Vodafone Abonnement
HELP!
Ik ben nu al een aantal jaar trouwe klant van Vodafone, nooit veel gezeur met hen gehad. Behalve dat ze hun administratie net helemaal op orde hadden in het begin. Kan gebeuren zou je zeggen, dat je 1 verkeerde klink op je muis geeft en je vinkt bij de aanvraag perrongelijk het verkeerde abonnement aan. Dit is overigens ook netjes opgelost. Aangezien mijn eerste abonnementsperiode van 2 jaar verder erg netjes en zonder al te veel problemen verliep heb ik vorig jaar op 17 juni mijn abonnement verlengt. Ik heb toen gekozen voor een Vodafone Red abonnement in combinatie met de Samsung Galaxy s5. Op mijn abonnement heb ik 4G ondersteuning zoals tegenwoordig elk abonnement van Vodafone heeft. Helaas konden ze mij niet bieden waar ik uiteindelijk voor getekend had. Ik ben meerdere keren in de Vodafone-winkel te Hardenberg geweest om mijn vraag te stellen. Maar ook om verhaal te halen waarom mijn bereik zo slecht was. Zij wisten hier geen oplossing voor, ik moest maar even geduld hebben want ze gingen er masten bij bouwen in de omgeving waar ik woon. Het was toen september, ik heb moeten wachten tot eind december op een fatsoenlijk netwerk dat inmiddels nog niet erg verbeterd is, ik ben van 0 streepjes bereik naar 1 en soms 2 of 3 streepjes gegaan. Niet spectaculair zou je zeggen. Dat is het ook niet. De verbinding kraakt en valt vaak weg, bellen, sms'en en internetten op mijn bundel word hier erg moeilijk voor, maar ik betaal wel bijna 50 euro per maand. Maar nu komt het mooiste nog, mijn Galaxy S5 heeft een paar maand geleden de update naar Android 5.0 gekregen, met succes geïnstalleerd. Ik heb nog eventuele fouten opgespoord met Samsung Kies3, maar dit hulp programma vond geen fouten in de software. Maar mijn toestel begon na de update wel ernstige problemen te vertonen, problemen waar je als consument niet akkoord mee hoeft te gaan. De problemen zijn vooral:
- Het traag zijn van het toestel.
- Toestel loopt vast.
- Het toestel zegt dat er netwerk signaal is, maar de verbinding kraakt aan alle kanten.
- De vingerafdrukscanner werkt (vaak) niet.
- Mijn Gear-Fit verbreekt de verbinding met mijn Galaxy S5 terwijl ik beide bij mij draag.
- Batterij duur is zeer beperkt.
(wat niet het meest verschrikkelijke is)
- Het toestel is niet (bijna) niet mogelijk om fatsoenlijke telefoongesprekken te voeren met dit toestel.
Zelf denk ik dat het de combinatie van Software, hardware componenten, maar ook het belabberde netwerk van Vodafone is. Het toestel is nu 2x opgestuurd en "nauwkeurig onderzocht" Aldus Dynafix. Het probleem ligt niet aan de hardware, maar is een softwarematig probleem volgens hen. Aldus wat ik uit de servicebon van Dynafix op kan maken.
De eerste reparatie hebben ze alleen de software eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd. Ze beloofden mij dat het nu goed moest zijn. Maar dezelfde avond liep mijn toestel weed vrolijk vast, terwijl mijn taakbeheer bezet was met 1 applicatie. Ik bleef dezelfde problemen houden met het toestel, dus heb ik besloten om hem een 2de keer op te sturen.
De tweede reparatie hebben ze alleen mijn toestel gereset en het moest maar goed zijn, nogmaals verwezen ze mij dat dit een softwarematig probleem moest zijn. Wat ik ook heilig geloof. Het moet wel een deel van het probleem zijn, het internet is overspoeld met klachten over de update van 4.4.2 naar 5.0 voor de Galaxy S5.
Omdat dit niet kan, leek het mij erg verstandig om een melding te maken hier op Kassa.
Dit is overigens niet het hele verhaa
Ik heb mijn verhaal helaas niet af kunnen maken, ik was blijkbaar door mijn tekens heen. Dus ga ik hier even verder.
Vandaag ben ik naar de Vodafone-winkel in Hardenberg geweest, om hen nog eens te vragen of zij weten hoe het ervoor staat met de "bugfix" helaas weten zij hier nog niets over. Ik heb hen erop gewezen dat ik niet te spreken ben over het totale plaatje, mijn toestel is ondeugdelijk, maar ook het netwerk is erg belabberd. Mij werd letterlijk dit gezegd, "Tja, sorry hier kunnen wij niets aan veranderen, het is jouw toestel en wij zijn hier niet aansprakelijk voor.' Daar had ik ze natuurlijk precies waar ik ze hebben wilde. Ik vertelde die beste medewerker dat ik dit toestel bij hen gekocht heb, als winkel ben je verantwoordelijk voor de producten die hij verkoopt. En daarbij betaal ik maandelijks voor een toestel dat ik eigenlijk niet kan gebruiken (+/- 15 euro) Zonde van mijn geld. Nogmaals werd ik erop gewezen dat het mijn probleem was, het kwam er ook uit met een toon dat ik niet moest zeiken, maar gewoon mijn mond moest houden. Ik werd natuurlijk best boos en heb de beste man bedankt voor zijn "helpen" Daarna heb ik het welkbekende telefoonnummer 1201 gebeld. Ik kreeg een medewerker aan de telefoon van Vodafone, die mij overigens netjes heeft geholpen en erg meelevend was. Hij vertelde mij dat ik 2 opties had, het toestel nog maar een keer opsturen en hopen dat het nu eindelijk opgelost zou worden, of een 'Nieuwe, tweedehandse' overigens wel het zelfde model maar dan een paar dagen gebruikt of dat er bij de bestelling iets verkeerd gegaan was. Deze toestellen zijn dus praktisch nieuw. Ik vertelde de beste man dat ik voor optie 2 wel wilde gaan. Een praktisch nieuw toestel zou kunnen betekenen dat de oudere versies van 4.4 er nog op staan, een versie waar ik geen problemen mee gehad heb. Alleen was hij daar wel 2 servicebonnen bij nodig. Laat ik nou net de 2de bon niet meegekregen hebben van de winkel... Ik terug naar de winkel en mijn bon opgehaald. Ik trof daar dezelfde medewerker als eerder vanmiddag. Hij vroeg wat ik met die bon ging doen. Natuurlijk heb ik hem vol trots hem uitgelegd hoe de vork in de steel stak. Hij vond de bon alleen niet zo spannend en bevatte geen echt spannende informatie, vond hij. Uiteindelijk heb ik toch de bon meegekregen. Toen ik thuis was heb ik meteen Vodafone gebeld om de deal in gang te zetten. Ik heb in totaal 4x gebeld omdat telkens de verbinding verbroken werd. (Mogelijk door mijn toestel of het netwerk) Na alle 4 keren mijn verhaal gedaan te hebben en dat ze voor mij gingen zoeken, werd ik doorverbonden naar een collega die er meer van zou kunnen weten. Ook die wist niet zeker en heeft mij nogmaals doorverbonden. Toen kwam ik bij een persoon uit die mij aangehoord had en doodleuk vertelde, dat de deal die ik eerder die middag gesloten had met de meelevende medewerker niet door kon gaan, want mijn toestel was nog maar 2x opgestuurd... Ik wist niet wat ik hoorde, maar vooral niet wat ik moest geloven. Deze medewerkster bleef volhouden dat het niet Vodafone's schuld was dat mijn toestel nauwelijks werkte, ook werd mij verteld dat het niet hun fout was dat hun netwerk hier zo slecht en instabiel is.
Ik weet niet meer wat ik hiermee moet, ik heb een klacht ingediend bij Vodafone en hier nu een stuk neergezet. In de hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Volgens Consuwijzer kan ik mijn contract kosteloos ontbinden, maar hier gaat Vodafone helaas niet mee akkoord. Graag hoor ik of jullie een oplossing weten, ik ben ten einde raad.
[quote=hopetobehelping schreef op maandag 16 mrt 2015, 20:15]Beste joëlle1993,
kan uw vraag helaas niet beantwoorden.
Hoop dat u nog iets heeft aan de volgende link voor het oplossen van problemen met de Galaxy S5 na de android 5.0 update: klik hier.
Helaas heb ik dit al meerdere keren geprobeerd, helaas veel zonder resultaat. Omdat het ook niet op specifieke apps gaat, maar om het toestel dat slecht of nauwelijks verbinding maakt met het Vodafone netwerk, met de daarbij komende zaak dat het toestel regelmatig vastloopt en niet doet wat het zou moeten kunnen doen.
Alsnog super bedankt voor uw antwoord, maar vooral dat u wel probeert te helpen. :)
Beste joëlle1993,
Wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat u absoluut niet blij bent met de gang van zaken. Uit uw verhaal begrijp ik dat u inmiddels hierover ook een klacht heeft ingediend. Op welke manier heeft u dit precies gedaan?
Met vriendelijke groet, Désirée
Vodafone 24/7 Web Crew
[quote=vodafonewebcare schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 09:13]Beste joëlle1993,
Wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat u absoluut niet blij bent met de gang van zaken. Uit uw verhaal begrijp ik dat u inmiddels hierover ook een klacht heeft ingediend. Op welke manier heeft u dit precies gedaan?
Met vriendelijke groet, Désirée
Vodafone 24/7 Web Crew
Ik heb klachten ingediend via het klachtenpanel op jullie site, maar ook via de link die ik kreeg omdat ik naar de vodafone klantenservice gebeld had. Alles heb ik ingevuld op "Ronduit belachelijk" en "Zeer slecht" ik moet hierbij wel zeggen dat ik het wel erg tof vind dat er 1 medewerker met mij meedacht en serieus luisterde, hij wilde ook meerdere stappen te ondernemen en aan te bieden. Alle mensen die ik later en nog een keer in de winkel gesproken heb lieten mij echt weten dat ik maar een beetje aan het zeiken was en dat ik maar moest wachten op de bugfix voor mijn toestel. Inmiddels word dit al minimaal 2 maand geroepen. En dan nog niet te spreken over het sleche netwerk dat hier in de lucht hangt... hierover word mij inmiddels al sinds augustus vorig jaar beloofd dat mijn bereik en netwerkdenkking beter zou worden, maar helaad is ook dit een loze belofte. De enige manier die ik nog zie is dat jullie mij de optie geven om mijn abonnement kosteloos te ontbinden, want vertrouwen heb ik niet meer in Vodafone.
Graag hoor ik van u,
Met vriendelijke groet,
Joëlle
Beste joëlle1993,
Ik wil u graag verder helpen. Wilt u uw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar webcare.nl@vodafone.com met als onderwerp: "kassa | accountnaam | datum waarop het bericht is geplaatst | onderwerp bericht"?
Gegevens:
- naam
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer
Met vriendelijke groet, Jean-Pierre
Vodafone 24/7 Web Crew
[quote=vodafonewebcare schreef op woensdag 18 mrt 2015, 08:31]Beste joëlle1993,
Ik wil u graag verder helpen. Wilt u uw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar webcare.nl@vodafone.com met als onderwerp: "kassa | accountnaam | datum waarop het bericht is geplaatst | onderwerp bericht"?
Gegevens:
- naam
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer
Met vriendelijke groet, Jean-Pierre
Vodafone 24/7 Web Crew
Inmiddels is naar jullie een e-mail verstuurd en hoop op een snel antwoord en dat we samen tot een passende oplossing kunnen komen. Vandaag kunt u mij wel moeilijker op mijn 06 bereiken en raad het dan ook aan om mij indien mogelijk een e-mail te sturen.
@joëlle1993
Wat een grenzeloos optimisme om te veronderstellen dat Vodafone vandaag contact met u op zal nemen.
Het webcareteam "zoekt" het uit en vindt het "vervelend" maar kan verder niets anders doen dan dat u het abonnement mag afkopen. Voor de volle prijs wel te verstasn.
Dit is wat ik van Vodafone ontving... Natuurlijk dikke onzin dat een klant zelf zijn/haar toestel moet gaan flashen waardoor de garantie kan vervallen.
18-03-2015 Ons antwoord
Geachte heer Klokkers,
Hierbij reageer ik op uw email over de reparatie van uw toestel.
Allereerst wil ik u mijn excuses aanbieden voor het ongemak.
Op de reparatiesite kan ik op de servicebon kan ik het volgende zien:
Tijdens de reparatie is gebleken dat uw klachten niet door een
hardwarematig defect worden veroorzaakt.
Derhalve heb ik op internet gezocht voor een downgrade van het besturingssysteem:
Hierbij de link waarin de stappen staan voor deze downgrade:
http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s5/489071-tutorial-downgrade-samsung-galaxy-s5-5-0-4-4-kitkat.html
Mocht u na deze downgrade nog altijd problemen ervaren wil u vragen om uw toestel nogmaals ter reparatie aan te bieden en mij het nieuwe iRMAVODAnummer direct na aanmelding door te geven. Vervolgens zal ik Dynafix verzoeken om een expertise onderzoek te starten waarbij uw toestel extra uitvoerig wordt onderzocht door een productspecialist.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
N.Bessems
Vodafone Online Service team
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer