j.
door j.braun Oct 18, 2016 om 16:26
Winkels & webshops

Welkomstmail van Oddie niet ontvangen, nu een jaarabonnement door de keel geduwd

Op 27 of 28 september ben ik telefonisch benaderd door iemand van Oddie.nl. Ik mocht twee weken profiteren van een gratis account. Twee weken lang alle aankopen die je doet opsturen en daar dan een korting op krijgen. Binnen twee weken moest ik dan een mailtje sturen als ik het niet wilde verlengen voor een jaar voor 99 euro.
De welkomstmail met inloggegevens heb ik niet ontvangen. Ook niet in mn spam. Contact kon ik niet opnemen want ik had eerlijk gezegd de naam van het bedrijf verkeerd verstaan en kon dus niets vinden,
Nu, op 17 oktober hebben ze ineens wel een mail gestuurd met bijgesloten de factuur van 99 euro voor een jaar.
Ik heb gemaild dat ik nooit een mail heb ontvangen maar zij zeggen dit wel gedaan te hebben en de overeenkomst niet meer terug te kunnen draaien omdat de twee weken al verstreken zijn. Ik heb nooit ingelogd natuurlijk en ook nooit om enige korting kunnen vragen. Dat kunnen zij toch ook zien?
Zijn er meer mensen die dit is overkomen?
Jolanda

19632 23 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2016 om 16:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo'n abonnement moet schriftelijk worden aangegaan. En dat hebt u niet gedaan, dus ze hebben geen poot om op te staan. Ze sturen aan niemand die welkomstmail, dat is hun verdienmodel. Dat mensen nadien bang worden en dan toch maar betalen.

Dus stuur die club nog één mail. Schrijf daarin dat u geen overeenkomst met hen bent aangegaan, dat u dus ook niet gaat betalen. Schrijf ook dat u van verdere correspondentie verschoond wenst te blijven en dat u een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet. En dan klaar met die club. Nergens meer op reageren.

Één tip. In het vervolg zulke telefoontjes direct afkappen, niet uw gegevens verstrekken, ook niet aan de deur of op straat. Dat voorkomt dit gel*azer.

Cookies
door Cookies - Oct 18, 2016 om 17:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wauw, een gratis account, daar kun je natuurlijk geen nee op zeggen. En korting op alle aankopen? Forget it! Sinterklaas leeft al een tijdje niet meer.

En ze sturen expres pas veel later een mailtje, zodat je denkt dat je er niet meer onderuit kan. Volg het advies van tijger1.

ekiem
door ekiem - Oct 18, 2016 om 19:52
676 Antwoorden / 100 Vragen

Wie eist ,bewijst. Laat ze eerst maar eens bewijzen dat het is zoals zij zeggen.
U moet zich niet laten intimideren en gewoon nergens meer op reageren.

ekiem

marita5
door marita5 - Oct 18, 2016 om 22:09
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo J Braun ,

Wat een belachelijke voorwaarden van Oddie.nl  :

  1. Oddie garandeert niet dat (alle onderdelen van) de website en de dienst te allen tijden en zonder onderbrekingen of storingen toegankelijk zijn. Oddie is op geen enkele wijze aansprakelijk of schadeplichtig jegens het lid voor enige schade die voortvloeit uit of het gevolg is van het (tijdelijk) onbeschikbaar zijn of (tussentijds) uitvallen van de website en/of de dienst.
  2. Het lid is zelf verantwoordelijk voor de aanschaf en/of goede werking van de infrastructuur en deugdelijke telecomfaciliteiten (waaronder internetverbinding) die nodig zijn om gebruik te kunnen maken van de dienst.

Zoals @Tijger1 aangeeft stuur Oddie.nl een brief /of mail dat u met hun geen overeenkomst hebt afgesloten zie hier de voorbeeldbrief , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/ontkennen-van-overeenkomst/voorbeeldbrief-ontkennen-totstandkoming-overeenkomst

ja
door janitamulder - Oct 19, 2016 om 12:26
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

hier hetzelfde verhaal ongeveer. Ook ik ben tegen beter weten in toch ingegaan op het gesprek (in de eerste instantie mogen ze mij niet eens bellen i.v.m. belmenietregister).
Ik had me na het telefoongesprek voorgenomen gewoon direct online het account weer te verwijderen, maar dit kan online blijkbaar niet. Daarna ben ik het vergeten en is het opzeggen er dus bij in geschoten. Ook ik krijg nu een rekening van €99,- waarvan verwacht wordt dat ik die even binnen twee weken betaal. Ik heb direct gemaild dat ik het hier niet mee eens ben, en ik dit account op wil zeggen. Dit is blijkbaar niet mogelijk. Op mijn verantwoording 'opdat ik geen schriftelijke overeenkomst ben aangegaan' krijg ik als reactie dat ik telefonisch akkoord ben gegaan en dat dit ook geldt, en dat ik twee weken de tijd heb gehad om op te zeggen.
Ik heb nog nooit gebruik gemaak van de zogenaamde diensten van Oddie, en ben dit ook niet van plan.
Ook is er vervolgens tijdens de zogenaamde 'actieperiode' geen notificatiemail gestuurd met daarin een aankondiging van het eindigen van bijv. deze actieperiode.
Nu is ook mijn vraag in hoeverre wij in ons recht staan dit te mogen weigeren.

Met vriendelijke groet,

zoekster1
door zoekster1 Oct 19, 2016 om 12:56
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Lees even mijn reactie hieronder.

ja
door janitamulder Oct 19, 2016 om 13:42
1 Antwoorden / Vragen

Hallo Zoekster1,

bedankt voor uw reactie. Ben erg blij dat ik, ondanks dat ik natuurlijk zelf gewoon stom ben geweest, nog wel het recht heb om af te zien van zo'n abbonnement.
Normaliter ga ik ook nooit op telefonische aanbiedingen in, ik lag die dag echter ziek op bed dus ik vond het allemaal voor die ene keer wel prima. Éen keer en nooit weer dus.

Wat zou jij overigens zelf doen? Het lijkt mij zelf, zoals jij ook al zegt, redelijk tricky om contact op te nemen. Zou een bezoek aan het juridisch loket ook nog extra hulp kunnen bieden?

Alvast bedankt!

Co
door Corina b Oct 19, 2016 om 20:39
Antwoorden / 1 Vragen

Goede avond ook ik ben telefonisch door oddie.nl benadert en had al gezecht dat ik niet wilde meisje aan de telefoonwas heel vriendelijk en zei dat het een gratis pakket was dat ze wilde sturen of ik dat in wilde kijken en daar  tot 15 procent van mn aankopen terug kon krijgen was geen abonnement  alleen 99 euro als ik het wilde gaan doen zoniet kon ik het gewoon in een mailtje sturen dat ik er vanaf zag allen de mail nooit ontvangen ook in spam gekeken toen dus wel een mail dat ik 99 euro moet betalen voor 1 jaar wel gereageerd op deze mail dat ik niks ontvangen had en dus ook niet kon laten weten dat ik het niet wilde blijkt dat ik wel een mail heb gehad maar nooit bij mij te zien is geweest door volgens hun een te goede virus scan waar hun niet aansprakelijk voor zijn ik wil dit dus niet maar hun zeggen dat mondeling wel telt krijg ik geen problemen als ik niet betaal gr corina

tijger1
door tijger1 Oct 19, 2016 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@janita en @corina. Als jullie nou even de reacties lezen, dan weten jullie wat je moet doen en vooral laten. Het staat toch allemaal vermeld?

zoekster1
door zoekster1 Oct 19, 2016 om 21:49
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou per getypte brief laten weten dat er niet aan het schriftelijkheidsvereiste is voldaan.  En verder ze in hun eigen sop gaar laten koken.

ST
door STOPPELBAARD Nov 3, 2016 om 17:57
1 Antwoorden / Vragen

Ikke:

In het kort: Wij gaan hier niet mee akkoord.

Ik heb oddie.nl zelf niet benaderd of gesproken, jullie hebben mijn vrouw uit eigen beweging gebeld en een contract aangepraat via telemarketing.
Voor dergelijke overeenkomsten via telemarketing is er een schriftelijkheidsvereiste. Van onze kant hebben/ en zullen jullie geen schriftelijke instemming ontvangen.
Graag een bevestiging van jullie zijde dat er geen overeenkomst is tussen ons als partijen, anders zie ik een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet.

In afwachting van uw reactie ...

Hunnie:

Beste heer/mevrouw ... ,
Schriftelijke bevestiging is verplicht bij abonnementen. Het is niet verplicht bij een gemengde overeenkomst. Deze regels kunt u nalezen via www.acm.nl
Indien u nog meer vragen heeft staan wij graag tot uw beschikking.
Met vriendelijke groet ...

Ikke weer

Beste heer/mevrouw/robot/getraind huisdier dat kan typen,
Dat is een opmerking met een interpretatie uwer zijde. Echter is het geen antwoord op mijn vraag.
Laat ik er dan nog een stellen:
Omschrijf in uw woorden hieronder hoe volgens u de “gemengde overeenkomst” a. in elkaar zit en b. tot stand is gekomen.
A.
B.

In afwachting van uw ANTWOORD

Helaas nog geen antwoord daarop ontvangen.

ST
door STOPPELBAARD Nov 4, 2016 om 19:50
1 Antwoorden / Vragen

Ah antwoord!

Gemengde overeenkomsten (bron acm.nl)

Met gemengde overeenkomst worden overeenkomsten bedoeld die gaan over de levering van producten en het verrichten van diensten. Bijvoorbeeld de aankoop van een keuken die ook geplaatst wordt. Of de aankoop van een mobiele telefoon in combinatie met een telefoonabonnement.

Zoals u terug kunt lezen in de algemene voorwaarden van Oddie BV (artikel 3.12 en 3.13) dient u om gebruik te kunnen maken van de diensten van Oddie BV uw aankoopbewijzen te bewaren in de duurzame gegevensdrager welk wij u zullen aanleveren na betaling.  Er is dus sprake van een dienst en product (gemengde overeenkomst). Zodoende is schriftelijke bevestiging niet van toepassing.

Ty
door Tyffy Dec 21, 2016 om 14:57
2 Antwoorden / Vragen

kijk ze hebben hun atwoord steeds klaar. Ik ben ook 1 dag te laat omdat ik een week op bed heeft gelegen met de griep. Waarom ik niet gisteren had gebeld vroegen ze. Halloooo oor kapot? Ziekkkkkkkkkkk denk ik dan aan jullie? NEE stomme trut was mijn laatste antwoord. Tja rekening zal binnenkort binnen komen. Jammer dat je ziek was geweest en wij zijn niet de schuldige dat je zonder werk zit en niet kan betalen. Je kunt ook in termijnen betalen.Ohhh wat zijn wij allemaal stom geweest he. Als mijn vriend dit hoort.
Maar wat nu? IK lees nog niemand dat die de deurwaarder heeft gezien of gehoord of gelezen. Trouwens ik heb wel de mail gehad. Dezelfde dag al he.NOOIT MEER DOE IK DIT!!!

zoekster1
door zoekster1 - Oct 19, 2016 om 12:55
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Bij een dienst (wat dit is) die via de telefoon is afgesloten geldt een schriftelijkheidsvereiste, dat houdt in dat u nadat u de overeenkomst mondeling heeft toegezegd u tevens dit schriftelijk moet bevestigen.
De mondelinge overeenkomst aan de telefoon, opgenomen of niet, is dus niet genoeg.

Aangezien u niet schriftelijk via een brief of mail heeft bevestigd dat u de overeenkomst aan gaat is er helemaal geen overeenkomst.

In feite hoeft u dus helemaal niets te doen. Ik zou het zelf eng vinden om met ze in contact te treden via mail of brief, want je weet nooit of ze ermee gaan knoeien.

U kunt het beste een getypte brief  sturen waarin u uitlegt dat Oddie niet aan het schriftelijkheidsvereiste voldoet en dat u daarom geen overeenkomst bent aangegaan. U zet GEEN handtekening onderaan de brief. Niet aangetekend. Zonde van uw geld.

Od
door Oddie - Oct 28, 2016 om 14:52
1 Antwoorden / Vragen

[Edit internetredactie: goed dat u zich door middel van een reactie verdedigt, maar reclame maken is verboden.]

Dit bericht plaatsen wij namens Oddie bv.

Betreft de bevestigingsmail, van ieder lid kunnen wij aantonen dat deze door ons verzonden is.
Wij vermelden uitdrukkelijk, afhankelijk van uw spamfilter dat de mail tussen de ongewenst mails terecht kan komen. Hier hebben wij van buitenaf geen invloed op.
Ook vragen wij of de klant ons binnen 3 dagen wilt contacteren via oddie.nl indien er problemen zijn betreft de bevestigingsmail.

Mocht er onduidelijkheden zijn omtrent het  het schriftelijkheidsvereiste, hiervoor gelden aanvullende voorwaarden. Deze kunt u nalezen via www.acm.nl
Al met al doen wij ons uiterste best onze leden zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Wel vinden wij het zeer treurig dat wij ten onrechte worden beschuldigd van het niet nakomen van onze beloftes.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken via info@oddie.nl.
Ten slotte willen wij iedereen danken voor de aandacht.

zoekster1
door zoekster1 Nov 1, 2016 om 16:04
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als u zelf de voorwaarden van de ACM had gelezen, dan weet u dat uw dienst moet voldoen aan het schriftelijkheidsvereiste. U doet net of u dat niet begrijpt, of u bent gewoon dom. Kies maar een van de twee.

ST
door STOPPELBAARD Nov 4, 2016 om 19:53
1 Antwoorden / Vragen

De denkwijze van Oddie:

"Gemengde overeenkomsten (bron acm.nl)

Met gemengde overeenkomst worden overeenkomsten bedoeld die gaan over de levering van producten en het verrichten van diensten. Bijvoorbeeld de aankoop van een keuken die ook geplaatst wordt. Of de aankoop van een mobiele telefoon in combinatie met een telefoonabonnement.

Zoals u terug kunt lezen in de algemene voorwaarden van Oddie BV (artikel 3.12 en 3.13) dient u om gebruik te kunnen maken van de diensten van Oddie BV uw aankoopbewijzen te bewaren in de duurzame gegevensdrager welk wij u zullen aanleveren na betaling.  Er is dus sprake van een dienst en product (gemengde overeenkomst). Zodoende is schriftelijke bevestiging niet van toepassing. "

Hee Zoekster, wat denk jij?

costnix
door costnix Nov 5, 2016 om 04:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@stoppelbaard: Verdient het goed bij Oddie?

marita5
door marita5 Nov 5, 2016 om 07:47
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@Stoppelbaard , lees dit eens door , daar valt odie ook onder , http://kassa.vara.nl/nieuws/klachtenregen-over-abonnementen-kortingsites

ST
door STOPPELBAARD Nov 6, 2016 om 00:31
1 Antwoorden / Vragen

@costnix: Geen idee wat jij denkt, van mij krijgt oddie geen cent.

@marita5: thanx, mooi om te zien dat dit soort scammers allemaal volgens hetzelfde format te werk gaan. Via oozo.nl had ik al gezien dat oddie net als tig andere bv-tjes in dezelfde periode is aangemaakt op hetzelfde adres (dam 8 a-dam) en een eenmans bedrijfje is. Voor mij geen twijfel meer, mede na het lezen van jouw linkje, dat oddie een onzin bedrijfje is dat op geen moment serieus te nemen is. Voor een ieder die ooit door oddie is benaderd, negeren die zooi en BETAAL GEEN CENT aan die gek.

tijger1
door tijger1 Nov 6, 2016 om 00:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@stoppelbaard. Kunt u niet beter uw vrouw adviseren geen overeenkomsten of wat dan ook aan te gaan via de telefoon, aan de deur, of op straat? Dan is al de gedoe niet nodig.

zoekster1
door zoekster1 Nov 6, 2016 om 00:48
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik wil nog wel even ingaan op de gemengde overeenkomst. Als de duurzame gegevensdrager een product zou zijn dan zou de bedenktijd pas ingaan na het leveren van het product.  Zo is het nl in de wet geregeld, als er bij een dienst een product wordt geleverd dan gaat de bedenktijd na het leveren van het product in. (Maar zelfs volhouden dat dit een product is, lijkt me heel lastig stand houden, ik denk nl dat het gewoon een onderdeel van de dienst is. Vergelijk het met je overzicht van de bank waar je je inkomsten en uitgaven op kan zien. Om zoiets een product te noemen bij de dienst vind ik heel  twijfelachtig, het lijkt mij gewoon een onderdeel van de dienst en niet eenn product op zich). En dan nog iets. Oddie vind dat die kan bewijzen dat die de mail heeft gestuurd ter bevestiging van de overeenkomst. Het maakt helemaal niets uit of Oddie kan bewijzen dat die een mail heeft gestuurd. Oddie moet bewijzen dat de klant die ontvangen heeft en dat is heel wat anders. En tenzij er een ontvangstbevestiging is verstuurd vanuit de klant, valt er niets te bewijzen, zelfs niet dat die in de spambox is gekomen.

Sa
door Sanne321 - Nov 1, 2016 om 15:33
1 Antwoorden / Vragen

Is het jullie al gelukt om van oddie af te komen?

diumenge
door diumenge - Nov 1, 2016 om 15:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ben er nooit aangekomen en dat blijft ook zo.

Ta
door Tamaraarts - Nov 2, 2016 om 22:40
1 Antwoorden / Vragen

Bij mij hetzelfde overkomen, diegene die het genegeerd hebben na een mail dat je dat niet schriftelijk ondertekend is, niet meer lastig gevallen met dreig mailtjes ofzo na die 2 weken dat je moest betalen?

tijger1
door tijger1 Nov 2, 2016 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat dan nog? Ook van die dreigmails hoeft u zich niets aan te trekken. Gewoon compleet negeren die club. Klaar daarmee.

ja
door janitamulder Nov 7, 2016 om 13:31
1 Antwoorden / Vragen

Heb net nog weer een betalingsherinnering ontvangen, binnen 7 dagen dien ik te betalen.
Er is maar 1 bestemming voor die mail; de prullenbak.

In
door IngridLaan Nov 27, 2016 om 14:35
1 Antwoorden / Vragen

Wat als er een deurwaarder op mijn dak wordt gestuurd?
 ik was ziek toen ze belden. Ik wilde ervan af zijn en liet me Om praten.  super stom natuurlijk .  ik heb nooit een mail gekregen waarin stond dat ik binnen 14 dagen kon opzeggen .  ik heb nog nooit gebruik gemaakt van ze.
ik heb ze wel een mail gestuurd waarin ik zeg dat ik geen overeenkomst met ze ben aangegaan.
Wat kan ik nog meer doen?

Met vriendelijke groet , Ingrid

po
door poes87 Nov 30, 2016 om 12:43
Antwoorden / Vragen

Inmiddels al mensen die helemaal niks meer hebben gehoord van ze...of weten hoe je ervan af komt?

an
door anita op de dijk Dec 20, 2016 om 11:16
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben 30 november benaderd en moet nu al 5 euro extra betalen voor de aanmaningskosten!!!

Br
door Britt1234 Jan 18, 2017 om 12:23
1 Antwoorden / Vragen

@poes87, @anita op de dijk, @Ingridlaan
Heeft Oddie na deze mail nog weer gedreigd?

Uit onze administratie blijkt dat wij nog steeds geen betaling(en) hebben ontvangen voor onderstaande factuur waarvan de betalingstermijn inmiddels ruimschoots is verstreken.

U heeft ook niet betaalt nadat wij u een betalingsherinnering hebben toegezonden per email.

Hierdoor stellen wij u nogmaals in gebreke en geven u nogmaals de mogelijkheid de factuur te voldoen zonder bijkomende kosten.

Factuurnummer: 167259
Factuurdatum: 08-12-2016
Bedrag: € 99,-

Uw betaling dient binnen 14 dagen na verzending van deze email te zijn bijgeschreven op rekeningnummer NL38KNAB0255445326 ten name van Oddie B.V. te Amsterdam onder vermelding van bovenvermeld factuurnummer.

Indien na dit schrijven betaling alsnog uitblijft, zijn wij helaas genoodzaakt de vordering uit handen te geven aan een incassobureau.
In dat geval zal tevens aanspraak worden gemaakt op vergoeding van de verschuldigde rente en buitengerechtelijke incassokosten. De hoogte van de buitengerechtelijke kosten bedraagt € 40,00. Vooralsnog verwachten wij dat het zover niet hoeft te komen en dat u alsnog aan uw financiële verplichtingen zult voldoen.

Ik moet voor morgen betalen en ben vandaag al 5 keer gebeld door hun.
Mijn vraag is dus of jullie na deze mail nog iets gehoord hebben of eventueel bericht hebben gekregen van een incassobureau?

marita5
door marita5 Jan 18, 2017 om 12:36
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@britt1234 , u blijft wel bezig , ik dacht dat een student snel van begrip was , u schijnbaar niet , dit is de laatste keer dat ik u een antwoord geef , nogmaals volledig negeren en niet betalen zie hier klik op de rode regel   laat u niet bang maken door een incassobureau is alleen maar bluf ,   http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/

marita5
door marita5 Jan 18, 2017 om 12:41
11516 Antwoorden / 15 Vragen
Br
door Britt1234 Jan 18, 2017 om 13:38
1 Antwoorden / Vragen

Hallo Marita
U hebt zelf niet te maken met Oddie. Dus u weet helemaal niet zeker of ze een incassobureau achter je aansturen. Ik wil gewoon weten van mensen die er wel mee te maken hebben, wat er na deze aanmaling gebeurd is. En ja ik ben gewoon bang dat ze echt iets doen, ze zijn waterdicht.

marita5
door marita5 Jan 18, 2017 om 14:22
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@britt1234 , U hebt zelf niet te maken met Oddie.,  nee dat klopt ik reageer ook nooit aan de telefoon , hang meteen op .En ja ik ben gewoon bang dat ze echt iets doen, ze zijn waterdicht., ze zijn helemaal niet waterdicht , als u dit na zoveel reacties nu nog niet weet , dan zou ik zeggen slaap maar verder .

Br
door Britt1234 Jan 18, 2017 om 17:55
1 Antwoorden / Vragen

Ik twijfel gewoon heel erg om de 100 euro te betalen. Als ik het geld overmaak en mij meteen afmeld van Oddie, ben ik tenminste van hun af. Ze bellen me continu, ze weten precies dat ik voor morgen het bedrag over moet maken. De kosten worden alleen maar hoger en ik blijf er alleen maar mee bezig.

tijger1
door tijger1 Jan 18, 2017 om 20:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@britt1234.  U bent wel hardleers, net als Oddie. U vraagt hier steeds wat, maar u volgt de adviezen niet op. U leest niet en u luistert niet, geen idee wat u eigenlijk studeert, zit u nog op de lagere school soms met uw studie? Ze zijn niet waterdicht, en wat er na deze aanmaning gebeurt? Dan krijgt u herinneringen van een incassobureau, maar zoals u hebt kunnen lezen, stelt dat ook niets voor. En als ze u bellen dan ziet u toch het nummer? Blokkeer dat. Wat een gejammer. Op 13 december is u al geadviseerd contact op te nemen met Consuwijzer. Hebt u dat eigenlijk wel gedaan?

ST
door STOPPELBAARD - Nov 3, 2016 om 03:06
1 Antwoorden / Vragen

Bij mij probeert ie het ook.

En zo te zien zijn het een hoop 1-mans bedrijfjes op hetzelfde adres. ?!? SOUNDS LEGIT ?!? :P
http://www.oozo.nl/bedrijven/amsterdam/stadsdeel-centrum/burgwallen-nieuwe-zijde/1411679/oddie-b-v#anderemeldingen

jo
door jorisw - Nov 3, 2016 om 18:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

He verdorie. Weer van die regels die door Brussel worden opgelegd. Mogen we dan helemaal niks meer zelf doen in Nederland....

Ba
door Bacsan - Nov 11, 2016 om 12:55
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben helaas ook tegen Oddie aangelopen. Met mijn stomme hoofd mijn gegevens verstrekt om maar van het gezeur van het telefoongesprek af te zijn.
Ik heb al een hele mailwisxesling met ze gehad, dat het hier niet om een overeenkomst gaat, er is niet voldaan aan een schriftelijke bevestiging. En uiteraard heb ik ook de mail gekregen dat het hier om een gemengde overeenkomst gaat.
Hier nog op geantwoord, dat ze er een mooie draai aan weten te geven, maar dat dit dus niet het geval is.

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij consuwijser en ziet eraan te denken om meer instanties te gaan inschakelen.
Wat doen jullie verder, gewoon nooit meer reageren?
Ik wil nl niet straks een incassoburo achter me aan hebben of een slechte notering (dan zou ik ze trouwens ook nog eens proberen aan te klagen, heb er zo genoeg van).

marita5
door marita5 Nov 11, 2016 om 13:12
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@Bacsan , Wat doen jullie verder, gewoon nooit meer reageren? ja volledig negeren , lees ook hier daar valt oddie ook onder , http://kassa.vara.nl/nieuws/klachtenregen-over-abonnementen-kortingsites

Ba
door Bacsan Nov 11, 2016 om 13:19
1 Antwoorden / Vragen

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik hoop dat ze wel een keer opgeven met mailen, ik erger me er rot aan.

po
door poes87 Nov 29, 2016 om 08:44
Antwoorden / Vragen

hoe is het afgelopen bij jullie?
Ook ik zit in hetzelfde schuitje...

hoelang blijven ze doorgaan?

marita5
door marita5 Nov 29, 2016 om 09:58
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@Poes87 , u zit in hetzelfde schuitje , lees de gegeven antwoorden / en reacties , nergens op reageren / of betalen . blijven ze u bestoken met e-mails blokkeer dan in uw e- mail programma het email adres .

Br
door Britt1234 Dec 13, 2016 om 17:46
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,
ik heb nu weer een mail van hun gekregen. Ze zeggen dat ze niet gediend zijn van valse beschuldigingen. Ook zeggen ze dat ze gezien de werkzaamheden niet enkel administratieve werkzaakheden bestaan, maar grotendeels uit externe kosten, het niet mogelijk is mijn factuur te crediteren. We willen binnen 7 dagen reactie. Wat moet ik hier op beantwoorden??
ik word echt gek van hun

In
door IngridLaan - Nov 27, 2016 om 13:03
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb deze mail om 99 euro te betalen  ook gekregen .  ik had de mail daarvoor niet gekregen , waarin ik twee weken de tijd had om op te zeggen .  Ik heb een mail gestuurd om te zeggen dat ik niet wil betalen en ze hebben gezegd dat dat niet geldt en dat ik moet betalen .

marita5
door marita5 Nov 27, 2016 om 14:20
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@Ingridlaan , volledig negeren en niet betalen , lees de reacties boven u eens door , zie ook hier , daar valt Oddie ook onder , klik op de rode regel . http://kassa.vara.nl/nieuws/klachtenregen-over-abonnementen-kortingsites

Cookies
door Cookies Nov 27, 2016 om 14:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@marita: Als ze niet eens de moeite neemt de andere reacties te lezen, leest ze deze reactie van je ook niet.

In
door IngridLaan Nov 27, 2016 om 14:47
1 Antwoorden / Vragen

@Maritas, Dank je wel voor je snelle reactie .
ik heb alles gelezen .  ik hoop dat ik daarmee het goed doe door alles te negeren .  Ik ga het wel  doen.
Fijne dag nog

In
door IngridLaan Nov 27, 2016 om 14:50
1 Antwoorden / Vragen

@Carola , ik heb alles gelezen

marita5
door marita5 Nov 27, 2016 om 15:02
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@IngridLaan , Graag gedaan , de mail zult u nooit krijgen ,  laat u ook niet bang maken of onder druk zetten door een incassobureau ,  een fijne dag verder . .

marita5
door marita5 Nov 27, 2016 om 15:06
11516 Antwoorden / 15 Vragen
po
door poes87 Nov 29, 2016 om 08:46
Antwoorden / Vragen

is er al bekend bij mensen hoe het af gaat lopen of dat ze er vanaf gekomen zijn?
Ik wil geen incasso's achter mij aan krijgen...en ze schijnen waterdicht te zijn doordat ze zeggen dat als je binnen 3 dagen de mail van hun niet gehad zou hebben in je spambox je ze had moeten benaderen...
hoe zit dat bij jullie?
Ik heb dus nooit wat gezien maar ze blijven vol houden doordat je ja gezegd hebt tijdens het telefoongesprek ( dit is opgenomen ) dat je eraan vast zit...
Ik heb al een klacht op consuwijzer ingediend.

marita5
door marita5 Nov 29, 2016 om 10:01
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@Poes87 , nogmaals nergens op reageren / of betalen , die mail zult u nooit krijgen ., hopelijk plaats u niet overal dezelfde reactie , heeft geen zin.

tijger1
door tijger1 Nov 29, 2016 om 10:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@poes87, hoe vaak gaat u dat hier vragen? De antwoorden zijn toch duidelijk genoeg? Gewoon niets doen.

Ch
door Chazzie - Dec 1, 2016 om 12:18
1 Antwoorden / Vragen

Hier hetzelfde verhaal. Ik heb ze ook verteld dat iedereen aan de telefoon wel kan zeggen dat IK het ben. Verder heb ik ze verteld dat ik verschoond wil blijven van verdere mails en dreigementen en dat ik geen diensen afneem en ook niet van plan ben en derhalve NIKS ga betalen. Ik ben aan het overwegen om aangifte te doen (stalking??).
De aanhef van mijn laatste mail vertelde mij al genoeg. Wij blijven bij ONZE standpunt. ( Onze??) dit is geen Nederlands toch ??
Iedereen sterkte en laat je niet gek maken!!!

Chazzie

tijger1
door tijger1 Dec 1, 2016 om 12:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aangifte van stalking? Houd toch op. In het vervolg die telefoontjes afkappen, hebt u ook geen gezeur.

Br
door Britt1234 - Dec 13, 2016 om 12:40
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,
Precies hetzelfde is mij overkomen. Ik werd zovaak gebeld door onbekend dat ik maar een keer opnam. Met me stomme verstand ben ik ook nog ingegaan op het telefoontje. In het gesprek is er nooit iets gezegd over 99 euro. Hun beweren dat ik het er mee eens was. Ik ben een student en heb niet in 2 weken zo even 99 wat ik kan betalen. Ook heb ik die mail niet gekregen dat ik me af kon melden ook niet in de spamfilter. Hun eisen nu ik de mail dat ik het moet overmaken terwijl ik er gewoon echt geen gebruik van wil maken. Ze reageren nu ook niet meer op mijn mails. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik durf het me ouders ook niet te vertellen. Ik ben gewoon echt niet van plan dit bedrag te betalen. Heeft iemand na 2 weken het bedrag niet betaald? En wat is er toen gebeurd???

marita5
door marita5 Dec 13, 2016 om 13:12
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Britt1234 , u hoeft niks te doen , vooral niet betalen , Oddie moet schriftelijk bewijzen dat ze een overeenkomst met u hebben afgesloten, de mail zult u ook niet krijgen , laat u ook niet bang maken door een incasso bureau klik op de rode regels , dit m.b.t incasso bureau , klik op blauwe balk wat mag een incasso bureau wel en wat mogen ze niet , lees vooral onder dreigende toon . in het vervolg deze telefoontjes afkappen dit voorkomt een hoop ellende .
 http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/

marita5
door marita5 Dec 13, 2016 om 13:19
11516 Antwoorden / 15 Vragen
Br
door Britt1234 Dec 13, 2016 om 16:14
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,
Dankjewel voor jullie reacties. Ik hoop dat ze me met rust laten. Ik baal er ook ontzettend van, dit heb ik echt nooit gewild.

marita5
door marita5 Dec 13, 2016 om 17:59
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@Britt1234 , ik heb uw reactie gelezen van 17.46 , neem eens contact op met consuwijzer klik op de rode regel , https://www.consuwijzer.nl/contact

Br
door Britt1234 Dec 14, 2016 om 14:20
1 Antwoorden / Vragen

Hallo Marita,
Ik heb oddie gister gemaild dat ze niet aan het schriftelijk vereiste voldoen waarop hun reageren dat ze een gemengde overeenkomst met mij hebben waar dus geen schriftelijk vereiste voor nodig is. Ze eisen nog steeds de 99 euro. Moet ik nu niet meer reageren? Weet ik dan zeker dat ze niet een incassobureau inschakelen?

marita5
door marita5 Dec 14, 2016 om 14:34
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Britt1234 , dit is flauwekul , Oddie doet een aanbod voor het geregeld leveren van een dienst , en daar is wel degelijk een schriftelijke vereiste voor nodig . Het beste wat u kunt doen is niet meer reageren maar contact op nemen met consuwijzer , zie de link van 13 dec om 17.59 . de mail waar Oddie naar verwijst zult u nooit krijgen .

tijger1
door tijger1 Dec 14, 2016 om 14:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@britt1234. En dan schakelen ze een incassobureau in. Wat dan nog? Hebt u nu nog niet alle reacties in dit topic gelezen? Dus NIETS doen en NERGENS  meer op reageren.

Br
door Britt1234 Dec 14, 2016 om 15:24
1 Antwoorden / Vragen

Ja natuurlijk heb ik alle reacties gelezen, maar er is niemand die iets zegt wat er naar 2 weken of meer gebeurd is. Ik zal vanaf nu niet meer reageren op Oddie!
Bedankt voor de reacties

Br
door Britt1234 Dec 29, 2016 om 17:07
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,
Ik heb een dinsdag een betalingsherinnering gekregen van Oddie. ( 14 dagen waren verstreken) Ik heb nog een week om de €99,- te betalen. Zijn er mensen die na die week nog weer een bericht van Oddie hebben gehad of gebeld zijn door Oddie?

marita5
door marita5 Dec 29, 2016 om 17:25
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@britt1234 , u blijft in dezelfde circel draaien , gewoon negeren dit is u al vaker gezegd .

tijger1
door tijger1 Dec 29, 2016 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@britt1234. U bent haast net zo erg als Oddie. U kunt toch lezen? Negeren die zooi en dan klaar. Wat er na twee weken gebeurt? Dan blijven ze dreigen. Wat u dan moet doen? NEGEREN.

ed
door edwin renou Apr 18, 2017 om 11:23
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb net een incasso ontvangen, deze ga ik NIET betalen! OPLICHTERS.... KEYINCASSO zal dezelfde eigenaar zijn als ODDIE..... GELDOPSTRIJKERS

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2016 om 13:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@britt1234

U bent student, schrijft u. Dus ik neem aan dat u kunt lezen.

Lees dan ook de voorgaande reacties eens.

zoekster1
door zoekster1 Dec 13, 2016 om 13:20
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ja zeg, nu vraag je toch echt te veel! ;-)

tijger1
door tijger1 Dec 13, 2016 om 14:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar eigenlijk is het toch verschrikkelijk? Men doet iets stoms. Zoekt op deze site voor een oplossing, vindt wat, meldt zich aan, plaatst zijn bericht en gaat dan weer huilend achterover zitten leunen.  En vertellen dan ook nog doodleuk dat ze "student" zijn.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 13, 2016 om 18:10
1790 Antwoorden / 3 Vragen

15 maart gaan we weer zien of het IQ algemeen gestegen is in Nederland, maar 'reacties' als die van Britt doen vermoeden dat het weer een paar punten gezakt is..

Br
door Britt1234 Dec 13, 2016 om 18:18
1 Antwoorden / Vragen

En bedankt hahaha, zit anders wel op de universiteit

Br
door Britt1234 Dec 13, 2016 om 18:18
1 Antwoorden / Vragen

Maar gelukkig zijn er wel aardige mensen, die wel reageren

tijger1
door tijger1 Dec 13, 2016 om 18:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"En bedankt ha ha ha, zit anders wel op de universiteit."  Eigenlijk juist erg triest.

Br
door Britt1234 Dec 13, 2016 om 18:38
1 Antwoorden / Vragen

Jij bent pas triest, alleen omdat ik iets plaats wat vaker is geplaatst ben ik al meteen dom, wauw

tijger1
door tijger1 Dec 13, 2016 om 18:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat u iets plaatst, is niet dom, maar dat zijn wel uw verdere reacties.

Br
door Britt1234 Dec 13, 2016 om 18:50
1 Antwoorden / Vragen

Oke, sorry dan hé, dat ik zo dom ben. Ik zal u wel niet meer lastig vallen met mijn oh zo domme reacties. Prettige avond gewenst

tijger1
door tijger1 Dec 13, 2016 om 19:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Van hetzelfde.

hansje klein
door hansje klein - Dec 13, 2016 om 13:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inmiddels al 'klanten' die na de standaard "bedreiging-incassokantoor" (onterrecht) harder zijn aangepakt? Indien JA, hoe ging dat in z'n werk?

an
door anita op de dijk - Dec 20, 2016 om 11:12
1 Antwoorden / Vragen

Bij mij exact het zelfde verhaal!! Ik ben altijd sceptisch met zulke dingen aan de telefoon en zeg ook meestal NEE! Ik vroeg die dame nog of ik er na 2 weken echt niet aan vast zat. Nee dat was niet zo! Vanmorgen een mail gekregen of ik even 99 euro over wil maken!! Meteen gebeld, ze gingen het intern uitzoeken! Veel verder als die regel kwam ze niet, want toen ik aangaf het extern uit te zoeken en dat ik ECHT die 99 euro niet betalen zei ze weer "ik ga het intern voor u uitzoeken"! Maar als ik nu de revieuws lees gaat ze dat niet doen!! Nou voor mij ook makkelijk .... ik heb nergens getekend voor dit contract dus ik ga ook niet betalen!

marita5
door marita5 Dec 20, 2016 om 11:21
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@Anita Op De Dijk , ik heb nergens getekend voor dit contract dus ik ga ook niet betalen! , zeer verstandig

J.
door J.M. van tornhout - Dec 20, 2016 om 14:39
1 Antwoorden / Vragen

Vandaag ook gebeld, het was nog vroeg, dus niet bij nagedacht en ja gezegd. Vervolgens op internet gekeken en toen zag ik inderdaad dat het verre van betrouwbaar is. Ondanks dat ik geen bevestegings mail had gekregen meteen op gebeld om me af te melden. Met onderstaande als resultaat. Laat wel zien dat ze nooit de intentie hebben om die bevestegingsmail te sturen (verdiemodel), maar dat je wel degelijk al bekend bent bij ze. Bel binnen die 14 dagen terug om je af te melden dan ben je alle elende voor.

Beste,

Wij hebben uw annuleringsverzoek ontvangen.
Jammer dat u geen gebruik wenst te maken van Oddie.nl.
Helaas hebben wij u de welkomstmail nog niet kunnen verzenden zodat u meer kunt lezen over onze unieke cashback actie.
Dit heeft namelijk een verwerkingsperiode.

Middels deze mail bevestigen wij de annulering van uw telefonische aanvraag.
U zult geen welkomstmail van ons ontvangen.

Indien u in de toekomst toch gebruik wenst te maken van onze unieke cashback programma kunt u zich aanmelden via www.oddie.nl

Indien u nog meer vragen heeft staan wij graag tot uw beschikking.

tijger1
door tijger1 Dec 20, 2016 om 14:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan in het vervolg 's morgens de telefoon maar niet meer aannemen als u dan op dat tijdstip overal ja op zegt.

Bewaar die mail zorgvuldig.

J.
door J.M. van tornhout Dec 20, 2016 om 15:12
1 Antwoorden / Vragen

Of eerder beginnen met een koffie;). Bedankt voor de tip(s)!

Al
door Alice1985 Feb 15, 2017 om 17:38
Antwoorden / Vragen

Ik ben ook vandaag benaderd en heb 10 minuten later inderdaad al zelf een annuleringsmail naar hen gestuurd.
Heb dezelfde bevestiging gehad als u hierboven heeft laten zien.
Ik verwacht dus ook verder niets meer te horen.
Bedankt voor de tip!

Gl
door Glock17 - Jan 23, 2017 om 12:26
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben ook in september benadert door een persoon van oddie heb ook geen bevestiging mail gehad nu in januari een brief gehad met aanmaning dat ik binnen 2 weken moet betalen staat geen bedrag bij en zo niet dan komt er 40 Euro boven op.

marita5
door marita5 Jan 23, 2017 om 14:18
11516 Antwoorden / 15 Vragen

@Glock17 , nergens op reageren en niet betalen , de mail krijgt u niet klik op de rode regel laat u niet bang maken / of onder druk zetten door een incassobureau  http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/

marita5
door marita5 Jan 23, 2017 om 14:20
11516 Antwoorden / 15 Vragen
Sa
door Samanthamichelle - Mar 4, 2017 om 08:55
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben hier ook in getrapt.. Meneer sprak mij vriendelijke aan en legde alles correct aan mij uit. Klonk zeker te mooi om waar te zijn maar wilde niet onbeleefd zijn door hem op te hangen. Voor ik het wist zat ik aan het contract vast.

Nadat ik vroeg of ik verplicht het contract moest aangaan, ook als ik geen reactie gaf op de welkomsemail, werd hij boos en begon hij geërgerd te praten. Kwam er op neer dat ik dus sowieso een reactie moest geven om er onderuit te komen. Email van hen nooit ontvangen.. Echter, dit zou het emailadres moeten zijn volgens de site.. Info@oddie.nl

Ik ga een poging wagen van ze af te komen.

marita5
door marita5 Mar 4, 2017 om 09:04
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo SamantaMichelle , Email van hen nooit ontvangen , die krijgt u ook niet , negeren en vooral niet betalen ,  lees deze informatie eens door , klik op de rode regels ( target blank ) . http://kassa.vara.nl/nieuws/consumentenbond-waarschuwt-betaal-niets-aan-oddie-nl  de link van Acm  http://kassa.vara.nl/nieuws/acm-betaal-niet-voor-ongeldige-abonnementen-op-kortingssites  dien ook een klacht in bij consuwijzer  https://www.consuwijzer.nl/contact

ed
door edwin renou - Apr 18, 2017 om 11:19
1 Antwoorden / Vragen

Jolanda,

dit heb ik ook ondergaan, mijn intensie is NIET BETALEN, waarschijnlijk hebben ze ook een incassobureau die HIERAAN geld verdienen..
Twee vliegen in een klap, wat hebt jij gedaan?