Er is een vakantie geboekt voor 11 personen naar Curaçao bij Arke/Tui voor 19 december voor 2 weken met een totaalbedrag van € 19.223,--. Helaas kan één van de reizigers niet mee omdat hij geen vrij krijgt van zijn werkgever. Nu heb ik aan Arke gevraagd de naam te wijzigen in de naam van de persoon die dan in zijn plaats meegaat. Arke toont geen enkele flexibiliteit en houdt zich vast aan hun voorwaarden. De naam kan niet gewijzigd worden, of er moet € 2.000,-- worden betaald. De tickets zijn nog niet uitgegeven. Er is zelfs aangeboden de helft te betalen voor de naamswijziging maar Arke houdt haar poot stijf. Is er helemaal niets aan te doen?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Absurd. De prijs p.p. is zo'n € 1.750,00, dus dan is tweeduizend euro vragen wel heel asociaal.
Ik heb laatst begrepen dat de reden van die hoge prijzen voor naamswijzigingen is omdat te voorkomen dat tickets goedkoop worden ingekocht met fictieve namen, om ze daarna weer door te verkopen en de naam op het ticket te wijzigen. Door hoge prijzen voor naamswijzigingen te vragen is dat niet meer interessant.
De voorwaarden heb ik niet bekeken, maar probeer met iemand hoger in de organisatie in contact te komen en wijs ze op de absurde situatie. Wellicht tonen ze toch wat coulance dan. Leg vooral de situatie van een groot gezelschap en één andere reiziger goed uit.
Ik heb regelmatig voor grote groepen geboekt. Bij een groepsticket hoef je pas veel later de correcte namen door te geven (en kan je zelfs vaak nog het aantal een beetje wijzigen).
Was dit een groepsticket of 11 losse tickets. In dat laatste geval zou coulance fijn zijn, maar zijn de voorwaarden echter in uw nadeel.
Het is een groepsreis alle namen stasn op de factuur met het totale bedrag. Vertrek 19 december.. Ook aangeboden 1000 euro te betalen voor de nasmswijzing maar helaas. Bedankt Tui.
Als Arke Tui zo stug is met de voorwaarden, vrees ik dat er meer problemen kunnen optreden met hun. Voor mij de komende jaren geen Arke Tui meer!!!!!! Er zijn maatschappijen genoeg.
Lijkt me dat Tui er een slaatje uit slaat, in de algemene voorwaarden staat n.l.:
11.13 Wijzigingskosten De kosten van wijzigingen in Uw cruise boeking bedragen minimaal € 50 per boeking (cruises) en € 25 per boeking (hotels en vluchten), vermeerderd met eventuele communicatiekosten. Deze kosten komen boven op de door U verschuldigde reissom.
Bij Neckermann staat o,a,. dit: Indien u een reis heeft geboekt met vertrek buiten 6 weken is het mogelijk uw reis kosteloos te wijzigen binnen 5 werkdagen via het Customer Contact Center.
Ik heb zelf twee jaar geleden ca € 20,00 betaald om een ticket te wijzigen. Het betreft hier alleen maar een administratieve handeling/wijziging .
Tip: misschien even een aantal andere reisorganisaties benaderen wat zij berekenen voor het wijzigen van een ticket?
[quote=trude schreef op vrijdag 9 okt 2015, 15:04]Lijkt me dat Tui er een slaatje uit slaat, in de algemene voorwaarden staat n.l.:
11.13 Wijzigingskosten De kosten van wijzigingen in Uw cruise boeking bedragen minimaal € 50 per boeking (cruises) en € 25 per boeking (hotels en vluchten), vermeerderd met eventuele communicatiekosten. Deze kosten komen boven op de door U verschuldigde reissom.
Bij Neckermann staat o,a,. dit: Indien u een reis heeft geboekt met vertrek buiten 6 weken is het mogelijk uw reis kosteloos te wijzigen binnen 5 werkdagen via het Customer Contact Center.
Ik heb zelf twee jaar geleden ca € 20,00 betaald om een ticket te wijzigen. Het betreft hier alleen maar een administratieve handeling/wijziging .
Tip: misschien even een aantal andere reisorganisaties benaderen wat zij berekenen voor het wijzigen van een ticket?
Dat lost hier toch niets in op? TUI heeft blijkbaar zijn eigen regels en heeft niets met andere organisaties te maken.
Heb je al geprobeerd om via Twitter (TUI Nederland) je probleem voor te leggen? Als je ze via een DM je boekingsnummer stuurt, dan gaan ze kijken of ze wat voor je kunnen doen.
het bedrag wat u noemt kan wellicht overeenkomen met de voorwaarden van TUI maar het is buitensporig, dat merkt u ook al wel aan de reacties die u krijgt op uw vraag. Helaas heb ik geen antwoord op uw vraag wat hier aan te doen. Wel zou ik als ik u was contact opnemen met ANVR, daar zijn ze immers bij aangesloten. Ik zou ze vragen wat u hier nog aan kunt doen. Eventueel zou u naar de geschillencommissie reizen kunnen stappen. Het is bizar dat de prijs om 1 naam te wijzen hoger is dan de prijs per persoon.
2000 Euro voor een naamswijziging??? Je bent gek om dat te betalen. Als Arke dit zo laat kan je beter je reis met namen zo laten en een los vliegticket erbij boeken. Heb net even op tix gekeken en je betaal ongeveer voor dezelfde periode 1500 euro voor een vliegticket scheelt toch maar weer 500 euro.
ik vond ook nog de volgende link op consuwijzer, klik hier. Ik denk zeker dat de volgende passage interessant is voor u: "Iemand anders neemt uw reis over: U hebt volgens de wet de mogelijkheid om uw reis over te dragen aan iemand anders. Dit betekent dat iemand anders in uw plaats de reis maakt. Het overdragen van een reis doet u door contact op te nemen met de reisorganisator. Dit kan tot 7 dagen voor vertrek. De reisorganisatie moet hier aan meewerken. Behalve als uw plaatsvervanger niet voldoet aan de voorwaarden voor de reis. Bijvoorbeeld als de plaatsvervanger niet voldoet aan de doelgroep die geldt voor de reis. De reisorganisatie mag hiervoor wel administratiekosten in rekening brengen. Heeft de reisorganisatie nog meer kosten vanwege deze wijziging? Dan mag de reisorganisatie dit ook in rekening brengen.".
Hoop dat u er iets aan heeft om alsnog TUI de juiste kant op te bewegen.
Goed gevonden @hopetobehelping Als u er met Tui niet uitkomt kunt u overwegen naar de Geschillencommissie Reizen te stappen.
Bij een toelichting van de ANVR wordt het volgende gemeld:
36. Ieder verzoek moet serieus behandeld worden De reisorganisatie moet een verzoek om een in-de-plaatsstelling altijd serieus behandelen als dit tijdig, d.w.z. uiterlijk zeven dagen voor vertrek, wordt ingediend. Afwijzen kan als de plaatsvervanger niet voldoet aan eventuele bijzondere voorwaarden voor de reis (art. 11 lid 1). Denk aan reizen die eisen stellen aan leeftijd, conditie, nationaliteit of andere persoonlijke omstandigheden. Afwijzen kan ook als airlines geen andere passagiers accepteren of de cruisemaatschappij vervanging van passagiers niet accepteert (art. 11 lid 1). Als een verzoek tot in-de-plaatsstelling binnen zeven dagen voor vertrek wordt ingediend, kan de reisorganisatie dit afwijzen (art. 11 lid 1). bron klik HIER
Nu het erop lijkt dat TUI via tennaamstelling wijzigingskosten eigenlijk een indeplaatsstelling aan het tegenwerken is, geldt het volgende:
Wanneer de reisorganisator kosten in rekening brengt voor de in de plaatsstelling, draagt hij de bewijslast voor het bestaan en de omvang van dergelijke kosten.
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat een tennaamstellingwijziging zoveel geld kost. Ik vraag me af of ze u ook een goede reden kunnen geven voor die kosten. Wat ik u aanraadt is om deze vraag schriftelijk voor te leggen aan TUI en te verzoeken binnen bijv. 10 dagen u schriftelijk uitleg te geven.
Eigenlijk zou u dit aan een rechter moeten voorleggen. Een geschillencommissie heeft helaas een beperkt juridisch inzicht, maar de lage kosten zijn een groot voordeel. Misschien heeft u een rechtsbijstandverzekering?
Verder zou u deze klacht op klacht.nl en klachtenkompas.nl kunnen neerzetten. (de belbus is natuurlijk ook een goede, helaas worden daar maar weinig mensen uitgekozen, maar u weet maar nooit, dus meldt u aan)
Goed nieuws! Bij hoge uitzondering heeft TUI ermee ingestemd de naam van één van de reizigers te wijzigen in een andere naam. Nogmaals bedankt voor alle reacties. De kwestie is opgelost.
Hr.- mevr. Hoogvliet
Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L kwar grote zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik kwar grote ook geen verschil
Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen:
XL (73 g
...
Lees meer
Vraag,
Als je in gerouwd bent en je partner overlijd, blokkeren banken alle rekeningen.
Ze willen dan een verklaring van erfrecht hebben voordat je weer bij je eigen geld kan komen.
Er zitten een hoop kosten aan en ergernis aan verbonden.
Waarom moeten banken een verklaring van erfrecht hebben. Het is toch bij wet geregel dat de langstlevende dan alles erft.
Groet,
Klaas Flens.
Eikenlaan
...
Lees meer
In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.
Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n
...
Lees meer
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti
...
Lees meer
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is. Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken. 12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen. Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen... iemand enig idee wanneer het binnen komt? heb het voor volgende week (30 augustus) nodig. Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer