hansje klein
door hansje klein May 28, 2018 om 13:47
Huishouden & energie

Stel een vraag en vergeet vooral geen feedback te geven ... !

Het gebeurt m.i. zonder er verder over na te denken ... het vergeten om een feedback te posten.

Het forum BNNVara V&B heeft vaak interessante vragen, waarop de vrijwilligers antwoorden geven, die soms duidelijk zichtbaar, intensief werden gerechercheerd. Ook het vermelden van eigen-ervaringen zijn voor iedere lezer/deelnemer erg  interessant.

Helaas melden (te)veel vraagstellers zich niet meer terug, om de reageerders erover te informeren of het probleem kon worden opgelost, resp. hoe en voor welke oplossing hiervoor voornamelijk werd gekozen. Of kon het probleem NIET worden verholpen?

VRAAG: Zijn er voorstellen onder de regelmatige forum-deelnemers hoe deze terugmeldingsquote beduidend verhoogd zou kunnen worden? Misschien door de al aanwezige tool 'beste antwoord' (een plusje door de vraagsteller) vooraf iets duidelijker zichtbaar te maken, of de beheerder te vragen na één dag een standaard notificatie te sturen met een uitnodiging om een feedback te posten?



986 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - May 28, 2018 om 13:54
16831 Antwoorden / 108 Vragen
0

Denk dat beide aangedragen 'oplossingen' niet haalbaar zijn, echter, wel een vraag waar de meeste beantwoorders wel prijs op zouden stellen.

hansje klein
door hansje klein May 28, 2018 om 14:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het signaliseren van deze 'product-aanpassing/verbetering' en uw bevestiging van deze behoefte kan al een idee voor de beheerder zijn om de de onvermoeibare deelnemers te 'pleasen' ... Bedankt!

sjjoppy
door sjjoppy - May 28, 2018 om 14:00
7192 Antwoorden / 3 Vragen
0

Het zou zo maar kunnen dat deze vraag er toe bij draagt dat toekomstige vraagstellers een feedback gaan geven.
Als er nog wat aan de site gewerkt wordt zou de systeembeheerder bij de uitleg hoe men een vraag kan stellen dit ook bij
“hoe werkt dit”? toe kunnen voegen.

hansje klein
door hansje klein May 28, 2018 om 14:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... of ... als laatste, voordat de (nieuwe) vraagsteller de vraag verstuurd nog even in de tekst een constructieve opmerking over een feedback niet te vergeten?

sjjoppy
door sjjoppy May 28, 2018 om 14:12
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Bij hoe werkt dit? dus

hansje klein
door hansje klein May 28, 2018 om 14:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb helaas nergens een k(n)opje "hoe werkt dit" ...

Ook de knop "profiel" is sinds de laatste ombouw bij mij verdwenen, terwijl de beheerder blijft volhouden dat die aanwezig is.

Ik gebruik W10 en Firefox en daar matcht ergens iets niet zoals het zou moeten.

sjjoppy
door sjjoppy May 28, 2018 om 15:05
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Daar waar uitleg gegeven wordt over hoe men een vraag kan stellen komt u (hoe werkt dit? tegen)
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/

kc
door kcdb - May 28, 2018 om 14:12
113 Antwoorden / 2 Vragen
2

Het geen feedback meer geven van vraagstellers op vaak meerdere gegeven antwoorden is niet alleen wat hier bij V&B van BNN-VARA voorkomt maar ik evenzeer bij het forum van de collega’s van TROS-RADAR steeds meer tegenkom. Uw geschetste probleem heeft, denk ik, een aantal oorzaken waar weinig aan te doen valt.

 

1) Te vaak wort dit soort fora niet zo zeer gebruikt om daadwerkelijk een vraag te stellen en hulp te vragen maar om eens flink het hart te luchten. Vaak goed bedoelde antwoorden daarop, meelevend of aanvallend, worden door de vraagsteller waarschijnlijk niet eens gelezen. In dit kader is het misschien voor de respondenten goed zich vooraf af te vragen of een dergelijk aangemaakt topic daadwerkelijk is bedoeld om antwoorden op vragen te krijgen of dat het bedoeld is om eens flink het hart te luchten. In het laatste geval is het misschien beter dat er niet eens meer geantwoord wordt.

 

2) Een stukje volksaard in de zin van: “waarom zou ik nog rekening houden met de ander, ook al ben ik er zelf mee begonnen”. Zo redenerend geef je natuurlijk nooit meer antwoord aan al diegenen die misschien nog wel de helpende hand hebben willen bieden. Eigenlijk is het een beetje hetzelfde als auto rijden. Ik stap in de auto en alleen ik ben belangrijk. Waarom zou ik dan nog richting aangeven als dat alleen maar bedoelt is om mijn medeweggebruikers te informeren wat ik van plan ben. Eveneens een fenomeen dat in ons ‘ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikke’ landje, steeds meer gebeurd.

hansje klein
door hansje klein May 28, 2018 om 14:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een extra gelegenheid voor V&B om zich juist van TROS-Radar te kunnen onderscheiden ...

Wanneer ik de beide nieuwsbrieven eens naast elkaar leg, wordt dit toekomstig sowieso een noodzakelijkheid. De thema-overeenkomsten zijn toenemend frappant!

hansje klein
door hansje klein - May 28, 2018 om 14:12
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Overigens ...

zouden wij (de reageerders) zèlf ook best vaker om een feedback kunnen gaan vrágen ... toch?

Een andere mogelijkheid is, om vaker een tussenvraag te stellen (voor een beter antwoord) en wanneer de TS hierop al niet meer reageert verder de boel voor gezien houden.

Redacteur
door Redacteur - May 28, 2018 om 15:03
1055 Antwoorden / 62 Vragen
0

Leuk, maar helaas geen consumentenkwestie deze vraag. Daar is dit forum wel voor bedoeld, daarom gaat er een slotje op.

De redactie

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Va
Vandamenel - Apr 29, 2024 om 13:31
Winkels & webshops
ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt

ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt

In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.

Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n ... Lees meer

@T
@Tedje1 - Apr 28, 2024 om 15:42
Huishouden & energie

Appartement. Gas/cv installatie definitief afsluiten

Woon in een appartement. In het kader van verduurzaming wil ik van het gas af. Inductieplaat aangeschaft en een boiler.

Verwarm de woonkamer elektrisch d.m.v. een kachel, gas/cv installatie gebruik ik niet meer en is afgekoppeld door een installateur.

Ik wil het gas definitief af laten sluiten, heb een aanvraag lopen. VVE geïnformeerd over mijn plannen. De VVE doet moeilijk ... Lees meer

Eg
EgbertB10 - Apr 28, 2024 om 16:06
Winkels & webshops

Orthodaily

Ik heb schoenen besteld bij ORTHOdaily.nl https://orthodaily.nl/ Het zouden dus orthopedische schoenen moeten zijn. Het zijn gewone schoenen van een middenkwaliteit, wat je eigenlijk ook mag verwachten bij die prijs. Ze worden rechtstreeks uit China geleverd via Yun Express in Rozenburg. De Nederlandse verkoopvestiging zit op een bovenwoning in Amsterdam met een telefoonnummer uit Leiden dat ... Lees meer