ir
door irene lief May 30, 2011 om 15:13
Geldzaken & recht

Bijdrage amazon teak

Amazon teak stuurt me een factuur van 89,25 voor een financiele bijdrage in de kosten. Ze hebben geen financiele middelen om de doelstelling te realiseren. Moet ik dit betalen?
Ik heb zo'n spijt van mijn "groene"belegging!

Vriendelijke groet, irene

13280 26 Rapporteer

pschaecker
door pschaecker - May 30, 2011 om 15:29
171 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Irene,

Ik heb de site amazonteak.nl bezocht en begrijp dat zij het failliete Goodwood hebben overgenomen. Natuurlijk hoeft u dit bedrag niet te betalen, maar dan bent u wel uw investering kwijt ben ik bang. Hier is een gedeelte van de email die u ontvangen heeft:

"Wij vragen daarom aan alle beleggers die via GoodWood hebben geïnvesteerd in een beleggingsproduct in teakbomen op plantages van Floresteca SA in Brazilie een financiële bijdrage van € 75,00 plus 19% BTW, totaal € 89,25.
Als bijlage treft u een factuur aan. Wij verzoeken u vriendelijk dit bedrag, binnen 14 dagen over te maken op bankrekening 40.33.73.905 ten name van Stichting Amazon Teak Foundation.

Samen staan we sterk!

Sinds het faillissement van GoodWood zijn we achter de schermen hard blijven werken aan een oplossingen voor u. Indien de voormalige GoodWood beleggers bereid zijn de handen ineen te slaan en een kleine bijdrage over te maken, dan is het mogelijk op korte termijn weer administratie, service, beheer en belangenbehartiging te kunnen bieden. Vooral dat laatste is belangrijk, omdat het nodig is om een sterke, professionele en onafhankelijke gespreks- en onderhandelingspartner te hebben tegenover het bosbouwbedrijf Floresteca SA.

Zowel SATT als ATF zullen u op de hoogte houden van alle ontwikkelingen via de website www. amazonteak.nl. De site is nog in opbouw en relevante informatie zal de komende tijd worden toegevoegd. Zijn er bijzondere ontwikkelingen dan zullen wij u via e-mail hiervan op de hoogte stellen."

Veel succes

ya
door yahoejazz - Jun 23, 2011 om 20:28
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Irene,

Ook wij zitten erg in dubio of we het bedrag van 89,25 moeten betalen. Naast spijt, voelen we ons bedonderd omdat we spaarcenten hebben gestopt waarvan het nu nog maar de vraag is of we dit terugkrijgen.

Mijn vraag is of je uiteindelijk akkoord bent gegaan met de betaling en waarom?

Ik twijfel nl. erg omdat ik niet ergens nog eens geld aan wil betalen waarvan ik niet weet of het goed terecht komt en we het geld wat erin gestopt is daarmee gaan terugkrijgen.

Als je de fora erop naleest dan komt er een berg aan informatie naar boven, waarvan ik niet echt wijzer wordt gezien de vele tegenstellingen die worden weergegeven.

Hopelijk kan iemand ons goede raad hierin geven?

bedankt alvast!

RS te Veldhoven

herrdroetker
door herrdroetker - Jun 23, 2011 om 21:47
275 Antwoorden / 10 Vragen

Liebe Irene und Yahoejazz,

Teak is niet mijn vak, maar bij enig surfen vallen wat dingen op.

Hier schrijft Floresteca dat 'zij niets te maken hebben' met Good Wood Investments en Trust Tectona. Floresteca put zich uit in het doorverwijzen naar de websites van 'die lui'. Verder schrijven ze: "Floresteca BV in Nederland en dochteronderneming Floresteca SA in Brazilië (samen ook “Floresteca”) zijn geen rechtstreekse contractpartij voor de GoodWood-beleggers."

En hier schrijft Cees Ebeling van Goodteak: "De Stichting Tectona (voor wie het nog niet wist: Tectona is Latijn voor teak) is als het ware de koepel boven de beheerder en de uitvoerder en de beschermende paraplu voor de investeerder. De beheerder - of assetmanager - is GoodWood Investments B.V. en de uitvoerder is de Braziliaanse bosbouwonderneming Floresteca Ltda."

Let op de dikke cursieve teksten. De hele structuur van BV's en stichtingen is volledig Nederlands (dus niet Braziliaans!) en 'verbergt' (wat dan ook). Dit ziet er niet goed uit.

Ik adviseer u om wat recherche te doen bij de Kamer van Koophandel. U kunt daar de BV's en stichtingen opzoeken. Maar relevante informatie krijgt u pas als u een account aanmaakt en de Kamer van Koophandel machtigt om kosten door te berekenen. Dat loopt van € 3,- tot € 8,- per opvraag van gegevens van een BV of stichting, afhankelijk van de hoeveelheid. U vindt daar dan de verbanden tussen BV's en stichtingen (wie is van wie) en namen van bestuurders die ook weer bestuurders zijn van andere BV's en stichtingen.

Het kan zijn dat het graafwerk bij de Kamer van Koophandel u alles bij elkaar € 50,- kost.

De kans dat u op grond daarvan de gevolgtrekking maakt om niet nog meer geld over te maken naar de teakplantages acht ik vrij groot. Maar dan doet u dat op grond van feiten en wetenschap en niet op grond van gevoel of onzekerheid of op insinuatie van een oude Duitser.

Leuker kan ik het niet maken, helaas.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

an
door anne43nl - Oct 11, 2011 om 10:37
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hello Irene

Heb je meer gehoord? Ik ben engels en vind dat ik redelijk goed nederlands kan maar hier snap ik niets van. Het is een 'Vrijwillege" bijdragen? Ik heb een zeer laag uitkering op dit moment en 90 euro is zeker geen kleine bijdragen maar als ik dat niet betaal wat dan?!

groetjes
Anne

ir
door irene lief - Oct 11, 2011 om 18:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Anne,

Ik kreeg nu een brief dat het heel jammer was dat ik nog niet betaald had. Veel mensen met een lage inleg hadden dat nog niet gedaan (nou, dat snap ik wel) .
Als ik niet betaal kan ik niet op de site en de rest van de post gaat via de site. Ik heb ook Radar aan geschreven. Ik vind het een zeer vreemde zaak!

Groetje van Irene

an
door anne43nl - Oct 11, 2011 om 18:56
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hello again Irene

Het lijkt also pschaecker voor Amazon werkt?

Het is een schande dat ze alleen de rijke mensen willen helpen, ze reageren ook alleen op emails van mensen die betaald hebben (geld kunnen missen).

Morgen ga ik langs de gratis advies bureau in Zaandam maar verwacht niet te veel want niemand lijkt verstand te hebben van dit gedoe.

Ik ben heel erg boos, ik schrijf je morgen weer

groetjes
Anne

ya
door yahoejazz - Oct 11, 2011 om 22:37
3 Antwoorden / 0 Vragen

Na enig onderzoek het volgende gevonden... hoop dat dit gaat helpen om de gedupeerden hun zuurverdiende centen terug te laten krijgen.
Stelletje klootviolen bij GoodWood...

Bij vonnis van de rechtbank te Rotterdam d.d. 7 december 2010 is de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid GOODWOOD INVESTMENTS B.V., statutair gevestigd te ‘s-Gravenhage en kantoorhoudende te (1077 XX) Amsterdam aan de Strawinskylaan 1529 WTC trnB 15e (correspondentieadres: Postbus 79044, 1070 NB Amsterdam), (KvK nummer: 27167326), in staat van faillissement verklaard met benoeming van mr. C.P. Bleeker tot rechter-commissaris en met aanstelling van Mr. M.N. de Groot tot curator.

In een groot aantal beleggingsovereenkomsten is een zogenoemde terugkoopgarantie opgenomen. Op grond van deze terugkoopgarantie was GoodWood Investments B.V. gehouden de opbrengstrechten na een bepaalde periode voor het overeengekomen bedrag terug te kopen indien de belegger daar tijdig en op de juiste wijze aanspraak op heeft gemaakt. In verband met het faillissement van GoodWood Investments B.V. kunnen deze terugkoopgaranties niet meer worden nagekomen. Als gevolg van deze niet nakoming kunt u uw vordering aanmelden bij de curator.

Teneinde de vordering uit hoofde van de terugkoopgarantie te kunnen beoordelen, verzoekt men een kopie van de beleggingsovereenkomst(en) alsmede een kopie van de toepasselijke algemene voorwaarden te sturen. Een kopie van het participatiecertificaat is niet noodzakelijk.

Tevens verzoekt men – voor zover relevant – de curator een kopie te sturen van uw brief aan GoodWood Investments B.V., waarin u heeft aangegeven gebruik te willen maken van het overeengekomen terugkooprecht.

Na ontvangst van voornoemde stukken, zal de curator u zo spoedig mogelijk nader berichten.

Voor overige vragen met betrekking tot het faillissement wordt verwezen naar: de faillissementsverslagen op de website:

Postadres:
CMS Derks Star Busmann NV
T.a.v. mevrouw Mr. M.N. de Groot
Postbus 94700
1090 GS Amsterdam

Ik hoop dat het helpt..

groetjes

RS

ya
door yahoejazz - Oct 11, 2011 om 22:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pschaecker schreef op maandag 30 mei 2011, 15:29]"Wij vragen daarom aan alle beleggers die via GoodWood hebben geïnvesteerd in een beleggingsproduct in teakbomen op plantages van Floresteca SA in Brazilie een financiële bijdrage van € 75,00 plus 19% BTW, totaal € 89,25.
Als bijlage treft u een factuur aan. Wij verzoeken u vriendelijk dit bedrag, binnen 14 dagen over te maken op bankrekening 40.33.73.905 ten name van Stichting Amazon Teak Foundation.

Men moet zelf een beslissing nemen hierin mee te gaan of niet.. ik zou in ieder geval de reactie van de curator zoals hierboven beschreven afwachten...

Ik zelf neem dit verhaal in ieder geval niet zo maar aan, al genoeg verloren...

valerius-2
door valerius-2 - Oct 11, 2011 om 22:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Niet op in gaan gaat u anders nog meer geld kosten het is parels naar de zwijnen gooien. Zou eerst maar een s goed onderzoeken hoe ze werken.

ir
door irene lief - Oct 12, 2011 om 12:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heel erg bedankt voor de reacties ! Ik ga mijn gegevens doorsturen naar de curator,. Wie niet waagt..... Stelletje klootviolen bij Goodwood.

ne
door neptunes - Oct 21, 2011 om 22:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens naar de webpage www.bureaufrauderechtengeldzaken.nl
Kijk naar de nieuwsbrief en vul evt contactformulier in.
Frans Vermeulen heeft mij tot nu toe erg goed geholpen wat betreft Floresteca investering. Hij heeft ook heel veel info over Amazon teak en Goodwood en kan je, evt vrijblijvend, goed adviseren.

an
door anne43nl - Oct 22, 2011 om 09:33
6 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor reacties - ik ga advies goed gebuiken

ro
door roland vossen - Oct 24, 2011 om 11:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de betaling wel gedaan omdat ik geinformeerd wil blijven.
Wij hebben aanplant 1996 en nog "0" ontvangen van tussenkap 2006 .
Wel herhaald Amazonteak steeds weer dat de beleggingen niet in gevaar zijn, ik geloof er steeds minder van.
Afgelopen vrijdag een mail gekregen van hun om een inlognaam aan te maken op hun website.
Dit ten behoeve van informatieverstrekking aan de "betalende" leden.
Blijkbaar hun manier van de betalers en niet-betalers te scheiden.
Ik vind dat wij allen al genoeg betaald hebben, zielig om dit te scheiden.......

ne
door neptunes - Oct 25, 2011 om 22:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Frans Vermeulen heeft zelf bij Goodwood gewerkt. Waarschijnlijk komt er vrijdag van hem weer een zeer uitgebreide nieuwsbrief over Goodwood/Floresteca/Amazon Teak maar ik weet niet of die ook op zijn webpage komt.
Het beste is om contact op te nemen met hem en hij kan je vertellen wat het beste is om te doen. Zelf heb ik een paar dagen geleden een aanzienlijk bedrag ontvangen van Floresteca wat zonder zijn hulp niet gelukt was.
Veel succes.

an
door anne43nl - Nov 14, 2011 om 12:55
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hello Irene
Ik heb CMS geschreven maar kreeg als antwoord alleen dat ik Amazon moest schrijven wat geen zin heeft gezien ze niets voor ons doen.
Hebben jullie success gehad met iets?
groetjes
Anne

bo
door bomenbelegger - Feb 11, 2012 om 09:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Bomenbeleggers,
Via mijn website geef ik nieuws en informatie over o.a. GoodWood/ATF
Informatie verzamel ik van internet en ik onderneem acties op eigen initiatief of samen met Belanghebbenden GoodWood.
Het geld wat ATF vraagt gebruiken zij waarschijnlijk voor oprichting van beleggingsfonds. Het blokkeren van informatie voor publiek is in strijd met de AFM regels die bepalen dat een beheerder transparant moet zijn en de onderhandse markt moet bevorderen. AFM is op de hoogte en werkt hier aan.
Informatie is altijd welkom en ik heb zeker belangstelling naar resultaten van Frans Vermeulen.
Groeten, Ed Kloosterhuis

an
door anne43nl - Feb 11, 2012 om 15:47
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hello Irene
Hebben jullie een oplossing gevonden? Ik heb geen idee wat ik moet doen.
Groetjes
Anne

ma
door martilena - Feb 21, 2012 om 12:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een ellende met deze investering. Kreeg vandeweek een brief van de belasting dat ze alsnog een aanslag gaan versturen. Zie met angst en beven de post tegemoet.... Mijn 'gegarandeerde' inleg moet ik nog maar terug zien te krijgen, laat staan enig rendement. Het ziet er naar uit dat de enige die hier profijt van gaat hebben, de belastingdienst is. Het is ongelooflijk dat dit zomaar kan allemaal. Het is zo onrechtvaardig.....

dr
door droeske - Feb 6, 2013 om 17:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal die geinvesteerd hebben bij GoodwoodInvestmentsBV,later AmazonTaekFoundation geheten na een ""technisch faillissement"": ik vréés dat wij dus doodgewoon besodemieterd zijn: alle centjes ben je dus kwijt; ook die mevr, de Groot zal er weinig aan kunnen doen.
Nou weer kreeg ik een briefje van ""GoodWood.nl"",dat je "n offerte toegestuurd zou krijgen om je investeringen te kunnen laten verkopen door hun:Halleluja!Ik hóóp er maar het beste van: maar verwacht eigenlijk niet veel.Van een kennis weet ik dat die na een investering van 20.000 gulden na 20 jaar zegge en schrijve zo"n 620 euro(!) ontving vanwege een ""tussenkap""; nou,dan weet je het wel.Wil je gaan beleggen:open een spaarrekening bij je bank; de enige veilige vorm van beleggen!!

ro
door roland vossen - Feb 6, 2013 om 19:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ,

Ook ik heb vandaag die brief ontvangen, hiermee kun je een offerte aanvragen om je participatie te verkopen. Mijn eerste gedachte: "hoera ze leven weer" of toch een verkapte doorstart. Eenmaal de participanten bezeikt, wellicht lukt het nog eens moet de gedachte hierachter zijn.
Wel wordt je verzocht de beleggingsgegevens aan te leveren, die hebben ze toch al jaren. Het adres om de brief te sturen hebben ze ook.................
Wat zal hier weer achter zitten.
Ik overweeg het persoonlijk te gaan vragen aan dhr. Philip Langer op de Kabelweg 21-4 te Amsterdam..........

ex
door exclamaat - Feb 8, 2013 om 12:57
10 Antwoorden / 0 Vragen

In 1998 heb ik 2,5 hectare gekocht. 5 halve hectares. '95, '96, 97, '98 en '99. Het zou bij mijn pensioen iets van 3 ton opleveren! Een welkome aanvulling in 2020. Al snel werd ik regelmatig gebeld of ik niet meer wilde investeren een zekere Andy ..., of ik niet obligaties wilde kopen, of ik de participaties wilde omzetten in aandelen, of ik mijn belangen wilde laten behartigen door Frans Vermeulen. Nee, nee, nee en nog 's nee! Ik wil gewoon m'n kapopbrengsten en op termijn m'n totaal van 3 ton. En die 3 ton was zelfs een vrij conservatieve schatting zei Riekele Stobbe van Goodwood. Ik blij. Maar dan Goodwood failliet. Wie is die bestuurder die daar de boel aan het vernachelen is? De oorspronkelijke bestuurders zijn weg.
E. Santhagens en Ketwich-Verschuur zwaaien met de scepter. Wat zouden hun asnode plannen zijn? Willen zij het eigendom verkrijgen van alle participaties en ons obligaties of aandelen geven van een of andere bv die dan zogenaamd helaas failliet gaat?
Ik ben lid geworden van www.vtpteak.nl tegen een lidmaatschap 50,= euro per jaar en hoop er het beste van.
Verder zit ik bovenop mijn participaties! Als een partij als de nieuwe Goodwood.nl (naam overgekocht uit de failliete Goodwood) 80% wil geven dan betekent dat dat er kennelijk wel degelijk waarde in de participaties zit!

Wat we als participanten nodig hebben is een goed bestuur dat onze belangen behartigt en openheid van handelen geeft.
Bedenk dat onze participaties nog steeds veilig en goed geregistreerd zijn; daarom wordt er ook zoveel moeite gedaan om ze in handen te krijgen door geldwolven. Daarom wordt ons voorgespiegeld dat ze zo weinig waard zijn en dat we er beter aan doen ze te verkopen.

Houdt vol!

Exclamaat

go
door goodwood44 - Apr 2, 2013 om 21:20
6 Antwoorden / 1 Vragen

Beste neptunus, ik vraag mij af wat uw connectie met bureau fraude te almere is? Deze club van dhr frans vermeulen maakt zich namelijk schuldig aan zgn recovery fraude. Er loopt momenteel zelfs een strafrechtelijk onderzoek tegen deze bureau fraude recht&geldzaken. Ipv reclame is hier dus een waarschuwing op zijn plaats met een doorverwijzing naar het landelijke fraude helpdesk. Gedupeerden worden verzocht zich even te melden bij de politie en de zaak niet als civiel te laten afhandelen!

ex
door exclamaat - Jun 7, 2013 om 09:13
10 Antwoorden / 0 Vragen

Wat betreft diegene die zich NEPTUNUS noemt ben ik er van overtuigd dat dat ofwel Frans Vermeulen zelf ofwel een handlanger is.
Google maar's op Frans Vermeulen; je komt alleen maar ellende tegen!
Niet mee in zee gaan.
En wat betreft de omzetting van participaties naar een aandelenfonds: ik ga er niet in mee, zie mijn eerdere opvatting.
Ik heb VTP gevraagd of zij van de AFM een schriftelijke aanbeveling hadden tot omzetting maar dat is niet door de AFM gegeven. Het is een mondeling kenbaar gemaakte wens van de AFM, zegt de VTP. De AFM wil dus geen verantwoordelijkheid nemen voor zijn opstelling. Een reden te meer om niet met de omzetting mee te gaan.

Wat ik mij afvroeg is of ik mijn participaties niet ergens anders kan laten beheren. En als ik dat kan, kunnen wij dat dan niet allemaal doen? Wij zijn toch de eigenaren van onze participaties! Wij bepalen toch wat wij er mee willen?

Exclamaat!

ee
door eef2014 - Jun 17, 2014 om 10:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mag ik vragen wat is jullie stand van zaken nu? Meegaan in de conversie, aangesloten bij BFRG?
Ik zie door de bomen het bos niet meer, spijt van de belegging en nu veel gedoe.

ex
door exclamaat - Jun 17, 2014 om 10:45
10 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Eef 2014,

Bij VTP hebben zich inmiddels meer dan 1400 belanghebbenden aangesloten. Het bestuur wordt door de leden gekozen uit de leden. Dus de belangen van bestuur en leden zijn gelijk. www.vtpteak.nl
Ik wacht het verslag af van de laatste ledenvergadering die speciaal over dit punt mbt omvorming gaat.
Gisteren werd ik gebeld door ATF. Of ik al akkoord was. Ik vroeg wat er zou gebeuren als ik niet akkoord zou gaan. De man zei dat ik dan een schuldbekentenis zou krijgen van Goodwood en die was niets waard omdat Goodwood failliet was.
Kortom; kakelen als een kip zonder kop. Hoe durft zo iemand participatiebezitters te bellen met zulke onzinverhalen.

Het liefst zou ik zien dat alle participanten zelf het heft in handen nemen en een stichting oid. opzetten van waaruit het beheer en de verkoop ter hand wordt genomen. Transparant en democratisch.
Het feit dat er zoveel wolven en ratten op die participaties loeren betekent dat het teakhout wel degelijk meer waard is dan een grijpstuiver! Laten we ons niet in de luren leggen met verhalen dat het vrijwel niets waard is en dat je het beter voor niets van de hand kan doen. Zo is ook niet inzichtelijk hoeveel units je bij omvorming terugkrijgt en wat een unit waard is.
Maar ook; met de participaties heb je een recht in handen en dat is geregistreerd bij SATT in Amsterdam. Als je aandelen hebt (of units) kan het zomaar zijn dat die naar waarde nul gaan als de BV failliet gaat of een andere truuk wordt uitgehaald. 225.000.000 euro zit er geïnvesteerd in het teakhout. Reken maar dat er mensen zijn die daar wel een lange termijn sluw plan voor hebben om dat in handen te krijgen. Of misbruik willen maken van de onzekerheid bij participatie houders.

Het oorspronkelijke bestuur bij SATT, Goodwood en ATF was betrouwbaar met minister Braks. Daarna is het mi. overgenomen door graaiers die bewust geen transparant handelen vertonen. En misbruik maken van de ongeorganiseerdheid van de participatiehouders. Sluit je aan bij VTP; je enige kans om nog zoveel mogelijk van je investering terug te kunnen krijgen.

!Exclamaat!

ex
door exclamaat - Nov 24, 2014 om 09:53
10 Antwoorden / 0 Vragen

Laatst hoorde ik van een vereniging die hetzelfde probleem, als wij met Goodwood/ATF hebben, heeft gehad met een foute teambeheerder maar dan in Costa Rica. Zij hebben zich verenigd en hebben zelf het beheer ter hand genomen. www.teakopstand.nl
Iets voor ons?
!Exclamaat!