hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 14:12
Huishouden & energie

Miele V5869 wasmachine-bezitters ... opgelet!

Mij valt vandaag een topic op de community van de Consumentenbond op ...

Techneut plaats zijn slechte ervaring met deze Miele wasmachine overtuigend en vooral duidelijk gedocumenteerd met foto's. Kennisname voor andere bezitters kan hiermee tenminste € 101,- aan een niet meer noodzakelijk bezoek van een monteur besparen en/of een coulancebedrag opleveren van ca. € 800,-, zoals de webcare in dit geval bereids toezegde.

Preventief kan deze topic echter ook al werken, want Miele gaf aan, dat deze wasmachines beter NIET met vloeibare wasmiddelen gebruikt moesten worden.

Ik denk niet, dat ik met deze topic een andere topic gekaapt heb. Wèl is erg opvallend, dat de moderator van deze community zich enorm veel tijd laat om te reageren en dan vraagt wat er in de gebruiksaanwijzing staat (?). Miele had deze machine ooit getest en bovenaan op hun lijstje staan met predikaat ... moet dat misschien eerst nog eens grondig bestudeerd worden, alvorens technisch beter op deze topic in te kunnen gaan?

Persoonlijke noot: Ik heb me overigens altijd al afgevraagd hoe testers de levensduur/betrouwbaarheid van apparaten kunnen testen zonder een machine helemaal uit elkaar te halen en ieder onderdeel apart grondig op kwaliteit te bestuderen. Deze beschreven constructiefout zou daarmee opgevallen moeten zijn bij voldoende materiaalkennis van de testers. Bij navraag bleek, dat de Consumentenbond dit in ieder geval NIET doet.

Lees >Hier meer over een (vermeende) constructiefout<

6076 19 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - May 31, 2018 om 14:38
7192 Antwoorden / 3 Vragen

De levensduur van een wasmachine is ongeveer 10 jaar, langer hoeft niet las ik want er wordt steeds meer stroom verbruikt.
Het is mogelijk dat testers weten dat de constructie er op gericht is dat de wasmachine geen 25 jaar meegaat.
http://bestewasmachinekopen.nl/wasadvies/levensduur-wasmachine-garantie/

hansje klein
door hansje klein Jun 1, 2018 om 15:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het imago van Miele is sterk imago- en marketinggestuurd en wordt al langer aangevochten, zèlfs voor de rechter.

Het is inderdaad niet meer verantwoord om apparaten (voor huishoudelijk gebruik) met een te hoge kwaliteit te construeren o.a. om de door u aangegeven reden.
Een klager (Ingenieur) in Duitsland heeft kunnen aantonen, dat edelstaaltrommels in de productie en m.b.t. het recyclen te duur zijn en dat de levensduur van technisch vergelijkbare, goedkopere en beter te recyclen kunsttsotftrommels inmiddels de voorkeur moeten hebben. Het gaat daarbij dus om milieutechnische argumenten.

De rechter heeft echter besloten Miele hiervoor geen boete op te leggen en Miele onthield zich van commentaar.

In deze topic wordt aangetoond, dat er (bewust of onbewust) een constructiefout is ingeslopen of ingebouwd. Wanneer het gebruik van verkeerde of veel te dure grondstoffen een bewuste keuze is geweest, heeft Miele wereldwijd een groot probleem. Juist daarom zullen alle organisatie nu hun mond blijven houden en juist daarom is deze topic zo interessant en belangrijk. De vakman zegt, dat het gebruik van edelstaal samen met aluminium in een zeepomgeving altijd tot problemen moet leiden ... dat is dus nu de frictie, weet dit Miele of weten ze dit niet! Opvallend is de het geciteerde coulancebeleid echter wèl! Wanneer consumenten hun ervaringen openbaar meedelen, zijn ze tenminst voor consumenten via de zoekmachine vindbaar en alleen dàt is al een reden om er een discussie over te voeren.

tijger1
door tijger1 Jun 2, 2018 om 00:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje.

Waarom zou de rechter in vredesnaam Miele een boete opleggen dat zij wastrommels van roestvast staal installeren?

U bent volgens mij een beetje aan het doordraaien door één wasmachine die kapot is en wat gemeld wordt op het forum van CB.

Uw topic is gewoon gezwam.

hansje klein
door hansje klein Jun 2, 2018 om 10:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De klacht was, dat Miele ononodig resourcen vernietigt en de trend van duurzame producten verbaal blijkbaar volgt, maar niet in de praktijk brengt. Milieu en recht valt in Duitsland binnen hetzelfde Ministerie en mede door deze processen zullen de factoren betreffende de duurzaamheid verscherpt worden. Er zijn nieuwe wetten in de maak, mede door milieuactivisten (waaronder deze Ingenieur) op lange termijn voorbereid. In de ontwerpfase staat o.a. hoelang een huishoudelijk apparaat stand moet houden. Tenminste is dit in Nederland totaal onduidelijk geregeld en steeds vaker worden consumenten en organisaties afgepoeierd en voeden steeds maar de topics i.p.v. dit te stoppen/verbeteren. Nee, uw reactie is eerder een uiting van ongeïnteresseerdheid over lopende zaken waarvan u nu wèrkelijk helemaal geen verstand heeft met uw milieubelastende overjarige miele-wasmachine ... waar u zèlfs nog trots op bent!

Ik zou hier eigenlijk niet persoonlijk moeten worden, maar u daagt mij uit en wie kaatst moet de bal terug verwachten. (alhoewel ik eerder vermoed, dat dat uw enige hobby en dagelijkse afleiding is).

sjjoppy
door sjjoppy Jun 2, 2018 om 10:53
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Straks gaat Kiki Bertens op Roland Garros de baan op om te winnen van de Duitse Angelique Kerber.
Baan 1

tijger1
door tijger1 Jun 2, 2018 om 11:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Wees u nu maar blij met uw Indesit, hebt u geen last van duurzaamheid.

ne
door neodutchio - May 31, 2018 om 14:39
5153 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe heet het forum hier?

hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 14:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De intentie van V&B is in ieder geval zo geformuleerd, dat '' wanneer u andere consumenten kunt helpen ..." enz. Uw vreemde en off-topic-opmerking helpt in ieder geval helemaal niemand verder. u was mij als 'zeurpiet' tot nu toe nog nooit negatief opgevallen ... ! Zal toch geen aanstekende ziekte zijn?

tijger1
door tijger1 May 31, 2018 om 16:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Kijk eens in de spiegel.

ne
door neodutchio May 31, 2018 om 19:19
5153 Antwoorden / 12 Vragen

Is hier dan een consument die u kunt helpen?Ik zie niemand die een vraag stuurt waarop u reageert. Of denkt u dat we allemaal maar topics moeten gaan openen met tips in de hoop dat net iemand het leest die er baat bij heeft? Dan vallen echte vragen van echte mensen niet meer op.

hansje klein
door hansje klein Jun 1, 2018 om 23:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U leest het antwoord helemaal niet en dramt gewoon door met uw eigen mening ...

Ik kan u de momenteel lopende discussie over precies deze reageerpraktijken bij TROSRadar aanbevelen, waar deze kategorie reageerders uitvoering besproken wordt met de vraag waarom de moderator niet ingrijpt.  Maar dan moet u wel eerst willen lezen/begrijpen wat er gezegd wordt ... en dat schijnt niet uw sterkste punt te zijn, hetgeen ik juist van ú niet had verwacht.

tijger1
door tijger1 Jun 2, 2018 om 00:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. U was toch allang naar het Radar forum vertrokken? “ QuoteTROS/Radar heeft inmiddels de consequenties getrokken uit de ontevredenheid van de vaste en morrende deelnemers en ik ga me op die komende veranderingen en door de Tros/Radar-beheerder aangeboden nieuwe kansen concentreren, want de 'V&B-apen op de rots' blijven het beleid hier hoofdzakelijk en ongecorrigeerd bepalen, verzieken en het forum tenslotte verder kansloos afwurgen”quote

hansje klein
door hansje klein Jun 2, 2018 om 10:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijgertje ...

Waar lees u dàt nu weer (zonder bril) en klaarblijkelijk met veel lege flessen op tafel midden in de nacht?

ne
door neodutchio Jun 2, 2018 om 13:17
5153 Antwoorden / 12 Vragen

Hansje Klein, het zou u sieren om beleefd te blijven. Zou u niet meer willen reageren onder mijn reactie als het geen reactie op mij is.

Gr
door Grunn1 - May 31, 2018 om 15:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

HK je vind mijn antwoorden op jouw zogenaamde vragen niet kunnen en meld dit steeds bij de redactie. Je bent al eens door de redactie gevraagd te stoppen met dit soort onzinnige stellingen die jij een vraag noemt en toch ga je door. Ook nu zal ik deze weer melden bij de redactie omdat je er blijkbaar niks van leert.
Je lokt reacties van bepaalde personen hier uit om vervolgens dit weer aan de redactie te kunnen melden.

hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 15:10
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dit is geen vraag ... en geen stelling en geen uitlokking,

dit is een welgemeende tip voor deze Miele-wasmachinebezitters, waarmee u deze keer, klaarblijkelijk, geen voordeel kunt behalen.

tijger1
door tijger1 May 31, 2018 om 16:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@epcot. +10

aurora1
door aurora1 Jun 1, 2018 om 00:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daar doe ik nog eens +10 bij.

aurora1
door aurora1 - May 31, 2018 om 15:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou, als ik u was, lekker een ommetje maken of buiten onder de parasol gaan zitten o.i.d. in plaats van u zo mallotig te blijven gedragen, ondanks verzoeken dat niet te doen. Erg gezond, en u doet uzelf niet alleen een plezier mee, maar vooral ook vele anderen die alsmaar deze onzin van u weer voor zich krijgen. U kunt anders ook nog bij het koffieapparaat van AH, eventueel zittend op het bankje daar, een babbel en/of betoog houden, dwz als men niet wegvlucht als u eraan komt.
Maar ik ben u niet dus ik probeer ook niet al het mogelijke om aandacht te krijgen, hoe negatief ook.

gerbera
door gerbera May 31, 2018 om 15:21
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U kunt anders ook nog bij het koffieapparaat van AH, eventueel zittend op het bankje daar,

Bij mijn appie staan knappe stoelen, kun je uren op zitten;-))

aurora1
door aurora1 May 31, 2018 om 15:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

O, dat is geluk hebben. Hier is dat zitten inderdaad wat krapjes.

tenormin
door tenormin May 31, 2018 om 15:45
16831 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Hoewel het topic dat zelf ook is: Wij hebben hier een enorme tafel bij de Appie, 12 stoelen, kranten, tijdschriften en natuurlijk de Nespresso. Nog nooit kans gehad te gaan zitten, zo druk bezocht.

aurora1
door aurora1 May 31, 2018 om 15:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dus daarvoor moet je in de wachtrij begrijp ik. Hebben ze bij mij helaas niet. Er zijn er ook die zo breed mogelijk op het bankje gaan zitten - eventueel met tassen en winkelmand - opdat er niemand naast ze gaat zitten. Bij een ander erg klein filiaal staan soms houten klapstoelen, maar daarmee zit je eigenlijk wel in de weg.

hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 16:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

OT zijn hier vooral alle reageerders die deze wasmachine niet bezitten.

tenormin
door tenormin May 31, 2018 om 16:09
16831 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, dat is een probleem eigenlijk hier, want alles staat (uiteraard) bij de koffie-afdeling. Haha, het kost moeite om de koffie die je wilt, te kopen, inderdaad door de tassen, karretjes en mandjes die men bij zich heeft.

tijger1
door tijger1 May 31, 2018 om 16:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan misschien Appie voorstellen de koffie-corner uit te breiden?

gerbera
door gerbera May 31, 2018 om 16:41
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Zaak voor de consumentenbond misschien?

tijger1
door tijger1 May 31, 2018 om 17:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vraag het eens aan de ambassadeur.:-))

aurora1
door aurora1 Jun 1, 2018 om 00:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft die dan een wit voetje bij de consumentenbond? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen, maar niets is onmogelijk natuurlijk.....

tijger1
door tijger1 Jun 1, 2018 om 14:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een zelfbenoemde functie als ambassaderur van “consumentenbelangen.”;-))

Maar ook slechte reclame is reclame, als je maar overal genoemd wordt en dat doet HAnsje voir CB.

gerbera
door gerbera - May 31, 2018 om 15:19
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Mij valt vandaag een topic op de community van de Consumentenbond op ...
U moest eens weten wat mij zo al opvalt maar het is hier geen discussieforum en zeker niet voor uw frustraties over de consumentenbond.

aurora1
door aurora1 May 31, 2018 om 15:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mij valt nooit wat op.... Hoewel.... als ik buiten kom vluchten de duiven opeens weg uit de struiken en bomen en schrik je je te pletter. Die hebben weer een periode dat ze daarin allerhande lekkers vinden.
Dat is dan ook het beeld dat ik voor ogen had toen ik dat over dat bankje en wegvluchten tikte....

hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 16:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Gerbera ...

Ik discussieer helemaal niet, maar deel een consumentengerelateerde mededeling.

tijger1
door tijger1 May 31, 2018 om 16:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

En dit is ook geen site voor van het CB forum geplukte topics.

hansje klein
door hansje klein - May 31, 2018 om 16:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Overigens ...

bazuinen enkele deelnemers hier maar rond, dat ik ooit gesommeerd zou zijn door de redactie ...

waar halen die malloten dàt nu weer vandaan?

De redactie heeft mij wèl aanbevolen niet meer via het forum op 'malloten' te reageren, maar een melding te maken.

tijger1
door tijger1 - May 31, 2018 om 16:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Dat hebt u zelf eens verklaard na weer een onzin topic over CB geplaatst te hebben.

Die werden dan ook allemaal gesloten.

hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 18:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een rare bewering ... niet meer terug te vinden bewijs!

Ik kan echter wèl een bedankje voorleggen van de redactie voor mijn betrokken deelname ...

Gr
door Grunn1 May 31, 2018 om 19:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@hansje, rare bewering ... niet meer terug te vinden bewijs!

Ah is dat je denkwijze, eerst zelf schrijven dat de redactie je gevraagd heeft te stoppen met stellingen te plaatsen en als ze verwijderd zijn zeggen dat het niet waar iS. Hiermee beweer je dus dat anderen leugenaars zijn.
Ik heb ook nergens gezegd dat je onder een andere naam dezelfde soort stellingen hier plaatst, is allemaal verwijderd dus niet meer terug te vinden bewijs om in jouw woorden te spreken.

tijger1
door tijger1 May 31, 2018 om 19:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Het wordt wel weer steeds komischer. Ik ga zeker niet al uw onzin verhalen doorlezen, om hier het bewijs te presenteren. Maar uiteraard ben ik niet de enige die het gelezen heeft.

En de redactie is erg vriendelijk, delen graag bedankjes uit.

hansje klein
door hansje klein Jun 1, 2018 om 14:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik durf zonder consequenties voor mij hardop te beweren/te bewijzen, dat @Epcot een leugenaar is door zijn eigen reactie hier te kopiëren m.b.t de bewering, dat u nergens heeft gezegd dat ik onder een andere naam iets plaats. Ik hoop niet voor u, dat u aan vergetelheid lijdt ... maar span de boog niet te strak a.u.b.

door epcot 24 mei 2018 om 11:10
497 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5, ha en de redactie had hem gevraagd te stoppen hiermee. Naam veranderen en gewoon doorgaan sommige kunnen het niet laten. Heeft ie zeker zijn vragen opgespaard in binnen een paar uur 4 van die lange epistels plaatsen.

tijger1
door tijger1 Jun 1, 2018 om 14:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hansje hansje toch, leer nou eens lezen. Ironie of sarcasme is blijkbaar niet aan u besteed.

Maar ik dacht dat u naar het Radarforum vertrokken was?.

Gr
door Grunn1 Jun 2, 2018 om 10:29
1427 Antwoorden / 18 Vragen

HK ik heb je beledigende reactie gemeld bij de redactie.

hansje klein
door hansje klein - May 31, 2018 om 16:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Overigens ....

bazuinen enkele deelnemers hier rond, dat ik gefrustreerd ben m.b.t. de Consumenenbond.

Het tegendeel is de waarheid, ik ben juist een ambassadeur van Consumentenbelangenbehartigers, maar niet in situaties waarin blijkt, dat bij voorbeeld de Consumentenbond zijn werk niet goed doet en zij de weg schijnen kwijt te raken. Dan mag ook een ambassadeur een tikje uitdelen om ze bij de les te houden. Dat doe ik overigens ook regelmatig direct geadresseerd aan deze Bond.

tijger1
door tijger1 - May 31, 2018 om 16:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent geen ambassadeur van de Consumentenbond. En de tikjes die u wilt uitdelen doet u maar op hun forum. Wij zijn daarin niet geinteresseerd.

hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 16:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Lezen leren ...
ik heb gezegd, dat ik een ambassadeur voor consumentenbelangenbehartigers ben ...

maar u provoceert gewoon weer , verdraait de waarheid. speelt weer eens voor semi-moderator en wilt zoals altijd het allerlaatste woord hebben.

U leest toch ook regelmatig mee bij Tros/radar waar u gebanned werd. Daar moet u hebben kunnen lezen, dat de Consumentenbond zich zou gaan inzetten voor een lid, dat een vroeg kapotte wasmachine had. Zoals bij veel gebruikers waren de lagers na drie jaar versleten.

Een reparatie was om twee redenen NIET mogelijk:

1 - de lagers konden apart niet vernieuwd worden, alleen maar het gehele binnenleven
2 - het gehele binnenleven was inmiddels niet meer leverbaar

Kortom, véél toezeggingen vooraf door de Consumentenbond, maar uiteindelijk niets kunnen bereiken bij Whirlpool. Resultaat ... een gefrustreerde klant, bondslid en ambassadeur voor consumentenbelangen.

Je inzetten voor consumenten wordt op dit forum bestraft?

U kunt nu uw laatste woord gaan posten!

tijger1
door tijger1 - May 31, 2018 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou nog een ambassadeur dus met een kapotte wasmachine.

Maar u kunt uw grieven beter rechtstreeks aan CB richten en daar anderen niet mee lastig vallen of andere fora mee vervuilen.

hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 17:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik déél hier vooral een informatie met mij onbekende Miele-wasmachinebezitters ...

niets anders doet Kassa ook, wanneer ze een waarschuwing publiceren. Ik dit speciale geval zullen ze dit echter NIET doen, omdat de bron van een 'bevriende-organisatie' komt.

Bij de Consumentenbond heb ik dit Whirlpool-thema decent intern en dus niet via het forum aangekaard. De fabrikant was niet bereid op vragen in te gaan en daarmee was voor de CB de kous àf. Voor mij in dit speciale geval dus duidelijk een TIJGER zonder tanden. Ze hadden toegegeven, dat de levensduur te kort was en dat het niet meer kunnen leveren van onderdelen on-acceptabel was. Ik heb toen gerechercheerd en nog dezelfde wasmachine nieuw in de winkel gespot.

Het betroffen lid was verder middelloos en gebruikt nu het CB-lidmaatschapsgeld om de nieuwe wasmachine af te betalen en dat is beslist geen Whirlpool geworden.

Zo ziet het er in de heile consumentenbondwereld achter de schermen soms uit. Overigens hoe actueel kunnen we zijn: vandaag gepost https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=38&t=184807&utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=20180530

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 31, 2018 om 17:14
16854 Antwoorden / 202 Vragen

Kijk, vandaag dus weer 'klein duimpje' (Hanschen Klein) die zich manifesteert als ambassadeur.

Maar weer Kelin Duimpje wel dat er ook andere merken zijn betreffende exact dezelfde machine, allemaal van dezelfde fabrilant.

Klein Duimpje behoort ook te weten dat dit een forum' vraag en antwoord' is en ik kan geen enkele vraag ontdekken in dit epistel.

'Leider'.

hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 17:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Rapporteer dus mijn vreselijke fout maar Gerrit!
U heeft dus ook deze machine niet, anders had u zich wel voor de tip bedankt!
U had niet hoeven te reageren, want dit voegt niets bruikbaars toe.

NB. Hänschen Klein is een wereldberoemd kinderfiguurtje  in de Duitse literatuur en niet wereldvreemd.
Klein duimpje daarentegen is een beroemde kabouter in Nederland.

tijger1
door tijger1 May 31, 2018 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Klein Duimpje was zeker geen kabouter.

ro
door ron503 - May 31, 2018 om 17:59
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Dat het een constructiefout zou betreffen is de mening van die persoon die zich engineer noemt maar op welk gebied dat wordt niet gemeld. Dat de binnentrommel er zo uitziet heeft niets met een constructiefout van doen maar met aanslag door kalk en verzeping van het gebruikte wasmiddel. De engineer geeft het antwoord over het hoe en waarom zelf al want als de boel van RVS was gemaakt had je per wasbeurt tot wel tien keer over kunnen doseren dus giet de bak maar vol met wasmiddel want het kan toch geen kwaad. Ik snap de instake van de Miele medewerker wel want vasmiddelen worden steeds meer geconcentreerd dus heb je minder wasmiddel nodig. Waspoeder is makkelijker te doseren dan vloeibaar wasmiddel want poeder blijft in bak liggen en vloeibaar wasmiddel stroomt direct de machine in en wat doen wij schone Nederlanders! precies nog maar een scheut toevoegen want dan wordt de was nog veel schoner en dat gedurende acht jaar. Het gevolg is een defecte wasmachine en kapitaal kwijt aan wasmiddel terwijl dat door het lezen van de gebruiksaanwijzing op de verpakking van het wasmiddel voorkomen had kunnen worden.
De titel van de vraag zou m.i. dienen te zijn 'Zo ziet een wasmachinetrommel er na acht jaar overdosering van (vloeibaar) wasmiddel uit'

hansje klein
door hansje klein May 31, 2018 om 18:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt voor uw info ....

De 'waarde' van de informatie voor bezitters van dit apparaat is € 900,- is mijn eerste conclussie, het vervolg zullen we (later) op de oorspronkelijke melding bij de community moeten volgen.
Wanneer Miele géén waarschuwing bij de nieuwkoop heeft gegeven m.b.t. het NIET-gebruiken van vloeibare wasmiddelen ... kunnen de problemen best groot worden. Dus zullen de officiële statements niet of véél later pas volgen.

tijger1
door tijger1 May 31, 2018 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die “waarde” van de “informatie” is helemaal geen € 900. Hij kan een machine van € 1.350 voor € 800 kopen.

En ze hoeven het vloeibare wasmiddel ook niet te verbieden. Mensen gebruiken gewoon veel te veel.

Ook hoeft de machine niet regelmatig doorgespoeld te worden. Er wordt geadviseerd om regelmatig een hete was te draaien.

hansje klein
door hansje klein - May 31, 2018 om 18:37
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inmiddels bij de Consumentenbond ...

heeft @techneut een tekst uit de officiële Miele-gebruiksaanwijzing gepost, waaruit blijkt, dat Miele het gebruik van vloeibare wasmiddelen tenminste NIET heeft verboden en het als standaard wasmiddel 'meeneemt' in de tekst.

Wèl moet de betreffende machine regelmatig 'doorgespoeld worden' ... eerder om hygiënische redenen tegen zeepluis.

Gr
door Grunn1 May 31, 2018 om 19:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Laat dit bij de consumenten inplaats alles naar dit forum te kopieëren.
Gemeld bij de redactie.

hansje klein
door hansje klein Jun 1, 2018 om 14:59
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt!
Maar zoals u weet ondernemen die niets.

Zinloos dus!

Gerry1969
door Gerry1969 - May 31, 2018 om 21:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hansje,   neem een hobby dat is  beter voor je.
Iedere maar dan ook iedere wasmachine presteert slechter met vloeibaar wasmiddel.  Wasluis ontstaat razendsnel en leidingen raken verstopt  met die zooi
Daarnaast is die genoemde Mieke al 9 jaar oud .

hansje klein
door hansje klein - Jun 1, 2018 om 00:12
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Tot slot ...

Ik weet niet, hoeveel consumenten deze klaarblijkelijk fout geconstrueerde wasmachine in huis hebben staan, maar de oorspronkelijke opzet was, om juist al deze consumenten over het konkreet gemaakte coulance-aanbod van Miele te informeren.

Mij lijkt het, dat teveel V&B-deelnemers hier met héél andere dingen bezig zijn dan met de èchte consumentenzaken.

TROS/Radar heeft inmiddels de consequenties getrokken uit de ontevredenheid van de vaste en morrende deelnemers en ik ga me op die komende veranderingen en door de Tros/Radar-beheerder aangeboden nieuwe kansen concentreren, want de 'V&B-apen op de rots' blijven het beleid hier hoofdzakelijk en ongecorrigeerd bepalen, verzieken en het forum tenslotte verder kansloos afwurgen.

hansje klein
door hansje klein Jun 1, 2018 om 15:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt voor het plusje ...

Ik zou liever ook een minnetje kunnen aanklikken bij al die Off-topic-antwoorden en in de spelregels lezen, dat bij tien minnetjes de reageerder voor een week gebanned wordt.

Bij 25 minnetjes voor een maand ... enz.

(dit voorstel van bannen heb ik vandaag gelezen bij de concurrentie)

Gr
door Grunn1 Jun 2, 2018 om 00:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dan was jij een jaar geband met -100 met je nononsens vragen die hier niet thuis horen.

tijger1
door tijger1 Jun 2, 2018 om 00:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@epcot. + 100

hansje klein
door hansje klein Jun 2, 2018 om 10:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Overuren maken en nachtdienst schuiven? Kunnen jullie van die gegeven extra punten misschien eens Euro's (plus) maken? Jullie tactiek is erg doorzichtig: veel 'gedoe' organiseren op mijn topic, off-topic reageren en vervolgens mijn reactie rapporteren, zodat de beheerder de gehele topic (moet) verwijderen volgens de huidige nogal onbegrijpelijke spelregels. Net zoals bij de concurrentie is een TS eerder gebanned, dan 'de apen op de rots'. Dat is overigens géén belediging, maar een vastgestelde term zoals in het gelijknamige boek wordt beschreven: dominante mensen, die menen meer rechten te hebben dan anderen en bijna ziekelijk zo ageren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 1, 2018 om 09:51
16854 Antwoorden / 202 Vragen

En nog steeds, wat was nu de vraag? Of 'reclame voor Radar?'

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jun 1, 2018 om 14:26
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@hansje klein ,

Mij lijkt het , dat teveel V&B-deelnemers hier met hèèl andere dingen bezig zijn dan met de echte consumentenzaken .

 Goh  , u slaat de spijker op zijn kop ,  vooral bij vraag & beantwoord , steek hand in eigen boezem , u staat op nummer 1 met nutteloze topics .

Cookies
door Cookies - Jun 2, 2018 om 11:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zal je woorden maar even vastleggen voordat je weer gaat editen.  Ik lees dezelfde tekst als @tijger1 en ik zit hier broodnuchter.
Overigens ben ik persoonlijk liever de kluts kwijt door veel lege flessen op tafel dan door een geriatrische oorzaak.

DOOR HANSJE KLEIN 2 JUN. 2018 OM 10:34
3010 ANTWOORDEN / 58 VRAGEN

@Tijgertje ...

Waar lees u dàt nu weer (zonder bril) en klaarblijkelijk met veel lege flessen op tafel midden in de nacht?

hansje klein
door hansje klein Jun 2, 2018 om 12:36
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Spuit elf @Carola83 zou toch nooit meer op een topic van mij reageren ... herinneringsverlies?
Moet ik uw post hierover soms herhalen ...

Het gaat hier op mijn topic over een Miele-wasmachine (zo'n vierkant apparaat!).

Redacteur
door Redacteur - Jun 2, 2018 om 14:26
1055 Antwoorden / 62 Vragen

@hansje_klein
wilt in het vervolg als u een topic opent op het Kassa-forum er rekening mee houden dat dit is bedoeld voor specifiek consumentenklachten -en problemen. Uw topics zijn meer maatschappelijke getint, of bedoeld om discussie uit te lokken.

Ook interessant, maar helaas niet conform de aard van Vraag & Beantwoord.

Houd hier s.v.p. de volgende keer rekening mee. Alvast bedankt!