Youfone stuurt torenhoge rekeningen, en betalingsherinnerringen, maar reageert niet op vragen
Ik heb sinds Januari dit jaar 2 abonnementen lopen bij Youfone. Meteen begonnen ze torenhoge internetkosten in rekening te brengen. Terwijl op één telefoon überhaupt geen internet mogelijk is, en het op de andere telefoon uitgeschakeld is (dit weet ik heel zeker). Deze rekeningen zijn dus foutief.
Daarom heb ik meteen een aantal mails gestuurd om om opheldering te vragen, hier werd gewoon niet op gereageerd. Wel hadden ze bij Youfone de tijd om betalingsherinneringen te sturen. Ik heb hierop een aangetekende brief gestuurd, waar ik om opheldering vraag, maar ook hier wordt niet op gereageerd. Deze week lag er tot mijn grote verbazing een brief op de mat dat ze het bedrag gaan verhogen als ik nu niet betaal.
Het is hopelijk evident dat ik geen rooie cent ga betalen als ze niet eens de tijd nemen mijn mails te beantwoorden.
Wat adviseren mij jullie om als volgende te doen? Ik zou ook graag de abonnementen zo snel mogelijk stopzetten!
Bij voorbaat dank,
Mvg Nabila
Beste Nabila,
Youfone is niet voor niets een goedkope telefonie provider maar betekend dat dat zij dan mails, brieven of zelfs aangetekende post niet hoeven te beantwoorden; antwoord hierop is nee.
Echter is er een klein probleem; de afdeling klantenservice (uhm) en de de afdeling betalingen zijn twee compleet verschillende bedrijven dus als jij klaagt over te hoge facturen en je krijgt wanneer je niet betaald "dreig"brieven dat je hogere incassokosten moet betalen als niet betaald dan moet je een keer contact opnemen met Direct Pay Service die kunnen je misschien wel helpen.
Succes!
Ik zou ook graag de abonnementen zo snel mogelijk stopzetten!
Je contracten zijn gestart jan 2012, dus uitgaande van een 2 jaar contract kan je er op een normale manier pas jan 2014, wel op de juiste manier en op de juiste tijd opzeggen, van af. Wil je er eerder vanaf zal je in de afkoopsfeer komen. Dat betekent: wel betalen en niet bellen/internetten.
[quote=marcvhulst schreef op dinsdag 15 mei 2012, 20:48]Beste Nabila,
Youfone is niet voor niets een goedkope telefonie provider maar betekend dat dat zij dan mails, brieven of zelfs aangetekende post niet hoeven te beantwoorden; antwoord hierop is nee.
Echter is er een klein probleem; de afdeling klantenservice (uhm) en de de afdeling betalingen zijn twee compleet verschillende bedrijven dus als jij klaagt over te hoge facturen en je krijgt wanneer je niet betaald "dreig"brieven dat je hogere incassokosten moet betalen als niet betaald dan moet je een keer contact opnemen met Direct Pay Service die kunnen je misschien wel helpen.
Succes!
Ook de Direct Pay Service heb ik gemaild, eerst kreeg ik nog netjes een reactie dat ik een aantal gegevens door moest sturen, daarna niets meer gehoord. Ik heb al een flink aantal mails gestuurd en een aangetekende brief gestuurd naar de klantenservice, ook al is dat misschien niet het juiste adres, toch verwacht ik een normaal antwoord.
Maar wat moet ik nu doen? Ik krijg facturen die niet correct zijn en brieven dat ik deze week nog moet betalen, iets wat ik uiteraard niet ga doen want ik kan niet eens internetten op de mobiele telefoon. En als hun niet reageren houdt het een keer op natuurlijk.
Kan ik de abonnementen opzeggen door gewoon het maandbedrag van alle maanden dat het abonnement nog rest over te maken?
Je zal hoe dan ook eerst een reactie van de provider moeten ontvangen of je d.m.v. afkopen van je abo's van ze af kan komen. Je hebt allerlei actie's ondernomen (bewaar je aangetekende sgtrookje goed!!!!) want zij laten alles op hun beloop en of reageren met het tempo van een gediplomeerde slak met het traagheidsyndroom dan wel ongeïnteresserdheid. Houdt wel je bank afschriften in de gaten. Bewaar alle verzonden post goed.
Heeft u uw klacht over de onterechte, c.q. onjuiste rekeningen schriftelijk aangetekend ingediend?
Daar zou ik mee beginnen als dat niet het geval is + dossier aanleggen met gegevens wat tot nu toe gebeurd is. Dat is nodig mocht een incassoprocedure volgen.
Copie brief + verzendbewijs in dossier
Ik heb mijn klacht onder andere ook schriftelijk aangetekend en ik gebruik de simkaart van YouFone al maanden niet en telkens kloppen de facturen niet. De simkaart zit nog zelfs in een mobiel waar je niet eens op internet kan, hoe kan ik dan internetkosten hebben? Het ligt ook niet aan de instellingen zoals YouFone wilt beweren en YouFone komt over als een goedkope provider maar ondertussen belazeren ze iedereen.
Beste mensen,
Het is mij gelukt om mijn 2 jarig contract met Youfone na 7 maanden te ontbinden. Dit op advies van Consuwijzer door Youfone te confronteren met hun niet transparante bel data systeem oftewel de pagina ''lopende kosten. Youfone probeert het verhaal nu om te draaien.
Namelijk dat Youfone het contract zelf heeft ontbonden omdat ik mij niet aan de voorwaarden zou hebben gehouden. Ik heb nog nooit zo een gemene en laffe organisatie meegemaakt, met name mevrouw I. K van Youfone met een buitenlandse achternaam. Beste mensen, ik kan jullie helpen je contract te ontbinden. Mail naar youfoneoplichting@gmail.com Samen staan we sterker!
Zie hieronder mijn reactie op de dreigmail van Youfone. Dit terwijl Youfone mij zwaar in een hoek heeft gedrukt en mevrouw i.k van Youfone is zelfs dreigend geweest. Ze hebben mij op enorme kosten gejaagd.
Geachte Mevrouw K,
U kunt niet normaal reageren op een klacht maar wel een hele email wijden aan uw rechten en daarbij dreigen met aangifte terwijl ik niks strafbaars doe? Het publiceren van gegevens die niet onjuist zijn is niet strafbaar,(valt niet onder smaad of laster) het betreft hier een onrechtmatige daad als u dat zo wil stellen. Mijns inziens wordt dit overruled door de ernst van mijn zaak. Het is de eerste keer dat ik ooit de naam van een medewerker online heb genoemd in 20 jaar tijd daar Youfone mij zo in het nauw heeft gedreven en vanwege de chantage van mevrouw K van Youfone. Echter ik bereik er niks mee uw naam verder te noemen, daarom zal ik uw verzoek inwilligen en uw naam niet meer online benoemen. Ik zal u voortaan mevrouw K van Youfone noemen. U bent goed in dreigen mevrouw K, u heeft mij ook gedreigd in een eerder stadium mijn contract niet meer te willen ontbinden als ik alle kosten buiten de bundel niet zou voldoen. Ik heb alle bewijs dat mijn contract met Youfone op mijn initiatief ontbonden is, nu probeert Youfone dit om te draaien? Dat het ontbinden op initiatief van Youfone is? Waar bent u bang voor mevrouw K? Ik heb alle correspondentie bewaard, aan de hand van mijn email over een tekort aan transparantie bij Youfone waardoor consumenten voor hoge kosten komen te staan heeft u mijn contract ontbonden. Ik heb inmiddels tot volle tevredenheid een abonnement bij Telfort (Ik kan iedereen aanraden niet voor de praatjes van Youfone te gaan maar voor een iets duurdere betrouwbare aanbieder, uiteindelijk is dit goedkoper, veel goedkoper in bepaalde gevallen. Daarom geef ik u nu al aan dat mijn kosten deze maand, nu, op 15-012013 niet buiten de bundel vallen.(zie bijlage) Ik wil u vragen dit te bevestigen, aangezien uw systeem niet up to date is, niet transparant. Ik zal mij wenden tot een advocaat, mijn vordering op u bedraagt meer dan 500 euro en zodoende kom ik in aanmerking voor gesubsidieerde rechtsbijstand aangezien mijn inkomen 2 jaar geleden nog op minimum niveau lag. Onderstaande email mail ik door en publiceer ik zonder uw volledige naam online (Ik noem u voortaan mevrouw K), ik miste een tekst onderaan de email dat ik dit niet mag doen, ik heb nooit een dergelijke tekst gezien, wellicht bent u dit vergeten mevrouw K? Ik zal Youfone ook blijven mailen om u tot uw verantwoording te roepen. Dat recht kunt u mij niet ontnemen. Om te zorgen dat mijn email's u wel bereiken zal ik elke week een ander email adres gebruiken. In de correspondentie naar u toe als Youfone zijnde benoem ik WEL de naam van mevrouw K oftewel mevrouw K volledig, dat is tevens mijn recht. Ik hoop dat dit alles duidelijk is.
Beste mensen, zie hieronder de dreig mail van mevrouw K van Youfone Op 15 januari 2013 14:38 schreef mevrouw K het volgende:
Geachte heer, Wij hebben uw e-mail wederom in goede orde ontvangen. Voor uw vragen wil ik u verwijzen naar eerdere e-mails. Daarnaast willen wij u aangegeven dat door middel van de ontbinding van de overeenkomst per 31-01-2013 voor ons dit dispuut afgewikkeld is (mits u aan uw betalingsverplichting voldoet). Daarom zullen wij ook niet meer reageren op uw e-mails over dit dispuut. Het aan ons doen toekomen van e-mails over dit dispuut zal voor u dus niet het gewenste resultaat opleveren. Daarnaast willen wij u vriendelijk doch dringend verzoeken geen namen van medewerkers van Youfone online te plaatsen. Er is nooit toestemming gegeven voor het openbaar maken van deze gegevens noch zal deze toestemming ooit in de toekomst aan u gegeven worden. U leeft momenteel de richtsnoeren publicatie van persoonsgegevens op internet niet na. Zie onderstaande regels: Beschik over een rechtvaardigingsgrond voor publicatie. De belangrijkste rechtvaardiging voor publicatie is toestemming van de betrokkenen. Als het verkrijgen van die toestemming niet mogelijk is, dienen verantwoordelijken te kunnen onderbouwen dat publicatie is toegestaan op grond van een van de vijf andere rechtvaardigingsgronden. Dit zijn: de uitvoering van een overeenkomst, het nakomen van een wettelijke verplichting, het vrijwaren van een vitaal belang van de betrokkene, het goed kunnen vervullen van een publiekrechtelijke taak, of het behartigen van het gerechtvaardigd belang van de verantwoordelijke. Bij deze vijf rechtvaardigingsgronden moet telkens de noodzaak worden vastgesteld om de gekozen persoonsgegevens op internet te publiceren. Gezien het voor uw dispuut niet noodzakelijk is persoonsgegevens openbaar te maken en u daar nooit toestemming voor heeft gekregen beschikt u niet over een rechtvaardigingsgrond voor publicatie. Wij hebben een melding gemaakt bij de politie en hebben daar bewijs aangeleverd dat u persoonsgegevens openbaar maakt. Mocht u ervoor kiezen hier mee door te gaan, zullen wij over gaan tot een officiële aangifte. Hopende uw vraag voldoende te hebben beantwoord. Met vriendelijke groet. Mevrouw I K Youfone Nederland BV W www.youfone.nl
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Orthodaily
Ik heb schoenen besteld bij ORTHOdaily.nl https://orthodaily.nl/ Het zouden dus orthopedische schoenen moeten zijn. Het zijn gewone schoenen van een middenkwaliteit, wat je eigenlijk ook mag verwachten bij die prijs. Ze worden rechtstreeks uit China geleverd via Yun Express in Rozenburg. De Nederlandse verkoopvestiging zit op een bovenwoning in Amsterdam met een telefoonnummer uit Leiden dat ... Lees meer
Appartement. Gas/cv installatie definitief afsluiten
Goedemiddag,
Woon in een appartement. In het kader van verduurzaming wil ik van het gas af. Inductieplaat aangeschaft en een boiler.
Verwarm de woonkamer elektrisch d.m.v. een kachel, gas/cv installatie gebruik ik niet meer en is afgekoppeld door een installateur.
Ik wil het gas definitief af laten sluiten, heb een aanvraag lopen.
VVE geïnformeerd over mijn plannen.
De
...
Lees meer
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer