hansje klein
door hansje klein Apr 6, 2018 om 14:24
Winkels & webshops

Winkelenensparen.nl

VRAAG: wie herkent dit? en is het wel duidelijk genoeg, of levert dit klachten op?

Na een bestelling bij één van de deelnemers/partners*) werd er een extra bericht gestuurd en om NAW en bankrekeningnummer (of creditcard) gevraagd. Deze gegevens zijn nodig om elke maand 15 euro (180 euro per jaar!) af te kunnen schrijven.

Het Winkelen en Sparen online besparingsprogramma biedt leden kortingen op populaire en betaalbare online-merken, onder andere op het gebied van kleding, electronica, muziek en films, telefonie, Internet, boeken, bloemen, geschenken, huishoudelijke artikelen, gezondheid, verzorging, reizen en financiële diensten. 10 % korting en tot € 300,- per maand besparen!

PS. Pluspunt: Winkelen en Sparen neemt deel op Klachtenkompas

Doen? of láten, dat is hier de vraag.

*) Het blijkt, dat je een overeenkomst aangaat met de organisatie  www.winkelenensparen.nl

5036 23 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Apr 6, 2018 om 15:36
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Niet doen dus, die kortingen wordt heel mooi voorgespiegeld en krijgt u bij artikelen die u nooit of zelden aanschaft. Spaar die € 15,- zelf en doe daar wat leuks mee.
@H&K, (zie nu pas dat de vraag van u komt).  ik verwacht van u toch wel dat u eerst het internet afstruind alvorens ergens mee in zee te gaan.

Winkelen en Sparen is een online spaarprogramma waarmee u 10% korting krijgt wanneer u online winkelt bij populaire retailers. U krijgt deze cashback direct op uw rekening gestort wanneer u meer dan €5 per maand heeft gespaard en u kunt tot €300 cashback per maand verdienen.

pe
door peentjes - Apr 6, 2018 om 15:41
421 Antwoorden / 0 Vragen

Laten svp. Betalen om te besparen deugt niet.

hansje klein
door hansje klein - Apr 6, 2018 om 15:44
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inmiddels komen er dagelijks klachten binnen op Klachtenkompas.nl ...
De meeste klagers zeggen zich NIET te hebben aangemeld, maar tòch wordt er afgeschreven.
Het standaard antwoord van Customer Service Winkelen en Sparen is:

Wij hebben u vanuit ons klantenservice team een persoonlijke e-mail gestuurd.

En met vragen kunt u ook hier terecht: ledenservice@winkelenensparen.nl of door te bellen naar 0800-2200026 (maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 18.00 uur).

Hiermee hopen wij u voldoende geïnformeerd te hebben.

Customer Service Winkelen en Sparen

______________________________________________________________________________________________________________

!! HOOP.  Bij de wat oudere berichten wordt door meerdere klagers aangegeven, dat ze hun geld hebben teruggekregen en géén abo meer hebben. (Er zijn overigens  > 100 klachten ingediend).

Cookies
door Cookies - Apr 6, 2018 om 15:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@gerbera: HK gaat er helemaal niet mee in zee. Topic is as usual gekaapt van andere site.

hansje klein
door hansje klein Apr 6, 2018 om 15:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Constructieve deelname...

@Carola, maar ik DOE er iets mee ... zoals u moet hebben opgemerkt! en geef eventuele slachtoffers een positief inzicht in een verdere afhandeling en hoe je je geld terug kunt halen. Ik beweer óók niet, dat ik erin gestonken ben, maar u begint weer naar oud patroon te zeuren ... als een klein verongelijkt kind. Wat is het gevolg? De topic wordt onleesbaar en loopt vòl met OT-opmerkingen. Wat heeft de consument nu dááraan, behalve op termijn hier niet meer te willen terugkomen ...

gerbera
door gerbera Apr 6, 2018 om 15:57
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@carola, schrijf ik ergens dat H&K er mee in zee gaat?

Cookies
door Cookies Apr 6, 2018 om 16:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@gerbera: @H&K(zie nu pas dat de vraag van u komt).  ik verwacht van u toch wel dat u eerst het internet afstruind alvorens ergens mee in zee te gaan.

gerbera
door gerbera Apr 6, 2018 om 22:04
7364 Antwoorden / 14 Vragen

alvorens ergens mee in zee te gaan.

Dat betekend niet dat H&K Lid is geworden. Zie de vraagstelling van H&K, Doen of laten.

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2018 om 15:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Doen? Of laten, dat is hier de vraag.

Per omgaande doen dus. Fijn sparen.

Het is blijkbaar al vroeg weekend voor u dat u nu al met onzin begint.

tenormin
door tenormin Apr 6, 2018 om 17:54
16831 Antwoorden / 108 Vragen

Kan gemakkelijk, de site is weer knudde.@tijger1.

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2018 om 16:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het topic wordt alleen maar onleesbaar omdat het complete onzin is en ook nog zonder bron overgenomen van elders.

En uw vraag is helemaal quatsch.

hansje klein
door hansje klein - Apr 6, 2018 om 16:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Carola en @Tijger ...

Ik snij een reeds concreet bestaand probleem aan, nadàt ik er eerst een oplossing voor heb gezoch en gevonden.

Dàt is het creeëren van toegevoegde waarde, (voor betroffenen die er al genoeg zijn),
maar zeurpieten zoals ú WILLEN (kunnen wel) dit niet begrijpen en vernielen deze topic al op voorhand.

marita567
door marita567 - Apr 6, 2018 om 17:09
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo hansje klein ,

Lees hier eens de reactie van winkelenensparen klantenservice ,

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/winkelenensparen?id=580583

hansje klein
door hansje klein Apr 6, 2018 om 17:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ja, dat zag ik en er staan nog véél meer klachten op het internet.

Omdat er steeds meer bij komen, juist daarom deze topic als waarschuwing en informatie op voorhand, want de klachten nemen dagelijks weer toe.

Om dit te kunnen ventileren heb ik deze topic leesbaar 'in scène gezet ...', maar dat màg niet van de twee @katachtigen, die zich weer eens opspelen als quasi zelfbenoemde forumbeheerders en zolang die twee mijn topic vernielen, reageer ik verder maar niet meer!

marita567
door marita567 Apr 6, 2018 om 17:21
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@hansje klein , als mensen eerst controleren voordat ze iets doen , waren er een stuk minder problemen .

hansje klein
door hansje klein Apr 6, 2018 om 17:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Jawel, dat is vandaag als thema al tweemaal aan de orde geweest. Ik ben het helemaal met u eens.

Omdat (zie uw link) deze praktijken al langer actueel zijn en het maar blijven beantwoorden, met de kraan open, van steeds dezelfde vragen voor ons forum-deelnemers vervelend wordt, ben ik eens de tegenaanval op mijn manier begonnen.

Hoe meer klachten op Klachtenkompas.nl, hoe eerder de Consumentenbond hiertegen gaat optreden. Winkelen en Sparen kan uiteindelijk alleen nog maar geld terug en abo-verwijderen afspelen, voordat alle deelnemers aan deze actie hun medewerking opzeggen.

Het lijkt een marketingtruc, die momenteel méér vernielt dan consumenten echte voordelen brengt.

marita567
door marita567 Apr 6, 2018 om 17:30
1576 Antwoorden / 17 Vragen

En dat is niet alleen bij winkelenensparen .

hansje klein
door hansje klein Apr 6, 2018 om 18:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Nee, maar juist bij Winkelen en Sparen wordt door consumenten geklaagd dat ze niets helemaal niets ondernomen/besteld hebben en tòch moeten betalen.

Vandaar mijn topic als waarschuwing èn oplossing, dat de site ontegenzeglijk on-duidelijk bezig moet zijn bij zovéél klachten, maar vooral geef ik de opsteker mee, om vooral via Klachtenkompas.nl een klacht in te dienen, omdat dáár de goede berichten staan van eerder betroffen consumenten, die uiteindelijk hun geld tòch terugkregen en hun abonnement ook werd kwijtgescholden.

Het is slechts één probleem, maar een probleem waarvoor je dan nog eens extra gewaarschuwd werd via V&B en eventueel via de Kassa-nieuwsbrief, wanneer de redactie er brood in ziet.

marita567
door marita567 Apr 6, 2018 om 18:34
1576 Antwoorden / 17 Vragen

wanneer de redactie er brood in ziet., serieus ? de redactie ziet nog geen brood in hun eigen site , problemen in overvloed .

hansje klein
door hansje klein Apr 7, 2018 om 19:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

"We zijn er mee bezig" zegt de redactie, het probleem is hen bestens bekend.

Dus ... óf men kan dit forum links laten liggen, óf roeit verder met de riemen die er zijn. Omdat het bijna altijd om problemen van (ander) consumenten gaat, kies ik voor de laatste optie. Niet voor de problemen die andere deelnemers op dit forum telkens weer opnieuw naar voren schuiven ... alsof ze er flink voor hebben betaald en een recht op iets hebben.

Welke criteria de redactie aanwendt om een topic-thema in de nieuwsbrief te zetten weet ik ook niet, maar soms hoop je erop en daarna op een voortzetting bij de woordvoerder van het betrokken bedrijf ... mèt camera natuurlijk.

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2018 om 17:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u begrijpt blijkbaar nog steeds niet dat mensen eerst iets aangaan en dan pas op het net gaan kijken als ze hebben geconstateerd dat ze moeten betalen.

Waarschuwen is boter aan de galg gesmeerd.

hansje klein
door hansje klein Apr 7, 2018 om 19:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Maar u begrijpt blijkbaar nog steeds niet dat mensen eerst iets op de website van een partner bestellen en daarna een bericht van Winkelen en Sparen krijgen om zonder idee van de consequenties 30 dagen later een afboeking moeten vaststellen omdat ze lid geworden zijn.

Waarschuwen is de galg met schuurpapier bewerken.

tijger1
door tijger1 Apr 7, 2018 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, allemaal blind door een kortingsbon.

hansje klein
door hansje klein Apr 8, 2018 om 22:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Niet blind, maar misleid waarschijnlijk, omdat er al > 100 hiervan slachtoffer geworden zijn.

tijger1
door tijger1 Apr 8, 2018 om 23:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, de oudste is van juni 2015. Schiet lekker op.

diumenge
door diumenge - Apr 6, 2018 om 17:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is hier het antwoord.

tenormin
door tenormin Apr 6, 2018 om 17:56
16831 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Dit advies is toch alleen voor HK bedoelt?

diumenge
door diumenge Apr 6, 2018 om 17:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard @Tenormin.

tijger1
door tijger1 Apr 6, 2018 om 18:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Das nie eerluk.

hansje klein
door hansje klein - Apr 6, 2018 om 18:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

WAARSCHUWING ... (al een jaar oud)

Het is inmiddels duidelijk, dat óók de  >waarschuwing<  van de Consumentenbond niet toereikend werd waargenomen.

Het is verontrustend, dat óók deze consumentenbeschermer duidelijk machteloos t.o.v. deze malafide praktijken staat.

(Overigens ook een slecht teken voor de kwaliteitsbewaking van dit forum,
dat de V&B-forumbeheerder alle misselijke Off-topic- en lasterantwoorden maar gewoon laat staan!).

Gr
door Grunn1 Apr 6, 2018 om 18:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

(Overigens ook een slecht teken voor de kwaliteitsbewaking van dit forum,
dat de V&B-forumbeheerder alle misselijke Off-topic- en lasterantwoorden maar gewoon laat staan!).

Helemaal mee eens. Laat de redactie eens ingrijpen en zogenaamde gekopieerde stellingen/vragen van andere sites verwijderden. Enorme vervuiling van dit forum.

hansje klein
door hansje klein Apr 6, 2018 om 19:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het kleine verschil is ...

ik kopiëer een consumentenprobleem ... maar biedt tevens ook een eigen oplossing aan, die ik op de oorspronkelijke topic nergens zie. Wat zit u wer te zeuren, het help betroffen consumenten toch om hun geld terig te kunnen vragen ...

tijger1
door tijger1 Apr 6, 2018 om 20:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje.

Maar u hebt blijkbaar niet gezien dat hier ruim twee jaar geleden in een eerder topic al naar die klachten op Klachtenkompas is verwezen?

Maar zoals gezegd, mensen kijken pas als het te laat is.

Dus u haalt nu oude koeien uit de sloot. Maar ja, u moet wat hè.

Gr
door Grunn1 - Apr 6, 2018 om 18:41
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@HK, Logisch toch. Je komt met een bestaand probleem van een ander waar je een vraag over stelt en een oplossing voor hebt. Ik zie de toegevoegde waarde van jouw gekopieerde vragen hier niet. Maak voor jezelf een blog aan waar je mensen advies geeft voor reeds bestaande problemen.

costnix
door costnix - Apr 6, 2018 om 21:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Weer een prima onderwerp voor uw blog.

hansje klein
door hansje klein - Apr 6, 2018 om 22:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@ ... zeurpieten

Ik ga hier (in het weekeinde) géén energie meer in steken en laat het aan de beheerder over
of deze topic überhaupt zal blijven staan.

PS .Wanneer er consumenten preventief of achteraf mee geconfronteerd of geholpen werden ... prima en maak vooral een melding, hier op deze topic maar ook >HIER< zodat uw klacht tot uw tevredenheid wordt opgelost.

Bedankt en veel suc6 ermee!

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2018 om 00:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje.

Wees gerust. Het weekend duurt nog lang. Dus u kunt vast nog wel iets nieuws verzinnen om een topic over te starten.

hansje klein
door hansje klein Apr 8, 2018 om 22:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wilt u mij hier nu werkelijk opvouwen en achter het behang gaan plakken?

hansje klein
door hansje klein - Apr 7, 2018 om 14:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Profiel van hansje klein/hänschen klein:

Veel vragen kunnen met de zoekmachine worden opgezocht. Enkele zullen door de reageerders eerst goed gerechercheerd worden en weinig vragen kunnen niet beantwoord worden, omdat er eerst een bewustwording van het probleem moet plaatsvinden. Dat zijn mijn favorieten! De beantwoorders van standaard vragen lijken deze strategie niet te begrijpen en maken mijn antwoorden en topics liever belachelijk. De redactie schijnt niet te kunnen beslissen wie hier nu een waarschuwing moet krijgen ... en zwijgt op mijn vragen hierover.

Dus ... ga ik door met mijn eigen ding met het bewustzijn, dat we allemaal gasten zijn op dit vrije forum.

____________________________________________________________________________________________________________

NB. Gisteren wéér vier klachten geplaatst op Klachtenkompas.nl over Winkelen en Sparen ... !! Blijf dit melden a.u.b.

costnix
door costnix Apr 8, 2018 om 00:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Fijn, zo’n hobby. Houdt u van de straat af.

hansje klein
door hansje klein - Apr 7, 2018 om 17:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U kunt na het lezen van deze topic uw net afgesloten contract nog binnen 14 dagen schriftelijk opzeggen:

>in Zwitserland<

>op ledenservice@winkelenensparen.nl<

aurora1
door aurora1 - Apr 7, 2018 om 21:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie de reactie van @diumenge.

hansje klein
door hansje klein - Apr 13, 2018 om 14:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inmiddels uitgebreid contact gehad met de Consumentenbond ...

Klachtenkompas.nl is inderdaad dè site om dit soort klachten te melden, omdat Winkelen en Sparen zich verplicht heeft om daar te antwoorden. Daarnaast zal de Consumentenbond standaard een opvallende toename van klachten blijven monitoren en indien nodig, de ACM (Autoriteit Consumenten en Markt) informeren.

Een andere mogelijkheid is nog om zèlf met het ACM-loket contact op te nemen via Consuwijzer.nl, die óók deze klachten in de gaten houdt.

Vreemd blijft het echter, hoe Winkelen en Sparen aan de bankgegevens komen, wanneer de betroffenen uitdrukkelijk NIETS hebben aangegeven ... Ook frappant, dat er contact werd gezocht, nadàt er een bestelling (hier bij BCC) was gedaan. In ieder geval gaat de Consumentenbond momenteel géén proces opstarten via de rechter omdat dat kosten met zich meebrengt en de leden-leegloop-tendens al enkele jaren blijft aanhouden, waarom sparen is aangezegd.

PS. Bitdefender heeft mij tweemaal voor deze site Winkelen en Sparen.nl gewaarschuwd als zijnde een ONVEILIGE site en geblokkeerd wegens malware ... !!