zu
door zuster88 Jun 30, 2009 om 14:24
Vrije tijd & tuin

Starguide

Hallo,

op 26-05-2008 ben ik lid geworden van castingbureau Starguide, dit zou mij 46,10 kosten en ik zou een gratis fotoshoot krijgen. Dit lidmaadschap had de duur van een jaar en ik heb verder niets ondertekend.

Nou ontdekte ik dat er weer hetzelfde bedrag is afgeschreven onder het mom "stilzwijgende verlenging" Ik had blijkbaar een paar maanden van tevoren duidelijk in een email moeten aangeven dat ik mijn lidmaadschap wil opzeggen.

Aangezien ik nooit iets heb ondertekend of ergens toestemming voor heb gegeven heet starguide toch niet het recht om zomaar geld van mijn rekening af te schrijven? Telefonisch is het bedrijf ook niet bereikbaar!

Met vriendelijke groet,

Nathalie Smit

3847 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 30, 2009 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Nathalie, bel je bank direct op, en laat dit bedrag storneren.

De bank moet dan dit bedrag terugboeken, je hebt er immers niets voor getekend, en is er geen toestemming voor incasso door je afgegeven. Denk dat je met een oplichter te maken hebt...

Direct je bank bellen, een emailtje naar dat 'starguide' dat je geen overeenkomst met ze hebt afgesloten,  that's it!

Gr. Succes, Henri

ve
door verwijderd - Jun 30, 2009 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nathalie, hieronder nog ff een link, wat over betreffend onderwerp van je gaat: Je kunt je dus er op beroepen,dat (in jouw geval) er niets is geleverd, je hebt niets gerleverd gekregen voor je geld...geen fotoshoot dus..

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=64997&sid=645ef6a815c4031ec76c0716bad2e59a

ve
door verwijderd - Apr 13, 2010 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde probleem met dit bedrijf. Nu heb ik een telefoonnummer gevonden waar ze wél opnemen: 0302735558 (Staat uiteraard niet op de website). Hiernaartoe bellen en zeggen dat je nu meteen een bevestiging wilt per e-mail. Bij mij is dat gelukt, heb na 3 weken en 5 mails een bevestiging van mijn afmelding gekregen waarin ook stond dat ik niet meer hoef te betalen. Verder hun bankrekening blokken en om een bevestiging per brief met handtekening vragen. Ik heb ook de consumentenbond gebeld en gek genoeg kwam het niet zo bekend voor, dus ik raad iedereen aan de consumentenbond te bellen en een klacht tegen hun in te dienen, je kunt het ook mailen naar alarm@consumentenbond.nl.
Het zal hiermee voor mij ook nog wel niet over zijn, maar in ieder geval heb je zo bewijs dat je niet hoeft te betalen mocht er alsnog een deurwaarder voor de deur staan. Als ze per email niet antwoorden gewoon blijven proberen! Ze hebben zo geen poot om op te staan.

Ik had mij vorig jaar al afgemeld en heb nooit een bevestiging gekregen, dus dit jaar werd er weer mooi geprobeerd geld van mij te innnen.
Het is gewoon een vies bedrijfje, en ik wil het er niet bij laten zitten, belachelijk dat zulke scams in Nederland nog de mogelijkheid hebben om te bestaan.
Ga er in elk geval niet vanuit dat zodra je je afgemeld hebt alles ook daadwerkelijk in orde is, echt erachteraangaan! Tot nu toe heeft het voor mij gewerkt en heb ik bewijs dat ik niet meer hoef te betalen. Niet stoppen totdat je dat hebt.

Ik kreeg trouwens na die bevestiging nog een emailtje met de vraag of ik vollid van starguide wilde worden... erg grappig.

Groetjes Sanne

ve
door verwijderd - Jan 17, 2011 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als niemand mij hiermee helpt, zal ik zelf wel even wat regelen en daar zijn ze echt niet blij mee...

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem!
Ik heb nergens voor voor getekend, ik had nog nooit van Starguide gehoord, maar er is wel een paar keer een bedrag van rond de 48 eu van mijn rekening afgeschreven (??!!) Ik zie de (amateuristische) site ook voor het eerst. De algemene voorwaarden zijn ook lachwekkend. Ik ga zo naar de bank om het te blokken.

Wat een stel sukkels...ongelooflijk. Stelletje oplichters.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2011 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo iedereen die [edit redactie] is door starguide!

Ik ben hier ook 1 van, ik ben momenteel bezig met iets voor te bereiden om hun eens goed terug te pakken. Ik hoop dat er meer mensen zijn die ook met mij willen mee doen aan het plan?

Ik ben zo kwaad op het mallefiede bedrijfje dat starguide heet?! grrr....

Groetjes,

Alex

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit malafide bedrijf is iets voor Alberto Stegeman!
Ik zal ook zeker uitzoeken hoe ik SBS kan benaderen, om Alberto Stegeman van
Undercover in Nederland dit zooitje te laten confronteren!

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

unthaacoverr91

Daar valt inderdaad een mooie uitzending van te maken.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2011 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zojuist SBS benaderd, ik hoop dat ze er iets mee gaan doen.
Helaas zijn er een hoop gedupeerden, en dat mag zich niet uitbreiden door
middel van een paar mensen die je opbellen met de vraag of ze je bank rekeningnummer mogen hebben! Helaas trappen de meeste daar dus wel in.
Ik dus ook..

ve
door verwijderd - Mar 29, 2011 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo unthaacoverr91 ,
Ik lees je verhaal net op deze site en vind het een uitstekende actie!
Ook ik heb me vorig jaar april aangemeld en in januari op gezegt na vele e-mailen heb ik eindelijk een bevestiging gekregen dat ik 13-03-2011 afgmeld zou zijn. Toch is er geld van mijn rekening af geschreven. Ik heb dit meteen terug laten storten maar vandaag is het er weer afgehaald. Heb geen andwoord meer op mijn mailtjes en heb het vandaag weer terug laten storten. Ook heb ik mijn bank gebeld en gevraagd om de automatiche incasso te blokeren. Ik hoop dat dit helpt.

Zijn er verder nog mensen die het ook hebben laten blokeren en is het daar dan ook mee opgehouden?

Groetjes

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ik heb dit probleem ook heb me een paar jaar geleden aangemeld voor starguide GRATIS!! en opeens kreeg ik aanmaningen binnen eerdere x en word lastig gevallen via mijn email en telefoon en se hebben al een paar x geprobeerd om geld te pakken soals vandaag had 39.50 op de bank staan nog en heb se gepakt en nu sta ik nog 10 euro soveel in de min

maar ik ben een meisje met bewindvoering leef met 50 euro in de week

en nu door hun sit ik zonder

heb het nu ook laten blokkeren via de ing hoop dat het helpt en verder doe ik aangifte ervan want sie dit al letterlijk geld stelen van iemand want heb er nooit toestemming voor gegeven en vind dat de poltie een melding hoort te hebben van de oplichtingspraktijken ik zal vast niet de enige sijn die hier de dupe van is sou graag in contact willen komen met mensen die dit ook is overkomen je kan me een reactie sturen sie ik hier

vriendlijke groet

me

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ dupestarguide

Heeft u ook een melding onterechte incasso gedaan bij ING?
ALs u geen toestemming heeft gegeven voor automatische incasso dan mag dit bedrijf niet doen.
Hun bank kan dan aan uw bank niet aantonen dat u toestemming heeft gegeven en zijn dan verplicht het terug te storten naar uw rekening. Daar gaat wel wat tijd over heen maar u krijgt het terug.

Stuur dit bedrijf een aangetekende brief waarin u aangeeft dat u geen overeenkomst heeft gesloten waarvoor u betaling verschuldigd bent.
Tenzij zij kunnen aantonen dat u deze overeenkomst wel gesloten heeft.

Onderteken niet met uw normale handtekening, maar zet dit b.v. in blokletters met uw adres er doorheen zodat hier niet mee gerommeld kan worden.

Vraag om bewijs van tegendeel binnen uiterlijk 30 dagen toe te sturen. Geeft aan dat mocht u dit bewijs niet ontvangen u de zaak als afgedaan beschouwt.

Bewaar een copie van uw brief + verzendbewijs van aangetekende brief. Mocht u daarna nog gestalkt worden dan kunt u aantonen dat u gereageerd heeft op deze u.i. onterechte vordering.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2011 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je wilt niet weten wat er met mij gebeurd is

ik had lang al stop gezegt van Starguide,
hebben ze geld van me rekening af gehaald
50 euro percies te zijn.
de bank kon me niet helpen met terug boeken
omdat het een eenmalige rekening is.

ik heb een mail terug gestuurd en zeggen ze dat ik nog lid in het systeem was
dus weer stop gezegt
kreeg ik een mail dat het ze het stop zouden zeggen en uit het systeem word gezet en het geld terug word geboekt.

de volgende dag word er weer deze keer een bedrag van € 49,50 van me rekening afgehaald
dit klopt gewoon niet ik heb weer een mailtje terug gestuurd nog geen reactie gekregen

als ik iets stop zegt en heb een bevestiging dat ik niet meer in het systeem sta en dat ik niet meer lid ben en me geld word terug gestort.
dan mogen ze toch niet, zomaar nog meer geld van me rekening afhalen
dan is het toch ook geen eenmalige rekening meer??

wat kan ik nu doen?
en hoeveel tijd moet ik ze geven dat het geld terug op me rekening gestort moet worden.

ik ben nog aardig mee bezig om me geld terug te krijgen
dus mensen word NIET lid van Starguide
ze liegen waar je bijstaat.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2011 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij hebben ze het nog spannender gemaakt! IK krijg (werkelijk vanuit het niets) herinneringen, aanmaningen, incassodreigingen, etc op het adres van mijn ouders, waar ik al ruim 16 jaar (!) niet meer woon!

Ze hebben inmiddels tot 3 x toe geld afgeschreven van een rekeningnummer van mijn vader (een speciale rekening die enkel wordt gebruikt voor zakelijke doeleinden). Mijn vader heeft het rekeningnummer laten blokkeren door de bank, maar nu hebben ze het de laatste keer geprobeer met een ander rekeningnummer. Ze hebben zelfs de storneerdatum op 0 dagen gezet zodat je het niet eens kunt terugvorderen!

En het mooiste is, ik ben nog NOOIT klant geweest bij deze toko. Ik had er zelfs nog nooit van gehoord totdat ik die vreemde brieven ontving. Inderdaad een duidelijke zaak voor "opgelicht"!

ve
door verwijderd - Jul 25, 2011 om 07:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

xineah schreef op zondag 24 jul 2011, 23:17: Bij mij hebben ze het nog spannender gemaakt! IK krijg (werkelijk vanuit het niets) herinneringen, aanmaningen, incassodreigingen, etc op het adres van mijn ouders, waar ik al ruim 16 jaar (!) niet meer woon!

Ze hebben inmiddels tot 3 x toe geld afgeschreven van een rekeningnummer van mijn vader (een speciale rekening die enkel wordt gebruikt voor zakelijke doeleinden). Mijn vader heeft het rekeningnummer laten blokkeren door de bank, maar nu hebben ze het de laatste keer geprobeer met een ander rekeningnummer. Ze hebben zelfs de storneerdatum op 0 dagen gezet zodat je het niet eens kunt terugvorderen!

En het mooiste is, ik ben nog NOOIT klant geweest bij deze toko. Ik had er zelfs nog nooit van gehoord totdat ik die vreemde brieven ontving. Inderdaad een duidelijke zaak voor "opgelicht"!

Al aangifte gedaan bij de politie?

ve
door verwijderd - Sep 20, 2011 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ik pas ook nog wel in het rijtje hoor. Ik ben 2 jaar vollid geweest en ik heb er nooit iets leuks mee kunnen doen. Ik schreef me voor audities in en castings en hoorde er niets meer over dus ik besloot om het op te zeggen en ik heb het ruim van te voren gedaan en heb zelfs een bevestigingsemail ontvangen dat het opgezegd zou zijn vanaf 16-09-2011. Tot mijn verbazing hebben ze het bedrag toch van mijn rekening geschreven. Ik heb eerst een hele moeite moeten doen om eindelijk een nummer te vinden waar ze dus wel op te bereiken zijn. Toen ik een medewerker aan de lijn had heb ik verteld wat er is gebeurd en ik heb mijn gegevens nog niet gegeven aan de vrouw aan de telefoon en ze antwoord al snel dat ik op een terugstortlijst staat en dat de fout bij het betangssysteem ligt dat ze pas sinds kort hebben. Ik zei tegen die mevrouw dat weet u heel zeker en zei antwoorde met ja. Ik heb het bedrag laten storneren en Docdata gebeld die de betalingen regelen voor Starguide en die hebben duidelijk de opdracht gekregen dat het bedrag van mijn rekening afgeschreven moest worden. Ik hoop dat niemand meer in dit vage castingbureau trapt, want in mijn ogen zijn het rare praktijken.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2011 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb problemen met starguide. Ik ben al ruim anderhalf jaar geen lid meer.

Ik was één lid van starguide, maar ondanks dat ik veel reageerde op oproepen kwam ik niet aan het werk. Ik besloot daarom weg te gaan. Toen ik me wilde afmelden, werd er verteld dat ik te laat was en sowieso nog één jaar lid moest blijven.
Ik heb dit geslikt. Tot mijn grote verbazing is er drie maanden geleden weer geld van mijn rekening afgehaald door starguide! In eerste instantie wist ik niet dat het starguide was. Na wat bellen en googlen ben ik er achter gekomen dat Starguide via een bedrijf het bedrag van mijn rekening heeft laten schrijven.

Ik heb telefonisch contact gehad met starguide. Er werd verteld dat het een misverstand was, omdat ik mij op de jusite manier heb uitgeschreven. Ik zou op de terugstortlijst komen. Het geld was nog steeds niet terug gestord. Ik besloot daarna te mailen, omdat ik het telefoonnummer niet kon bereiken. (of een verkeerde had) Reactie:

Beste ****,
Onze excuses voor het lange wachten, wij hadden technische problemen. Ik heb je opnieuw op de lijst gezet.

Met vriendelijke groet,

Starguide Casting

Het geld is nog steeds niet gestort. Ik heb nog een mail gestuurd, maar hierop word niet meer gereageerd.

Vandaag besloot ik om op internet te kijken, misschien hadden meer mensen klachten over starguide. Toen kwam ik hier terecht!

Ik kan trouwens nog steeds inloggen! (net geprobeerd)

ve
door verwijderd - Jan 25, 2012 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

StarGuide
Westerkade 33
Utrecht
T: 0302724087

Beste mensen met de tel nummer die boven te zien is kan je die bv Bereiken.

Gr M

ve
door verwijderd - Mar 28, 2012 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

al3xxx schreef op maandag 17 jan 2011, 09:05: Hallo iedereen die [edit redactie] is door starguide!

Ik ben hier ook 1 van, ik ben momenteel bezig met iets voor te bereiden om hun eens goed terug te pakken. Ik hoop dat er meer mensen zijn die ook met mij willen mee doen aan het plan?

Ik ben zo kwaad op het mallefiede bedrijfje dat starguide heet?! grrr....

Groetjes,

Alex

Is het gebeurd dat er met meerderen een plan is opgezet? Want anders wil ik best wel mee doen. Baal onwijs van wat Starguide doet en ben ook onnodig geld kwijt door hen. Uiteindelijk voor angst voor een daadwerkelijke deurwaarder toch betaald.. Dom natuurlijk...

ve
door verwijderd - Apr 3, 2012 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi iedereen,

Ik was eerst ook erg enthousiast over deze site,ze hebben me gisteravond opgebeld en vroegen naar mijn rekeningnr,met een smoesje drbij dat ik me echt wel in moest schrijven maar heb dit gelukkig nog niet gedaan,
Ik wil graag weten ofdat die lui al opgepakt zijn.
Want dit moet echt gebeuren!! zo maken ze wel van veel mensen misbruik !!
Ik ga proberen contact te krijgen met opgelicht hierover ,
groetjes vivianne

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat ene mailtje ken ik hier kijk maar is van vorig jaar:

Castingbureau Starguide info@starguide.nl

aan mij
Beste Richard,

Helaas hebben wij wat technische problemen. Wij zijn er mee bezig.

Met vriendelijke groet,

Starguide Casting

-----------------------------------------------------------------------------------------------

gewoon door blijven mailen.
Van hoe zit het nu met de problemen

uiteindelijk heb ik me geld terug gekregen alleen 50 euro maar dat andere jaar ben ik kwijt. Beter dan helemaal niks.

En als ze zeggen we zijn je uitschrijving kwijt weer uitschrijven en dat je hun een bevestiging mail heb gekregen en andere de bevestiging mail naar hun blijven sturen, dat u bewijs stuk van heb gekregen.
dat kan men ook via e-mail doen.

en over de storing vraag hoelang dat gaat duren en vraag of wat er mis is gegaan met het terug boeken.

in me volgende post zie je hoe me geld terug heb gekregen.

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo heb ik het gedaan om me geld terug te krijgen:
Misschien kennen sommige ook dit mailtje:

Beste Richard,

De betalingen die wij zouden terug storten, zoals in vorige mail is toegezegd, is de betaling die bij jou is afgeschreven van 49,50. (bij ons is dit op 13 juli ingeboekt en bij jou dus later afgeschreven). De betaling van 50 euro is een betaling die over het jaar 2010 gaat en toen der tijd alleen maar gestorneerd is. Wij hebben over het jaar 2009 het lidmaatschapsgeld ontvangen, en nu van 2010 ook. Op 29 juni 2011 stond je uitgeschreven en de betaling van 49,50 krijg je dus terug gestort.

We hopen je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Starguide Casting

hoe heb ik me uitgeschreven op deze manier:

Beste Richard,

Wij zien geen opzegging van jou en vragen ons dan ook af de
bevestiging vanuit onze kant toe te sturen. We zien namelijk dat je
nog steeds staat ingeschreven als volwaardiglid bij starguide.

Met vriendelijke groet,

Starguide Casting

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte meneer/mevrouw

Bij deze zeg ik het nog een keer op dat ik niet meer mee doe met Starguide
Hierbij stop ik direct met Starguide en wil ook niet meer lid worden van Starguide

en het gewenste bedrag van € 50,00
terug word gestort dat van mijn bank rekening is afgehaald op:

hier een kopie van je bank gegevens dat het eraf is geschreven:

van
STICHTING ESCROW ICE PAY af
€ 50,00

naar mijn rekening:
Naam:
Rekeningnummer:

Met vriendelijke groet
RIchard.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Beste Richard,

We hebben je per direct uitgeschreven en zullen het systeem de
opdracht geven het bedrag terug te storten.

Met vriendelijke groet,

Starguide Casting

-----------------------------------------------------------

Geachte meneer/mevrouw

ik wil u bedanken voor uw medewerking
ik had nog een vraag

wanneer kan ik het geld terug verwachten?

Met vriendelijke groet
Richard

--------------------------------------------------------------------------
Beste Richard,

De precieze datum durf ik niet te zeggen gezien er een maximaal van 56
dagen aan vast zit maar in de praktijk is dit al veel eerder en
verwacht ik dat het deze maand nog terug geboekt is.

Met vriendelijke groet,
Starguide Casting

-------------------------------------

Geachte meneer/mevrouw

waarom is er weer geld eraf geschreven en niet terug geboekt in eerdere mails staat erop dat ik stop heb gezegt
en u zei dat het geld terug geboekt zou worden
waarom is het eraf gehaald??????
04-07-2011 (waarom is er een bedrag afgehaald
12-07-2011 (zou terug geboekt worden)

en laat de bank gegevens zien van het stukje van de afschrijvingen:

Ik ben erg teleurgesteld
ik heb het geld voor woensdag nodig, zorg dat het geld voor woensdag op me rekening terug is geboekt
ik heb niks gezegd van afhalen van me rekening dit was niet de afgesproken

in de eerdere mail staat vermeld:

Op 13 juli 2011 12:18 schreef Castingbureau Starguide
Beste Richard,
>>
>> We hebben je per direct uitgeschreven en zullen het systeem de
>> opdracht geven het bedrag terug te storten.
>>
>> Met vriendelijke groet,
>>
>> Starguide Casting

en dan word nog haar fijn nog 49,50 euro eraf geschreven op 14 juli dat kan gewoon niet, terug storten is niet eraf halen

ik kan niet wachten op het andere geld van maximaal van 56 dagen
dit MOET voor woensdag terug staan op mijn rekening interesseert me niet hoe als het maar met spoed terug geboekt word.

Ik noem dit geen gang van zaken, als men hierop niet snel word verholpen.
zal er andere maat regelingen getroffen worden, ik ben hier niet erg blij mee als u begrijpt.
ik heb geen toestemming gegeven dat er geld van me rekening af word gehaald ter wel er juist geld terug gestuurd word.

neem zo snel mogelijk contact op met mijn, telefoonnummer:
(bellen doen ze nooit)

leg het haar fijn uit wat er mis is gegaan en regel dat het geld VOOR woensdag op me rekening staat.

mijn rekening nummer is
Naam
Rekening nummer

voor woensdag 20 juli 2011 moet het geld terug op mijn rekening staan.

met vriendelijke groet
Richard

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste Richard,

De betalingen die wij zouden terug storten, zoals in vorige mail is toegezegd, is de betaling die bij jou is afgeschreven van 49,50. (bij ons is dit op 13 juli ingeboekt en bij jou dus later afgeschreven). De betaling van 50 euro is een betaling die over het jaar 2010 gaat en toen der tijd alleen maar gestorneerd is. Wij hebben over het jaar 2009 het lidmaatschapsgeld ontvangen, en nu van 2010 ook. Op 29 juni 2011 stond je uitgeschreven en de betaling van 49,50 krijg je dus terug gestort.

We hopen je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Starguide Casting

-----------------------------------------------------------------

Geachte meneer/mevrouw,

U zou het geld terug storten ik heb het geld nog steeds niet ontvangen en vroeg me af of er iets fout is gegaan?
het is al inwerking gezet?

ik hoop zo spoedig mogelijk iets van u te horen.

Met vriendelijke groet,
Richard

--------------------------------

Beste Richard,

Helaas hebben wij wat technische problemen. Wij zijn er mee bezig.

Met vriendelijke groet,

Starguide Casting

--------------------------------

geachte meneer/mevrouw

laat u mij op de hoogte wanneer alles goed loopt en wanneer het geld terug word gestort.

Met vriendelijke groet,
Richard

-------------------------------------------------

Na een paar weken had ik me geld terug
gekregen.
het is wel 50 euro maar goed ik ben van het gezeur af.

kijk eens naar de bank afschrift
dan zie men:

STICHTING ESCROW ICE PAY

misschien kan je daar meer info vandaan halen.
het is mij nog niet gelukt.

ik hoop dat ik met deze mails ook u kunt helpen

eerst mailen over je lid maatschap als ze zeggen van ik u bent niet uitgeschreven.
gelijk uitschrijven en ontvang een bevestiging.

Met de bevestiging dat u bent uitgeschreven staat u zeker, en kunnen ze moeilijk omheen gaan draaien.

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben weer opnieuw opzoek gegaan naar starguide

ik kwam op een andere site terecht van mensen die gedupeerd
bij een smart foon site.

het viel me op dat men naar de zelfde bankrekening nummer het geld moesten sturen van Starguide
vond ik wel beetje raar:

http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1327905692

en dan bij dit stukje:

Re: smart-retailer.nl
Reactie #7 - 30.01.2012 om 15:11:41 Heb betaald via iDeal dus het bedrag is overgemaakt naar Stichting Escrow Ice Pay
Rekeningnummer 4994.38.906

(dit is het zelfde nummer als van Starguide:
14-07-2011 ma
4994.38.906 STICHTING ESCROW ICE PAY af
€ 49,50

BETALINGSKENM.: wat getallen xxxxxxxxx
//REF ICE wat getallenxxxxxxx I ICE wat getallenxxxxxxxxxxxxxxxxI
STARGUIDECASTINGBURO VOL
WAARDIG LIDMAATSCHAP VERLENGING)

en bij deze ook de zelfde rekeningnummer:

http://forum.www.opgelicht.nl/viewtopic.php?f=24&t=6884

ik weet niet of het hier ook iets mee te maken heeft.

maar ook naar de zelfde rekeningnummer

ik weet niet hoe
STICHTING ESCROW ICE PAY

te werk gaat dat je onder een andere naam schuilt en dan een soort tussenweg je betalingen worden gedaan en dat je niet kan traceren naar waar het geld werkelijk naar toe gaat.

als iemand meer info kan bieden deel het graag mee op het forum.

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk uit ze hebben nu weer andere naam:
Casting kompas

http://www.castingkompas.nl/?tg=over_ons

zie de zelfde site van Starguide maar dan een andere naam

dit is al de 2de of de 3de keer dat ze van naam veranderen

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Starguide

hebben weer andere naam:
Casting kompas

http://www.castingkompas.nl/?tg=over_ons

zie de zelfde site van Starguide maar dan een andere naam

dit is al de 2de of de 3de keer dat ze van naam veranderen.

ve
door verwijderd - Jun 14, 2012 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mensen,

Wat fijn al deze herkenning! En helaas jammer dat zoveel mensen op deze manier gedupeerd zijn.
Ik heb vandaag per aangetekende brief verstuurd dat ik mijn vollid maatschap heb opgezegd. Een bedrag van 49.50 euro hebben ze inmiddels twee keer van mijn rekening gehaald en dat heb ik tot twee keer toe laten terugboeken door mijn bank (stoneren) Je kunt dit dus doen! Geld was na twee dagen weer terug gehaald door de bank. Ik heb inmiddels contact opgenomen met het juridisch loket, zij vertelde mij het volgende:

Casting Kompas is geen vereniging. Als afnemer wordt je dan gezien als
consument. Dit valt onder de categorie: ' overeenkomsten tot het geregeld afnemen van zaken en het afnemen van
DIENSTEN ' In het geval van een overeenkomst tot het afnemen van een dienst geldt dat deze overeenkomst niet stilzwijgend mag worden verlengd, TENZIJ
deze te allen tijde opzegbaar is. De opzegtermijn is dan max. 1 maand.
Dus nogmaals als er sprake is van een dienst die u afneemt, dan kunt u
dus met een maand opzegtermijn opzeggen. Op IEDER gewenst moment!

Om deze zaak helemaal rechtsgeldig te moeten uitzoeken zou je waarschijnlijk met een advocaat o.i.d. aan de slag moeten. Maar de juridisch medewerker die ik had gesproken was behoorlijk zeker van zijn zaak. En een vriend van mij die advocaat is was er achter al gekomen dat de jurisprudentie in soort gelijke gevallen als deze zeer gunstig uitvalt voor de consument.

Opvallend is dat dit malafide bedrijfje zich in de eigen algemene voorwaarden steeds tegenspreekt. Hierbij de voorbeelden (komt dus uit hun eigen voorwaarden):
Artikel II.10 CastingKompas vollidmaatschap
10 Het CastingKompas vollidmaatschap wordt aangegaan voor de duur van één jaar en bedraagt € 59,50 (incl. BTW) per jaar, waaronder begrepen een bedrag van € 50,-- (incl. BTW) voor deelname aan een fotoshoot of auditie.
Indien het vollidmaatschap niet wordt opgezegd, dan wordt deze verlengd voor onbepaalde tijd. De aldus verlengde overeenkomst (voor onbepaalde tijd) kan met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand te allen tijde (per email of per brief) worden opgezegd.
In geval van opzegging van de overeenkomst voor onbepaalde tijd, wordt het lidmaatschapsgeld pro rato (dat wil zeggen voor de maanden dat men geen lid meer is) terugbetaald, waarop in mindering zal worden gebracht de kosten van eventuele deelname(s) aan een auditie en fotoshoot.

Op een ander gedeelte van de site staat (bij veel gestelde vragen staat):

Ik wil geen vollid meer zijn van CastingKompas. Hoe moet ik opzeggen?
Als jij je wilt uitschrijven bij CastingKompas kan dit ALLEEN per email. Je kunt een e-mail sturen naar info@CastingKompas.nl. Geef in je mail duidelijk aan dat je geen lid meer wilt zijn. Let op: je bent altijd voor 1 jaar lid en je moet minimaal 1 maand voor het einde van je lidmaatschap opzeggen. Anders wordt het lidmaatschap automatisch door het systeem nog een jaar verlengd.

Beetje raar hé.

Dit is een link naar Tros radar... ook een berg klachten over dit bedrijf:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=36&t=64997&start=40

De aangetekende brief die ik heb verstuurd naar jullie wil ik ook graag delen. Misschien hebben jullie er wat aan:

Geachte heer/mevrouw,

Middels deze brief wil ik mij nogmaals afmelden als vollid bij u bedrijf.

De omstandigheden van vele gedupeerden en mijn eerdere ervaring met uw bedrijf, nopen ertoe geen vertrouwen in deze afhandeling alsmede in het voldoen aan de verschuldigde 49,50 euro door jullie aan mij, te hebben. Vandaar dat ik mij beroep op de onzekerheidsexceptie, art. 6:263 lid 1 jo 2 BW. Ik weiger ,gezien de omstandigheden, de aan mij verschuldigde betaling, van 49.50 euro af te wachten en heb dit bedrag, het verschuldigde bedrag van u naar mij, laten terug boeken.
Middels een rode kaart (intrekken machtiging) heb ik eerder deze week het automatisch incasso laten stopzetten. Deze intrekking machtiging is tevens aangetekend naar u verstuurd.

Gezien het feit dat de overeenkomst die ik met u had valt onder ' overeenkomsten tot het geregeld afnemen van zaken en het afnemen van DIENSTEN ' geldt dat deze overeenkomst niet stilzwijgend mag worden verlengd, TENZIJ deze te allen tijde opzegbaar is. De opzegtermijn is dan max. 1 maand.
Bij deze geef ik nogmaals aan dat ik mijn lidmaatschap heb opgezegd per 31 mei 2012. Ik verwijs hierbij naar de correspondentie per email die tussen u en mij heeft plaats gevonden, waarbij ik zowel op 31 mei als op 1 juni mijn lidmaatschaap meerdere malen opzeg. Met de opzegtermijn van een maand betekend dit dat u mij moet uitschrijven per 01-07-2012. Ik ben u dan een bedrag verschuldigd pro rato verrekend met het lidmaatschap van een jaar. In dit geval ben ik u het bedrag van 1 maand lidmaatschap verschuldigd. Pro rato betekend dit: 49.50 / 12 = 4,125. U mag dit van mij afronden naar een bedrag van 4,15 euro. U kunt dit bedrag naar mij toesturen in de vorm van een factuur waarna ik het bedrag met spoed naar u zal overboeken.

Nogmaals: U wenst dat stopzetten van het lidmaatschap alleen per email geschiet. Echter wordt er door u op geen enkele wijze meer gereageerd op email die ik u reeds heb verstuurd waardoor communicatie en vanzelfsprekend overleg, met u onmogelijk worden. Om deze reden ben ik genoodzaakt om mijn opzegging ook per aangetekende brief te versturen.
Ik verwijs u bij deze nogmaals naar het email verkeer tussen u en mij wat tussen 31-05-2012 tot en met 12-06-2012 plaats vond

Aangezien ik hierbij aangeef geen gebruik te willen maken van uw lidmaatschappen nog uw diensten, wens ik dan ook dat mijn gegevens en dan met name mijn naam,contactgegevens en bankrekening nummer uit uw systeem worden verwijderd en hiervan tevens een bevestiging word verstuurd in verband met privacy overwegingen die voor mij van zeer groot belang zijn!
Als laatste wil ik hierbij expliciet vermelden dat ik zo snel mogelijk een bevestiging van u ontvang!

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en afwachtende op uw respons.

Hoogachtend,

Beste mensen laten we onze krachten bundelen en mocht het nodig zijn of tot vervelende zaken komen, samen spannen. Hoe zullen we dat doen? Email adressen uitwisselen?

Gr S.B

ve
door verwijderd - Jun 14, 2012 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens als ik het telefoon nummer, wat ik bij de verschillende forum heb zien staan, intik bij: http://www.zoekopnummer.nl/

Dan is dit het adres wat tevoorschijn komt:

StarGuide
Westerkade 33
3511 HC Utrecht

ve
door verwijderd - Jun 15, 2012 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Mensen!

Vandaag heb ik een mail gekregen van CastingKompas... Heel raar dit is de mail:

Beste S,

Op jouw verzoek wil je achteraf toch geen vollid zijn.

We hebben daarom je portfolio geblokkeerd en je vollidmaatschap ongedaan gemaakt.
Wil je alsnog vollid worden, log dan in met je e-mail en wachtwoord en geef je op als vollid.

Als vollid:
- mag je twee keer per jaar langskomen voor een gratis Castingshoot.
- mag je gratis twee keer per jaar naar een acteer-, modellen- of zangauditie.
- kun je op directe aanvragen van showbizzbedrijven reageren. Deze gaan dus buiten de audities om.
- mag je twee muziekMP3’s, zes foto’s en een videoMPEG in je portfolio plaatsen.
- kun je een directe link van je portfolio (met begeleidende tekst) e-mailen naar showbizzbedrijven of andere ge?nteresseerden.
Het vollidmaatschap kost 59,50 euro per jaar.

Met vriendelijke groeten,

info@CastingKompas.nl

Ik concludeer hieruit dat ik nu niks meer hoef te betalen en zij dus geen kosten voor verlenging berekenen. De volgende mail heb ik aan hen terug gestuurd als reactie:

Beste,

Eindelijk een reactie. Idd ik wil GEEN vollid zijn!!. Het gaat hierbij niet om een beslissing die ik heb genomen waar ik achteraf op terug kom. Ik wil geen vollid zijn omdat ik niet akkoord ga met onwettelijke stilzwijgende verlengingen van een jaar en hierop volgende onterechte incasso's.

Uit de email die jullie mij nu hebben gestuurd maak ik op dat mijn vollidmaatschap nu ONGEDAAN is gemaakt. Hierdoor zullen, mijn inziens, vanzelfsprekend geen kosten voor verlenging berekend worden.

Aangezien ik hierbij aangeef geen gebruik te willen maken van uw lidmaatschappen nog uw diensten, wens ik dan ook dat mijn gegevens en dan met name mijn naam,contactgegevens en bankrekening nummer uit uw systeem worden verwijderd en hiervan tevens een bevestiging word verstuurd in verband met privacy overwegingen die voor mij van zeer groot belang zijn!
Als laatste wil ik nogmaals expliciet vermelden dat ik zo snel mogelijk een bevestiging van u ontvang!

Ik zie wederom uit naar uw reactie.

Hoogachtend,

S.

Ik ga nu wachten op antwoord op deze mail en heb vandaag dus NIET de aangetekende brief gestuurd die ik had opgesteld. Overigens heb ik gister lang zitten praten met een vriend van mij die advocaat is. Hij is er ook van overtuigd dat CastingKompas geen stil zwijgende verlengingen van een jaar mag toepassen. Dit gezien het feit de:
' overeenkomsten tot het geregeld afnemen van zaken en het afnemen van DIENSTEN ' dan geldt dat deze overeenkomst niet stilzwijgend mag worden verlengd, TENZIJ deze te allen tijde opzegbaar is. De opzegtermijn is dan max. 1 maand.

Die vriend van mij adviseerde mij ook ten alle tijden het bedrijf aan te schrijven wat dus het geld van je rekening heeft gehaald. Dit is dan het bedrijf wat je moet aanschrijven. Ook concludeerde hij dat er in de algemene voorwaarden allemaal tegenstrijdige berichten staan... zie mijn reacties hiervoor... Daarnaast nog een belangrijk advies laat HUN met bewijzen komen. Als je al een brief wilt sturen, schrijf dan het volgende:

U heeft op ''datum'' getracht het volgende bedrag ''bedrag'' van mijn rekening af te schrijven. Kunt u mij aangeven wat daarvan de reden is geweest?

Dan zijn hun weer aan zet met een reactie.

Vervolgens kun je dan een tweede brief/mail doen met het volgende:

Ik verzoek u een kopie toe te sturen van de contracten die ik met u heb en de documenten waarop staat dat ik toestemming geef voor automatisch incasso...

Als zij dit allemaal niet hebben, hebben ze geen poot om op te staan. Als ze dan zeggen ''dit is mondeling toegezegd'' moeten ze ook hiervan met bewijs komen... dus voice recording... Hier hadden ze toestemming van je moeten vragen.. Heb je dus geen voice recording en geen contract HEBBEN ZE DUS NIKS en bij jij nergens toe verschuldigd en is het diefstal...

Mocht je inmiddels wel al akkoord zijn gegaan met uitschrijven met inachtneming van de opzegtermijn van een maand (wat dit staat ergens anders ook in hun voorwaarden want ze behandelen blijkbaar iedereen anders en verschillend). Eis dan het volgende:

Gezien het feit dat de overeenkomst die ik met u had valt onder ' overeenkomsten tot het geregeld afnemen van zaken en het afnemen van DIENSTEN ' geldt dat deze overeenkomst niet stilzwijgend mag worden verlengd, TENZIJ deze te allen tijde opzegbaar is. De opzegtermijn is dan max. 1 maand.
Bij deze geef ik nogmaals aan dat ik mijn lidmaatschap heb opgezegd per ''datum (let op doe dit voor de eerste van de maand)'' Ik verwijs hierbij naar de correspondentie per email die tussen u en mij heeft plaats gevonden. In deze correspondentie geeft u aan dat u mij niet eerder kan uitschrijven dan over een jaar, dat is uw eigen keus. Dat laat onverlet dat ik, gezien de overeenkomst, met de opzegtermijn van een maand, de overeenkomst heb opgezegd. De overeenkomst eindigt dan op ''datum'' aanstaande. Derhalve zie ik u factuur voor de maand ''maand noemen'' gaarne tegemoet. Pro rato betekend dit een bedrag van: ''berekening'' U mag dit van mij afronden naar een bedrag van ''naar boven afgerond op hele eurocenten'' euro. Na ontvangst van deze factuur zal ik het bedrag met spoed naar u overboeken.

Mocht het alsnog zover komen dat ik de brief aangetekend ga versturen zal ik dat denk ik naar dit adres doen:

Starguide
Westerkade 33
3511 HC Utrecht

Je kunt ook aangetekend versturen naar een postbus (ja dat kan echt) dat heb ik eerst gedaan om mijn automatisch incasso te laten stop zetten met een rode kaart. Dat heb ik verstuurd naar het adres uit hun eigen voorwaarden, namelijk:

CastingCompass
Postbus 53
3500 CC Utrecht

Ok hopelijk kunnen jullie hier verder mee. Laat je niet op je kop zetten en vecht tegen deze achterlijke mongolen... samen sta je sterk! En wat ze doen kan echt niet..

Gr S

ve
door verwijderd - Dec 18, 2012 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zojuist ook weer aan afschrift van €49,50 gehad terwijl ik 2 jaar geleden mijn lidmaatschap heb opgezegd, ik word er niet goed van! Ik ben denk ik 2 maanden lid geweest en ik betaal al 4 jaar voor iets waar ik nooit gebruik van maak. Ik heb vorig jaar met terugwerkende kracht mijn geld terug gekregen, maar ik heb geen zin om elk jaar weer met deze rotzooi te zitten. Ze hebben toendertijd ook de automatische incasso laten blokkeren, maar het blijft toch doorgaan...