zinook
door zinook Dec 30, 2010 om 14:11
Computers & telefonie

Waarde van thuiswinkelkeurmerk? Smartgamer

Ik vraag mezelf af wat de waarde is van het thuiswinkelkeurmerk. Als ik via internet bestel, kijk ik vaak toch wel naar deze logo's omdat dit betrouwbare websites zouden moeten zijn. Helaas heb ik bij zo'n betrouwbare website: www.smartgamer.nl op 13 december een game besteld en deze is nooit geleverd.

www.smartgamer is alleen via mail te bereiken en daar werd niet op gereageerd op mijn vraag wat de bestelstatus was. Toen ik via het gastenboek reageerde dat ik niets ontvangen had en dat er niet gereageerd werd op mails enz., toen was er plots een mail met de vraag wat mijn ordernummer was en dat ze dit zouden uitzoeken. U raadt het al, ook geen antwoord meer gekregen op mijn mail die ik ondertussen weer 3x verzonden heb.

Ik ben dus nu erg teleurgesteld. Niet alleen in www.smartgamer.nl maar ook dat deze site het thuiswinkel keurmerk gekregen heeft omdat je er dan vanuit gaat dat een websitewinkel zich aan bepaalde voorwaarden moet houden. Ik weet dat je klachten kunt indienen bij het thuiswinkel keurmerk en dat zal ik ook zeker doen, maar ik bestel niet voor niets bij zo'n website.

Wat zijn jullie ervaringen met het thuiswinkel keurmerk? Kijken jullie of een site ook zo'n keurmerk heeft of maakt het jullie niet uit of een site een keurmerk heeft?

8774 98 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 30, 2010 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

zinook schreef op donderdag 30 dec 2010, 14:11:
Wat zijn jullie ervaringen met het thuiswinkel keurmerk? Kijken jullie of een site ook zo'n keurmerk heeft of maakt het jullie niet uit of een site een keurmerk heeft?

Ik kijk ook vrijwel altijd naar dat keurmerk tenzij ik iets bestel voor rond de 10 euro of lager.

Eigenlijk kan ik niets zeggen betreft het keurmerk maar de sites waar ik bestel of besteld heb is altijd tip top in orde

Greetings Lapto

ve
door verwijderd - Dec 30, 2010 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Thuiswinkel Keurmerk is niet hetzelfde als Thuiswinkel Waarborg voor de duidelijkheid. Ik heb nog nooit van dit keurmerk gehoord. Ook bij consuwijzer bevind het zich niet tussen de keurmerken.

Ter info:
Op de website van ConsuWijzer kunnen keurmerkeigenaren aan consumenten duidelijk maken waar hun keurmerk voor staat. ConsuWijzer laat wel de betrouwbaarheid van de keurmerken toetsen. Een keurmerk komt alleen op de website als het is getoetst door de Raad voor Accreditatie. De uitkomst van deze keurmerkentoets staat op de website van ConsuWijzer.

"De Raad voor Accreditatie kijkt of een keurmerkeigenaar onafhankelijk en deskundig is. Onafhankelijk betekent dat de keurmerkeigenaar eerlijk controleert. Hij laat zich niet beïnvloeden door commerciële belangen. Deskundig betekent dat de keurmerkeigenaar genoeg kennis heeft over de zaken waarop hij controleert."

Of het verder een betrouwbaar keurmerk is of niet, kan ik je niet zeggen. Ook of het bedrijf wel of niet betrouwbaar is kan ik je eigenlijk niet zeggen. Als ik jouw email zo lees, doet het me sterk denken aan fraude. Ik heb echter nooit iets via deze site besteld, noch via een andere site met dit keurmerk. Kan dus ook niks hardmaken wat de betrouwbaarheid betreft. Hou het in het vervolg maar bij de Thuiswinkel Waarborg aangesloten pagina's.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2010 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is dat keurmerken vaak niets zeggen. Voor bedrijven heb je bijvoorbeeld ISO waarin je je procedures vast moet leggen. Als je in je ISO handboek vastlegt dat je iedere klacht in de prullebak gooit is dat geen reden om je niet te certificeren, dat is immers je procedure.

Ik weet niet hoe dat voor jouw keurmerk is, maar het kan net zo goed een zelfverzonnen keurmerk zijn. Was laatst ook bij de schoorsteenvegers het geval. Als je dan safer wil spelen kijk of ze bij een vereniging of branche organisatie zijn aangesloten. Alhoewel dat ook niet alles zegt; ik rij niet beter auto omdat ik lid ben van de ANWB.

Ik zelf heb geen slechte ervaringen met aankopen via internet, bestel mijn games meestal op de kanaaleilanden, gaat goed. Maar ik let wel altijd op of er ervaringen zijn met de betreffende webwinkel en of er een "bricksadres" is zodat je ze kun bezoeken. Voor Nederlandse winkels moet er een kvk-nummer op de site staan en kun je zo het adres achterhalen.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2010 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Van de wal in de sloot:

Peildatum 16/10/2010

Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt op opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg).

Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft naar mijn mening juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg in de praktijk uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).

Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.

Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.

Pedro.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2010 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op donderdag 30 dec 2010, 20:56: @@@

Van de wal in de sloot:

Peildatum 16/10/2010

Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt op opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg).

Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft naar mijn mening juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg in de praktijk uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).

Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.

Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.

Pedro.

Een hoop punten die je aanhaalt, controleer ik ook. Zeker de recenties.Toch zal ik nog beter moeten gaan opletten op andere punten. Aangezien er de laatste tijd zoveel nadruk gelegd wordt op keurmerken, ben ik daar meer op gaan letten bij het bestellen van producten bij webshops.

Het thuiswinkel keurmerk is toch echt niet onbekend? Ik zie dit bij meerdere websites staan. Het blijkt maar weer dat het eigenlijk niet uitmaakt of er een shop bij het een of ander aangesloten is.....

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hier een adres met telefoonnummer erbij.

SmartGamer.nl

shopgegevens
Shopnaam: SmartGamer.nl
Adres: postbus 8041
3009 AA Rotterdam
Nederland
Website http://www.smartgamer.nl
E-mailadres info@smartgamer.nl
Telefoonnummer 06-54255751
KVK 24468017
Levert aan particulieren en zakelijke klanten

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor keurmerk een bedrijf ook krijgt, het is altijd een momentopname. Als je het keurmerk hebt en vervolgens stopt met het volgen van bepaalde procedures, dan ben je niet van de ene op de andere dag je keurmerk kwijt. Zo'n keurmerk blijft slechts een indicatie, maar biedt geen garantie. Net als met keurmerken in de "echte" wereld.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2011 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank jullie wel voor jullie reacties. Na veel gesteggel heb ik uiteindelijk mijn geld teruggekregen omdat ze niet konden leveren.

De recensies zijn ook erg slecht de laatste tijd van smartgamer.

Gelukkig heb ik mijn geld retour gekregen, moet je me niet vragen hoeveel moeite dat gekost heeft maar hier bestel ik nooit iets meer. En keurmerken? Kijk ik ook niet meer naar. Ik heb zo vaak besteld bij webshops zonder keurmerk waar alles netjes geleverd werd en nu ben ik echt de laatste tijd aan het opletten of een website een keurmerk heeft en dan gaat het mis!

@chris74:
bedankt voor je info maar ik ben gelukkig zelf ook handig met internet ;-) Toch hartelijk bedankt voor het meedenken!

ve
door verwijderd - Feb 3, 2011 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel vervelend idd. Lijkt sprake van een patroon, wij lijken nu met hetzelfde probleem te zitten ondanks eerdere bestelling waar niks mee aan de hand was. Is dit ook te melden bij de KvK? Want dit moeten 'we' niet accepteren. Straks worden er (meer) mensen de dupe.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2011 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lezers,

Hierbij nog een reactie van onze kant na wat negatieve geluiden over onze webshop. Wij hebben vorig jaar ruim 5000 bestelling gehad. Ruim 97% van deze bestellingen hebben wij binnen 4 werkdagen kunnen versturen en dus binnen 5 werkdagen aankomen zoals wij van te voren hebben aangegeven.

Helaas hebben wij zoals de meeste webshops soms te maken vertraagde leveringen van onze leveranciers waardoor wij niet kunnen leveren binnen de vooraf aangegeven tijd van 1 tot 5 werkdagen. In het verleden hebben wij de klanten die bij deze groep klanten soms niet goed genoeg op de hoogte gehouden van de status van hun order waardoor zij ongerust raakte terwijl dat helemaal niet nodig was. Wij leveren alle bestellingen uit en als het in enkel geval niet lukt dan krijgt u altijd binnen een bepaald aantal werkdagen het bedrag teruggestort.

Ondertussen hebben wij een geautomatiseerd berichten systeem waardoor klanten beter op de hoogte gehouden worden over hun bestelling en daardoor ook meer duidelijkheid hebben over hun bestelling.

Mvg,

Randy Bais
www.smartgamer.nl

ve
door verwijderd - Feb 10, 2011 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

tamtam79 schreef op donderdag 3 feb 2011, 22:48: Heel vervelend idd. Lijkt sprake van een patroon, wij lijken nu met hetzelfde probleem te zitten ondanks eerdere bestelling waar niks mee aan de hand was. Is dit ook te melden bij de KvK? Want dit moeten 'we' niet accepteren. Straks worden er (meer) mensen de dupe.

Beste tamtam79,

We horen graag of u probleem ondertussen is opgelost. We kunnen namelijk niet aan uw bericht zien over welke order het bericht gaat. Indien uw probleem nog steeds niet is opgelost dan krijgen we graag een email(klantenservicesmartgamer@hotmail.com) van u met daarin uw ordernummer en het probleem.
We zullen dan zo snel mogelijk komen met een oplossing.

Mvg,

Randy Bais
www.smartgamer.nl

ve
door verwijderd - Feb 11, 2011 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ja je hebt het goed geraden na dreigende mails en voicemails.
Het is wel erg vervelend dat je eerst van alles moet proberen voordat 'het geautomatiseerde' systeem reageert.

Daarnaast zijn de reacties op jouw 'forum' cq shoutbox uitsluitend positief. Die 97% moeten we dan ook maar vertrouwen. In ons geval is het 50%. En dat is erg laag.
Bovendien geef je wel aan dat de levering niet op voorraad is maar wanneer we hem dan wel krijgen laat zich raden.

Ik denk net, als anderen op het internet, dat er wel sprake van iets van een goede wil is maar je bent op deze manier super onbetrouwbaar. Dus we bestellen gewoon niet meer bij jou. Dat is doodzonde. Maar goed, ik betaal liever meer voor een adres dat wel gewoon levert.

Heel jammer en ik blijf erbij dat dit soort praktijken aangepakt moeten worden. Je moet gewoon je afspraken nakomen, als we bij iedereen medelijden moeten hebben dan wordt het een zootje.

Vr. gr.

ve
door verwijderd - Feb 12, 2011 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

tamtam79 schreef op vrijdag 11 feb 2011, 19:19: Hallo,

Ja je hebt het goed geraden na dreigende mails en voicemails.
Het is wel erg vervelend dat je eerst van alles moet proberen voordat 'het geautomatiseerde' systeem reageert.

Daarnaast zijn de reacties op jouw 'forum' cq shoutbox uitsluitend positief. Die 97% moeten we dan ook maar vertrouwen. In ons geval is het 50%. En dat is erg laag.
Bovendien geef je wel aan dat de levering niet op voorraad is maar wanneer we hem dan wel krijgen laat zich raden.

Ik denk net, als anderen op het internet, dat er wel sprake van iets van een goede wil is maar je bent op deze manier super onbetrouwbaar. Dus we bestellen gewoon niet meer bij jou. Dat is doodzonde. Maar goed, ik betaal liever meer voor een adres dat wel gewoon levert.

Heel jammer en ik blijf erbij dat dit soort praktijken aangepakt moeten worden. Je moet gewoon je afspraken nakomen, als we bij iedereen medelijden moeten hebben dan wordt het een zootje.

Vr. gr.

Beste Tamtam79,

Onze geautomatiseerde berichten systeem is pas sinds afgelopen maandag actief dus u heeft helaas nog niet de voordelen gehad van dit systeem.

We begrijpen natuurlijk volledig dat u niet tevreden bent over onze service aangezien het natuurlijk heel vervelend voor u is dat u al langer op uw order moet wachten. We willen u hier dan ook onze excuses daarvoor aanbieden.

We nemen de klachten van onze klanten zeer serieus en daarom zijn we ook bezig geweest om een geautomatiseerd berichten systeem aan te maken zodat klanten die in de toekomst bij ons bestellen nog beter op de hoogte worden gehouden van hun bestelling.

We horen nog graag uw ordernummer zodat we voor u kunnen nakijken wanneer uw order zal worden geleverd of dat er eventueel een restitutie zal plaatsvinden. U kan uw ordernummer zetten in dit forum of een mail sturen naar het al eerder genoemde mailadres. Alvast bedankt voor uw reactie.

Mvg,

Randy Bais
www.smartgamer.nl

ve
door verwijderd - Feb 21, 2011 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer Randy Bais,

zoals ik hierboven lees zijn er meerdere klanten die geen reactie van u krijgen. U geeft aan dat het nieuwe geautomatiseerde systeem vanaf 7 februari werkt. Ik heb sindsdien al meerdere mailtjes aan u gestuurd (aan maar liefst aan alle 3 de mailadressen) maar nog steeds ontvang ik van u geen reactie. Dus zo goed als dat geautomatiseerde systeem werkt, zoals u aangeeft, werkt het dus niet!!!

Wellicht dat ik via deze wijze wel van u een reactie krijg, want mij geduld begint nu toch wel echt op te raken!!!

ve
door verwijderd - Feb 23, 2011 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

rwelshof schreef op maandag 21 feb 2011, 16:25: Geachte heer Randy Bais,

zoals ik hierboven lees zijn er meerdere klanten die geen reactie van u krijgen. U geeft aan dat het nieuwe geautomatiseerde systeem vanaf 7 februari werkt. Ik heb sindsdien al meerdere mailtjes aan u gestuurd (aan maar liefst aan alle 3 de mailadressen) maar nog steeds ontvang ik van u geen reactie. Dus zo goed als dat geautomatiseerde systeem werkt, zoals u aangeeft, werkt het dus niet!!!

Wellicht dat ik via deze wijze wel van u een reactie krijg, want mij geduld begint nu toch wel echt op te raken!!!

Beste heer Elshof,

Het automatische berichten systeem is alleen bedoeld om mensen op de hoogte te houden van de bestelling die hun geplaatst hebben bij SmartGamer. Het is niet mogelijk om e-mails van klanten te laten beantwoorden door een geautomatiseerd systeem. We hebben u begin deze week een e-mail gestuurd over de restitutie van uw bestelling. Indien u hierover vragen heeft dan kan u reageren op deze e-mail.

Mvg,

Randy Bais
www.smartgamer.nl

ve
door verwijderd - Feb 23, 2011 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

De waarde van het Thuiswinkelkeurmerk is een wassen neus, want nadat een webwinkel aan alle voorwaarden heeft voldaan kunnen deze winkels alsnog doen waar ze zin in hebben.
Mijn ervaring met Thuiswinkel is overigens wel goed. Ze zetten zich wel in voor juridische geschillen is mijn ervaring.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2011 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanavond onderstaande recensie geschreven op www.trustpilot.nl. Echter is deze ineens verdwenen van de site, met het volgende commentaar:

"Deze klantenbeoordeling is gemeld bij de klantenservice voor de schending van onze richtlijnen voor het schrijven van klantenbeoordelingen. De klantenservice is in het proces deze klantenbeoordeling te onderzoeken. Naar aanleiding van dit onderzoek, zal het worden geschrapt of teruggestuurd worden naar Trustpilot."

Het zal me niks verbazen dat meneertje Bais een klacht over de recensie heeft ingediend bij truspilot .... Naar mijn weten is onderstaande een nette en eerlijke recensie mbt mijn ervaring met smartgamer.nl

Slechte service en bereikbaarheid
Via marktplaats ben ik bij smartgamer.nl terecht gekomen. Aangezien de prijzen uiterst scherp waren (misschien wel té scherp), had ik toch zo mijn twijfels. Het thuiswinkel keurmerk (www.thuiswinkelkeurmerk.info) en het betalen middels I-deal trokken me toch over de streep om te gaan bestellen.

Op vrijdag 21 januari 2011 heb ik de spellen Call of Duty MW2 en Green Day Rockband besteld voor de XBOX360 en betaald met I-deal. Direct een opdracht- en betaalbevestiging ontvangen. Netjes dus zou je denken. Op de site staat dat de levertijd max 5 werkdagen is. Kan het artikel niet binnen die tijd geleverd worden, krijgt u een E-mail. Niet dus.

De 5 werkdagen ruim afgewacht en een maandag 31 januari een mail gestuurd en naar de levertijd gevraagd. Geen reactie. Dinsdag wederom een mail gestuurd, ook geen reactie. Woensdag uiteindelijk een gedeelte van de bestelling ontvangen (maar nog steeds geen reacties gehad op mijn mailtjes). Maar wat schetste mijn verbazing: Heb ik een 2e-hands spel ontvangen die ook nog eens beschadigd was!!!! Het doosje was niet gesealed (waarvoor ze wel adverteren bij marktplaats) en dus ook NIET nieuw (waarvoor ze ook adverteren).

Direct een bericht verstuurd via het "contact" gedeelte op de site. Ik heb dit gedaan, aangezien ik op mijn eerdere mailtjes geen reactie kreeg. Wel een bericht in de mail gekregen dat mijn reactie was ontvangen, en dat ze zo spoedig mogelijk contact met me opnemen. Ook hierop wederom geen reactie ontvangen.

De volgende dag (donderdag) met een ander E-mailadres een mail gestuurd, met daarin een kopie van mijn bericht via het "contact" gedeelte, wederom geen reactie. vrijdag via google hun telefoonnummer opgezocht (erg vreemd dat er geen telefoonnummer op de website vermeld staat, en dat ik deze via een omweg moet achterhalen). Het mobile nummer (06-54255751) gebeld, maar er werd niet opgenomen. De voicemail ingesproken, maar hier nooit een reactie op gekregen.

Maandag 7 februari uiteindelijk een E-mail ontvangen met de volgende reactie:

"Hallo Ronnie,

Onze excuses dat u een niet volledig nieuw spel heeft ontvangen. We hebben Call of Duty Modern Warfare 2 ingekocht bij een opruiming van de voorraad van een failliet gegaande winkel. De spellen zouden allemaal nieuw zijn en geseald. Helaas blijkt dit in dit geval dus niet het geval te zijn.

U kunt het spel retour sturen naar het retouradres(zie links bovenaan de envelop). U hoeft alleen uw eigen adres te doorstrepen en een pijl te zetten naar het retouradres. U hoeft dan geen extra postzegels te plakken. We zullen zodra we het product retour hebben ontvangen het bedrag van uw bestelling terugstorten.

Mvg,
Randy Bais
www.smartgamer.nl
"

Erg vreemd dat een artikel niet wordt gecontroleerd voordat deze verzonden wordt. Als een artikel niet gesealed is valt dit toch op lijkt mij ..... Ook de werkwijze van retouneren van een artikel vind ik erg vreemd (is een retourenveloppe bij de bestelling meesturen te duur?).

Dan het 2e artikel, Green Day Rockband. Ook werd er op vrijdag 21 januari op de site gemeld dat dit artikel voorradig was. Op zaterdag 5 februari (2 weken later dus!) het volgende mailtje ontvangen:

"Geachte heer/mevrouw,

Uw bestelling blijkt helaas niet op voorraad te zijn. Dit betekent dat wij vandaag nog onze leverancier zullen verzoeken het product op te sturen. U kunt er verzekerd van zijn dat wij onze uiterste best zullen doen om uw order zo snel mogelijk te leveren. Ordernummer: --6809 -deel 2 - Green Day Rock Band (Xbox 360). Wij houden u op de hoogte.

Mvg,
SmartGamer.nl
"

Erg vreemd, dat het 2 weken duurt, voordat ze er achter komen dat een artikel niet op voorraad is. Aangezien mijn vertrouwen in smartgamer.nl een flinke deuk had opgelopen en het artikel een onduidelijke levertijd had, besloten dit artikel te annuleren. Dit heb ik hun via de mail kenbaar gemaakt, plus een schrijven bijgevoegd bij het geretourneerde artikel. Hiervan overigens netjes een bevestiging terug ontvangen, met de mededeling dat het betaalde bedrag zou worden teruggestort. Echter duurde het wel ruim 3 weken voordat ik het geld eindelijk terug had.

Op het moment van dit schrijven (1 maart 2011) adverteert smartgamer.nl (op marktplaats en op hun site) nog steeds dat beide artikelen op voorraad zijn, wat dus niet het geval is (zie boven)!!

CONCLUSIE:
Smartgamer.nl kan én moet qua klantenservice flink verbeteren! De bereikbaarheid is uiterst SLECHT en de geleverde kwaliteit laat duidelijk te wensen over. Ook is de levertijd erg twijfelachtig. Ik vind het dan ook erg vreemd dat smartgamer.nl met zo'n slechte service een thuiswinkel keurmerk heeft en behoudt (je vraagt je dan ook af wat de waarde van zo'n keurmerk is) en goede cijfers kan krijgen op beoordelingssites als budgetgaming en trustpilot (in hoeverre zijn deze dan betrouwbaar?).

Met bovengenoemde ervaring zal ik smartgamer.nl dus ook niet adviseren bij een ander. Ook heb ik heb een klacht ingediend bij het thuiswinkel keurmerk en bij marktplaats.

Was getekend een teleurgestelde klant.

PS: Tijdens mijn mailverkeer met smartgamer.nl heb ik de volgende E-mailadressen "verzameld" (doe er je voordeel mee): klantenservicesmartgamer@hotmail.com / smartgaming4less@gmail.com / info@smartgamer.nl

ve
door verwijderd - Mar 1, 2011 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

rwelshof

Het Thuiswinkel Waarborg is er ook niet voor de consumen, maar uitsluitend voor de deelnemers (de intenetshops).

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2011 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

consumen

moet zijn: consument

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2011 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site: klik hier staat wel een postadres, mocht u daar een aangetekende brief naar toe willen sturen. Geen bezoek adres. Een minpuntje voor deze site.

Ik heb goede ervaringen bij de webwinkels met keurmerk waarbij ik besteld heb. Bijzonder tevreden was ik de manier waarop ik gecommuniceerd heb en de afhandeling van de verzending ( communicatie via e-mail binnen 1 dag) Ontvangst produkt de volgende dag. Met vertrouwen in de consument. Ik kon betalen na ontvangst produkt:
www.musicaction.nl

ve
door verwijderd - Mar 2, 2011 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Je moet overigens oppassen met de woorden "keurmerk" en "thuiswinkel". De meeste keurmerken met die namen worden door het bedrijf zelf in elkaar geflanst en hebben dus geen enkele waarde. Sterker nog: ze zijn misleidend.

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2011 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteren en vandaag (mail)contact gehad met trustpilot.

Smartgamer.nl had inderdaad een klacht over mijn recensie. Ik zou geen echte klant zijn. Erg jammer dat Randy Bais op deze manier probeert de cijfers te beinvloeden op review-sites.

Ik zou zeggen: Meneer Bais, steek uw energie liever in de klantenservice van uw bedrijf want die kan het beter gebruiken!!

U vraagt mij een recensie te schrijven over mijn ervaringen met uw bedrijf en als deze u niet bevalt, probeert u ze te beinvloeden, "beetje jammer" .....

PS: Mijn ordernummer was 6809.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste heer Elshof,

Allereerst begrijpen wij volledig dat uw ervaring met SmartGamer niet positief is. Wij geven de klant van te voren aan dat levering tussen 2 en 7 werkdagen na bestelling plaatsvindt (zie algemene voorwaarden). Het kan echter voorkomen dat wij deze levertijd niet redden als gevolg van een vertraagde levering door de leverancier. Daarom kreeg u na 2 weken het bericht dat we het product nog niet binnen hadden, maar dat wij zo snel mogelijk zouden proberen het product geleverd te krijgen zodat het alsnog opgestuurd kon worden. Aangezien de levering langer duurde, heeft u toen aangegeven dat u dit gedeelte van de bestelling wilde annuleren.

Over het tweede deel van uw bestelling gaf u aan dat het spel niet nieuw en niet geseald was. Het spel was echter wel geseald door de (gefailleerde) winkel, waardoor het voor ons niet mogelijk was om te controleren of het spel volledig nieuw was. Wij hadden echter bevestiging gekregen van de winkel dat de volledige door ons overgenomen handelsvoorraad nieuw was, waardoor wij ervan uitgingen dat dit ook het geval was. U gaf echter aan dat het door u bestelde product niet nieuw was en daarom hebben wij u de mogelijkheid gegeven het spel te retourneren.

U geeft aan dat wij ten onrechte dit product nog steeds als “nieuw en in seal” aanbieden. Dat laatste is wel degelijk juist. Wij hebben al sinds 2 weken nieuwe "factory gesealde" exemplaren liggen, dus uw opmerking dat wij de spellen niet op voorraad hebben is niet correct.

Zoals we al eerder zeiden begrijpen wij volledig dat uw ervaring met ons niet positief is. Dit wil echter beslist niet zeggen dat de beoordelingen van onze andere klanten automatisch vals zouden zijn. Wij kunnen ruim 97% van onze bestellingen binnen 5 werkdagen leveren. Dat is ook de reden dat het merendeel van de reviews op trustpilot en budgetgaming positief is.

Daarom vinden wij de verwijzing in uw bericht dat de beoordelingen van SmartGamer op trustpilot en budgetgaming niet betrouwbaar zijn niet correct. Dit zijn onafhankelijke beoordelingssites die volkomen objectief opereren, waar de beoordeelde webshops geen enkele invloed op kunnen uitoefenen. De enige manier waarop wij ervoor kunnen zorgen dat wij positieve beoordelingen krijgen is op het moment dat wij een goede service leveren aan de klant.

Mvg,

Randy Bais
www.smartgamer.nl

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Randy Bais

Je schrijft: ............is op het moment dat wij een goede service leveren aan de klant.

Laat dat nou precies zijn, wat hier ontbreekt!

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2011 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op woensdag 9 mrt 2011, 18:37: Randy Bais

Je schrijft: ............is op het moment dat wij een goede service leveren aan de klant.

Laat dat nou precies zijn, wat hier ontbreekt!

Pedro.

Beste Pedro,

Indien u ALLEEN deze pagina leest, dan lijkt een goede service bij SmartGamer te ontbreken. Ook winkels en websites als Bol.com of Bart Smit hebben echter te maken met kritische klanten die soms al maanden moeten wachten op hun bestelling. Ook dat is leesbaar op het internet. Dit hoeft echter niet te betekenen dat deze bedrijven beschuldigd moeten worden van een slechte service. Bedrijven zijn namelijk ook afhankelijk van de snelheid waarmee hun leveranciers leveren, waardoor in sommige gevallen van te voren aangegeven levertijden niet kunnen worden nagekomen.

SmartGamer heeft per maand rond de 1.000 klanten. Zoals we al eerder aangegeven hebben, kunnen wij bij ruim 97% van deze klanten de bestelling binnen 5 werkdagen leveren. Van de overige 3% leveren we het grootste gedeelte alsnog binnen 15 werkdagen na bestelling. In de overige gevallen worden betalingen gerestitueerd of vindt er opnieuw een zending plaatst omdat de bestelling de eerste keer niet is aangekomen.

Dit verklaart waarom SmartGamer op beoordelingssites gemiddeld rond een 8,0 (goed) scoort, ondanks het feit dat onder bedrijven bekend is dat klanten eerder geneigd zijn een negatieve review te plaatsen dan een positieve review. We proberen op alle gebieden een betere service te bieden. Het zal echter ook in de toekomst soms voorkomen dat wij bepaalde producten later of niet meer kunnen leveren omdat een van onze leveranciers de levertijd niet kan nakomen .

Onze doelstelling voor de komende jaren is om in het belang van de klant betrouwbare leveranciers te vinden en de communicatie naar onze afnemers te verbeteren, zodat een steeds kleiner deel van de klanten ontevreden is. We kunnen echter nu al aangeven dat 100% tevredenheid een illusie is, want er zullen altijd zaken misgaan. Dit is namelijk het geval bij (nagenoeg) elk bedrijf. Ons streven is echter een zo hoog mogelijk tevredenheidpercentage te bereiken.

Mvg,

Randy Bais
www.smartgamer.nl

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Randy Bais

Onze doelstelling voor de komende jaren is om in het belang van de klant betrouwbare leveranciers te vinden en de communicatie naar onze afnemers te verbeteren, zodat een steeds kleiner deel van de klanten ontevreden is. We kunnen echter nu al aangeven dat 100% tevredenheid een illusie is, want er zullen altijd zaken misgaan. Dit is namelijk het geval bij (nagenoeg) elk bedrijf. Ons streven is echter een zo hoog mogelijk tevredenheidpercentage te bereiken.

Dat is dus een loffelijk streven!

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Bedenk overigens wel, dat 1 negatief draadje, je minstens 100 klanten kost op maandbasis en dat is slecht voor de omzet en de winst.

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik bestelde regelmatig games bij smart gamer.
Nooit geen problemen gehad, en inderdaad ook een keer bericht via email dat game verstuurd was om 2 uur snachts heel erg vaag maar ja als je de game maar krijgt toch.
Een maand geleden een game besteld en naq 2 dagen nog geen game gekregen.
Heb een mail gestuurd ach je raad het al geen reactie volgende dag weer een mail gestuurd weer geen reactie.
Heb internet een beetje afgezocht en kwam ik uit op 7 email adressen van randy bais.
Ik dacht bij mezelf bekijk het maar, ik was op dat moment ontzettend kwaad en heb al die email adressen bestookt met emails.
Ja man kreeg savonds een reactie dat het heel normaal is om 48 uur bedenk tijd te geven, het was inmiddels 3 dagen later.
Maar nog geen antwoord op mijn vraag he, vaag allemaal erg vaag maar goed hij bood wel aan het geld terug te storten uiterst binnen 10 werk dagen, ach je raad het al het werden 14 dagen, maar nog wel een mail gestuurd en kreeg reatie ja kreeg dezelfde dag nog reactie dat hij het had over gemaakt.
Maar dat klopte dus van geen kant dat was 4 dagen later.
Ik raad hierbij iedereen aan geen zaken meer te doen met deze site en hoop dat deze site aangepakt word.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

gam060469 schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 19:57: Ook ik bestelde regelmatig games bij smart gamer.
Nooit geen problemen gehad, en inderdaad ook een keer bericht via email dat game verstuurd was om 2 uur snachts heel erg vaag maar ja als je de game maar krijgt toch.
Een maand geleden een game besteld en naq 2 dagen nog geen game gekregen.
Heb een mail gestuurd ach je raad het al geen reactie volgende dag weer een mail gestuurd weer geen reactie.
Heb internet een beetje afgezocht en kwam ik uit op 7 email adressen van randy bais.
Ik dacht bij mezelf bekijk het maar, ik was op dat moment ontzettend kwaad en heb al die email adressen bestookt met emails.
Ja man kreeg savonds een reactie dat het heel normaal is om 48 uur bedenk tijd te geven, het was inmiddels 3 dagen later.
Maar nog geen antwoord op mijn vraag he, vaag allemaal erg vaag maar goed hij bood wel aan het geld terug te storten uiterst binnen 10 werk dagen, ach je raad het al het werden 14 dagen, maar nog wel een mail gestuurd en kreeg reatie ja kreeg dezelfde dag nog reactie dat hij het had over gemaakt.
Maar dat klopte dus van geen kant dat was 4 dagen later.
Ik raad hierbij iedereen aan geen zaken meer te doen met deze site en hoop dat deze site aangepakt word.

Beste gam060469,

Op al uw emails is binnen 48 uur gereageerd door ons.
Wij hebben aangegeven in onze eerste mail dat u de levering binnen 7 werkdagen(staat ook aangegeven in onze FAQ) kon verwachten en indien u daarop niet wilde wachten dan kon u een verzoek doen om het bedrag terug te laten storten. U heeft een verzoek ingediend dat u het geld wilde laten terugstorten en wij hebben dit gehonoreerd en we hebben toen aangegeven dat het bedrag binnen 10 werkdagen(weekenddagen tellen niet mee) terug te storten. Het bedrag is op de 9e werkdag teruggestort naar uw rekening. Wij hebben helaas geen verdere invloed op hoelang de verwerking van de storting tussen de banken duurt.

Mvg,

Randy Bais
www.smartgamer.nl

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Smartgamer oftewel Randy Bais leert niet veel van deze klanten. Ik voel me ook aardig genomen door deze man. Wij hadden een product bij hem gekocht, helaas had mijn man de orderbevestiging niet bekeken. Daarop stond de fout al. We kregen dus een product die voor de Xbox bedoeld was in laats van de WII versie.
Gelijk gekeken op de site, en wat we betaald hadden was voor de WII versie product. Die we ook wilde. De Xbox versie was zo een 10,00 duurder. Dit bij Randy gemeld veranderde hij gelijk de prijzen. Zodat de fout de onze leek. Na wat contact zouden wij de verkeerde versie routuneren( op mijn eigen kosten gedaan) en zou hij de goede versie naar ons sturen. Tot op heden niets gezien. Ik heb heb tot gisteren de tijd gegeven om het in orde te maken of het geld terug te storten maar helemaal niets. Nu neem ik contact op met het thuiswinkelkeurmerk. Ga ik morgen aangifte doen bij de politie.
Wat een gedoe allemaal. Maar ik moet wel vindt ik , want anders worden anderen ook de duppe.
Mijn kinderen hebben het van hun spaargeld gekocht en ik vindt het schandalig. Ik hoop dat mijn kinderen hun geld alsnog terug krijgen. Want het product hebben ze het liefst ze kijken nog steeds iedere dag uit naar de postbode en andere bezorgers. Ik hoop op geld terug want als er iets met het spel aan de hand is ben je weer de lul.
Heb best wel geprobeert in die jongen te geloven maar mijn begrip is op. Mensen kijk uit waar je bestel is nu mijn motto, terwijl ik vroeger overal bestelde zonder problemen. Randy je maakt de hele internet verkoop kapot zo, mensen worden steeds argwanender. Bedankt

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

carladewith schreef op maandag 4 jul 2011, 10:43: Nou Smartgamer oftewel Randy Bais leert niet veel van deze klanten. Ik voel me ook aardig genomen door deze man. Wij hadden een product bij hem gekocht, helaas had mijn man de orderbevestiging niet bekeken. Daarop stond de fout al. We kregen dus een product die voor de Xbox bedoeld was in laats van de WII versie.
Gelijk gekeken op de site, en wat we betaald hadden was voor de WII versie product. Die we ook wilde. De Xbox versie was zo een 10,00 duurder. Dit bij Randy gemeld veranderde hij gelijk de prijzen. Zodat de fout de onze leek. Na wat contact zouden wij de verkeerde versie routuneren( op mijn eigen kosten gedaan) en zou hij de goede versie naar ons sturen. Tot op heden niets gezien. Ik heb heb tot gisteren de tijd gegeven om het in orde te maken of het geld terug te storten maar helemaal niets. Nu neem ik contact op met het thuiswinkelkeurmerk. Ga ik morgen aangifte doen bij de politie.
Wat een gedoe allemaal. Maar ik moet wel vindt ik , want anders worden anderen ook de duppe.
Mijn kinderen hebben het van hun spaargeld gekocht en ik vindt het schandalig. Ik hoop dat mijn kinderen hun geld alsnog terug krijgen. Want het product hebben ze het liefst ze kijken nog steeds iedere dag uit naar de postbode en andere bezorgers. Ik hoop op geld terug want als er iets met het spel aan de hand is ben je weer de lul.
Heb best wel geprobeert in die jongen te geloven maar mijn begrip is op. Mensen kijk uit waar je bestel is nu mijn motto, terwijl ik vroeger overal bestelde zonder problemen. Randy je maakt de hele internet verkoop kapot zo, mensen worden steeds argwanender. Bedankt

Een webwinkel heeft 30 dagen de tijd om het geld te retourneren volgens de wet koop op afstand. U moet dus deze termijn ook respecteren voordat u terecht aangifte bij de politie zou doen.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tdehond,
Dank je wel, was het formulier al aan het invullen. Wacht ik nog een weekje. Bedankt hou me graag aan de wet. Hoop dat het opgelost is in de tussentijd. Vriendelijke groeten Carla

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Carla,

We begrijpen dat het voor u heel vervelend is dat uw kinderen niet direct konden gaan spelen toen u na 1/2 werkdagen uw bestelling ontving. Daarom is het ook begrijpelijk dat u geëmotioneerd reageert. Echter, als u bij ons een spel voor de Xbox 360 bestelt, dan ontvangt u natuurlijk ook het betreffende spel voor de Xbox 360. Dat u hem voor de Xbox 360 heeft besteld staat ook aangegeven bij de orderbevestiging (order 1264) die u heeft gekregen. Dit is een automatisch bericht en wij kunnen dit daarom ook niet aanpassen. We vinden het daarom te betreuren dat u nu aangeeft dat wij hierover niet de waarheid zouden spreken.

Wij hebben u naar aanleiding van het verkeerd besteld product de mogelijkheid gegeven het product om te wisselen voor het product van uw wens. U heeft van deze mogelijkheid gebruikt gemaakt, want wij hebben het product retour ontvangen. Wij hebben het product dat u feitelijk wilde bestellen afgelopen vrijdag ontvangen van onze leverancier. Wij zullen vandaag uw bestelling Guitar Hero Warriors met Gitaar (Wii) naar u opsturen. U zult de bestelling in ongeveer 1 tot 3 werkdagen ontvangen. We horen graag een bevestiging van ontvangst.

Mvg,

Randy Bais
www.smartgamer.nl

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Randy ,
Het maakt me niet eens uit of ik het verkeerde besteld zou hebben of jij de boel belazer. Wat mij uitmaak is dat je niet eens reageer op mijn mails. Als ik een vriendelijke mail stuur hoor ik niets. Maar op een gegeven moment houd het echt op bij mij. Als jij me eerlijk een mail stuur ik heb het product besteld en ik moet daar even op wachten. Heb ik daar begrip voor. Als ik niets hoor en inspreek op je telefoon met Randy wat is er aan de hand. Kunnen we dit oplossen. En ik krijg geen reactie ja dan wordt ik wel argwanend.
Het is nu vandaag precies 3 weken geleden de kinderen wachten al 3 weken. Ik vindt dit behoorlijk lang. Wat ik hoop is dat je eens een normale klantensrvice gaat opstarten. Dat we niet eerst de moeten laten zien dat het ons menis is, voor je reageert, dit is niet aceptabel.
En alle mensen die zo iets is overkomen wil ik zeggen geef nooit op. Ga door met vragen waar je recht op hebt. Blijf netjes redelijk en hou gewoon vast, en wees zelf zo eerlijk mogelijk. Groeten Carla

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@carladewith

dit spelletje spelen ze iedere keer. Ze zeggen dat ze dit en dit gedaan hebben maar dat is niet waar. Bij mij zeiden ze ook: "we hebben u gemaild" inderdaad maar wel nadat ik ze - misschien niet zo netjes - op hyves opgezocht had, ze een privébericht via hyves verstuurd heb, via veel zoekwerk hun adres gevonden had en ze een beetje bedreigd had. Dit moet natuurlijk niet de manier zijn om je geld terug te krijgen.

Er zal wel weer een weerwoord komen van dhr. Randy Bais en hij zal zich er wel weer proberen uit te kletsen, alleen heeft hij niet door dat al deze negatieve reclame een keer tegen hem keert.....misschien niet nu maar wel ooit.

Het is bewezen dat een groot gedeelte van de mensen niet durven toe te geven dat ze besodemieterd zijn op internet. Helaas ben ik - en u ook - één van de weinige die dat wel durft toe te geven en deze mensen aan de kaak durft te stellen.

Vriendelijke groet,

Zinook.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is jammer dat mensen niet opkomen voor zichzelf. Ik heb dit op internet gezet om andere mensen te waarschuwen. Niet eens om Randy een hak te zetten. Daar heb ik niks aan. Ook wel om het spel of het geld terug te krijgen. Ik probeer zelf eerlijk te leven en ik spreek als vanzelf anderen aan als ze mij of een ander onrecht aandoen. Dat is voor mij heel normaal. Heb ook mededogen als iemand oneerlijk handel, maar onderneem ook iets , maar nooit vanuit haat of wrok. Daarmee doe je jezelf ook schade mee. Wel goed dat jij dit ook aan de kaak stelde
zinook. Groetjes Carla

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Tim, hou vol want Randy stuurt het wel als het je echt menis is. Daar ben ik van overtuigt. Ik heb net ons product opgestuurd gekregen, de kinderen waren hartstikke blij. Je kan ook een klacht indienen bij het keurmerk dat hij op de site heeft staan. Randy is aan ons ook een klant kwijt. Best wel stom we hebben 4 kinderen die allemaal gek zijn op dit soort producten. Wij hadden ook overwogen om bij Randy langs te gaan. Maar gelukkig is dat niet nodig geweest.

Ik weet niet of je het via marktplaats heb besteld maar als je een politie formulier invul die je via marktplaats kan downloaden, gaat het ook naar marktplaats. Bij meerdere klachten via de politie wordt hij van marktplaats afgekickt. Doe dit enkel als er geen andere uitweg meer is, zou ik zeggen. Maar dat is natuurlijk mijn eigen mening. Veel succes ermee, Vriendelijke groeten Carla

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meneer Randy Bais,

Is zeer schandalig bezig. Reageert nooit op mail en telefoon. Er is mij verteld zodra hij het product retour zou ontvangen het geld over zou maken. Ik heb het product retour gedaan op 13juni. Dus dan verwacht je het geld op je rekening rond de 15de/16de van juni. Het is nu 5 juli en heb nog steeds mijn geld niet terug. Heb ik vandaag geen duidelijk antwoord dat sta ik morgen bij de Mathenesserlaan voor de deur om wat duidelijkheid te eisen over mijn geld.
Zie hieronder de hele geschiedenis van mails.

met vriendelijke groet,
Tim

[Edit redactie: Het is niet toegestaan om e-mails te publiceren.]

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja er zit altijd wel kaf onder het koren dus er zal weleens iets doorheen slippen. 100% zekerheid krijg je dus nooit,

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@carladewith

Bedankt voor de email waarin u heeft laten weten dat u uw bestelling vandaag heeft ontvangen. We zijn blij om te horen dat uw kinderen blij zijn met de bestelling.

@thunderis_tim

Het bedrag van uw bestelling is vandaag teruggestort. Onze excuses voor de verlate terugstorting.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ carla, als het goed is is het nu net teruggestort zoals je kunt lezen. Toch hardstikke bedankt voor je informatie. Aan mij mist hij ook een goede klant want ik koop gemiddeld 8 games per maand. Jammer voor hem.

@ Randy
Waarom nu wel op deze manier wel reageren? Niet via de mail? niet via de telefoon? Maar wel hier? En waarom nu ineens heel scheinheilig het geld over maken en niet eerder?
Vraag me toch wel af wat er mis is in jou systeem.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tim,

We hebben de retourzending pas op 24 Juni ontvangen in onze postbus. Wij weten niet of dit komt door een vertraging bij TNT Post of doordat u pas later in staat was het product retour te sturen naar ons. Indien u het product al eerder naar ons heeft gestuurd dan begrijpen we dat het vervelend is dat u niet eerder uw restitutie heeft ontvangen.

Wij storten namelijk bij retourzendingen het bedrag binnen 15 werkdagen(wettelijke termijn hiervoor is 30 dagen) na ontvangst van de retourzending terug. De restitutie stond eigenlijk gepland voor donderdag 7 Juli maar omdat u ons het verzoek had gestuurd via de mail om het bedrag eerder terug te storten hebben wij de restitutie naar vanochtend verschoven.

Mvg,

Randy Bais
SmartGamer.nl

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 03:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Randy,

Wat je hier verteld beantwoord niet mijn vragen.
Waarom reageer je hier wel en niet op alle e-mails en telefoontjes? Dat wil ik toch wel eens weten.

smartgamer schreef op dinsdag 5 jul 2011, 23:54:
Beste Tim,

We hebben de retourzending pas op 24 Juni ontvangen in onze postbus. Wij weten niet of dit komt door een vertraging bij TNT Post of doordat u pas later in staat was het product retour te sturen naar ons. Indien u het product al eerder naar ons heeft gestuurd dan begrijpen we dat het vervelend is dat u niet eerder uw restitutie heeft ontvangen.

Wij storten namelijk bij retourzendingen het bedrag binnen 15 werkdagen(wettelijke termijn hiervoor is 30 dagen) na ontvangst van de retourzending terug. De restitutie stond eigenlijk gepland voor donderdag 7 Juli maar omdat u ons het verzoek had gestuurd via de mail om het bedrag eerder terug te storten hebben wij de restitutie naar vanochtend verschoven.

Mvg,

Randy Bais
SmartGamer.nl

ve
door verwijderd - Jul 10, 2011 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen lees het forum toch, Randy bais ofwel smartgamer is een dikke oplichter bestellen is op eigen risico.
Als je kijkt op internet zie je niets anders dan klachten.
Dus doe er verstandig aam mijd smartgamer en klaag vooral veel bij winkel keurmerk want er zijn meerdere die dit gedaan hebben

ve
door verwijderd - Jul 10, 2011 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze site heeft het webwinkel keurmerk dit heeft vrij weinig waarde en is zelfs gratis:
http://www.thuiswinkelcertificaat.nl/

Thuiswinkel waarborg dat doet er meer toe en heeft echt waarde,

Dit zijn de keurmerken die er toe doen:
http://www.123inkt.nl/page/keurmerk.html

Deze hebben wij ook en zijn wat strenger.
Ik zou zelf niet kopen bij een winkel die niet een van deze keurmerken heeft.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2011 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een zeer grote webwinkel, wettelijk is 30 dagen.
Maar ik zie geen reden om het geld langer dan 1-2 dagen vast te houden.
Wij doen dat altijd direct.

Stel je voor je koopt een TV,
deze is uitverkocht,
je laat je klant dan wettelijk 15 dagen wachten,
de klant is dan 2 weken zijn geld kwijt en kan geen nieuwe kopen.

Het is geld van de klant.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 09:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik belde eerts het thuiswinkel keurmerk daar kun je ook per telefoon contact mee krijgen. Bleek het dus de andere te zijn. Daar moet je een contactformulier invullen. Ik ga zelf een webwinkel beginnen en ik weet zeker dat ik het keurmerk neem waar men per telefoon gelijk met iemand kan spreken. Dat is veel gemakkelijker en directer.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2011 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een Keurmerk waar men telefonisch niet bereikbaar is. (geeft het goede voorbeeld)
Zoals ik al aangaf stelt dit keurmerk niks voor.

thuiswinkel waarborg de grootste is nederland pakt over het algemeen
binnen 1 keer overgaan op.

Als webshop moet je ook aan flink wat regels voldoen.
Bijvoorbeeld:

Een van de redenen waar smartgamer de wet overtreed is:
2. Betaling
2.1 Betaling dient vooraf te geschieden zonder korting of compensatie, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.

Het is wettelijk vastgesteld dat je niet alleen vooraf betalen mag aanbieden.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verrek ze hebben opeens voorwaarden erop :)

http://www.smartgamer.nl/voorwaarden-pm-6.html

Alleen jammer dat deze niet rechtsgeldig zijn omdat het eigen bedachte voorwaarden zijn...

ve
door verwijderd - Aug 1, 2011 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

websiteeigenaar schreef op maandag 1 aug 2011, 14:47: Verrek ze hebben opeens voorwaarden erop :)

http://www.smartgamer.nl/voorwaarden-pm-6.html

Alleen jammer dat deze niet rechtsgeldig zijn omdat het eigen bedachte voorwaarden zijn...

Ik kijk altijd of zelf bedachte voorwaarden conform de wet koop op afstand zijn.

8.1 Retourzendingen worden aanvaard tot 7 dagen na ontvangst van het object, op voorwaarde dat het product zich nog in de oorspronkelijke verpakking bevindt en deze verpakking niet geopend is.

Geen idee hoe deze webshop verwacht dat de klant kan controleren of de aankoop in goede staat is en werkt. Het lijkt mij geen goed idee om hier een aankoop te doen.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil ook graag mijn ervaringen met Smartgamer melden, een thuiswinkelkeurmerk staat in ieder geval niet voor service en al helemaal niet voor communicatie naar de klant. Wat een slecht bedrijf!
Hier ons verhaal:

9 juni 2011 hebben wij een bestelling geplaatst voor de DVD tv-serie ER seizoen 11 t/m 15;
20 juni nog niets ontvangen en een mail gestuurd naar Smartgamer, geen reactie ontvangen echter op 22 juni mochten wij wel een deel van de bestelling ontvangen: namelijk seizoen 11, 14 en 15. Op de afleverbon een handmatige krabbel dat de andere 2 delen nog nageleverd zouden worden;
8 juli een mail gestuurd met de vraag wanneer seizoen 12 en 13 zouden worden geleverd -> geen reactie
20 juli nogmaals gemaild -> geen reactie, maar wel een afwezigheidsmelding retour op 21 juli dat het bedrijf van 19 t/m 27 juli gesloten was wegens vakantie;
28 juli maar weer gemaild -> wederom geen reactie
8 augustus weer gemaild en het verzoek gedaan om alsnog te leveren of een deel van het betaalde naar rato terug te storten wanneer het leveren niet mogelijk zou zijn, hierbij zelfs ter bewijs een kopie van de aflverbon meegestuurd -> u raad het al: wederom geen reactie..

Tja het is nu 24 augustus (meer dan 2 maanden later) en we wachten nog steeds.........dramatisch dus

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 02:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja een thuiswinkelkeurmerk is net zo veel waard als welk keurmerk danook. Op allerlei terreinen van commercie is keurmerken belangrijk. Zelfs zo belangrijk dat het verlagen van de rating van het land USA wereldwijd miljarden in rook opgaan door het keurmerkburo.Poef geld zomaar weg. .Hadden we maar 0,01 promille belasting kunnen heffen dan hadden we nu miljarden over te besteden.
Het probleem met keurmerken is ze worden uitgegeven maar een ander moet ze straffen als het toch niet klopt.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2011 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Barbara, Blijven aandringen,en het hem lastig maken is in dit geval gewoon nodig. Laat hem weten dat het je menis is. Dan komt hij wel over de brug. Blijf hem bellen en inspreken. Zonde maar dit is denk ik de enige manier, Succes groeten Carla

ve
door verwijderd - Oct 31, 2011 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bijna een jaar later en er is nog niet veel veranderd bij Smart Gamer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel antwoord op mijn mailtjes krijg, maar hij/zij liegt gewoon dat hij barst.
Ik zit nu ongeveer 6 weken op mijn bestelling te wachten. Na lang aandringen kreeg ik eindelijk te horen dat er een probleem met de levering was. Vorige week zou het op de post gegaan zijn. Deze week weer gemaild en wederom krijg ik te horen dat het net op de post is gegaan.. Ik kan best begrip opbrengen voor onvoorziene omstandigheden, maar wees dan in ieder geval eerlijk. Ook stoort het me ontzettend dat er al die tijd op de website gewoon 1-2 dagen levertijd aangegeven staat bij het bestelde product. Als je het al 6 weken niet kan leveren, dan is het niet eerlijk om mensen toch het idee te blijven geven dat ze het snel zullen krijgen. Op die manier roep je deze boosheid gewoon over je af.
Ze zijn goedkoop, maar zeer onbetrouwbaar! Ik betaal liever een paar euro meer voortaan.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2011 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zoek dus altijd naar contacr mogelijkheden of die op de site vermeldt staan. En dan zijn er winkel adressen die ik na kan gaan is voor mij een pluspunt. Dan ga ik dus verder kijken b.v. zoeken op het net naar eventuele klachten. En dan pas naar het waarmerk.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2011 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vorig jaar ergens September besteld bij Smartgamer. Nooit iets geleverd gekregen. Héél veel mails gestuurd en uiteindelijk de reactie dat ze te weinig personeel hadden, en dat daarom de bestellingen niet meer goed verwerkt konden worden.
Maar ze zouden er werk van maken, en inderdaad, weken nadat we besteld hadden kregen we eindelijk het spel binnen.

Voor mij wel meteen exit Smartgamer..
Maar helaas, mijn partner ging voor de feestdagen wat games bestellen, ter waarde van circa 80 euro. Toen mijn partner klaagde nog niets binnen te hebben, en ik informeerde naar de webshop, bleek hij helaas bij Smartgamer te hebben besteld. Jullie raden het al, op de bewuste feestdag bracht de postbode uiteraard geen games, waardoor mijn partner alsnog naar een winkel moest.
Maar, hoeveel mails je ook stuurt, je krijgt nooit reactie, en jullie raden het al, na een jaar hebben wij nog steeds ons geld niet.

Ik geloof dat het keurmerk er inmiddels af is..
Maar goed, al die tientallen keurmerken die er zijn zeggen toch niets, er zijn er maar 2 die worden aangeraden door oa Consuwijzer, dus daar moeten we dan vooral maar op vertrouwen.

Ik hoop dat Smartgamer ooit nog gaat reageren op de e-mails. Heb het lang stil gehouden, maar denk dat ik nu maar eens wat meer kanalen in ga zetten om alsnog het geld terug te krijgen.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2011 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad is het thuiswinkelkeurmerk eraf. Blijkt dat Smartgamer dan toch niet zo'n goed bedrijf is als dat ze willen voorkomen....helaas kunnen ze nog lang doorgaan met dit spelletje. Jammer!

ve
door verwijderd - Nov 16, 2011 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Kassa Vara Lezers,

Wij hebben er enige tijd voor gekozen om niet te veel te reageren op de berichten op dit forum, omdat klanten een plaats moeten hebben waar zij hun verhalen en klachten kwijt kunnen. Bedrijven moeten zich daarin niet te veel mengen en niet proberen de klachten “weg te praten”. Wij vinden het beter om in een persoonlijk contact met de klant naar een oplossing te zoeken.

Het wordt echter een ander verhaal als er onwaarheden en halve waarheden op het internet worden verspreid. Daardoor kunnen klanten op het verkeerde been worden gezet. Daarom hier een reactie van onze kant.

In het lopende jaar hebben wij ruim 10.000 bestellingen aan onze klanten geleverd. In 98% van de gevallen zijn onze klanten tevreden over het verloop van hun bestelling. Dit betekent echter niet dat die 2% ontevreden klanten voor ons niet belangrijk zouden zijn. Daarom proberen wij via persoonlijk contact met de betreffende klanten al deze zaken op te lossen. Ons doel is immers om zo dicht mogelijk bij 100% tevredenheid uit te komen !

Hieronder een reactie van onze kant op de recente berichten:

@Barbera14
Wij begrijpen dat u ontevreden was over het verloop van uw order. We vinden het alleen jammer dat u een negatieve review over ons schrijft, maar niet vermeld dat deze zaak inmiddels is opgelost. U bent daarin overigens niet de enige. Bij bijna alle negatieve reviews die geschreven worden, vindt er geen update van de review plaats als de klacht wordt opgelost.

@Websiteeigenaar Vanaf de start van onze webwinkel hebben wij altijd de betaaloptie rembours aangeboden (vorm van achteraf betalen). Wij overtreden daarbij dus geen enkele wet. Wij zijn daarnaast ook bezig met de mogelijkheid om klanten de mogelijkheid te bieden om via een acceptgiro te betalen.

@TdeHond Indien u onze gehele algemene voorwaarden had gelezen, dan had u kunnen zien dat als binnen de garantieperiode een product niet correct werkt of mankementen vertoont, dat dan altijd de mogelijkheid bestaat het product te retourneren. Het is niet mogelijk een product te retourneren wanneer de verpakking eraf is gehaald en de klant vervolgens vaststelt dat het product toch minder leuk is dan verwacht. Wij kunnen dit product dan namelijk moeilijk nog verkopen.

@Jaidy Het eerste deel van uw bestelling was binnen 2 dagen geleverd. Helaas was het tweede van uw bestelling niet op voorraad. Wij werken met externe leveranciers waardoor wij afhankelijk zijn van de informatie die zij ons verstrekken. In ongeveer 98% van de gevallen is de informatie van onze leverancier correct en kunnen wij de bestelling afleveren binnen de aangegeven levertijd. Helaas hebben wij voor het door u bestelde product een onjuiste levertijd doorgekregen, waardoor uw bestelling veel vertraging heeft opgelopen. Wij willen onze excuses hiervoor aanbieden

@Zinook:
Wij zijn nog steeds lid van het thuiswinkelkeurmerk: http://www.thuiswinkelkeurmerk.info/wms/leden.php?lid=444.
Daarnaast zijn wij ook aangesloten bij het MKBOk keurmerk en we zijn in de afrondende fase van het Webshop Keurmerk. Wij zijn bezig met het opnieuw indelen van onze website en daarbij zijn de keurmerken tijdelijk van de website afgehaald. Maar zoals vaker wordt aangegeven is een keurmerk niet het belangrijkste. Het gaat inderdaad om betrouwbaarheid naar alle klanten toe.

Conclusie: Wij hebben het afgelopen jaar meer dan 10.000 orders goed afgehandeld. In het Kassa-forum, dat uitsluitend bedoeld is voor het uiten van klachten, zijn in totaal 9 klanten die een negatief bericht hebben geschreven over onze webshop. Al deze klachten hebben wij met de betreffende klanten kunnen oplossen. U kan daarnaast op het internet ook honderden positieve reviews over ons bedrijf vinden.

Voor alle duidelijkheid: ieder klacht is er één te veel ! Ons streven is om alle klanten te tevreden te stellen. Er gaan natuurlijk wel eens dingen mis. Dan zullen we altijd proberen tot een oplossing te komen via telefonisch of e-mailcontact.

Met vriendelijke groeten,

SmartGamer.nl

ve
door verwijderd - Nov 16, 2011 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste smartgamer.nl / Randy bais,

met uw laatste zin snijdt u uwzelf in de vingers: "Dan zullen we altijd proberen tot een oplossing te komen via telefonisch of e-mailcontact"

Hier zit de crux wat mij betreft.

Jullie zijn als smartgamer.nl gewoon erg slecht bereikbaar!! Als er niet geantwoord wordt op allerlei mailtjes en de telefoon alleen wordt beantwoord met de voice-mail wordt het lastig om ontevreden klanten gerust te stellen.

Levertijden zijn vaak onjuist! En als klanten, behalve op hun bestelling, dan ook nog lang moeten wachten voordat het geld wordt teruggestort is dit evenmin bevordelijk. Dit geeft klanten (waaronder ook ondergetekende) het gevoel dat smartgamer.nl een malafide organisatie is.

Al met al (gezien bovengenoemde ervaringen met uw bedrijf) is dit voor mij reden genoeg, niet meer bij jullie te bestellen en smartgamer.nl evenmin aan te bevelen bij een ander.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2011 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste heer Elshof,

We tonen begrip voor uw keuze geen bestelling meer bij ons te plaatsen. We erkennen dat de communicatie in het verleden niet altijd voldoende is geweest. Wij hebben sinds de start van ons bedrijf een sterke groei gemaakt. Twee jaar geleden verwerkten we 5 orders per dag terwijl dat nu het tienvoudige is. De kans is dan ook groter dat er klanten zijn met vragen over hun bestelling. We hebben daarom flinke wijzigingen doorgevoerd in ons beleid die met name gericht zijn op het verbeteren van het klantencontact. Daarom hebben we in de afgelopen maanden twee extra medewerkers aangetrokken om daarbij een belangrijke rol te spelen.

Zoals aangegeven hebben we de afgelopen maanden enkele veranderingen doorgevoerd in onze webwinkel, waarvan de belangrijkste zijn:

1. Maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 13.00 spreekuur met een medewerker van ons bedrijf op een vast telefoonnummer (zie contactinformatie website). Buiten deze uren kan er ook worden gebeld, maar dan kunnen we niet altijd opnemen omdat de medewerker die spreekuur verzorgt dan ook met andere werkzaamheden binnen het bedrijf bezig is.

2. We bieden de klant de mogelijkheid om voor € 2,95 hun bestelling aangetekend te laten verzenden. De zending is standaard tot € 500 verzekerd en de klant kan de bestelling volgen via Track & Trace. Hierdoor kunnen verzendingen niet kwijt raken of worden ontvreemd.

3. We hebben onze bedenktermijn verhoogd tot 14 dagen en het retourbeleid staat duidelijker vermeld (aparte informatiepagina) op onze website.

Daarnaast zijn we bezig met:

1. het aanmaken van een chatmodule op de website waardoor de klant ook gratis met ons contact kan opnemen om vragen te stellen.

2. het bieden van de mogelijkheid om met een acceptgiro te betalen.

3. het aanbieden van de mogelijkheid om producten op te (laten) halen op ons kantoor.

Beter gezegd, we blijven steeds bezig om onze service te verbeteren, ook in de toekomst.

Mvg,

SmartGamer.nl

ve
door verwijderd - Nov 16, 2011 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben blij te lezen dat er positief gereageerd wordt op de genoemde kritieken. Het is ook niet mijn bedoeling om smartgamer.nl zwart te maken of iets dergelijks. Ik heb puur gereageerd op eerdere ervaringen en de mijne gedeeld. Daar zijn dit soort sites ook voor bedoeld.

Het is dan ook prettig te lezen dat smartgamer.nl wat doet met de genoemde kritieken.

Hopelijk draagt dit op een positieve manier bij aan de service die je mag verwachten van een winkel (en dus ook een online winkel).

ve
door verwijderd - Nov 21, 2011 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

2. We bieden de klant de mogelijkheid om voor € 2,95 hun bestelling aangetekend te laten verzenden. De zending is standaard tot € 500 verzekerd en de klant kan de bestelling volgen via Track & Trace. Hierdoor kunnen verzendingen niet kwijt raken of worden ontvreemd.

????? ik vraag al dagen om het track en tracenummer, krijg ik de melding dat jullie over zijn gegaan op een andere pakketdienst nl DPD en ik zou het nummer vh weekend krijgen. Niks gekregen dus, ik heb jullie inmiddels een mail gestuurd dat ik mn geld terug wil.

Waarom de mensen de keus geven om voor 2,95 het pakket aangetekend te laten bezorgen? Jullie kunnen het toch niet waar maken!

ve
door verwijderd - Nov 21, 2011 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

smartgamer schreef op woensdag 16 nov 2011, 13:21: Beste Kassa Vara Lezers,

Wij hebben er enige tijd voor gekozen om niet te veel te reageren op de berichten op dit forum, omdat klanten een plaats moeten hebben waar zij hun verhalen en klachten kwijt kunnen. Bedrijven moeten zich daarin niet te veel mengen en niet proberen de klachten “weg te praten”. Wij vinden het beter om in een persoonlijk contact met de klant naar een oplossing te zoeken.

Het wordt echter een ander verhaal als er onwaarheden en halve waarheden op het internet worden verspreid. Daardoor kunnen klanten op het verkeerde been worden gezet. Daarom hier een reactie van onze kant.

In het lopende jaar hebben wij ruim 10.000 bestellingen aan onze klanten geleverd. In 98% van de gevallen zijn onze klanten tevreden over het verloop van hun bestelling. Dit betekent echter niet dat die 2% ontevreden klanten voor ons niet belangrijk zouden zijn. Daarom proberen wij via persoonlijk contact met de betreffende klanten al deze zaken op te lossen. Ons doel is immers om zo dicht mogelijk bij 100% tevredenheid uit te komen !

Hieronder een reactie van onze kant op de recente berichten:

@Barbera14
Wij begrijpen dat u ontevreden was over het verloop van uw order. We vinden het alleen jammer dat u een negatieve review over ons schrijft, maar niet vermeld dat deze zaak inmiddels is opgelost. U bent daarin overigens niet de enige. Bij bijna alle negatieve reviews die geschreven worden, vindt er geen update van de review plaats als de klacht wordt opgelost.

@Websiteeigenaar Vanaf de start van onze webwinkel hebben wij altijd de betaaloptie rembours aangeboden (vorm van achteraf betalen). Wij overtreden daarbij dus geen enkele wet. Wij zijn daarnaast ook bezig met de mogelijkheid om klanten de mogelijkheid te bieden om via een acceptgiro te betalen.

@TdeHond Indien u onze gehele algemene voorwaarden had gelezen, dan had u kunnen zien dat als binnen de garantieperiode een product niet correct werkt of mankementen vertoont, dat dan altijd de mogelijkheid bestaat het product te retourneren. Het is niet mogelijk een product te retourneren wanneer de verpakking eraf is gehaald en de klant vervolgens vaststelt dat het product toch minder leuk is dan verwacht. Wij kunnen dit product dan namelijk moeilijk nog verkopen.

@Jaidy Het eerste deel van uw bestelling was binnen 2 dagen geleverd. Helaas was het tweede van uw bestelling niet op voorraad. Wij werken met externe leveranciers waardoor wij afhankelijk zijn van de informatie die zij ons verstrekken. In ongeveer 98% van de gevallen is de informatie van onze leverancier correct en kunnen wij de bestelling afleveren binnen de aangegeven levertijd. Helaas hebben wij voor het door u bestelde product een onjuiste levertijd doorgekregen, waardoor uw bestelling veel vertraging heeft opgelopen. Wij willen onze excuses hiervoor aanbieden

@Zinook:
Wij zijn nog steeds lid van het thuiswinkelkeurmerk: http://www.thuiswinkelkeurmerk.info/wms/leden.php?lid=444.
Daarnaast zijn wij ook aangesloten bij het MKBOk keurmerk en we zijn in de afrondende fase van het Webshop Keurmerk. Wij zijn bezig met het opnieuw indelen van onze website en daarbij zijn de keurmerken tijdelijk van de website afgehaald. Maar zoals vaker wordt aangegeven is een keurmerk niet het belangrijkste. Het gaat inderdaad om betrouwbaarheid naar alle klanten toe.

Conclusie: Wij hebben het afgelopen jaar meer dan 10.000 orders goed afgehandeld. In het Kassa-forum, dat uitsluitend bedoeld is voor het uiten van klachten, zijn in totaal 9 klanten die een negatief bericht hebben geschreven over onze webshop. Al deze klachten hebben wij met de betreffende klanten kunnen oplossen. U kan daarnaast op het internet ook honderden positieve reviews over ons bedrijf vinden.

Voor alle duidelijkheid: ieder klacht is er één te veel ! Ons streven is om alle klanten te tevreden te stellen. Er gaan natuurlijk wel eens dingen mis. Dan zullen we altijd proberen tot een oplossing te komen via telefonisch of e-mailcontact.

Met vriendelijke groeten,

SmartGamer.nl

Maar je vergeet even te vermelden dat je je bedrijf smartgamer opgeheven hebt en onder een andere naam verder gegaan bent.Uitschrijving KVK: https://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?zk=0&url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=244680170000

Geselecteerde inschrijving Help
Naam: Smartgamer.nl
Vestigingsadres: Mathenesserlaan 315
Vestigingsplaats: 3021HL ROTTERDAM
KvK-nummer: 24468017
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister

Het is nu geen smartgamer meer, maar smartgaming4less. Ja, zo kun je inderdaad weer met het hele spel opnieuw beginnen.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2011 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Zinook,

Jammer dat u uw oordeel baseert op onjuiste informatie. Wij zijn ruim 2 jaar geleden begonnen als eenmanszaak onder de naam SmartGaming4Less. Vervolgens hebben wij na ongeveer een half jaar onze bedrijfsnaam gewijzigd in SmartGamer (makkelijker te onthouden voor klanten). Afgelopen zomer is de rechtsvorm van ons bedrijf gewijzigd van een eenmanszaak in een Vennootschap onder Firma omdat er een 2e vennoot toetrad tot het bedrijf. De Kamer van Koophandel registreert dit als een uitschrijving van de eenmanszaak uit het handelsregister, terwijl de V.O.F. wordt ingeschreven in het handelsregister. Ons bedrijf staat overigens nog steeds ingeschreven onder de naam SmartGamer. https://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframeset.asp?zk=0&url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=535176010000 .

We hopen dat u in het vervolg de moeite neemt om eerst contact met ons op te nemen voordat u berichten plaatst die onjuist zijn.

Mvg,

SmartGamer.nl

Beste tammie71,

Uw bestelling stond klaar voor verzending, maar de Track & Trace code was nog niet actief. Daarom had het toezenden van de betreffende Track & Trace code nog geen zin. De Track & Trace code wordt pas actief in de avond nadat de verzending is gearriveerd op het depot van DPD. U heeft ons gisterochtend een mail gestuurd dat u de bestelling wilden annuleren en wij hebben uw verzoek gehonoreerd. Wij hebben de restitutie aansluitend laten plaatsvinden en die zult u vandaag of morgen ontvangen.

Mvg,

SmartGamer.nl

ve
door verwijderd - Nov 22, 2011 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

De leverancier heeft uw bestelling niet geleverd dit weekend,
waardoor een pakketnummer niet mogelijk was.

Dit kreeg ik als antwoord waarom ik geen pakketnummer had ontvangen, dus ga niet zeggen dat mijn bestelling klaar stond, maar het maakt verder niet uit. Ik zit met smart op mijn centjes te wachten.

Ik hoop alleen dat je wat gaat doen met al de klachten, geloof me zo raak je het vertrouwen heel snel kwijt.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2011 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb (om een paar Euro's te besparen) een DVD-box besteld via Smartgamer.

27 november: De bestelling zelf verliep vlekkeloos, meteen diezelfde dag nog via e-mail een bevestiging van verzending.

28 november: Het pakket was in huis. Tot dusver een bijzonder prettige ervaring.
De DVD-box was echter beschadigd.

29 november: Ik stuur een e-mail naar Smartgamer met de vraag hoe ze het beschadigde artikel gingen oplossen.

1 december: Nog steeds geen reactie. Weer een e-mail gestuurd.

2 december: Een dag later en nog steeds geen reactie. Toen maar een bericht via het contactformulier van de website gestuurd. Daarop kwam wel een reactie, met de vraag of ik een foto kan sturen van de beschadiging. Ze kunnen die dan aan de verzendpartij laten zien.

3 december: Ik stuur een foto van de beschadiging via e-mail.

7 december: Nog steeds geen reactie. Dan maar weer een e-mail sturen of er al iets bekend is.

10 december: Wederom nog steeds geen reactie. WEER een e-mail gestuurd. Alsnog geen enkele reactie.

14 december: Vanwege het gebrek aan reactie via de e-mail, het telefoonnummer op de site maar een keer gebeld. Daar neemt herhaaldelijk niemand op.

Een negatieve feedback gegeven op Trustpilot. Binnen een uur een reactie van Smartgamer (Randy Bais) op Trustpilot. Dat ze wel degelijk een e-mail hebben gestuurd (dat zou een van de allereerste e-mails zijn die niet aankomen hier, maar goed). Dat de telefoon niet werd opgenomen was omdat er nog niemand aanwezig was (er blijkt een verkeerde tijd op de website te staan waarop ze telefonisch bereikbaar zijn).

Hij stuurt alsnog een e-mail hierna dat ze nog geen reactie hebben gekregen van de verzendpartij. Ik vraag hem hoe lang hij denkt dat het nog duurt voordat ze een reactie krijgen. Hij zegt: eind deze week, uiterlijk begin volgende week. Ik zeg hem dat ik dan uiterlijk begin volgende week een reactie verwacht.

22 december: "begin volgende week" is al twee dagen voorbij. Ik stuur weer eens een e-mail. Uiteraard geen reactie. Vandaag probeer ik het telefoonnummer nog een keer, maar dat is herhaaldelijk in gesprek.

Conclusie: Bestelling en levering uitzonderlijk snel en correct, maar verwacht niets van Smartgamer als er iets mis gaat. Het gebrek aan communicatie en het gewoon stelselmatig niet reageren op e-mail is op het schandalige af. Als ik dit had geweten van te voren had ik maar een paar Euro's meer betaald bij een bedrijf waar ze wel goede klantenservice hebben. Dit is voor mij in ieder geval zeker de laatste keer dat ik bij hun iets bestel.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2011 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Net telefonisch contact geweest. De mevrouw aan de lijn vond het niet vreemd dat ik geen e-mails meer kreeg, want ik had al antwoord gekregen op mijn vraag, namelijk dat ze wachtten op een reactie van de verzendpartij en dat er eigenlijk te weinig mensen rondlopen om op e-mails te reageren. Ook zei ze er nog bij: "Je betaalt bij ons wat minder, en dat betekent dat we niet dezelfde service kunnen leveren als bijvoorbeeld een groot bedrijf als Bol.com. Dus je betaalt wat minder, maar daarvoor krijg je dan ook wat minder service."

Er werd verder nog gezegd dat het waarschijnlijk neer zou komen op: óf het product terugsturen en een tegoedbon krijgen, óf het product accepteren zoals het is (dus beschadigd houden).

Zoals ik al zei: dit was voor mij de laatste keer dat ik bij Smartgamer iets besteld heb.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2012 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wou dat ik deze site had gevonden voor ik mijn bestelling deed.. de site leek zo professioneel... Smartgamer is alles behalve dat.. Ik heb iets besteld en heb dezelfde dag of de dag erna al direct een email verstuurd om de bestelling te annuleren. Ik heb het product alsnog ontvangen, en het was niet eens nieuw. Er zaten scheurtjes in de doos en hij was al eerder geopend. De oude sticker zat er nog op maar er was een nieuwe overheen geplakt, waardoor je kan zien dat hij geopend is geweest. Nu wil ik het retourneren, maar ik kan ze niet bereiken via telefoon of email. Er word niet gereageert op de email en de telefoon werkt niet. Belachelijk trouwens dat je 15 cent per minuut moet betalen om te bellen, terwijl het hun fout is...

ik lees dat je 97% tevreden klanten hebt? Daar geloof ik niks van, en al is het wel zo, dan vind ik 30 ontevreden klanten per dag (aangezien je 1000 bestellingen per dag hebt zoals je eerder vermelde) niet iets om trots op te zijn. 3% is wel erg hoog als je zoveel klanten hebt.

Ik ben bang mijn artikel retour op te sturen, straks krijg ik mijn geld ook nog eens neit terug, ik kan ze niet eens bereiken...

ve
door verwijderd - Jan 5, 2012 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op 19 december de DVD box van desperate housewives seizoen 7 voor mijn vriendin besteld. De 28 december nog geen DVD box geleverd en gebeld naar 0900 9999101 (er kan volgens de site alleen gebeld worden tussen 10:00 en 12:00). De betaling was ontvangen en er werd verzekerd dat de box 29 december maar uiterlijk 29 december aan zou komen. Dit zou te maken hebben met de kerstdagen. Aan een kant wel logisch. Nu, 5 januari nog steeds geen DVD box ontvangen. Geen reactie op e-mails, telefonisch niet meer te bereiken, telefoonnummer is inmiddels verwijderd van de website. Ik ben ook belazerd door smartgamer. Meneer Randy Bais is niet te vertrouwen. Bestel hier niet.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2012 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een rectificatie van mijn vorige post op donderdag 5 jan 2012, 10:20 is toch op zijn plaats. Ik kan niets zeggen over de ervaringen van andere mensen, dit is mijn eigen ervaring die ik deel. Enige nuancering is op zijn plaats.

Vandaag toch nog telefonisch contact gehad met iemand van smartgamer. Op de hoogte gesteld van de veel te lange levering en dat de DVD nog steeds niet binnen was. Ik stelde voor het aankoopbedrag teruggestort te krijgen op mijn rekening. Verrassend genoeg direct een instemming met mijn voorstel en vrijwel direct een bevestigingsmail gehad:

Naar aanleiding van uw verzoek tot restitutie is ordernummer ---- vervallen.
De opdracht tot restitutie heeft plaatsgevonden.
U kunt het bedrag binnen 5 werkdagen tegemoet zien op uw rekening.

Onze excuses voor het ongemak. U kunt de kortingscode ---- gebruiken
bij een volgende bestelling.

Met vriendelijke groet,

SmartGamer.nl

Mijn frustratie is wellicht een gevolg van verwend te zijn geraakt door andere webshops waarbij het product wel direct verstuurd wordt en indien niet op hierover bericht gegeven wordt. Bij smartgamer is deze procedure kennelijk anders wat naar mijn mening niet bepaald in hun voordeel werkt. Ik moet echter wel zeggen dat deze oplossing voor mij enigszins werkt, ik heb de toezegging dat mijn geld wordt teruggestort, maar eigenlijk wilde ik gewoon die dvd box zonder dit gedoe.

Nu ik een aantal malen telefonisch contact heb gehad met smartgamer (ook telefonisch contact over mijn vorige post hier), zou ik niet per definitie geen bestelling meer plaatsen bij smartgamer, wel na eerst telefonisch contact gehad te hebben.

Nu is het wachten op de restitutie.

Groet,
Martin

ve
door verwijderd - Jan 8, 2012 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

zinook schreef op donderdag 30 dec 2010, 14:11: Ik vraag mezelf af wat de waarde is van het thuiswinkelkeurmerk.

Wat zijn jullie ervaringen met het thuiswinkel keurmerk? Kijken jullie of een site ook zo'n keurmerk heeft of maakt het jullie niet uit of een site een keurmerk heeft?

De "waarde" van thuiswinkelkeurmerken is waardeloos.
Er is geen enkel verband tussen kwaliteit of een keurmerk.

Keurmerken maken een artikel alleen maar onnodig duurder.
Keurmerken zijn bedoeld om slechte artikelen toch te kunnen verkopen, omdat het vertrouwen moet wekken bij de consument.

Keurmerken zijn dus bedacht door de verkopende partij, uitsluitend dus bedoeld om de omzet te verhogen, niets meer of minder.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2012 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allicht ten overvloede, omdat er al zoveel negatieve berichtgeving over smartgamer is.

Op 27 december een spel besteld. Na een week was er nog niets geleverd, dus heb ik contact met de klantenservice opgenomen. Per email kreeg ik de reactie dat mijn bestelling door de post retour afzender gestuurd zou zijn. Zij hadden het direct opnieuw verstuurd, dus na twee dagen zou ik het ontvangen. Er is tot dusver nog steeds niet geleverd. Na vier pogingen de klantenservice telefonisch te bereiken kreeg ik een medewerker aan de telefoon, maar zij kon echter geen beslissingen nemen. Zij zou het doorgeven aan een collega. Indien ik de order wilde annuleren diende ik daar een schriftelijk verzoek voor in te dienen. Dat heb ik gedaan in de hoop mijn geld terug te krijgen. Afwachten hoe snel ik hierop een reactie krijg.

Ik bestel bij diverse webshops en heb nooit problemen gehad. Hier gaat de verzending tot twee keer toe fout. Hooguit opvallend te noemen, zonder te concluderen bij wie de fout ligt. Mijn ervaring is uiterst negatief. Indien ik mijn geld retour ontvang zal ik dat ook hier vermelden.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2012 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling op bovenstaande: Op mijn email met het verzoek geld terug te storten kreeg ik een nette email terug, waarin stond dat ik het geld na drie werkdagen terug zou krijgen. Inmiddels is dit gebeurd. Ik ben blij dat het nu toch goed is afgelopen, maar vind het jammer dat het op deze manier is gegaan.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2012 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb op 19 december 2011 een dvd van de serie Supernatural besteld bij Smartgamer. Na de beloofde leverdatum geen pakket ontvangen en heb via de mail (Randy Bais en Monique van Hoeven) gevraagd waar onze bestelling bleef. Hierop kregen we antwoord terug dat levering niet mogelijk bleek omdat de levering van de leverancier vertraagd was. Hierbij gaven ze aan dat ze de levering een week later verwachtten. Het was tevens mogelijk het bedrag te laten terugstorten, echter we wilden toch graag de dvd ontvangen en hebben gekozen om een week te wachten.

Op 2 januari echter nog steeds niks ontvangen en hebben we nogmaals contact opgenomen met Randy Bais met de vraag waar de bestelling bleef. We kregen hierop terug dat de bestelling net met de post verstuurd was en dat de bestelling in 1 - 3 werkdagen geleverd zou worden.

Op 8 januari echter nog steeds niks ontvangen! We hebben nogmaals contact opgenomen met Randy en opgemerkt dat we ons langzaamerhand bedrogen voelden. We hebben Randy gevraagd snel met een oplossing te komen.

Dezelfde dag kregen we een mail van Monique met het antwoord dat Smartgamer navraag zou doen bij TNT of er een retour op onze naam stond...???

Op 16 januari nog steeds geen bericht. We hebben een mail gestuurd dat we lang genoeg gewacht hadden en dat we ons geld terug wilden.

Dezelfde dag nog bericht terug van Randy dat hij onze vraag in behandeling ging nemen en dat we terugkoppeling kregen binnen 48 uur.

Op 20 januari echter weer geen bericht en heb nogmaals een mail verstuurd met het verzoek op dezelfde dag nog terugkoppeling te krijgen over het terug te storten bedrag.

Op 23 januari nog steeds geen bericht. Ik heb via de site van Ideal verschillende klachtenformulieren ingevuld en een jurist heeft mij al laten weten contact op te nemen met Smartgamer. Tevens ga ik deze week aangifte doen bij de politie wegens fraude indien het geld niet overgemaakt is. Daarnaast overleg ik met mijn bank wat ik kan doen om deze praktijken voor Smartgamer zo moeilijk mogelijk te maken. Wellicht ga ik het bankrekeningnummer doorgeven als zijnde een rekeningnummer waarmee fraude wordt gepleegd.

Jammer dat ik zoveel moeite moet doen om hopelijk iets geregeld te krijgen bij Smartgamer. Mijn tip: bestel hier niet!

ve
door verwijderd - Mar 9, 2012 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

en hier in 2012 is het nog steedts een puinzooi bij smartgamer ik ben nu alweer 11 dagen aan wachten op mijn bestellen ik ben nu elke dag aan mailen want natuurlijk pakken ze de telefoon niet aan maar ook dat werkt niet ik heb al gemailt dat ik mijn geld terug wil of wat dan ook ze reageren gewoon nergens op wat moet ik nu verder doen om mijn geld terug te vorderen

met vriendelijke groet

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 09:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mirtje,

blijven klagen op recensie-sites (zoals tweakers / truspilot / etc) en hier! Het lijkt of meneertje Bais die sites beter in de gaten houdt dan zijn eigen mailbox!

Toen ik problemen had met Smartgamer, heb ik behalve op recensie-sites ook een klacht ingediend bij Martplaats (waar ze ook adverteren) en hun "thuiswinkelkeurmerk". Mocht dat niet lukken, kun je evt. aangifte doen bij de Politie.

Maar hij zal de TNT wel weer de schuld geven dat pakketjes en brieven daar zijn zoekgeraakt. Die smoes heb ik ook al te vaak van hem gehoord/gelezen. Of dat ze bezig zijn de bereikbaarheid te verbeteren, bla bla bla ......

Jammer dat het na al die tijd het nog steeds huilen met de pet op is met die man!

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

goededag rwelshof

bedank voor je reactie ik ga kijken wat ik ken doen want ik wil toch heel graag mijn geld of mijn product hebben ik ga eens via marktplats proberen
daar zat ik ook al aan te denken om aangifte te gaan doen bij de politie want dit ken niet zo lang door gaan

bedankt en ik zal op de hoogte houden wat er is gebeurt
met vriendelijke groet mirtje

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste

nou mijn man is er mee gaan bemoeien en het is als volg
de bestelling is niet meer leverbaar zo als ik niet anders verwacht heb
we hebben de mail gestuurt dat we rechtelijke stappen gingen onder nemen
als we onze betaling niet in een schapelijke tijd terug op de bank hadden kregen we een mail terug dat de betaling niet binnen was nou het is 10 dagen terug en we hebben via ideal betaalt dus 10 dagen nog geen geld binnen hmmm lijkt me heel erg sterk nu is het dus afwachten als we ons geld terug krijgen gestort want een tegoed bon is all helemaal niet waar we op staan te wachten

met vriendelijke groet
ps de tips hier zijn geweldig bedank mensen

ve
door verwijderd - Mar 11, 2012 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle keurmerken zijn niets waard.
Het is een verkooptruc om vertrouwen te wekken en om je omzet te verhogen.
Een keurmerk biedt geen enkele garantie of waarborg, webwinkels met een keurmerk moet je dus mijden, het is oplichting en ze maken produkten onnodig duur.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2012 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit me aan bij mensen die zich opgelicht voelen door die randy bais en bianca bais.

Ik heb inmiddels 10 mails verstuurd en krijg gewoon 0 reactie van hun.
Nu na de laatste bedreiging die ik heb gedaan over dat ik stappen ga ondernemen krijg ik plots deze mail:

"Beste C. Schotman,

N.a.v. het toezenden van het ordernummer nemen we uw vraag in behandeling.
Terugkoppeling vindt tijdens werkdagen binnen 24 uur plaats.

Mvg,
Smartgamer.nl"

ik vind het een vreemde zooi. En ga nu uitzoeken welke stappen ik kan ondernemen tegen deze jongen man uit rotterdam.

Het liefste zie ik hem in het programma van kassa of tros opgelicht voorbij komen.

groetjes

Chantal

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 00:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik ben er in getrapt .
25 juni heb ik een spel besteld en nog steeds niks binnen .
2x een fout bij de verzending zegt hij ?????
ik dacht ook ik koop het spel nieuw bij wat leek een betrouwbare site maar helaas kan hij niet waarmaken wat hij mailt .
ik hoop op een goede afloop anders ga ik stappen ondernemen .
dus als er nog goede tips zijn zou ik die graag ontvangen dat scheelt mij weer een hoop zoek werk .
ik heb al veel gevonden maar je weet nooit waar iemand anders me mee kan helpen .
mvgrt

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

marktplaats doet ook niet veel .
het is gewoon belachelijk dat marktplaats mensen toelat die de boel bedonderen .
je leeest het heel vaak dat mensen iets kopen via marktplaats en dat het dan fout gaat . vaak zijn het ook nog eens van die eendags vliegen .
maar altijd wel het zelfde ip adres dus marktplaats kan genoeg doen om dit bedrog tegen te gaan .
ook heb ik dus via marktplaats deze zaak gevonden en het leek betrouwbaar maar helaas .
mp zou hier ook meer aan moeten doen en zo iemand weren van de site .

mirtje25 schreef op zaterdag 10 mrt 2012, 10:48: goededag rwelshof

bedank voor je reactie ik ga kijken wat ik ken doen want ik wil toch heel graag mijn geld of mijn product hebben ik ga eens via marktplats proberen
daar zat ik ook al aan te denken om aangifte te gaan doen bij de politie want dit ken niet zo lang door gaan

bedankt en ik zal op de hoogte houden wat er is gebeurt
met vriendelijke groet mirtje

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

inmiddels 2 weken verder en een mailtje gekregen waar in staat dat mijn geld terug gestort is .
even gekeken op mijn rekening en JAAAAAAAAA mijn geld is terug gestort .
nu een spel gaan bestellen bij iemand anders ik hoop dat het goed gaat .
ik ben er verder vanaf .
succes voor de gene die nog niet zo ver zijn .
grtjsssss

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

dafkenac schreef op maandag 9 jul 2012, 17:25: inmiddels 2 weken verder en een mailtje gekregen waar in staat dat mijn geld terug gestort is .
even gekeken op mijn rekening en JAAAAAAAAA mijn geld is terug gestort .
nu een spel gaan bestellen bij iemand anders ik hoop dat het goed gaat .
ik ben er verder vanaf .
succes voor de gene die nog niet zo ver zijn .
grtjsssss

Fijn dat het opgelost is! Moet je wel eerst klagen op dit forum, maar je geld is terug!

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja het is geen reclame voor hem .
ik snap niet goed waarom hij zo doet hij gooit zijn eigen ramen in .
maar ja ik ben er vanaf pfffffff ;-)

zinook schreef op maandag 9 jul 2012, 18:07:
dafkenac schreef op maandag 9 jul 2012, 17:25: inmiddels 2 weken verder en een mailtje gekregen waar in staat dat mijn geld terug gestort is .
even gekeken op mijn rekening en JAAAAAAAAA mijn geld is terug gestort .
nu een spel gaan bestellen bij iemand anders ik hoop dat het goed gaat .
ik ben er verder vanaf .
succes voor de gene die nog niet zo ver zijn .
grtjsssss

Fijn dat het opgelost is! Moet je wel eerst klagen op dit forum, maar je geld is terug!

ve
door verwijderd - Nov 24, 2012 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga meestal voor een nieuwe site ontdek ook naar google en dan google ik meestal op revieuws. Ik zocht op smartgamer en kwam bij kassa terrecht, meestal als je daar op de site staat is het niet best.

Mijn zus had laatst ook wat besteld bij smartgamer, en dat is prima verlopen. En dus wil ook een bestelling plaatsen ik wil na afrekenen gaan en bekijk dan nog even de betaalvoorwaarden en bestelmethode.

Nu staat er onde de voorwaarden andere verzendkosten dan hij bij het winkelwagentje aan geeft.

EN WEL:

Aangetekende Verzekerde Verzending met Track & Trace

- De klant tekent af bij ontvangst van het pakket.
- Het track & trace systeem houdt u op de hoogte van het verloop van uw zending.

- Bestellingen zijn standaard verzekerd tot € 500,-.

De verzendkosten zijn standaard €4,95,- voor de gehele zending als de bestelling onder de 50 euro is.
Bij bestellingen boven de 50 euro rekenen we 2,95 euro verzendkosten.

Internationaal Aangetekende Verzekerde Verzending met Track & Trace

- De klant tekent af bij ontvangst van het pakket.

- Het track & trace systeem houdt u op de hoogte van het verloop van uw zending.

- Bestellingen zijn standaard verzekerd tot € 500,-.

De verzendkosten zijn standaard €4,95,- voor de gehele zending.

DUS IK BEL, helemaal na het lezen van deze reacties.
Ik word te woord gestaan door een mevrouw, en ik vraag waarom er verzendkosten track en trace €5,95 staat en in de voorwaarden €4.95 en als ik boven de 50 euro heb zou dat €2.95 zijn.
Waarom ik dan €5.95 moet betalen en wanneer komt die correctie.

Ze wist nergens van en dat de verzendkosten €5.95 zijn en waar dat stond; Ik zeg in de voorwaarden betalingen en verzending op jullie site.

Ze zegt dat de website dan aangepast moet worden en dat er niet eerder dan maandag na gekeken kan worden. En als ik het dan toch zo goedkoop wou bestellen ik maar andere website moest bekijken waar de verzendingen gratis waren. Ik zeg dat vraag ik niet, ik wil een bestelling plaatsen en ik wil best verzendkosten betalen. Maar dan wel wat aangegeven word. Ze zegt ik moest maar ergens anders bestellen. Ik zeg ik vind dit een heel vreemd gesprek, en het gesprek beeindigd.

Ze zijn wel erg goedkoop wat xbox spellen, iemand nog leuke tip waar ik goedkoop kan bestellen.
Maar ja is goedkoop bij hun duurkoop gezien de reacties hier.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2012 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Keurmerken zeggen helemaal niets, ook de bekenden niet.
Elk ondernemertje kan er 1 kopen of maken.
Het biedt geen enkele garantie, het is alleen bedacht om een vals gevoel van vertrouwen te kweken bij de consument.
Een simpele verkooptruc dus en zolang het gros maar blijft geloven in die onzin blijft het een lucratieve bezigheid.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2012 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Randy kan wel iedere keer proberen te laten zien dat hij met een oplossing komt, maar ook ik loop tegen problemen aan bij deze webshop. Op 26 november heb ik twee spellen besteld bij deze webshop. 1 spel heb ik ontvangen zonder boekje of registratienummer. Het spel valt dus gewoon niet te gebruiken.... Het andere spel moest worden besteld en had een levertijd van vijf tot zeven werkdagen. Vandaag is het 17 december en heb ik nog steeds geen spel. Ik heb hierover al meerdere malen een mail gestuurd aan Smartgamer, maar behalve een automatische reply dat ik binnen 48 uur een reactie krijg, ontvang ik niks. Vervolgens heb ik uit wanhoop een slechte recenssie geschreven op hun website. Maar hierop krijg je als reactie dat deze niet wordt geplaatst, omdat ik een onvoldoende heb gegeven. De enige mogelijkheid die je vervolgens hebt, is bellen voor 45 cent per minuut. Ook dat heb ik gedaan, maar vervolgens krijg ik als antwoord dat ik het spel zonder boekje binnen 14 had moeten retourneren!!!!! Hoe kan ik dat nu weten wanneer ik geen reactie krijg op mn mails! Fijn Sint kado! Conclusie: nog steeds een onbruikbaar spel in huis en 1 spel nog steeds niet ontvangen en wel al bijna een maand geleden betaald! Ik zal in deze webshop dus iig NOOIT meer bestellen.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2012 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mede klagers,

Ik sta er van versteld dat deze randy incl zijn vriendin nog steeds hun webshop hebben. Ik had ook spellen besteld, waarvan eentje geheel onbruikbaar gewoon is.
Toen ik mijn spellen al maar niet kreeg heb ik boze berichten geplaatst die hier boven staan.
Na het plaatsen kreeg ik dreig telefoontjes. Waarvan ik versteld stond. Ze zouden aangifte doen enz.
Daarvan heb ik weinig gemerkt. Maar hoop dat er via kassa een keertje wat aan wordt gedaan aangezien het er steeds meer zijn. En op het moment dat je gaat klagen bedreigd wordt.

Vreemde lui, maar wel een wijze les. Koop ze voortaan wel in de winkel de spellen ed.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2012 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

opgelicht ja hoor ook door smartgamer
het zelfde verhaal bestelling nooit gehad
levering vandaag besteld vandaag verzonden niet dus
per telefoon onbereikbaar
de mails beantwoorden met heel veel moeite en vol met leugens en uitvluchten
het is altijd postnl die het pakket verduisterd maakt,de toeleverrancier is te laat enz:
en dan word het stil bij smartgamer je hoort niets meer
dus geld weg en geen levering
voor mij is het echt oplichting van de firma smartgamer
ik ben nu de adverteerders waar smartgamer adverteerd aan het aanschrijven
en kreeg van marktplaats.nl door dat je het beste bij de politie aangifte kunt doen.
misschien een tip ik ga er morgen mee beginnen want je moet wel wat dingen opzoeken

www.mijnpolitie.nl

v/d broek
eindhoven

ve
door verwijderd - Jan 2, 2013 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

bekende verhalen hierboven.
18 december besteld, zogenaamd de 24ste verzonden.
Vandaag (2 januari) nog steeds niks.
Als je nog niet hebt besteld: doe het niet.
Als je wel al hebt besteld en ook telkens met een kluitje het riet in wordt gestuurd: doe aangifte.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste mensen als u ook door smartgamer bent bedrogen probeer dit dan
op meer sites te plaatsen
hoe meer mensen hun verhaal doen hoe slechter hun beoordeling word
en dat wil waarschijnlijk wel helpen
hier wat sites
trustpilot.nl
budgetgamming.nl
beslist.nl
tweakers.nl
opgeletopinternet.nl
consumwijzer.nl
tv meldpunt groeten van max
ik heb ze al bij allemaal aangemeld

ve
door verwijderd - Jan 5, 2013 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

vandenbroek48 schreef op vrijdag 4 jan 2013, 23:58: beste mensen als u ook door smartgamer bent bedrogen probeer dit dan
op meer sites te plaatsen
hoe meer mensen hun verhaal doen hoe slechter hun beoordeling word
en dat wil waarschijnlijk wel helpen
hier wat sites
trustpilot.nl
budgetgamming.nl
beslist.nl
tweakers.nl
opgeletopinternet.nl
consumwijzer.nl
tv meldpunt groeten van max
ik heb ze al bij allemaal aangemeld

Ik heb dat toentertijd ook gedaan bij Trustpilot maar na een tijdje kreeg ik een mail dat mijn melding verwijderd zou worden omdat Smartgamer aangegeven had dat dit onterechte kritiek was. Ik kon daar een weerwoord op geven maar aangezien deze mail van Trustpilot in mijn spambox terecht was gekomen, was ik te laat met reageren en was mijn recensie verwijderd. Ik heb toen nog wel gemaild dat er vanzelf meerdere slechte recensies zouden komen als dit bedrijf zo door zou blijven gaan.

Helaas worden de slechte recensie volgens mij vaker verwijderd dan zou mogen en daarom kunnen ze nog lang doorgaan op deze manier. Maar alle beetjes helpen en als je je spambox goed in de gaten houdt, dan kun je misschien op tijd aangeven dat je recensie terecht is en dat je deze daar wilt laten staan.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed nieuws (en dat mag ook best gemeld worden), mijn geld is teruggestort door smartgamer na een toezegging van Randy himself. Dit omdat het spel helaas was uitverkocht.
18 december besteld, 18 januari mijn geld retour.
Toegegeven, als het gelukt was met smartgamer had ik 8 euro en 9 cent bespaard ten opzichte van Bol. Maar mijn bestelling van Bol lag wel al een dag na de bestelling op de mat en mocht eventueel achteraf betaald worden met een acceptgiro.

ve
door verwijderd - May 4, 2013 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via bol.com werd ik gelinkt naar Smartgamer.nl. Via Smartgamer een spel gekocht voor de verjaardag van mijn zoon, omdat ik dacht dat bol.com niet zomaar een site zou linken aan hun goede naam. (ik weet het ...dom) In plaats van Fallout ontving ik Tigerwoords. Het verkeerde spel dus, terwijl er op de pakbon wel fallout vermeld staat. Het enige wat ik te horen krijg is dat ze het wel uit gaan zoeken. Ik bestel al jaren via internet. Meestal bij bol.com of wehkamp. Nooit problemen gehad. Zelfs met het retourneren van artikelen of vragen niet. Je krijgt gewoon direct antwoord of ze bellen je en is er zonder problemen tot een oplossing te komen. Iets wat je als klant ook verwachten mag!
Bij Smartgamer gaat dat dus blijkbaar heel anders. Erg jammer en zeer frustrerend... Nooit dat ik er nog bestel.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2013 om 08:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na de zoveelste post die verwijderd werd door trustpilot probeer ik het hier maar eens.

"Knipt en plakt zn bericht wederom"

De zoveelste gedupeerde door www.smartgamer.nl

geschreven op 27-07-2013 Smartgamer.nl

Ordernummer: 46463

Na 3 weken gespeelt te hebben begaf het klikmechanisme van de linker analoogstick het al en zit nu met een fraai gezicht al ong 3 weken te wachten op een belletje of een mail omdat ik de helpdesk van www.smartgamer.nl al tientallen keren heb gevraagd wat mijn opties zijn, maar nog altijd niks, niet eens een mailtje. De levering was snel, en dat was t dan ook. Als er iets retour moet doen ze net of ze niet bestaan. WAARDELOOS!!!!

Voortaan liever wat meer geld uitgeven en goede service zoals ik dat bij de vertrouwde webshops altijd gehad heb..

Voor de mensen die niet bekend zijn met deze webshop; Voorkom dat je in dezelfde situatie als mij en velen anderen terrecht komt en opgescheept zit met een product dat defect is terwijl er nog gewoon garantie opzit.. Je kunt beter bij het vertrouwde blijven zodat je hier in ieder geval geen koppijn van zult krijgen.

Bestelgemak: eenvoudige webshop met goed overzicht

Levering: levering na 2 dagen in goede conditie

Klantenservice: LOL.. Er is tot nu toe na al die pogingen om contact te krijgen nog altijd geen sprake geweest van enige service..

Mijn beoordelingen worden over de site worden gerapporteerd ( vast en zeker door dat clubje met oplichters van de shop ) en vervolgens word deze verwijderd. En ik wil koste wat kost wat bekendheid over deze laffe streken van ze. Daarom dit bericht aan alle Nederlanders. Verspreid het woord, of niet.. Ik hoop dat er gamers zijn die een beetje voor mekaar opkomen.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2013 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

De waarde van thuiswinkelkeurmerken voor de fabrikant is dat je er meer klanten door krijgt en je een hogere prijs kan vragen.
Consument heeft er niets aan, het biedt geen enkele garantie, integendeel zelfs, er is geen enkele waarborg, behalve de rechten en plichten die wettelijk zijn vastgelegd.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2013 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook een webshop, en mag het thuiswinkel keurmerk voeren. Onlangs had ik wat vragen en heb ik thuiswinkel keurmerk gemaild en gebeld (meerdere malen) maar ik kreeg geen contact. Nu heb ik mijn abonnement bij hun opgezegd, omdat ik dit een kwalijke zaak vindt. Met alles wat ik lees over de keurmerken denk ik ook dat het geen waarde meer heeft. Dan heb je meer aan echte reviews, en dan bedoel ik niet de aangepaste versies van trustpilot.
Ik vind het echt heel jammer dat er zoveel malafide bedrijven op internet zijn. Ze zorgen er voor dat mensen argwanend worden.
Dit terwijl er zoveel webshops zijn (waaronder die van ons) die het wel heel goed doen.
Ook jammer om te lezen dat Bol.com zijn huiswerk niet doet. Ook ik verkoop via Bol en er wordt toch duidelijk omschreven in hun voorwaarden dat je je aan de regels moet houden. Er lijken dus weinig consequenties te zijn als je je niet aan de regels houdt. Zo ziet de klant ook door de bomen het bos niet meer.
Ik zou zeggen, als je ergens wil bestellen, bel ze gewoon even. Krijg je een goed gevoel dan zit het meestal goed. Nemen ze niet op/ word je niet teruggebeld dan weet je ook genoeg. En ga niet voor de goedkoopste, ook al is het nog zo verleidelijk!

Succes,
Suzanne Alles
Mooi Houten Speelgoed