be
door bessebal - 21 May 2009 om 14:04
Computers & telefonie

Kapot scherm

Mijn dochter heeft  november 2008 een laptop gekocht bij Mycom ,


vorige week was haar scherm ineens kapot , ze heeft hem niet laten vallen , alleen schoon gemaakt met een doekje . teruggegaan naar mycom en die stuurt hem op naar HP , maar ze lieten me gelijk al weten dat HP hier moeilijk over zou gaan doen en inderdaad gisteren werd mijn dochter gebeld  dat HP hem kon repareren maat dat dit € 435 gaat kosten , alternatief is om hem via mycom te laten maken en dan zou dit € 250 gaan kosten ..., blijkt dat je dit niet onder de garantie kunnen claimen. probleem is in deze gevallen dat je zelf niets kunt bewijzen over de oorzaak van de schade en dat je er altijd zelf voor opdraait , heeft iemand nog advies hierover wat te doen ??


 


jan   

173 34 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

door dirck - 21 May 2009 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Binnen een half jaar hoef jij niks te bewijzen, maar moet de winkelier of fabrikant bewijzen dat de laptop gevallen is, of dat er iets anders gebeurd is met de laptop.
Is er aan de buitenkant helemaal niks te zien kwa beschadigingen, dan zal het moeilijk te bewijzen zijn dat de laptop gevallen is en moet de fabrikant zorg dragen voor gratis reparatie.



door matusso - 21 May 2009 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Jan,

Ik sluit mij aan bij wat dirck antwoordt met als aanvulling dat u niets te maken heeft met wat HP zegt of vindt:

Mycom is de verkoper en zij zijn verantwoordelijk voor de garantie.

Mycom geeft 2 jaar garantie op notebooks en uw klacht is ruim binnen deze termijn ontstaan.
Zij moet de laptop (laten) repareren of vervangen. U hoeft niets te bewijzen! Als Mycom vermoedt dat e.e.a. aan verkeerd gebruik te wijten is, dan moet zij dat bewijzen!
Trap er niet in dat u bij Mycom korting op de reparatie krijgt! dat horen zij gratis te doen!!

Mycom is -zover ik weet- niet bij een geschillencommissie aangesloten. In het uiterste geval moet u naar de rechter, maar voor genoemd schadebedrag is dit zeker het overwegen waard.

U kunt hier de voorwaarden van Mycom nalezen: <a U kunt hier de voorwaarden van Mycom inzien: href="http://www.mycom.nl/AlgemeneVoorwaarden.pdf">voorwaarden</a>
Let even speciaal op art.8


door matusso - 21 May 2009 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Oeps! foutje met de link:

<a href="http://www.mycom.nl/AlgemeneVoorwaarden.pdf">voorwaarden</a>




door matusso - 21 May 2009 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hmmm...dit forum ondersteunt geen HTML, weeer wat geleerd...


door mastag - 21 May 2009 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi Ik weet niet wat er met het scher is, is het het backlight of is er een gescheurd scher?
In het 1e geval gewoon garantie in het tweede ben ik daar in tegenstelling tot de andere reageerders niet zo zeker van.
Bv ik leg een pen op mijn toetsenbord en druk de klep per ongeluk dicht, het scherm barst dan, de winkelier kan dus nooit bewijzen dat er een pen tussen heeft gelegen maar weet wel dat dit niet spontaan in barsten uitmond. Alhoewel het 1e half jaar de bewijslast niet bij u ligt lijkt me dit toch redelijk makkelijk aan te tonen voor  een winkelier cq expert. Ik heb wel begrip voor de reactie van mycom als het om een gebarsten scherm zou gaan, anderzijds als dit niet de klacht is,   werk van maken.
In ieder geval succes

MAstag



door mastag - 21 May 2009 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

scherm dus tot 2x aan toe, sorry.


ha
door haandrik - 22 May 2009 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mijn zoon heeft precies hetzelfde probleem maar dan met Packard bell, hun zeggen ook dat het beeldscherm kapot is door druk van buiten af bijv. een val, volgens mijn zoon is dit absoluut niet waar. Vandaag kregen wij een brief dat dit dus niet onder de garantie valt, de kosten zijn hier €300 als hij 'em laat maken, daar heb je bijna een nieuwe laptop voor. Ik vind het echt schandalig dat we zo worden afgescheept. Ik blijf dus ook dit draadje even volgen...........


 


groet J. Haandrikman

fi
door fishman1964 - 22 May 2009 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Op sommige hardware zit zelfs 2 jaar garantie. Het kan niet zo zijn dat u hiervoor nu moet betalen. Een scherm moet langer mee kunnen dan 8 maanden...misschien een idee om beroep te doen op de Consumentenbescherming. Kijkt u hier maar eens:

http://www.consuwijzer.nl/?WT.srch=1&WT.mc_id=Algemeen&WT.seg_1=consumentenrecht




do
door dolcevita81 - 22 May 2009 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helaas hebben fabrikanten er regelmatig een handje van om problemen met het beeldscherm gelijk aan de klant toe te wijzen.


Dit hoeft echter niet altijd het geval te zijn. Wellicht is er iets anders kapot (bijvoorbeeld het moederboard) wat zich uit door middel van een (half) defect beeldscherm. Als er inderdaad geen aantoonbare schade bij het beeldscherm is (krassen, scheuren, breuken, etc.) , wat door de klant veroorzaakt zou kunnen zijn, heeft zowel de fabrikant als de verkopende partij geen poot om op te staan en zullen zij het product onder garantie moeten repareren. Laat je niet afschepen!!!!

ha
door hanjac - 22 May 2009 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,


Volgens de wet is garantie allemaal goed geregeld en wel voor de koper/consument.


In de leveringsvoorwaarden van Mycom mogen geen beperkende zaken staan want die gelden gewoon niet !!!!


De verantwoordelijke is de verkoper, dus Mycom, en niemand anders, immers u heeft een koop/verkoop overeenkomst met Mycom en wat hij met het apparaat doet, al sturen ze het naar de maan, doet niet terzake. Uw enige aanspreekpunt is dus Mycom.


Blijkt echter dat er schade van buitenaf is ontstaan dan valt dat uiteraard niet onder de garantie.


Wie eist bewijst, dus als Mycom zegt dat de schade van buitenaf is ontstaan dan zullen zij dat moeten bewijzen !!


Laat het er niet bij zitten en stuur Mycom een ( aangetekende) brief waarin u vermeldt dat Mycom, binnen de garantietermijn, een schade "door eigen gebrek" gewoon onder de garantie valt, en stel een termijn waarbinnen de schade dient te worden hersteld.


Als Mycom dan niet aan haar VERPLICHTING !!! voldoet, laat u het apparaat elders repareren en zal Mycom de kosten daarvan dienen te betalen.


Ook kunt u even een gesprekje ( vaak kosteloos) aanvragen bij een wetswinkel of advocaat die u haarfijn zal uitleggen hoe e.e.a. in elkaar steekt.


Mocht u een negatief antwoord krijgen, stuur ze wederom een (aangetekende) brief waarin U vermeld dat U dit geschil aan de rechter zal voorleggen en als u dat wint, en dat lijkt mij niet onwaarschijnlijk kunt u ( al in de eis) alle kosten die u hebt gemaakt, dus ook het aangetekend versturen van brieven, in het vonnis laten meenemen.


Dat HP, zoals veelal moeilijk doet is jammer voor Mycom, maar dan leveren ze maar een nieuw apparaat.


Kijk ook op internet naar wettelijke garantie voor consumenten, of iets dergelijks, maak een copie en doe deze bij de brief.


Nogmaals: GEWOON DOORZETTEN EN HET ER NIET BIJ LATEN ZITTEN, Ze denken vaak dat ze met een stel debielen te maken hebben die er toch niets van zouden weten zodat zij er dus onderuit kunnen komen.


Slechte recalme voor dit bedrijf !!


Succes,


Hans

door pleerol - 22 May 2009 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat bedoelt u met "kapot"? Echt beschadigd of geen beeld?
In het laatste geval kan natuurlijk ook de videokaart defect zijn.
Start de laptop verder wel op, dus HDD gaat ratelen en geluiden zijn te horen. Want er kan wel meer mis zijn, waardoor je geen beeld krijgt.



ha
door haandrik - 22 May 2009 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik heb net met consuwijzer gebeld en die adviseerde een aangetekende brief naar (in mijn geval) Dynabyte te sturen, consuwijzer heeft voorbeeldbrieven op hun site staan. Ik heb de hele bups opgestuurd, ben benieuwd................


 


groet J. Haandrikman

door tar - 22 May 2009 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ Matusso


Via b.v. MS-Word of WP kan je een actieve link plaatsen op dit forum, via kopieren en plakken.


 

ha
door hanjac - 22 May 2009 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

HAllo,


 Kapot betekent: niet meer naar behoren werkend zoals het bedoeld is.


Dus als er 1 onderdeel van iets niet werkt van je computer, blijkt dat deze in zijn geheel niet meer werkt, en is dus in zijn geheel kapot.


De leverancier dient dan binnen de garantie voorwaarden deze HELE computer zodanig te bewerken dat hij weer functioneert zoals bedoeld is bij verkoop.


Ook na de garantie zal de leverancier, in overleg, moeten zorgen dat alles weer naar behoren zal functioneren.


Zoek op internet maar wat de definitie van "kapot" is.


 


 Groeten Hans

door tar - 22 May 2009 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ Handrik


Deze soortgelijke draad misschien ook informatief?


http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=70404&sid=5d3b9997d104bf52ace543aa548b21bd

kl
door klusman - 22 May 2009 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb ook zo'n probleem met een Toshiba gehad.
Hier vertoonde het scherm na 2 maanden donkere vlekken.
Door Toshiba werd toen ook gezegd dat de gebruiker dit veroorzaakt had en moest het dus zelf betalen.

Een rechtszaak aanspannen heeft, gelet op de kosten, m.i. weinig zin.
Je bent gewoon overgeleverd aan de leverancier.



door jossy - 22 May 2009 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

MyCom in Haarlem, waar ik mijn Toshiba laptop gekocht heeft behandelde mij a. onbeschoft, b. belangrijker, volgens dat filiaal had ik echter slechts 1 jaar garantie? Zo stond het ook op mijn bon.


Ik "haat" die Toshiba laptop. Er is altijd wat mee. Ik verlang zo terug naar mijn "ouwe beestje" met XP (nu heb ik Vista) maar die liep echt op zijn eind. Deze laptop ook geloof ik was altijd al een kneusje.......


Schande trouwens dat je laptop, met al je gegevens gewoon uit handen moet geven voor reparatie. Wat moet je in de tussen tijd dan? Want dat duurt wel even.


Mijn Toshiba herstart nu steeds, Is al een keer eerder gerapeerd. Eerst kwam er een monteur van KPN da's zgn. goedkoper.......De man zat hier 1,5 uur en kwam er niet uit maar ik kon wel gelijk €90,00 betalen cq pinnen. Dan wilde die monteur hem ook nog een week meenemen. Toen ben ik om de hoek naar twee mannen met eigen zaak gegaan: kon ik hem weer ophalen de volgende dag. Kosten? €25,00! Jaja......Ik moet weer naar ze toe daar handmatig afsluiten en opstarten op den duur niet zo best is he?


Toshiba Innovations, de slaap- en sluimerstand was al gauw stuk en nieuwe upgrades is ook een hel.....


Sorry, dit was nogal off-topic maar toch weer wat IT nieuws dacht ik?

mo
door mof - 23 May 2009 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als de schade is ontstaan binnen 6 maanden (heb je de kassabon/rekening nog, volgens mij moet je uitgaan van de dag van levering, maar dat weet ik niet zeker)
dan hoeft u niets aan te tonen. Dan moet Mycom repareren of een gelijkwaardig produkt afleveren (n.b. dat kost u wel uw data op uw harde schijf !! daarvoor is mycom niet verantwoordelijk, back-ups moet u zelf aanmaken)
Wat precies met 6 maanden bedoeld wordt ? 6 x 30 dagen of 6 kalendermaanden, ook daar ben ik niet zeker van. Even goed uitzoeken.

Na een half jaar ligt de bewijslast bij u. Garantie heeft normaalgesproken alleen betrekking op fabrieksfouten en problemen waarvoor u niet zelf verantwoordelijk bent en betekent dat u afhankelijk van de garantie voorwaarden een vergoeding krijgt, of een andere laptop of zo.

Bij geen garantie geldt in elk geval de regel van economische levensduur, die voor een laptop ws. ook iets van 2, 3 misschien 4 jaar is. Dat is wel ergens uit te zoeken.

Dan zou u (bij aangenomen 3 jaar economische levensduur) 1/6 van de reparatiekosten moeten betalen en MyCom 5/6 van de reparatiekosten (of vervangingskosten voor een andere laptop).
1/6 is 6 maanden per 3 jaar.


HP heeft in het hele verhaal niets te zoeken behalve dan vwb. hun eigen garantieregeling, die misschien gunstiger is als de wettelijke economische levensduur
regeling.

MyCom is de leverancier, daarmee heeft u een overeenkomst, MyCom is in principe verantwoordelijk en moet bewijzen binnen 6 maanden. U moet bewijzen na 6 maanden en economische levensduur claimen bij MyCom.

Niet bij HP.




he
door herman65 - 25 May 2009 om 08:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ben zo vrij om een vraagteken te zetten bij de onschuldige opmerking "alleen schoongemaakt met een doekje". Hoe schoongemaakt? Als er teveel druk wordt uitgeoefend gaat het LCD schermje stuk, en kun je alleen maar hopen dat de leverancier je tegemoet wil komen in de kosten.

mo
door mof - 25 May 2009 om 08:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Alleen schoongemaakt met een doekje mag, en wordt normaal gesproken ook
in de handleiding vermeld van TFT schermen.

En, zooo gevoelig zijn TFT schermen tegenwoordig ook niet meer, je moet toch wel
behoorlijke druk uitefenen om wat kapot te krijgen, echt schrobben.

Het blijft een feit dat wanneer het scherm binnen 6 maanden kapot gaat de leverancier met de bewijslast zit. Als consument hoef je niets te zeggen. De leverancier moet
aannemelijk maken dat de schade door eigen schuld van de consument is veroorzaakt.





door kenwel2 - 25 May 2009 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo bessebal: U schrijft,


ze heeft hem niet laten vallen , alleen schoon gemaakt met een doekje .


Lijkt mij eenm duidelijk verhaal, dat dit een echt garantiegeval MOET zijn, wel alleen met de verkopende partij in ondehandeling blijven!: Mycom dus.


Je moet zo'n scherm toch rustig met een tft cleaner kunnen, of zacht doekje kunnen schoonmaken, sterker nog: Het wordt je zelfs aangeraden dit van tijd tot tijd te doen.


Het is opvallend, hoe vaak je in deze rubriek leest, dat schermen die zomaar defect raken, nog niet eens gerepareerd worden onder garantie, en nu ook weer: Een laptop van een wereldmerk, nog maar net een half jaartje oud. En zo goedkoop is Mycom nu ook weer niet, enige goede garantie mag je dan toch wel verwachten, nietwaar?


Succes! Gr. Henri

lo
door loesje48 - 25 May 2009 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik herken veel in dit verhaal. Bij onze universiteit kan iedere nieuwe student een laptop aanschaffen waarbij de universiteit de helft betaalt. Toen ik begon met studeren, betrof het een Toshiba. Binnen een half jaar hadden heel veel schermen het al begeven: vaak was 1/3 van het scherm zwart geworden. In noodgevallen, bv als dit tijdens tentamen gebeurde, hielp het wel ns op bepaalde plekken te drukken. Daarna: reparatie (geregeld door universteit) in. Omdat zoveel studenten klachten hadden, is besloten tot inruilactie. De Toshiba's werden, voor de studenten geheel kosteloos, ingeruild voor de laptop die de nieuwe eerstejaars kregen. De universiteit heeft vervolgens Toshiba aangeklaagd. Die beweerden dat de studenten onvoorzichtig waren met de laptops. Ja honderden tegelijk zeker. Daarna werd het gegooid op de tas die je bij de laptop kreeg. Het eerste kort geding werd door de universiteit verloren, ik kan eigenlijk niet meer terug vinden hoe het precies is afgelopen; ik weet wel dat Toshiba niet alle kosten heeft vergoed.


Conclusie: zelfs bij massaal beeldscherm uitval geeft de producent niet thuis en probeert het te gooien op de consument. Ik wens u dus oprecht heel veel succes om toch nog iets van gelijk te krijgen!

door holpen - 25 May 2009 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

"Schande trouwens dat je laptop, met al je gegevens gewoon uit handen moet geven voor reparatie. Wat moet je in de tussen tijd dan? Want dat duurt wel even. "


Hoe had je je dat anders voorgesteld? Als iets gerepareerd moet worden, dan zal je het uit handen moeten geven, lijkt me. Telepatisch repareren is helaas nog steeds niet mogelijk.


Wat je wel zou kunnen doen, is bij de winkel vragen of ze de harde schijf voor jou eruit willen halen, zodat je die kunt meenemen. Op deze manier blijf je zelf baas over je data.

door jossy - 26 May 2009 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

N.a.v. loesje48: bedankt voor je reactie. Ik heb mijn Toshiba sinds september 2007 dus bijna 2 jaar. En ik heb er ook al heel wat problemen mee gehad. Nu start hij steeds weer op dus ik moet hem handmatig aan en uit zetten. Da's een lastig probleem. Dit is al de 3e keer dat het gebeurd. Nu moet ik hem weer laten repareren. Denk aan een nieuwe want dit vind ik een kneus. Maar nu blijkt dus (als ik hier zo lees) dat Toshiba een kneus is. Mijn scherm wordt af en toe donker en dan krijg ik een bericht dat "hij zichzelf weer gerepareerd heeft" of zoiets.


Ook heb ik hier een hoop geleerd over MyCom want de mensen die ik ken vinden het daar geweldig. Ik vond MyCom Haarlem n.l. behoorlijk onbeschoft trouwens. Of misschien iets zachter uitgedrukt onbeleefd.Kan ook aan de verkoper hebben gelegen......

door jossy - 26 May 2009 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

P.S. reageer alleen nog een keer omdat ik zo dom was om het hokje "Ik wil op de hoogte blijven....." niet aan te vinken. Zo hoor en leer je nog eens wat. Heel prettig.

lo
door loesje48 - 26 May 2009 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nou, ik wil hier niet per se beweren dat Toshiba een slecht merk is, de jaren voordat ik studeerde werden ook Toshiba's aangeschaft, en die waren niet stuk te krijgen! Dit was gewoon een productiefout van het betreffende type. Wel heb ik zeer sterk het idee dat alles wat vroeger niet kapot te krijgen was (laptops, gsm's) tegewoordig stukken minder robuust en veel teerder zijn geworden. Waarschijnlijk om de behoefte voor nieuwe apparatuur hoog te houden... 

be
door bessebal - 28 May 2009 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Aan iedereen : kom net terug van MYCOM , maar na lang discussieren mede met alle argumenten die ik op mijn vraag kreeg is het me gelukt de reparatie volledig vergoed te krijgen. Er waren 3 medewerkers voor nodig die achter de schermen waarschijnlijk telefoontjes pleegden kreeg ik het toch voor elkaar.


Dus zo zie je maar laat je nooit te snel afschepen .


Nog bedankt voor alle reacties !


 


jan

door kenwel2 - 28 May 2009 om 21:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo bessebsl, goed gehandeld! Proficiast! Zoals ik al eerder had gemeld:


Lijkt mij een duidelijk verhaal, dat dit een echt garantiegeval MOET zijn, wel alleen met de verkopende partij in onderhandeling blijven!: Mycom dus.


Mycom beweerd glashard, dat ze standaard 3 jr. garantie geven,ook op een laptop, laat ze dit dan ook maar hard (blijven) maken, en ook voor andere eventuele gevallen , is dit gegeven heel erg belangrijk!!! Houdt dus dit topic voortasan in de gaten, vooral als het gaat om kapotte schermen na aankoop bij de Fa. Mycom! Alle reden  om Mycom weer iets hoger op de lijst 'betrouwbaar'te zetten, voor wat betreft dit 'hot' item, lijkt mij..


In dit geval dus een dikke pluim voor Mycom! Goed zo!


Gr. en susses verder met je laptop! Prima gedaan!


Henri

ha
door haandrik - 02 Jun 2009 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb laatst met consuwijzer gebeld en deze adviseerde mij een aangetekende brief naar (in mijn geval ) Dynabyte te sturen. Dat heb ik gedaan en morgen kan mijn zoon een nieuwe laptop ophalen. Ik ben erg blij met alle reacties die ik hier kreeg. Zo zie je maar weer, als je er een beetje werk van maakt krijg je het toch klaar.


groetjes J. Haandrikman

door kenwel2 - 02 Jun 2009 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@J.Haandrikman: Hartstikke goed toch! Echt weer een opsteker voor velen hier op deze website, om toch vooral niet op te geven en door te gaan! Hartstikke helemaal goed voor deze terugmelding, hopelijk kan de vraagsteller hier weer enige moed en input uit halen, en er zich voor stek maken, om ook zijn probleem snel opgelost te gaan krijgen! Mooi zo!


Bedankt voor deze goede terugkoppeling, zoiets geeft 'de burger weer moed'


Gr. Henri

ha
door haandrik - 02 Jun 2009 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

graag gedaan hoor!

door ikbenik - 02 Jun 2009 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

kenwel1 schreef:


Lijkt mij een duidelijk verhaal, dat dit een echt garantiegeval MOET zijn, wel alleen met de verkopende partij in onderhandeling blijven!: Mycom dus.


Echter zo eenvoudig is het tuurlijk niet.


Er wordt steeds het beeld geschept dat men qua consumentenregelgeving alleen kijkt naar de schakel consument-winkelier. Maar heel vaak wordt dan wel vergeten de schakel winkelier-fabrikant.


Want, hierdoor mag de fabrikant bijvoorbeeld andere garantiebepalingen geven dan welke de winkelier moet verstrekken.


De fabrikant mag dergelijke problemen die hier in dit topic afwijzen. Hierdoor komen de winkelieren tegen torenhoge kosten aan die zij nergens kunnen declareren. Want ze gaan echt geen rechtzaak starten om de reparatie onder garantie te kunnen claimen. De rechtzaken zijn veel duurder dan de reparatie zelf.


De problemen die de consumenten tegenkomen, komen de winkelieren ook tegen bij de fabrikanten. Dit komt omdat de regelgeving hieromtrent niet op elkaar aansluit, waardoor de consument niet datgene krijgt wat hem door de wetgevers is toegekend.


Ik geef dit aan, zodat je ook een andere blik krijgt op de gehele problematiek. Dus een blik op de andere kant van de medaille.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

he
heijl142 - 07 Feb 2016 om 12:21
Geldzaken & recht

Inhouding pensioen bij uitkering

Mag de gemeente mijn klein pensioen van 120 euro inhouden op mijn wia uitke?
rering Lees meer

ma
marja smits - 08 Feb 2016 om 07:28
Geldzaken & recht

Ziggo haalt verschillende bedragen af

Sinds een jaar of 30 was ik klant van Ziggo tot dat ik vorige jaar een aanbieding kreeg van ze ben er op in gegaan sinds dien is het helemaal fout gegaan met de Facturen elke maand werden er verschillende bedragen van mijn bankrekening gehouden. Zelfs de maand januari 2016 werd er 2 x een bedrag afgeschreven. Elke maand heb ik gebeld dat het bedrag niet klopte en van Ziggo zeiden ze dat het wel kl ... Lees meer

Gr
Grensjager2 - 06 Feb 2016 om 15:20
Geldzaken & recht

Grond duurder verkopen en woning op 0% winst zetten

Wij hebben onze woning en grond apart bij de notaris laten passeren. Dit kwam door omstandigheden van de bouwer [Deze ging na de bouw van de woning failliet. Achteraf zijn dan vele handeling te verklaren]. Als wij de woning in de toekomst willen verkopen dan zouden wij in principe de grond duurder kunnen verkopen ten opzichte van de woning. De grond hebben wij direct betaald en daar berust geen hy ... Lees meer