Winkelenensparen.nl
VRAAG: wie herkent dit? en is het wel duidelijk genoeg, of levert dit klachten op?
Na een bestelling bij één van de deelnemers/partners*) werd er een extra bericht gestuurd en om NAW en bankrekeningnummer (of creditcard) gevraagd. Deze gegevens zijn nodig om elke maand 15 euro (180 euro per jaar!) af te kunnen schrijven.
Het Winkelen en Sparen online besparingsprogramma biedt leden kortingen op populaire en betaalbare online-merken, onder andere op het gebied van kleding, electronica, muziek en films, telefonie, Internet, boeken, bloemen, geschenken, huishoudelijke artikelen, gezondheid, verzorging, reizen en financiële diensten. 10 % korting en tot € 300,- per maand besparen!
PS. Pluspunt: Winkelen en Sparen neemt deel op Klachtenkompas
Doen? of láten, dat is hier de vraag.
*) Het blijkt, dat je een overeenkomst aangaat met de organisatie www.winkelenensparen.nl
Niet doen dus, die kortingen wordt heel mooi voorgespiegeld en krijgt u bij artikelen die u nooit of zelden aanschaft. Spaar die € 15,- zelf en doe daar wat leuks mee.
@H&K, (zie nu pas dat de vraag van u komt). ik verwacht van u toch wel dat u eerst het internet afstruind alvorens ergens mee in zee te gaan.
Winkelen en Sparen is een online spaarprogramma waarmee u 10% korting krijgt wanneer u online winkelt bij populaire retailers. U krijgt deze cashback direct op uw rekening gestort wanneer u meer dan €5 per maand heeft gespaard en u kunt tot €300 cashback per maand verdienen.
Ja hoor, dat herken ik zeker! Zie https://community.consumentenbond.nl/computers-elektronica-5/misleidende-koppelverkoop-bcc-en-organisatie-winkelen-en-sparen-1009
Inmiddels komen er dagelijks klachten binnen op Klachtenkompas.nl ...
De meeste klagers zeggen zich NIET te hebben aangemeld, maar tòch wordt er afgeschreven.
Het standaard antwoord van Customer Service Winkelen en Sparen is:
Wij hebben u vanuit ons klantenservice team een persoonlijke e-mail gestuurd.
En met vragen kunt u ook hier terecht: ledenservice@winkelenensparen.nl of door te bellen naar 0800-2200026 (maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 18.00 uur).
Hiermee hopen wij u voldoende geïnformeerd te hebben.
Customer Service Winkelen en Sparen
______________________________________________________________________________________________________________
!! HOOP. Bij de wat oudere berichten wordt door meerdere klagers aangegeven, dat ze hun geld hebben teruggekregen en géén abo meer hebben. (Er zijn overigens > 100 klachten ingediend).
@gerbera: HK gaat er helemaal niet mee in zee. Topic is as usual gekaapt van andere site.
Constructieve deelname...
@Carola, maar ik DOE er iets mee ... zoals u moet hebben opgemerkt! en geef eventuele slachtoffers een positief inzicht in een verdere afhandeling en hoe je je geld terug kunt halen. Ik beweer óók niet, dat ik erin gestonken ben, maar u begint weer naar oud patroon te zeuren ... als een klein verongelijkt kind. Wat is het gevolg? De topic wordt onleesbaar en loopt vòl met OT-opmerkingen. Wat heeft de consument nu dááraan, behalve op termijn hier niet meer te willen terugkomen ...
@carola, schrijf ik ergens dat H&K er mee in zee gaat?
@gerbera: @H&K(zie nu pas dat de vraag van u komt). ik verwacht van u toch wel dat u eerst het internet afstruind alvorens ergens mee in zee te gaan.
alvorens ergens mee in zee te gaan.
Dat betekend niet dat H&K Lid is geworden. Zie de vraagstelling van H&K, Doen of laten.
Doen? Of laten, dat is hier de vraag.
Per omgaande doen dus. Fijn sparen.
Het is blijkbaar al vroeg weekend voor u dat u nu al met onzin begint.
Kan gemakkelijk, de site is weer knudde.@tijger1.
Het topic wordt alleen maar onleesbaar omdat het complete onzin is en ook nog zonder bron overgenomen van elders.
En uw vraag is helemaal quatsch.
@Carola en @Tijger ...
Ik snij een reeds concreet bestaand probleem aan, nadàt ik er eerst een oplossing voor heb gezoch en gevonden.
Dàt is het creeëren van toegevoegde waarde, (voor betroffenen die er al genoeg zijn),
maar zeurpieten zoals ú WILLEN (kunnen wel) dit niet begrijpen en vernielen deze topic al op voorhand.
Hallo hansje klein ,
Lees hier eens de reactie van winkelenensparen klantenservice ,
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/winkelenensparen?id=580583
Ja, dat zag ik en er staan nog véél meer klachten op het internet.
Omdat er steeds meer bij komen, juist daarom deze topic als waarschuwing en informatie op voorhand, want de klachten nemen dagelijks weer toe.
Om dit te kunnen ventileren heb ik deze topic leesbaar 'in scène gezet ...', maar dat màg niet van de twee @katachtigen, die zich weer eens opspelen als quasi zelfbenoemde forumbeheerders en zolang die twee mijn topic vernielen, reageer ik verder maar niet meer!
@hansje klein , als mensen eerst controleren voordat ze iets doen , waren er een stuk minder problemen .
Jawel, dat is vandaag als thema al tweemaal aan de orde geweest. Ik ben het helemaal met u eens.
Omdat (zie uw link) deze praktijken al langer actueel zijn en het maar blijven beantwoorden, met de kraan open, van steeds dezelfde vragen voor ons forum-deelnemers vervelend wordt, ben ik eens de tegenaanval op mijn manier begonnen.
Hoe meer klachten op Klachtenkompas.nl, hoe eerder de Consumentenbond hiertegen gaat optreden. Winkelen en Sparen kan uiteindelijk alleen nog maar geld terug en abo-verwijderen afspelen, voordat alle deelnemers aan deze actie hun medewerking opzeggen.
Het lijkt een marketingtruc, die momenteel méér vernielt dan consumenten echte voordelen brengt.
En dat is niet alleen bij winkelenensparen .
Nee, maar juist bij Winkelen en Sparen wordt door consumenten geklaagd dat ze niets helemaal niets ondernomen/besteld hebben en tòch moeten betalen.
Vandaar mijn topic als waarschuwing èn oplossing, dat de site ontegenzeglijk on-duidelijk bezig moet zijn bij zovéél klachten, maar vooral geef ik de opsteker mee, om vooral via Klachtenkompas.nl een klacht in te dienen, omdat dáár de goede berichten staan van eerder betroffen consumenten, die uiteindelijk hun geld tòch terugkregen en hun abonnement ook werd kwijtgescholden.
Het is slechts één probleem, maar een probleem waarvoor je dan nog eens extra gewaarschuwd werd via V&B en eventueel via de Kassa-nieuwsbrief, wanneer de redactie er brood in ziet.
wanneer de redactie er brood in ziet., serieus ? de redactie ziet nog geen brood in hun eigen site , problemen in overvloed .
"We zijn er mee bezig" zegt de redactie, het probleem is hen bestens bekend.
Dus ... óf men kan dit forum links laten liggen, óf roeit verder met de riemen die er zijn. Omdat het bijna altijd om problemen van (ander) consumenten gaat, kies ik voor de laatste optie. Niet voor de problemen die andere deelnemers op dit forum telkens weer opnieuw naar voren schuiven ... alsof ze er flink voor hebben betaald en een recht op iets hebben.
Welke criteria de redactie aanwendt om een topic-thema in de nieuwsbrief te zetten weet ik ook niet, maar soms hoop je erop en daarna op een voortzetting bij de woordvoerder van het betrokken bedrijf ... mèt camera natuurlijk.
Maar u begrijpt blijkbaar nog steeds niet dat mensen eerst iets aangaan en dan pas op het net gaan kijken als ze hebben geconstateerd dat ze moeten betalen.
Waarschuwen is boter aan de galg gesmeerd.
Maar u begrijpt blijkbaar nog steeds niet dat mensen eerst iets op de website van een partner bestellen en daarna een bericht van Winkelen en Sparen krijgen om zonder idee van de consequenties 30 dagen later een afboeking moeten vaststellen omdat ze lid geworden zijn.
Waarschuwen is de galg met schuurpapier bewerken.
Ja hoor, allemaal blind door een kortingsbon.
Niet blind, maar misleid waarschijnlijk, omdat er al > 100 hiervan slachtoffer geworden zijn.
Ach ja, de oudste is van juni 2015. Schiet lekker op.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Appartement. Gas/cv installatie definitief afsluiten
Woon in een appartement. In het kader van verduurzaming wil ik van het gas af. Inductieplaat aangeschaft en een boiler.
Verwarm de woonkamer elektrisch d.m.v. een kachel, gas/cv installatie gebruik ik niet meer en is afgekoppeld door een installateur.
Ik wil het gas definitief af laten sluiten, heb een aanvraag lopen. VVE geïnformeerd over mijn plannen. De VVE doet moeilijk
...
Lees meer
Pictogram op beginscherm plaatsen
Op mijn desktop met Windows 11 staan op het beginscherm meerdere pictogrammen, die ik vaak gebruik. Nu wil ik er eentje bij zetten, maar ik heb dat al zolang niet meer gedaan dat ik niet meer weet hoe dat moet. Wie kan en wil me helpen? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer