zo
door zon_netje1970 Sep 26, 2011 om 09:10
Vakantie & reizen

Mag de reisorganisatie de bevestigde vertrektijd zo drastisch wijzigen?

In mei hebben wij een vakantie geboekt bij Corendon naar Turkije van 4 t/m 11 oktober 2011. Bij de boeking werd ons de mogelijkheid geboden om te kiezen uit verschillende vertrek tijden voor de heen en terugvlucht. We hebben daarop contact opgenomen met corendon om te vragen in hoeverre dit nuttig zou zijn omdat we in de voorwaarden hadden gelezen dat van vluchttijden en schema's kan worden afgeweken. Er werd ons toen verteld dat er natuurlijk wel afgeweken kon worden omdat er altijd iets onvoorziens kan gebeuren maar dat dit dan nooit veel zou zijn. We hebben toen juist die reis geboekt omdat we dan om 23.45 uur terug konden vliegen en dus optimaal van onze vakantiedagen gebruik konden maken. Ook op onze boekinsbevestiging stond op ons verzoek de vlucht specifiek bevestigt. Onze verbazing en teleurstelling was dan ook bijzonder groot toen we op onze vliegtickets uiteindelijk een terugvlucht met een vertrektijd van 10.00 uur zagen staan. Enige afwijking van de gereserveerde vlucht hadden we acceptabel gevonden maar een afwijking van een hele dag?! Dit is wel erg nadelig voor de klant en daarbij vinden we de eerste informatieverstrekking dan erg misleidend. Zo kan een reisorganisatie de klant beloven wat hij wil en grote vissen voorhouden die hij dan naderhand onder de (heel vage!) voorwaarden weer terug neemt. Wij vinden dit een vorm van klanten winnen die onacceptabel is. Als wij dit van tevoren hadden geweten hadden we ons namelijk niet laten verleiden door deze zeer gunstige vluchttijd en voor een heel andere bestemming gekozen. We hebben dit natuurlijk voorgelegd aan corendon maar deze kon 'helaas niets voor ons doen' omdat er geen andere vluchten beschikbaar waren en toen we vroegen om een verklaring vorr het waarom deze drastische wijziging werd toegepast kwam als antwoord "dat staat nu eenmaal in de voorwaarden" Hoe kun je een klant nou een vlucht beloven die achteraf helemaal niet beschikbaar blijkt te zijn en dat onder het mom van voorwaarden onder de mat vegen? We vinden het allemaal erg onrechtvaardig en de klanten van corendon worden zo wel erg tekort gedaan. Vermeld de vluchtnummers dan gewoon niet bij de boeking, zoals we als gebruikelijk hebben ervaren bij andere reisorganisaties, dan weet je als klant dat je op de vliegtickets moet wachten voordat je weet hoe laat je vlucht vertrekt en verheug je je ook niet op iets dat achteraf helemaal niet waargemaakt wordt. Als kers op de taart werd ons ook nog even gemeld dat het volgens de voorwaarden van corendon (zoals zij die zelf interpreteren)ook nog zo kan zijn dat de vertrektijd voor de heenvlucht pas 's avonds zou kunnen plaatsvinden in plaats van 's morgens en dat het kan gebeuren dat we dit dan pas een dag van tevoren te horen krijgen. Corendon mag je dus gewoon 8 dagen vakantie beloven en schriftelijk bevestigen en er uiteindelijk maar 6 geven. We weten dat dit in de reiswereld concreet vaak gebeurt (een vakantie met 6 benutbare dagen een 8 daagse vakantie noemen) maar als er geen vluchttijden worden vastgelegd is daarover ook geen teleurstelling achteraf. Onze vraag is of Corendon zomaar dit soort concrete zaken mag aanbieden op hun website terwijl ze weten dat dit in de meeste gevallen niet waargemaakt kan worden (de klachten op forums zijn in ruime mate aanwezig) en is dit een vorm van misleiding? Is er iets dat we kunnen doen om Corendon voortaan te verbieden om mensen vluchttijden te beloven en in hoeverre mag Corendon zomaar afwijken van gemaakte afspraken?

4258 25 Rapporteer

1paul
door 1paul - Sep 26, 2011 om 09:23
3146 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens hun voorwaarden mogen ze dit en in het algemeen gezien is dit een "geaccepteerd" beleid onder de verschillende maatschappijen, het enigste wat u nog zou kunnen proberen is om de reis te annuleren maar ook hier geef ik u weinig kans eerlijk gezegd ondanks de gedane toezeggingen...

gerdamarijke
door gerdamarijke - Sep 26, 2011 om 09:29
330 Antwoorden / 15 Vragen

Google eens op Corendon, die is de kampioen hierin!

zo
door zon_netje1970 - Sep 26, 2011 om 09:39
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1paul schreef op maandag 26 sep 2011, 09:23]Volgens hun voorwaarden mogen ze dit en in het algemeen gezien is dit een "geaccepteerd" beleid onder de verschillende maatschappijen, het enigste wat u nog zou kunnen proberen is om de reis te annuleren maar ook hier geef ik u weinig kans eerlijk gezegd ondanks de gedane toezeggingen...

Ik begrijp inmiddels dat ze dit een geaccepteerd beleid is. Voor ons is het al te laat om nog iets voor elkaar te krijgen want we vertrekken al over een week. Blijbaar mag Corendon van alles beloven onder de mantel der voorwaarden. Het is zoiets als een belofte doen met geruiste vingers. Eigenlijk liegen we maar dan zeggen we gewoon dat dat zomaar mag omdat het nu eenmaal in de voorwaarden staat. Blijft de vraag of ze als eerste informatieverstrekking de klant een reistijd mogen beloven en die ook schriftelijk bevestigen. De consumentenbond zegt dat dit in strijd is met het consumentenrecht en misleiding. Wat kan ik doen om te zorgen dat Corendon dit verandert om zo nog meer teleurgestelde vakantiegangers te voorkomen?

zo
door zon_netje1970 - Sep 26, 2011 om 09:41
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerdamarijke schreef op maandag 26 sep 2011, 09:29]Google eens op Corendon, die is de kampioen hierin!

Haha, het gaat over Corendon!!! Daarom wil ik er ook alles aan doen om te zorgen dat Corendon dit soort praktijken gaat stoppen. Ze geven misleidende informatie en dat kan echt niet door de beugel. Dank voor je reactie.

tenormin
door tenormin - Sep 26, 2011 om 09:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Helemaal niet zo uitzonderlijk, hoor. Gebeurt regelmatig met vluchten (voor mij dan) naar Turkije. De dag dat je vliegt is de vlucht meestal "s-avonds laat en kom je dus in de nacht aan (dat is dus al de volgende dag). Vroeger moesten we dan nog 2 uur met de bus, nu met nieuw vliegveld halfuurtje. En, meestal worden de terugreizen vervroegd, i.p.v. dat je om 18.00u gehaald zou worden voor de terugreis is dat nu 8am, ben je weer een dag kwijt. Heb nooit geen zin gehad om te klagen, wordt je "na-vakantie" gevoel ook niet vrolijker van plus je trekt toch meestal aan het kortste eind. Nog een opkikkertje voor je: het is niet alleen Corendon die dit dat, ook Martinair kan er wat van!

tenormin
door tenormin - Sep 26, 2011 om 09:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

zon_netje1970, ik wil je echt niet teleurstellen, maar je kunt daar echt niets tegen dus. Je bent immers Calimero tegen "de grote wereld".

tenormin
door tenormin - Sep 26, 2011 om 09:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

lees: niets tegen doen, sorry!

zo
door zon_netje1970 - Sep 26, 2011 om 10:20
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 26 sep 2011, 09:51]zon_netje1970, ik wil je echt niet teleurstellen, maar je kunt daar echt niets tegen dus. Je bent immers Calimero tegen "de grote wereld".

Calimero kreeg anders wel veel voor elkaar!! En hoe meer gedupeerde mensen hier of op andere forums hun verhaal doen, hoe meer calimero's we hebben en samen staan we veel sterker. Je kunt wel alles accepteren wat grote maatschappijen doen onder het mom van, het is nu eenmaal zo, maar dat gaat er bij mij niet in. Kassa heeft in het verleden al zoveel onrecht uit de wereld geholpen dat ik hier vol goede moed en met vetrouwen ga proberen dit onrecht aan te vechten.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Sep 26, 2011 om 10:30
330 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin
Met Martinari hebben wij nooit problemen gehad. Wij vlogen altijd naar Turkije meet Martinair of Transavia. Altijd de vlucht van ergens tussen 05.00 en 05.00 uur van Schiphol. Ik vind het dan ook heel jammer dat Martinair gestopt is met vliegen op Turkije.

zo
door zon_netje1970 - Sep 26, 2011 om 10:32
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerdamarijke schreef op maandag 26 sep 2011, 10:30]@Tenormin
Met Martinari hebben wij nooit problemen gehad. Wij vlogen altijd naar Turkije meet Martinair of Transavia. Altijd de vlucht van ergens tussen 05.00 en 05.00 uur van Schiphol. Ik vind het dan ook heel jammer dat Martinair gestopt is met vliegen op Turkije.

Wij vliegen ook al jaren, zijn erg reislustig en hebben dit nog nooit eerder meegemaakt. Vandaar onze boosheid. Dat het wel degelijk anders kan hebben andere maatschappijen echt wel bewezen. Waarom het dan bij Corendon zo moet dat is mij echt een raadsel!

tenormin
door tenormin - Sep 26, 2011 om 10:37
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gerdamarijke schreef op maandag 26 sep 2011, 10:30]@Tenormin
Met Martinari hebben wij nooit problemen gehad. Wij vlogen altijd naar Turkije meet Martinair of Transavia. Altijd de vlucht van ergens tussen 05.00 en 05.00 uur van Schiphol. Ik vind het dan ook heel jammer dat Martinair gestopt is met vliegen op Turkije.

Dan hebben jullie mazzel gehad, want ook Transavia (die had ik er voor het gemak maar even buiten gelaten) heeft het zelfs gepresteerd ons op de luchthaven van Antalia pas te vertellen dat het vliegtuig nog op Schiphol stond! Toen daarna de boodschap: machine problemen. Alles wat we kregen was een voucher voor een broodje en een flesje water en 10!! uur wachten. Daarom wind ik me er niet meer zo over op; er kan zoveel mis gaan. Maar als zon_net wil blijven "vechten" mijn zegen heeft ze; heeft ze handtekeningen nodig teken ik ook, maar ikzelf ga er niet meer achteraan.

zo
door zon_netje1970 - Sep 26, 2011 om 10:46
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 26 sep 2011, 10:37][quote=gerdamarijke schreef op maandag 26 sep 2011, 10:30]@Tenormin
Met Martinari hebben wij nooit problemen gehad. Wij vlogen altijd naar Turkije meet Martinair of Transavia. Altijd de vlucht van ergens tussen 05.00 en 05.00 uur van Schiphol. Ik vind het dan ook heel jammer dat Martinair gestopt is met vliegen op Turkije.

Dan hebben jullie mazzel gehad, want ook Transavia (die had ik er voor het gemak maar even buiten gelaten) heeft het zelfs gepresteerd ons op de luchthaven van Antalia pas te vertellen dat het vliegtuig nog op Schiphol stond! Toen daarna de boodschap: machine problemen. Alles wat we kregen was een voucher voor een broodje en een flesje water en 10!! uur wachten. Daarom wind ik me er niet meer zo over op; er kan zoveel mis gaan. Maar als zon_net wil blijven "vechten" mijn zegen heeft ze; heeft ze handtekeningen nodig teken ik ook, maar ikzelf ga er niet meer achteraan.

Dat is natuurlijk afschuwelijk, maar dat is wel een vorm van overmacht. Machineproblemen zijn zaken die achteraf zorgen voor ernstige vertraging. Ook kwalijk en ook dat mag zeker geen 10 uur vertraging veroorzaken maar je hebt in elk geval wel uitleg en een concrete reden gekregen. Ik denk dat je hier achteraf zeker wel schadevergoeding voor had kunnen vragen.
Waar het mij om gaat is dat Corendon van te voren misleidende informatie geeft en een vluchttijd met je afspreekt, en die ook schriftelijk bevestigt, die ze niet na komen zonder verder uitleg op opgave van een goede reden. Sterker nog, terwijl ze van tevoren al wisten dat ze dit niet na konden komen. Er was om dat tijdstip namelijk helemaal geen vlucht beschikbaar vertelden ze achteraf.

Maar inderdaad ben ik het met je een als algemene strekking dat luchtvaartmaatschappijen er alles aan moeten doen wat in hun macht ligt om de passagier volgens de gemaakte afspraken te vervoeren.

loreleigil
door loreleigil - Sep 26, 2011 om 11:23
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zon_netje1970 schreef op maandag 26 sep 2011, 09:10]We hebben daarop contact opgenomen met corendon om te vragen in hoeverre dit nuttig zou zijn omdat we in de voorwaarden hadden gelezen dat van vluchttijden en schema's kan worden afgeweken. Dus als ik het goed begrijp, was u van te voren op de hoogte dat de tijden konden wijzigen, want u heeft de AV gelezen. Als het dan vervolgens ook echt gebeurt wordt u boos en is het misleiding? Die gedachtengang volg ik niet helemaal.

zo
door zon_netje1970 - Sep 26, 2011 om 11:55
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=loreleigil schreef op maandag 26 sep 2011, 11:23][quote=zon_netje1970 schreef op maandag 26 sep 2011, 09:10]We hebben daarop contact opgenomen met corendon om te vragen in hoeverre dit nuttig zou zijn omdat we in de voorwaarden hadden gelezen dat van vluchttijden en schema's kan worden afgeweken. Dus als ik het goed begrijp, was u van te voren op de hoogte dat de tijden konden wijzigen, want u heeft de AV gelezen. Als het dan vervolgens ook echt gebeurt wordt u boos en is het misleiding? Die gedachtengang volg ik niet helemaal.

Ik ben zelf ondernemer en schilder voor mensen in opdracht. In mijn voorwaarden staat dat kleuren in het resultaat iets kunnen afwijken van het origineel, u leest dat, neemt contact met mij op met de vraag hoeveel het dan kan afwijken en ik stel u gerust door te zeggen dat dit nooit erg veel kan zijn. Vervolgens plaatst u een bestelling en betaald deze. Ik spreek met u af dat ik een rood bordje zal schilderen en bevestig dit schriftelijk, vervolgens ontvangt u een knalpaars bord. Accepteert u het dan als ik als reactie geef, "tja mevrouw dat staat nu eenmaal in de voorwaarden". Als een bedrijf vooraf al weet dat ze zo extreem (we hebben het hier niet over twee uur maar over en hele dag!) kunnen gaan afwijken van de tijden die ze als keuzeoptie aanbieden op een website en daarna schriftelijk aan je bevestigen, dan moeten ze er geen afspraken over maken en al zeker de klant de keuzemogelijkheid niet geven. Dit is wel degelijk misleiding. Ik vind het jammer dat u deze gedachtengang niet begrijpt en dat zal mede de oorzaak zijn voor het feit dat dit min of meer maatschappelijk geaccepteerd blijkt te zijn. Het is namelijk volstrekt in strijd met het consumentenrecht zoals ik inmiddels van rechtswege al bevestigd heb gekregen.

tenormin
door tenormin - Sep 26, 2011 om 11:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

zon_netje1970, je mag problemen met een vliegtuig natuurlijk overmacht noemen maar wij zijn gewoon besode******* omdat de reisleiding dit al wist en ons toch 10 uur vroeger dan normaal op het ticket stond vermeld wel kwam halen, terwijl die dag nog een gewone vakantiedag was waar we om 18pm gehaald zouden worden i.p.v. 8am. En ik kan je verzekeren dat duizenden mensen dit meegemaakt c.q. meemaken, hebben. Maar nogmaals, ze sluiten, als je de reisvoorwaarden goed leest, zoveel uit dat je weinig kunt beginnen, tenzij de hele reis niet kan doorgaan, maar dat is een ander verhaal. Ik ben geen pessimist hoor, maar ik denk dat je echt niet ver komt met je beklag doen bij Corendon (of welke Maatschappij ook).

gerdamarijke
door gerdamarijke - Sep 26, 2011 om 12:20
330 Antwoorden / 15 Vragen

@loreleigil
Ik ben het met je eens dat het geen misleiding is, maar het voelt wel een beetje zo. Zeker als je op een reisburo boekt, en met de medewerk(st)er de voor jou beste vliegtijden uitzoekt.
@ allen
Wij reizen al jaaaren 2x per jaar naar Turkije, al zo'n 30 keer nu in totaal. Wij hebben tot nu toe maar 1x echte vertraging gehad, 8 uur met Corendon (Bij Arke geboekt, gekozen voor Pegasus). Het gaat dus meestal WEL GOED!
Het wrange aan een pakketreis (vlieg je met charters) is dat je "vogelvrij" bent: Je boekt een reis en op een bepaalde dag. De enige plicht van de reisorganisatie is jou op bestemming te krijgen, hoe vroeg of hoe laat maakt niet uit, al vlieg je om 23.59 uur en is de 1e dag voorbij en de 2e al half om als je in je hotel komt. Het mag allemaal.

zo
door zon_netje1970 - Sep 26, 2011 om 12:55
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 26 sep 2011, 11:59]zon_netje1970, je mag problemen met een vliegtuig natuurlijk overmacht noemen maar wij zijn gewoon besode******* omdat de reisleiding dit al wist en ons toch 10 uur vroeger dan normaal op het ticket stond vermeld wel kwam halen, terwijl die dag nog een gewone vakantiedag was waar we om 18pm gehaald zouden worden i.p.v. 8am. En ik kan je verzekeren dat duizenden mensen dit meegemaakt c.q. meemaken, hebben. Maar nogmaals, ze sluiten, als je de reisvoorwaarden goed leest, zoveel uit dat je weinig kunt beginnen, tenzij de hele reis niet kan doorgaan, maar dat is een ander verhaal. Ik ben geen pessimist hoor, maar ik denk dat je echt niet ver komt met je beklag doen bij Corendon (of welke Maatschappij ook).

Bij Corendon kom ik inderdaad niet ver, want ja die beroepen zich immers op de voorwaarden. Het is echter zo dat een bedrijf of organisatie zich alleen maar mag beroepen op de voorwaarden als de klant daarmee niet te veel wordt gedupeerd. Ik ga het dus veel hogerop proberen.

tenormin
door tenormin - Sep 26, 2011 om 13:13
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Kan je alleen maar succes wensen, zon_netje1970 en laat het ons eens weten hoe dit verloopt?

zo
door zon_netje1970 - Sep 26, 2011 om 13:13
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerdamarijke schreef op maandag 26 sep 2011, 12:20]@loreleigil
Ik ben het met je eens dat het geen misleiding is, maar het voelt wel een beetje zo. Zeker als je op een reisburo boekt, en met de medewerk(st)er de voor jou beste vliegtijden uitzoekt.
@ allen
Wij reizen al jaaaren 2x per jaar naar Turkije, al zo'n 30 keer nu in totaal. Wij hebben tot nu toe maar 1x echte vertraging gehad, 8 uur met Corendon (Bij Arke geboekt, gekozen voor Pegasus). Het gaat dus meestal WEL GOED!
Het wrange aan een pakketreis (vlieg je met charters) is dat je "vogelvrij" bent: Je boekt een reis en op een bepaalde dag. De enige plicht van de reisorganisatie is jou op bestemming te krijgen, hoe vroeg of hoe laat maakt niet uit, al vlieg je om 23.59 uur en is de 1e dag voorbij en de 2e al half om als je in je hotel komt. Het mag allemaal.

Het is wel degelijk misleiding omdat de klant een keuze mag maken die bevestigt wordt terwijl die bevestiging helemaal niet bindend is. Het is net zoiets als een bankstel in de etalage zetten met een heel gunstige prijs, de klant laten betalen ervoor, en als je eenmaal in de winkel bent tegen de klant zeggen dat het bankstel er helaas alleen nog maar in het blauw is. Het wordt echt hoog tijd dat de consument hieromtrend beter beschermd gaat worden en dat er een duideklijke regelgeving kom

Het wrange aan een pakketreis (vlieg je met charters) is dat je "vogelvrij" bent: Je boekt een reis en op een bepaalde dag. De enige plicht van de reisorganisatie is jou op bestemming te krijgen, hoe vroeg of hoe laat maakt niet uit, al vlieg je om 23.59 uur en is de 1e dag voorbij en de 2e al half om als je in je hotel komt. Het mag allemaal.

Dat zou helemaal rechtvaardig zijn tegenover de consument als hier ook eerllijke en duidelijke informatie over wordt gegeven. Als dat niet het geval is en de reisorganisatie of vliegmaatschappij geeft de klant vooraf een andere indruk dan uiteindelijk wordt waargemaakt dan is het wel degelijk misleiding. Als je een accomodatie boekt en je blijkt op de plaats van bestemmig iets heel anders te krijgen dan accepteer je dat toch ook niet? Als je hotel aantoonbaar enorm tegenvalt hebben reisorganisaties toch ook de plicht om je een passend alternatief aan te bieden? Waarom accepeteren we dit dan massaal wel? Onbegrijpelijk.

loreleigil
door loreleigil - Sep 26, 2011 om 13:46
678 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad zoals 'juist ja' al zegt, zijn de eerste en laatste dag van uw vakantie reisdagen. Dat zonnetje afgaat op wat Correndon van te voren meldt, terwijl er nergens in de algemene voorwaarden wordt gesproken over 'een kleine verschuiving', is niet slim.
Als ik een bordje bij een schilder bestel, zal ik altijd persoonlijk polshoogte komen nemen en dit doe ik niet via internet, juist omdat er kleurverschil kan zijn. Dat wil ik van te voren goed uitzoeken. Net zoals u de Algemene voorwaarden heeft gelezen en dus WIST dat de vluchttijden onder voorbehoud waren.
Dit is een beetje als een klein kind die tegen een muur op wil rennen. Moeder zegt dat het zeer gaat doen, kind doet het toch en is verbaasd dat het inderdaad pijn doet.

ju
door juist ja - Sep 26, 2011 om 14:00
23 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp de frustratie van TS maar de voorwaarden zijn heel duidelijk. Als u een 8-daagse reis boekt heeft u altijd 2 reisdagen. Soms heb je mazzel en vlieg je 's morgens vroeg en soms heb je pech en vlieg je 's avonds. Dit probleem is overigens makkelijk op te lossen: boek geen pakketreis bij een reisorganisatie maar boek zelf een lijndienst en boek zelf de accommodatie. U bent dan wel verzekerd van de vluchttijden die u bij boeking te zien krijgt. Nadeel: je betaald vaak meer maar als het wijzigen van vluchttijden echt zo'n probleem voor u is dan bent u vast bereid meer te betalen.

zo
door zon_netje1970 - Sep 26, 2011 om 14:36
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=juist ja schreef op maandag 26 sep 2011, 13:30]Ik begrijp de frustratie van TS maar de voorwaarden zijn heel duidelijk. Als u een 8-daagse reis boekt heeft u altijd 2 reisdagen. Soms heb je mazzel en vlieg je 's morgens vroeg en soms heb je pech en vlieg je 's avonds. Dit probleem is overigens makkelijk op te lossen: boek geen pakketreis bij een reisorganisatie maar boek zelf een lijndienst en boek zelf de accommodatie. U bent dan wel verzekerd van de vluchttijden die u bij boeking te zien krijgt. Nadeel: je betaald vaak meer maar als het wijzigen van vluchttijden echt zo'n probleem voor u is dan bent u vast bereid meer te betalen.
De kortzichtigheid van mensen blijft me soms verbazen. Extra geld moet er wel zijn. Ook mensen met een kleiner vakantiebudget die bij de wat goedkopere maatschappijen boeken moeten netjes en conform de afspraken worden behandeld. En ook mensen die ervoor kiezen om een kant en klaar pakket af te nemen moeten netjes worden behandeld. Niet iedreen bezit de vaardigheid of kennis om uit losse delen een rerispakjet samen te stellen. En wat ik al eerder zei. Dat mensen zoals u die deze reactie plaatsen zijn verzand in de acceptatie van dit soort klantenbeleid is tekekend voor waarom het grote probleem uberhaubt kan ontstaan. Het steunt me dat ik zoveel mensen tegen kom die zich er wel aanstoren en dat ook de de bedrijven die de consumentenbelangen behartigen me volledig steunen. Het siert u dat u zo makkelijk in het leven kunt staan en zo makkelijk onrecht kunt accepteren. Als iedereen zo makkelijk onrechtvaardige voorwaarden zou accepteren dan zou het er in de maatschappij echter nog minder rooskleuriger voorstaan dan nu al het geval is.

zo
door zon_netje1970 - Sep 26, 2011 om 14:45
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=loreleigil schreef op maandag 26 sep 2011, 13:46]Inderdaad zoals 'juist ja' al zegt, zijn de eerste en laatste dag van uw vakantie reisdagen. Dat zonnetje afgaat op wat Correndon van te voren meldt, terwijl er nergens in de algemene voorwaarden wordt gesproken over 'een kleine verschuiving', is niet slim.
Als ik een bordje bij een schilder bestel, zal ik altijd persoonlijk polshoogte komen nemen en dit doe ik niet via internet, juist omdat er kleurverschil kan zijn. Dat wil ik van te voren goed uitzoeken. Net zoals u de Algemene voorwaarden heeft gelezen en dus WIST dat de vluchttijden onder voorbehoud waren.
Dit is een beetje als een klein kind die tegen een muur op wil rennen. Moeder zegt dat het zeer gaat doen, kind doet het toch en is verbaasd dat het inderdaad pijn doet.

Je hebt de hele boodschap wel heel verkeerd geinterpreteerd. Het is zoals een klein kind dat tegen een muur op wil rennen en vraagt zijn moeder of het pijn zal doen, zijn moeder zegt dat de pijn het vast en zeker wel mee zal vallen en dat het misschien een klein beetje pijn kan doen. In vertrouwen op de moeder doet het kind het toch en bezeert zich zo erg dat het zich een volgende keer wel twee keer zal bedenken voordat het de moeder weer vertrouwt.

Als u goed gelezen had, heb ik bij de reismaatschappij uitgezocht hoe dat zat met de reistijden, als zij me verkeerde informatie verstrekken dan zijn de voorwaarden compleet waardeloos. Verder kan ik alleen nog maar weer eens aanhalen.. "doordat vele mensen denken als jij, en zo makkelijk dit soort onrecht accepteren, kan het hele probleem ontstaan".

kl
door klein duimpje - Sep 26, 2011 om 15:01
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zon_netje1970 schreef op maandag 26 sep 2011, 14:36][quote=juist ja schreef op maandag 26 sep 2011, 13:30]Ik begrijp de frustratie van TS maar de voorwaarden zijn heel duidelijk. Als u een 8-daagse reis boekt heeft u altijd 2 reisdagen. Soms heb je mazzel en vlieg je 's morgens vroeg en soms heb je pech en vlieg je 's avonds. Dit probleem is overigens makkelijk op te lossen: boek geen pakketreis bij een reisorganisatie maar boek zelf een lijndienst en boek zelf de accommodatie. U bent dan wel verzekerd van de vluchttijden die u bij boeking te zien krijgt. Nadeel: je betaald vaak meer maar als het wijzigen van vluchttijden echt zo'n probleem voor u is dan bent u vast bereid meer te betalen.
De kortzichtigheid van mensen blijft me soms verbazen. Extra geld moet er wel zijn. Ook mensen met een kleiner vakantiebudget die bij de wat goedkopere maatschappijen boeken moeten netjes en conform de afspraken worden behandeld. En ook mensen die ervoor kiezen om een kant en klaar pakket af te nemen moeten netjes worden behandeld. Niet iedreen bezit de vaardigheid of kennis om uit losse delen een rerispakjet samen te stellen. En wat ik al eerder zei. Dat mensen zoals u die deze reactie plaatsen zijn verzand in de acceptatie van dit soort klantenbeleid is tekekend voor waarom het grote probleem uberhaubt kan ontstaan. Het steunt me dat ik zoveel mensen tegen kom die zich er wel aanstoren en dat ook de de bedrijven die de consumentenbelangen behartigen me volledig steunen. Het siert u dat u zo makkelijk in het leven kunt staan en zo makkelijk onrecht kunt accepteren. Als iedereen zo makkelijk onrechtvaardige voorwaarden zou accepteren dan zou het er in de maatschappij echter nog minder rooskleuriger voorstaan dan nu al het geval is.

Ik begrijp er niks van. Eerst selecteer je een topantwoord en later ben je het er niet mee eens.

zo
door zon_netje1970 - Sep 26, 2011 om 16:03
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=klein duimpje schreef op maandag 26 sep 2011, 15:01][quote=zon_netje1970 schreef op maandag 26 sep 2011, 14:36][quote=juist ja schreef op maandag 26 sep 2011, 13:30]Ik begrijp de frustratie van TS maar de voorwaarden zijn heel duidelijk. Als u een 8-daagse reis boekt heeft u altijd 2 reisdagen. Soms heb je mazzel en vlieg je 's morgens vroeg en soms heb je pech en vlieg je 's avonds. Dit probleem is overigens makkelijk op te lossen: boek geen pakketreis bij een reisorganisatie maar boek zelf een lijndienst en boek zelf de accommodatie. U bent dan wel verzekerd van de vluchttijden die u bij boeking te zien krijgt. Nadeel: je betaald vaak meer maar als het wijzigen van vluchttijden echt zo'n probleem voor u is dan bent u vast bereid meer te betalen.
De kortzichtigheid van mensen blijft me soms verbazen. Extra geld moet er wel zijn. Ook mensen met een kleiner vakantiebudget die bij de wat goedkopere maatschappijen boeken moeten netjes en conform de afspraken worden behandeld. En ook mensen die ervoor kiezen om een kant en klaar pakket af te nemen moeten netjes worden behandeld. Niet iedreen bezit de vaardigheid of kennis om uit losse delen een rerispakjet samen te stellen. En wat ik al eerder zei. Dat mensen zoals u die deze reactie plaatsen zijn verzand in de acceptatie van dit soort klantenbeleid is tekekend voor waarom het grote probleem uberhaubt kan ontstaan. Het steunt me dat ik zoveel mensen tegen kom die zich er wel aanstoren en dat ook de de bedrijven die de consumentenbelangen behartigen me volledig steunen. Het siert u dat u zo makkelijk in het leven kunt staan en zo makkelijk onrecht kunt accepteren. Als iedereen zo makkelijk onrechtvaardige voorwaarden zou accepteren dan zou het er in de maatschappij echter nog minder rooskleuriger voorstaan dan nu al het geval is.

Ik begrijp er niks van. Eerst selecteer je een topantwoord en later ben je het er niet mee eens.

Tja, blijkbaar heb ik op de verkeerde duim geklikt. Sorry