na
door nance1970 Oct 11, 2012 om 23:27
Computers & telefonie

Belsimpel

Ik heb op 12 september 2012 telefonisch een bestelling gedaan via belsimpel.nl. Ik zou gelijk een mail krijgen met de orderstatus en de bestelling. De volgende dag had ik nog niks in mijn mail, dus ik weer gebeld. Nu bleek dat er een letter verkeerd stond, terwijl ik juist de avond ervoor letter voor letter had gespeld omdat diegene het steeds verkeerd had. Nu kreeg ik wel een mailtje, met gelijk de betalings link om via ideal te betalen. Ik gelijk € 95,95 betaald en de contracten uitgeprint ingevuld en gelijk weer ingescand en terug gemaild met alle bijlage die nodig waren. Ik heb zelfs een printscreen erbij gedaan van mijn betaling. Daarna heb ik belsimpel weer gebeld en gezegd dat ik alles had betaald en de contracten had terug gemaild. Alles was in orde en ze vertelde mij dat er kans bestond dat ik de telefoon ( HTC one x) met het Tele-2 abonnement zaterdags binnen zou krijgen. Mijn zoon was jarig en dat was zijn verjaardags kado. Ik zaterdags wachten geen telefoon. Ik maandags weer gebeld en toen hadden ze nog geen bericht van tele-2 ontvangen. Weer een paar dagen verder zeiden ze dat er wat fout was gegaan bij tele-2 en dat ze het opnieuw bij tele- gingen indienen. Belsimpel zei dat tele-2 een fout had gemaakt en dat je niet een zakelijk en een prive abonnement samen bij 1 provider kon hebben. Maar dat moet wel kunnen dus ze gingen het opnieuw aanbieden. Ondertussen waren we een week verder en nog geen telefoon. Toen wilde ik belsimpel bellen en kreeg ik een irritant liedje te horen die steeds opnieuw werdt afgespeeld. Ik weer opgehangen na 10 min. wachten. Dezelfde dag nog 2x geprobeerd, maar steeds na 20 min. weer op gehangen. De volgende dag 21 september belde ik weer en heb ik 43 minuten aan de telefoon gewacht en nog steeds datzelfde irritante liedje, maar niemand die aan de telefoon kwam. Toen heb ik tijdens het wachten een mail gestuurd naar belsimpel en daarin geschreven dat ik de bestelling wil annuleren en dat ik mijn geld terug gestort wil hebben. Een paar dagen later kreeg ik een mail dat ik mijn rekening nummer moest doorgeven en dat ik dan mijn geld terug gestort zou krijgen. Dus ik mijn rekening nummer gegeven. Na 13 dagen wachten en wat mails heen en weer had ik nog steeds mijn geld niet terug. Mijn man heeft ze nog wel een keer aan de telefoon gekregen en flink boos geworden aan de telefoon, maar ook daar hebben ze maling aan. Ik heb gezegd dat ik andere stappen ga ondernemen, en toen kreeg ik een mail dat ik nog 1-2 dagen moest wachten. Natuurlijk geen geld, dus ik weet gemaild en gezegd dat ik naar Kassa een mail ga sturen en toen kreeg ik ineens een bericht dat het geld de vorige dag was overgemaakt en dat het probleem opgelost zou moeten zijn. Nu weer 3 dagen later, staat het geld nog niet op mijn rekening.Het zijn echt een stelletje oplichter en ik raad het iedereen af er ooit iets te bestellen.

6924 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 11, 2012 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vraag is, zijn er meer mensen die een probleem hebben met belsimpel?

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na annulering hebben ze 30 dagen de tijd om je geld terug te storten. Daarna heb je pas recht om te klagen. Mensen maar direct oplichters te noemen is niet een bijster slimme reactie. Dat soort uitspraken hoor je dus wel te kunnen bewijzen.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 08:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 12 okt 2012, 00:05: Na annulering hebben ze 30 dagen de tijd om je geld terug te storten. Daarna heb je pas recht om te klagen. Mensen maar direct oplichters te noemen is niet een bijster slimme reactie. Dat soort uitspraken hoor je dus wel te kunnen bewijzen.

Luister, ik bestel op 13 september een telefoon met abonnement, ik betaal en regel alles binnen een half uur, dan beloven ze van alles wat ze niet waar maken. Dan vraag ik simpel om mijn geld terug en duur het weken. Waarom duurt het weken, ze weten wel een link te plaatsen zodat ik binnenn 5 min. betalen kan, maar terug storten duurt weken.

Neem het niet voor dit soort praktijken op. Daar genieten ze alleen maar van, maar ondertussen de gewone burger die alles netjes en snel geregeld wilt hebben, zo in de steek laten, Belachelijk gewoon en dann vindt ik dat ik opgelicht wordt.

Wel geld vangen, maar als het niet door gaat, ineens moeilijk doen met terug betalen. Als ik wat moet betalen heb ik ook geen maand de tijd, dan heb ik inmiddels al herinnenringen met administratie kosten er bovenop.

Ik denk zelf dat ik recht heb op wettelijke rente, vanaf het moment dat ik geannuleerd heb.

Als ik een winkel was binnen gestapt, had het ook binnen een half uur geregeld kunnen zijn. Ik bestel dus ook nooit meer via internet en ga alleen nog maar naar de winkels.

Mijn zoon zit nu al een maand op een verjaardags kadoo te wachten, leuk hé!

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nance, het klopt dat een webwinkel wettelijk 30 dagen de tijd heeft om het geld terug te storten.
Maar op de website van Belsimpel staat het volgende:

Annuleren of wijzigen
Het plaatsen van een bestelling bij Belsimpel.nl is vrijblijvend. Als je een abonnement, verlenging of sim only abonnement bestelt geldt je aanvraag als definitief zodra we het contract binnen hebben.Wil je iets wijzigen aan je bestelling? Neem dan spoedig contact op met onze klantenservice op 050-2103404 zodat we je wijziging kunnen verwerken voordat het pakket verzonden is. Geef als je annuleert gelijk je bank- of girorekening nummer aan ons door. We storten dan binnen een week je geld terug.
Bron Klik hier

Als Belsimpel zowel telefonisch als schriftelijk zich niet aan de afspraken (overeenkomst) houdt is dat natuurlijk niet goed. Te lange wachttijden voor een telefoongesprek ook niet. Ik snap, dat U zich hier terecht aan irriteert.
Maar ik ben het wel met Winterman eens, dat U dat geen oplichting mag noemen.
Wat is oplichting? Klik hier

Probeer het hier eens Klachten (Klik hier)
Mocht het dan nog niet goed opgelost worden, laat het Kassa dan weer weten.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Luister, nou en?

Dan had je die winkel maar binnen moeten stappen. Je hebt er zelf voor gekozen om via internet te bestellen dus dan zit je ook vast aan de regels die daar voor gelden.
Als je als gewone burger alles netjes en snel geregeld wil hebben dan snap je het niet helemaal als je denkt dat via internet te kunnen doen.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 12 okt 2012, 11:33: Luister, nou en?

Dan had je die winkel maar binnen moeten stappen. Je hebt er zelf voor gekozen om via internet te bestellen dus dan zit je ook vast aan de regels die daar voor gelden.
Als je als gewone burger alles netjes en snel geregeld wil hebben dan snap je het niet helemaal als je denkt dat via internet te kunnen doen.

Wie denk je wel niet dat je bent winterman om mij zo te behandelen jij kent me helemaal niet, ga op vakantie dan ontdooi je misschien.

Er wordt zoveel reclame gemaakt om alles via internet te kopen, en dan doe je het en er staat in de voorwaardes dat je binnen 24 uur de telefoon in huis hebt, dan moet je niet 2 weken wachten en dan nog niks hebben. Dan zeggen ze ja 24 uur is alleen wanneer je alleen een losse telefoon koopt, maar ze doen voorkomen met grote reclame op de site dat je je bestelling binnen 24 uur in huis hebt.

Maar goed ik ben jou zeker geen verklaring schuldig, ik vindt belsimpel gewoon oplichters!!!!!

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

nance1970 schreef op vrijdag 12 okt 2012, 12:03:
Er wordt zoveel reclame gemaakt om alles via internet te kopen, en dan doe je het en er staat in de voorwaardes dat je binnen 24 uur de telefoon in huis hebt, dan moet je niet 2 weken wachten en dan nog niks hebben. Dan zeggen ze ja 24 uur is alleen wanneer je alleen een losse telefoon koopt, maar ze doen voorkomen met grote reclame op de site dat je je bestelling binnen 24 uur in huis hebt.

Is dat zo?

Ik lees toch iets heel anders

Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

Wie heeft hier nu niet goed gelezen?

Belsimpel oplichters noemen is totaal ongenuanceerd en zegt meer over jou dan over Belsimpel.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op vrijdag 12 okt 2012, 12:16:
nance1970 schreef op vrijdag 12 okt 2012, 12:03:
Er wordt zoveel reclame gemaakt om alles via internet te kopen, en dan doe je het en er staat in de voorwaardes dat je binnen 24 uur de telefoon in huis hebt, dan moet je niet 2 weken wachten en dan nog niks hebben. Dan zeggen ze ja 24 uur is alleen wanneer je alleen een losse telefoon koopt, maar ze doen voorkomen met grote reclame op de site dat je je bestelling binnen 24 uur in huis hebt.

Is dat zo?

Ik lees toch iets heel anders

Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

Wie heeft hier nu niet goed gelezen?

Ja goed dat je dit nu hier neer zet. Dat bewijst maar weer eens wat voor oplichters het zijn, je moet goed de kleine letters lezen, maar groot op hun website zeggen dat ze binnen 24 leveren.

Maar ik ga hier nu niet meer verder op in,. Ik heb mijn zegje gedaan en iedereen mag weten dat het niet verstandig is bestellingen te doen via BELSIMPEL.

Hoe meer jij door blijft gaan hierover des te beter is het voor mij. Als je dan googled komen er zoveel berichten te zien over belsimpel dat niemand dan ook meer daar naar toe gaat. dus blijf vooral schrijven maar ik heb geen zin om er nog meer energie in te steken.

Ik ga achter mijn eigen geld aan.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2012 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

nance1970 schreef op vrijdag 12 okt 2012, 13:26:
Ja goed dat je dit nu hier neer zet. Dat bewijst maar weer eens wat voor oplichters het zijn, je moet goed de kleine letters lezen, maar groot op hun website zeggen dat ze binnen 24 leveren.

Nee, je moet de voorwaarden lezen, maar als je niet weet wat dat zijn wordt het natuurlijk wel moeilijk.

Belsimpel maakt hier geen fouten. Jij wel.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2012 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou hehe, eindelijk is mijn geld terug gestort. Maar ik heb zeker het idee dat het komt omdat ik dit hier heb neergezet.
Maar voor mij is het opgelost.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2012 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Nance ,Ik heb ook een abonnement bij die Simpel genomen ,en nog velen met mij.De klachten zijn niet te overzien.En wat meneer Winterman zegt is ook wel waar,maar als ik op 1 Oktober een abonnemt afsluit wil ik ook op die datum kunnen bellen of internetten.Maar als je belt word je aan gesproken met je en jij moet maar even wachten,Het is nu 15 dagen verder ,en ik heb nog steeds niks.Moet je maar eens op klachten .nl kijken of op kassa,weet je niet wat je ziet aan klachten.Dus wat je zegt het is een oplichter ,ben er volkomenen mee eens.Kassa is er al vanaf 2010 mee bezig en meneer Simpel kan gewoon zijn gang gaan.Daar moet toch heel gauw een eind aan komen. groetjes Bert

ve
door verwijderd - Oct 15, 2012 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

bertusvanes schreef op maandag 15 okt 2012, 17:03: Nou Nance ,Ik heb ook een abonnement bij die Simpel genomen ,en nog velen met mij.De klachten zijn niet te overzien.En wat meneer Winterman zegt is ook wel waar,maar als ik op 1 Oktober een abonnemt afsluit wil ik ook op die datum kunnen bellen of internetten.Maar als je belt word je aan gesproken met je en jij moet maar even wachten,Het is nu 15 dagen verder ,en ik heb nog steeds niks.Moet je maar eens op klachten .nl kijken of op kassa,weet je niet wat je ziet aan klachten.Dus wat je zegt het is een oplichter ,ben er volkomenen mee eens.Kassa is er al vanaf 2010 mee bezig en meneer Simpel kan gewoon zijn gang gaan.Daar moet toch heel gauw een eind aan komen. groetjes Bert

Hé Bert, Hé Bert

Ze heeft een telefoon bij belsimpel gekocht.
Niet een abonnement bij Simpel afgesloten.
Is geen eens familie van elkaar.