el
door elisabethvr Sep 17, 2009 om 14:04
Voeding & gezondheid

Simvastatine

Wilde even een vraagje kwijt, vanwege iets wat mij is opgevallen over cholesterolverlagers.

Is er ook iets bekend, of zijn er meerdere mensen, die hier enorm van in de buikomvang gaan groeien, een zgn. 9 maandsbuik gaan ontwikkelen.

Ben de laatste tijd nu al zeker 5 mensen tegengekomen, met dusdanige klachten, en na onderzoek is niet gebleken dat er sprake is van vocht

Wel van E nummers en daarvan is bekend dat ze in het lichaam niet herkent worden en opgeslagen worden als vet

ben benieuwd, schaam je er niet voor, t is voor mij een proberen om diverse mensen te helpen, spierpijnen zijn bekend

uhh is de hart niet onze grootste spier?.. sorry dat schoot me ineens te binnen

22160 108 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 17, 2009 om 14:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staat daar niets over in de bijsluiter? Verder is via Google nogal wat te vinden over simvastatine als je die naam intikt.

vr.gr.

birdies
door birdies - Sep 17, 2009 om 15:34
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je hebt dit bericht nu al meerdere keren geplaatst. Dezelfde berichten mogen maar 1x geplaatst worden.

el
door elisabethvr - Sep 17, 2009 om 15:38
25 Antwoorden / 2 Vragen

ik kreeg daar geen antwoord op en dacht dat het onderwerp niet opgevallen was, ik ben diverse mensen de laatste weken tegengekomen met deze klacht, vandaar dat ik zelf eens probeer waar ik het beste dit kan vinden, of waar ik deze vraag neer kan leggen.

Op Wikipedia staat alleen dat het je dik kan maken, maar niet specifiek zo'n dikke buik kan krijgen, die kom ik tegen, en niet van het snoepen of dergelijks,  maar van mensen met gezonde levensstandaards, goed eten, wel degelijk goed opletten en daarbij ook nog eens uit FAMILIES komen waar geen UITBUIKEN zit, allemaal uit de erg magere mensen klasse dat ik deze mensen nu tegenkom en allemaal hetzelfde, na cholesterolverlagers dik gaan worden?

Vreemd, blijf m stellen tot ik een antwoord kan vinden of waar ik mensen kan vinden die mij antwoord willen geven

Ik weet dat ik diverse keren dit al gemeld heb

trouwens komt dat ook voor bij mensen met cholesterolverlagerss, een vorm van heel erg gaan vergeten

birdies
door birdies - Sep 17, 2009 om 16:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Het is wel zo dat ik ook al 10 jaar cholesterolverlager slik en inderdaad 10 kg zwaarder ben geworden. Kilootje per jaar dus.

Maar ja, kan ook met de leeftijd te maken hebben en zelf rook ik veel minder dan 10 jaar geleden. Dus of het aan de medicatie ligt????

merlijn2005
door merlijn2005 - Sep 18, 2009 om 13:02
47 Antwoorden / 43 Vragen

Klopt.....en ook vermoeidheidsklachten en een flink portie vergeetachtigheid.

Na stoppen is het gewicht gebleven de rest is langzaam weer beter geworden.

charlie1947
door charlie1947 - Sep 18, 2009 om 13:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

Een wat dikkere maag en buik heb ik al vanaf kinderjaren.... trouwens één van de tekenen dat je gevoelig bent voor hart problemen, ook ergens gelezen.

Ik heb Crestor en Ezetrol en sinds ik het gebruik, nu 4 jaar, heb ik heel veel spierpijn èn vermoeidheids klachten... ik kom de dag gewoon niet door.... heb er de puf niet voor.

Als ik iets bijzonders heb, zoals de bruiloft van mijn dochter vorig jaar... stop ik 2 dagen van tevoren met de statines en ik voel me dan super....

Morgen moet ik ook ergens heen en heb gisteren dus niets ingenomen en vanavond ook niet en dat weet ik dat ik morgen een superdag heb.

Dit zijn mijn ervaringen en zo denk ik dat iedereen zijn problemen heeft met de statines.

hu
door huiberdina_1 - Sep 18, 2009 om 13:36
19 Antwoorden / 2 Vragen

Nou dat je het zegt, sinds een half jaar slik ik ook een chlorestorolverlager en ik kom alleen maar aan en dan inderdaad vooral aan mijn buik. Ik ben niet anders gaan eten. Ik durf er niet mee te stoppen want ik ben bang voor mijn hart maar vet eten doe ik niet. Toch heb ik een verhoogd chlorestorol. Ik ben wel diabetisch, type 2 en slik hiervoor 3 maal daags 850 mg metformine. Je zou toch verwachten dat je van zo'n chlorestorolverlager af zou vallen maar het tegendeel is waar. Ik hoop dat er hier een dokter is die er meer van weet.

tu
door tukkie - Sep 18, 2009 om 13:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,ik gebruik sinds 4 jaar Lipitor 20 mg en sinds half jaar Ezetrol erbij en ik moet zeggen dat ik 10 kg ben aangekomen en ook vooral in de buik en maagstreek(lijkt wel of ik constant zwanger ben).

Vind het ook heel vervelend.

Had het aan mijn internist gevraagd en die zei dat het niet of nauwelijks van de medicijnen kwam,maar waar komt het dan wel vandaan?

Eet niet anders dan dat ik altijd gedaan heb.

Wil heel graag stoppen,maar mag niet,terwijl ik een normaal cholesterol gehalte heb.

Spierpijn en ontzettend vermoeid zijn is mij ook bekend.

aricia
door aricia - Sep 18, 2009 om 13:55
36 Antwoorden / 20 Vragen

Goedemiddag ...

Ik ben dan wel geen dokter maar wat ik wel weet is dat alle chemische middelen , medicijnen , zoetjes en dergelijke door de lever verwerkt moet worden zodat deze geen tijd meer heeft om het dagelijkse genomen vet af te scheiden. Ik gebruik hoge bloeddruk medecijnen , al een jaar of 10 en heb dus hetzelfde probleem. Ook al eet ik vetarm en suikervrij. Vraag me wel eens af wat beter voor je lijf is , dik zijn of een iets hogere bloeddruk? Hopelijk onderzoeken ze dat nog eens? zo ook met de choresterol !

Sterkte allemaal

Groetjes ,

Aricia

pe
door penn - Sep 18, 2009 om 13:58
6 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht heeft U iets aan deze link.

http://voeding.web-log.nl/voeding/2006/06/artsen_weten_ni.html

In de reacties leest U over klachten die men heeft. Dat zijn er heel wat en ook die van U wordt genoemd.

sa
door satuka - Sep 18, 2009 om 14:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou sowieso maar oppassen met cholestorolverlagers. Er zijn namelijk ook onderzoeken waaruit op te maken valt dat ons cholestorol niet voor niets verhoogt naarmate we ouder worden. En Becel (Unilever) heeft onze jarenlang linolzuur door de strot geduwd terwijl allang bekend was dat te veel linolzuur de opname van omega 3 en 6 vetzuren juist tegengaat en daarmee dus juist het risico op hart en vetzuren verhoogt. Niet voor niets dat Becel sinds twee jaar opeens die vetzuren toevoegt en je niets meer over linolzuur hoort.

De hartstichting verkondigde dat tot voor kort ook, werd medegefinanieerd door Unilever en ook Pfizer (een van de grootste fabrikanten van cholestorol verlagers).

Een paar tips:

http://www.thincs.org/news.htm

http://www.ravnskov.nu/cholesterol.htm

Zelf heb ik er indertijd ook een blog aan gewijd:

http://www.vkblog.nl/bericht/128044/De_%5C'cholesterolmaffia%5C'

sa
door satuka - Sep 18, 2009 om 14:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

hart en vetzuren.. moet natuurlijk hart en vaatziekten zijn ;)

sa
door satuka - Sep 18, 2009 om 14:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hier een NEderlandse site waar het allemaal wordt uitgelegd:

http://www.tijdvoorechtegezondheid.nl/documenten/forbidden.html

kl
door klusman - Sep 18, 2009 om 14:21
91 Antwoorden / 9 Vragen

Begin jaren 90 is bij mij een te hoog cholesterol vastgesteld.
Ik ben op dieet gegaan en in  6 maand  ca. 30 kg. afgevallen.
Dit gewicht heb ik enkele jaren vastgehouden.

Nadien was het cholesterolgehalte nog hoger.

Ik heb toen cholesterolverlagers gekregen en elk jaar ging mijn gewicht weer met ca. 1,5 kg. omhoog.Of het aan de verlagers ligt kan ik niet beoordelen. Mijn huisarts zegt van niet.

gw
door gwoutersen - Sep 18, 2009 om 14:26
17 Antwoorden / 5 Vragen

Toen mijn cholesterolwaarde te hoog werd, kreeg ik Simvastatine voorgeschreven. Daar kreeg ik enorme krampen van in mijn kuiten en weigerde ze nog langer in te nemen. Na mijn klacht kreeg ik toen als vervanger Crestor voorgeschreven. Bijverschijnselen? Helemaal niets, ook niet dikker worden. Kortom, wel dik te vreden met dat

peet8
door peet8 - Sep 18, 2009 om 14:31
17 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn man slikt sinds 3 jaar Simvastatine  en heeft nergens last van. Hij wordt juist slanker ipv dikker.

el
door elisabethvr - Sep 18, 2009 om 15:20
25 Antwoorden / 2 Vragen

http://home.tiscali.nl/gibbon/waterput/0009-cholesterolbedrog.htm

http://www.fonteine.com/cholesterol_mythe.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/Simvastatine  wikipedia heeft het ook over dik worden, maar verteld niet waar

Wat wel waar is, is die lever, ik heb een vriendin in Deventer die haar man heeft mogen begraven met 58 jaar door statine -- oftewel cholesterolverlagers

Dus wat kan wel en niet

Ik heb hier gelezen van Q10 en vit. E..

Lecitine, zijn er ook om je bloedvaten schoon te houden,maar...

Hoe vuil zijn ze ondertussen na 6 jaar?

Veel leesplezier, ik leer er zoveel van, dat ik het NOOIT zou nemen, nooit niet

el
door elisabethvr - Sep 18, 2009 om 15:24
25 Antwoorden / 2 Vragen

even nog dit, dikke buik is niet echt een aanleg voor  hartziektes en hoeft niets met de kinderjaren te maken te hebben, tenzij je veel snoep kreeg,  wij niet, en mijn man met nu zijn dikke buik, komt uit een familie die je eerder zou tegenkomen in een hongerland, dan in een welvaartstaat, maatjes 46 en 48 zijn daar normaal, door de hele famlie heen en eten..  een bouwvakker die 6 boterhammen eet met kip, omdat hij dat zo lekker vind, kan ik ook niet verkeerd eten vinden, ook wordt er gelet op de antioxidanten en de nodige aanvullende vitamine bij het ouder worden, alleen zij die alternatief

Dikke buiken en hart?... ik ken er geen enkele van, dus dat heeft nergens mee te maken

ni
door nimrah6 - Sep 18, 2009 om 15:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn man gebruikt al 12 jaar simvastatine na infarcten en is rolstoel afhankelijk maar zijn gewicht is niet noemenswaardig toegenomen.Weegt 80 kg.Maar we letten natuurlijk wel op wat we eten.

pe
door peterus - Sep 18, 2009 om 15:39
84 Antwoorden / 14 Vragen

Vis en olijfolie houden houden de vaten soepel,maar wat weing mensen kennelijk weten is dat cholesterol verlagers ook:Bot ontkalkend werken,en daar hoor ik niemand over?Is een uitzending over geweest op TV via Kassa.Gewoon op letten met wat je eet en alles met mate voorkomt slikken van medicijnen.

di
door dingske - Sep 18, 2009 om 16:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Cholestorolverlagers verlagen ok het cholestorol in de hersenen, waardoor deze langzamer gaan werken. De hersenen sturen ook de spijsvertering aan zodat ik me goed kan voorstellen dat men dikker wordt en vergeetachtig. Bij het gebruik van cholestorolverlagers is de chemische industrie het meest gebaat.

donkschr
door donkschr - Sep 18, 2009 om 16:53
78 Antwoorden / 14 Vragen

Vorig jaar is in het TV-programma RADAR uitgebreid bericht over middelen tegen een hoog cholestorolgehalte. Veel mensen hebben van deze medicijnen bijwerkingen, soms belanden zij zelfs in een rolstoel. Mijn echtgenoot heeft een familiair hoog cholestorolgehalte. Met een vetvrij dieeet is dit gehalte een beetje naar beneden gegaan. Met medicijnen is het gehalte helemaal niet meer gezakt. Hij had ook veel bijwerkingen en is na alle publiciteit in RADAR met deze medicijnen gestopt. (Let op! Hartpatienten kunnen niet zo maar stoppen.) Na met deze medicijnen te zijn gestopt is hij een ander mens geworden. Veel actiever en veel vrolijker. Niet meer zo moe van de medicijnen en nooit meer stervens koud. Bij een grondiger onderzoek naar zijn cholestorol bleek dat hij maar heel weinig slecht cholestorol had en heel veel goed cholestorol. De medicijnen hadden dus geen enkel nut en hadden nooit voorgeschreven mogen worden.

Als je geen hartkwaal hebt moet je eens overwegen te stoppen met dergelijke medicijnen. Uiteraard moet je wel blijven opletten wat je eet en moet je in beweging blijven. Je arts zal met het stoppen in het algemeen niet blij zijn, want velen verliezen hierdoor bonussen van de farmaceutische industrie.

Heb je geen hartkwaal probeer het eens!

ka
door kaatjevbeek - Sep 18, 2009 om 17:25
14 Antwoorden / 1 Vragen

Goh, een soortgenoot. Ik ben na een hartinfarct 13 jaar geleden op inmiddels verschillende statines gezet. Heel veel pijn en kilo's later zit ik er nog aan. Inderdaad een negenmaandsbuikje gekregen en van maatje 38 naar 46-48 gegroeid. Veel onderhuidse narigheid gehouden, evenals nu al een paar jaar ezetrol. Ondanks Q10 en vit. E.40.... Ik denk dat niet iederéén deze narigheid heeft, de aanleg moet er wel zijn, neem ik aan...

druifje01
door druifje01 - Sep 18, 2009 om 17:41
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik zou mijn natuurlijke maar ontregelde mechanisme nooit door chemische produkten bijsturen. Veel artsen -maar lang niet alle- denken gelijk dat een medicijn nodig is. Wees kritisch en onderzoek of er geen voedingswijziging mogelijk is om in balans te komen.

m1
door m1 - Sep 18, 2009 om 19:10
39 Antwoorden / 0 Vragen

Dik worden kan maar van 2 dingen: zwanger worden en/of gewoon te veel eten!

Ik begrijp dat veel mensen de oorzaak heel graag ergens anders willen zoeken, maar energie technisch is het ABSOLUUT ONMOGELIJK!!! dat je dik wordt van medicijnen!

Wel kan er een vetophoping plaatsvinden op andere lichaamsgebieden; denk b.v. aan de prednison medicijnen, maar dan wordt je NIET zwaarder.

Als je (langzaam) steeds zwaarder wordt dan eet je gewoon teveel!

Een mens is een biochemische machine; als je teveel eet dan wordt het energieoverschot omgezet in vet en wordt je automatisch zwaarder.

Ga nooit op dieet, wetenschappelijk bewijzen dat dit NIET WERKT en dat u achteraf nog zwaarder zal worden, maar probeer in plaats van 3 keer op te scheppen eens 2 keer op te scheppen.

Ga eens 10% per maand minder eten en stop met de vermindering als u op uw ideale gewicht bent aangekomen.

m1
door m1 - Sep 18, 2009 om 19:14
39 Antwoorden / 0 Vragen

"de aanleg moet er wel zijn, neem ik aan..."

Wetenschappelijk bewezen dat dit niet juist is...

IEDEREEN heeft "aanleg" om dik te worden!!!

Gewoon te veel eten en je wordt vanzelf dik!

m1
door m1 - Sep 18, 2009 om 19:18
39 Antwoorden / 0 Vragen

"Maar ja, kan ook met de leeftijd te maken hebben en zelf rook ik veel minder dan 10 jaar geleden. Dus of het aan de medicatie ligt????"

Weet u ZEKER dat u evenveel beweegt?

Door ouder worden wordt je NOOIT dikker! Wel door te veel te eten en te weinig te bewegen...

Sorry, kan het niet "leuker" maken.

ka
door kaatjevbeek - Sep 18, 2009 om 19:20
14 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal best waar zijn m 1, maar ik schep altijd maar één keer op. ;-)

Ik ben niet méér gaan eten in de loop van de tijd, het heeft me altijd wel gesmaakt... en ik ben wel veel meer gaan bewegen. Maar dat onsje medicijnen per dag extra..... ik wéét het niet... wat mijn lever daarmee gedaan heeft heeft in de loop van de tijd. Ook mijn vochthuishouding is veranderd. Nouja... m 1 is misschien medicus 1?

m1
door m1 - Sep 18, 2009 om 19:24
39 Antwoorden / 0 Vragen

"Je zou toch verwachten dat je van zo'n chlorestorolverlager af zou vallen maar het tegendeel is waar".

Staat nergens in de bijsluiter vermeld.

Afvallen is ALLEEN mogelijk als u minder gaat eten en/of meer gaat bewegen. (Als u op gezond gewicht bent, zal uw Diabetes waarschijnlijk ook verdwijnen).

m1
door m1 - Sep 18, 2009 om 19:48
39 Antwoorden / 0 Vragen

U zei: "Maar dat onsje medicijnen per dag extra....."

Ik ben heel erg benieuwd hoeveel kcal er in uw medicijnen zitten?

De eerste wet van de thermodynamica, ook wel Eerste Hoofdwet genoemd, stelt dat energie niet verloren kan gaan of uit het niets kan ontstaan.

Overgewicht wordt SLECHTS EN ALLEEN veroorzaakt door teveel energie uit voedingsmiddelen.

Anders gezegd: Het overschot aan energie uit eten wordt omgezet in vet waardoor je te zwaar wordt.

Ik begrijp dat veel mensen NIET willen horen dat zij te veel eten, maar als u steeds zwaarder wordt heeft dat DIRECT te maken met het feit dat u teveel eet en/of te weinig beweegt.

Iets anders beweren is de wetenschappelijke en onweerlegbare feiten negeren en jezelf volkomen voor de gek houden…

Waarom was er b.v. 15 jaar geleden bijna GEEN overgewicht in China?

he
door hennasol - Sep 18, 2009 om 19:52
40 Antwoorden / 7 Vragen

ja, ik was binnen een jaar 6 kg zwaarder geworden, heb een jaar lang statines geslikt, kon op het laatst nauwelijks nog lopen, zwaar vermoeid, helemaal geblokt, soort invalide geworden (spierafbraak, neuropathie, etc. etc.), 's avonds in bed wist ik niet waar met mijn benen naar toe, een soort hitte in mijn benen -  ik wilde eigenlijk niet meer verder leven.
heb nu acht jaar later een vrij normaal cholesterol -  maar ik eet inmiddels anders, vóóral geen transvetten en vooral geen becel.
heb nog steeds last van zwakke benen, tintelingen in voeten en handen, weinig gevoel in mijn voeten, maar niet te vergelijken met de ellende toen ik de statines slikte.
ik ben zelf gestopt, niet op advies van huisarts of specialist, ben nog steeds dankbaar dat ik gestopt ben, kan nu weer vrij normaal door het leven.  ook ik dacht "ik móet statines anders krijg ik op jonge leeftijd een infarct", want dat wordt je voortdurend gezegd.
groet h.

hu
door huiberdina_1 - Sep 18, 2009 om 20:02
19 Antwoorden / 2 Vragen

M1, als u zulke grote letters gebruikt is het net of u schreeuwt. Ook hoeft u niet te insinueren dat wij liegen want wij weten echt wel wat we in onze monden stoppen en houden onszelf niet voor de gek.

ka
door kaatjevbeek - Sep 18, 2009 om 20:15
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ja hoor m1, ik heb u gehoord... kan ook niet anders hè... In het internetgebeuren is extra grote en apart gekleurde letters gebruiken heel onbeleefd, het is schreeuwen en schelden. U mag wetenschapper zijn, voor mijn part... maar manieren in het internetgebeuren moet u eerst maar leren. Ik ga echt niet voor u uitrekenen hoeveel Kcal. mijn medicijnen bevatten. Ook ga ik u mijn medische geschiedenis niet uit de doeken doen.

U heeft, in plaats van de vraagstelster, alle aandacht gekregen die u vroeg. Ik  hoop dat u tevreden bent. Zodat wij onze gesprekken kunnen voortzetten.Hoewel dat eigenlijk al niet meer mogelijk is.

he
door hennasol - Sep 18, 2009 om 20:20
40 Antwoorden / 7 Vragen

m1
zou het misschien mogelijk zijn dat medicijnen, zoals statines, de
hele stofwisseling in het ongerede brengen.
ik dacht van wel.
h.

m1
door m1 - Sep 18, 2009 om 20:22
39 Antwoorden / 0 Vragen

Verdana 11 vond ik wel mooi… Voor onze slechtziende lezers.

Zo beter?

Ik schreeuw nooit… Ik beweer ook (nog) niet dat u jokt.

Ik beweer alleen dat het VOLSTREKT ONMOGELIJK is dat je (veel) zwaarder zou kunnen worden van medicijnen.

Je kunt alleen aankomen van voedingsmiddelen die een bepaalde hoeveelheid Kilocalorieën bevatten.

Medicijnen bevatten over het algemeen bijna geen Kilocalorieën… dus die Kilocalorieën die mensen een overgewicht bezorgen moeten ergens vandaan komen...

Ik weet dat dit veel commentaar zal opleveren, maar natuurkundig is het gewoon een wetenschappelijk simpel en onweerlegbaar feit dat je ALLEEN zwaarder kunt worden door de opname van teveel energie uit voedingsmiddelen.

Leuker kan ik het niet maken, wel veel simpeler.

he
door hennasol - Sep 18, 2009 om 20:24
40 Antwoorden / 7 Vragen

m1
mbt overgewicht in china: is het de hoeveelheid voedsel of is het de soort voedsel die men tot zich neemt ..............
hoe "moderner" men eet, hoe vetter men wordt....
h.

m1
door m1 - Sep 18, 2009 om 20:27
39 Antwoorden / 0 Vragen

@ hennasol

Goede vraag!

Zou kunnen, maar dan blijft je toch zitten met het feit dat energie nooit verloren kan gaan.

Als je te dik wordt, wordt een overschot aan energie omgezet in vet.

Er bestaan geen medicijnen die ervoor zorgen dat Kilocalorieën zwaarder gaan wegen en/of meer energie kunnen bevatten.

hu
door huiberdina_1 - Sep 18, 2009 om 20:29
19 Antwoorden / 2 Vragen

M1, u heeft wat gelezen en neemt dat als waarheid maar gelooft u mij maar dat het een volkomen onzin verhaal is.

he
door hennasol - Sep 18, 2009 om 20:30
40 Antwoorden / 7 Vragen

M1,
wel eens van een goede stoelgang of laxerende werking van bepaalde voedingsmiddelen gehoord?
statines maken dat je  niet meer kunt poepen.
leest u ook eens Maarten 't Hart zijn "dovemansorendieet", dit gaat
over eten, poepen en slank blijven.

m1
door m1 - Sep 18, 2009 om 20:31
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Kaatje,

Ik bedoel het zeker niet gemeen, maar als men dingen beweert die aantoonbaar onjuist zijn…

m1
door m1 - Sep 18, 2009 om 20:33
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Huiberdina,

Graag zou ik nu wel willen weten WAT onjuist is in hetgeen ik heb gezegd!

m1
door m1 - Sep 18, 2009 om 20:39
39 Antwoorden / 0 Vragen

@ hennasol

Exact, Hennasol jij hebt helemaal gelijk!

Men is in China VEEL meer gaan eten en veel vetter en neemt overgewicht enorme vormen aan!

“Wel eens van een goede stoelgang of laxerende werking van bepaalde voedingsmiddelen gehoord?
statines maken dat je niet meer kunt poepen”.

Klopt ook helemaal!

Maar je moet natuurlijk WEL een overmaat aan voedingsmiddelen naar binnen werken, want waar komt die teveel aan energie dan vandaan?

he
door hennasol - Sep 18, 2009 om 20:43
40 Antwoorden / 7 Vragen

m1,
energie die nooit verloren gaat, lijkt me een redenering die u niet echt kunt gebruiken.
stel: ik eet 1000 kcal in de vorm van een tarwebrood, of een aantal stuks fruit, of dezelfde hoeveelheid calorieën in de vorm van noten.
dan kan ik u verzekeren dat ik van de noten en fruit geen gram extra vet op zal slaan en van het brood wel, en hoe kan dat:  omdat ik van dezelfde energie van het brood méér vet opsla en van het fruit of de noten maak ik meer poep. energie verdwijnt niet, maar wat wilt u met die stelling bewijzen.
groet h.

ka
door kaatjevbeek - Sep 18, 2009 om 20:47
14 Antwoorden / 1 Vragen

Mijnheer m 1 (moet wel een man zijn toch) heeft een overtuiging opgedaan uit droomboeken of science fiction. En net als bij 'geloven'  weet hij het dus zéker en is het rechts om of links om De Waarheid die hij spreekt.

Mij heeft m 1 het plezier om hierover samen te schrijven meteen al de nek omgedraaid..... sorry anderen.

Deze man houdt tòch vast aan wat hij vindt, en wij zijn leugenaars, allemaal... Ik groet jullie.

m1
door m1 - Sep 18, 2009 om 20:55
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Hennasol,

Het begint nu interessant te worden.

Met veel respect!

U vergist zich; dit is een zeer hardnekkig misverstand.

Kcal is een eenheid van energie. 1000 Kcal is 1000 Kcal of dit nu noten, fruit of brood is…

Stel:

Als je 700 Kcal verbrandt per dag dan zul je toch aankomen van 1000 Kcal fruit; je lichaam verteert bepaalde voedingsstoffen wel makkelijker dus, dan zal de energie sneller beschikbaar zijn en zul je minder ontlasting produceren.

Groetjes

m1
door m1 - Sep 18, 2009 om 20:59
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi kaatjevbeek,

Ik vroeg slechts aan u waar en in welke zin ik onzin vertel!

m1
door m1 - Sep 18, 2009 om 21:07
39 Antwoorden / 0 Vragen

De discussie beëindigen als je even je gelijk niet krijgt… zwak hoor!

he
door hennasol - Sep 18, 2009 om 21:13
40 Antwoorden / 7 Vragen

m1,
dus toch........
verschil in energie  -  energie, welke je lichaam voor de verbranding gebruikt,
energie, welke eventueel in vet opgeslagen wordt en
energie, welke in de vorm van poep verdwijnt uit het lichaam.
dan is er nog steeds geen energie verloren gegaan.
leest u toch eens "het Dovemnansorendieet" van Maarten 't Hart, dan zult u het begrijpen.
ik kan u verzekeren dat ik 7 kg zwaarder was mét statines, ik kon niet meer poepen, bovendien is het ook een bekend feit, dat er in de
"verbrandingsoventjes" van de cellen iets totaal mis kan gaan door statinegebruik.
inmiddels weeg ik weer net zoveel als 8 jaar geleden én ik eet de hele dag door en ik word geen gram vetter.
groet h.

he
door hennasol - Sep 18, 2009 om 21:16
40 Antwoorden / 7 Vragen

m1,
energie die nooit verloren gaat, lijkt me een redenering die u niet echt kunt gebruiken.
stel:
ik eet 1000 kcal in de vorm van een tarwebrood, of een aantal stuks
fruit, of dezelfde hoeveelheid calorieën in de vorm van noten.
dan
kan ik u verzekeren dat ik van de noten en fruit geen gram extra vet op
zal slaan en van het brood wel, en hoe kan dat:  omdat ik van dezelfde
energie van het brood méér vet opsla en van het fruit of de noten maak
ik meer poep. energie verdwijnt niet, maar wat wilt u met die stelling
bewijzen.
groet h.

he
door hennasol - Sep 18, 2009 om 21:20
40 Antwoorden / 7 Vragen

m1

m1,
dus toch........
verschil in energie  -  energie, welke je lichaam voor de verbranding gebruikt,
energie, welke eventueel in vet opgeslagen wordt en
energie, welke in de vorm van poep verdwijnt uit het lichaam.
dan is er nog steeds geen energie verloren gegaan.
leest u toch eens "het Dovemnansorendieet" van Maarten 't Hart, dan zult u het begrijpen.
ik
kan u verzekeren dat ik 7 kg zwaarder was mét statines, ik kon niet
meer poepen, bovendien is het ook een bekend feit, dat er in de
"verbrandingsoventjes" van de cellen iets totaal mis kan gaan door statinegebruik.
inmiddels weeg ik weer net zoveel als 8 jaar geleden én ik eet de hele dag door en ik word geen gram vetter.
groet h.

m1
door m1 - Sep 18, 2009 om 21:52
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Hennasol,

Ik deel u bezwaren tegen Statine.

Zie b.v. deze link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Statine

Sommige medicijnen en/of kwalen kunnen WEL zorgen voor de ontregeling van de “waterhuishouding” waardoor men wel zwaarder wordt zonder dat men te veel eet…

Groetjes,

sl
door slempie - Sep 19, 2009 om 00:26
58 Antwoorden / 2 Vragen

De afleveringen van Tros Radar over dit onderwerp zijn al genoemd; kijk eens op hun website of je ze nog tevoorschijn kunt halen.
Nog een tip: In het tijdschrift NWT (Natuur Wetenschap en Techniek) heeft een zeer uitgebreid en kritisch artikel gestaan over het gebruik van statines; kijk eens in de openbare bieb of ze dat tijdschrift hebben; ik meen jaargang 2008, met een grote pil op de cover.

Ik ben me rot geschrokken na het zien van de uitzendingen en het lezen van dit artikel en ben gelijk -tegen het advies van de huisarts in- hiermee gestopt.
Let wel: ik raad niemand aan om dit klakkeloos te doen, maar verzamel in ieder geval zoveel mogelijk informatie en maak je afweging.

birdies
door birdies - Sep 19, 2009 om 03:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Het is in de vraag en antwoord rubriek niet de bedoeling te gaan discussiëren.

Voor discussie kun je terecht op het forum.

el
door ellyzelf - Sep 19, 2009 om 08:08
12 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb in de loop der jaren alle cholesterolverlagers gebruikt die er zijn.Ik kan er niet tegen.

Ik had als maar klachten, moe, traag, dik worden, opgezette enkels, dikke buik, en als ik bij de specialist kwam voor mijn suiker, type 2, en ik klaagde erover zei hij, : Tja..."

 Toen kwam als een reddende engel -ik geloof 2 jaar geleden- Kassa  (of Radar) met Avandia, op de proppen,  en eureka, ik stopte met dat middel en zie, ik werd slanker..... Daarnaast had ik ook Energy, en er ook mee gestopt,  werd ik toch weer wat slanker. In totaal 15 kg. afgevallen,  (buikje weg hoor) ook omdat het dikmakende gliclazide (voor de diabeteci onder ons) vervangen werd door Januvia.

Mijn specialist verklaarde zelfs : dat zolang mensen niet klaagden hij het voorschreef..."

Ik gebruik dus geen statines meer, en koop in USA  (Puritans Pride) een hom. cholesterolverlager.  Of het op termijn helpt, kan ik nog niet zeggen, maar geeft geen bijwerkingen.

sc
door schweitzer - Sep 19, 2009 om 10:25
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al vijf jaar Simvastatine maar ik wordt er niet dik of dun van. Ik zou zeggen zoek eens bij Google, want je krijg nu allerhande antwoorden ( ook van mij ) en misschien is je vraag nu nog niet goed beantwoord.

Succes,

Aad Groeneweg

aricia
door aricia - Sep 19, 2009 om 12:09
36 Antwoorden / 20 Vragen

Hoi Allemaal ,

Ik moet toch nog even reageren om onze wetenschapper m1 . Wat een onzin verteld die man en inplaats dat hij ons nou eens verteld waarom wij van medicijnen dik worden ? Ik ben in mijn jonge jaren 15 jaar lang op Dr Atkins dieet geweest en at toen wel 4000 calorieen per dag en viel er 20 kilo van af .Volgens de wetenschap kan dat ook niet toch? Ik geloof toch liever mijn eigen lijf :)) Dan mijn man , toen we trouwde was hij 74 kilo en nu 32 jaar later is hij nog steeds 74 kilo terwijl hij veel meer eet dan ik , wil je dat eens verklaren dan? Hij eet in tegenstelling tot ik dikke roomboter , croma , ik met water erdoor , hij niet , drinkt graag een biertje , eet hele rookworsten zo op , hij suiker in de koffie , ik zoetjes maar gelukkig gaat elk pondje door het mondje dus hahahh.Als weterschapper zou je toch moeten weten dat mede door medicijn gebruik je lever zo druk is om dit te verwerken dat je lever helemaal geen tijd meer heeft om vetten af te breken, dit geldt trouwens ook voor koffie , zoetstoffen en uiteraard alcohol.En sporten lieve mensen hoe erg ook helpt niet om af te vallen want je lichaam vraagt daarna meer voeding om die energie te kunnen leveren.Sporten is dus alleen goed om in conditie te blijven.Door artikelen te lezen over botulisme weet ik nu eindelijk na 30 jaar onderzoek waarom mensen dik worden en vooral waardoor.Dieten helpt inderdaad niet want zodra je minder gaat eten vertraagt je botulisme ( stofwisseling ) , is een erfenis uit vroeger tijden toen de mensen niet dagelijk te eten kregen en dan gaat je lijf automatisch over op een overlevingsmechanisme. Alles vertraagt dus! Het is dus veel beter om de hoeveelheden te eten die je gewend bent en alleen iets minder melk ,koffie , vlees , jus met veel water , vetarm dus en het liefst ook suikerarm te leven, ik ben op deze manier al 10 kilo kwijt in 10 weken tijd en eet een bord vol aardappelen :))en zelf een toetje elke dag , wederom vetarm. ( fruityoghurt van optimel) Maar goed ik kan er een boek over schrijven :))

Ik ga kassa kijken en ben benieuwd of we nog wat nieuws leren :))

Groetjes allemaal

Aricia

kl
door klusman - Sep 19, 2009 om 13:54
91 Antwoorden / 9 Vragen

Wat dhr. of mevr. M1 beweert is natuurlijk je reinste gezwam.
Ik denk dat hij deze opmerking zelf niet serieus neemt en op een discussie uit is. En dat is hem/haar aardig gelukt.

m1
door m1 - Sep 19, 2009 om 14:45
39 Antwoorden / 0 Vragen

Klusman zei: "Wat dhr. of mevr. M1 beweert is natuurlijk je reinste gezwam".

Als u ZELF nu eens stopt met super slap zwammen en mij verteld wat NIET klopt aan mijn beweringen!!!

Het is een simpele energiewet!

Blijkbaar snapt u dit nog steeds NIET en OORDEELT u zonder uzelf in de materie te verdiepen, anders had u wel 1 simpel voorbeeld kunnen gegeven waar ik onzin vertel!!! Over slap en dom zwammen gesproken...

Mensen die overgewicht hebben en/of steeds zwaarder worden ZONDER dat zij vocht vasthouden eten gewoon teveel.

Een energieoverschot uit het teveel aan eten wordt omgezet in vet en dan wordt je zwaarder... Wat klopt hier niet aan?

Ik weet dat veel mensen dit NIET willen horen! maar ELKE arts, diëtist of internist kan u PRECIES hetzelfde vertellen.

Ik weet dat het heel erg lastig is om gewicht kwijt te raken en leef ZEKER met de mensen mee!!!

Maar ontkennen en belachelijk maken dat je dik wordt van teveel eten, daar blokkeer je je eigen herstel mee om terug te komen op een gezond gewicht.

bi
door bijopathuis - Sep 19, 2009 om 15:08
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik slikte voorheen ook simvastatine.

Werd er ook dik van en net wat die ander zei, moe en overal spierpijn (spierafbraak) zou ik niet te lang mee door blijven lopen.

HUP NAAR DE DOKTER.

Groet

m1
door m1 - Sep 19, 2009 om 15:12
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Aricia,

U zei: “Ik ben in mijn jonge jaren 15 jaar lang op Dr Atkins dieet geweest en at toen wel 4000 calorieen per dag en viel er 20 kilo van af. Volgens de wetenschap kan dat ook niet toch?”.

Zie hier de uitleg:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Atkins-dieet

ca
door carin66 - Sep 19, 2009 om 15:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

mijn vader gebruikte ook cholesterolverlagers en heeft ook een negenmaandenbuik. Hij krijgt regelmatig de vraag wanneer het kind geboren moet worden. Het is wel opvallend dat alleen zijn buik dikker is geworden. De rest van zijn lichaam is nog hetzelfde als 10 jaar geleden, terwijl als je dik wordt van het eten, ook je armen, benen,gezicht en zeker je kont meegroeien. Dit is bij mijn vader niet het geval, de rest is gewoon slank. Mijn vader heeft geen kont en dunne armen en benen en een normaal gezicht. Alleen zijn buik is erg dik en er zit geen vocht in ,is na een echo gebleken. Mijn vader eet drie maaltijden per dag,( ontbijt,lunch en warm eten) en is zeker geen snoeper. Ook is zijn korte termijngeheugen erg slecht, heeft hij last van koude onderbenen  en voeten en spierpijn. Na bezoek aan zijn huisarts werden zijn medicijnen steeds verhoogd, terwijl zijn cholesterol goed was. Hij is begonnen met 10mg en dit werd langzaamaan naar ieder bezoek verhoogd naar 40mg. Mijn vader is hartpatient, maar heeft er kort geleden voor gekozen om te stoppen met zijn cholestrolverlagers en eens te zien wat voor effect dit heeft.

Ik zit zelf in de verzorging/verpleging en uit ervaring in de praktijk, kan ik zeggen dat je echt wel aan kan komen door medicijngebruik.

m1
door m1 - Sep 19, 2009 om 15:27
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Carin,

Vraag het eens aan de eerst arts die je op jouw werk tegenkomt...

bi
door bijopathuis - Sep 19, 2009 om 15:46
14 Antwoorden / 0 Vragen

m1

Dik worden kan maar van 2 dingen: zwanger worden en/of gewoon te veel eten!

Ik begrijp dat veel mensen de oorzaak heel graag ergens anders willen zoeken, maar energie technisch is het ABSOLUUT ONMOGELIJK!!! dat je dik wordt van medicijnen!

Wel kan er een vetophoping plaatsvinden op andere lichaamsgebieden; denk b.v. aan de prednison medicijnen, maar dan wordt je NIET zwaarder.

Als je (langzaam) steeds zwaarder wordt dan eet je gewoon teveel!

Een mens is een biochemische machine; als je teveel eet dan wordt het energieoverschot omgezet in vet en wordt je automatisch zwaarder.

Ga nooit op dieet, wetenschappelijk bewijzen dat dit NIET WERKT en dat u achteraf nog zwaarder zal worden, maar probeer in plaats van 3 keer op te scheppen eens 2 keer op te scheppen.

Ga eens 10% per maand minder eten en stop met de vermindering als u op uw ideale gewicht bent aangekomen.

m1, kan het mooi vertellen.

Ik ben al 10 jaar hartpatiënt (hartfalen), heb een zoutarm dieet.

Ik eet s’morgens twee sneetjes bruinbrood, s’middags twee sneetjes bruinbrood s’avonds drie aardappelen, rouwkost en de helft van de helft van een tartaartje of een bal gehakt.

Maar meestal eet ik vis. Ik loop en fiets zoveel mogelijk (heb ook een hometrainer. In mijn hele familie is geen dik persoon te bekennen. Mijn lengte is 1:74 en mijn gewicht is 110 kilo. Ik slik 14 medicijnen per dag. De bijwerking van die medicijnen is dat het je dik maakt, dat zegt mijn huisarts en mijn cardioloog. Dag m1.

aricia
door aricia - Sep 19, 2009 om 16:40
36 Antwoorden / 20 Vragen

Hoi Bijopathuis haha leuke naam :)) en M1

Ben het helemaal met je eens en ik zie ook steeds de bewijzen om me heen dat je van bepaald medicijn gebruik dik wordt.

En dat wil m1 niet horen he ;))

Over Dr.Atkins m1 kan ik net zoveel vertellen als de arts zelf dus ik las niets nieuw op je link. Weterschappers en Artsen willen ons blijkbaar dik houden want dat brengt veel meer op he. En je weet ook dat het om miljoenen draait in de afslank-industrie , net als met medicijnen dus.

Ik heb me fantastisch gevoeld op het Dr. Atkins dieet en mijn bloeddruk , suikerspiegel en cholesterol bleven keurig onder de maat. Sterker nog ik ken mensen die door dit dieet geen medicijnen voor suikerziekte meer nodig hadden.

Dus zijn opvattingen zijn allemaal waar en ik ben die arts eeuwig dankbaar want kon door hem dansen , zwemmen en alles doen in mijn jonge leven.

In 1 ding heb je wel gelijk , het volhouden is een probleem omdat ik zo gek op aardappelen en brood ben.

En na een vakantie van normaal eten besloot ik te stoppen en daarna , ik was toen begin 40 begon de hoge bloeddruk.

Mijn broer die suikerziekte ( type 2 ) heeft en dat dus in de familie zit net als de hoge bloeddruk en overgewicht heeft het dr atkins dieet maar 6 weken volgehouden, ik daarentegen dus 15 jaar en ik ben ervan overtuigt dat dat de reden is waarom ik nog geen suikerziekte heb.

Wel even een waarschuwing voor mensen die nu denken , ik ga op dat dieet , je moet verder wel heel gezond zijn! Dus geen nierklachten of hartziektes hebben.

Zijn visie is dat wij dikkertjes allemaal een koolhydraten vergiftiging hebben en dat door koolhydraten je hongerhormoon actief wordt , nou dat klopt helemaal want na 3 dagen op dit dieet heb je totaal geen honger meer. En wordt de vette kip en slagroom die je hebben mag veel minder aantrekkelijk en wie weet is dat wel het geheim?

Maar m1 nu je toch met de afslank theorie bezig bent , vind nou ff die ene pil uit dat we allemaal slank worden :)) Van ons mag je dan miljonair worden! hihi

Groetjes

Aricia

ca
door catrina - Sep 19, 2009 om 18:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik ook simvastatine en ben ook veel dikker geworden.Vooral mijn maag en buik.

jo
door jodegroot - Sep 19, 2009 om 20:19
5 Antwoorden / 2 Vragen

iemand uit dit rijtje was 30 kilo afgevallen en daarna was het cholesterol nog hoger, terwijl altijd wordt beweerd dat je goed moet uitkijken met vet,eieren, kaas enz. Maar... het lichaam maakt zelf cholesterol aan , dus zou het eens kunnen zijn , hoe meer je "op dieet"gaat hoe meer het lichaam aanmaakt, ik weet niet hoeveel mg u nu slikt. Ik ben er al een keer 2 maanden mee opgehouden, toen was het weer veel te hoog, en moest daarna 40 mg innemen, dat heb ik dus niet gedaan, heb ze allemaal doormidden gebroken en met die hoeveelheid bleek het ook goed te gaan, nu heb ik nog 20 mgrams tabletten die ik ook heb gehalveerd, probeer het nu af te bouwen, of het lukt weet ik nog niet, je lichaam reguleert zelf ook en er wordt nergens zoveel mee verdiend als met cholesteroltabletten, je krijgt nl levenslang en naar de oorzaak wordt niet gezocht, wat ze zeggen is dat je erfelijk belast bent, nou ik ken niemand in onze familie. Ik heb Zocor en daar verdiend de apotheker helaas weinig aan. Chrestor is een nieuw middel en het regent klachten hierover.Die heb ik in ieder geval geweigerd

m1
door m1 - Sep 20, 2009 om 00:15
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Aricia,

Jij zei: “En dat wil m1 niet horen he ;))”.

Jammer dat die indruk is ontstaan… Als uit voorbeelden blijkt dat ik ongelijk heb, zal ik dat gewoon toegeven, waarom niet?

Ik begrijp dat er misverstanden zijn ontstaan, mede omdat de materie van afvallen en aankomen soms ingewikkeld in elkaar kan zitten.

Maar over basale energiewetten kunnen wij het toch wel eens worden?

Een mens kan toch alleen energie onttrekken uit voedingsmiddelen die een energetische waarde (Kcal) hebben?

Ik begrijp ook dat een aantal mensen nu boos op mij zijn… het zij zo. Ik heb en had niet de intentie om mensen opzettelijk te kwetsen!

Jammer vindt ik het wel dat sommige geen argumenten willen horen en er van uitgaan dat ik onzin vertel… maar ook nu weer: het zij zo.

Jij zegt ware woorden; met name over het Atkins-dieet; vaak is het succesvol omdat mensen dit dieet wel kunnen volhouden. Ook ben je goed geïnformeerd over de nadelen van dit dieet. Maar, als je door dit dieet wel op gewicht blijft wegen de voordelen vaak wel op tegen de nadelen van het Atkins-dieet.

Jij zei verder:

“Maar m1 nu je toch met de afslank theorie bezig bent , vind nou ff die ene pil uit dat we allemaal slank worden :)) Van ons mag je dan miljonair worden! Hihi”.

Dank je wel!

Aan die “super” dieetpillen wordt hard gewerkt; de dieetpil Alli is een voorloper met nu nog helaas flinke bijwerkingen.

Groetjes

m1
door m1 - Sep 20, 2009 om 00:30
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Opa,

Ik ben helemaal met u eens dat afvallen keihard werken is; zeker als je al overgewicht hebt, dat wordt het nog lastiger…

Je verliest dan b.v. minder lichaamswarmte waardoor je nog minder kunt eten. Een flink deel van je eten wordt namelijk gebruikt om je lichaamstemperatuur op peil te houden.

Mocht u weer eens bij uw huisarts of cardioloog zijn, wilt u hem/haar dan eens het volgende vragen?:

Kan een mens in gewicht zwaarder worden en/of overgewicht krijgen van medicijnen die GEEN of NAUWELIJKS energetische waarde (Kcal) hebben?

Groetjes

m1
door m1 - Sep 20, 2009 om 00:39
39 Antwoorden / 0 Vragen

P.S.

Stel deze vragen eens:

Kan een mens in gewicht zwaarder worden en/of overgewicht krijgen van medicijnen die GEEN of NAUWELIJKS energetische waarde (Kcal) hebben?

Hoeveel Kcal hebben de medicijnen die mijn vader dagelijks slikt?

Groetjes

P.S.

Verplaatsing van lichaamsvet is goed mogelijk als je b.v. Prednison gebruikt; sommige mensen krijgen een dik hoofd en/of krijgen meer vetophoping op de romp.

Dit lichaamsvet verplaatst zich dan van b.v. de armen en benen naar de romp en/of hoofd.

hu
door huiberdina_1 - Sep 20, 2009 om 09:51
19 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk toch dat het komt door vocht vasthouden. Naar aanleiding van deze berichten ben ik 3 dagen geleden gestopt met het slikken en ik heb nu al wat minder olifantenpoten.

Schande dat de dokters deze middelen voor blijven schrijven want ze zullen best wel weten van deze afschuwelijke bijwerkingen.

Mijn moeder slikt ze ook. Is steeds meer rolstolafhankelijk in verband met pijn in haar gewrichten. Helaas durf ik haar niet te adviseren om er ook mee te stoppen.

ds
door dsmits19 - Sep 20, 2009 om 11:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds Maart dit jaar gebruik ik na een atipsche oogtia en een gaatje tussen de rechter en linkerhartboezem bloedverdunners  met Simvastatine 40 mg. bij een cholesterol (laag) van 5.7 Binnen 6 weken was ik zonder mijn eet en drink wijze te veranderen 4 kg in gewicht toegenomen.Bovendien daarbij een enorme vermoeidheid en afwezigheidsgevoel.Na overleg met de medische sector.Preventief alles blijven slikken, Ben nog meer op voeding gaan letten. Langzaam stabiliseert alles toch wel en ben ik weer 2 kg van de in totaal 6 kg toename kwijt. Geeft de burger weer een beetje moed om het vol te houden maar het blijft lastig.

el
door elisabethvr - Sep 20, 2009 om 15:01
25 Antwoorden / 2 Vragen

Even voor de duidelijkheid, mijn man eet niet te veel en niet te zout ed. omdat ik van huisuit weinig zout gebruikte, en ik als suikerpatient geen suiker mocht gebruiken, dat is verdwenen maar dat is een lang verhaal, het gaat hier over sistamine.

Mijn man eet dus met mij zoutarm mee, en eet geen zoetigheid tussendoor, gewoon omdat hij dat niet lust, op een enkele verjaardag na.

Sporten, doet hij niet meer, maar meneer is bouwvakker, ik weet niet of iemand weet hoeveel en wat voor werk er is voor een bouwvakker.. veel en zwaar

Vanmorgen kreeg hij spontaan last van de trap oplopen en nu word het artsenwerk, nu moet het eens afgelopen zijn

Ben zelf fyto-therapeute en probeer met veel kracht met lecitine en vitamine, ed. nog alles schoon te houden, maar ik heb voor jullienot een zondag lezertje..

Ben benieuwd wat ik dan mag gaan denken !! gewoon benieuwd, ik zoek gewoon een vervanger, omdat ik van die vent houd die ik achteruit zie gaan

el
door elisabethvr - Sep 20, 2009 om 15:01
25 Antwoorden / 2 Vragen

Al is de leugen nog zo snel…
Het boek 'Die Cholesterin-Lüge – Das Märchen vom bösen Cholesterin' van prof. dr. Walter Hartenbach is in het Nederlands vertaald door Gerard Grasman en wordt uitgegeven door Ankh-Hermes. Het volgende artikel maakt duidelijk, dat het lezen van het Nederlandse boek 'De cholesterol-leugen' zeer de moeite waard is.
Sinds jaren vertel ik mensen, dat 'cholesterol' een al lang achterhaald verhaal is. Uit dit boek blijkt, dat de werkelijkheid nóg grilliger is. Professor Hartenbach heeft in tientallen jaren van onderzoek geen verband kunnen
vinden tussen cholesterol en arteriosclerose (aderverkalking).
Omdat cholesterolverlagende producten, zowel voeding als medicamenten, door heel veel mensen worden gebruikt, is het zinvol om aan de inhoud van het boek wat meer aandacht te besteden dan voor een boekbespreking gebruikelijk. Gegeven de omvang van het probleem is er sprake van een algemeen belang waarmee iedereen zijn voordeel kan doen. Tegelijkertijd vertrouw ik erop, dat de tegenstrijdigheden niet al teveel verwarring stichten.
Cholesterolverlagende voedingsmiddelen en medicamenten zijn volgens professor
Hartenbach - en andere belangrijke wetenschappers - overbodig, schadelijk en vaak zelfs levensgevaarlijk. Het gaat hier om een miljardenbusiness van de voedings- en farmaceutische industrie, die de handel levendig houden door misleiding. Er wordt zelfs gesproken van de cholesterolmaffia.
Gemanipuleerde statistieken, die ten onrechte 'onderzoeken' worden genoemd en die als 'bewijzen' worden gepresenteerd, zijn in strijd met de feiten. Onderstaand volgen enkele voorbeelden van niet naar buiten gebrachte, voor de industrie ongunstige, resultaten van enkele onderzoeken:
 De roemruchte Symvastatin Study. Onderzocht 4444 personen. Conclusie: Een verhoogde cholesterolspiegel heeft géén invloed op de ontwikkeling van arteriosclerose of het hartinfarct. Verlaging van de cholesterolspiegel is zinloos!

el
door elisabethvr - Sep 20, 2009 om 15:02
25 Antwoorden / 2 Vragen

• Uit de Finse Multifactorial Study, waarbij de cholesterolspiegel van meer dan 2000 personen werd gemeten, kwam een hartinfarct drie keer zo vaak voor onder de proefpersonen die met cholesterolverlagende middelen waren behandeld. Verder waren er ruim dertig procent meer sterfgevallen dan in de onbehandelde groep.
• Bij de Helsinki Heart Study (1987; 700 proefpersonen) bleken de dodelijke bijwerkingen van cholesterolverlagende middelen 40 procent hoger te zijn dan in de controlegroep. In 1993 leverde een tweede onderzoek een percentage van zelfs 50 procent op.
Opvallend was de toename (43 procent) van de sterfte aan kanker onder invloed van cholesterolverlagende middelen.
• Ook bij de Framingham Study met 4500 proefpersonen bleek bij behandeling met cholesterolverlagende middelen een aanzienlijke toename van het aantal sterfgevallen als gevolg van kanker.
• Tijdens de Clofibrat Study, waaraan 1000 proefpersonen meededen, ontdekte men eveneens 'een schrikbarende stijging van het aantal sterfgevallen door kanker'!
• Het Amerikaanse National Heart, Lung and Blood Institute deed een onderzoek van enkele tientallen jaren met 650.000 proefpersonen. Er bleek geen invloed van cholesterol op de ontwikkeling van arteriosclerose of een hartinfarct. Wél bleek: hoe hoger de cholesterolspiegel, hoe geringer de kans op kanker en hoe kleiner het aantal sterfgevallen als gevolg van andere aandoeningen.
Wijd verbreide misverstanden, die de aandacht vragen:
• Er bestaat maar één soort cholesterol. Er kan niet worden gesproken van 'goed' of 'slecht' cholesterol. LDL en HDL zijn géén cholesterol maar eiwitten (proteïne) die cholesterol vervoeren. Het zogenoemde HDL-lipoproteïne zorgt voor het transport naar de lever van het met het voedsel opgenomen cholesterol. Het cholesterol wordt daar gebruikt voor de vorming van de noodzakelijke galzuren. Het LDL-lipoproteïne brengt het door de lever gemaakte cholesterol (ruim 80% van alle cholesterol) naar de biljarden lichaamscellen, die het nodig hebben voor hun groei en de vele functies.
• Voeding kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor een stijging van de cholesterolwaarden. De door voeding
bewerkstelligde schommelingen zijn maximaal 5 procent. Bovendien grijpt de lever bij een verhoogde of verlaagde cholesterolopname ogenblikkelijk in door de eigen productie van cholesterol te verlagen respectievelijk te verhogen.
• Een binnen bepaalde families verhoogd cholesterol, gekoppeld aan het veelvuldig voorkomen van hart- en vaatziekten, zoals we zo vaak horen, is volkomen uit de lucht gegrepen. Cholesterolafzettingen in de bloedvaten ontstaan pas in het eindstadium nadat andere organen zijn verzadigd. Onzin dus om te veronderstellen en te beweren, dat cholesterol bij zoveel mensen de bloedvaten zou aantasten. Professor Hartenbach heeft tijdens honderden operaties bovendien vastgesteld, dat het percentage cholesterol in arteriosclerotische plaques (verkalkte lagen) in bloedvaten, slechts 1 procent bedraagt.

el
door elisabethvr - Sep 20, 2009 om 15:02
25 Antwoorden / 2 Vragen

€¢ De juiste doorsneewaarde van de cholesterolspiegel voor volwassenen is 250 mg/dl of 6,36 mmol/l. Waarden van 300 – 350 mg/dl of 7,63 – 8,90 mmol/l komen veel voor en kunnen als normaal worden beschouwd omdat het cholesterol, evenals zovele stoffen in het lichaam, aan schommelingen onderhevig is door een grotere behoefte in het lichaam. Dit wordt merkbaar tijdens het transport via het bloed. De lever is het productiecentrum van het zo noodzakelijke cholesterol en het orgaan dat de behoefte eraan nauwkeurig reguleert. Het is gevaarlijk de cholesterolspiegel te willen verlagen en het is
onverantwoordelijk om dalingen tot onder 200 mg/dl of 5,09 mmol/l na te streven. Een verlaging van het cholesterolgehalte leidt tot een bedenkelijke vermindering van de mentale en fysieke prestatievermogens en vergroot de kans op kanker. Door het verlagen van de zogenaamde toelaatbare grenswaarde zijn steeds meer mensen, geheel ten onrechte, afhankelijk gemaakt van cholesterolverlagende voedingsmiddelen en/of medicamenten. Tegelijkertijd zijn daardoor deze, in wezen gezonde, mensen veroordeeld om levenslang als patiënt hun leven te slijten.
De belangrijkste functies van cholesterol:
• Cholesterol is de grondstof voor de steroïde cortisol, het belangrijkste stresshormoon. Het belang ervan bestaat uit het activeren van de energiestof glucose en het mineraal kalium, twee substanties die al onze mentale en fysieke activiteiten reguleren. Cortisol is verder werkzaam tegen ontstekingen en allergieën; ook remt het het ontstaan van kanker.
• Cholesterol is de stof waaruit de vrouwelijke en mannelijke geslachtshormonen worden gevormd, substanties die verantwoordelijk zijn voor specifieke vitale functies, voor de opbouw van spieren en botten en voor de regulering van de slaapbehoefte.
• Cholesterol is de grondstof voor galzuren, die de vetverbranding en stoelgang reguleren.
• Cholesterol is de grondstof voor vitamine D, verantwoordelijk voor de gezonde opbouw van botten en gewrichten.
• Cholesterol is de grondstof voor celstructuren waardoor de specifieke functies van alle organen worden gegarandeerd.
Bert Kloosterman
Tel.: 0543 565253
Uitg. Ankh Hermes, Deventer
ISBN 90-202-4394-2
151 blz. Prijs € 14,50

trouwens kijk uit voor Aspartaam in Lightprodukten

an
door annemarijke - Sep 20, 2009 om 16:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Elisabeth, Omdat ik absoluut niet tegen statines kan (ontzettende spierpijn en vermoeidheid) heeft mijn huisarts als laatste redmiddel MODALIM 1x100mg per dag voorgeschreven. Het middel zou niet geschikt zijn voor mijn 'soort' te hoge cholesterol, maar het werkt perfect. Ben dolblij natuurlijk, want ik heb totaal geen spierpijn en andere ongemakken (zoals dikker worden) meer EN het cholesterol is op peil. Het middel (= een fibraat en geen statine) wordt vergoed. Ik hoop dat ik je hiermee verder hebt kunnen helpen. Succes!

el
door elisabethvr - Sep 20, 2009 om 16:20
25 Antwoorden / 2 Vragen

Annemarijke

Dank je wel, hier kan ik iets mee, Simvastatine weet ik en ben ik van overtuigd dat het meer schaad dan baat, dat is wel duidelijk geworden, nu ik een andere huisarts heb, hopelijk zonder laserogen, is dit misschien een optie waarnaar geluisterd wordt

Mijn vorige huisarts, wist al via zijn assistente wat het was, zelfs bloed nakijken vond hij overbodig, en die buik.....hij knipoogde en zei afvallen he..

als je dan nagaat dat hij niet ongezond en niet veel eet, omdat ik daar een tegenstander van ben, en je ook lekker en gezond kan eten.. moet je mededenkers hebben

Dank je voor je antwoord

Voel me niet meer zo alleen in de strijd tegen simvastatine

Elsiabeth

bi
door bijopathuis - Sep 24, 2009 om 08:25
14 Antwoorden / 0 Vragen

Beste m1,

Ik bedoelde dat ik voor het hartinfarct 80 kilo woog.

Met die 14 pillen die ik  sindsdien slik naar de 114 kilo ben gegaan, terwijl ik heel weinig eet.

Groet.

el
door elisabethvr - Sep 24, 2009 om 12:58
25 Antwoorden / 2 Vragen

MIjn man heeft gelukkig geen hartinfarct gehad,

alleen zijn cholesterolspiegel was te hoog, vandaar de simvastatine, wel komen in zijn familie acute hartstilstanden op, zijn familie (nog zacht gezegd) valt gewoon dood tijdens bezigheden, of tijdens een kopje thee

Wel komt hij uit een broodmagere famillie en hij steekt met zijn buikje vooruit tegenwoordig, zijn navel is all naar buiten aan t komen, vandaar het negenmaandenbuikje (lijkt me niet een leuk gezicht voor een man in de bouw)

Maar groeien is hij ook de enigste in, uit angst, van zijn vroegere huisarts, zijn zijn broers opgeroepen, omdat een aantal neven stierven..oftewel doodvielen

Een van die broers slikt Crestor en wordt geen spaat dikker, nu gaan we de arbo - keuring even afwachten, daar kreeg hij een oproep voor, in de hoop naar luisterende oren

DAT DIK WORDEN, kan ook zijn door weinig eten,  zie je lichaam als een kachel die moet branden, is er geen brandstof, hoe wil je dan dat die kachel blijft branden

Eten is gezond om af te vallen

En afvallen doe je niet door Lightprodukten, daar zit aspartaam is en van aspartaam is bewezen dat het kanker (huid) veroorzaakt en mijn verbazing werd vorige week nog groter, toen ik las in een tijdschrift dat ze buiten die aspartaam, extra suiker toevoegen

Toen brak even een van mijn klompen, en laat ik het even bezinken

Ga maar lekker eten, en let niet op een onsje meer, maar let op een fijn leven, waarin jij gelukkig bent, dik of dun, maakt niet uit, glimlach tegen jezelf iedere morgen en vertel jezelf dat je er wezen mag, met een LACH.. dat is gezond

Succes met al die pillen.. vind het heel veel, weet niet waar ze voor zijn, maar veel is het wel

denk aan je

liefs. Elisabeth

m1
door m1 - Sep 25, 2009 om 17:40
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Opa,

Ja, dat begreep ik al.

Als je zo de bijwerkingen leest van sommige Statine, dan kun je erg rare dingen verwachten...

Als b.v. je spiermassa (ernstig) wordt verminderd door Satine-gebruik, dan kun je ook steeds minder eten omdat spieren veel energie verbruiken. Spieropbouw is essentieel om langdurig meer energie te kunnen “verbranden” en af te vallen. Ook is vetweefsel een perfect isolator, zodat u minder energie nodig zult hebben om uw lichaamstemperatuur op pijl te houden.

Ook kan ik mijzelf voorstellen dat als je (in uw geval) 34 kilo extra moet “meezeulen”, optimaal bewegen wordt belemmerd, zodat u waarschijnlijk minder zult bewegen.

Ik erken zeker dat als je overgewicht hebt, dit lastig is om kwijt te raken!

m1
door m1 - Sep 25, 2009 om 17:41
39 Antwoorden / 0 Vragen

Vervolg:

Misschien kunt u aan uw cardioloog vragen welke spieropbouwende activiteiten voor u mogelijk zijn zonder dat u uw gezondheid schaadt.

Ik raad niemand af om zomaar te stoppen met Statine, maar altijd te overleggen met de huisarts en/of internist om b.v. te kijken of er d.m.v. het veranderen van het eetpatroon niet soortgelijke reductie van “slecht” cholesterol te bereiken is.

Vaak wordt een consult van een diëtist gewoon vergoed door uw ziektekostenverzekeraar.

Ook geven sommige andere Statine minder bijwerkingen; overleg eens met uw apotheker. Uw apotheker weet vaak meer van medicamenten dan b.v. een gemiddelde huisarts.

Groetjes

m1
door m1 - Sep 25, 2009 om 17:47
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi huiberdina,

U zei:

“Mijn moeder slikt ze ook. Is steeds meer rolstolafhankelijk in verband met pijn in haar gewrichten. Helaas durf ik haar niet te adviseren om er ook mee te stoppen”.

Wat ik al tegen Opa zei:

Ik raad niemand af om zomaar te stoppen met Statine, maar altijd te overleggen met de huisarts en/of internist om b.v. te kijken of er d.m.v. het veranderen van het eetpatroon niet soortgelijke reductie van “slecht” cholesterol te bereiken is.

Vaak wordt een consult van een diëtist gewoon vergoed door uw ziektekostenverzekeraar.

Ook geven sommige andere Statine minder bijwerkingen; overleg eens met uw apotheker en/of huisarts. Uw apotheker weet vaak meer van medicamenten dan b.v. een gemiddelde huisarts.

Groetjes

m1
door m1 - Sep 27, 2009 om 09:16
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Elisabeth,

U Zei:

“Mijn man met nu zijn dikke buik, komt uit een familie die je eerder zou tegenkomen in een hongerland, dan in een welvaartstaat, maatjes 46 en 48 zijn daar normaal, door de hele familie heen en eten..  een bouwvakker die 6 boterhammen eet met kip, omdat hij dat zo lekker vind, kan ik ook niet verkeerd eten vinden”.

Nee, maar als je een dikke buik krijgt als man dan eet je gewoon (iets) teveel.

Aan een “dikke” buik zitten toch meer nadelen dan je zou denken… Google maar heel even…

el
door elisabethvr - Sep 27, 2009 om 13:18
25 Antwoorden / 2 Vragen

http://www.e-net-commerce.net/

Cholesterol Hype / Satines
Cholesterol medicijnen in opspraak!
http://www.e-net-commerce.net/gezond/cholesterol.html

Gezondheidsradio - iedere dinsdag om 21.00 uur
luister eens naar, en wat je ook kan doen
je vragen stellen, zie website van de Uitdaging
http://www.gezondheidradio.tk/

br
door bramid - Sep 27, 2009 om 14:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik sinds april 2009 van de huisarts simvastatine 40 mg.

Vanaf dat moment kreeg ik spierkrampen zware vermoeidheid en een beginnend 9 maandenbuik wat zich naar 3 maanden uitgroeide tot een enorme buik. Ook kreeg ik 's nachts enge/nare dromen die ik voordien nooit heb ik gehad. Soms werd ik wakker van mijn eigen gegil. Ben na het lezen van alle berichten direct gestopt met simvastatine en ben overgegaan op B complex en Q-10 pillen. Binnen 1 1/2 week is mijn buik enorm geslonken en merk ik dat ik steeds meer afval terwijl ik niet anders eet dan voordien. Ook is mijn vermoeidheid aanzienlijk minder geworden en heb geen dromen meer. Raad dan ook iedereen aan te stoppen met dit gif en over te gaan op bovenstaande pillen.

Voor mij nooit meer choresterol pillen meer.

el
door elisabethvr - Sep 27, 2009 om 16:16
25 Antwoorden / 2 Vragen

heel herkenbare dingen, alleen de vergeetachtigheid of de rare vreemde uitspraken, waar hij zelf van sc hrikt, vannacht zei hij ineens dat de aardappelen duur waren, zeg waarom, heeft dit een reden, hij wist niet waar hij het over had.. dat is vreemd, of de woede aanvallen om 1 euro, soms heb ik het idee, dat ik te krijgen met een man die ook nog geeugenstoornissen krijg, tegen de arts gezegd, maar alles heeft een reden, behalve de statine.

Waarom zou je niet zomaar mogen stoppen?,.. dat vind ik al een eng iets, wat gaat er dan gebeuren, ben nu aan het lezen geweest op de uitdaging, maar bij mij stond het huilen nader dan het lachen, waarom gaan we zo door, komt er nooit een einde aan die rotzooi?

Mag ik aub nog een poosje genieten van een man,  met een lief karakter,  normaal postuur, waar ik ooit mee trouwde (hij komt uit een familie die niet dik worden, aan geen enkele kant, en eet gezond, maar ziet er vermoeid en ongezond uit.

lees en luister aub met me mee naar de mensen die tegen de pharma vechten het is zo nodig, alleen doe je neits, dan ben je en vlo, maar met zijn allen sta je sterker

http://www.e-net-commerce.net/gezond/cholesterol.html  direkte link  statine /cholesterol onderwerp

http://www.gezondheidradio.tk/   radio, iedere dinsdag avond om 21.oo uur, je kan vragen stellen ed. en je kan het altijd terug beluisteren

Zie hier kanjers die dingen aandurven die ik nog niet durf, omdat ik nog niet weet wat er gebeurt als je met statine stopt, welke afkickverschijnselen

Ze hebben ons bang gemaakt, omdat mijn de vader van mijn man komt uit een familie met accute hartstilstanden op jonge leeftijden

m1
door m1 - Sep 27, 2009 om 18:30
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Elisabeth,

U zei:

“Waarom zou je niet zomaar mogen stoppen?”.

Omdat de Statine met een reden zijn voorgeschreven door een arts of specialist en dat het altijd belangrijk is om die arts en/of specialist op de hoogte te houden van “medicijn inname veranderingen”.

Wat ik al  deels eerder zei: “Overleggen met de huisarts en/of internist en/of diëtist om b.v. te kijken of er d.m.v. het veranderen van het eetpatroon en beweegpatroon niet een soortgelijke reductie van “slecht” cholesterol te bereiken is”.

Groetjes en succes!

m1
door m1 - Sep 27, 2009 om 18:30
39 Antwoorden / 0 Vragen

P.S.

Acute hartstilstanden hoeven helemaal niets te maken te hebben met een verhoogd cholesterolniveau; uw cardioloog kan u in het geval van uw man daar vast  meer over vertellen.

he
door hennasol - Sep 27, 2009 om 18:52
40 Antwoorden / 7 Vragen

aan elisabethvr
al uw man stopt met de statines krijgt hij géén afkickverschijnselen,
langzaam maar zeker zal hij zich weer beter gaan voelen.
minder (dood)moe, minder geblokt, minder spierpijn, minder dooie en/of prikkelende voeten en handen, minder gewrichts(ontstekings)pijnen etc etc.)
i.p.v. invalide gaat uw man zich meer mens voelen.
(dit heb ik zelf allemaal meegemaakt, ook ik was doodziek.)
u bent zelf baas over uw eigen lichaam, u bepaalt zelf of u nog wilt slikken of dat u wilt stoppen.
groet h.

m1
door m1 - Sep 27, 2009 om 19:27
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Hennasol,

U heeft HELEMAAL gelijk hoor!!!

Maar ik zou toch aan de behandelende arts meedelen dat u bent gestopt met Statine-gebruik.

EN JA!, je bepaalt altijd ZELF of je medicijnen wenst te gebruiken of niet.

Hennasol, als ik de bijwerkingen lees die u heeft ervaren is het een groot raadsel waarom uw arts toch Statine bleef voorschrijven...

Bij ernstige bijwerkingen moet je ALTIJD de vraag stellen wat schadelijker is, de medicijnen of de kwaal waar een patient aan lijdt.

Succes met de gezondheid gewenst!

he
door hennasol - Sep 27, 2009 om 19:47
40 Antwoorden / 7 Vragen

mr1,
het is pas sinds kort dat er luid en duidelijker negatieve berichten over statines naar buiten komen.
ik heb zelf al jaren geleden geprobeerd allerlei instanties aan het denken te zetten, is me niet gelukt. kreeg gewoon geen bericht terug, niet van kassa, radar, consumentenbond, nederlandse hartstichting, stichting bloedlink, niets en niemand gaf enige reactie.
artsen hadden geen flauw benul van de bijwerkingen, nu nog niet allemaal op de hoogte.  wanneer bijwerkingen niet worden doorgegeven aan het Lareb, dan zijn er gewoon geen bijwerkingen, zo simpel is het.
degene die bijwerkingen heeft, moet dit doorgeven aan de arts en/of aan het Lareb, de artsen behoren het door te geven, de apotheker heeft hier ook een mooie taak. Maar helaas het gebeurt niet.... gevolg : er zijn géén bijwerkingen, of ze zijn zéér zeldzaam (ja, ja.....)
groet h.

el
door elisabethvr - Sep 27, 2009 om 19:51
25 Antwoorden / 2 Vragen

dank je voor al deze geruststellende woorden, doet me goed

toen ik de laatste nieuwsbrief las die ik opgaf, ken henk persoonlijk, dan ga je je toch verdrietig voelen. De onmacht, je word iets voorgeschreven, denkt dat een arts hiervoor geleerd heeft, je betaald je verzekeringen en onderhand word je langzaam vergiftigd

Zelf heb ik'een medicijnvergifiging ooit gehad en wens die mijn erste vijand niet toe.

Hier moet toch tegen te vechten zijn, ik wil en zal vechten tot mensen dit lezen, tot patienten de waarheid direkt horen en niet jaren later

Ik ben dom gehouden met een te hoge druk van mijn aderen in de maag en ook daar zitten deze nare bijverschijnselen bij

Ook ik kom daar na 8 jaar pas achter omdat de heren niet weten wat ze deden, ik was proefkonijnen,

Krijg nu t idee, dat ze inplaats van op zichzelf uit te proberen, de pharma heel wat menselijke konijnen zit te fokken om ze rotzooi te geven en vervolgesn......ach dan is de leeftijdsgrens van 67 ook niet meer om over na te denken, dan gaan we gewoon dood van de pillen en de hoogleraren in de"... welke kunde???

Sorry als ik soms sarcastisch overkom, maar ik heb jaren nu 0 op  mijn bordje gekregen en ik merk nu hier dat er veel deuren opgengaan en veel mensen dezelfde klachten hebben

Zullen we doorvechten..?.. ik wel

Jullie zijn schatten, allemaal, enne.....heel veel sterkte en kracht die meevechten en nog midden in die strijd zitten

Elisabeth

m1
door m1 - Sep 27, 2009 om 20:02
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Hennasol,

Ik begrijp het.

Succes!

hu
door huiberdina_1 - Sep 27, 2009 om 20:02
19 Antwoorden / 2 Vragen

Het is allemaal heel erg maar je kan het ook overdrijven.

el
door elisabethvr - Sep 28, 2009 om 10:25
25 Antwoorden / 2 Vragen

mijn man heeft simvastatine gekregen via de huisart, n.a.v. een bedrijskeuring. tevens omdat er in zijn famlie, acute harstilstand veelvuldig voorkomen. Dus een cardioloog heeft mijn man nog nooit gezien, en de huisarts vind alles normaal en grinnikt,

Maar even die duidelijkheid, dat dit middel gewoon via de huisarts uitgschreven wordt, zonder  dat er verder bloed wordt gecontroleerd, dat schijnt ook niet nodig te zijn.

Dat bloed onderzoeken is ook per huisarts vwrchillend, de een verteld dat er regelmatig een bloedcontrole moet zijn,  en de ander niet, de laatst categorie treffen wij weer

Elisabeth

kenwel2
door kenwel2 - Sep 28, 2009 om 11:10
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag elisabethvr, lees zojuist je bericht, dat de huisarts grinnikend simvastatine voorschrijft, zo'n huisarts was bij mij zo uitgegrinnikt: Als ik in je schoenen stond, dan zou ik maar eens een consult vragen bij een internist. Een internist zie ik als beste optie, zelf heb ik ook het e.e.a (wat ik hier niet ga neerschrijven) echter, ben wel van mening dat als er sprake is van een verhoogd cholesterol, je wel degelijk om de 3 maanden naar het lab dient te gaan, en je cholesterol gehalte in de gaten dient te worden gehouden, ook de hoogte (mg) van de simvastatine als ook het aantal keren per dag is belangrijk, een huisarts doet zijn werk, echter een specialist kan alles in de gaten houden (nierfunktie, leverfunktie, schildklierfunktie, hart) kortom, hij/zij is de aangewezen persoon. Een specialst heeft zich (het woord zegt het al) op een aantal disciplines verdiept, cq zijn studie er op gericht, hij weet zaken veel beter te beoordelen dan een huisarts, neemt niet weg dat je dit verkeerd op moet pakken, in het geheel niet: Een huisarts is op ander gebied dan wel de aangewezen persoon, zoals een griepje of een wondje, kortom de niet zo gespecialiseerde zaken, alhoewel er ook huisartsen zijn, die zich verdiept hebben in enkele specialismen, echter de meesten doen dat niet.

Mvgr. Henri

el
door elisabethvr - Sep 28, 2009 om 11:23
25 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je wel Henri

Wij zijn van huisarts verandert, misschien zal dat iets uit gaan maken,  3 weken geleden heb ik m nog gebeld, hij staat je niet eenst te woord

Maar wat het griezelige is tegenwoordig, is dat je een verwijskaart nodig hebt, van de huisarts en zie die maar eens te krijgen

Van huisarts veranderen was hier al erg moeilijk, maar is me gelukt

Mijn wondroos heb ik een jaar mee gelopen, en op aandringen van thuiszorg een behandeling kunnen krijgen voor de dermatoloog, omdat mijn hulp (thuis)verpleging door mijn huisarts werd afgewezen, mijn benen lagen open

Hoe krijg ik het dan voor elkaar om iemand die zijn huid dicht is een brief voor een specialist voor te krijgen, ik denk ook mee, en blijf meedenken, ik zie en merk hier dat veel bijverschijnselen neit een op verpakkingen staan, die angst en kramp, had ik niet over geschreven, maar mijn man veerde opl.. en zei alleen.. ohh dat had ik ook van de week

Inderdaad die man die de wereld aankon, kan nu zijn bouwwerk nog moeilijk doen, en met de  hond lopen, is het geijkte zinnetje geworden: niet te ver hoor..

Dank je voor je antwoord, al deze antwoorden is iets mee te doen, ook wij leren ervan

Dankje wel

Elisabeth

kenwel2
door kenwel2 - Sep 28, 2009 om 11:37
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag, elisabethvr. Quote:

Maar wat het griezelige is tegenwoordig, is dat je een verwijskaart nodig hebt, van de huisarts en zie die maar eens te krijgen

Een verwijskaart kun je eventueel ook nog verkrijgen, (als je deze dan niet krijgt via de huidige huisarts) via bemiddeling van je zorgverzekeraar. Vraag naar de klantenservice, en leg je probleem daar aan ze voor, zeg dat er problemen in de communicatie naar de huisarts toe zijn, en dat je bang bent dat je andere medische problemen zult gaan krijgen, als er geen goede analyse komt, gedaan door een internist.Daarvoor heb je die verwijskaart nodig, zeg ze dat. Het 'voordeel'van een internist in een ziekenhuis is namelijk, dat je alle disciplines bij de hand hebt, zoals het lab etc. Uitslagen zijn veel sneller bekend. Een huisarts is veelal afhankelijk van een dyagnostisch centrum, en meestal duurt het ook nog veel langer voordat de uitslagen daar bekend zijn.

Succes, Groetren, Henri

el
door elisabethvr - Sep 28, 2009 om 12:09
25 Antwoorden / 2 Vragen

is dat zorgbelangen nederland Henri? of van de ziekenkostenverzekeraar?

Wij zijn van huisarts verandert, dus ik wacht heel even morgen af, wat zij verteld, en ziet, hij ziet er niet uit, en dat doet zo' n pijn, maar ik kreeg al te horen dat je statine niet kon laten staan, dus ik verwacht weer een andere statine, maarre.........wel bloedonderzoek, dat vonden ze normaal en grinnekte die andere artsover

Ze moesten artsen ook maar keurmerken gaan geven, zoals ze een slager ook doen, is mijn motto tegenwoordig, hoe weet je nu wie er goed is en wie niet, t is altjd een gok, een goede arts is een lot uit de loterij

Hier althans

Elisabetr

ga het proberen hoor, tnx..

kenwel2
door kenwel2 - Sep 28, 2009 om 12:16
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag elisabethvr, ik bedoel je eigen zorgverzekeraar: Onze zorgverzekeraar (CZ) bemiddeld in ieder geval als er wat 'conflikten' zijn, zoals dit nu met je (vorige)huisarts, maar, heb begrepen dat je nu een andere huisarts hebt, laat hem/haar nu eerst maar eens zijn/haar visie op je gezondheid, alsmede de eventuele bloedafname/proeven en/of urine maar eens doen, wellicht heeft deze nieuwe huisarts een heel andere insteek dan de vorige, en kun je na een poosje met een tevreden hart naar je huisarts gaan. Een goede relatie met je huisarts is overigens wel heel, heel erg belangrijk. Tenslotte is hij/zij het eerste aanspreekpunt voor je, dat is erg belangrijk, zie dat je dat goed houdt.

Succes, Mvgr. Henri

karelstromph
door karelstromph - Oct 12, 2009 om 13:42
95 Antwoorden / 5 Vragen

Ik slik al jaren Simastatine, en mijn cholestorol is uitstekend.

Dit jaar ben ik 10kg afgevallen, door 2 boterhammen en een aardappel per dag minder te eten. Bij mijn huidig gewicht val ik niet meer af. Kennelijk is mijn grens bereikt.

Groet, Karel

jn
door jns - Oct 13, 2009 om 14:55
1 Antwoorden / 2 Vragen

hoi

`n vraag aan ellyzelf over de Hom. cholesterolverlagers .

jij koopt die in amerika en van het merk Puritans-Pride .

mijn vraag is dan ook waar koop u die hom.cholesterolverlagers

wat is het bestelnummer hiervan en wat voor soort is het ,pil-poeder -caps enz

graag dan ook de volledige gegevens hierover .

bijvoorbaat mijn dank

grz . jns

el
door elisabethvr - Oct 14, 2009 om 11:59
25 Antwoorden / 2 Vragen

    Uffe Ravnskov, med dr, docent
http://www.ravnskov.nu/duuffe.htm

Een van de hardnekkigste mythen in de geneeskunde
zegt dat te veel dierlijk vet in de voeding en een verhoogd
cholesterolgehalte schadelijk zijn
voor hart en bloedvaten.
Op deze pagina’s volgen feiten die veel mensen zullen verrassen
en waarvan de meeste artsen en onderzoekers niet op de hoogte zijn.

Als je denkt dat dit pure onzin is, kijk dan eens op Dr Ravnskovs website;
hier vind je een overzicht van zijn wetenschappelijke artikelen en enkele
recensies van zijn boek.
http://www.ravnskov.nu/duuffe

Lees ook Dr Ravnskovs opmerkelijke artikel
"High cholesterol may protect against infections and atherosclerosis".
http://qjmed.oxfordjournals.org/cgi/content/full/96/12/927?ijkey=172m...
 Dit werd gepubliceerd in het Quarterly Journal of Medicine,
 een van ‘s werelds toonaangevende medische tijdschriften.
 Het is al lange tijd het meest gelezen artikel in dit blad.
Een populair-wetenschappelijke variant van dit stuk is beschikbaar
 in het Engels en in het Nederlands.
http://www.ravnskov.nu/dumyte7.htm

Lees ook Dr Ravnskovs opmerkelijke artikel
"High cholesterol may protect against infections and atherosclerosis.
Dit werd gepubliceerd in het Quarterly Journal of Medicine,
een van ‘s werelds toonaangevende medische tijdschriften.
 Het is al lange tijd het meest gelezen artikel in dit blad.
Een populair-wetenschappelijke variant van dit stuk is beschikbaar
 in het Engels en in het Netherlands
http://www.ravnskov.nu/dumyte7.htm

Artsen, onderzoekers en andere academici uit de hele wereld zijn het eens
met Dr Ravnskov.

Uffe Ravnskov kwam in de lente van 2007 aan het woord
 in de statine-kritische uitzending van TROS RADAR.
Bekijk deze uitzending hier http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=1038

el
door elisabethvr - Oct 14, 2009 om 12:00
25 Antwoorden / 2 Vragen

1. Cholesterol is geen dodelijk gif, maar van vitaal belang voor de
constructie en het functioneren van alle lichaamscellen. Cholesterol is
‘goed’ noch ‘slecht’. Het cholesterolgehalte van het bloed wordt bepaald
door talrijke factoren, zoals stress, lichamelijke activiteit,
gewichtsverandering en roken.
http://www.ravnskov.nu/dumyte1.htm

2. Een hoog cholesterol veroorzaakt atherosclerose (‘aderverkalking’) en
hartinfarcten, zo wordt algemeen beweerd. Talrijke studies hebben echter
laten zien dat mensen met een laag cholesterol net zo veel aderverkalking
ontwikkelen als mensen met een hoog cholesterol.
http://www.ravnskov.nu/dumyte2.htm

3. Ons lichaam produceert 3 a 4 keer zoveel cholesterol als we met de
voeding binnen krijgen. De productie stijgt wanneer we te weinig cholesterol
eten en neemt af zodra onze voeding meer cholesterol bevat. Dit verklaart
waarom het zo moeilijk is het cholesterolgehalte met de voeding te
beinvloeden.
http://www.ravnskov.nu/dumyte3.htm

4. Cholesterol en verzadigd vet in de voeding hebben niets te maken met de
ontwikkeling van atherosclerose of het risico op een hartinfarct. Meer dan
30 wetenschappelijke studies hebben bijvoorbeeld aangetoond dat
infarctpatiënten in de periode voorafgaand aan hun infarct niet meer vet
hebben gegeten dan gezonde mensen.
http://www.ravnskov.nu/dumyte4.htm

el
door elisabethvr - Oct 14, 2009 om 12:00
25 Antwoorden / 2 Vragen

5. Cholesterolverlaging met de medicijnen die werden gebruikt vóór de
introductie van de statines, kan het risico te overlijden aan een
hartinfarct niet verlagen; bovendien zijn deze medicijnen schadelijk voor de
gezondheid en kunnen ze het leven verkorten
http://www.ravnskov.nu/dumyte5.htm

6. De nieuwe klasse cholesterolverlagers, de statines, verlagen het risico
op een hartinfarct, maar het effect is erg zwak en heeft niets met
cholesterolverlaging te maken. Helaas zijn statines ook kankerverwekkend,
tenminste in proefdieren. Of ze ook voor mensen kankerverwekkend zijn, weten
we nog niet zeker, omdat de statines pas tien jaar worden gebruikt. Roken
leidt ook niet binnen tien jaar tot longkanker.
http://www.ravnskov.nu/dumyte6.htm

7. Een hoog cholesterolgehalte is een risicofactor voor minder dan 10 % van
degenen die overlijden aan een hartinfarct. Daarentegen beschermt een hoog
cholesterol tegen infecties en leven oudere mensen met een hoog cholesterol
langer dan oudere mensen met een laag cholesterol.
http://www.ravnskov.nu/dumyte7.htm

8.  Veel van deze feiten zijn gedurende de laatste decennia gepresenteerd in
wetenschappelijke tijdschriften en boeken, maar slechts weinigen zijn ervan
op de hoogte.
http://www.ravnskov.nu/dumyte8.htm

9. De reden dat het publiek, artsen en de meeste onderzoekers hier nog nooit
van hebben gehoord, is dat studies die de cholesterolhypothese tegenspreken,
worden genegeerd of verkeerd worden geciteerd in de wetenschappelijke
literatuur.
  http://www.ravnskov.nu/dumyte9.htm

De vele mislukte cholesterolverlagende experimenten,
Zinloze dierproeven,
Familiaire hypercholesteremie (erfelijk verhoogd cholesterol) en waarom je
daar niet al te bang voor hoeft te zijn,
De mythen rond triglyceriden,
De gevaren die zijn verbonden aan het eten van te veel meervoudig
onverzadigd vet en transvetzuren,
De onlogische argumenten voor het mediterrane dieet,
De ondermaatse wetenschap achter Dr Ornish’ ‘revolutionaire’
voedingsadviezen,
Hoe we worden bedrogen door de farmaceutische industrie en de leiders van de
cholesterolcampagne

 En nog veel, veel meer.

NOG MEER lezen:
http://www.ravnskov.nu/ducholesterol.htm

el
door elisabethvr - Oct 27, 2009 om 22:23
25 Antwoorden / 2 Vragen

http://www.natuurdietisten.nl/news_article.php?s=1&l=0&k=0&cod=308