robert makkelie
door robert makkelie Jun 18, 2017 om 10:34
Winkels & webshops
Meube lzaak Elise Chauvel

Goedendag,

Ik ben op zoek naar meer mensen die ervaring hebben mbt het bestellen van meubels van Elise Chauvel.
Elise Chauvel is gevestigd in Zuideinde 48, 1511 GH Oostzaan.
Hier kan u uw meubels op maat laten maken en is Elise ook een stylist die brocante meubels uit Frankrijk en Belgie importeert.

Ik en mijn vriendin hebben begin dit jaar een woning gekocht wat opgeleverd ging worden begin Maart 2017.
We zijn toen gelijk aan de slag gegaan om meubels te zoeken en te kopen ook met de achterliggende gedachten dat de lever tijd overeen komt met de oplevering van onze nieuwe woning.
Na wat zoeken op internet kwamen we bij een winkel die landelijke meubels maakte en verkocht.
Ik en mijn vriendin hebben in januari in haar winkel ter Oostzaan op maat gemaakte meubels besteld.
Dit zijn onder andere een bureau meubel, tv meubel, en een dressoir.
We werden vriendelijk geholpen en de levering zal geschieden tussen de 10 en 12 weken, mooi op tijd met de levering.

Helaas zijn we nu ongeveer 7 maanden verder en hebben we nog geen meubels.
Als ik met Elise of haar man Erik (telefoon nummers staan op haar site) contact op neem wordt ik telkens van het kastje naar de muur gestuurd.
Mevrouw verteld mij dat de zee container er nog niets is of ze kan op dit moment niks doen omdat ze nog in het buitenland zit.
Als ik contact met Erik opneem om te vragen of hij mij een concreet andwoord kan geven over de levering zegt hij "Elise regelt alles maar dit is nu in het buitenland"
Als ik mijn naam telefoon nummer en bestelde meubels achter laat zal ik worden terug gebeld.

Helaas krijg ik geen telefoontje en moet ik weer na een week zelf contact op nemen.
Telefonische is drama want is telkens in gesprek of toestel is uitgeschakeld.
Via de Whats app hou ik contact en krijg ik na lang wachten af en toe een bericht dat ze gaat kijken of de containers er al zijn.
Maar telkens komt ze niet tot nooit in de lucht.

Na een hoop stress omdat wij in onze nieuwe woning nu nog steeds in de troep zitten omdat we niks kunnen inruimen, ben ik best wel over de zeik.
Onze 2 kinderen en ook wij zelf leven in de woonkeuken omdat de woonkamer niks staat en een groot opslag loods is voor dozen en ander troep.
Nu wij er best wel klaar mee zijn en het idee hebben dat we belazerd worden door mooi verkoop praatjes inmiddels hebben we al wel betaald, maar nog steeds niks gekregen.

Ik ben toen verder gaan kijken op internet en ik kom een heel hoop recensies tegen die heel slecht zijn over Elise Chauvel.
De levering van somige medegedupeerde bedraagd 1 jaar tot 1.5 jaar voor maar een meubel stuk......
Ik hoop dat iemand iets kan doen want je klanten zo lang laten wachten in onzekerheid is niet goed.
De klant is koning en dat staat bij haar niet op de eerste plaats.

Mijn vraag is dan ook of er meer mensen hierop willen reageren zodat ik een procedure kan opstarten eventueel via rechtsbijstand.

Vriendelijke groet,
Robert

11616 14 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jun 18, 2017 om 10:41
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Wat zou iemand anders dan voor u moeten doen? Het is juist verstandiger om voor de koop internet af te speuren naar recensies.

Het enige dat u nog kunt doen is een laatste ultimatum stellen binnen welk termijn de meubels geleverd moeten zijn. Mocht dit niet lukken ontbind u de verkoop en eist u het geld terug. Betalen ze niet terug kunt u ook daar eenmalig een termijn voor op papier zetten en als dat nog steeds niets oplevert schakelt u een incassoburo in.

hansje klein
door hansje klein - Jun 18, 2017 om 10:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Levertermijn:

Elise Chauvel home Interiors hanteert een levertijd van ongeveer 12 tot 16 weken.Alle meubels worden in Azie op ambachtelijke wijze, voornamelijk met de hand gemaakt.Tevens is Elise Chauvel Home Interiors gespecialiseerd in het maken van meubels op maat, welke een langere productietijd vraagt, waardoor de levertijd mogelijk kan uitlopen.

Loopt toch even anders dan gedacht, maar de leverancier heeft zelf vooraf al reserves ingeruimd.

Cookies
door Cookies - Jun 18, 2017 om 10:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lijkt mij verstandig de koop te ontbinden, je geld terug te eisen (binnen 14 dagen na ontbinding koop) en dit op te laten stellen / versturen door je rechtsbijstandverzekering. Maakt hopelijk meer indruk dan dat je zelf zo'n briefje / mail op gaat stellen.

Belachelijk natuurlijk dat je na 7 maanden nog steeds geen zicht hebt op levering.

marita5
door marita5 - Jun 18, 2017 om 10:54
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Robert Makkelie ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/bezorgen/verkoper-bezorgt-product-niet

Ze zijn nergens bij aangesloten , als u rechtsbijstand heeft zou ik deze maar inschakelen .

panter22
door panter22 - Jun 18, 2017 om 11:18
6599 Antwoorden / Vragen

Begin dit jaar zijn de meubels besteld. Het is nu midden juni. Zo ongeveer 5 maanden terug en geen 7.
Vanaf de 1e week van januari 23 weken.
De levertijd kan langer zijn dan 16 wk, staat in de voorwaarden.
Wat is in dit geval redelijk. De meubels worden gemaakt in Azie. Dat is ver weg.
Kennelijk heeft Elise de zaak niet helemaal in de hand.
Maar je hebt het volledige bedrag betaald. In goed vertrouwen bij een meubelzaak die je niet kent.
Wat wil je, je meubels of het geld terug?
Je hebt een bureau, tv meubel en dressoir gekocht.
Even praktisch:
In de woonkamer staan alleen wat dozen. Heb je bij Elise dan ook een bankstel gekocht?
Zet die dozen op zolder, dan erger je je daar ook niet meer aan.  Soms lopen zaken niet zoals gepland. Dan moet je improviseren.

tijger1
door tijger1 - Jun 18, 2017 om 13:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u dan al uw oude schoenen weggegooid voordat er nieuwe geleverd zijn? En volgens mij praten we over maximaal 5,5 maand.

En waarom hebt u medestanders nodig om uw rechtsbijstand in te schakelen?

Voortaan eerst de reviews bekijken, niet nadien.

Fa
door Fabiola47 - Jul 5, 2017 om 20:04
1 Antwoorden / Vragen

Beste robert,

Wij mijn dochter en ik hebben ook meubels bij haar gekocht. 11 januari een aanbetaling gedaan. Ze zouden in april geleverd worden dan mei, juni en nu juli zegt ze. Ik geloof er niks van. Ik heb bij de consumentenbond geïnformeerd en ben niet verplicht om ze af te nemen. Ik ga morgen klachten.nl een melding maken. Ik heb al een aantal mensen een reactie gehad die ook dit hebben meegemaakt of ook nog steeds wachten. Geef je reactie zodat we onze kracht kunnen bundelen en tips zijn welkom. Gr fabiola

si
door sillie70 - Aug 5, 2017 om 20:54
1 Antwoorden / Vragen

Hoi Robert,

Wij hebben ook meerdere meubels bij Elise chauvel besteld.
Wij wachten nu al plus minus 21 weken(dik 5 maanden dus),heb toen maar eens geappt, waar de spullen blijven?antwoord was sorry sorry, fabriek is 3 weken dicht ivm vakantie, en vanwege drukte loopt het ook uit, spullen zouden eind juli 1e week augustus komen, nou NOT, idd net als bij de rest, is elise slecht bereikbaar, geeft geen duidelijke antwoorden, wij hebben in 2013 ook spullen bij haar gekocht, dat was nog haar goede tijd denk ik, want toen ging het wel goed.
Heb onlangs weer gevraagd  wanneer onze spullen nou komen, krijg ik met pijn en moeite een vaag antwoord dat de spullen in container ...... (containernummer) staan, ???? Alsof ik weet wat dat moet betekenen!!??dus ik app, dat dit mij niks zegt,  of ze me kan vertellen wanneer die container dan aankomt???, helaas krijg ik daar ook weer geen antwoord op!!
Ik ga maandag maar weer strijden om contact te leggen, ik heb er een naar gevoel over, ook wij zitten met lege plekken in huis, (beetje nare opmerking van een lezer trouwens, dat het raar is dat jullie zonder spullen zitten nu, flauwe kwal, waarschijnlijk een fan of familie van Elise)wij kijken het nog even aan, maar anders idd maar geld terug gaan eisen, snap ook wel waarom Elise niet gewoon vaste openingstijden tijden meer hanteert, er kwamen vast constant mensen in de winkel klagen, daarom nu waarschijnlijk alleen open op afspraak.
Moet je wel eerst voicemail inspreken dat je wil komen kijken, dan belt ze waarschijnlijk wel terug, maar als je de voicemail inspreekt met vragen over je al maanden lopende bestelling, belt ze niet terug
Word vervolgd.

tijger1
door tijger1 Aug 11, 2017 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Fan of familie van Elise? Doe niet zo dwaas.

rm
door rmm - Aug 11, 2017 om 21:38
1 Antwoorden / Vragen

hallo Robert,

ik leef met jullie mee, wij vinden ons in precies dezelfde situatie sinds een maand of 6 geleden.
ik raad het je sterk aan om verder te gaan met de rechtsbijstandverzekering.

een suggestie, paas de titel aan van de topic, dan wordt het beter geindexeerd door google. nu luidt het "meube lzaak..." ipv "meubel zaak..."

Sa
door Samjo - Aug 17, 2017 om 10:52
1 Antwoorden / Vragen

Goedendag Robert,

Bij ons net zo.
Wij hebben 12 juni 2015 een bed bij haar besteld en ook een aanbetaling gedaan. Levertijd was ongeveer 12 tot 16 week. 3 week van te voren zou ze contact met ons opnemen als de container vervoerd zou worden. Na 14 week toch maar eens zelf gebeld of de container al onderweg was en wanneer we het bed dan konden verwachten. Er was vertraging. Het zou een paar week later worden. Maar na een paar week nog niks gehoord. Weer gebeld. Zo is dat in totaal meerdere keren gegaan. Uiteindelijk is met veel pijn en moeite ons bed op 23 december geleverd om 21:00 uur 's avonds. Want ja, ook de chauffeur had vertraging. Hij zou er om 16:00 uur zijn, maar dat werd dus 21:00 en dus een levertijd van 28 week!

Ik heb het bed half uitgepakt om te kijken of het wel goed was, wat op een winteravond in het licht van de lampen soms moeilijk te zien is. Voor zover we konden zien was het in orde. Maar de volgende dag bij daglicht bleek dat wij een andere kleur stof hadden dan we hadden uitgekozen (nu is dit een nuance. Wij wilden grijs en het is meer taupe, maar toch....) Dus ik heb haar gebeld/gemaild/geappt met foto's. Zij gaf doodleuk aan dat dit was wat we hadden besteld en dat ze er niks aan kon doen en ook niks aan wilde doen. Daarnaast vond ze dat ik dan de avond ervoor maar beter had moeten controleren. Tja... als je om 16:00 uur had geleverd dan had ik dat verschil wel gezien bij daglicht. Ik heb gezegd dat ze het bed weer kon komen ophalen en dat ik mijn geld terug wilde. Dat ging ze niet doen en ik kreeg zeker mijn geld niet terug. Al met al een discussie die je bijna niet kan winnen. Wat ik jammer vind is dat de schuld automatisch bij ons ligt, terwijl je als goede verkoper zoekt naar een oplossing met een minder tevreden klant ongeacht wiens schuld het ook is. Ik heb uiteindeiljk voor mezelf besloten dat ik het nog steeds een heel mooi bed vond, want mijn geld kreeg ik toch niet meer terug en had in de drukke december-maand geen energie meer om hier nog een hele juridische strijd te gaan leveren.

Ik hoop dat je het wat aan hebt, maar als ik jou was zou ik snel de bestelling annuleren en je geld terug vorderen (hoewel ik vermoed dat dat al een uitdaging zal zijn). Zelfs al zou je de meubels krijgen, het is hoogstwaarschijnlijk dat ze in 1 keer allemaal goed zijn.

hansje klein
door hansje klein - Aug 17, 2017 om 11:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wat heeft deze zaak, wat andere zaken niet hebben?

Onmogelijke en onacceptabele  levertijden en ze geven dit zèlf ook nog aan ....

Mi
door Mia De Ost - Sep 8, 2017 om 22:29
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb een hele nare ervaring met Elise Chauvel. Ik vraag via mail of zij kan leveren in België. Ik krijg vrij snel een antwoord dat dit kan mits ik de kost van levering naar België betaal. Ik ga hier onmiddellijk mee akkoord en laat weten dat de bestelling mag geplaatst worden. Verder hoor ik niets meer. Na een maand stuur ik een mail om te vragen hoe het met mijn bestelling staat en welke levertijd ik mag verwachten. Eind augustus krijg ik dan eindelijk een mail dat mevrouw met vakantie was in België. Alle begrip hiervoor maar mijn bestelling was niet geplaats en ik moet de order nogmaals doorgeven en mevrouw zou mij een factuur doorsturen. Gelukkig heb ik die niet gekregen en niet betaald, want sinds een maand kan ik mevrouw Chauvel niet telefonisch bereiken, haar voicemail staat af en reageert zij niet op mails van mij wat betreft een stand van zaken. Zijn mijn meubeltjes nu besteld of niet? Genoeg is genoeg en de onprofessionaliteit van mevrouw Chauvel doet me beluiten om mijn bestelling per mail af te zeggen. Het is alleen jammer dat zij me maanden nodeloos tijd heeft doen verliezen door überhaupt zo dom te zijn om op een antwoord te wachten. Een antwoord op een mail is gewoon elementaire beleefdheid en blijkbaar heeft mevrouw Chauvel daar niets van begrepen. Nooit of te nimmer surf ik ooit nog naar de website van Elise Chauvel, nooit bestel ik ooit nog iets bij een zaak waar haar naam aan vasthangt.

ne
door neodutchio Sep 8, 2017 om 23:42
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Voor u goed afgelopen gelukkig. Maar wel een lesje voor de vogende keer, eerst even googelen op een bedrijf, dan kunt u vooraf al zien hoe 'veilig' het is.

tijger1
door tijger1 Sep 9, 2017 om 09:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou Mia, dan hebt u mazzel gehad. Anders was u wellicht ook nog uw geld kwijt geweest.

Er zijn meubelzaken zat met goede regelingen. Daar maar eens kijken.

Ti
door Tijgertje1984 - Oct 2, 2017 om 20:09
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Ik was benieuwd of u al wat meer info of de meubels heeft gehad?
Hier ook meubels besteld met een aanbetaling ☺️

DE
door DEMUNCKIES - Feb 28, 2018 om 15:10
1 Antwoorden / Vragen

Meubelzaak Elise Chauvel

Deze zaak kan beter stoppen!  Een onderneming die alleen gebaseerd is op leugens.
Vooruit  laten betalen bij koop en geen enkele afspraak fatsoenlijk nakomen.
Naar mijn mening is klant nog steeds koning.
In mijn geval: meer dan een half jaar op mijn eethoek moeten wachten.
Met alle leugens van dien:
- de boot is vertraagd
- Rederij failliet
- Storm vertraging
- Inklaren allemaal moeilijk
Tipje van de sluie,r want zo kan ik wel door blijven gaan. Teveel om op te noemen.
Mijn apps staan er vol van... leugen op leugen
Ook word je als klant aangevallen  als je wat over de vele vertragingen zegt en leugens op
leugens te horen krijgt.
1 van de stoelen is slecht gestoffeerd veel te kort op de kant, mij is beloofd op 27 juli 2017 dat ik een
nieuwe stoel zou krijgen en dat het 4 maanden ging duren zit nu op eind februari en mevrouw komt
met dezelfde bovenstaande leugens maar het mooiste is dat zij zelf niet meer uit haar leugens komt
en zichzelf tegenspreekt.
Er wordt gezegd 3 maanden levertijd maar 6 maanden tot een jaar spant mevrouw Chavel de kroon mee.
Niet alleen mevrouw Chauvel maar haar partner Eric spant ook de kroon.
Begin juni 2017 bestelde mijn vriendin shutters bij hem, deze  zouden in september geleverd worden werd februari 2018!
Schandalig! Ze laten niets horen, je moet steeds zelf contact zoeken. Service van niks!
Deze onderneming moet stoppen zodat er niet meer mensen op deze manier worden gedupeerd.

ne
door neodutchio Feb 28, 2018 om 15:32
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Als deze topic al 8 maanden geleden gemaakt is, had u dus kunnen weten dat er klachten zijn. En als het al mis ging bij de shutters, waarom gaat u er dan andere spullen bestellen?