ik had hier 170 naar toe gestort toen dit bedrag gestuurd was en dus het geld naar een paar dagen zal ontvangen op mijn creditcard gebeurde iets anders de dag dst mijn geld op mijn creditcard zal komen is mijn toegang geblokkeerd en mijn creditcard ingeslikt nooit heb ik dus de 170 euro kunnen gebruiken
Nu al paar weken stuur in ics waarom dit is en wat er met me geld is gebeurt echter krijg ik geen antwoord een paar dagen terug heb ik hun de mogerlijkheid gegeven het bedrag van 170 euro naar me nieuwe creditcard te storten echter krijg ik weer geen antwoord en ook de terug gacen van de 170 euro blijft uit
ik weet niet meer wat ik hier mee aan moet politie doet er niks aan okal is er bewijs van de betaling aan ics
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
als ik uw vraag goed begrijp dan heeft u € 170,- op uw (inmiddels geblokkeerde en 'ingeslikte') prepaid creditcard gestort. U probeert om contact en een reactie te krijgen van ICS maar dat lukt u niet.
Aangezien u geen reactie op uw mails krijgt zou ik in uw geval telefonisch contact opnemen met ICS, voor de contact gegevens, klik hier. Vraag ze om uitleg en hoe het opgelost kan worden.
goed van u dat u gebeld heeft. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat u zomaar € 170,- kwijt bent. Heeft u iemand in uw buurt die u kan helpen om uw verhaal duidelijk uit te leggen aan ICS ? Bij voorkeur zou ik, als ik in uw schoenen stond, nogmaals met ICS bellen en me dan bij laten staan door iemand die u kan helpen om het duidelijk uit te leggen aan ICS. Het kan heel goed zijn dat ICS u gisteren toch niet helemaal goed begrepen heeft en daarom die reactie heeft gegeven. Hoop dat u snel uw geld weer terug heeft.
Is dit werkelijk het hele verhaal? Het is ongeloofwaardig dat ICS dat geld zo maar inpikt. Er is vast wat anders aan de hand. Waarom is de kaart geblokkeerd -en belangrijker nog- stond die 170 euro er op dat moment nog wel op?
[quote=crewcobra schreef op zaterdag 21 mrt 2015, 08:31]Ik heb ook gister via telefoon geprobeerd dit is wat ze zijde We snappen het maar helaas kunnen wij niks voor u doen Misschien dat een tweede telefoontje inderdaad duidelijkheid brengt waarom ze niets kunnen doen. En als zij niets kunnen doen waar u dan wel terecht kunt.
Ze hebben me creditcard geblokkerd omdat ik gegevens moest opsturen echter had ik deze email nooit gezien maar dat komt.omdat hij in spam zat
echter was wel die 170 euro gestort maar nooit gezien
ik ga over een paar dagen een advocaat inschakelen die het voor mijn kan regelen
wand het gaat niet om die 170 maar meer de manier waarop het allemaal is gebeurt wand 3 dagen voor dat alles geblokkeerd was heb ik nog contact met hun gehad en toen vertelde ze me niks over de gegevens die ik moest opsturen ze zijde alleen dat de storting van 170 euro nog niet was ontvangen
Hoe heb je die € 170 dan gestort? Zekere weten dat dat op het goede rekeningnummer is gedaan? Als ze je gegevens niet hadden hoe heb je dan die creditcard gekregen? Advokaat inschakelen? Dat gaat je meer kosten dan die € 170!
[quote=crewcobra schreef op zaterdag 21 mrt 2015, 00:44]
de dag dst mijn geld op mijn creditcard zal komen is mijn toegang geblokkeerd en mijn creditcard ingeslikt
Uw toegang tot de creditcard is geblokkeerd en de creditcard is ingeslikt. Heeft de creditcard dan gebruikt om geld op te nemen uit een geldautomaat. (geld uit de muur halen) U zou zelf moeten weten wat er met uw creditcard is gebeurt, bij welke geldautomaat, van welke bank is dat dan gebeurt. Heeft u, na het inslikken van de creditcard contact opgenomen met de bank die de geldautomaat in beheer heeft en zo ja, wat was hun reactie ?
Na de aanvraag ontvangt u een mail met een klantnummer en instructies. Bij het storten van geld op de kaart moet het klantnummer vermeld worden, had u dat wel gedaan? Had uw wel een pincode om de kaart te deblokkeren voordat u hem ging gebruiken? Lees eens klik hier bij Veelgestelde Vragen allerhande over hoe het in zijn werk gaat. Aanklikken wat in de linkerkolom staat en ook wat bovenaan onderstreept staat.
Alles is gebeurd volgens de gegevens van ics met melding van de creditcard bankrekening
de bank die mijn creditcard inslikte verteld me dat hun dat moest doen van ics omdat hun mijn creditcard geblokkeerd hebben omdat ik niet de gegevens had gestuurd
dus blijkbaar ben ik dus gewoon de 170 euro kwijt niet dat het me uitmaak maar ik vind de manier waarop het is gegaan niet oke
.....niet dat het me uitmaak.... Natuurlijk maakt het je wel wat uit. Ze moeten het gewoon goed oplossen. Maar blijft de vraag: heb je het wel goed gestort/overgemaakt? Op het juiste rekeningnummer?
als u de gegevens aanlevert die u aan dient te leveren dan moet het toch op te lossen zijn ? Gewoon de gevraagde gegevens alsnog aanleveren en dan verwacht ik dat het toch goed moet komen. Ik kan niet in uw portemonnee kijken, maar toch doodzonde om zomaar € 170,- weg te gooien.
Dat zal je denken dat als ik de gegevens stuur dat het dan is opgelost maar me creditcard is al ingeslikt en ook mijn account geblokkeerd dus kan ik niks meer met de gegevens
en ja ik heb voor ik de bedrag overgemaakt heb 5 keer gekeken
Ik zou toch nog maar de eerder gevraagde gegevens verstrekken, stuur eventueel de mail erbij mee die u niet gezien had omdat hij bij de spam zat. Daarbij zou ik ook nog het hele verhaal vermelden. Niet u maar ICS moet daar iets mee doen. U heeft de gegevens van de creditcard toch in mails staan? Voor het storten van geld op de card moest u het opgegeven bankrekeningnummer gebruiken en tevens de gevraagde klantgegevens/betalingskenmerkvermelden. Mogelijk bestond die uit 16 cijfers. Als er geen betalingskenmerk o.i.d. vermeld was dan kan het mis gaan. Dat is met betalingen van huur, gas en licht net zo. Heeft u al gekeken of het bedrag inmiddels is teruggestort? Ik zou dat in ieder geval ook in de gaten houden.
[quote=aurora1 schreef op zaterdag 21 mrt 2015, 23:42]Ik zou toch nog maar de eerder gevraagde gegevens verstrekken, stuur eventueel de mail erbij mee die u niet gezien had omdat hij bij de spam zat. Daarbij zou ik ook nog het hele verhaal vermelden. Niet u maar ICS moet daar iets mee doen. U heeft de gegevens van de creditcard toch in mails staan? Voor het storten van geld op de card moest u het opgegeven bankrekeningnummer gebruiken en tevens de gevraagde klantgegevens/betalingskenmerkvermelden. Mogelijk bestond die uit 16 cijfers. Als er geen betalingskenmerk o.i.d. vermeld was dan kan het mis gaan. Dat is met betalingen van huur, gas en licht net zo. Heeft u al gekeken of het bedrag inmiddels is teruggestort? Ik zou dat in ieder geval ook in de gaten houden.
ik heb vaker gekeken als het al terug is gestord echter is dit nooit het geval geweest ook kloppen de betaal gegevens en zo zo als ontvangen in de mail dit heb ik namerlijk 5 keer bekeken ik kan wel me gegevens sturen maar als ze nu al niet meer antwoorden zullen ze het dan ook niet doen
Als u er verder geen moeite meer voor wilt doen en vooraf al bedacht heeft dat ICS toch niet zal reageren dan lijkt me dat niet erg verstandig. Het geld zal denk ik niet op een nieuwe creditcard gestort worden maar op de rekening waarvandaan het geld overgemaakt was, maar mogelijk pas als u de destijds gevraagde gegevens alsnog verstrekt.
Dat begrijp ik maar ik ben mijn vertrouwen in hun helemaal kwijt dus zal ik niet mijn gegevens sturen ook is het voor een prepiad creditcard en ze vragen me id en loon strook dit is niet gebruikerlijk bij een prepaid creditcard
[quote=gerboe schreef op zondag 22 mrt 2015, 10:38]Ik geloof nog steeds niet dat dit het hele verhaal is. Hier is meer aan de hand maar dat vertelt de vraagsteller niet.
Als u het nou gelooft of niet dit is het hele verhaal
Ik begrijp een aantal dingen niet. U bent in Nederland? U heeft een prepaid creditcard en stort daar 170 euro vanaf uw betaalrekening op? U gaat in Nederland naar een geld automaat omdat geld op te nemen tegen 4,50 euro kosten terwijl bankpas gratis is? Of speelt dit in het buitenland waar opnemen met creditcard soms nog duurder is. Een credit card is hoofdzakelijk bedoeld om te betalen cash transacties zijn heel duur.Over vrijwel de gehele wereld kan je pinnen met je bankpas.
[quote=crewcobra schreef op zondag 22 mrt 2015, 11:15]Als u het nou gelooft of niet dit is het hele verhaal
O.k., u hebt het met ICS over die 170 euro gehad. En men heeft ongetwijfeld antwoord gegeven op uw vraag naar het geld. Dat antwoord staat er niet. Dus bijvoorbeeld:
-ICS zegt dat er helemaal geen 170 euro op uw ICS rekening stond. -ICS zegt dat er misbruik van uw pas gemaakt is en u kunt het tegendeel niet bewijzen. -ICS zegt dat u uw geld terugkrijgt als u uw ontbrekende (welke dan?) gegevens alsnog aanlevert. -een ander antwoord
ik snap u niet. In uw vraag heeft u het over 'politie'. Een paar antwoorden verder heeft u het over 'advocaat inschakelen' en nu wekt u de indruk dat u het eigenlijk allemaal wel best vind.
U wilt uw gegevens niet opsturen en denkt (zo komt het over toch) helaas pindakaas van die € 170,-. Bel anders nog een keer naar ICS en vraag of u die € 170,- terug krijgt (al dan niet op uw prepaid credit card) als u uw gegevens aanlevert. Of vraag wat u kunt doen om die € 170,- terug te krijgen. Het is toch zonde om die € 170,- zomaar weg te gooien.
Mocht u echt uw gegevens niet willen verschaffen aan ICS omdat u er helemaal geen vertrouwen in hebt dan kunt u altijd nog een klacht indienen om die € 170,- terug te krijgen (wel benieuwd hoe de reactie dan zal zijn): "Bent u niet tevreden over de dienstverlening van International Card Services? Dan kunt u schriftelijk een klacht bij ons indienen. Stuur een brief naar:
International Card Services Postbus 23225 1100 DS Diemen
Is uw klacht niet naar tevredenheid opgelost? Dan kunt u terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (www.kifid.nl) of bij een bevoegde rechter."
Maar contact opnemen met ICS en vragen wat u kunt doen om uw geld terug te krijgen lijkt mij de meest gemakkelijke optie.
Gezien uw kritiek over de gegevens die u moet verstrekken: had u vooraf wel de voorwaarden voor een dergelijke kaart gelezen? klik hier (PD, even Ctr. + wieltje muis om de tekst te vergroten). Met wat deze kaart biedt lijkt het mij logisch dat men wat meer gegevens wil.
[quote=crewcobra schreef op zaterdag 21 mrt 2015, 18:25]Alles is gebeurd volgens de gegevens van ics met melding van de creditcard bankrekening
de bank die mijn creditcard inslikte verteld me dat hun dat moest doen van ics omdat hun mijn creditcard geblokkeerd hebben omdat ik niet de gegevens had gestuurd
Indien uw creditcard bij een geldautomaat is ingeslikt dan komt deze vanzelf bij de bank die deze automaat in beheer heeft terecht. Vervolgens neemt deze bank contact op met het bedrijf die de creditcard heeft uitgegeven en zal de creditcard aan hen overdragen.
Gelijk na het inslikken van de creditcard had u dit moeten melden aan ICS en had u melding moeten maken bij de beheerder ( de bank) van de geldautomaat.
U heeft uiteraard ook inzicht in de stortingen en de uitgaven die met de betreffende creditcard zijn gedaan en kunt u zien of er onregelmatigheden hebben plaats gevonden.
Al met al blijft het, mede door de wijze waarop u het e.e.a. uitlegt, een moeilijk te begrijpen probleem. Als het u niet lukt, heeft u dan niemand in uw familie, vrienden of kennissenkring die uw probleem wel duidelijk aan ICS kan uitleggen. Er moet gewoon een oplossing voorhanden liggen, alleen moeten daarvoor wel de exacte feiten op tafel komen en de juiste stappen gezet worden.
Als ik het goed lees komt het hier op neer: u was in de veronderstelling dat u direct de creditcard kon gebruiken zodra er geld op gestort was, ICS had echter de card nog niet vrijgegeven (geblokkeerd) vanwege ontbrekende informatie. Een misverstand.
.....Ze hebben me creditcard geblokkerd omdat ik gegevens moest opsturen echter had ik deze email nooit gezien maar dat komt.omdat hij in spam zat.... ... maar ik ben mijn vertrouwen in hun helemaal kwijt dus zal ik niet mijn gegevens sturen ook is het voor een prepiad creditcard en ze vragen me id en loon strook dit is niet gebruikerlijk bij een prepaid creditcard ...
Gebruikelijk of niet, maar als u door de gevraagde informatie alsnog te geven weer de beschikking over uw geld heeft....
ik heb 170 euro gestort op de bank die ik heb gekregen van ics om betalingen op mijn creditcard te storten dit heb ik gedaan
toen heb ik ics bericht dat ik een storting heb gedaan en hoelang het kan duren voor ik het geld op me creditcard staat hun vertelde dat het nog niet op de rekening stort en dat het ongeveer 3 dagen kon duren
naar 3 dagen nam ik weer contact met ics op over het geld wand ik kon niet zien via de app dat het al gestort was hun reageerde niet meer een dag daarna was mijn account geblokkeerd
toen ging ik naar de bank om te kijken als het geld.tog op me creditcard stond dus wilde een test geld opnemen van 10 euro toen ik dat deed met de creditcard pincode die ik zelf heb verzonen
gaf de pin automaat dat mijn pas werd ingeslikt wegens veiligheids redenen
toen heb ik contact op genomen met de pin automaat bank die vertelde me dat mijn card is ingeslikt omdat dit moest van ics
toen ik me email spam ging onderzoeken zag ik een mail van ics waar ze vroegen om mijn id card kopie en loon strook deze zag ik pas naar dat hun mijn creditcard en account geblokkeerd haden
nu dat ik elke keer een mail stuur krijg ik niks terug en ook als ik naar ze bel zeggen ze dst hun het wel snappen maar me niet kunnen helpen en dat ik moet mailen met de bewijsen van de overboeking van het bedrag
echter geven ze via email nooit antwoord dus vind ik een beetje raar vandaar dat ik hier een bericht heb gezet
de gegevens die ICS u vroeg, id card kopie en loonstrook, heeft u niet verstuurd. De reactie van ICS kan ik wel begrijpen. Men wil bewijs van u zien. ICS heeft een bankvergunning en moet dus aan de regels van de AFM voldoen, zoals bijvoorbeeld een kopie van uw id card.
Niets mis mee toch om uw gegevens op te sturen naar ICS en daar dan tevens het bewijs van uw overboeking van € 170,- bij te doen ? Verwacht dat u dan uw € 170,- weer terug krijgt.
Had u geen pincode voor deze card gekregen en zelf zomaar een pincode bedacht? Als dat zo is dan is het logisch dat een kaart wordt geblokkeerd om veiligheidsredenen. Immers ieder ander had dan uw kaart kunnen gebruiken met zomaar een verzonnen pincode intikken. Maar van wat ik van uw verhaal begrijp was de kaart zonder meer nog niet geactiveerd o.a. wegens het ontbreken van de gegevens die u had moeten verstrekken.
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan.
Lees meer
In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.
Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n
...
Lees meer
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden. Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer