Ben ik verplicht om Slim Fruit te betalen
ik heb bij Slim Fruit afslankpillen besteld (heel stom van mij), dit was een proefpakketje voor 7.50 en heeft dus ook niets geholpen. Op 7 april was er een bedrag van 68 euro van mijn bankafrekening afgeschreven, wat ik meteen terug heb laten storten. Ik heb toen een kort briefje aangetekend verzonden, met het restant van de pillen.
Ik heb daarna nooit meer iets van Slim Fruit gehoord, tot ik vandaag in mijn mail een aanmaning van een incassobureau kreeg, waar ik nog 4 dagen de tijd kreeg om een bedrag van 109.27 over te maken. Daarna zou het dus een rechtszaak worden en zouden de kosten voor mij zijn. Ook staat er in de mail dat ik verschillende malen door hun als door Slim Fruit benaderd ben. Ik heb nog nooit weer iets van Slim Fruit gehoord en ook niet van dit incassobureau.
Heb je de Voorwaarden wel goed gelezen?
Actievoorwaarden SlimFruit Autoship abonnement -
Probeer SlimFruit actie: Het SlimFruit probeer pakket bevat 30 capsules SlimFruit die u risicoloos mag proberen, u betaalt alleen de verzend- en verpakkingskosten van €7,50.Bevalt het u? Dan kunt u dit pakket volledig opgebruiken. Voor dit pakket betaalt u slechts € 68.
Bevalt SlimFruit u niet? Dan kunt u het pakket terugsturen en heeft u risicoloos kunnen proberen. In dat geval ontvangen wij de rest van het pakket graag binnen 14 dagen na ontvangst retour.
Als wij het pakket niet retour ontvangen binnen 14 dagen na uw ontvangst, gaan wij ervan uit dat SlimFruit u bevalt en word u automatisch lid van het AutoShip abonnement. Dit houdt in dat u elke maand een vervolgpakket t.w.v. €68 ontvangt en dat u akkoord gaat met het herhaaldelijk betalen (via een factuur of een incasso) van dit bedrag. Als lid van AutoShip, betaalt u € 68 per maand voor een pakket SlimFruit met daarin 30 capsules per verpakking tot wederopzegging. Met het akkoord gaan met onze (actie) voorwaarden geeft u tot wederopzegging toestemming de bedragen voor geleverde goederen automatisch van uw rekening af te schrijven.
Kijk op www.SlimFruit.nl voor de meest actuele informatie, producten en acties. Het wijzigen of opzeggen van uw lidmaatschap van het AutoShip abonnement kan ook via onze site. Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer + 31 85 888 07 74 of stuur een mailtje naar info@slimfruit.nl.
Dus: restant binnen 14 dagen teruggestuurd?
Ik heb in januari hetzelfde pakket aangevraagd en € 7,50 betaald , en meteen meegedeeld af te zien van vervolgpakketten totdat ikzelf erom vraag. Het pakket heb ik eind januari jl. teruggestuurd omdat het niet voldeed.
Ik ontving antwoord dat ik geen vervolgpakketten meer zou krijgen. Wat schetst mijn verbazing....ik ontving medio maart een rekening van € 68.-- voor iets wat ik niet ontvangen heb. Meteen heb ik gereageerd dat ik niet betaal voor iets wat ik niet ontvangen heb. Medio april ontving ik weer een mail, en na mijn antwoord dat ik niet betaal voor dingen die ik niet ontvangen heb, kreeg ik als antwoord dat alles opgelost is. Nu word ik bestookt met mailtjes van incassobureau en is het bedrag inmiddels opgelopen tot € 109.--.
Ik krijg hier een sik van. Ondanks dat ik uitgeschreven ben, en alles opgelost is, krijg ik wéér mailtjes ! :-(((
Bovendien heb ik Slimfruit geprobeerd te bellen, en zit dan 45 minuten in de wacht. Ook dit vervelende incassobureau heb ik getracht te bellen en écht waar !! 2 uur aan de lijn gehangen. Ik wilde gewoon iemand spreken. Toen maar weer een mail gestuurd dat ik niet betaal voor iets wat ik niet ontvangen heb, en dat ik uitgeschreven ben en dat alles opgelost is, helaas , ook hier wordt niet op gereageerd, want ik ontvang weer een rekening.
Nergens wordt op gereageerd, bellen is niet mogelijk. Ik word er helemaal beroerd van !!!
wat kan ik nu nog doen ?????
Nog even voor alle duidelijkheid, het restant
pakketje heb ik 2 weken nadat ik begonnen was geretourneerd !!! Dus ik heb geen pakketjes ontvangen daarna, alleen rekeningen.
wat kan ik nu nog doen ?????
Ik zou niets meer doen (behalve dan de andere reacties in dit topic eens goed lezen!)
Maar....... dat moet u wel durven!! M.a.w. laat u niet bang maken door zo'n malafide clubje. Stoppen met reageren, helemaal niets meer doen!
Op de pagina http://www.slimfruit.nl/ staat bij het bestellen dit:
Ik ga akkoord dat na ontvangst van het pakket (€ 7,50 verzendkosten) de periode van 14 dagen ingaan om SlimFruit uit te proberen. Bent u niet tevreden? Stuur het eerste pakket binnen 14 dagen terug. Bent u tevreden dan gaat u na deze proefperiode automatisch akkoord met de koop en stemt u ook in met de maandelijkse vervolgzendingen. De kosten hiervan zijn € 68 per maand, te voldoen via automatisch incasso. U ontvangt elke maand een nieuw pakket. U kunt deze dienst op elk moment direct stoppen. Lees hier de volledige actievoorwaarden.
Hier https://www.consuwijzer.nl/sites/consuwijzer.nl/files/downloads/terechtchecker.pdf staat:
Als de informatie wel duidelijk bij het aanbod stond dan geldt: koop = koop.
U hebt een overeenkomst gesloten en moet daarvoor betalen.
Tenzij de ondernemer zich niet aan de andere informatieregels heeft gehouden.
Of misschien hebt u nog recht op bedenktijd.
Is dat niet zo?
Dan is het terecht dat u moet betalen.
Topantwoord
Als u het niet op tijd teruggestuurd hebt, moet u wellicht betalen, maar in ieder geval niet die € 40,00 aanmaningskosten. Want daarvoor had men u een herinnering moeten sturen en u in de gelegenheid moeten stellen het bedrag binnen 14 dagen te voldoen. Daarna zou u pas die € 40,00 verschuldigd zijn. Zij moeten bewijzen dat zij u die aanmaning hebben gestuurd.
Persoonlijk zou ik helemaal niets betalen en het op een rechtszitting laten aankomen. Ik zou ze laten weten dat het product u niet beviel en dat u het restant van die pillen hebt teruggestuurd.
Afgezien daarvan zou u kunnen weten dat die pillen niet werken en in het vervolg nooit meer proefpakketjes bestellen. Bron van ellende.
Lees ook het onderstaande eens door.
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/voeding-gezondheid/afvallen-met-slimfruit
Heb hetzelfde meegemaakt heb proefpakket gekregen en dezelfde week gebeld en aangegeven niets meer te willen ontvangen was geen probleem en mij afgemeld . Toen berichtje gekregen week later dat er een bestelling klaar stond ik weer direct teruggemailt maar ze reageren echt niet. Toen 18 juli pas bedrag afgeschreven ik het dag later teruggestort en weer mailtjes gestuurd dat ik het teruggeboekt had weer geen reactie en telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar soms 8 wachtende voor me pffff....nu brief van incasso binnengekregen die ook gelijk gebeld echt half uur aan lijn gehangen en nog steeds in de wacht ik opgehangen en nu al 2 keer emails gestuurd maar dat nederlandse incassocentrale reageert ook niet.......Maar overigens nooit het pakket ontvangen van die 68 euro, dus blijkt dat ik wel degelijke opgezegd want van de maand augustus en september heb ik ook niets meer ontvangen ....
Ik ben ook zo stom geweest om een proefpakket aan te vragen. Dezelfde dag had ik alweer spijt en heb een mail gestuurd dat ik er vanaf zie. Ik denk toch dat het wettelijk is dat je een week bedenktijd heb. Toch werd er 7,50 van mijn rekening afgeschreven en een pakketje gestuurd. Dit heb ik meteen teruggestuurd, ongeopend.
dacht dat dit in orde was, tot er een maand later 68,00 werd afgeschreven terwijl ik helemaal niets heb ontvangen, ook geen rekening. Beide rekeningen heb ik terug laten storten. Gisteren een rekening van een incasso bureau gekregen, voor iets wat ik NOOIT heb ontvangen. Heb meteen gereageerd en deze ook door gestuurd naar Radar en de fraude-helpdesk, omdat ik dit een frauduleuze handeling noem. Deze ook doorgestuurd naar Slimfruit.
Verbaasd omdat ik zojuist een rekening krijg van Slimfruit. De eerste rekening!!
Heb ze nogmaals laten weten dat ik niet betaal voor iets dat niet geleverd is.
Mijn man heeft een proefpakketje besteld.
Hij heeft het na aankomst meteen bij DHL aangeboden want inmiddels was ons duidelijk dat het foute boel is.
Evhter bij DHL hebben ze geen adres gegevens dus ze kunnen het niet aannemen.
daarop heeft hij een mail gestuurd dat hij het pakket wil terug sturen.
daarop kreeg hij deze reactie:
Geachte klant,
Uw supportaanvraag "Retour Afslankpillen" is door ons ontvangen. Wij zullen uw aanvraag zo spoedig mogelijk in behandeling nemen.
Uw aanvraag Tracking ID: YAR-EMW-4BLR
U kunt via deze link de status van uw aanvraag volgen:
http://slimfruit.online/support/ticket.php?track=YAR-EMW-4BLR&Refresh=43101
U ontvangt een email van ons zodra hebben gereageerd op uw supportaanvraag.
We voelen de bui al hangen.
wat kunnen we nu doen?
@eveline
U kunt dat pakje toch gewoon terugsturen via Post.nl als pakje, dan krijgt u een track and trace code, zorgvuldig bewaren.
Of u kunt bellen. http://www.slimfruit.online/contact.php
Haal die link weg uit uw bericht met de bewerkknop. Nou staat de naam en mailadres op het openbare internet.
Nooit meer proefpakketjes bestellen. En die zooi werkt toch niet, dat kunt u weten.
@Eveline1
Lees hier de link van @Fisbel , klik op de rode regel
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2016/slimfruit-splitst-onterecht-abonnement-in-maag
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer