anja klein
door anja klein Dec 3, 2013 om 22:13
Computers & telefonie

Mobiele telefoon Kijkshop is niet gerepareerd

Ik heb in augustus een mobile telefoon gekocht bij de kijkshop. Het gaat om een Yarvik. Na een paar weken is het contactje tussen de batterij en telefoon los. We gaan terug naar de kijkshop, maar ze verwijzen ons naar Yarvik. Yarvik stuurt ons weer naar de kijkshop. De kijkshop neemt de telefoon in om te repareren, op 9 November 2013. Vandaag kon ik de telefoon weer ophalen. Hij is niet gerepareerd omdat hij volgens de kijkshop door ONS is beschadigd. Wat moet ik nu? Ik heb een nieuwe telefoon maar kan er niks mee. We hebben overigens de telefoon achtergelaten en de reparatiebon weer meegenomen. Wat kan ik nu nog doen?

3388 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 4, 2013 om 10:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U kunt een aangetekende brief/mail sturen naar het hoofdkantoor van Kijkshop dat het product binnen 6 maanden na aankoop een defect vertoond en dat er dan in de wet vanuit wordt gegaan dat het product bij aankoop al een defect had.
Kijkshop zal echt moeten bewijzen (dus niet gewoon maar stellen) dat het defect door uw toedoen is gebeurd.
Als ze dat niet kunnen bewijzen heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging van het apparaat. Verzoek om een schriftelijke reactie en dateer mail/brief.

Kijkshop BV Hoofdkantoor
Schimminck 12
5301KR Zaltbommel

Zal het helpen? Dat betwijfel ik, Kijkshop is wat (wettelijke) garantieafhandeling een waardeloos bedrijf. Een goedkope flutshop. Als je aankoop blijft werken, dan is er niets aan de hand, gaat er iets mis, dan ben je als klant de klos. Misschien helpt het als u zegt dat u met uw klacht op het forum van Kassa staat.

anja klein
door anja klein - Dec 5, 2013 om 11:20
3 Antwoorden / 2 Vragen

En kreeg dit antwoord;

Geachte mevrouw Klein,

Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail, d.d. 4 december jl., en berichten u als volgt.

Het spijt ons te vernemen dat u problemen ondervindt met een bij Kijkshop gekocht artikel. U heeft uw toestel ter reparatie aangeboden in ons filiaal in Hellevoetsluis met als klacht: “laad niet meer op”.

Wij hebben het toestel naar de door de fabrikant aangewezen reparateur gestuurd. Hier is uw toestel onderzocht en men heeft vastgesteld dat de schade aan het toestel het gevolg is van geweld van buitenaf, het toestel is waarschijnlijk gevallen of er is iets op gevallen.

Omdat wij zelf niet in staat zijn om te beoordelen of een reparatie wel of niet onder garantie kan worden afgehandeld, maken wij gebruik van de door de fabrikanten aangewezen reparatiebedrijven. Zij bezitten de kennis en middelen om een toestel goed te kunnen beoordelen en zullen indien mogelijk de klachten onder garantie verhelpen. Uw toestel is door de reparateur afgekeurd en daarom ongerepareerd retour gezonden naar het filiaal.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Klantenservice

Kijkshop BV

zoekster
door zoekster - Dec 5, 2013 om 11:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Waardeloos. Maar niet onverwacht, zo gaat Kijkshop met zijn klanten om.

Overigens, als ze zeggen dat het toestel waarschijnlijk is gevallen of er is waarschijnlijk iets op gevallen, dan hebben ze dus geen keihard bewijs dat het door gebruikersschade komt.
En natuurlijk is het reparatiecentrum Yarvik geen onpartijdige partij om dit te beoordelen, want zij moeten voor de kosten voor vervanging of herstel opdraaien.

Het enige wat u nog zou kunnen doen is het toestel ophalen en het door een derde kundige partij laten nakijken en dan eens zien of ze tot een dezelfde conclusie komen als Kijkshop. Staat u in uw gelijk dan kunt u de kosten voor dit onderzoek op Kijkshop verhalen, naast het gratis herstel of nieuwe toestel.

Maar pas op, dit is geen klantvriendelijk bedrijf en zelfs al staat u in uw gelijk, dan nog kun je, als Kijkshop niet meewerkt, alleen maar het geld afdwingen via een rechter en dat kan voor u wel eens een te dure investering blijken.

Wat ik zou doen, als ik u was, is ze nog een mail sturen met een link naar deze site. Kijkshop staat er weer gekleurd op zo vlak voor de feestdagen.

Dus een mail met dit

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/mobiele-telefoon-kijkshop-is-niet-gerepareerd/?vHash=c749c73j

Het zal wel niets uithalen, maar gevoelsmatig is het misschien prettiger dan je zomaar af te laten poeieren door Kijkshop.

cornelis71
door cornelis71 - Dec 5, 2013 om 11:46
167 Antwoorden / 60 Vragen

goedenmorgen, mijn kleindochter heeft precies het zelfde meegemaakt., geen enkel protest heeft geholpen. Geen andere telefoon gekregen en dat binnen 1 maand, het antwoord was: ze zou er wel niet goed mee om gegaan zijn!
Slechte service bij Kijkshop, verwijzen altijd door!

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2013 om 12:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is dan ook zeker niet aan te raden ook maar iets bij kijkshop te kopen, behalve als het misschien van beton is.

Hele slechte zaak.

aurora1
door aurora1 - Dec 5, 2013 om 17:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is niet verstandig om adres e.d. op een openbaar forum te vermelden; ik heb de redactie verzocht het te verwijderen.

anja klein
door anja klein - Dec 6, 2013 om 11:25
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb de volgende mail gestuurd:
Goedemorgen,

via deze mail wil ik mijn beklag doen over de gang van zaken over reparatie cq vervanging van een mobile telefoon.

Begin augustus kocht ik, in een filiaal van jullie in Breda, een mobile telefoon. ( een Yarvik,NOVO compact ,smartphone)

Nadat ik de telefoon enkele keren heb opgeladen, laad deze niet meer op.

Wat bleek??? Het contactje tussen de batterij en telefoon is los.

Ik ging met de telefoon terug naar het filiaal in Breda.

Daar werd me te verstaan gegeven dat ik bij Yarvik moest zijn.

Hieruit blijkt dus al dat uw personeel niet op de hoogte is van het te nemen traject bij een klacht.

De kijkshop MOET de klacht afhandelen en niet YARVIK.

Ik heb de telefoon wederom aangeboden bij de kijkshop, deze keer in mijn woonplaats Hellevoetsluis.

Ik heb gevraagd om vervanging van het toestel dan wel reparatie.

Van vervanging kon volgens de medewerker geen sprake zijn, dus zou hij worden gerepareerd.

De telefoon is op 9 November ingeleverd.

Gisteren, 3-12-2013, kon ik de telefoon ophalen.

Maar bij aankomst in het filiaal bleek dat de telefoon niet was gerepareerd.

Er werd ons verteld dat wij verantwoordelijk worden gehouden voor het defect aan het toestel.

Dit kan natuurlijk niet.

Ik heb nagevraagd wat mijn rechten zijn en kreeg dit antwoord:

U kunt een aangetekende brief/mail sturen naar het hoofdkantoor van Kijkshop dat het product binnen 6 maanden na aankoop een defect vertoond en dat er dan in de wet vanuit wordt gegaan dat het product bij aankoop al een defect had.
Kijkshop zal echt moeten bewijzen (dus niet gewoon maar stellen) dat het defect door uw toedoen is gebeurd.
Als ze dat niet kunnen bewijzen heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging van het apparaat.

Ik ben erg benieuwd naar uw reactie.

Mijn eis is: een vervangend toestel, reparatie of mijn geld terug.

Met vriendelijke groeten,

Mevrouw [edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]

Filiaalnummer:1065

anja klein
door anja klein - Dec 10, 2013 om 21:15
3 Antwoorden / 2 Vragen

Even een update........
Ik heb vandaag een mailtje gekregen waarin word gezegd dat ik mijn mobile telefoon mag ophalen als ik de onderzoekskosten betaal.
Ik denk er nu over om aangifte te doen van diefstal.
Ik heb geen opdracht gegeven om onderzoek te doen, ik heb opdracht gegeven om de telefoon te repareren, volgens de garantievoorwaarden.
De KIJKSHOP weigert verdere tegemoetkoming te doen.
Omdat zij beweren dat ik mijn telefoon heb laten vallen, heb ik geëist dat ik mijn geld terug krijg of een gelijkwaardige telefoon. Dit omdat zij een ondeugdelijk product verkopen. Een telefoon waarvan het contactje loslaat ALS ik hem ZOU laten vallen, noem ik ondeugdelijk.
Verder is mij door een andere instantie aangeraden om de sociale media op te zoeken.
Als ik gewoon vertel wat mij is overkomen, kan ik niet aangeklaagd worden voor smaad.
Van deze gelegenheid ga ik zeer zeker gebruik maken.
Ook heb ik vernomen dat als ik een rechtszaak aanspan, de kosten voor de KIJKSHOP zijn, als ik de zaak win.