Wat kan ik doen?
Hallo allemaal,
Heb over dit onderwerp al eens wat geplaatst hier nog een keer het verhaal.
Tijdje geleden iets besteld bij een webshop, brievenbuspakje nooit ontvangen. De webshop zegt alleen maar het is bezorgd. Ze hebben verder geen bewijs of iets.
Postnl zegt dat hun verantwoordelijk zijn en er zelf voor hebben gekozen om het op deze manier te verzenden (onverzekerd).
Ik heb toen voor achteraf betalen gekozen bij Klarna. Maar die willen nu ook dat de factuur betaald word. Maar ik ga toch niet betalen voor iets wat ik nooit heb ontvangen?
Waar kan ik nu nog terecht?
Hallo Kimberlee ,
Ik zie dat het bij uw vorige vraag over fashionobsession.nl.gaat , waar de voorwaarden van deze website al niet kloppen .
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/wie-is-verantwoordelijk-voor-mijn-niet-afgeleverde-brievenbuspakket?id=586365
Neem eens contact op met het Juridisch loket in uw gemeente,.
https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact
Waarom zou u ergens terecht moeten kunnen? U hebt niets ontvangen, dus u hoeft niet te betalen. Dat is toch simpel? De verzender moet bij Post.nl zijn, want u kunt daar niet terecht.
Zal ik u ook iets niet sturen en gaat u dat dan betalen?
Als het een brievenbuspakje is dan heeft het meestal een track en trace code, alleen minder goede bedrijven maken daar geen gebruik van. De bewijslast van aflevering van het pakketje ligt bij de webwinkel. Ook zijn ze verantwoordelijk voor de aflevering. Vanuit juridisch oogpunt staat de webwinkel dus uiterst zwak en u sterk. Snap dan ook niet dat ze niet voor een track en trace hebben gezorgd. Track en trace kan zonder verzekering.
U hoeft daarom niets te betalen, ook niet aan Klarna. Het beste is Klarna op de hoogte stellen dat u niets heeft ontvangen en dat u daarom ook niets gaat betalen.
Het had een track en trace code alleen is dat geen bewijs dat het hier is afgegeven.
Van de voorwaarden klopt niet veel, ze willen hun sale en uitverkoopartikelen (is er een verschil?) niet terugnemen, maar alleen maar ruilen. Dat is wettelijk niet correct.
Oké, er is dus wel een track en trace code. Dat versterkt wel de positie van de webwinkel. Het is geen keihard bewijs, maar ze komen meer in de richting. Als u echter niet heeft toegestemd in afgeven bij een ander (buren) zitten ze nog steeds vanuit de wet gezien niet goed.
Wat ik zou doen als ik u was, is eens gaan klagen bij post.nl op facebook. En ga dan onder een foto klagen, zodat u lekker pontificaal met uw klacht op de site staat. Ook al bent u niet de afzender, het kan wel helpen om te zorgen dat er wat beweging in de zaak komt.
Om hoeveel geld gaat dit?
Ik heb postnl zeker al een paar keer gebeld en geklaagd maar ik lees ook overal dat de webwinkel verantwoordelijk is en blijft.
Het gaat om een bikini van 105 euro.
Die track en trace code is geen bewijs dat het hier op mijn adres is afgegeven. De postbode kan het wel mee naar huis hebben genomen. Het is ook niet de pakketdienst van postnl maar echt de postbezorgers.
Ja, de webwinkel is en blijft verantwoordelijk voor de aflevering. En het is een behoorlijk bedrag, zie ik nu. Dat zou ik ook niet betalen als ik u was, als ik niets had ontvangen.
Dit is dus een probleem van de webwinkel en PostNL.
Bij een goede webshop krijgt u ook via Post.nl een track & trace nummer. Voor alle partijen een bewijs dat het bestelde is verstuurdalsook ontvangen. Uw webshop zal moeten aantonen dat er verzending heeft plaatsgevonden en enige bezorger moet uw digitale handtekening hebben ontvangen. Simpeler kunnen wij het niet maken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer