cm
door cmb May 15, 2013 om 17:52
Computers & telefonie

Tele2Mobiel rekent hoger DataVerbruik dan standaard Iphone5 data verbruik meting

Normaal zou ik niet zo snel een bericht hier plaatsen, echter Tele2 Mobiel maakt het wel erg bont.

Sinds 1 maand een abonnement afgesloten met een Iphone5. Op 4 mei ontvang ik een bericht van Tele2: Uw datanundel voor deze factuurperiode is op. Geen probleem dacht ik. De Iphone5 meet het Gebruik Mobiele Data, dus die heb ik op 4 mei op reset gezet, zodat dit nul is. Dan kon ik goed in de gaten houden hoeveel ik verbruik. Vandaag op 15 mei is dit:
Verstuurd: 75.6MB en Ontvangen: 23.6 MB, totaal 99.2MB.

Bij Tele2 kosten dit per 1 MB, 0,15 eurocent. Dus totaal zou dit bij mij ongeveer 15 EURO zijn. Echter, via de Tele2 klanten'service' chat wist een beleefde mevrouw mij te vertellen dat dit mij al meer dan 46EURO had gekost. Even een snelle rekensom, is dit meer dan 300MB. Na een aantal kritische vragen aan mevrouw Bernadette van Tele2, werden mij een aantal standaard zinnen verstuurd en werd het gesprek beeindigd. (De mevrouw was toch niet zo beleefd als zij deed lijken aan het begin van het gesprek).

Goed, wat nu? Daar sta je dan als klant van Tele2. Hen maakt het niet uit dat je rekening niet klopt, het is in het voordeel van Tele2. Gek dat je nooit iemand hoort dat dit andersom is. Nu ben ik benieuwd hoe zij deze negatieve ervaring kunnen omdraaien in een tevreden klant, die eigenlijk hier een positief verhaal weer weergeven van een bedrijf die aangeeft om hun klanten te geven.

Makkelijke woorden opgeschreven door het management, alleen de follow-up moet nog blijken. Wie heeft ook deze ervaring met Tele2? Misschien leest Tele2 dit ook wel, ben erg benieuwd of zij ook buiten hun standaard werkpraktijken dit soort problemen kunnen oplossen, daarvoor selecteer je namelijk de juiste mensen bij een klantenservice, die een beetje buiten de kaders kunnen kijken om een klant tevreden te laten zijn en die je gebruikt als verdere ambassadeur.

2915 17 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 15, 2013 om 18:04
937 Antwoorden / 2 Vragen

U bent niet de enige die hier over klaagt, zoek maar eens door het kassa forum heen op tele2 en mobiel internet ;)

Er is helaas weinig wat je nu nog kan doen ( behalve schriftelijke klachten, en eventueel de geschillencommissie wanneer u reactie heeft van tele2 )

Misschien komt de webcare ook nog even kijken. Veel sterkte!

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 16, 2013 om 20:16
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Neem aan dat je online je verbruik kunt zien bij tele2, wat staat daar dan precies?

tele2webcare
door tele2webcare - May 17, 2013 om 15:27
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste cmb,

Vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is ontstaan over je dataverbruik en daarnaast vind ik het jammer om te lezen dat je hier niet naar tevredenheid bij bent geholpen door de klantenservice.

Je geeft aan dat je je verbruik meet met je iPhone. Ik wil je echter adviseren om onze Tele2 app te installeren. Hiermee heb je onder andere inzage in je verbruik en je facturen en daarnaast weet je met onze app zeker dat de bundelperiode correct staat afgesteld.

Daarnaast vind je op ons forum ook handige tips om je dataverbruik te beperken. En je kunt natuurlijk ook zelf een berichtje achter laten. De forumleden en moderators helpen je graag.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

cm
door cmb - May 17, 2013 om 16:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Danielle,

Natuurlijk goed dat jullie ook mensen hebben die de fora afgaan en daar berichten op gaan plaatsen. Echter wil ik u vragen of u uw eigen bericht nog even wilt teruglezen. Wat is nu uw samenvatting van uw antwoord, hoe helpt dit mij verder in dit probleem op te lossen en hoe maalt u mij een tevreden klant?

Ik zal u er op wijzen, ik hoop dat jullie daarvan op de hoogte zijn bij Tele2, dat jullie mooie App de eerste maand nog niet werkt. Daarnaast, wanneer jullie je echt zo om jullie klanten bekommeren, waarom communiceren jullie niet duidelijk dat schijnbaar de iPhone zelf niet correct metingen uitvoert. Daarnaast, communiceer dan duidelijk dat jullie app dat wel doet.

Ik als een onwetende consument wordt hierop gewezen wanner het kwaad al in geschied, namelijk nadat Eem torenhoge rekening ontvang van Tele2.

Wat is jullie voorstel om dit op te lossen en uw klanten eerlijk en transparant te informeren.

Graag ontvang ik mijn data gebruik van de afgelopen maand in mijn mailbox. Ik weet dat jullie dit mogen delen met uw klant, ik hoef niet te zien wat ik heb bezocht, wel hoeveel data ik heb gebruikt volgens jullie. Mijn internet staat namelijk 4 dagen in de week helemaal uit.

=tele2webcare schreef op vrijdag 17 mei 2013, 15:27: Beste cmb,

Vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is ontstaan over je dataverbruik en daarnaast vind ik het jammer om te lezen dat je hier niet naar tevredenheid bij bent geholpen door de klantenservice.

Je geeft aan dat je je verbruik meet met je iPhone. Ik wil je echter adviseren om onze Tele2 app te installeren. Hiermee heb je onder andere inzage in je verbruik en je facturen en daarnaast weet je met onze app zeker dat de bundelperiode correct staat afgesteld.

Daarnaast vind je op ons forum ook handige tips om je dataverbruik te beperken. En je kunt natuurlijk ook zelf een berichtje achter laten. De forumleden en moderators helpen je graag.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

tele2webcare
door tele2webcare - May 23, 2013 om 10:43
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste cmb,

Jammer dat er nog onduidelijkheid is over onze app. Ook als nieuwe klant kun je direct gebruik maken van MijnTele2 en de app.

Op ons forum vind je alle informatie over MijnTele2 en de app:

Wanneer je problemen ervaart met de app laat het ons dan weten, we helpen graag verder! Via de feedback knop in de app kun je een bericht doorgeven en je kunt ook een bericht plaatsen op ons forum.

Via MijnTele2 kun je facturen inkijken en downloaden. Wij kunnen niet zien waar mobiel internet voor gebruikt is, dit heeft te maken met de netneutraliteit. Wel kunnen wij zien hoeveel data verbruikt is. Alleen data dat via het mobiele toestel van een klant verbruikt is, kan in rekening gebracht worden.

Wanneer je gebruik maakt van een externe app om dataverbruik bij te houden, kunnen gegevens afwijken. Een externe app kan bepaalde applicaties die op de achtergrond blijven draaien niet meenemen. Daarom adviseer ik om gebruik te maken van onze app voor het bijhouden van dataverbruik.

Wanneer je nog vragen hebt over dataverbruik dan kun je ook kijken op ons forum. Gebruikers en medewerkers zijn aanwezig om elkaar te helpen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

tele2webcare
door tele2webcare - May 23, 2013 om 10:44
366 Antwoorden / 0 Vragen

Beste cmb,

hierbij alsnog de link die helaas in mijn vorige bericht ontbreekt:

https://forum.tele2.nl/facturen-186/faq-mijntele2-de-app-mijn-huidige-verbruik-inzien-16600/

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ct
door ctb - Jul 1, 2013 om 19:58
14 Antwoorden / 2 Vragen

ook ik heb dit probleem met absurd hoog verbruik , tele2 is de boel gewoon aan het oplichten en volgens hun werken onze mb meters op iphone / android gewoon niet goed. Zij willen gewoon niet erkennen dat er een fout bij hun is , er zijn honderden mensen die klagen hierover.

ac
door achraf92 - Jul 5, 2013 om 17:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

Precies zelfde probleem hier. Ik een abonnement afgesloten met 1,5 gb internet.
Ik let heel goed op dat ik hier niet overheen kom en dat lukt altijd perfect.
Toch heb ik een factuur van 300 euro gehad. Volgens Tele2 zat ik 3gb over mijn bundel, terwijl ik vrijwel altijd op wifi zit. Enige wat ik doe op 3G is appen en facebooken. Mijn telefoon mb meter gaf ook aan dat ik onder de 1 gb zat aan data in de genoemde periode.

Nadat ik de klantenservice had gebeld gaf een dame aan dat dit een herkenbaar probleem is en dat veel klanten hier last van hebben. Ik zou na het weekend terug gebeld worden zodat het werd opgelost.
Helaas nooit terug gebeld. Vandaag weer eens de klantenservice gebeld en die vertelde me dat het onmogelijk is dat Tele 2 hier fouten in maakt en dat het allemaal mijn verbruik is. Vervolgens krijg ik te horen dat ik voor deze maand alweer op 281 euro zit. Dit kan al helemaal Niet kloppen omdat ik alles uit heb gezet van mijn telefoon.

Ik draag de zaak nu over aan mijn advocaat en hoop ook nog hulp te krijgen van kassa en haar bezoekers.

Mensen met hetzelfde probleem kunnen mij bereiken op achraf_c92@hotmail.com

Groet achraf

ac
door achraf92 - Jul 5, 2013 om 17:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Owja vergeten te melden is dt volgens Tele2 al deze kosten zijn gemaakt toen de online app uit de lucht was. Deze doet er nog steeds niet. Wat een toeval!

zoekster
door zoekster - Jul 5, 2013 om 17:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Er zijn twee clubs bij wie dit constant speelt Tele2 en Vodafone, nooit/zelden hoor je iemand van een andere provider met dit probleem. Dat is toch wel gek, want die klanten zullen op dezelfde manier van hun telefoons gebruik maken, mag je aannemen.

Tele2 en Vodafone hebben wel veel webcare dat constant de boel aan het sussen is, dat dan weer wel.

Lijkt mij een zaak van wegwezen daar.

ct
door ctb - Jul 5, 2013 om 17:57
14 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 5 jul 2013, 17:55]Er zijn twee clubs bij wie dit constant speelt Tele2 en Vodafone, nooit/zelden hoor je iemand van een andere provider met dit probleem. Dat is toch wel gek, want die klanten zullen op dezelfde manier van hun telefoons gebruik maken, mag je aannemen.

Tele2 en Vodafone hebben wel veel webcare dat constant de boel aan het sussen is, dat dan weer wel.

Lijkt mij een zaak van wegwezen daar.

Hiervoor had ik vodafone en daar had ik er geen last van maar nu sinds 2 weken Tele2 en daar dus wel

ct
door ctb - Jul 5, 2013 om 17:58
14 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 5 jul 2013, 17:55]Er zijn twee clubs bij wie dit constant speelt Tele2 en Vodafone, nooit/zelden hoor je iemand van een andere provider met dit probleem. Dat is toch wel gek, want die klanten zullen op dezelfde manier van hun telefoons gebruik maken, mag je aannemen.

Tele2 en Vodafone hebben wel veel webcare dat constant de boel aan het sussen is, dat dan weer wel.

Lijkt mij een zaak van wegwezen daar.

zoekster
door zoekster - Jul 5, 2013 om 18:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@ctb
Begrijp ik, het is natuurlijk niet zo dat alle klanten van Vodafone of Tele2 de klos zijn.
Maar deze 2 bedrijven springen eruit wat betreft klachten over onbegrijpelijk hoog dat verbruik.

pi
door pijlstaart - Oct 31, 2013 om 22:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas moet ik me aansluiten bij de bovenstaande verhalen.

Mijn zoon heeft sinds twee maanden een Tele2 abonnement. De eerste maand ging het goed. Halverwege de tweede maand werd hij afgesloten. Er was geen tijdige SMS melding geweest. Bij controle van zijn dataverbruik bleek er een rekening van Euro 442 !!!!! hoger te zijn dan zijn abonnementskosten. Dit heeft hij en wij nog nooit meegemaakt. Soms we eens 10 of 15 euro meer maar 442 ??? De onverklaarbaar hoge data's worden niet gemeten in zijn Iphone 5 met de laatste softwareupdate (zonder de befaamde veronderstelde bug).

Ben gaan bellen met de service (38 monuten aan de lijn gehangen). Helaas, was het antwoord, u moet betalen om de afsluiting op te heffen. Dit hebben we als ouders nu voorgeschoten. Het bedrag is twee weken geleden morrend overgemaakt. En wat schetst mijn verbazing: Enkele dagen later wordt het hele factuurbedrag nogmaals door Tele2 afgeboekt. Dus eerst krijg je een onverklaarbaar dataverbruik aan je broek en dan mag je ook nog dubbel betalen. We hebben de incasso inmiddels laten storneren (terugboeken). Mijn zoon heeft een prepaid nummer bij een andere provider gekocht voor 20 euro en doet daar nu bijna een maand mee.
Ondertussen is het Tele2 nummer nog steeds afgesloten.

De klantenservice begrijpt de vraag niet. De computer van de chatservice kan volgens mij rechtstreeks op de schroothoop. Ik hoop oprecht dat Tele2 haar licentie wordt afgenomen. Het lijkt op een moeras waar je niet vanaf komt.
Wie kan hierbij helpen!
Tips?

zoekster
door zoekster - Oct 31, 2013 om 22:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@pijlstaart
Naar de geschillencommissie Telecommunicatie, daar kunt u met uw klachten terecht. Gaat dit nu nog om de rekening, of om het afgesloten zijn, of bent u het gewoon helemaal spuugzat en bent u uit op een totale opheffing van Tele2? Dat laatste zal niet gebeuren, dus schakel even de emoties uit.
Dat het bedrag 2 keer van de rekening is gehaald komt omdat de radars langs elkaar heen hebben gewerkt, dat begrijpt u toch ook wel?

Probeer in ieder geval uw vraag/klacht goed en nuchter te formuleren en zorg dat u wat op schrift of mail hebt richting Tele2 ipv dat gedoe aan de telefoon. Bijv, een chatversie waaruit blijkt dat u niet met uw klacht terecht kunt, of neem een gesprek op, of stuur een aangetekende brief. U moet een soort bewijs hebben dat u gemeld heeft dat u het niet eens bent met de gang van zaken en dat Tele2 in gebreke blijft om u verder te helpen. Aan de telefoon verwaait alles en niemand weet achteraf meer wat u hebt gezegd.
U had overigens wel een aardige zaak tegen ze met die te late sms. Door te gaan betalen heeft u uw zaak weer verzwakt.

klik HIER voor de GC.
Lees eerst wel goed de brochure door!!

Weet wel dat Tele2 met een geslepen jurist op de proppen komt op de zitting. Achter dat vriendelijke zwarte schaap gaat een zakelijk bedrijf schuil, dat er alles aan zal doen om u te laten verliezen.

pi
door pijlstaart - Nov 1, 2013 om 11:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Zoekster,
dank voor je reactie. Zeker speelt emotie een rol maar de feiten liegen er niet om. Opheffen van Tele2 is natuurlijk een door emotie gedreven wens.
We hebben idd gemeld dat we het gesprek opnamen. Tele2 doet dit immers ook. We kregen zelfs toestemming hiervoor.
Waar het wel om gaat is 1. duidelijkheid over de onverklaarbaar hoge rekening. 2. De houding tov de klant. 3. En om hun financiele afhandeling. Een dienst niet leveren waarvoor wel is betaald en waarover een contract bestaat is op zijn minst nalatig en verwijtbaar.

Ik zal juridische bijstand gaan benaderen met deze kwestie.
Tevens overweeg ik om het mobiel met simkaart gedurende een periode in beheer te geven bij een notaris die dan kan verklaren dat er geen gebruik is gemaakt van datadiensten gedurende die periode. Als er dan toch data worden geregistreerd van is dan zijn we weer een stap verder. Zou dat werken?
Hoe kan je trouwens de chatsessies opslaan?

groet en dank voor je inzet,
Pijlstaart

zoekster
door zoekster - Nov 1, 2013 om 11:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als je werkelijk via een notaris zou kunnen bewijzen dat terwijl je telefoon uitstaat hij toch data oppikt, dan is dat natuurlijk fantastisch bewijs. Daar zou het programma Kassa ook wel in geïnteresseerd, vermoed ik. Want daarmee gaat echt een enorme deur open voor al die mensen die hun hoge data niet kunnen verklaren. Maar het onterechte dataverbruik moet dan wel gebeuren en houd wel rekening met de kosten die dat met zich mee zou brengen. Een notaris doet zoiets natuurlijk niet voor niets.

Het opslaan van de chatsessies is vrij eenvoudig. Na het gesprek de hele zaak kopiëren (met de linkermuisknop tekst blauw maken en kopiëren met rechtermuisknop) en dan plakken en opslaan in een document op je pc.
Ik denk dat je zoon je daarmee ook wel kan helpen, kinderen zijn zo handig met dat soort dingen. Anders oefen je alvast met die virtuele assistent.