door een incassobureau over een rekening, die mijn oma overigens niet betwist, maar waarvan de betaaltermijn niet is verstreken, omdat het bedrijf een typefout heeft gemaakt (op de brief staat betaaltermijn 1-4-2019, terwijl men blijkbaar 1-4-2018 bedoelde). Mijn oma is nog heel erg modern en heeft deze rekening allang ingevuld op haar Rabobank account en ingesteld dat er wordt betaald ergens in maart 2019. Koppig als ze is, gaat ze dat niet veranderen (waar ik zelf dus wel om moest lachen). Men dreigt nu met een deurwaarder. Dit lijkt me weinig kans te hebben, maar ik zou toch graag advies willen van iemand die hier kennis van heeft. Is er zo iemand (liefst met ervaring met incassobureaus en deurwaarders) aanwezig hier op het forum?

Nijogeth

Berichten: 2087
Geregistreerd: 28 apr 2017 19:51

sjjoppy
door sjjoppy May 31, 2018 om 17:42
7192 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt beter hier uw vraag aanmaken dan kunnen alle forumleden deze lezen en u van een antwoord voorzien.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/

hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 17:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dit was zojuist geen vraag, maar @Tijger beweerde eerder, dat de moderator NIET gepest werd en wilde ik even met een actueel voorbeeld aantonen. Ergens in deze topic moet deze bewering terug te vinden zijn ...

sjjoppy
door sjjoppy May 31, 2018 om 18:51
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat zie ik nu pas, sorry, ik dacht dat er een nieuwe TS tussen kwam.-))

tijger1
door tijger1 Jun 1, 2018 om 00:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje.

U hebt werkelijk geen idee wat daar aan de hand is. Het is helemaal geen kwestie van pesten. Er is een zeer gerechtvaardigde verontwaardiging over de gang van zaken. De klachten van de leden zijn heel reëel en terecht.

Het Radar forum, oftewel de moderatie is al stiekem bezig met twee nieuwe categorieën terug te krabbelen op hun schreden, als goedmakertjes, maar dat zal ze niet gaan lukken.

Dus u kletst alweer uit uw nek.

hansje klein
door hansje klein Jun 1, 2018 om 14:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... och ... 'stiekum'? , maar ons Tijgertje weet er al van?

Wanneer u een advertentie heeft gezien waarin de TROS met spoed om een moderator voor hele dagen vraagt is dat goed nieuws ... de rest blijft koffiedik kijken.

me
door mein33 - May 31, 2018 om 17:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR GERRITALTENA - 31 MEI 2018 OM 10:35
7599 ANTWOORDEN / 138 VRAGEN

CAROLA83@ n.a.v. het uitlog'probleem'. Bij verlaten van de browser wordt automatisch uitgelogd. (Niet eerder ontdekt??)

@gerritaltena,

Dit spelletje gaat bij mij (helaas) niet op.
Blijf nl. ingelogd op alle andere ellende die nu onder dezelfde inloggegevens vallen, behalve bij dit 'vraag en antwoord' spelletje, want die logt nl. niet vanzelf volledig uit.  Als ik opnieuw wil deelnemen dan moet ik eerst V&B uitloggen, dan weer opnieuw inloggen om verder te kunnen.

marita5
door marita5 May 31, 2018 om 18:47
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@mein33 , welke browser gebruikt u ?

me
door mein33 Jun 1, 2018 om 13:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Google Chrome !

marita5
door marita5 Jun 1, 2018 om 13:35
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb de extensie click&clean ( hotcleaner.com ) geïnstalleerd kunt u alles zelf aan vinken , zoals cookies e.d  verwijderen bij afsluiten . Wanneer click&clean is geïnstalleerd , krijgt u rechtsbovenaan een rode C op de werkbalk te staan , klik daar met links op kies dan voor opties . De andere mogelijkheden ziet u vanzelf .

me
door mein33 Jun 1, 2018 om 14:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dank voor uw tip, maar ik hou deze het nog even in beraad om te zien of de experts bij Kassa de probleempjes kunnen/zullen oplossen.

Vr.gr.  mein33

marita5
door marita5 Jun 1, 2018 om 14:35
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Ik gebruik ook Google Chrome , dat probleem wat u beschrijft heb ik niet . Of kassa de probleempjes kunnen/zullen oplossen is nog maar de vraag . Word een 10 jarenplan . èèn probleem is opgelost , krijg je een ander probleem voor terug . Probeer eens een andere browser .

edrick3
door edrick3 Jun 1, 2018 om 14:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mein33,

om te zien of de experts bij Kassa de probleempjes kunnen/zullen oplossen.

experts? oplossen?
Grappenmaker. ;-)
Zelfs de grootste optimist moet dit gezien de afgelopen JAREN somber inzien!

hansje klein
door hansje klein - May 31, 2018 om 17:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Gezien mijn eerdere ervaringen ga ikzelf nu stoppen met reacties op mijn eigen topic, juist om preventief te kunnen verhinderen, dat de redactie weer eens alles verwijdert. Het probleem is inmiddels breed genoeg uitgelicht en rijp voor een verdere behandeling binnen de verschillende redacties van deze of een andere omroep.

Alle reageerders bedankt voor de deelname, suggesties en opmerkingen.

PS. Ikzelf heb alle vier BNNVara-koekjes 'genomen' en bewaard, want je mag ze op ieder moment weer teruggeven ;-))

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - May 31, 2018 om 18:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hansje klein,

Een fijne avond dan maar. ;-)
En neem nog een

Cookies
door Cookies May 31, 2018 om 18:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lekker!!!! Mag ik er ook eentje, please?

Gr
door Grunn1 May 31, 2018 om 23:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kan ik er eentje krijgen met een gele zonnebril

tijger1
door tijger1 Jun 1, 2018 om 00:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb liever een paarse, kan dat ook?

edrick3
door edrick3 Jun 1, 2018 om 10:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ja hoor. ;-)

edrick3
door edrick3 Jun 1, 2018 om 10:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@epcot:

Afbeeldingsresultaat voor cookie   +   Afbeeldingsresultaat voor gele bril

edrick3
door edrick3 Jun 1, 2018 om 10:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger:

Afbeeldingsresultaat voor cookie    +   Afbeeldingsresultaat voor paarse bril

tijger1
door tijger1 Jun 1, 2018 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn dank is groot.;-)

Gr
door Grunn1 Jun 1, 2018 om 12:29
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@edrick3, heel erg bedankt +10

tijger1
door tijger1 - Jun 1, 2018 om 15:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Morgen wordt in het programma Kassa de “Digitale Doolhof” behandeld. Identiteitsfraude en ga maar door.

Wellicht ook interessant voor de internet redactie, dat ze niet zoveel koekies verplichten op deze site.

Redacteur
door Redacteur - Jun 4, 2018 om 14:44
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Een aantal issues loopt hier door elkaar. Helaas hebben gebruikers van ons forum hier bovengemiddeld last van ondervonden. Excuses daarvoor.

- De loginomgeving is vernieuwd: het kan voorkomen dat je in de balk bent ingelogd, maar op het forum nog niet. Dit probleem is bekend en wordt naar gekeken. Tip is om, eventueel opnieuw, in te loggen via Vraag & Beantwoord.
- Cookies: omdat mensen kunnen inloggen, desgewenst, via Twitter of Facebook zijn we verplicht om Social Cookies te vermelden. Ook in video's op de site die mensen kunnen delen via social media wordt gebruik gemaakt van social cookies. Deze cookies accepteren zorgt voor het beste gebruik van de site. BNNVARA wil hier transparant over zijn, daarom is er een uitgebreide uitleg te lezen op onze sites over cookies. Zie deze pagina.

Na wijziging van de cookie-balk vorige week gingen er helaas een aantal zaken technisch mis, vaak afhankelijk van de browser die je gebruikt. Bijv. reacties onder antwoorden konden soms niet worden gelezen, sommige pagina's op de site waren deels niet zichtbaar. Daar wordt nog steeds aan gewerkt.

Omdat het forum exclusief is bedoeld voor consumentenkwesties sluiten we nu dit topic. Kom je een technisch probleem tegen waar je niet uitkomt? Mail ons: kassa-online@bnnvara.nl