jo
door jolle1993 Mar 16, 2015 om 19:01
Computers & telefonie

Vodafone Abonnement

HELP!

Ik ben nu al een aantal jaar trouwe klant van Vodafone, nooit veel gezeur met hen gehad. Behalve dat ze hun administratie net helemaal op orde hadden in het begin. Kan gebeuren zou je zeggen, dat je 1 verkeerde klink op je muis geeft en je vinkt bij de aanvraag perrongelijk het verkeerde abonnement aan. Dit is overigens ook netjes opgelost. Aangezien mijn eerste abonnementsperiode van 2 jaar verder erg netjes en zonder al te veel problemen verliep heb ik vorig jaar op 17 juni mijn abonnement verlengt. Ik heb toen gekozen voor een Vodafone Red abonnement in combinatie met de Samsung Galaxy s5. Op mijn abonnement heb ik 4G ondersteuning zoals tegenwoordig elk abonnement van Vodafone heeft. Helaas konden ze mij niet bieden waar ik uiteindelijk voor getekend had. Ik ben meerdere keren in de Vodafone-winkel te Hardenberg geweest om mijn vraag te stellen. Maar ook om verhaal te halen waarom mijn bereik zo slecht was. Zij wisten hier geen oplossing voor, ik moest maar even geduld hebben want ze gingen er masten bij bouwen in de omgeving waar ik woon. Het was toen september, ik heb moeten wachten tot eind december op een fatsoenlijk netwerk dat inmiddels nog niet erg verbeterd is, ik ben van 0 streepjes bereik naar 1 en soms 2 of 3 streepjes gegaan. Niet spectaculair zou je zeggen. Dat is het ook niet. De verbinding kraakt en valt vaak weg, bellen, sms'en en internetten op mijn bundel word hier erg moeilijk voor, maar ik betaal wel bijna 50 euro per maand. Maar nu komt het mooiste nog, mijn Galaxy S5 heeft een paar maand geleden de update naar Android 5.0 gekregen, met succes geïnstalleerd. Ik heb nog eventuele fouten opgespoord met Samsung Kies3, maar dit hulp programma vond geen fouten in de software. Maar mijn toestel begon na de update wel ernstige problemen te vertonen, problemen waar je als consument niet akkoord mee hoeft te gaan. De problemen zijn vooral:
- Het traag zijn van het toestel.
- Toestel loopt vast.
- Het toestel zegt dat er netwerk signaal is, maar de verbinding kraakt aan alle kanten.
- De vingerafdrukscanner werkt (vaak) niet.
- Mijn Gear-Fit verbreekt de verbinding met mijn Galaxy S5 terwijl ik beide bij mij draag.
- Batterij duur is zeer beperkt.
(wat niet het meest verschrikkelijke is)
- Het toestel is niet (bijna) niet mogelijk om fatsoenlijke telefoongesprekken te voeren met dit toestel.

Zelf denk ik dat het de combinatie van Software, hardware componenten, maar ook het belabberde netwerk van Vodafone is. Het toestel is nu 2x opgestuurd en "nauwkeurig onderzocht" Aldus Dynafix. Het probleem ligt niet aan de hardware, maar is een softwarematig probleem volgens hen. Aldus wat ik uit de servicebon van Dynafix op kan maken.

De eerste reparatie hebben ze alleen de software eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd. Ze beloofden mij dat het nu goed moest zijn. Maar dezelfde avond liep mijn toestel weed vrolijk vast, terwijl mijn taakbeheer bezet was met 1 applicatie. Ik bleef dezelfde problemen houden met het toestel, dus heb ik besloten om hem een 2de keer op te sturen.

De tweede reparatie hebben ze alleen mijn toestel gereset en het moest maar goed zijn, nogmaals verwezen ze mij dat dit een softwarematig probleem moest zijn. Wat ik ook heilig geloof. Het moet wel een deel van het probleem zijn, het internet is overspoeld met klachten over de update van 4.4.2 naar 5.0 voor de Galaxy S5.

Omdat dit niet kan, leek het mij erg verstandig om een melding te maken hier op Kassa.
Dit is overigens niet het hele verhaa

2240 19 Rapporteer

jo
door jolle1993 - Mar 16, 2015 om 19:22
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn verhaal helaas niet af kunnen maken, ik was blijkbaar door mijn tekens heen. Dus ga ik hier even verder.

Vandaag ben ik naar de Vodafone-winkel in Hardenberg geweest, om hen nog eens te vragen of zij weten hoe het ervoor staat met de "bugfix" helaas weten zij hier nog niets over. Ik heb hen erop gewezen dat ik niet te spreken ben over het totale plaatje, mijn toestel is ondeugdelijk, maar ook het netwerk is erg belabberd. Mij werd letterlijk dit gezegd, "Tja, sorry hier kunnen wij niets aan veranderen, het is jouw toestel en wij zijn hier niet aansprakelijk voor.' Daar had ik ze natuurlijk precies waar ik ze hebben wilde. Ik vertelde die beste medewerker dat ik dit toestel bij hen gekocht heb, als winkel ben je verantwoordelijk voor de producten die hij verkoopt. En daarbij betaal ik maandelijks voor een toestel dat ik eigenlijk niet kan gebruiken (+/- 15 euro) Zonde van mijn geld. Nogmaals werd ik erop gewezen dat het mijn probleem was, het kwam er ook uit met een toon dat ik niet moest zeiken, maar gewoon mijn mond moest houden. Ik werd natuurlijk best boos en heb de beste man bedankt voor zijn "helpen" Daarna heb ik het welkbekende telefoonnummer 1201 gebeld. Ik kreeg een medewerker aan de telefoon van Vodafone, die mij overigens netjes heeft geholpen en erg meelevend was. Hij vertelde mij dat ik 2 opties had, het toestel nog maar een keer opsturen en hopen dat het nu eindelijk opgelost zou worden, of een 'Nieuwe, tweedehandse' overigens wel het zelfde model maar dan een paar dagen gebruikt of dat er bij de bestelling iets verkeerd gegaan was. Deze toestellen zijn dus praktisch nieuw. Ik vertelde de beste man dat ik voor optie 2 wel wilde gaan. Een praktisch nieuw toestel zou kunnen betekenen dat de oudere versies van 4.4 er nog op staan, een versie waar ik geen problemen mee gehad heb. Alleen was hij daar wel 2 servicebonnen bij nodig. Laat ik nou net de 2de bon niet meegekregen hebben van de winkel... Ik terug naar de winkel en mijn bon opgehaald. Ik trof daar dezelfde medewerker als eerder vanmiddag. Hij vroeg wat ik met die bon ging doen. Natuurlijk heb ik hem vol trots hem uitgelegd hoe de vork in de steel stak. Hij vond de bon alleen niet zo spannend en bevatte geen echt spannende informatie, vond hij. Uiteindelijk heb ik toch de bon meegekregen. Toen ik thuis was heb ik meteen Vodafone gebeld om de deal in gang te zetten. Ik heb in totaal 4x gebeld omdat telkens de verbinding verbroken werd. (Mogelijk door mijn toestel of het netwerk) Na alle 4 keren mijn verhaal gedaan te hebben en dat ze voor mij gingen zoeken, werd ik doorverbonden naar een collega die er meer van zou kunnen weten. Ook die wist niet zeker en heeft mij nogmaals doorverbonden. Toen kwam ik bij een persoon uit die mij aangehoord had en doodleuk vertelde, dat de deal die ik eerder die middag gesloten had met de meelevende medewerker niet door kon gaan, want mijn toestel was nog maar 2x opgestuurd... Ik wist niet wat ik hoorde, maar vooral niet wat ik moest geloven. Deze medewerkster bleef volhouden dat het niet Vodafone's schuld was dat mijn toestel nauwelijks werkte, ook werd mij verteld dat het niet hun fout was dat hun netwerk hier zo slecht en instabiel is.

Ik weet niet meer wat ik hiermee moet, ik heb een klacht ingediend bij Vodafone en hier nu een stuk neergezet. In de hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Volgens Consuwijzer kan ik mijn contract kosteloos ontbinden, maar hier gaat Vodafone helaas niet mee akkoord. Graag hoor ik of jullie een oplossing weten, ik ben ten einde raad.

ho
door hopetobehelping - Mar 16, 2015 om 20:15
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste joëlle1993,

kan uw vraag helaas niet beantwoorden.
Hoop dat u nog iets heeft aan de volgende link voor het oplossen van problemen met de Galaxy S5 na de android 5.0 update: klik hier.

jo
door jolle1993 - Mar 16, 2015 om 20:29
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op maandag 16 mrt 2015, 20:15]Beste joëlle1993,

kan uw vraag helaas niet beantwoorden.
Hoop dat u nog iets heeft aan de volgende link voor het oplossen van problemen met de Galaxy S5 na de android 5.0 update: klik hier.

Helaas heb ik dit al meerdere keren geprobeerd, helaas veel zonder resultaat. Omdat het ook niet op specifieke apps gaat, maar om het toestel dat slecht of nauwelijks verbinding maakt met het Vodafone netwerk, met de daarbij komende zaak dat het toestel regelmatig vastloopt en niet doet wat het zou moeten kunnen doen.

Alsnog super bedankt voor uw antwoord, maar vooral dat u wel probeert te helpen. :)

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Mar 17, 2015 om 09:13
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste joëlle1993,

Wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat u absoluut niet blij bent met de gang van zaken. Uit uw verhaal begrijp ik dat u inmiddels hierover ook een klacht heeft ingediend. Op welke manier heeft u dit precies gedaan?

Met vriendelijke groet, Désirée

Vodafone 24/7 Web Crew

jo
door jolle1993 - Mar 17, 2015 om 09:45
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 09:13]Beste joëlle1993,

Wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat u absoluut niet blij bent met de gang van zaken. Uit uw verhaal begrijp ik dat u inmiddels hierover ook een klacht heeft ingediend. Op welke manier heeft u dit precies gedaan?

Met vriendelijke groet, Désirée

Vodafone 24/7 Web Crew

Ik heb klachten ingediend via het klachtenpanel op jullie site, maar ook via de link die ik kreeg omdat ik naar de vodafone klantenservice gebeld had. Alles heb ik ingevuld op "Ronduit belachelijk" en "Zeer slecht" ik moet hierbij wel zeggen dat ik het wel erg tof vind dat er 1 medewerker met mij meedacht en serieus luisterde, hij wilde ook meerdere stappen te ondernemen en aan te bieden. Alle mensen die ik later en nog een keer in de winkel gesproken heb lieten mij echt weten dat ik maar een beetje aan het zeiken was en dat ik maar moest wachten op de bugfix voor mijn toestel. Inmiddels word dit al minimaal 2 maand geroepen. En dan nog niet te spreken over het sleche netwerk dat hier in de lucht hangt... hierover word mij inmiddels al sinds augustus vorig jaar beloofd dat mijn bereik en netwerkdenkking beter zou worden, maar helaad is ook dit een loze belofte. De enige manier die ik nog zie is dat jullie mij de optie geven om mijn abonnement kosteloos te ontbinden, want vertrouwen heb ik niet meer in Vodafone.

Graag hoor ik van u,

Met vriendelijke groet,
Joëlle

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Mar 18, 2015 om 08:31
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste joëlle1993,

Ik wil u graag verder helpen. Wilt u uw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar webcare.nl@vodafone.com met als onderwerp: "kassa | accountnaam | datum waarop het bericht is geplaatst | onderwerp bericht"?

Gegevens:
- naam
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer

Met vriendelijke groet, Jean-Pierre

Vodafone 24/7 Web Crew

jo
door jolle1993 - Mar 18, 2015 om 09:42
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op woensdag 18 mrt 2015, 08:31]Beste joëlle1993,

Ik wil u graag verder helpen. Wilt u uw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar webcare.nl@vodafone.com met als onderwerp: "kassa | accountnaam | datum waarop het bericht is geplaatst | onderwerp bericht"?

Gegevens:
- naam
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer

Met vriendelijke groet, Jean-Pierre

Vodafone 24/7 Web Crew

Inmiddels is naar jullie een e-mail verstuurd en hoop op een snel antwoord en dat we samen tot een passende oplossing kunnen komen. Vandaag kunt u mij wel moeilijker op mijn 06 bereiken en raad het dan ook aan om mij indien mogelijk een e-mail te sturen.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 18, 2015 om 18:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@joëlle1993 Vodafone probeert je enkel aan het lijntje te houden, wat ze zo te zien goed lukt en de webcare gaat hier gewoon verder mee.

Zie hier wat te doen.

tijger1
door tijger1 - Mar 18, 2015 om 19:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@joëlle1993

Wat een grenzeloos optimisme om te veronderstellen dat Vodafone vandaag contact met u op zal nemen.

Het webcareteam "zoekt" het uit en vindt het "vervelend" maar kan verder niets anders doen dan dat u het abonnement mag afkopen. Voor de volle prijs wel te verstasn.

jo
door jolle1993 - Mar 18, 2015 om 19:32
11 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is wat ik van Vodafone ontving... Natuurlijk dikke onzin dat een klant zelf zijn/haar toestel moet gaan flashen waardoor de garantie kan vervallen.

18-03-2015 Ons antwoord
Geachte heer Klokkers,

Hierbij reageer ik op uw email over de reparatie van uw toestel.

Allereerst wil ik u mijn excuses aanbieden voor het ongemak.

Op de reparatiesite kan ik op de servicebon kan ik het volgende zien:

Tijdens de reparatie is gebleken dat uw klachten niet door een
hardwarematig defect worden veroorzaakt.

Derhalve heb ik op internet gezocht voor een downgrade van het besturingssysteem:

Hierbij de link waarin de stappen staan voor deze downgrade:

http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s5/489071-tutorial-downgrade-samsung-galaxy-s5-5-0-4-4-kitkat.html

Mocht u na deze downgrade nog altijd problemen ervaren wil u vragen om uw toestel nogmaals ter reparatie aan te bieden en mij het nieuwe iRMAVODAnummer direct na aanmelding door te geven. Vervolgens zal ik Dynafix verzoeken om een expertise onderzoek te starten waarbij uw toestel extra uitvoerig wordt onderzocht door een productspecialist.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
N.Bessems

Vodafone Online Service team

jo
door jolle1993 - Mar 18, 2015 om 19:35
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 18 mrt 2015, 18:40]@joëlle1993 Vodafone probeert je enkel aan het lijntje te houden, wat ze zo te zien goed lukt en de webcare gaat hier gewoon verder mee.

Zie hier wat te doen.

Dank u, hier kan ik zeker wat mee. Alleen heb ik de site 'consuwijzer.nl' al meerdere keren bij hen onder de neus gedrukt. Helaas blijft Vodafone volhouden dat zij geen verantwoordelijke zijn voor het toestel en de services... Wat wettelijk wel zo is, ik schaf een toestel met abonnement aan bij hen. Tja, als ik nu een KPN abonnement had in plaats van een Vodafone, dan had Vodafone recht van spreken.

jo
door jolle1993 - Mar 18, 2015 om 19:37
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 19:10]@joëlle1993

Wat een grenzeloos optimisme om te veronderstellen dat Vodafone vandaag contact met u op zal nemen.

Het webcareteam "zoekt" het uit en vindt het "vervelend" maar kan verder niets anders doen dan dat u het abonnement mag afkopen. Voor de volle prijs wel te verstasn.

Inderdaad hier ben ik het ook helaas mee eens, maar het kan niet zo zijn dat Vodafone die voor de wet aansprakelijk is voor zijn of haar services en toestellen hier niks mee kan. Zij ontkennen dat zij niet fout zitten wat tot grote ergernis lijd bij mij. Ook komen ze zoals je hierboven kunt lezen niet met een normale en nette klantgerichte oplossing, wat ook tegen hen kan werken als ik dit via een juridische weg ga aanpakken.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 19, 2015 om 13:50
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Lekker advies van Vodafone om het o.s. bij een externe partij te gaan downloaden. Zie ze bij Vodafone er goed voor aan, wanneer dit mis gaat/niet werkt, jouw de schuld geven en zich helemaal terugtrekken.

Hoogste tijd om Vodafone in gebreke te stellen, hierna ontbind je het contract. Doe het wel precies volgens de regeltjes, zodat jij straks bij de rechter gegarandeerd in het gelijk gesteld wordt.

jo
door jolle1993 - Mar 19, 2015 om 13:59
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op donderdag 19 mrt 2015, 13:50]Lekker advies van Vodafone om het o.s. bij een externe partij te gaan downloaden. Zie ze bij Vodafone er goed voor aan, wanneer dit mis gaat/niet werkt, jouw de schuld geven en zich helemaal terugtrekken.

Hoogste tijd om Vodafone in gebreke te stellen, hierna ontbind je het contract. Doe het wel precies volgens de regeltjes, zodat jij straks bij de rechter gegarandeerd in het gelijk gesteld wordt.

Inderdaad, ik heb hen ook een mail terug gestuurd, dat ik hier natuurlijk niet mee akkoord ga. Vanmorgen weer ruim een half uur aan de telefoon gezeten met een miep die mij weer aan het lijntje probeerde te houden... En haar zogenaamde medelijden toonde... Ik heb haar ook eerlijk gezegd dat ik haar medelijden niet geloof en dat ik geen vertrouwen heb in Vodafone. Ik kan eventueel nog naar de winkel gaan en daar de boel op stelten zetten en eisencdat zij eens met dek lantenservice gaan bellen voor mij en daarmee zorgen dat er eindelijk eens echt iets gedaan word.

Ik heb Vodafone zo vaak laten weten dat ik het niet eens ben met de stand van zaken, als ik vertel dat ik ook bereid ben een smerig spelletje te gaan spelen door gewoon mijn automatische incasso stop te zetten gaan ze door te telefoon al bijna door het lint... Want ik moet wel gewoon blijven betalen vertellen ze mij dan. Ik ben bereid te betalen, mits zij mij een goede en nette service te bieden en met mij meedenken aan oplossingen. Dus compleet iets anders dan de onzin die ze nu naar mij uitkramen.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 19, 2015 om 14:21
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Niet zomaar automatisch incasso stopzetten, dat is vragen om problemen.

Eerst in gebreke stellen (voorbeeld brieven bij consuwijzer), dan kun je opzeggen en dan kun je dat pas doen. Echter zal Vodafone je linea recta een incassobureau op je dak sturen, kun je negeren, maar vereist wel 'n beetje sterk in de schoenen staan.

Doe het allemaal schriftelijk (aangetekend - mail formulier - fax), zorg dat je een bewijs van ontvangst hebt.

jo
door jolle1993 - Mar 19, 2015 om 14:39
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op donderdag 19 mrt 2015, 14:21]Niet zomaar automatisch incasso stopzetten, dat is vragen om problemen.

Eerst in gebreke stellen (voorbeeld brieven bij consuwijzer), dan kun je opzeggen en dan kun je dat pas doen. Echter zal Vodafone je linea recta een incassobureau op je dak sturen, kun je negeren, maar vereist wel 'n beetje sterk in de schoenen staan.

Doe het allemaal schriftelijk (aangetekend - mail formulier - fax), zorg dat je een bewijs van ontvangst hebt.

Klopt, ik heb consuwijzer helemaal doorgespit. Alleen kan een deel van de procedure toch via de rechter gaan? Dit is een nogal duur grapje als je geen rechtsbijstand verzekering hebt. Dat is ook de reden waarom ik er met Vodafone onderling over eens probeer te worden. Natuurlijk zijn tips altijd van harte welkom en ik kan u mededelen dat ik erg blij ben met hoe u mij te hulp schiet.

Ik ga sowieso kijken hoe ik dit aan ga pakken en of ik een een e-mailadres kan vinden van de Vodafone klachten service. Een webcare en klantenservice heb ik ook niets aan.

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2015 om 18:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewone mail aan Vodafone wordt pas na een maand of wat beantwoord, als die al beantwoord wordt.

Als u Vodafone in gebreke hebt gesteld, zij niet doen wat u wilt om zo maar te zeggen, en u het abonnement opzegt en de incasso blokkeert, hoeft u niet naar de rechter maar doet Vodafone dat uiteindelijk zelf.

U kunt ook altijd zelf nasr de geschillencommissie gaan. Dat kost u een klein bedrag en als u (deels) wint, krijgt u dat ook nog terug.

jo
door jolle1993 - Mar 27, 2015 om 00:19
11 Antwoorden / 1 Vragen

Even een update:

Ik word inmiddels netjes geholpen door Vodafone, het heeft mij enige tijd gekost om tot hen door te dringen tot het personeel en daarbij de goede personen te treffen. Nu heb ik 1 iemand, die voor mij een toestelswop aan het regelen is. Ik krijg dus een nieuwe telefoon, mijn oude telefoon word dus terug gebracht. Daarnaast zijn ze zorgvuldig aan het kijken naar de netwerk-isues die ik ondervind. Ook hierbij hoop ik binnen een paar weken mee geholpen te zijn.

Hopelijk komt het nu allemaal goed. :D
"Fingers crossed" :P

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2015 om 00:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik help het u hopen.;-)) lees de uitkomst graag.