Bijenkorf en garantie op kleding die kapot gaat na 1 jaar
In december 2010 kocht ik voor mijn vriend voor om en nabij 600 euro aan kleding op de herenafdeling van de Bijenkorf. Ik kocht expres bij de Bijenkorf omdat de Bijenkorf merken verkoopt die bekend staan om kwaliteit. Naar mijn verwachting zou aldaar gekochte kleding een langere levensduur moeten hebben dan 1 jaar. Deze week constateerde ik dat een polo met lange mouwen van het merk Fillippa K bij de knoopjes heeft losgelaten en daardoor is gaan scheuren. Dit bij normaal gebruik en aan het shirt is te zien dat het met zorg is gewassen. De Bijenkorf heeft mij na beraad laten weten dat garantie bij hen maar 1 jaar duurt en dat de enige tegemoetkoming die zij mij kunnen bieden is 50% korting te geven op hetzelfde shirt die nog in de collectie aanwezig is. Mij lijkt dit een sigaar uit eigen doos en ik ben dan ook niet akkoord gegaan. Nu zal de coupeur van de Bijenkorf het shirt met de hand repareren omdat deze niet eens beschikt over een overlockmachine. Ik voel me als regelmatige klant toch enigszins verbolgen want ik weet niet wat voor mij nu de meerwaarde is kleding te kopen bij deze zaak die pretendeert kwaliteit te bieden terwijl de levensduur minder is dan die van de goedkopere concurrenten die kopieën bieden van merken als Fillippa K maar echter met een langere levensduur.
--Bijenkorf heeft mij na beraad laten weten dat garantie bij hen maar 1 jaar duurt --
Hoezo Maar 1 jaar? het is nog geen 3 maanden later..............
Dus buiten de garantie ben je niet, ze hebben het recht het te repareren (ipv te vervangen) dus even afwachten of het daarmee naar wens wordt opgelost.
angeles.27 schreef op dinsdag 22 feb 2011, 19:02: In december 2009 kocht ik voor mijn vriend voor om en nabij 600 euro aan kleding op de herenafdeling van de Bijenkorf. Ik kocht expres bij de Bijenkorf omdat de Bijenkorf merken verkoopt die bekend staan om kwaliteit. Naar mijn verwachting zou aldaar gekochte kleding een langere levensduur moeten hebben dan 1 jaar. Deze week constateerde ik dat een polo met lange mouwen van het merk Fillippa K bij de knoopjes heeft losgelaten en daardoor is gaan scheuren. Dit bij normaal gebruik en aan het shirt is te zien dat het met zorg is gewassen. De Bijenkorf heeft mij na beraad laten weten dat garantie bij hen maar 1 jaar duurt en dat de enige tegemoetkoming die zij mij kunnen bieden is 50% korting te geven op hetzelfde shirt die nog in de collectie aanwezig is. Mij lijkt dit een sigaar uit eigen doos en ik ben dan ook niet akkoord gegaan. Nu zal de coupeur van de Bijenkorf het shirt met de hand repareren omdat deze niet eens beschikt over een overlockmachine. Ik voel me als regelmatige klant toch enigszins verbolgen want ik weet niet wat voor mij nu de meerwaarde is kleding te kopen bij deze zaak die pretendeert kwaliteit te bieden terwijl de levensduur minder is dan die van de goedkopere concurrenten die kopieën bieden van merken als Fillippa K maar echter met een langere levensduur.
Waar gaat het heen met de wereld als men na 14 maanden nog volop service verwacht. Op deze manier kunnen alle kledingwinkels wel opdoeken als men zoveel service zou moeten verlenen. Je hebt voor 600euro aan kleding gekocht maar je verteld niks over de prijs van dat shirt. Ik vind het al heel knap van de Bijenkorf dat ze de ' klacht' überhaupt in behandeling nemen.
14 maanden een shirt gebruiken en dan niet tevreden zijn als men je 50% korting aanbied op een volgend shirt. Mijn hemel wat een instelling heeft consument in 2011.
Maar als antwoord op je vraag. Ik zou die 50% kortingsbon aannemen en blij zijn dat ze me niet in me gezicht hebben staan uitlachten om zo'n ' klacht' .
Hallo,
Naast de garantie die men heeft op een product, geldt er altijd nog de conformiteitseis. Dit houdt in dat een product moet voldoen aan de gestelde verwachtingen (zie art. 7:17 BW).
De polo in kwestie is na 14 maanden normaal gebruik versleten. Dit lijkt mij een redelijk termijn. Na 14 maanden kan men niet verwachten dat de kleding nog als nieuw is. Dat het kledingstuk in kwestie erg duur was doet hier niets aan af, kleding is nou eenmaal niet gemaakt van staal, maar stof.
Ik werk zelf ook als bijbaan in een winkel die dat soort kleding koopt. Dat de kleding duur is, wil niet zeggen dat het altijd betere kwaliteit is. Eerder dat het van een bepaald merk is.
Naar mijn inziens is het aanbod van de Bijenkorf dus coulant.
Men betaald in de regel voor het merk en een bekend merk houdt niet automatisch in dat het product dan ook van een betere kwaliteit is.
@ angeles:
Aan een overlockmachine heb je bij reparatie van kleding niet zoveel, omdat reparatie heel wat anders is dan serieproductie. Met naald en draad kun je op kleine plekjes vaak beter uit de voeten.
Verder vind ik het antwoord van swat hout snijden. Soms zijn kopieën beter van kwaliteit dan het dure originele merkartikel.
Dus niet zeuren wanneer het netjes met de hand gerepareerd is en zo niet dan is die 50 % ook niet gek voor een meer dan een jaar oud kledingstuk. Hij heeft immers het genoegen van een jaar gebruik gehad. Ook moet een zekere afschrijving op het artikel toegepast worden. En dat is b.v. bij een modeartikel aanmerkelijk, omdat je met bepaalde kleuren of modellen na een jaar soms al voor gek loopt.
Hardware ERror MAN.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Orthodaily
Ik heb schoenen besteld bij ORTHOdaily.nl https://orthodaily.nl/ Het zouden dus orthopedische schoenen moeten zijn. Het zijn gewone schoenen van een middenkwaliteit, wat je eigenlijk ook mag verwachten bij die prijs. Ze worden rechtstreeks uit China geleverd via Yun Express in Rozenburg. De Nederlandse verkoopvestiging zit op een bovenwoning in Amsterdam met een telefoonnummer uit Leiden dat ... Lees meer
Appartement. Gas/cv installatie definitief afsluiten
Goedemiddag,
Woon in een appartement. In het kader van verduurzaming wil ik van het gas af. Inductieplaat aangeschaft en een boiler.
Verwarm de woonkamer elektrisch d.m.v. een kachel, gas/cv installatie gebruik ik niet meer en is afgekoppeld door een installateur.
Ik wil het gas definitief af laten sluiten, heb een aanvraag lopen.
VVE geïnformeerd over mijn plannen.
De
...
Lees meer
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer