du
door dunster Jan 10, 2015 om 03:42
Computers & telefonie

Ziggo prijzen omhoog

Prijzen gaan omhoog van Ziggo na de fusie van Ziggo en UPC.
Dan hebben ze 90% procent van de kabel industrie in handen.

Weinig tegen te protesteren, toch???

Helaas is hier in Oosthuizen de andere internet verbindingen vrij slecht
zo te horen van dorpsgenoten.

Nogmaals, weinig tegen te proteren, toch???

15183 100 Rapporteer

richard83
door richard83 - Jan 10, 2015 om 07:13
386 Antwoorden / 28 Vragen

Heeft niet met de fusie te maken, staat hier in de br.

hutch
door hutch - Jan 10, 2015 om 08:59
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=richard83 schreef op zaterdag 10 jan 2015, 07:13]Heeft niet met de fusie te maken, staat hier in de br.
Dus u gelooft alles wat u verteld wordt?
Uiteraard (!) zeggen zij dat dit niets met die fusie te maken heeft.

Dit is een politieke uitspraak en die zijn per definitie meestal gelogen, om de 'bevolking' rustig te houden.

U gelooft toch (hopelijk) niet meer in sprookjes?

Dat clubje krijgt steeds meer een monopoliepositie. En dat is niet goed voor de 'klanten'.

bm
door bmn - Jan 10, 2015 om 09:05
7 Antwoorden / 0 Vragen

Door deze overname veranderd er niet veel in de concurrentie.upc en zoghonopereerden eerst in andere gebieden. er was dus nooit mogelijk om zonder te verhuizen van ziggo naar upc over te stappen.

richard83
door richard83 - Jan 10, 2015 om 09:08
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=hutch schreef op zaterdag 10 jan 2015, 08:59][quote=richard83 schreef op zaterdag 10 jan 2015, 07:13]Heeft niet met de fusie te maken, staat hier in de br.
Dus u gelooft alles wat u verteld wordt?
Uiteraard (!) zeggen zij dat dit niets met die fusie te maken heeft.

Dit is een politieke uitspraak en die zijn per definitie meestal gelogen, om de 'bevolking' rustig te houden.

U gelooft toch (hopelijk) niet meer in sprookjes?

Dat clubje krijgt steeds meer een monopoliepositie. En dat is niet goed voor de 'klanten'.

Natuurlijk niet. Ik volg wel alles wat er mee te maken heeft! Wil het ook eerst zien dan geloven, als het zo is.

zoekster
door zoekster - Jan 10, 2015 om 10:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Die prijsverhogingen staan in geen ander teken dan de pakketten van UPC en Ziggo naar elkaar toe te trekken. Op de fora van zowel UPC als Ziggo is dat allang duidelijk. Dit jaar verhogingen wegens 'onderhoudskosten ' volgend jaar nog een verhoging voor de Ziggo klanten en dan kan iedereen met hetzelfde pakket verder. Zo kan de Ziggoklant straks ook My prime (flutpakket van UPC) in het pakket krijgen en wordt voor het goedkoopste pakket de interactieve tv afgeschaft.
In feite was je bij Ziggo qua prijs en pakket beter af dan als UPC klant.

Bij dit soort verhogingen mag je altijd weg, ook al zit je in een contract voor bepaalde duur, maar ja, waar naartoe. ADSL is altijd minder en niet iedereen heeft glasvezel. En vaak hebben mensen al kastjes aangeschaft bij Ziggo moet je die geloof ik kopen, bij UPC huur je ze.
Dus al mokkend blijven de meeste klanten zitten waar ze zitten.

fl
door flessebon - Jan 10, 2015 om 10:11
418 Antwoorden / 7 Vragen

citaat uit het artikel waar richard83 naar verwees:

Weinig concurrentie

"Op papier zou je verwachten dat de tarieven juist omlaag gaan", zegt telecom-analist Tim Poulus van Telecompaper. "Want vanwege de fusie met UPC kan het kabelbedrijf kosten besparen. Blijkbaar voelen ze bij Ziggo weinig druk van de concurrentie om de prijzen laag te houden."

Het combinatiebedrijf Ziggo/UPC heeft 90 procent van het kabelnetwerk van Nederland in handen. De grootste concurrent is KPN.

diumenge
door diumenge - Jan 10, 2015 om 11:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met Ziggo Z1 internet was ik tot op heden erg tevreden, die paar euro prijsverhoging vind ik niet zo'n probleem. Maar straks zitten we met UPC alleen het heet dan Ziggo. In ADSL heb ik weinig vertrouwen dat ze hetzelfde kunnen leveren en glasvezel is er hier nog niet, dus dan blijft er toch weinig keuze over.

zoekster
door zoekster - Jan 10, 2015 om 11:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 10 jan 2015, 11:21]Met Ziggo Z1 internet was ik tot op heden erg tevreden, die paar euro prijsverhoging vind ik niet zo'n probleem. Maar straks zitten we met UPC alleen het heet dan Ziggo. In ADSL heb ik weinig vertrouwen dat ze hetzelfde kunnen leveren en glasvezel is er hier nog niet, dus dan blijft er toch weinig keuze over.
Als je met prijsverhogingen kunt leven is er geen enkel probleem. Dan vind je altijd wel een pakket waar je tevreden mee bent. Ook al Z1 verdwijnen.

zoekster
door zoekster - Jan 10, 2015 om 11:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

corr. Ook al zal Z1 verdwijnen.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 10, 2015 om 11:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat worst er nu niet duurder, brandstof is een uitzondering, maar verder elk jaar de huren, zorg en zo gaat het maar door dus dit is helemaal geen uitzondering. Tenslotte is het geen levens behoefte.

jo
door joentje1978 - Jan 10, 2015 om 11:53
367 Antwoorden / 6 Vragen

Voor de overname van Multikabel/Quicknet ging de internetsnelheid in stappen omhoog maar werden de prijzen niet verhoogt.
Vanaf het moment dat Multikabel/Quicknet overgenomen is door Ziggo zijn er jaarlijks prijsstijgingen.
Even een EURO hier en even een EURO daar.
De beloofde hoge internetsnelheden worden bij lange na niet gehaald.

Verleden jaar nog iedereen op kosten gejaagd door het onderling-bellen voor Ziggo-abonnees af te schaffen en daar een starttarief en een gesprekstarief voor in rekening te brengen.
Veel mensen hadden profijt van "volopbellen" maar ook veel mensen hadden er niks aan omdat ze weinig belde.

Nu weer een prijsstijging van het alles-in-1-pakket en Volopbellen.
Misschien maar 2x een EURO maar als dat elk jaar zo doorgaat dan betaal je je straks scheel.

Maar ze hebben nu met die 90% een aardige monopoliepositie dus ze kunnen doen wat ze willen.
Als er een goedkoper alternatief was dan was ik al lang al weggeweest.

En hun houding staat me ook niet aan.
Als je het niet eens bent met de prijsstijging dan mag je je abonnement opzeggen.
Wie laat z'n klanten nou weglopen?

diumenge
door diumenge - Jan 10, 2015 om 12:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 10 jan 2015, 11:37][quote=diumenge schreef op zaterdag 10 jan 2015, 11:21]Met Ziggo Z1 internet was ik tot op heden erg tevreden, die paar euro prijsverhoging vind ik niet zo'n probleem. Maar straks zitten we met UPC alleen het heet dan Ziggo. In ADSL heb ik weinig vertrouwen dat ze hetzelfde kunnen leveren en glasvezel is er hier nog niet, dus dan blijft er toch weinig keuze over.
Als je met prijsverhogingen kunt leven is er geen enkel probleem. Dan vind je altijd wel een pakket waar je tevreden mee bent. Ook al Z1 verdwijnen.
Dat denk ik niet.

Ik ga nu bij Ziggo (internet én televisie) van 39,95 naar 42,50, dat is te overzien.

Bij UPC is het goedkoopste internetabonnement 37,50, echter dat is alleen beschikbaar i.c.m. UPC Digitale Kabel TV & Radio (18,70 per mnd). Totaal 56,20 dus en 13,70 meer dan de nieuwe Ziggo prijs.

Dan heb je het dus over een heel ander prijsverschil. Waarbij je dan bij UPC ook nog een televisiepakket hebt met minder functionaliteit.

diumenge
door diumenge - Jan 10, 2015 om 12:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op zaterdag 10 jan 2015, 11:53]...

En hun houding staat me ook niet aan.
Als je het niet eens bent met de prijsstijging dan mag je je abonnement opzeggen.
Wie laat z'n klanten nou weglopen?

Omdat ze weten dat de alternatieven toch minder zijn, slikken of stikken dus.

zoekster
door zoekster - Jan 10, 2015 om 12:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:00][quote=zoekster schreef op zaterdag 10 jan 2015, 11:37][quote=diumenge schreef op zaterdag 10 jan 2015, 11:21]Met Ziggo Z1 internet was ik tot op heden erg tevreden, die paar euro prijsverhoging vind ik niet zo'n probleem. Maar straks zitten we met UPC alleen het heet dan Ziggo. In ADSL heb ik weinig vertrouwen dat ze hetzelfde kunnen leveren en glasvezel is er hier nog niet, dus dan blijft er toch weinig keuze over.
Als je met prijsverhogingen kunt leven is er geen enkel probleem. Dan vind je altijd wel een pakket waar je tevreden mee bent. Ook al Z1 verdwijnen.
Dat denk ik niet.

Ik ga nu bij Ziggo (internet én televisie) van 39,95 naar 42,50, dat is te overzien.

Bij UPC is het goedkoopste internetabonnement 37,50, echter dat is alleen beschikbaar i.c.m. UPC Digitale Kabel TV & Radio (18,70 per mnd). Totaal 56,20 dus en 13,70 meer dan de nieuwe Ziggo prijs.

Dan heb je het dus over een heel ander prijsverschil. Waarbij je dan bij UPC ook nog een televisiepakket hebt met minder functionaliteit.

Ik weet niet wat jij aan het samenstellen bent, maar

het goedkoopste pakket met internet 50 mb en digitale tv is 43.50
Dat zal ook wel het uiteindelijke pakket worden, vermoed ik.

Ga maar naar 'zelf samenstellen'. Dan zul je het zien. Dat zal ook wel het uiteindelijke pakket worden als UPC Ziggo wordt.

Voor 56 euro heb je het alles in 1 power pakket met 120 mb en bellen. 3 in 1 dus.

diumenge
door diumenge - Jan 10, 2015 om 12:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:11]Ik weet niet wat jij aan het samenstellen bent, maar

het goedkoopste pakket met internet 50 mb en digitale tv is 43.50
Dat zal ook wel het uiteindelijke pakket worden, vermoed ik.

Ga maar naar 'zelf samenstellen'. Dan zul je het zien. Dat zal ook wel het uiteindelijke pakket worden als UPC Ziggo wordt.

Voor 56 euro heb je het alles in 1 power pakket met 120 mb en bellen. 3 in 1 dus.
Je hebt gelijk, ik dat die zelf samenstellen optie helemaal niet gezien. Ik ben gewoon naar het goedkoopste internet abonnement gegaan en daar staat onderaan dat je ook nog apart TV moet nemen. Als het op 43,50 uitkomt dan vind ik dat prima, hoewel ik natuurlijk altijd liever minder betaal.

hutch
door hutch - Jan 10, 2015 om 12:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

De prijzen worden beetje bij beetje telkens verder verhoogd.
Maar wel op een wijze dat het niet zoveel opvalt, althans dat hopen zij.
Dit is een bepaalde uitgedokterde strategie van dat clubje, waarbij zij bedenken om de klanten zoveel mogelijk te kunnen laten betalen. Zij zoeken steeds verder de grens op.

Vooral ook omdat zij een bepaalde monopoliepositie hebben, noem ik dit een vorm van crimineel gedrag, waarbij zij totaal niets om de klanten geven en alleen van alles bedenken om maar zoveel mogelijk eurootjes binnen te halen.

Maar troost u allen: het geld komt wel 'goed' terecht. Leest u * * maar eens even:

"René O., de baas van Ziggo, is nu al de best betaalde topman van Nederland.
Op 9 januari begon O. en inmiddels heeft hij al 3,2 miljoen euro verdiend.
De aandeelhouders keurden vorig jaar goed dat O. 2,45 miljoen euro tekenbonus kreeg en een jaarsalaris van 750.000 euro. Daarbij werd gezegd dat het geld direct wordt uitgekeerd als Ziggo wordt overgenomen en hij vertrekt
."

Het hele optreden, inclusief alles, is gewoon schandalig en niets anders!
Het wordt hoog tijd dat de overheid maar weer eens ingrijpt.

zoekster
door zoekster - Jan 10, 2015 om 12:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:19][quote=zoekster schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:11]Ik weet niet wat jij aan het samenstellen bent, maar

het goedkoopste pakket met internet 50 mb en digitale tv is 43.50
Dat zal ook wel het uiteindelijke pakket worden, vermoed ik.

Ga maar naar 'zelf samenstellen'. Dan zul je het zien. Dat zal ook wel het uiteindelijke pakket worden als UPC Ziggo wordt.

Voor 56 euro heb je het alles in 1 power pakket met 120 mb en bellen. 3 in 1 dus.
Je hebt gelijk, ik dat die zelf samenstellen optie helemaal niet gezien. Ik ben gewoon naar het goedkoopste internet abonnement gegaan en daar staat onderaan dat je ook nog apart TV moet nemen. Als het op 43,50 uitkomt dan vind ik dat prima, hoewel ik natuurlijk altijd liever minder betaal.
Er zijn natuurlijk altijd mensen die prijsverhogingen geen probleem vinden, al krijgen ze er geen cent meer service/product voor. Er is altijd een 'mak schaap' gedeelte dat alles redelijk vindt. Zelfs al gaat het om een truc om het ene pakket geruisloos te laten verdwijnen in het andere.

Cookies
door Cookies - Jan 10, 2015 om 12:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:19]
Je hebt gelijk, ik dat die zelf samenstellen optie helemaal niet gezien. Ik ben gewoon naar het goedkoopste internet abonnement gegaan en daar staat onderaan dat je ook nog apart TV moet nemen. Als het op 43,50 uitkomt dan vind ik dat prima, hoewel ik natuurlijk altijd liever minder betaal.

Begrijp niks van jullie discussie? Hoezo aan zoekster: je hebt gelijk?? Zoekster heeft het over een 3 in 1 pakket incl. bellen en dan ook nog eens 50Mb, jij hebt het over t.v. + internet (30Mb)

zoekster
door zoekster - Jan 10, 2015 om 12:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:33][quote=diumenge schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:19]
Je hebt gelijk, ik dat die zelf samenstellen optie helemaal niet gezien. Ik ben gewoon naar het goedkoopste internet abonnement gegaan en daar staat onderaan dat je ook nog apart TV moet nemen. Als het op 43,50 uitkomt dan vind ik dat prima, hoewel ik natuurlijk altijd liever minder betaal.

Begrijp niks van jullie discussie? Hoezo aan zoekster: je hebt gelijk?? Zoekster heeft het over een 3 in 1 pakket incl. bellen en dan ook nog eens 50Mb, jij hebt het over t.v. + internet (30Mb)

Waarom moet jij het begrijpen als diumenge en ik er al uit zijn? Het ging over het goedkoopste abo internet+tv, dat is 43,50 bij UPC.

Het powerpakket van 56 euro gaf ik aan ter verduidelijking.

Lees de reacties nog eens goed door en ga dan even op UPC googelen.

zoekster
door zoekster - Jan 10, 2015 om 12:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het powerpakket van 56 euro is overigens 120 mb.

tenormin
door tenormin - Jan 10, 2015 om 12:56
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:28]
Er is altijd een 'mak schaap' gedeelte dat alles redelijk vindt. Zelfs al gaat het om een truc om het ene pakket geruisloos te laten verdwijnen in het andere.

Denk dat er wel "meer makke schapen" zijn; ik zie geen alternatief: Ziggo - UPC of??? Ziggo heeft met €2,25 verhoogd, lijkt weinig; veel klanten x €2,25 = ?? Zou niet weten waar dan naar toe te gaan.

diumenge
door diumenge - Jan 10, 2015 om 13:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:56][quote=zoekster schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:28]
Er is altijd een 'mak schaap' gedeelte dat alles redelijk vindt. Zelfs al gaat het om een truc om het ene pakket geruisloos te laten verdwijnen in het andere.

Denk dat er wel "meer makke schapen" zijn; ik zie geen alternatief: Ziggo - UPC of??? Ziggo heeft met €2,25 verhoogd, lijkt weinig; veel klanten x €2,25 = ?? Zou niet weten waar dan naar toe te gaan. Precies. Ik ga geen stennis schoppen voor zo'n prijsverhoging, de 30 Mb/s dit ik nu bij Ziggo krijg, gaat niet via ADSL lukken. Dus ik heb inderdaad geen keuze, behalve als ik met minder snelheid genoegen neem. Voor de snelheidsverhoging had ik 20 Mbs/s, is ook prima ben alleen bang dat ook dat niet via ADSL ga halen. Dus weet Ziggo dat heel veel mensen toch blijven zitten. Dan maar een mak schaap.

zoekster
door zoekster - Jan 10, 2015 om 13:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:56][quote=zoekster schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:28]
Er is altijd een 'mak schaap' gedeelte dat alles redelijk vindt. Zelfs al gaat het om een truc om het ene pakket geruisloos te laten verdwijnen in het andere.

Denk dat er wel "meer makke schapen" zijn; ik zie geen alternatief: Ziggo - UPC of??? Ziggo heeft met €2,25 verhoogd, lijkt weinig; veel klanten x €2,25 = ?? Zou niet weten waar dan naar toe te gaan.
Er is ook geen alternatief, tenzij je voor ADSL wilt gaan, maar dat is vaak veel minder, of je hebt toevallig glasvezel bij je deur liggen.

Mijn pakket was 2 jaar geleden 47,50. Toen verhoogde UPC het naar 50 euro, met de belofte dat dit altijd zo zou blijven. Altijd 50 was de reclame. Oké, er was dan wel geen eerste drie maanden een korting, maar hier kon je van op aan.
Ik ben daarop ingestapt in februari. Met daarbij een altijd bellen voor 14 euro. Dat werd 2 maanden daarop met 1 euro verhoogd en in augustus werd mijn pakket met 1,50 verhoogd. Dus ik betaal 2,50 meer.

UPC heeft zich gewoon niet aan de afspraak gehouden en zeker niet naar mij toe, want ik zat ook nog in mijn eerste jaarcontract. Je blijft, omdat je geen keus hebt, maar ik heb wel flink herrie gemaakt op het UPC forum. Daar kreeg ik een ijskoud onthaal van de 'vaste kliek' die daar alle vragen beantwoord en kost wat kost loyaal is aan UPC. Alles maar prima vinden noem ik mak. Ook al heb je geen keuze, je kunt evengoed laten weten dat de gang van zaken je niet zint.

Overigens is mijn pakket helemaal verdwenen. Ze hebben My prime toegevoegd, een nutteloze aanvulling met oude meuk films en series. Het pakket kost nu 56 euro. En je krijgt er Horizon bij, een mediabox waarover het klachten regent. Daar krijgen de Ziggo klanten straks ook mee te maken, dat zul je zien.

Ik hou nog vast aan mijn oude pakket en mediabox, maar het pakket wordt gewoon steeds zwaarder verhoogd, zodat het straks bijna tegen het nieuwe pakket van 56 euro aan ligt.

Altijd 50 is dead and burried.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 10, 2015 om 13:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@joentje 1978.
Ik heb het 180Mb abonnement bij Ziggo en haal stabiel 179,8Mb. En dan zit mijn modem niet eens op de 1e aansluiting maar boven op de slaapkamer.
Maar wel alles goed bekabeld dat scheelt heel vaak heel veel. Mensen gebruiken soms coaxkabel die ze nog hebben liggen en wel 10 jaar oud is. Ook bij vrienden en ouders wordt keurig gehaald wat wordt beloofd.

jr
door jrn5 - Jan 10, 2015 om 13:59
36 Antwoorden / 4 Vragen

Er valt voor mij niets meer te compenseren in pakketten bij Ziggo, dus die prijsverhoging van dik 6 procent is gewoon slikken…..

Een aantal jaren terug had ik het dikste pakket bij Ziggo (Power geloof ik). De hoogste internetsnelheid toentertijd en alle zenders (behoudens de extra betaalzenders zoals Film1, Eredivisie etc.). Men ging op een gegeven moment de zenderpakketten wijzigen. Alleen in het extra pakket was een zender die ik wel interessant vond (Discovery Science). Maar om dan 15 euro extra te moeten betalen voor 1 zender vond ik te gortig. Dus lekker op het standaard pakket gebleven en tot nu toe helemaal niets gemist!

Voorts het internet…..toen wilde ik nog wel eens wat downloaden vanuit nieuwsgroepen e.d. Daar had ik uiteindelijk ook wel genoeg van dus die snelheid was ook niet meer zo van belang. Eerst naar beneden bijgesteld van Power naar minder snel. (ging wel zonder problemen). Daar een tijdje rondgehangen en later eens wezen kijken of het nog lager kon. Had Ziggo net een paar maanden daarvoor de laagste snelheid opgewaardeerd van 2 naar 10 Mb download. Maar eens proberen. Viel niet tegen (sporadisch wat langer moeten wachten). Tot nu toe daar geen verandering in gebracht al zit ik met de laagste snelheid nu al weer op 30 Mb. Waarom? Er zijn hele volksstammen die erg blij zijn met 10 Mb down op ADSL, waarom moet laagste snelheid op de kabel dan 30 Mb zijn?

Ja, en toen de telefoon. Onderling gratis bellen ging er uit, dat heeft een hoop klanten gekost. Maar in plaats dat ze dan eerst beginnen met b.v. 2 ct/min….. nee, knallen er meteen 9 cent tegenaan. En aangezien mijn DECT-telefoon een beetje stond te verstoffen, en anonieme bellers nam ik toch al niet meer op, heb ik deze er ook uitgegooid. Bel overigens nu wel voor 2 ct/min.

Al met al heb ik het laagste abonnement bij Ziggo, lager kan niet. Maar ze pakken mij met relatief de dikste prijsverhoging. En de prijzen voor ongeveer hetzelfde bij een ADSL aanbieder wordt je ook niet vrolijker van.

Ik wil een 55+ abonnement!!: 10 Mb down en een aantal simpele Nederlandstalige zenders voor actualiteiten (ok.., plus de BBC). En dit voor max. 30 euro.

De vergrijzing zet door……zijn meestal tevreden met de basis….,wordt tijd dat Ziggo hier rekening mee gaat houden!

diumenge
door diumenge - Jan 10, 2015 om 15:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=jrn5 schreef op zaterdag 10 jan 2015, 13:59]
... Tot nu toe daar geen verandering in gebracht al zit ik met de laagste snelheid nu al weer op 30 Mb. Waarom? Er zijn hele volksstammen die erg blij zijn met 10 Mb down op ADSL, waarom moet laagste snelheid op de kabel dan 30 Mb zijn?
...
Ik heb zo'n beetje hetzelfde pad doorlopen, maar ben wel blij met de 30 Mb. Da's een prima snelheid. Ik denk dat Ziggo er altijd voor zal zorgen dat het laagste pakket net wat meer waard voor je geld is dan een ADSL abonnement (waar je nog maar moet afwachten of je de beloofde snelheid krijgt). Trouwens ook bij 30 Mb is het nog prima downloaden uit de nieuwsgroepen ;-).

pi
door pieterwolters - Jan 10, 2015 om 15:56
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom wordt er ieder jaar weer zo verbaasd gereageerd bij prijsverhogingen? Dat is toch al honderden jaren zo? Salarissen stijgen toch ook ieder jaar?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 10, 2015 om 16:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ik hou mijn hart vast, nu ik weet dat Ziggo over gaat op het netwerk van UPC. Tot nu was het altijd stabiel. Voorspel nu al dat dit grondig mis gaat en het weer storingen gaat regenen.

Zal vast en zeker ook nog de stekker uit de newsserver van Ziggo gaan. En Ziggo kennende worden de klanten hier vooraf niet van op de hoogte gebracht..

Als monopolist (en koppelverkoper) kunnen ze zich blijkbaar alles permitteren en de ACM slaapt gewoon verder..
En een klacht indienen bij Ziggo is ook al onmogelijk.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 10, 2015 om 16:11
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 10 jan 2015, 15:56]Waarom wordt er ieder jaar weer zo verbaasd gereageerd bij prijsverhogingen? Dat is toch al honderden jaren zo? Salarissen stijgen toch ook ieder jaar?
Zet eens alle verhogingen tegenover de 'verhoging' van het salaris.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 10, 2015 om 16:12
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 10 jan 2015, 15:45]Trouwens ook bij 30 Mb is het nog prima downloaden uit de nieuwsgroepen ;-).
En uploaden met 3 Mb is ook nog te doen :-).

diumenge
door diumenge - Jan 10, 2015 om 16:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 10 jan 2015, 15:56]Waarom wordt er ieder jaar weer zo verbaasd gereageerd bij prijsverhogingen? Dat is toch al honderden jaren zo? Salarissen stijgen toch ook ieder jaar?Niet als je bij de Rijksoverheid werkt, daar staat het al jaren stil.

Cookies
door Cookies - Jan 10, 2015 om 16:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:39]
Waarom moet jij het begrijpen als diumenge en ik er al uit zijn? Het ging over het goedkoopste abo internet+tv, dat is 43,50 bij UPC.

Het powerpakket van 56 euro gaf ik aan ter verduidelijking.

Lees de reacties nog eens goed door en ga dan even op UPC googelen.

Lijkt mij een normale zaak dat anderen die op dit forum mee lezen ook begrijpen waar jullie het over hebben. Maar had ondertussen al gezien dat diumenge dacht dat het bij UPC 56,20 kostte i.p.v. 43,50.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 10, 2015 om 16:23
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Overigens is het ook nog wachten dat ze alle voip-poorten aan de kant van Ziggo afsluiten, in hun modems doen ze dit standaard al.. de hufters.

Waarom ben ik eigenlijk nog klant bij die toko? Oja, omdat er geen concurrentie is.

Cookies
door Cookies - Jan 10, 2015 om 16:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:56][quote=zoekster schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:28]
Er is altijd een 'mak schaap' gedeelte dat alles redelijk vindt. Zelfs al gaat het om een truc om het ene pakket geruisloos te laten verdwijnen in het andere.

Denk dat er wel "meer makke schapen" zijn; ik zie geen alternatief: Ziggo - UPC of??? Ziggo heeft met €2,25 verhoogd, lijkt weinig; veel klanten x €2,25 = ?? Zou niet weten waar dan naar toe te gaan.

Wel, dan ben ik ook een 'mak schaap', althans volgens zoekster. Ik ga geen kostbare energie verspillen aan zaken die ik toch niet kan veranderen. Adsl en glasvezel geen optie.

zoekster
door zoekster - Jan 10, 2015 om 16:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 10 jan 2015, 16:25][quote=tenormin schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:56][quote=zoekster schreef op zaterdag 10 jan 2015, 12:28]
Er is altijd een 'mak schaap' gedeelte dat alles redelijk vindt. Zelfs al gaat het om een truc om het ene pakket geruisloos te laten verdwijnen in het andere.

Denk dat er wel "meer makke schapen" zijn; ik zie geen alternatief: Ziggo - UPC of??? Ziggo heeft met €2,25 verhoogd, lijkt weinig; veel klanten x €2,25 = ?? Zou niet weten waar dan naar toe te gaan.

Wel, dan ben ik ook een 'mak schaap', althans volgens zoekster. Ik ga geen kostbare energie verspillen aan zaken die ik toch niet kan veranderen. Adsl en glasvezel geen optie.
Zowel jij als tenormin begrijpen mijn definitie van Mak Schaap niet. Een MS is niet iemand die geen verweer kan plegen omdat hij/zij nu eenmaal klem zit. Nee, een MS vindt de onprettige dingen die hem ten deel vallen zelfs prima!

Ik kan ook niet weg bij UPC, maar de manier waarop ze met de abo's omgaan bevallen me voor geen meter.

jr
door jrn5 - Jan 10, 2015 om 16:42
36 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb zo'n beetje hetzelfde pad doorlopen, maar ben wel blij met de 30 Mb. Da's een prima snelheid. Ik denk dat Ziggo er altijd voor zal zorgen dat het laagste pakket net wat meer waard voor je geld is dan een ADSL abonnement (waar je nog maar moet afwachten of je de beloofde snelheid krijgt). Trouwens ook bij 30 Mb is het nog prima downloaden uit de nieuwsgroepen ;-).

Dat is het 'm nou... voorheen kon ik de opgelegde veranderingen (niet om gevraagd) nog wel pareren met een downgrade. Vonden ze niet leuk maar uiteindelijk bepaal ik welk pakket ik dan wil hebben. Ook al is dat een vermindering van zenders cq. snelheid....maar daar neem ik dan maar genoegen mee.

Nu lukt dat niet meer om een tegenoffensiefje in te zetten. Zit aan de taks......

Cookies
door Cookies - Jan 10, 2015 om 16:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=jrn5 schreef op zaterdag 10 jan 2015, 16:42]

Dat is het 'm nou... voorheen kon ik de opgelegde veranderingen (niet om gevraagd) nog wel pareren met een downgrade. Vonden ze niet leuk maar uiteindelijk bepaal ik welk pakket ik dan wil hebben. Ook al is dat een vermindering van zenders cq. snelheid....maar daar neem ik dan maar genoegen mee.

Nu lukt dat niet meer om een tegenoffensiefje in te zetten. Zit aan de taks......

Zo heb ik het al die jaren ook gedaan: bij iedere prijsverhoging waar ik het niet mee eens was, een downgrade/stopzetten van pakket(ten) gedaan.
Enige wat ik nu nog kan, is een verlaging van Alles-in-1-plus naar Alles-in-1-Basis. Zit nog te twijfelen of dat ik wil.

diumenge
door diumenge - Jan 10, 2015 om 16:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 10 jan 2015, 16:52]
Zo heb ik het al die jaren ook gedaan: bij iedere prijsverhoging waar ik het niet mee eens was, een downgrade/stopzetten van pakket(ten) gedaan.
Enige wat ik nu nog kan, is een verlaging van Alles-in-1-plus naar Alles-in-1-Basis. Zit nog te twijfelen of dat ik wil.Tenzij je thuis veel gebruikers hebt is de snelheid 30/3 Mbit/s ruim voldoende voor het meeste gebruik, dus het is het overwegen waard. Daarnaast zou je telefoon nog stop kunnen zetten, daar zijn ook goedkopere oplossingen voor via VOIP.

zoekster
door zoekster - Jan 10, 2015 om 17:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie dat de volop bellen tarieven ook omhoog gaan bij Ziggo.
Dat is overigens bij UPC 15 euro. Ben benieuwd of ze dat ook naar elkaar toe gaan trekken. Hoop het niet voor degenen die daar gebruik van maken.

ekiem
door ekiem - Jan 10, 2015 om 17:03
676 Antwoorden / 100 Vragen

Het is overal wat, maar als je het er niet mee eens bent, overstappen kan altijd.
Ben nu nog 48,50 kwijt voor 3 in 1 , maar voor hoe lang nog ??????

ekiem

jr
door jrn5 - Jan 10, 2015 om 17:05
36 Antwoorden / 4 Vragen

@diumenge

Downloaden ging op een gegeven moment zo ver dat de data belangrijker was dan hetgeen het moest voorstellen. Ga je richting meerdere TB-harddisk's om je data op te slaan (want wil niet kwijt....zonde) maar dat je eigenlijk nooit meer de tijd hebt/had/neemt om dit te bekijken.

Toen ben ik er mee gestopt, leek nergens meer op.

Ik ben nu happy met een filmpje (af en toe) op de PVR.

Maar daar heb ik geen €70,= abonnement meer voor over...

Cookies
door Cookies - Jan 10, 2015 om 17:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 10 jan 2015, 16:58]Tenzij je thuis veel gebruikers hebt is de snelheid 30/3 Mbit/s ruim voldoende voor het meeste gebruik, dus het is het overwegen waard. Daarnaast zou je telefoon nog stop kunnen zetten, daar zijn ook goedkopere oplossingen voor via VOIP.

Vind het verschil van 90/9 Mbit/s naar 30/3 Mbit/s erg groot. Had basis op 50/5 Mbit/s gezeten, had ik geen twijfels. Komende jaar ga ik eens kijken naar mijn verbruik vaste telefonie. Merk dat dit toch steeds minder wordt.

diumenge
door diumenge - Jan 10, 2015 om 17:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@carola.83, als je die 90 Mb ook echt gebruikt wel, maar is dat ook zo? Je kan bij Ziggo toch per maand overstappen, probeer eens of je verschil merkt. Ik kijk veel netflix en dat gaat in full HD prima met 30 Mb.

@jrn5, herkenbaar. Incidenteel download ik nog via news wat ik op netflix mis, maar het downloaden om het downloaden heb ik ook al lang geleden achter mij gelaten.

jr
door jrn5 - Jan 10, 2015 om 17:23
36 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 10 jan 2015, 17:08][quote=diumenge schreef op zaterdag 10 jan 2015, 16:58]Tenzij je thuis veel gebruikers hebt is de snelheid 30/3 Mbit/s ruim voldoende voor het meeste gebruik, dus het is het overwegen waard. Daarnaast zou je telefoon nog stop kunnen zetten, daar zijn ook goedkopere oplossingen voor via VOIP.

Is een beetje koudwatervrees, had ik ook last van.......snelheid inleveren was not done. Je moet het gewoon een keer proberen. Downgraden bij Ziggo levert weinig problemen op (bij mij binnen het uur) en als het toch niet bevalt knal je 'm zo weer omhoog. Telefoon moet je gewoon opzeggen. Je kan op maandbasis veel! goedkoper bellen als bij Ziggo. Wel je vaste telefoon vaarwel zeggen :-)

ro
door ron530 - Jan 10, 2015 om 17:25
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De losse modules stijgen het meest in prijs, de kale tv aansluiting met één euro en de andere modules nog iets meer. De pakketten gaan nagenoeg niet in prijs omhoog. Ziggo voert gewoon een prijsstijging door zoals ze bijna elk jaar doen, niets mis mee want de boel moet wel werkend blijven. Om nu de fusie met UPC de schuld te geven is wat kort door de bocht want UPC rekent voor losse modules ook de hoofdprijs.

jr
door jrn5 - Jan 10, 2015 om 17:40
36 Antwoorden / 4 Vragen

@ron 530

Dat er een verhoging in zat laat zich raden. Maar een beursgenoteerd bedrijf een monopolypositie in Nederland te gunnen gaat mij even te ver. Wat gaat er de volgende jaren gebeuren??....

En de verhoging in het abonnementsgeld is niet voor iedereen lineair. De goedkoopste abo's gaan relatief het meest meer betalen. Krijgen ze dan ook meer voor dit geld?......,..

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 10, 2015 om 17:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

"Krijgen ze dan ook meer voor dit geld?"
Ja, we krijgen alle regionale zenders weer terug en meer zenders in HD.
(volgens de brief van Ziggo, echter durf te wedden dat het in praktijk anders is, geen zin om op hun site te gaan kijken)

Cookies
door Cookies - Jan 10, 2015 om 18:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Ik kijk veel netflix en dat gaat in full HD prima met 30 Mb.....

Kijk, dat is ook iets wat ik wilde weten. Misschien toch maar gewoon downgraden, bevalt het niet idd weer snel te upgraden.

jr
door jrn5 - Jan 10, 2015 om 18:06
36 Antwoorden / 4 Vragen

@lekkerisdat

Die regionale zenders zijn onderdeel van het ordinaire standaardpakket. Al zou je ze niet willen (wat moet ik met L2 in Noord-Holland) je hebt ze gewoon. Kost bijna niets....dus ontvang jij deze zenders.

Meer in HD? Voor zover ik weet komen er enkel HD zenders bij als de provider wat analoog mag laten vallen. Is een beetje bandbreedtreprobleempje volgens de providers.......ja.ja.

ro
door ron530 - Jan 10, 2015 om 18:14
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als een provider in het netwerk moet investeren om de boel up to date te houden en wij als klanten de prijs moeten betalen gaan we steigeren want dat kan echt niet. In 2002 ben ik van adsl overgestapt naar UPC, kosten internet inclusief standaard tv toen 66 euro en nu 70 euro maar wel een compleet pakket met alles wat ik wil hebben. Al met al een prijsstijging van 4 euro in 13 jaar, resumerend de diensten zijn toegenomen dus in combinatie met een pakket veel goedkoper geworden.

jr
door jrn5 - Jan 10, 2015 om 18:25
36 Antwoorden / 4 Vragen

@ron530

Dat een provider moet investeren in zijn netwerk en dat men dit verrekend in de abonnementskosten ben ik volledig met je eens.

Maar hier is wat anders aan de hand: de mensen die het minst eisen van het netwerk (laagste download) worden aangeslagen voor de grootste (procentuele) prijsverhoging in de nieuwe situatie.

Dit lijkt mij iets om over na te denken.

zoekster
door zoekster - Jan 10, 2015 om 18:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jrn5 schreef op zaterdag 10 jan 2015, 18:25]@ron530

Dat een provider moet investeren in zijn netwerk en dat men dit verrekend in de abonnementskosten ben ik volledig met je eens.

Maar hier is wat anders aan de hand: de mensen die het minst eisen van het netwerk (laagste download) worden aangeslagen voor de grootste (procentuele) prijsverhoging in de nieuwe situatie.

Dit lijkt mij iets om over na te denken.
U praat tegen dovemansoren. Al komt er per maand 5 euro bij en alleen voor ron503 en voor niemand anders, dan nog staat hij te juichen.

jr
door jrn5 - Jan 10, 2015 om 19:16
36 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 10 jan 2015, 18:34][quote=jrn5 schreef op zaterdag 10 jan 2015, 18:25]@ron530

Dat een provider moet investeren in zijn netwerk en dat men dit verrekend in de abonnementskosten ben ik volledig met je eens.

Maar hier is wat anders aan de hand: de mensen die het minst eisen van het netwerk (laagste download) worden aangeslagen voor de grootste (procentuele) prijsverhoging in de nieuwe situatie.

Dit lijkt mij iets om over na te denken.
U praat tegen dovemansoren. Al komt er per maand 5 euro bij en alleen voor ron503 en voor niemand anders, dan nog staat hij te juichen.

@zoekster

Ik eet, ondanks de verhoging van Ziggo er geen boterhammetje minder om. Maar daar gaat het niet helemaal om, de essentie is dat een (monopolistisch) bedrijf zoals Ziggo een te grote invloed krijgt op het gebied wat ik als individu vwb info wil afnemen.

Ik wil richting simpel, zonder extra extensies or whatsoever. gewoon een beetje info zodat ik weet wat er loos is in de wereld. Niks meer, niks minder, zonder een cookiemonster als Ziggo. Maar het lijkt alsof Ziggo een andere kant op wilt.

En dat is mijn grootste probleem, ben ik straks onderdeel van Ziggo of mag ik nog een apart figuur zijn?

Bovenstaande lijkt raar, maar is dat ook zo?

Zou mij wel wat waard zijn om Ziggo te bewegen om hun abo-houders deze vrijheid in de toekomst te garanderen

ro
door ron530 - Jan 10, 2015 om 19:35
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@zoekster, ik sta ook niet te juichen bij een prijsverhoging maar ik begrijp wel dat de service kostendekkend moet zijn. Ons volkje wil voor een duppie de beste kwaliteit en zonder storingen natuurlijk, maar dat kan enkel gegarandeerd worden als er onderhoud en investeringen worden gedaan. Komen die kosten op ons bordje! jazeker want niet investeren is achteruit hollen met als gevolg ergernis en boosheid omdat door ouderdom de boel niet meer werkt. De gehele economie draait om kosten en baten, gaan de kosten boven de baten uit gaat een bedrijf failliet. Het is dus logisch dat een bedrijf een prijsverhoging doorvoert om ook in de toekomst kwaliteit en service te kunnen leveren. Dit is mijn mening en daar kun je het mee doen.

zoekster
door zoekster - Jan 10, 2015 om 19:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@jrn5

Als u al het goedkoopste abo heeft, dan zult u waarschijnlijk steeds de hoogste prijsverhogingen krijgen de komende jaren, zodat u steeds minder zin krijgt in uw uitgeklede pakket. Uiteindelijk hoopt het nieuwe Ziggo bij een paar pakketten uit te komen waar iedereen gebruik van maakt. Zo bestaat mijn pakket ook niet meer, krijgt steeds mailtjes met zogenaamd goede aanbiedingen (maar altijd duurder dan mijn huidige pakket), daar reageer ik gewoon niet op.

Als u echter zo weinig eisen heeft, zou u wellicht een adsl abonnement kunnen overwegen. De abonnementen van Tele2 en Online zijn een stuk goedkoper dan die van Ziggo.

Ik weet niet of u ver van de dichtstbijzijnde centrale af zit, dat zou u na moeten gaan. Daar hangt het vanaf of de adsl abonnementen voor u een goede oplossing is.

jr
door jrn5 - Jan 10, 2015 om 19:54
36 Antwoorden / 4 Vragen

@ron530

Leuke uiteenzetting met een simpel uitgangspunt. Maar ik heb maar 1 vraag: waarom moeten de abonnementhouders met het minste belasting voor het net het meeste extra bijdragen voor de zware downloaders.

Ga lekker betalen voor je binnenhalende gigabits. En laat de Mb's met rust.

fl
door flessebon - Jan 10, 2015 om 19:58
418 Antwoorden / 7 Vragen

@ron530
Natuurlijk is ook kwaliteit belangrijk. Maar waarom wordt dan het themakanaal met "zwetende mannen" (Gay Lifestyle) dan goedkoper terwijl bijv. Z1 met tv en volop bellen duurder worden? Dat argument gaat dus niet op.
Helaas helpt klagen over het beleid van Ziggo niet is mijn ervaring. Zonde van je tijd.

jr
door jrn5 - Jan 10, 2015 om 20:10
36 Antwoorden / 4 Vragen

Eens een keer in protest gaan??

Laatst in België een dik protest vanwege de verhoging van een abonnement. Werd teruggetrokken.

Kunnen wij dat niet meer in Nederland.....................Too happy???

En het gaat niet om de centen maar wel om het principe.......!!!!

crewmember
door crewmember - Jan 12, 2015 om 10:34
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Alternatief: KPN, Telfort etc. Telfort Gebruikt het KPN netwerk maar is goedkoper door minder service.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 12, 2015 om 14:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@crewmember, yippie van minimaal 30Mb bij Ziggo terug naar 4, -15 Mb bij Kpn, Telfort of andere Adsl leverancier.
Ervaringen met glas zijn ook niet bijster goed te noemen, daarnaast is Ziggo netwerk al 98% glas.

OT Bij recente test hebben ze via het coaxnetwerk een kleine 4Gb/s weten te versturen, dan heb je een complete film in 2-3 seconden binnen, waarom zou je naar glas overstappen met weer losse kastjes per tv?

Diewilik

crewmember
door crewmember - Jan 12, 2015 om 14:15
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diewilik schreef op maandag 12 jan 2015, 14:02]@crewmember, yippie van minimaal 30Mb bij Ziggo terug naar 4, -15 Mb bij Kpn, Telfort of andere Adsl leverancier.
Ervaringen met glas zijn ook niet bijster goed te noemen, daarnaast is Ziggo netwerk al 98% glas.

Ik heb gewoon 30Mb bij Telfort hoor.

killroy
door killroy - Jan 12, 2015 om 14:27
87 Antwoorden / 10 Vragen

Mijnheer Wolters gaf alweer het juiste antwoord of goede raad, is toch frapant, de man of vrouw weet nou ook letterlijk alles, Dunster, hier heb je wat aan !!!!!!

ma
door marcmons - Jan 12, 2015 om 14:32
25 Antwoorden / 0 Vragen

Het is toch gek. Ik dacht dat wij een AFM (Autoriteit Financiële Markten) hadden, die er voor zou waken dat er te weinig concurrentie in een branche zou ontstaan of m.a.w. dat er geen monopolie posities ontstaan. Ziggo/UPC heeft na de fusie dus een marktaandeel van 90% op de kabel. De rest van 10% wordt dus verdeeld onder de andere aanbieders. Dit kan men toch moelijk eerlijke concurrentie noemen. En ziedaar - de UPC/Ziggo groep kan dus kennelijk gemakkelijk de prijzen verhogen. Hoe heeft de AFM deze fusie kunnen goedkeuren? Of heb ik het mis?

daf-truckie
door daf-truckie - Jan 12, 2015 om 14:57
28 Antwoorden / 1 Vragen

Prijzen waren zonder die fusie ook echt omhoog gegaan, zoals ze al jaarlijks doen. Heeft totaal niets met de fusie te maken. UPC heeft dit nog in oktober gedaan, en prijzen daar liggen zelfs hoger.

"Klanten die niet akkoord gaan met de prijsverhoging kunnen hun abonnement opzeggen, ook als ze nog een jaarcontract hebben." Dus je hebt altijd keuze!

simon55
door simon55 - Jan 12, 2015 om 15:57
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Stel de biefstuk wordt duurder gaat u dan ook vragen of hier iets aan te doen is

reflecs
door reflecs - Jan 12, 2015 om 16:10
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=marcmons schreef op maandag 12 jan 2015, 14:32]
Hoe heeft de AFM deze fusie kunnen goedkeuren? Of heb ik het mis?

http://www.consumentenbond.nl/campagnes/upc-ziggo/5500483/
Interessante informatie en links bij de pagina van de Consumentenbond.
O.a. "Bij een oplossing waarbij de kabel toegankelijk wordt gemaakt voor derden op een hoger niveau (wederverkoop) kan alleen geconcurreerd worden op prijs. Volgens de ACM is dit soort concurrentie onvoldoende.".

Ben benieuwd....
En voor de mensen die het argument aanvoeren dat alles duurder wordt.
De bedrijfskosten worden, b.v. door ontslagen, lager. Er is geen reden om de prijzen te verhogen. Wanneer er nu concurrentie op de kabel zou zijn, zou dit niet gebeuren.

Bartus
door Bartus - Jan 12, 2015 om 17:15
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil gewoon tv zien , wij betalen allemaal via de belasting luister en kijk geld . Dus ik moet gewoon tv kunnen kijken zonder een ziggo of UPC of iets dergelijks net 1 of 2 of drie en regio tv dat betalen wij gewoon... Waar kan ik dit zien , vragen jullie dit wel eens af .. Ik heb geen zin in andere onzin netten
Ik wil gewoon via een lijn kunnen krijgen waarvoor ik betaal... War is mijn recht tot kijken zonder de profijtelijk geld grazers ...
Ik wil gewoon mijn antenne op het dak waar is de politiek die dat allemaal toe laat ... Ik heb geen geld voor die extra's ik doe dit via een kennis die mij toelaat omdat te laten schrijven omdat ik geen internet heb is mijn te duur....!

Bartus
door Bartus - Jan 12, 2015 om 17:25
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=crewmember schreef op maandag 12 jan 2015, 14:15][quote=diewilik schreef op maandag 12 jan 2015, 14:02]@crewmember, yippie van minimaal 30Mb bij Ziggo terug naar 4, -15 Mb bij Kpn, Telfort of andere Adsl leverancier.
Ervaringen met glas zijn ook niet bijster goed te noemen, daarnaast is Ziggo netwerk al 98% glas.

Ik heb gewoon 30Mb bij Telfort hoor.

door 1953 - Jan 12, 2015 om 17:45
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De soep zal niet zo heet gegeten worden, als dat het werd verondersteld.

door 1953 - Jan 12, 2015 om 17:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Gelet op de antwoorden/meningen, begint het eerder op een discussie te lijken.

sl
door slobberbone - Jan 12, 2015 om 17:49
508 Antwoorden / 2 Vragen

Zo slecht is die prijsstelling niet bij Ziggo net alles weer vergeleken en ga binnenkort ook weer overstappen nu is het echt tijd voor glasvezel.

En bij KPN meerdere diensten afneemt wordt het wel stuk voordeliger en completer dan Ziggo.

koekeloer
door koekeloer - Jan 12, 2015 om 18:36
562 Antwoorden / 18 Vragen

Om Ajax van de jaarlijkse sponsormiljoenen te voorzien is natuurlijk ook geld nodig. Kunnen wij allemaal mooi betalen.

diumenge
door diumenge - Jan 12, 2015 om 18:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=bernard1 schreef op maandag 12 jan 2015, 17:15]Ik wil gewoon tv zien , wij betalen allemaal via de belasting luister en kijk geld . Dus ik moet gewoon tv kunnen kijken zonder een ziggo of UPC of iets dergelijks net 1 of 2 of drie en regio tv dat betalen wij gewoon... Waar kan ik dit zien , vragen jullie dit wel eens af .. Ik heb geen zin in andere onzin netten
Ik wil gewoon via een lijn kunnen krijgen waarvoor ik betaal... War is mijn recht tot kijken zonder de profijtelijk geld grazers ...
Ik wil gewoon mijn antenne op het dak waar is de politiek die dat allemaal toe laat ... Ik heb geen geld voor die extra's ik doe dit via een kennis die mij toelaat omdat te laten schrijven omdat ik geen internet heb is mijn te duur....!
Je kan gewoon gratis Nederland 1, 2 en 3 kijken en een regionale zender. Die worden namelijk ongecodeerd uitgezonden.

be
door bennodev - Jan 12, 2015 om 19:25
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar Caiway als je in het oosten van het land woont; goede provider

labren
door labren - Jan 12, 2015 om 22:29
862 Antwoorden / 0 Vragen

het midde van het land zit ook een hele grote caiwai , die is groter als ziggo

diumenge
door diumenge - Jan 13, 2015 om 06:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=labren schreef op maandag 12 jan 2015, 22:29]het midde van het land zit ook een hele grote caiwai , die is groter als ziggoGeloof je het zelf?

av
door averzijl - Jan 13, 2015 om 09:48
22 Antwoorden / 2 Vragen

u p c is de grootste oplichter die er is wij zitten er ook aan vast
ik ben al jaren weg je moet drie maande voor uit betalen
en klant vriendelijk maar te zwijgen ik heb digitenne wert altijd
het alles in een pakket nooit nemen werkt meer niet als wel
veel problemen slechte cervis niet doen opzeggen er zijn mogelijk heden zat

simon55
door simon55 - Jan 13, 2015 om 10:06
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@ averzi8jl wat u schrijft dat je drie maanden vooruit moet betalen is de reinste waanzin en beslist niet waar..........ik heb inmiddels nu upc al n hele poos voorheen drie andere providers gehad en ja upc is veel beter klantvriendelijk goed en snel betrouwbaar netwerk en supersnel internet

door 1953 - Jan 13, 2015 om 11:31
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=slobberbone schreef op maandag 12 jan 2015, 17:49]Zo slecht is die prijsstelling niet bij Ziggo net alles weer vergeleken en ga binnenkort ook weer overstappen nu is het echt tijd voor glasvezel.

En bij KPN meerdere diensten afneemt wordt het wel stuk voordeliger en completer dan Ziggo.

ZIGGO beweert stellig dat zij 98% glasvezel al klaar heeft liggen.

door 1953 - Jan 13, 2015 om 11:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=bennodev schreef op maandag 12 jan 2015, 19:25]Ga naar Caiway als je in het oosten van het land woont; goede provider

En als je toevallig in Groningen woont, Veendam, dan SKV!

av
door averzijl - Jan 13, 2015 om 20:17
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=simon55 schreef op dinsdag 13 jan 2015, 10:06]@ averzi8jl wat u schrijft dat je drie maanden vooruit moet betalen is de reinste waanzin en beslist niet waar..........ik heb inmiddels nu upc al n hele poos voorheen drie andere providers gehad en ja upc is veel beter klantvriendelijk goed en snel betrouwbaar netwerk en supersnel internet

ar
door aram - Jan 13, 2015 om 21:54
136 Antwoorden / 1 Vragen

Ach die internet snelheid .
Als je verbinding zelf met 129GB hebt en je maakt contact met een ander die nog telefoon snelheid heeft . Denk je dat je dan sneller bent dan die telefoon snelheid ?
Niet overal hebt je glasvezel aansluiting. De snelheid hangt af van de langzaamste.
En die prijsverhogingen is dat niet het gevolg van al die loonsverhogingen en bonussen. Dat moet toch ook ergens vandaan komen.
Ik weet wel zit je laag op de ladder moet je met minder loon doen en zit je hoog dan moet er geld bij want ze vinden dat ze daar recht erop hebben.
Inkomsten gedaald en uitgaven gestegen en zou die inflatie die we kennen ook niet daar mee te maken hebben?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 14, 2015 om 01:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=averzijl schreef op dinsdag 13 jan 2015, 09:48]u p c is de grootste oplichter die er is wij zitten er ook aan vast
ik ben al jaren weg je moet drie maande voor uit betalen
en klant vriendelijk maar te zwijgen ik heb digitenne wert altijd
het alles in een pakket nooit nemen werkt meer niet als wel
veel problemen slechte cervis niet doen opzeggen er zijn mogelijk heden zat
Digitenne is geen partij qua aanbod en kwaliteit in vergelijking met Ziggo. HD bestaat niet en de resolutie is iets van 480. Kabelaansluiting is veel hoger qua beeldkwaliteit en veel minder gevoelig voor atmosferische storingen.

Diewilk

crewmember
door crewmember - Jan 14, 2015 om 08:46
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aram schreef op dinsdag 13 jan 2015, 21:54]Ach die internet snelheid .
Als je verbinding zelf met 129GB hebt en je maakt contact met een ander die nog telefoon snelheid heeft . Denk je dat je dan sneller bent dan die telefoon snelheid ?
Niet overal hebt je glasvezel aansluiting. De snelheid hangt af van de langzaamste.
En die prijsverhogingen is dat niet het gevolg van al die loonsverhogingen en bonussen. Dat moet toch ook ergens vandaan komen.
Ik weet wel zit je laag op de ladder moet je met minder loon doen en zit je hoog dan moet er geld bij want ze vinden dat ze daar recht erop hebben.
Inkomsten gedaald en uitgaven gestegen en zou die inflatie die we kennen ook niet daar mee te maken hebben?

Geen idee waneer je ooit nog met een inbel modem verbinding maakt.? 99.9% van wat de gemiddelde gebruiker op internet doet is sites bezoeken als deze, of Facebook, nu.nl etc. Deze sites staan in datacenters met een vele male snellere verbinding dan alleen het glasvezel kabeltje naar je deur.

sl
door slobberbone - Jan 14, 2015 om 08:57
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 13 jan 2015, 11:31][quote=slobberbone schreef op maandag 12 jan 2015, 17:49]Zo slecht is die prijsstelling niet bij Ziggo net alles weer vergeleken en ga binnenkort ook weer overstappen nu is het echt tijd voor glasvezel.

En bij KPN meerdere diensten afneemt wordt het wel stuk voordeliger en completer dan Ziggo.

ZIGGO beweert stellig dat zij 98% glasvezel al klaar heeft liggen.

Waarom gaan ze dan toch over als kabel het is wat je nu afneemt en altijd het beste was?

Ook een beloofde snelheid is altijd lager gemeten tegenover KPN en haar dochters.

simon55
door simon55 - Jan 14, 2015 om 09:03
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@ lobbertone kpn heeft n internet snelheid waar je van in slaap valt

ar
door aram - Jan 14, 2015 om 11:18
136 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi crewmember,
De meeste gaan uit van Nederland vaak hebben ze niet in de gaten dat ze in het buitenland zitten . Daar heeft niet iedereen een glasvezel verbinding .
Wat je ook weleens vergeet hoeveel mensen tegelijk op 1 verbinding zitten.
Heb je 1 aansluiting is de snelheid hoger dan dat je met 4 tegelijk via een router gaat. In een grijs verleden was het vaak met de coax verbinding van UPC om te huilen. Oorzaak was dat de verbindingen van KPN ertussen zat. Een deel ging over een telefoonlijn en niet over coax .
Nu heb je hetzelfde eigenlijk , een deel van de verbinding is glasvezel en het andere deel gaat gedeeltelijk over coax en de telefoonlijn . Je snelheid hangt af van je langzaamste verbinding. Hier lopen de glasvezelverbindingen langs van Amerika naar Duitsland . Wil ik een bestandje overpompen naar Hamburg is het in een poep en een scheet gebeurd. Echter doe ik het naar een bestemming waar een oud telefoon modem aanhangt ben ik uren bezig. Omgekeerd hetzelfde. Het gaat echt niet sneller dan de beentjes kunnen.

crewmember
door crewmember - Jan 14, 2015 om 11:28
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aram schreef op woensdag 14 jan 2015, 11:18]Hoi crewmember,
De meeste gaan uit van Nederland vaak hebben ze niet in de gaten dat ze in het buitenland zitten . Daar heeft niet iedereen een glasvezel verbinding .
Wat je ook weleens vergeet hoeveel mensen tegelijk op 1 verbinding zitten.
Heb je 1 aansluiting is de snelheid hoger dan dat je met 4 tegelijk via een router gaat. In een grijs verleden was het vaak met de coax verbinding van UPC om te huilen. Oorzaak was dat de verbindingen van KPN ertussen zat. Een deel ging over een telefoonlijn en niet over coax .
Nu heb je hetzelfde eigenlijk , een deel van de verbinding is glasvezel en het andere deel gaat gedeeltelijk over coax en de telefoonlijn . Je snelheid hangt af van je langzaamste verbinding. Hier lopen de glasvezelverbindingen langs van Amerika naar Duitsland . Wil ik een bestandje overpompen naar Hamburg is het in een poep en een scheet gebeurd. Echter doe ik het naar een bestemming waar een oud telefoon modem aanhangt ben ik uren bezig. Omgekeerd hetzelfde. Het gaat echt niet sneller dan de beentjes kunnen.

Je stuurt of ontvangt vrijwel nooit iets naar een locatie waar een oud telefoon modem aan hangt. Vrijwel alles wat de gemiddelde internetgebruiker doet op internet staat op grote datacenters met snelle glasvezelverbindingen. Je opmerking over de inbel verbinding is daarom zinloos. Het klopt wel, maar gebeurt in de praktijk nooit.

Het lijkt in het eerste bericht nu net alsof je mensen afraad om een snelle verbinding te nemen omdat er aan de andere kant toch trage inbel modems staan. Dit is echter in 99.9% van de gevallen niet waar.

ar
door aram - Jan 14, 2015 om 16:21
136 Antwoorden / 1 Vragen

Met de huidige mogelijkheden en wat de toekomst nog brengt zou ik voor een snelle verbinding gaan.
Hoe snel hangt af van wat je kunt besteden en wat je eisen zijn.
Zelf heb ik regelmatig verbinding met mensen die het met een veel mindere snelheid moeten doen in het buitenland. Ze moeten het doen met zo'n telefoon modem en jammer genoeg is de snelheid dan niet altijd optimaal. Geld voor een dure Satelliet verbinding zit er niet in voor ze.
Glasvezel en coax zit er niet in dat buitengebied. Ze hadden het ook liever anders gehad.
De meeste providers doen echt hun best om het iedereen naar hun zin te maken.
Waar iedereen mee te maken heeft is dat je bepaalde verbindingen moet delen.
De snelheid hangt daarvan af. Hierdoor zit er verschil tussen 's nachts en overdag omdat er dan meer mensen actief zijn. Zijn het er teveel kan een server ook plat gaan. Als je geen - of een slechte verbinding hebt probeer het dan op een rustiger tijdstip. Meestal gaat het dan wel goed.
Sommige programma's gebruiken veel bandbreedte. Deze hebben ook hun invloed met wat je kunt .

simon55
door simon55 - Jan 14, 2015 om 16:30
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@aram zelf heb ik Windows 8.1 met provider UPC met 120 MB en SSD schijf en dat werkt supersnel zelf voorheen verschillende providers gehad maar geef mij maar UPC daar kan ook KPN niet tegenop

sl
door slobberbone - Jan 14, 2015 om 16:32
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=simon55 schreef op woensdag 14 jan 2015, 09:03]@ lobbertone kpn heeft n internet snelheid waar je van in slaap valt

@imon55, waar val jij van in slaap 500 mb up en down :)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 14, 2015 om 16:34
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=simon55 schreef op woensdag 14 jan 2015, 16:30]@aram zelf heb ik Windows 8.1 met provider UPC met 120 MB en SSD schijf en dat werkt supersnel zelf voorheen verschillende providers gehad maar geef mij maar UPC daar kan ook KPN niet tegenop
Totdat je gaat downloaden van Usenet, dan blijkt opeens dat ze het zaakje fors afknijpen.

simon55
door simon55 - Jan 14, 2015 om 16:37
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@slobberbone welke provider is dat

simon55
door simon55 - Jan 14, 2015 om 16:39
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@lekkerisdat wat is dat voor zooi

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 14, 2015 om 16:40
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=simon55 schreef op woensdag 14 jan 2015, 16:39]@lekkerisdat wat is dat voor zooi
Enigste nuttige toepassing om 120 Mb te hebben..

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 14, 2015 om 16:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Enigste = Enige :-(

simon55
door simon55 - Jan 14, 2015 om 16:50
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@lekkerisdat met verschillende sites snelheid gemeten overal 118 mb goed toch maar t begint hier te lijken op dingen die men zelf ervaart en dat en dat was de vraag niet

crewmember
door crewmember - Jan 15, 2015 om 11:18
1040 Antwoorden / 0 Vragen

=lekkerisdat schreef op woensdag 14 jan 2015, 16:34:
=simon55 schreef op woensdag 14 jan 2015, 16:30: @aram zelf heb ik Windows 8.1 met provider UPC met 120 MB en SSD schijf en dat werkt supersnel zelf voorheen verschillende providers gehad maar geef mij maar UPC daar kan ook KPN niet tegenop

Totdat je gaat downloaden van Usenet, dan blijkt opeens dat ze het zaakje fors afknijpen.

Telofort (KPN) knijpt dit in ieder geval niet af. De snelheid die verschillende sites of de digitale game downloadwinkel STEAM aangeven kom overeen met mijn downloadsnelheid van torrents en het Usenet waar ik lid van ben.

sl
door slobberbone - Jan 15, 2015 om 12:16
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 14 jan 2015, 16:40][quote=simon55 schreef op woensdag 14 jan 2015, 16:39]@lekkerisdat wat is dat voor zooi
Enigste nuttige toepassing om 120 Mb te hebben..

Ik dacht ook nog wel 10 jaar vooruit te kunnen met Adsl maar helaas. Zeker als je meerdere tv,s hebt tablets en zaken streamt Xbmc/Netflix heb je echt wel die snelheid 100 Mb nodig.