Li
door LisetteM Feb 13, 2017 om 23:47
Geldzaken & recht

Luxstyle

Op 26 december 2016, ontving ik tot mijn grote verbazing een aanmaning van het bedrijf LuxStyle. Ik zou daar een product besteld hebben, QuickMax, wat het ook zou mogen zijn. Ik heb niets bij dit bedrijf besteld en ook niets ontvangen. Per mail heb ik LuxStyle daarvan op de hoogte gesteld en om opheldering gevraagd. Zij stellen dat ik wel iets besteld heb en dat ik voor het niet ontvangen pakketje een formulier dat ze per mail stuurde moest ondertekenen. In dat formulier staat echter dat ik een bestelling heb gedaan en deze niet heb ontvangen. Uiteraard zal ik dat formulier niet ondertekenen, want dan stem ik in met hen stelling dat ik iets besteld zou hebben. Ik heb hen dit ook aangegeven. Echter ontving ik vandaag wederom een aanmaning van hen, nu verhoogd met 30 euro buitengerechterlijke incassokosten.
Wederom heb ik hen een mail gestuurd waarin ik stel niet besteld te hebben en niets te willen bestellen een nooit iets zal bestellen bij hen.
Zij antwoorden met: Wij hebben u een passende oplossing geboden door u dat formulier toe te zenden, maar u wenst niet mee te werken. Indien u het formulier niet ondertekend zullen wij al uw toekomste emails negeren.
Wederom teruggemaild, dat ze geen passende oplossing hebben geboden. Dat ik begrijp dat ze graag mijn handtekening willen hebben zodat we een overeenkomst hebben, maar dat ik geen overeenkomst met hun wens. De enige passende oplossing in deze, in mijn optiek, is het geheel verwijderen van mijn gegevens en deze onterecht verstuurde factuur voor goederen die niet besteld zijn.
Als antwoord kreeg ik daarop dat ik de keuze heb om mee te werken of aangifte te doen van identiteitsfraude bij de politie.
Niet echt een oplossingsgerichte instelling van dit bedrijf.
Hoe nu verder, het gewoon negeren of aangifte gaan doen bij de politie, die daar verder ook niet mee kan.

1835 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2017 om 23:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent uitermate voorkomend geweest. Als er in uw gezin ook zeker niemand daar iets besteld heeft, zou ik ze verder compleet negeren en in hun sop laten gaarkoken.

U kunt nog, als grap, ook hen mededelen dat uw hun toekomstige zal negeren.

Li
door LisetteM Feb 14, 2017 om 00:10
Antwoorden / 1 Vragen

haha, of zij daar de grap van inzien, valt nog te betwijfelen.
Ik laat het maar zoals het is, ik zie wel wat hen vervolgstappen zijn.
Laat ze het dan maar voor de rechter brengen, betalen ga ik sowieso niet!

ne
door neodutchio - Feb 13, 2017 om 23:58
5153 Antwoorden / 12 Vragen

Slim van u dat u niet dat formulier ondertekend heeft, dat zien we nog wel eens anders hier. Als u zeker weet niets besteld te hebben, en evt huisgenoten ook niet, dan kunt u dit gewoon negeren. Mocht er een incassobureau een brief gaan sturen deze dan eenmalig aangeven dat u niets besteld heeft, tenzij zij een overeenkomst kunnen overleggen. Mocht dit niet kunnen dan wenst u verschoont te blijven van verdere correspondentie en ziet een rechtzaak graag tegemoet. In ieder geval onder geen enkele brief uw handtekening zetten, anders kunnen ze die gebruiken.

Li
door LisetteM Feb 14, 2017 om 00:08
Antwoorden / 1 Vragen

Zowel ikzelf als mijn gezinsleden hebben niets besteld. Ik heb hen verzocht een bestelformulier naar mij te sturen als bewijs. Ik kreeg een screenprint waarop staat dat ik op 15 december om 15.10 de bestelling gedaan heb en dat ik die bestelling op 17 december0k 01.34 heb bevestigd. Wat er is gebeurd: ik heb op een advertentie van hen op facebook geklikt, toen ik zag dat het iets raars was heb ik de pagina weggeklikt. Zij hebben doordat ik op de advertentie heb geklikt mijn ip-adres opgeslagen.
Ze kunnen geen overeenkomst laten zien waarin staat dat ik daadwerkelijk de bestelling gedaan heb, akkoord ben gegaan met algemene voorwaarden enz enz.
Ik vermoed dat ze aan de hand van mijn ip-adres en mijn facebookpagina achter mijn gegevens zijn gekomen. Sterk staaltje oplichting, althans daar riekt het naar!
Ze vragen nu om een kopie van de aangifte bij politie als ik voor aangifte zou kiezen boven het tekenen van het formulier.
Beide gaan ze in ieder geval niet ontvangen van mij! Laat ze me dan maar voor de rechter dagen!

fa
door familyman - Feb 14, 2017 om 00:05
888 Antwoorden / 1 Vragen

Wie eist, die bewijst. Laat zij maar bewijzen dat u of iemand van uw gezin/adres wat besteld heeft. Zwart op wit met handtekening of een voice log. En aanmaningen kunnen ze sturen zo ze willen, ze kunnen alleen maar brieven schrijven en of emails verzenden. Reageren ze niet op uw bewijs verzoek, jammer helaas enz. Niet meer reageren.

Li
door LisetteM Feb 14, 2017 om 00:13
Antwoorden / 1 Vragen

Het enige wat ze hebben is een formulier waarop mijn IP-Adres staat, verder niets.
Zij adverteren op FB, ik heb advertentie aangeklikt en op die wijze zijn zij hoogste waarschijnlijk aan mijn gegevens gekomen.
Dank u voor het antwoorden

fa
door familyman Feb 14, 2017 om 00:20
888 Antwoorden / 1 Vragen

Met alleen een ip adres kunnen ze m.i. niets beginnen. Ze hebben dus de aanmaning per email (tweede kerstdag) verzonden. Ze kunnen dus geen fysiek adres hebben gehad om iets te versturen. Hoe kunt u het dan ontvangen hebben?
Gewoon niets meer doen. Laat ze maar met een deurwaarder komen en je voor de rechter slepen, gaat ze niet lukken.

marita5
door marita5 - Feb 14, 2017 om 00:05
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lisettem ,

Als u niks besteld heeft , volledig negeren en vooral niet betalen , luxstyle moet schriftelijk bewijzen dat ze met u een overeenkomst hebben afgesloten .
Laat u ook niet bang maken of onder druk zetten door een incassobureau , zie hier "incassobureaus wat mogen ze wel , wat mogen ze niet , klik op de rode regel ( lees dan de blauwe balk )

http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/

Li
door LisetteM Feb 14, 2017 om 00:13
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw antwoord

sm
door smarty - Feb 14, 2017 om 00:48
4 Antwoorden / Vragen

Deze zaak gaat wel erg ver gezien de houding van LUXSTYLE, in geval dat je een fisiek adres hebt van hen of postbus gewoon
een aangetekende zending sturen met verplicht tekenen voor ontvangst waarin je aangeeft dat je niets hebt bestelt bij hen
en dus niet aangemaand wenst te worden vorr iets dat je niet hebt bestelt en niet hebt ontvangen. Ze hebben geen enkel bewijs!!
Nooit iets tekenen!!! Verder zou ik aangifte doen van een valse beschuldiging van uw persoon. Verder een dokter rapport laten opstellen
dat je slapeloze nachten hebt. later zal je rapport duiten opbrengen voor de rechtbank zoals smartegeld en leed wat aan u berokkend is.
Het is te gek voor woorden dat ze de mensen aanklagen voor 30 euro buitengerechterlijke kosten (opletten!! Buitengerechtelijk!!)
wat dus niks met de rechtbank te maken heeft. Zijn middeltjes waarmee ze de mensen willen dwingen. Dus: aangifte + medisch rapport
en de boeven gewoon het schip in laten gaan. Zullen een koude douche ontvangen van de rechtbank deze heren van LUXSTYLE.
Sterkte en niet teveel aantrekken. Hoe meer ze je lastig vallen hoe hoger het smartegeld zal zijn hahahahahahaha. Het is om je een deuk
te lachen deze zaak.

YD
door YDesmedt - Apr 13, 2017 om 23:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb vandaag ook een pakketje in de bus gehad en ben al de hele tijd aan het mailen met het bedrijf dat ik niets betaal van verzendinsgkosten maar dat ik het wel wil versturen. Dan vertellen ze mij dat dit op eigen risisco is. Heb wel wat schrik om dit te doen? Hebben jullie het betaald of niet en wat zijn de gevolgen ? Laat het bedrijf jullie met rust of blijven ze aanmaningen sturen.

fa
door familyman Apr 13, 2017 om 23:14
888 Antwoorden / 1 Vragen

Een dubbele vraag stellen is niet handig, vooral niet als u al een eigen topic geopend heeft.