ke
door kescozet1921 Mar 18, 2012 om 12:52
Vakantie & reizen

Slechte ervaringen met AGODA

Wie heeft er ook slechte ervaringen met AGODA en zijn er veel klachten bij kassa bekend??

Ik heb in Maleisie via de site AGODA voor 1 nacht een hotel geboekt. Blijkt er voor meerdere nachten een bedrag van plm. 460 euro te zijn afgeboekt. Ik heb binnen 5 minuten de boeking geannuleerd en wat doet AGODA zij houden kosten in van plm. 80 us dollar. Zij adverteren veel met gratis annuleren maar in de praktijk klopt dat helaas niet.
Ik heb per mail een klacht ingediend maar daar krijg ik geen reactie op. Als je even op google zoekt blijken er veel meer klachten over AGODA te zijn.
ADVIES: niet boeken via AGODA.

29262 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 18, 2012 om 14:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb ooit een keer met Agoda geboekt en zonder problemen, was via Agoda goedkoper dan via de de site van het hotel zelf en alles verliep keurig netjes. Op basis van mijn eenmalige ervaring deel ik dat advies dus niet.

stacey
door stacey - Mar 18, 2012 om 14:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Even rondgekeken naar ervaringen en de meningen zijn verdeelt,
dus niet per definitie gelijk afserveren lijkt me...........

En wat dat gratis annuleren betreft:

--"""Hot Deal"", ""Niet-restitueerbaar"", ""Speciale voorwaarden"", etc. is een indicatie van een speciale promotie met een vorm van korting voor een bepaald hotel, kamertype of periode van het verblijf. Promotieboekingen hebben meestal zeer strikte annuleringsvoorwaarden wat vaak in een volledige periode toeslag resulteert. Zorg ervoor dat u zorgvuldig de boekingsvoorwaarden gelezen heeft voordat u uw reservering indient. " ---Agoda
Wellicht gold er een speciale regeling (uitzondering) betreffende jouw annulering........?

Als jij voor 1 nacht reserveert en ze schrijven er bv 3 af dan ga je toch niet(s) Annuleren ? of bedoel je Storneren ?

sa
door sanbali - Apr 1, 2012 om 06:11
2 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een non-refund booking bij Agoda.nl van een hotelkamer Best Western Kuta Seaview te Kuta op Bali gedaan en het bedrag is onmiddellijk van de creditcard afgeschreven.
Tien dagen voor aankomst wordt er op de zelfservice van Agoda de mogelijkheid geboden te annuleren en dit wordt gedaan.
Er volgt een bevestigingsmail van Agoda, dat het boekingsbedrag minus kosten binnen tien dagen zal worden teruggestort.
Na checking op de creditcard rekening gebeurd dat niet en ik besluit alsnog met de voucher van Agoda van de kamer gebruik te maken.
Bij aankomst in het hotel word ik geweigerd.
Agoda customer service beantwoord geen enkele mail en telefonisch worden wij langdurig doorverbonden (naar Thailand).
Ook wordt er tot op heden niets teruggestort.
Een aangetekende brief aan de ceo van Agoda Mr. Robert Rosenstein in Singapore blijft onbeantwoord.
Het is van Agoda onjuist om bij een non-refund boeking de mogelijkheid tot annuleren te bieden.
Het karakter van een non-refund boeking is show of niet show op de geboekte datum.
Agoda en/of het betreffende hotel opent hiermee de mogelijkheid om de kamer tweemaal te verhuren.
Ook het feit dat customer service niet antwoord is onjuist, immers er is betaald (weliswaar) voor een voucher dus is er wel degelijk sprake van een klant.
Best Western customer service in USA antwoord wel, is niet gelukkig met de gang van zaken en verwijst naar Agoda.
Inmiddels biedt het hotel de non-refund kamers niet meer aan via Agoda.
Het een en ander is gemeld bij CONSUWIJZER en bij meerdere Nederlandse klachten komt de OPTA in actie.
Hun eerste reactie is; dat Agoda in geval van een non-refund booking geen annulatie moet faciliteren.
Nog steeds bijna 200 US dollar lichter.
Google naar AGODA SCAM en men vindt veel dergelijke problemen.
Ik heb jaren via Agoda geboekt maar ben door deze ervaring het vertrouwen volledig kwijt geraakt.....
Inmiddels book ik via Booking.com ,daar worden de bedragen niet gelijk afgeschreven, de prijzen zijn ongeveer gelijk en klantenservice reageert tenminste.

sa
door sanbali - Apr 1, 2012 om 07:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels ben ik meer te weten gekomen over Agoda.
Tot enkele jaren gelden was het een Engels/Canadese firma met een goede reputatie. Het is toen overgenomen door een in USA op de Nasdaq geregistreerde firma Priceline.
Deze Priceline heeft meerdere gelijksoortige bedrijven.
Men heeft het hoofdkwartier van Agoda overgeplaatst naar Azie omdat men daar bij hotels het beste ingevoerd, arbeidskrachten goedkoper waren en last but not least..... om de westerse consumenten bescherming te ontlopen....
Andere gelijksoortige bedrijven van Priceline bleven hun zetel in het westen houden.
Het heeft er alle schijn van dat de bedrijfspolicy van Agoda (in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk geld te verdienen, terend op de oude goede naam)
bestemd is voor de korte termijn.

bk
door bkkjourney - Apr 1, 2012 om 08:02
44 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb reeds tientallen malen via Agoda geboekt, en altijd is alles prima geregeld. Ook bij annuleren altijd mijn geld terugontvangen. Mijn persoonlijke ervaring is dus het tegenovergestelde van de uwe, en juist heel positief. Betreft uw annulering wellicht een zogenaamde late annulering, "Voor alle annuleringen die ontvangen worden na de uiterste annuleringsdatum gespecificeerd in de bevestigingsmail (inclusief verzoeken gemaakt binnen deze periode), geldt een annuleringstoeslag van minimaal 1 (één) overnachting, tenzij anders vermeld staat in de bevestigingsmail"

Voor het boekingsbeleid van Agoda, zie: http://www.agoda.nl/info/agoda_policies.html#4

nk
door nkerkvliet - Jul 27, 2012 om 00:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb hele slechte ervaringen met Agoda.
Vorig jaar Augustus heb ik een hotelkamer geboekt in Kaapstad. 31-12 t/m 2-1.
Direct alles betaald. Bij aankomst in het hotel bleek deze overboekt te zijn. Gebeld naar Agoda en na lang wachten eindelijk iemand aan de telefoon. Na veel heen en weer gepraat en weer lang wachten konden ze niks voor ons doen. De telefoonrekening was inmiddels al opgelopen tot 60 euro. Het hotel had ons naar een guesthouse door verwezen. Deze lag in een voorstad van Kaapstad. Daar waren we het dus niet mee eens maar krijg maar eens wat anders rond die data. Na terugkomst in Nederland 4 keer een email gestuurd maar geen enkele reactie. Ook ik ben overgegaan naar booking.com want ik laat mijn vakantie geen tweede keer bederven