ni
door nietbelsimpel Dec 11, 2015 om 18:51
Computers & telefonie

Belsimpel horror abonnement


Ik heb een IPhone 6 gekocht plus abo, het toestel deed het meteen al niet, moederbord stuk na de eerste update.


Meteen teruggestuurd, binnen bedenktermijn (8 dagen) en zowel de telefoon als abo opgezegd.


Kan niet, er zitten microscopische krassen op het toestel, dus u moet 10% van de waarde betalen!


Dude die foon is dood! krassen of niet, je hebt er niks meer aan, kapot, dood keduk! Nope, betalen of abonnement houden.


Nu hebben ze ok mijn huidige abonnement opgezegd, en dat houden ze plus mijn oude nummer gegijzeld. Ongelooflijk. Wat kan ik hier aan doen?!


1465 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita567
door marita567 - Dec 11, 2015 om 18:56
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0

lees dit klik hier en deze klik 

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 11, 2015 om 19:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen
1

Als ik het goed begrijp heeft u dus dezelfde dag de telefoon terug gebracht, nadat u constateerde dat deze defect was?

Ik snap die 8 dagen niet, online heb je 2 weken omruilmogelijkheid, mits telefoon niet is gebruikt, in een winkel heeft u feitelijk alleen recht op reparatie of vervanging. Ik gok dat u ook met de telefoon heeft gebeld dus deze kan niet zomaar teruggenomen. U heeft natuurlijk wel recht op een deugdelijke reparatie en als dat niet lijkt te lukken op een andere telefoon.

Maar iets meer feiten van uw zijde kan een totaal ander advies opleveren, dus extra info is welkom.

Het Abo ontbinden zou nog weleens moeilijk kunnen worden met de informatie zoals deze nu is.

 

Diewilik

zoekster
door zoekster - Dec 11, 2015 om 19:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Heeft u dit toestel online gekocht, want dan zou u 14 dagen bedenktijd moeten hebben.

freya
door freya Dec 11, 2015 om 20:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Maar natuurlijk vervalt die bedenktijd wanneer je het abonnement plus toestel in gebruik neemt...... Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom TS het toestel niet gewoon laat omruilen i.p.v. meteen maar de aankoop ongedaan te willen maken (waar TS dus geen recht meer op heeft).

zoekster
door zoekster Dec 11, 2015 om 23:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik reageer hierop in een ander vak, sorry, maar de faciliteiten zijn in het reactievak enorm beperkt.

zoekster
door zoekster - Dec 11, 2015 om 23:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen
1

Freya zegt: Maar natuurlijk vervalt die bedenktijd wanneer je het abonnement plus toestel in gebruik neemt...... Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom TS het toestel niet gewoon laat omruilen i.p.v. meteen maar de aankoop ongedaan te willen maken (waar TS dus geen recht meer op heeft).

 
Freya, dat zit veel lingewikkelder in elkaar.

 

klik HIER en lees dat maar eens na.

 

Bovendien, als er bij de dienst een koop hoort (samengesteld) dan blijft het herroepingsrecht van 14 dagen in tact. Door het product dat bij de dienst hoort kan het herroepingsrecht zelfs niet door het direct ingaan van de dienst ongedaan worden gemaakt.

 

Kern is dat er in deze gevallen altijd! sprake is van een consumentenkoop, dus niet alleen van het afnemen van een dienst en een product, een gecombineerde overeenkomst of wat dan ook. Dit staat vermeld in het nieuwe artikel 6:230g lid 2 BW. Dat heeft tot gevolg dat bijvoorbeeld het herroepingsrecht pas ingaat na ontvangst van het product, ook als er deels dus sprake is van een dienst, het wordt in de nieuwe wet immers gezien als een koop. ter verduidelijking; nadat je de telefoon of het modem hebt gekregen, gaat de termijn van 14 dagen dus pas lopen.

 

Probleem is dan dat het abonnement dus al in is gegaan en er waarschijnlijk ook al betaald wordt, terwijl er nog van de koop af gezien kan worden. Overigens mag de telefoon natuurlijk niet méér gebruikt worden dan noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Doet de consument meer dan noodzakelijk, mag de winkel schade in mindering brengen, maar daarover in een volgende blog meer.

Als de consument dan toch wil ontbinden, dan kan dat gewoon (telefoon gaat terug en het abonnement vervalt), maar het zou onredelijk zijn voor de winkelier om alles terug te moeten betalen, een deel van de dienst is immers al geleverd/gebruikt. Er is voor de winkelier gelukkig nog wel een belangrijk ander nieuw artikel opgenomen in de wet en dat is art 6:230s (lid 4) BW, wat verklaart dat de consument wel een vergoeding verschuldigd is voor het gebruikte stukje van de dienst, mits dit van tevoren duidelijk is vermeld.

 

 

Klik  HIER

 

(Helaas is het onmogelijk om in het reactievak dit verhaal neer te zetten.)

ni
door nietbelsimpel - Dec 14, 2015 om 11:59
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja ik heb het toestel uitgepakt, en meteen ging hij al stuk bij opstarten.

 

Is het redelijk van Belsimpel om een vergoeding te vragen voor (niet door blote oog vast te stellen) krassen op het scherm, als het toestellen zo een defect heeft dat het nooit meer gerepareerd en gebruikt kan worden? Dat is mijn vraag.

 

Immers sturen ze het toestel naar Apple, waar het wordt gerefurbished (uit elkaar gehaald en gerecycled). Wat maken die microscopische krassen nog uit?!

 

Als het toestel het nog deed en Belsimpel mijn probleem opgelost had, zou ik nooit opgezegd hebben. Ik was zo ontzettende bang in een gebed zonder end terecht te komen met ene tweejarig abonnement.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Eg
EgbertB10 - Apr 28, 2024 om 16:06
Winkels & webshops

Orthodaily

Ik heb schoenen besteld bij ORTHOdaily.nl https://orthodaily.nl/ Het zouden dus orthopedische schoenen moeten zijn. Het zijn gewone schoenen van een middenkwaliteit, wat je eigenlijk ook mag verwachten bij die prijs. Ze worden rechtstreeks uit China geleverd via Yun Express in Rozenburg. De Nederlandse verkoopvestiging zit op een bovenwoning in Amsterdam met een telefoonnummer uit Leiden dat ... Lees meer

@T
@Tedje1 - Apr 28, 2024 om 15:42
Huishouden & energie

Appartement. Gas/cv installatie definitief afsluiten

Goedemiddag,

Woon in een appartement. In het kader van verduurzaming wil ik van het gas af. Inductieplaat aangeschaft en een boiler. Verwarm de woonkamer elektrisch d.m.v. een kachel, gas/cv installatie gebruik ik niet meer en is afgekoppeld door een installateur.
Ik wil het gas definitief af laten sluiten, heb een aanvraag lopen.
VVE geïnformeerd over mijn plannen.
De ... Lees meer

Do
Doerak_games - Apr 27, 2024 om 01:33
Elektronica & tv

Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters

nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus  je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer