db11
door db11 Jul 28, 2014 om 19:53
Elektronica & tv

Obscene reclame-borden 538

Al die obscene reclameborden die 538 plaats, daar kunnen wij het als ouders zijnde toch niet mee eens zijn.....als ik/wij daar zelf al aanstoot aan nemen omdat het daarbij ook nog eens een vertekend beeld van de werkelijkheid is....moeten wij in Nederland dan maar ALLES pikken???Wie doet hier nog wat aan..........

4553 104 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jul 28, 2014 om 21:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En wat is er obscene aan dan? Is mij niks schokkends opgevallen.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 21:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoezo vertekend beeld van de werkelijkheid? Had u dan gewild dat op de foto de werkelijkheid weergegeven zou staan in plaats van wat nu gesuggereerd wordt?

Kijk een andere kant op als u niet van broodjes met worst houdt.

db11
door db11 - Jul 28, 2014 om 21:43
17 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat je OF man moet zijn om zo te reageren, OF geen kinderen heeft......OF helemaal gestoord!
Daarbij is een vertekend beeld van de werkelijkheid dat er maar te pas en te onpas sex moet worden geshowd....de werkelijkheid zou moeten zijn: sex is iets wat je niet zomaar aan iedereen geeft en al zeker niet openbaar gaat showen zoals 538 dat doet, en dan nog daarbij:wat heeft dat nog te maken dan met muziek?
En ik denk dat als je je afvraagt waar het obscene m dan zit....dat je de borden nog niet gezien hebt of tot het bovengenoemde behoort, en dat geldt dan voor iedereen die nog denkt dat ik ga reageren op mensen die gewoon niet beter weten!
Vanaf nu wordt er alleen nog op serieuze reacties gereageerd....is hier toch zeker geen facebook waar ook alles kan en mag!!!

db11
door db11 - Jul 28, 2014 om 21:52
17 Antwoorden / 1 Vragen

Daarbij wordt er nu niks meer gesuggereerd........het is gewoon een feit: gecensureerde porno ja...maar ja goed: daarom heet jij Tijgert zeker?!Snap ik dat je dat dan niet erg vindt!
Maar uiteindelijk moet je dat ook niet aan iedereen gaan opdringen toch?!

Er zijn al op meerdere plaatsen klachten ingediend en nu is het alleen nog maar afwachten op een oplossing, want zo ver hoef je nou ook weer niet te gaan als bedrijf of wie dan ook!

Vroeger had je nog taboe en nu wordt ik gedwongen om mijn kinderen over te geven aan de opvoeding van de media?!
NEE,DAT DACHT IK DUS NIET TIJGERTJE!
Je hoeft ze niet blind te houden maar ik hoef ook niet door andere bepaald te krijgen gen dat het niet of ik het ze moet uitleggen en dan zal ik ze zeker moeten zeggen dat je niet zomaar met je stijve pik naast een vrijend stel gaat liggen....dat hoort niet!!!!En dat is dus een vertekend beeld ja!!!Want als dat WEL zou gebeuren zouden er ook stappen volgens naar die personen....ben zelf namelijk ook een feestganger en zo oud ben ik nog niet!!!!!!!

Kom met een fatsoenlijk antwoord of reactie, of reageer HELEMAAL NIET!!!

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 22:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@db11

Dank u wel voor uw reacties. Ik vond het vandaag een sombere dag, maar uw reacties maken de dag helemaal goed. Ik lig slap, of is dat ook suggestief, van het lachen.

diumenge
door diumenge - Jul 28, 2014 om 22:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke borden heb je het over? Kan je even een foto plaatsen?

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 22:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 28 jul 2014, 22:16]Welke borden heb je het over? Kan je even een foto plaatsen?

Nee, natuurlijk kan de Ts dat niet, want dan wordt hij of zij aangeklaagd voor het verspreiden van gecensureerde porno. Wat dat ook moge zijn.;-)

diumenge
door diumenge - Jul 28, 2014 om 22:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hè... jammer nou!

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 22:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Deze bedoelt de Ts niet, maar als troost. ;-)

Klik hier een tipje van de sluier. Ook suggestief;-)

Cookies
door Cookies - Jul 28, 2014 om 22:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Enige wat ik zie, zijn 2 dames die een broodje worst eten KLIK En dat is alles wat kleine kinderen ook zien!

Cookies
door Cookies - Jul 28, 2014 om 22:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En nog een versie KLIK Misschien moet ik een andere bril hebben, maar ik zie niks.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 22:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar is dat wel gezond voor die dames? Wat zit er allemaal tegenwoordig wel niet in zo'n worst? Paardenvlees misschien, of kip? En dan dat broodje. Dat is wit. Discriminatie en geen gezonde vezels.

Treurig die reclame, wat moet er zo van onze kinderen terechtkomen? ;-)

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 22:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 28 jul 2014, 22:28]En nog een versie KLIK Misschien moet ik een andere bril hebben, maar ik zie niks.

Ga naar Specsavers, of Hans Anders;-)

diumenge
door diumenge - Jul 28, 2014 om 22:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zie het al, het gaat nergens over :-)

Cookies
door Cookies - Jul 28, 2014 om 22:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........Kom met een fatsoenlijk antwoord.........

Kom jij dan eens met fatsoenlijk taalgebruik! Daar zou ik me persoonlijk meer druk om maken voor kinderen, dan om deze posters!

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 23:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zij jullie dan soms die gestoorde kerel zonder kinderen? ;-) want ik ben het niet ;-)

Cookies
door Cookies - Jul 28, 2014 om 23:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 28 jul 2014, 23:01]Zij jullie dan soms die gestoorde kerel zonder kinderen? ;-) want ik ben het niet ;-)

Net even gekeken (alhoewel mijn glazen niet zo goed meer schijnen te zijn), nee, nog steeds vrouw.;-)

db11
door db11 - Jul 29, 2014 om 06:01
17 Antwoorden / 1 Vragen

Fatsoenlijk taalgebruik??????????Nou laat je mij lachen zeg...pfffffffffffffffffffffffff.................succes met het verkrijgen van een leven, zo merknen hebben jullie het allebei niet!!Hahahahahahahaha...............zoals ik dus al schreef: VANAF NU REAGEER IK ALLEEN NOG MAAR OP ECHTE REACTIES,KLEINE KINDJES!!!!

db11
door db11 - Jul 29, 2014 om 09:25
17 Antwoorden / 1 Vragen

http://www.nrcnext.nl/blog/2010/07/19/zijn-dat-nou-twee-xtc-pillen-in-de-reclame-van-radio-538/

Om nog maar eens even iets aan te geven....dit is al een een oudere reclame maar ook smakeloos!!!

Ik zal je jullie nog wel meer links erbij zetten!!

db11
door db11 - Jul 29, 2014 om 09:31
17 Antwoorden / 1 Vragen

http://glamora.ma/2014/07/reclamebureau_vindt_538_campag.html

mahadma
door mahadma - Jul 29, 2014 om 11:28
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Door de geprikkelde reacties heb ik de "gewraakte" foto eens bekeken. Obsceen? Tja, door welke kleur bril kijk je. Maar als je dit obsceen vindt, doe dan je tv, pc, krant en week en maandbladen de deur uit, plak een nee/nee sticker op je brievenbus want anders heb je een zwaar leven. En hoe harder dat je daar de nadruk op legt, hoe meer vragen je oproept.

Ik zal nu ook wel (mogelijk) met verkleinwoorden worden toegesproken, maar dat zie ik dan wel weer. Maar gelet op : VANAF NU REAGEER IK ALLEEN NOG MAAR OP ECHTE REACTIES,KLEINE KINDJES!!!! zal het wel stil blijven.

mahadma
door mahadma - Jul 29, 2014 om 12:11
11559 Antwoorden / 51 Vragen

De vegetariërs/veganisten onder de Nederlanders kunnen ook nog bezwaar maken ..............

fl
door flessebon - Jul 29, 2014 om 19:17
418 Antwoorden / 7 Vragen

Vind de reclame vooral kinderachtig, humor die over de datum is.

Als U er bezwaren tegen heeft dan kunt U het aangrijpen om Uw kinderen uit te leggen waarom deze reclame niet de Uwe is. Maar weet nog wel dat toen ik jong was heel veel dingen niet zag of gewoon gek vond. Misschien meer vertrouwen in Uw kinderen en Uw opvoeding hebben?

db11
door db11 - Jul 29, 2014 om 20:55
17 Antwoorden / 1 Vragen

@Mahadma: Ik ben niet de enige die zich stoort aan de reclame's van 538, en alle reclame doorspoelen is niet moeilijk hoor....dat doen wij al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang aangezien daar idd ook alleen maar onzin in voor komt!!Bij ons draait het om leuke dingen doen in het gezin: af en toe de TV aan, reclame zappen wij door!!!, we lezen niet een vaste krant,Internet alleen voor de mail marktplaats en dingen op te zoeken, gaan veel weg met de kinderen, en hebben een heerlijk prive-leven samen......waar heb je dan nog TV voor nodig of wat dan maar ook.....laat staan al die onzin waar jullie allemaal naar kijken?En als dood normaal beschouwen......???!!!
Nee.....mahadma....dankjewel!

@Flessebon: Uitleggen aan mijn kinderen op 7 en 9 jarige leeftijd dat er reclames bestaan die niet 'Normaal' zijn vind ik wel wat vroeg hoor?!!!En mijn ander kindje is 10 maanden....dus daar spreken nog lang niet over!!Maar goed: ieder zo zijn ding en daarbij is met de opvoeding alles goed hoor....HEEL consequent en duidelijk, ook heel warm en ontzettend veel vertrouwen in elkaar!!!(Het is de media en de maatschappij waar wij als ouders zijnde geen vertrouwen meer in hebben!!)((EN TERECHT: ALS JE NOG NIET MEER ZELF MAG BEPALEN WAT WEL OF NIET GOED IS VOOR JE KINDEREN/MAAR HET GEWOON MAAR MOET PIKKEN?!))en het heeft echt niet alleen maar met mijn kinderen te maken want ikzelf EN mijn partner hoeven dit soort van reclame waar dan ook, ook ECHT niet te zien...zo zie je maar hoe verknipt onze maatschappij aan het worden is!En aangezien de reacties die hier op komen alleen maar in het voordeel zijn van 538 zie je nog maar weer eens hoeveel mensen dus NET zo zijn.....hebben jullie de links die ik erbij gezet heb soms niet gelezen????Stomme vraag waarschijnlijk......waarom zouden jullie de moeite nemen als jullie toch al op voorhand achter die onzin staan???De klachten zijn al door meerdere mensen ingediend en ik ben gelukkig te weten dat ik/wij hier niet alleen in zijn!!!!!We zullen snel wel bericht krijgen want hier is het laatste nog niet over gesproken...maar met mensen die hier op deze wijze op reageren zoals jullie dat allemaal doen, daar ben ik nu klaar mee: BEN HEEL ERG DUIDELIJK GEWEEST

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2014 om 21:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dan zo voor keurig opvoeden bent, zou u ook eens de regels van dit forum kunnen lezen.

Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan en wordt beschouwd als schelden. Ook het overdreven gebruik van leestekens, als dat zijn het uitroepteken en vraagteken is niet gepast.

db11
door db11 - Jul 29, 2014 om 21:28
17 Antwoorden / 1 Vragen

ZOLANG ALS IK NIKS ZEG WAT ALS SCHELDEN KAN WORDEN AANGENOMEN BEN IK NIET IN OVERTREDING!
MET DEZE DIKKE LETTERS KAN IK WELLICHT NOG IETS DUIDELIJK MAKEN AAN MENSEN ZOALS U....TIJGERTJE...O.A.
SOMS KUNNEN MENSEN NIET ZO GOED LEZEN EN ZIEN ZIJ ALLEEN MAAR DE WERKELIJKHEID ZOALS ZIJ DIE ZIEN, KLINKT DAT BEKEND IN DE OREN?
WIJ WACHTEN DE KLACHT AF, ZOALS IK DUS AL SCHREEF:WE PRIJZEN ONS GELUKKIG DAT WE NIET DE ENIGE ZIJN!!!
DAT STAAT OOK WEL ERGENS VOOR!!

!!!!

mahadma
door mahadma - Jul 29, 2014 om 21:34
11559 Antwoorden / 51 Vragen

@Db11,

gelukkig hebben we in NL een vrijheid van doen dat we binnen wettelijke grenzen mogen doen en denken wat we willen. Ieder heeft een vrijheid om te doen wat wij/zij wil. U mag wat mij betreft leven en doen zoals u denkt dat gezien door uw bril goed is. Maar laat de andere mensen dan ook in hun vrijheid van denken en doen, en vooral in hun waarde. Ik laat u ook in uw waarde. Als u het onzin vind om tv te kijken mag u dat vinden, maar anderen willen het wel leuk, geef een ieder zijn/haar ruimte en vrijheid van denken. Die vinden misschien wel uw leven totaal niet het "hunne".

Leven en laten leven en respecteer elkaar. Stel je heel even voor dat alle mensen allemaal het zelfde dachten en doen. Ik moet er niet aan denken ...........

mahadma
door mahadma - Jul 29, 2014 om 21:36
11559 Antwoorden / 51 Vragen

@Db11,

U had de tekst van dinsdag 29 jul 2014, 21:28 ook nog extra dik kunnen maken.
Verder is de naam van onze collega Tijger1.
U wordt toch ook normaal aangesproken?

db11
door db11 - Jul 29, 2014 om 21:49
17 Antwoorden / 1 Vragen

@ Mahadma: Zolang als ik jouw naam maar goed uitspreek toch?
En daarbij denk ik dat Tijger1 prima voor zichzelf kan opkomen!
En als je goed gelezen had: wij kijken WEL TV!Denk sowieso dat je je eigen verhaal nog maar eens moet lezen want het rammelt aan alle kanten van de fouten....kom er bijna niet uit....ik weet dat we vrij zijn en allemaal een eigen mening hebben maar waarom reageer jij dan op mij!?
Laat mij met mijn gezin mooi vertellen dat zelfs in een land waar vrijheid van meningsuiting geldt......ook daar grenzen aan verbonden zijn!En diegene die de klacht behandeld namens mij en al die andere mensen die zich MET mij voelen...zal daar dan ook op moeten handelen!Maar dat er een grens is overschreden is mij en andere duidelijk.
Daarbij gaat het hier om reclame waar ik over klaag en niet over mensen en laat ik mensen dus WEL in hun/zijn waarde!((Nogmaals: beter lezen mahadma))

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2014 om 21:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@db11

Kom van uw roze wolk af en die even normaal.

Een uitspraak van de reclamecode commissie heeft helemaal geen rechtskracht.

U en uw gezinsleden moeten dan wel met donkere brillen door het leven gasm.

db11
door db11 - Jul 29, 2014 om 22:27
17 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: Doe jij maar net alsof je overal verstand van hebt dan.....echter weet ik beter!

Roze wolk?? Geen roze wolk, alleen een geweldig leven!!! Iets voor jou misschien?
Mijn gezinsleden zijn straks wel opgevoed, dat kan ik van jou niet zeggen laat staan van je gezinsleden....als je die al hebt heet dat!!!

Een kat is meestal voor mensen die geen vrienden kunnen houden, eenzaam zijn noem het maar op...in jou geval weet ik wel waar het aan ligt dan!

Cookies
door Cookies - Jul 29, 2014 om 22:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Uitleggen aan mijn kinderen op 7 en 9 jarige leeftijd dat er reclames bestaan die niet 'Normaal' zijn vind ik wel wat vroeg hoor?.........

Kinderen van 7 en 9 jaar hoef je over deze reclames helemaal NIETS uit te leggen! Die zien 2 vrouwen een broodje worst eten, meer niet!

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2014 om 22:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@db11

Weet u waar ik mij nu zo over verbaasd? U heeft het over fatsoenlijk opvoeden van uw kinderen, maar het is maar goed dat zij uw bijdragen hier op dit forum niet lezen, want dan zouden zij zien dat hun ouder zich tegenover anderen helemaal niet fatsoenlijk gedraagt en zich alleen maar opwindt over reclames.

Ik zal eens aan mijn kinderen en kleinkinderen vragen of zij zich netjes opgevoed vinden.

Cookies
door Cookies - Jul 29, 2014 om 22:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........en het heeft echt niet alleen maar met mijn kinderen te maken want ikzelf EN mijn partner hoeven dit soort van reclame waar dan ook, ook ECHT niet te zien..........

Aha, daar komt dus de aap uit de mouw: jullie tere zieltjes kunnen er niet tegen. Als je nog in de jaren '50 wilt leven, moet je even in de tijdmachine stappen of naar Barneveld verhuizen.

Cookies
door Cookies - Jul 29, 2014 om 22:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 29 jul 2014, 22:35]@db11

Weet u waar ik mij nu zo over verbaasd? U heeft het over fatsoenlijk opvoeden van uw kinderen, maar het is maar goed dat zij uw bijdragen hier op dit forum niet lezen, want dan zouden zij zien dat hun ouder zich tegenover anderen helemaal niet fatsoenlijk gedraagt en zich alleen maar opwindt over reclames.

Dat ordinaire, platvloerse, grove taalgebruik viel mij gister ook al op. Over opvoeden gesproken, haha.

fl
door flessebon - Jul 29, 2014 om 22:41
418 Antwoorden / 7 Vragen

De vraag is of Uw kinderen hetzelfde denken als U als zij die reclame zien. Het zou kunnen dat ze het enkel stom vinden.
Er zijn veel ergere dingen te zien, zoals Miley Cyrus die bijna elke dag in de krant staat in een uitdagende pose.
De invloed van de media is de zorg van menige ouder. Maar wat kunnen wij daar aan doen? U doet net of wij het bedacht hebben of dat hier de Antichrist huist.
Het zou U sieren als U op dezelfde manier reageert zoals U ook behandeld wilt worden. Want respect en fatsoen is heel iets anders dan de vrijheid van meningsuiting of denken dat je alles moet en kan zeggen.

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2014 om 22:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gelukkig lezen mijn kinderen en kleinkinderen deze bijdragen niet. Anders moet ik bij Kassa gaan klagen om hun tere zieltjes te beschermen.

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2014 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee wie Miley Cyrus is, maar de Ts heeft daar geen last van, leest namelijk geen krant.

mahadma
door mahadma - Jul 29, 2014 om 22:50
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Miley is duidelijk toch wat anders als 2 meiden met een broodje worst. Mijn partner merkte op na lezing van dit topic dat de H*** rookworst en de bananen nu ook maar verboden moet worden.

Cookies
door Cookies - Jul 29, 2014 om 23:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 29 jul 2014, 22:44]Geen idee wie Miley Cyrus is, maar de Ts heeft daar geen last van, leest namelijk geen krant.

Waarschuwing: schokkende foto, niet bestemd voor tere zieltjes:-) KLIK

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2014 om 01:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verschrikkelijk, dan nog maar liever een broodje worst.;-)

db11
door db11 - Jul 30, 2014 om 06:24
17 Antwoorden / 1 Vragen

@allemaal: wij zijn geen ouders die hier zelf niet tegen kunnen, en we zijn ook geen mensen die grove taal gebruiken!
Maar zoals er sommige dus zelf al schreven: ik behandel mensen op dit forum zoals zij mij behandelen en dat is zonder respect!!!
En nee mijn kinderen lezen alleen de dingen die ook daadwerkelijk voor hen bedoeld is, dus niet dit forum!!En wat mijn kinderen wel of niet denken als zij deze poster zien en dan heb ik het in eerste instantie nog niet zozeer alleen over de eerst poster....maar over de twee pillen EN met name over de nieuwe poster....maar als u dat allemaal normaal vind laat ik u nu allen lekker in die waarde en ga ik nu verder met mijn heerlijke leven met mijn drie geweldige kids en SUPER man/papa!!
IK WACHT DE KLACHT WEL AF!!

EEN TIP: ER BESTAAN NOG WEL ANDERE FORUMS WAAR U LEKKER MET ZIJN ALLEN MENSEN KUNT GAAN AFZEIKEN....ALLEEN KAN IK ME VOORSTELLEN DAT DE LEEFTIJD DAAR ERG LAAG IS, MAAR ZE ZULLEN HET NIET MERKEN DAT U AL VOLWASSEN BENT HOOR!

fl
door flessebon - Jul 30, 2014 om 08:30
418 Antwoorden / 7 Vragen

Heeft U al Uw ongenoegen geuit bij de zender die verantwoordelijk is voor deze reclame? Contactgegevens staan op deze pagina .
Wat vindt U van de animatiefilms zoals Cars en Planes? Mogen Uw kinderen daarnaar kijken?
Neem eens een kijkje op een forum over opvoeden, er zijn vast meer ouders te vinden die ook nadenken over de vraag hoe je om moet gaan met de invloed van de media en wat wenselijk is en wat niet. Reclamemakers ( ookwel paarse broeken genoemd) zoeken nog wel eens de grens op omdat negatieve aandacht ook aandacht is.
Succes.

db11
door db11 - Jul 30, 2014 om 09:36
17 Antwoorden / 1 Vragen

@Flessebon: bedankt voor je reactie. Ja mijn kinderen kijken heel graag naar Cars en planes!!!En er zijn heel veel dingen waar ze gewoon naar mogen EN kunnen kijken, ik/wij zijn geen monsters hoor!
We hebben duidelijk alleen onze grens en dat die anders is dan andere mensen dat moge duidelijk zijn maar daarvoor en nogmaals: vrijheid van meningsuiting.
Succes is niet nodig maar toch bedankt! Fijne dag nog!

fl
door flessebon - Jul 30, 2014 om 09:50
418 Antwoorden / 7 Vragen

Vond dat er nogal wat agressie in de film zat, zeker als je bedenkt voor welke leeftijd ze gemaakt zijn. db11. Zo moet je elke keer keuzes maken en afwegen wat je toelaatbaar vindt. En worden je kinderen blootgesteld aan beelden waar je niet op zit te wachten.
U ook een fijne dag gewenst db11 :)

mahadma
door mahadma - Jul 30, 2014 om 09:52
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Even serieus, hoe sta je in het leven.

Je kan naar een onderwerp wat in het midden staat van een cirkel kijken op 360 manieren (graden) door een rondje te lopen over de buitenlijn van de cirkel. Je zal dan in NL ook minimaal 360 ideeën over het onderwerp kunnen verwachten. Die kunnen qua idee variëren tussen zwart, wit en alles wat er tussen in zit. Dit topic is zoiets, over smaak valt niet te twisten. Maar hoe je ook tegen een idee/onderwerp aankijkt, er is altijd wel iemand die zich om welke reden dan ook, op welke manier dan ook, zich altijd ergens aan kan storen. En dat heet het leven. Fijne dag.

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2014 om 09:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@flessebon

Ik ken de film Cars en Planes niet, maar geweld wordt vaak veel minder erg gevonden dan seks. Dat blijkt wel.

fl
door flessebon - Jul 30, 2014 om 10:09
418 Antwoorden / 7 Vragen

@Tijger1. Maakte laatst kennis met die animatiefilms Tijger1 en het is niet te vergelijken met de oude tekenfilms van vroeger. Begrijp eigenlijk niet goed waarom ze zo populair zijn. Neem Iceage, de film begint met een beestje dat onder de voet gelopen wordt. Heb een stukje van cars2 gezien en daar zit veel geweld in. Als kinderen dan zeuren om iets van cars of planes dan moet je dat toch in je achterhoofd houden.

fl
door flessebon - Jul 30, 2014 om 10:22
418 Antwoorden / 7 Vragen

Mahadma, hoe je daar tegenaan kijkt hangt van vele dingen af zoals je levensfase en je opvoeding. Maar ik begrijp TS in die zin wel dat het moeilijk is om je kinderen op te voeden als ze voortdurend worden blootgesteld aan beelden waar je je vraagtekens bij kunt zetten. Als ze een popsterretje zien die altijd op de foto gaat met haar tong uit haar mond, en in de krant staat met haar benen wijd of in een andere uitdagende houding dan krijgen kinderen het verkeerde voorbeeld voorgeschoteld. Niet dat je nooit uit de band mag springen maar leer ze maar eens stil zitten en boek lezen als ze de hele dag zulke dingen zien.

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2014 om 10:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@flessebon

Maar dat is van alle tijden, dat ouders denken dat de tere zieltjes van hun kinderen beschadigd worden door wat ze in hun omgeving zien.

Denk aan de suggestieve bewegingen van bijvoorbeeld Elvis (the pelvis) uit mijn tijd, of de opkomst van de bikini.

Ouders kunnen alleen maar uitleggen en het goede voorbeeld geven.

Helaas zijn de reacties van de Ts hier op deze site niet geschikt als goed voorbeeld voor haar kinderen.

db11
door db11 - Jul 30, 2014 om 10:38
17 Antwoorden / 1 Vragen

@Flessenbon: ik begrijp u helemaal en u ook eigenlijk als enige.
Ik begrijp idd waarom u dat vind van cars en andere films, maar als we het dan hebben over de uitleg van de werkelijkheid en dingen die in tekenfilms gebeuren....en dan heeft u het wel over de meest onschuldige tekenfilm afhankelijk van de leeftijd natuurlijk....ik krijg mijn kinderen beter uitgelegd dat een tekenfilm NIET ECHT is dan wanneer ze idd aan die andere beelden worden blootgesteld!
Dus vandaar ook het duidelijke onderscheid.
En sommige dingen ontkom je niet aan maar ik wil niet op iedere hoek van de straat als ik met mijn kinderen aan het wandelen ben hoeven uitleggen wat een bepaalde foto al dan wel of niet betekend...jammer is het dat we zo dus gedwongen worden om er naar te kijken of het nu op straat is of wanneer je alleen dan al maar zapt op TV, zelfs het NOS journaal was vorig jaar al niet weilig toen we na het eten om kwart over zes werden getrakteerd op weggeblurde sex-hebbende mensen op het internet omdat een journaal stuk over was in het late nieuws.......oke denk ik dan....bewaar dat dan ook voor het late nieuws en gooi die onzin niet op de buis om kwart over zes.....ik bedoel. maar?!!Bedankt voor uw reactie, zo zie je maar als mensen normaal doen over en tegen mij kan ik dus echt wel normaal reageren maar ik weet heus wel dat mijn standpunt klopt en de mensen die hier dus zo fel op reageren zijn waarschijnlijk het hardst eens met deze reclames denk ik dan....om deze mensen maak ik mij niet meer druk!Ik ga lekker van de zon genieten, u ook!! ;) :)

db11
door db11 - Jul 30, 2014 om 10:42
17 Antwoorden / 1 Vragen

En geweld is NET ZO erg, en wordt ook veel teveel gezien door kinderen op tv......of het nu in het nieuws is of op de reclame......wat dat betreft moet die klok maar weer terug komen...geen geweld en sex voor 22.00!!!!Ik ben voor!!!Want dit zijn allebei GEEN zaken wat ik vind dat we kinderen aan bloot moeten stellen....die moeten zo lang mogelijk kind blijven en lekker spelen in plaats van zich om volwassen zaken al te moeten gaan druk maken of erger nog...daardoor zelf een geweldpleger worden OF vroeg papa of mama omdat ze denken dat sex hebben op een jonge leeftijd iets is wat je aan iedereen geeft en met iedereen deelt!! Fijne zonnige dag gewenst!!

fl
door flessebon - Jul 30, 2014 om 10:52
418 Antwoorden / 7 Vragen

Tijger1, dat denk ik ook. Kinderen zullen al snel denken dat die 2 dames met dat broodje zich een beetje aanstellen. Maar kan mij de zorgen van db11 wel voorstellen omdat de media veel bagger produceren. Dat heeft toch invloed, al is het maar onbewust.

Uw punt is duidelijk db11. Misschien tot een andere keer. Maar hou er ook rekening met de gevoelens van de mensen die hier op het forum een berichtje plaatsen. Uw boodschap komt beter over als U wat rustiger reageert.

db11
door db11 - Jul 30, 2014 om 10:56
17 Antwoorden / 1 Vragen

Als zij mij geen mening in mijn mond leggen dan hoef ik ook niet zo terug te reageren flessenbon!!Ik reageer precies zo als zij met mij om gaan en dat zal ik blijven doen wanneer ik zo behandeld wordt!Bedankt voor de tip.

hutch
door hutch - Jul 31, 2014 om 00:08
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Ik denk dat je OF man moet zijn om zo te reageren......"

DB11, u bent toch geen gefrustreerde mannenhaatster, die er 'smerige' gedachten op nahoudt, hoop ik?.

Klagen over iets wat er in feite niet is, maar wel spreken over: "gecensureerde porno", "stijve pik", "sex" enz.

Een topic beginnen over obscene reclame en dan dergelijke uitspraken maken?
Dan moet iemand wel heel erg gefrustreerd en/of frigide zijn.

Verder schrijft zij, dat er meerderen zich storen aan bepaalde zaken.
Dat zal best wel. Ik vermoed misschien wel tientallen, maar daar tegenover zijn er honderdduizenden (en meer) die dit soort zaken met een gezond, nuchter verstand bekijken, die er geen 'smerige' en gefrustreerde gedachten bij hebben.

"Een kat is meestal voor mensen die geen vrienden kunnen houden, eenzaam zijn noem het maar op...."
Hele vreemde theorie....... ziekelijk zelfs.

DB11 spreekt over: "ikzelf EN mijn partner"
Ik hoop toch wel dat zij getrouwd zijn, anders klopt er iets niet in haar theorie.

"Ik ga lekker van de zon genieten"
Geniet u überhaupt ook wel van de sex, of vindt u dat de sex er alléén is voor de 'voortplanting'?

En wat die poster betreft: ik zie 2 charmante dames die samen een broodje worst delen.
So what? Zal wel met de recessie te maken hebben, iedereen moet zuinig aan doen.
Wat denkt u wat die broodjes tegenwoordig kosten? Of ziet DB11 hier ook weer iets 'smerigs' in? Als u alleen een broodje worst met mosterd en ketchup (?) lust, wil nog niet zeggen dat het zonder die zaken smerig is. Smaken verschillen.

DB11: wel eens gehoord van: 'De wens is de vader van de gedachte'

mahadma
door mahadma - Jul 31, 2014 om 00:19
11559 Antwoorden / 51 Vragen

@Hutch, maar goed dat je dit schrijft na kinder bedtijd.

db11
door db11 - Jul 31, 2014 om 14:10
17 Antwoorden / 1 Vragen

@hutch: Ook voor jou geldt: alleen als je daadwerkelijk wat te melden hebt reageren...wat jij allemaal zegt klopt overigens niks van.....en ik heb daadwerkelijk heerlijke sex met mijn partner idd!!!!Niet dat het iemand wat aan gaat!!!!

OOIT GEHOORD VAN: GET A LIFE!?

Daarbij hier de link van alle mensen die er net zoals mij zo dus over denken: http://www.marketingtribune.nl/bureaus/nieuws/2014/07/indie-amsterdam-neemt-afstand-van-porno-abri-radio-538/index.xml
....misschien kan je daar nog hele gesprekken mee gaan voeren omdat je zo te lezen niks beters te doen hebt dan mij voor gek 'proberen' te zetten.........deze discussie was geloof ik al klaar, maar daar op die site kan je nog vele slachtoffers vinden waar jij dan je mening aan op mag gaan dringen..ik trap daar niet in!!!
De wens is de vader van de gedachte????Gaat in dit geval echt niet op, ga maar eens terug naar school en volg een opvoedcursus ofzo want zoals jou hebben wij er in Nederland net iets te veel: (MET EEN GROTE WAFFEL!!!) Voor jou geldt het spreekwoord: Veel geschreeuw en weinig wol!!!!! En eigenlijk passen er bij jou wel een heleboel meer, maar dat leer je allemaal als je weer terug naar school gaat ;)
Maar lijkt me verstandig dat je die mensen gaat opzoeken die gezellig met jou mee willen gaan treiteren, er bestaan genoeg Forums waar dat kan, maar dit is het laatste wat ik tegen jou gezegd hebt!

ALS DE KOEKOEK ZWIJGT DAN HOORT MEN DE LEEUWERIK:

Als de dwazen hun woord hebben gedaan dan komt vaak een verstandig mens pas aan het woord.!!!

OF in dit geval : WIE HET LAATS LACHT LACHT HET BEST :)

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2014 om 14:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@db11

Dit hier is een discussie forum. Daar kunnen geregistreerde leden een reactie plaatsen. Een discussie starter maakt niet uit wie er reageert.

U verwijst Hutch naar school om het een en ander te leren, dat zou voor u ook geen kwaad kunnen, bijvoorbeeld op het gebied van de Nederlandse taal. Het is bijvoorbeeld: seks en geen sex. Maar u hebt het er wel heel graag over.

Het spreekwoord van de koekoek is zeker op u van toepassing, u kunt er beter het zwijgen toedoen, want er komt niet veel zinnigs uit.

mahadma
door mahadma - Jul 31, 2014 om 14:43
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Als deze discussie een schaakspel was geweest, was de partij wegens herhaling van zetten afgelopen geweest. (BRON) Als er in NL 16.859.274 inwoners zijn, heb je 16.859.274 verschillende meningen. Anders gezegd, iedereen heeft zijn/haar mening over wat hem/haar bezighoudt. Het standpunt van TS is duidelijk, maar de standpunten van de andere forabeantwoorders ook. We zullen dit nooit eens worden. Maar er bestaat kortzichtigheid bij sommige ideeën. We leven nu wel in 2014 en niet meer in 1900. We leven niet in de Dr. Spock tijd.

db11
door db11 - Jul 31, 2014 om 19:32
17 Antwoorden / 1 Vragen

@Mahadma: Kortzichtigheid???Nee...vrijheid van meningsuiting zoals je zelf al schreef!!En iedereen dus ook IK heeft recht daar op!!!
Meer is het niet!!!En een schaakspel??Laat me niet lachen.....wat een vergelijking....hoe kinderachtig!!
En 1900?????Nee daar leven wij zeker NIET in!!!En ik kan het weten want ik sta midden in het leven (en als fotomodel kan ik dat weten!!!)maar dat wil dus niet zeggen dat ik daarom maar 'ALLES' hoef te pikken(sommige beelden en of foto's gaan gewoon te ver, en dat vinden meer mensen die ook net als ik heerlijk in het leven staan), dat jij/jullie alles pikken moeten jullie ook lekker zelf weten maar laat mij dan ook lekker met rust!!!

forever-nl
door forever-nl - Jul 31, 2014 om 19:38
400 Antwoorden / 11 Vragen

Uiteindelijk ontkom je er niet aan dat kinderen op relatief jonge leeftijd met allerlei zaken in aanraking komen waar sommige ouders niet blij mee zijn. Bijvoorbeeld via internet, en als dit thuis heel erg goed is beveiligd misschien niet thuis maar dan bij een klasgenootje. De beste optie lijkt mij nog om kinderen er op voor te bereiden. Daar is vast een boel over geschreven in boeken en/of op internet.

Betreffende de reclames van 538, ik denk dat kinderen de reclames niet doorgronden of er wat zenuwachtig om zullen lachen als ze dat wel doen. Verder zal het geen schade toebrengen verwacht ik.

Schade verwacht ik eerder door geweld op televisie en ja misschien ook wel bepaalde beelden en plaatjes op internet. Maar een suggestieve reclame, nee dat lijkt me niet schadelijk. En de rest daar ontkom je niet aan (tenminste niet zonder je kinderen thuis op te sluiten en alle apparatuur het huis uit te doen)...

mahadma
door mahadma - Jul 31, 2014 om 19:38
11559 Antwoorden / 51 Vragen

en als fotomodel kan ik dat weten Ik dacht heel even iets van jaloersheid te proeven (opdracht gemist?), maar nee, dat was natuurlijk een vergissing.

db11
door db11 - Jul 31, 2014 om 19:42
17 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger: OOK VOOR JOU: GET A LIFE.....................PFFFFFFFFFFFFF!!!

Dat jij nooit moe wordt van jezelf?!?!
Sex kan je op meerdere wijzen schrijven!!(Sex is het Engelse woord(wordt in nederland ook nog steeds zo geschreven).Maar goed je kan maar iets hebben om over te zeiken en daarom schreef ik dus al, denk dat jullie beter met z'n allen een forum kunnen gaan zoeken waarop jullie de hele dag mensen kunnen gaan zitten afzeiken.....past goed bij jullie karakters!(Niks beters te doen ofzo?Sex hebben of werken bijvoorbeeld?)

Wie de schoen passe trekke hem aan......JIJ hebt het graag over sex, ik klaag er in dit geval over ja.....maar nu we het toch over SEX hebben......ben ik hier op dit FORUM en in DEZE discussie toch wel een beetje teveel over aan het praten idd twerijl het toch allemaal erg duidelijk is....denk dat ik het maar eens moet gaan ondernemen, alles beter dan mijn tijd nog 1 minuut langer aan jullie zielepootjes te besteden!!
Have fun in deze discussie, van mij horen jullie niks meer!!!

mahadma
door mahadma - Jul 31, 2014 om 19:43
11559 Antwoorden / 51 Vragen

van mij horen jullie niks meer!!! echt waar?

aurora1
door aurora1 - Aug 1, 2014 om 01:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als dat waar is dan: hoera.

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2014 om 09:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik sluit mij van harte aan bij de twee vorige forumleden.

diumenge
door diumenge - Aug 1, 2014 om 10:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee db11, niet stoppen met reageren. Het is vermakelijke kost. Prachtig om te zien hoe de meeste hier correct reageren en hoe db11 daar als een stier op een rode lap op reageert. Ook leuk om te lezen hoe vol db11 van zichzelf en haar gezin is.

wi
door wimmers - Aug 3, 2014 om 02:44
47 Antwoorden / 8 Vragen

Goedemorgen
Wat een oeverloos geouwehoer,ik denk ten eerste niet dat kinderen van 7 en 9 jaar als die een poster zien van twee vrouwen met een broodje worst denken van ohh dat gaat over seks en ten tweede kom op zeg is er nou echt niets anders om je druk over te maken?
Christel

forever-nl
door forever-nl - Aug 4, 2014 om 01:16
400 Antwoorden / 11 Vragen

Deze is wel echt heel ernstig: http://www.ans-online.nl/wp-content/themes/mimbo/images/Stoplicht.jpg. Ik denk dat als kinderen dat zien het nooit meer goed komt.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 4, 2014 om 07:01
7202 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=forever-nl schreef op maandag 4 aug 2014, 01:16]Deze is wel echt heel ernstig: http://www.ans-online.nl/wp-content/themes/mimbo/images/Stoplicht.jpg. Ik denk dat als kinderen dat zien het nooit meer goed komt.

de kinderen denken dan aan haasje over.

ma
door martijn85 - Aug 10, 2014 om 23:52
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het met u eens betreft deze reclame. Dit is wat mij betreft pornografie. Wat voor baat hebben wij aan dit soort reclame. Wanneer we naar onze werk gaan, wat hebben we op dat moment aan gedachtes aan seks? We worden er iig niet intelligenter op!

Laatst hoorden ik op het werk van een meisje van dertien straf had gekregen van haar ouders omdat ze een jongen gep.... had. Kinderen zijn dus blijkbaar erg vroeg "volwassen" wat dit betreft.

Dit soort reclame is totaal onnodig en prikkelt mensen op totaal de verkeerde manier. Dit creëert een eigen wereldje, een bepaald beeld van het leven en van vrouwen. Beiden zijn een leugen! Zelf ben ik pornografieverslaafd geweest, seks was een van de weinige dingen wat mijn hartje harder deed kloppen. Maar het was een miezerig leven!

Seks brengt je geen vrijheid, Jezus maakt vrij! Jezus zegt : Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Zoek Hem nu Hij nog te vinden is!

mahadma
door mahadma - Aug 11, 2014 om 00:00
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Na deze reactie zal de TS toch wel weer reageren .......

Overigens, klik eens HIER.

forever-nl
door forever-nl - Aug 11, 2014 om 00:00
400 Antwoorden / 11 Vragen

Aantal vragen martijn85:
- Wat is jouw definitie van pornografie?
- Hoe kom je erbij dat aan seks denken de intelligentie belemmert?
- Een meisje van 12+ zit in de puberteit, mag ze dan (als ze zich daar goed bij voelt) ontwikkelen, of moet ze gestraft worden?
- Wanneer is reclame onnodig en wie bepaald dat?
- Welk beeld schept dit plaatje dan van vrouwen? Of is dat vooral jouw angst of fantasie?
- Seks brengt je misschien geen vrijheid, maar religie doctrines al helemaal niet lijkt me?

ma
door martijn85 - Aug 11, 2014 om 13:24
9 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Forever.nl

Voor het gemak heb ik even genummerd op je vragen:
1.Alsdus Encyclo.nl is pornografie : afbeeldingen en beschrijvingen van seks die bedoeld zijn om je seksueel te prikkelen. Ik sluit mij hierbij aan.

2.Mijn redenering is als volgt. Seks belemmert intelligentie niet. Dit soort reclame wel omdat deze onnodige seksuele impulsen geeft. Deze impulsen zijn erg sterk aangezien de seksuele driften van een man (en vrouw) erg sterk zijn. Terwijl men naar zijn werk of ergens anders heen gaat, wordt men continue herinnert aan seks, op tv en bijna overal. Het neemt dus bijna continue plaats in de gedachten van mensen waardoor er niet aan andere belangrijke dingen gedacht wordt snap je.

Men heeft hierdoor onnodig veel tijd de, in mindere/meerdere mate behoefte aan seks, wat aan niks bijdraagt.

Vervelend is dat dit vooral op jongeren gericht snap je, jongeren die op zoek naar waarheid, betekenis etc, wat hun afkeert van andere belangrijke dingen. Seks is iets goeds door God geschapen maar ook iets krachtigs, waar dus niet licht over nagedacht moet worden.

3. Een meisje van twaalf is nog erg jong en niet in staat om goed na te denken en juiste beslissingen te nemen. Kinderen moeten beschermt worden van dit soort zaken. Ik vind het overigens een gevaarlijke redenering die je doet. Met deze redenering zou je pedofilie nog kunnen rationaliseren. Ik neem aan dat je daar afstand van doet.

Op de rest hoop ik vanavond te reageren. Zijn best wel diepe kwesties, wat ik niet zo snel uittype.. Ik heb nu in mijn pauze gereageerd, wat een beetje kort is. Ik hoor graag je reactie.

mahadma
door mahadma - Aug 11, 2014 om 13:38
11559 Antwoorden / 51 Vragen

1.Alsdus Encyclo.nl is pornografie : afbeeldingen en beschrijvingen van seks die bedoeld zijn om je seksueel te prikkelen. Ik sluit mij hierbij aan.

Als je seksueel geprikkeld wordt door 2 dames die een broodje wordt eten, moet je toch eens met een psyg gaan praten in mijn visie. En door onschuldige kinderoogjes van 7 en 9 jaar is hier helemaal niets mis mee. Die vinden hooguit dat die dames een beetje raar kijken. De stelling van Martijn doet mij denken aan een spreekwoord: De vader is de wens van de gedachte.

Als je de instelling hebt die je schrijft, en die als absolute "nul" waarde rekent, is elk vervolg op die gedachte gestoeld op die instelling. Dus niet reeël.

Overigens, gelet op de achtergrond van Martijn85, krijg ik het idee dat er in zijn geval sprake is van 2 excessen, geheel zwart en spierwit zonder grijstinten. Maar dat terzijde.

tijger1
door tijger1 - Aug 11, 2014 om 13:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan mag Martijn85 ook wel opletten als hij bijvoorbeeld een bijbel leest. Regelmatig pornografische beschrijvingen, in zijn ogen dan, en dan is er geen plaats en tijd voor andere gedachten.

Seks door god geschapen? Ook daar ben ik het dus niet mee eens. Is nuttig om de voortplanting van de soort te stimuleren en kan daarnaast leuk, fijn en lekker zijn. Maar je wordt er niet minder intelligent van.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 11, 2014 om 14:00
7202 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf ben ik pornografieverslaafd geweest, seks was een van de weinige dingen wat mijn hartje harder deed kloppen. Maar het was een miezerig leven!

ik denk dat @martijn85 in therapie is gegaan en toen met de bijbel in contact is gekomen.

forever-nl
door forever-nl - Aug 11, 2014 om 14:34
400 Antwoorden / 11 Vragen

Martijn bedankt voor de antwoorden!

Betreffende pornografie... Bedankt voor het citeren uit een encyclopedie en ik heb zeker ook opgemerkt dat je je er bij aansluit. Echter is het me nog steeds niet helemaal duidelijk. Bij die reclame van 538 denk ik zelf niet meteen 'dit is porno' maar inderdaad zou je het kunnen beschouwen als bedoeld om je 'seksueel te prikkelen'.

Betreffende seksuele prikkeling en intelligentie... Uit onderzoek is gebleken dat geregelde seks de aangroei van zenuwcellen bevordert en daarmee de intelligentie. Uiteraard is er een verschil tussen prikkeling en de daad, maar vaak volgt het één op het ander. Ook op andere vlakken is seks erg gezond, bijvoorbeeld als je depressief bent.

Betreffende het meisje van 12 (of eigenlijk 13)... Pubers verzetten zich vaak tegen hun ouders. Als ouders alles op het vlak van seksualiteit verbieden, dan gaat de puber het juist doen (maar dan stiekem). Ik weet ook niet wat voor straf dit meisje heeft gekregen, is ze volgens de gebruikelijke methode gestenigd of had ze huisarrest ofzo? In ieder geval lijkt het me veel beter er over te praten met de puber dan maar te gaan straffen. En als er een pedofiel in het spel is geweest dan is het slachtoffer straffen natuurlijk helemaal vreemd.

En wat anderen al zeggen, de bijbel staat vol met moord, verkrachting, slavernij en het offeren van mensen en dieren. Er staan ook best mooie verhalen in, die leerzaam kunnen zijn, maar de rest van die 'onzin'??

melomaan
door melomaan - Aug 11, 2014 om 15:36
157 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=db11 schreef op donderdag 31 jul 2014, 19:42]
denk dat jullie beter met z'n allen een forum kunnen gaan zoeken waarop jullie de hele dag mensen kunnen gaan zitten afzeiken.....past goed bij jullie karakters!(Niks beters te doen ofzo?Sex hebben of werken bijvoorbeeld?)

melomaan
door melomaan - Aug 11, 2014 om 15:40
157 Antwoorden / 1 Vragen

Grappig dat iemand die hier nieuw is gaat bepalen dat vaste forumleden maar naar een ander forum moeten gaan. Daarnaast moeten de reclames ook aan mevr. haar mening aangepast worden...misschien het televisie-aanbod ook?

Natuurlijk is ook iedereen tegen haar...de hele wereld is gek, behalve haar gezin.
En dan tegen anderen roepen: 'Get a life!'

Heb je je pilletje al gehad??

In ieder geval bedankt: ik heb in tijden niet meer zo gelachen op dit forum :-)

Cookies
door Cookies - Aug 11, 2014 om 18:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Jezus maakt vrij! Jezus zegt : Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Zoek Hem nu Hij nog te vinden is........

Amen! Zo te zien heb je je seksobsessie ingeruild voor een andere obsessie!

Voor de rest hoop ik op dit forum verschoond te blijven van die jezus uitspraken van je. Genoeg andere fora waar je die idioterie kan dumpen. Dit forum is bedoeld voor consumentenkwesties, daar heeft jezus verder niks mee te maken.

pi
door pieterwolters - Aug 11, 2014 om 18:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=db11 schreef op maandag 28 jul 2014, 19:53]....moeten wij in Nederland dan maar ALLES pikken???.

Je doet er zelf aan mee. Vuns! :-)

ma
door martijn85 - Aug 11, 2014 om 19:16
9 Antwoorden / 0 Vragen

Beste heren en dame,

Voel jullie de emoties in de discussie? Nergens voor nodig. Lekker rustig aan.

Graag wil nog even reageren op je onderzoek. Ik geloof dat seks goede effecten heeft op de mens, dus ik spreek dat onderzoek niet tegen. Mijn claim is dat onnodig* seksuele prikkeling, zoals op de poster van 538 geen goede effect heeft op mensen, namelijk dat die gedachte blijft hangen in mensen hun hoofd, hetzij kort, hetzij lang.. (Seksuele) Reclame heeft wel degelijk effect, vraag de marketingmensen maar.. Reclame en de herhaling hiervan richt zich ook namelijk op het onderbewuste wat schrikmakend veel invloed op beslissingen van mensen heeft.

*Er is niet eens een verband tussen de boodschap van de poster (een festival) en de twee vrouwen die uitdagend kijken en de worst likken. Behalve de ondertoon: hard gaan.. Jongens dit hoeft ik jullie niet uit te leggen toch?

mahadma
door mahadma - Aug 11, 2014 om 20:03
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Ooit een mopje gehoord: Een psyg tekent een vierkant en de vraagt aan zijn patiënt wat hij ziet. Antwoord: Seks. De psyg tekent een driehoek en vraagt de patiënt wat hij ziet. Antwoord: Seks. Vraagt de spyg: ziet u overal seks ? Nee, antwoord de patiënt, maar als u zulke vulgaire tekeningen maakt wel.

Wel een dom mopje, maar denk er maar over na.

ma
door martijn85 - Aug 11, 2014 om 20:12
9 Antwoorden / 0 Vragen

ik begrijp dat je dit goed bedoelt.

bedankt daarvoor

tijger1
door tijger1 - Aug 11, 2014 om 20:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mahadma

Leuk. ;-)

ma
door martijn85 - Aug 11, 2014 om 21:51
9 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Vandaag precies (echt precies vandaag pff..) ben ik jaar zonder seks en masturbatie.

Vroeger deed ik mijn best om zonder te kunnen, en het lukte niet. Hooguit twee weken
lukt het. Het was mij een keer een maand gelukt, maar toen voelde ik mij dood!

Ik had namelijk God niet en geen seks..

Na mijn bekering ben ik daar los van snap je.

Seks is iets goeds maar is het is geworden tot het pleziertje waarmee mensen in een genietende
roes kunnen wegkwijnen tot ze dood zijn... Het enige wat sommige mensen hebben. Is het niet triest? Weet je , was er zelf ook zo een. Maar er is hoop !

Wie in God is, is een nieuw wezen.

Mensen mogen mij noemen wat ze willen. Maakt mij niet uit. Maar Jezus houdt wel van jullie. Komt allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal je rust geven (de woorden van Jezus).

Maak gebruik van Zijn uitnodiging voor het te laat is.

mahadma
door mahadma - Aug 11, 2014 om 21:57
11559 Antwoorden / 51 Vragen

@Martijn85, Fijn dat je je leven leeft zoals je wilt, maar toon respect voor anders denkenden en doe ons allemaal hier een hele grote lol en stop met je bekerings ideeën, je lijkt wel een jehova getuige. Waar kan ik hier de sticker: "aan deze deur geen geloofsgezeur binnen en buiten" op hangen?

ma
door martijn85 - Aug 11, 2014 om 22:05
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb respect voor je kerel.

Ik deel jou mijn ervaringen zodat jij de mogelijkheid gaat zien, en je wandel met God te gaan doen.
Als je het niet wil geloven is dat jouw keuze. Dan hou ik er ook over op.

Vergeet overigens niet dat jijzelf je waarden en ideeën en geloof ook aan het ventileren en verdedigen bent op deze forum. En nu vind je het allemaal ineens too much..

forever-nl
door forever-nl - Aug 11, 2014 om 22:14
400 Antwoorden / 11 Vragen

Martijn, ik denk dat je je eigen beleving en problemen rondom seks teveel projecteert op andere mensen.

Als ik naar mijzelf kijk, ik denk maar één keer per dag aan seks. Vanaf dat ik op sta tot ik weer ga slapen. Veel aan seks denken hoeft helemaal geen probleem te zijn, pas als je er last van gaat krijgen wordt het een probleem. Bovendien gaat het meestal pas een probleem worden als andere mensen dat vinden.

Er zijn mensen die de hele dag aan seks denken, als zo iemand dit gaat projecten op anderen, dan wordt het een probleem. Er zijn ook mensen die de hele dag aan god denken, als zo iemand dit gaat projecten op anderen, dan wordt het een probleem. En zo zijn er ook mensen die de hele dag aan computergames denken, of aan hobbytreinen, etc.

Wat dat betreft denk ik inderdaad dat de ene obsessie plaats heeft gemaakt voor een andere.

tijger1
door tijger1 - Aug 11, 2014 om 22:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geloven, of niet, is iets voor uzelf. Val daar anderen niet mee lastg.

ma
door martijn85 - Aug 11, 2014 om 22:27
9 Antwoorden / 0 Vragen

Daar komen de clichés weer.

De vragen wie ben ik, waarom ben ik hier, waar ga ik heen zijn nogal
belangrijke vragen toch? Maar dit is een hobby zeg je

Ik val er overigens niemand mee lastig. Als jullie hier moeite mee hebben,
zoek dan de oorzaak! En kijk het recht in de ogen!

Vielen jullie overigens die vrouw niet lastig die deze forum is begonnen
Maar jullie vinden mij nu lastig en nu moet ik mijn mond houden. Ik vind
dat jullie meten met twee maten jongens

En als het toch maar onzin is die ik vertel, maar reageren jullie dan?
en hebben jullie er last van?

Weet je wat de bijbel zegt, namelijk dat jullie het stiekem wel weten!
Daarom irriteert het!

mahadma
door mahadma - Aug 11, 2014 om 22:30
11559 Antwoorden / 51 Vragen

@martijn85,

een welgemeend advies: begin eens serieus een cursus Theosofie. Dan spreken we je over een paar jaar wel.

ma
door martijn85 - Aug 11, 2014 om 22:32
9 Antwoorden / 0 Vragen

alles goed kerel

forever-nl
door forever-nl - Aug 11, 2014 om 22:42
400 Antwoorden / 11 Vragen

Van mij mag je je gang gaan hoor martijn, zolang het een beetje ontopic is en er geen andere regels worden overtreden worden kun je rustig schrijven wat je wilt.

pino123
door pino123 - Aug 12, 2014 om 00:01
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=martijn85 schreef op maandag 11 aug 2014, 22:27]Daar komen de clichés weer.

De vragen wie ben ik, waarom ben ik hier, waar ga ik heen zijn nogal
belangrijke vragen toch? Maar dit is een hobby zeg je

Misschien voor jou, of wij daar bezig mee zijn, is niet aan jou.

Ik val er overigens niemand mee lastig. Als jullie hier moeite mee hebben,
zoek dan de oorzaak! En kijk het recht in de ogen!

Nu, inmiddels al twee pagina's

Vielen jullie overigens die vrouw niet lastig die deze forum is begonnen
Maar jullie vinden mij nu lastig en nu moet ik mijn mond houden. Ik vind
dat jullie meten met twee maten jongens

En als het toch maar onzin is die ik vertel, maar reageren jullie dan?
en hebben jullie er last van?

Ja, we hebben er last van

Weet je wat de bijbel zegt, namelijk dat jullie het stiekem wel weten!
Daarom irriteert het!

Ik weet niet wat de bijbel er over zegt, een bijbel kan namelijk niet spreken, wel degene die deze leest en kennelijk hier een eigen mening aan op haalt. Wat mij irriteert is de mening die jij wil overbrengen.

pino123
door pino123 - Aug 12, 2014 om 00:02
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Vielen jullie overigens die vrouw niet lastig die deze forum is begonnen
Maar jullie vinden mij nu lastig en nu moet ik mijn mond houden. Ik vind
dat jullie meten met twee maten jongens

Niemand viel deze vrouw lastig, de vrouw inzake ervoer dit als zijnde, dat is mijn aanname

fl
door flessebon - Aug 12, 2014 om 08:41
418 Antwoorden / 7 Vragen

Herlees alles dan maar even, want sommige mensen vinden het heerlijk om te jennen. Dat heeft niets te maken met standpunten naast elkaar te leggen maar zoals bijna op elk forum vindt men het heerlijk om een ander op de kast te jagen. Dit forum is daar geen uitzondering op.

hutch
door hutch - Aug 12, 2014 om 10:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Weet je wat de bijbel zegt, namelijk dat jullie het stiekem wel weten!"

Weet je wat ik denk, dat er veel hypocrieten zijn, die stiekem 'vieze' gedachten hebben en stiekem allerlei 'vieze' plaatjes (be)kijken, niet alleen op TV maar vooral ook op/via internet...........

Tel daarbij de 'vieze' gedachten, over bepaalde foto's, die er feitelijk helemaal niet zijn.

Met het erbij halen van de bijbel (geloof) moet iemand toch wel voorzichtig zijn, gezien de recente geschiedenis.

Klik (als voorbeelden) maar eens * *, * * en * *.

Over gesproken.........

fl
door flessebon - Aug 12, 2014 om 10:45
418 Antwoorden / 7 Vragen

We dwalen zo wel erg af. Laten we het houden bij het onderwerp: de reclame van 538.

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2014 om 11:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar daar is ook al genoeg over gezegd.

Puberaal, maar verder onschuldig.

ma
door martijn85 - Aug 12, 2014 om 12:49
9 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Hutch,

Alleen de eeste link heb ik gekeken, althans de titel (pedonetwerk etc). De tweede link blockte het netwerk hier. Ik heb wel het idee dat ik weet waar je heen wilt.

Ik hoop overigens dat je begrijpt dat ik daar ook echt afstand van neemt, ik kan dat ook echt niet begrijpen.

Je bent wat de deze kwestie betreft in lijn met de bijbel, die veroordeeld ook zulke daden. Kinderen, en die als een kind zijn, hebben namelijk een speciale plaats in de bijbel.

Het woord "stiekem" was een van de triggers van je reactie, denk ik. Voor het gebruik van dit woord wil ik aan jullie graag mijn excuses aanbieden. Dit is onnodig krenkend geweest, en is door boosheid van mijn kant neergezet... Het is niet mijn bedoeling vijandschap met jullie te creeren, dat is ook niet wat ik wil. Ik zie jullie ook niet als vijand, en ik hoop dat jullie mij ook niet zo zien.

fl
door flessebon - Aug 13, 2014 om 09:19
418 Antwoorden / 7 Vragen

Deze beelden doen mij weinig maar bij andere mensen roept het wel iets op. Zo doet een haan, varken of kruis mij heel weinig maar anderen kunnen daar boos, opgewonden, angstig of stil van worden. Je zou onderzoek kunnen doen naar het effect is van deze reclame. Want beelden hebben op ieder een ander effect. Het gaat natuurlijk om het totale effect. Of de opdrachtgever tevreden is en de naamsbekenheid vergoot is. Reclame is een wetenschap, het effect daarvan moet je niet onderschatten.

Redacteur
door Redacteur - Aug 13, 2014 om 11:27
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Helaas is deze discussie wat ons betreft ontspoord en dus wordt dit topic gesloten.