li
door lindsay1983 Apr 16, 2009 om 11:19
Huishouden & energie

Laminaat na 2 weken al flink beschadigd

28 november 2008 hebben wij bij de gamma een laminaat vloer gekocht, Liftime 25 flooring systems van 29,95 per m² (in de aanbieding). Wij hebben deze vloer destijds gekozen omdat er op de verpakking stond, krasvast, stootvast, geschikt voor vloerverwarming en 25 jaar garantie. Dit sprak ons aan omdat wij een dochter hebben van 3 en ja je kent het af en toe wel die laat nog wel eens wat vallen en met het speelgoed over de grond.

1 week na het gekocht te hebben is mijn vriend het gaan leggen en 2 weken nadat het lag begonnen de eerste FLINKE krassen al te ontstaan ondanks dat we onder alle meubels viltjes hebben zitten!! Bij de eettafel hebben we diepe krassen van het verschuiven van een stoel deze zijn 23cm lang en het zijn er ongeveer 6! We hebben bij de salontafel ook een dikke kras op een plek waar in ieder geval nooit wat verschoven wordt. Verder hebben we op andere plekken ook nog flinke krassen zitten p plekken waar we lopen en zijn ook echt wit uitgeslagen zodat je ze ook nog eens lekker duidelijk ziet zitten!

5 februari is de expert eindelijk eens geweest en vondt het allemaal hele normale verschuivingskrassen, dat heb je nou eenmaal met laminaat werd gezegd! (boven heb ik een laminaat liggen van 5 euro per m² en geen kras te vinden)

Na 6 weken niks gehoord te hebben contact opgenomen, schadebedrijf had rapport al opgestuurd kreeg een ander nummer dat ik moest bellen waar ze het heen hadden gestuurd en die zegt niks te hebben ontvangen, hoe bedoel je wordt van kastje naar de muur gestuurd!!! Ze zouden het onderling gaan regelen met elkaar.

Vandaag maar weer eens gebeld met de gamma en ze hadden een brief in mijn dossier zitten gedateerd van 26 feb. dat de klacht ongegrond was en dat je binnen 30 dagen bezwaar kon maken vanaf die datum 26 februari. alleen is deze brief dus altijd blijven hangen bij de gamma en nooit naar ons toe gestuurd!! dus ik kan al geen bezwaar meer maken en me vloer is in de tussentijd echt 2x zo erg geworden!! dochter heeft speelgoed uit handen laten vallen waardoor er een gaatje zit in me laminaat, weer diepe flinke krassen erbij.

ik durf geen meubel of stoel meer te verschuiven, ik mag niet eens leven in mijn woonkamer omdat mijn vloer dit niet aankan!! wat moet ik hier nou mee??

11511 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2009 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag lindsay1983,

In het eerste halve jaar na aankoop heb je volgens hetBW7 wettelijke garantie op het produkt. Het is hier wel duidelijk dat je op grond van valse en misleidende informatie een ondeugdelijk produkt hebt gekocht. Voor vervanging moet je bij de VERKOPER zijn en nergens anders. Het is immers de verkoper (Gamma dus) waarmee je een koopovereenkomst hebt afgesloten. Stel de VERKOPER schriftelijk in gebreke en daarna indien nodig kun je de koop ontbinden wegens wanprestatie. Je moet dus twee stappen zetten: 1) in gebreke stellen, en 2) ontwbinden wegens wanprestatie. Dat je geen bezwaar kunt maken omdat de brief ergens is blijven hangen, is helemaal niet relevant. Binnen de 6-maanden regeling moet de verkoper bewijzen dat het wel een deugdelijk produkt is, en de koper hoeft helemaal niets te bewijzen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2009 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

moet ik dan wel of niet vermelden dat de klacht inpreciepe al ongegrond is verklaard door hun schade buro?

En wat moet er in zo een ingebreke stellingsbrief vooral wel staan

ve
door verwijderd - Apr 16, 2009 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag lindsay1983,

Je kunt gewoon aangeven bij de verkoper dat je de ongegrondverklaring niet accepteert.

 Je kunt deze firma eerst schriftelijk in gebreke stellen en daarna (als zij de uiterste datum niet halen) de koop wegens wanprestatie ontbinden en je geld terug eisen. Er is dan dus geen sprake van annuleren, maar van ontbinden!!!

Dit gaat alsvolgt:

 Allereerst zul je de Gamma zoals ik al schreef schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst, in gebreke moeten stellen. In die brief zet je een finale(uiterste) datum waarop zij moeten reageren (geef hen daarvoor een redelijke tijd van bijvoorbeeld 10 werkdagen) en geef je zo konkreet mogelijk aan wat jij als oplossing ziet. Zet dus die uiterste leverdatum letterlijk in die brief. Schrijf in die brief ook, dat als zij de klacht niet accepteren voor of op die genoemde datum, je de koopovereenkomst per die datum zult onbinden. Dan is het dus afwachten. Op het moment dat duidelijk is, dat zij jouw klacht niet positief willen afwikkelen, stuur je hen een tweede aangetekende brief, met daarin de formele ontbinding van jouw koopovereenkomst wegens wanprestatie hunnerzijds. Belangrijk daarbij is, dat je dan ook direkt eist dat je de koopsom binnen 5 kalenderdagen wilt terug hebben.

Het voorgaande is gebaseerd op:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/265.html

1/ Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.

2/ Voor zover nakoming niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas, wanneer de schuldenaar in verzuim is.

Je dient dus in jouw brief te verwerken:

je stelt de firma in gebreke (brief 1)

je geeft hen nog 10 werkdagen de tijd om de klacht af te wikkelen (einddatum noemen)

lukt dat niet: dan is er sprake van een wanprestatie (brief 2)

bij een wanprestatie heb je als consument het recht om de overeenkomst per genoemde datum te ontbinden

alle (extra) kosten zijn voor hen en zul je op hen gaan verhalen

Schrijf ook maar in die brief dat je de brief hebt opgesteld in overleg met jouw rechtsadviseur (ook al is dat niet waar, je kan het wel vermelden om hen een beetje onder druk te zetten).

Ontbinding van een overeenkomst

Voorbeeldtekst ingebreke stellen

(modelteksten zelf aanpassen naar jouw situatie)

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 27, 2009 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze klacht over Gamma laminaat, klingt ons bekend in de oren. Wij hadden exact dezelfde klacht, maar geen kinderen meer thuis.Ook bij ons was er een expert van Nomed, en vond de klacht ongegrond.Dus hebben we een contra expertise laten doen,en deze vond de klacht absolut gegrond.Maar weer geen reactie van Gamma.Na heel veel telefoontjes en mails, hebben ze wel de contra expert betaald, die afspraak was inmiddels met Gamma gemaakt. Als de klacht gegrond bleek, zou Gamma de contra expert betalen .Maar verder gebeurde er niets. Vreemd toch. Uiteindelijk hebben wij een advocaat ingeschakeld, maar ook die kon weinig bereiken . Gamma bleef bij het standpunt dat het aan ons lag.Nadat we de vloer en Gamma zo zat waren, hebben we het tot een rechtzaak laten komen. En wat schets onze verbazing, een week voordat het voor de rechbank zou komen, ging Gamma wel in eens accoord met het door ons geeiste bedrag. Het heeft wel ruim een jaar geduurd, maar de aanhouder wint.Ik geef jullie het advies,om het er niet bij te laten zitten. Want de expert van Gamma ,heeft altijd gelijk.En de consument trekt aan het kortste eind.

Wat zeg ik Gamma, Nooit meer.!

ve
door verwijderd - Apr 27, 2009 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die voorbeeldbrief stel ik zeer op prijs maar helaas doet de link het niet!!

Ik wil woensdag mijn brief brengen naar het postkantoor om deze dan aangetekend te versturen, hopelijk heb je voor die tijd nog de voorbeeld tekst voor mijn.

ve
door verwijderd - May 1, 2009 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

IS dit een goeie brief of ontbreekt er nog wat aan?AANTEKENEN

Gamma Bouwmarkt Doemere

C.C:  SKR Rechtsbijstand en consumentenbond

Geachte heer/mevrouw,

Op 28 november 2008 hebben wij bij uw bedrijf het volgende laminaat gekocht: type Lifetime 25 …….

Zoals wij u reeds mondeling en schriftelijk hebben medegedeeld, vertonen deze spullen de volgende gebreken: Diepe witte Krassen van 23 cm lang, diversen wit uitgeslagen krassen over de gehele gelegde vloer ondanks alle mogelijke bescherming om krassen te voorkomen en pitten van gevallen speelgoed.

Op 16 april 2009 kregen wij het bericht dat de schade door de schade expert, die op 5 februari 209 langs is geweest, ongegrond is verklaard hier maken wij tevens bezwaar tegen.

Hierbij sommeren wij u dan ook om binnen 10 werkdagen de genoemde gebreken te verhelpen en alsnog voor een correcte afhandeling zorg te dragen. Een correcte afhandeling is voor ons een vergelijkbare vloer die beter van kwaliteit is of het gehele aankoopbedrag terug betalen.

Als u de klacht niet accepteert of reageert binnen de gestelde 10 werkdagen zullen wij de koopovereenkomst per die datum ontbinden.

Verder stellen wij u hierbij aansprakelijk voor alle schade die zich ten gevolge van de hier-voorgenoemde gebreken mocht voordoen.

Hoogachtend,

[edit redactie]

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 08:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde met deze laminaat.
Ik durf m'n dochtertje van 2 amper normaal te
laten spelen.in m'n anderehuis hadden we een goedkopere
laminaat vloer en tuurlijk was die na 5 jaar ook wel hier en daar
wat beschadigd maar in tegenstelling tot deze vloer was dat niks.
De vloer ligt er nu een maand in maar overal zitten al krasjes,het lijkt
wel of er helemaal geen beschermlaag op zit.
Wij dachten we kopen dit x maar wat duurder zodat het betere
kwaliteit is,maar ik vind dit gewoon schandalig.
En ik let echt wel op maar ik vind wel dat het iets moet kunnen hebben voor die bedragen!
Ga vanmiddag ook zeker m'n klacht indienen zeker na deze verhalen gelezen te hebben.
Ik ben dus niet de enige

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb problemen met de Lifetime 25 vloer.
We hebben 2 erschillende Lifetime vloeren, de Shell kleur (offwhite) en de Earth (zwart). Met alleen de zwarte vloer hebben we problemen. Vrijwel direct na het leggen waren er al op meerdere plekken ondiepe witte krasjes zichtbaar. Nu na 8 weken is de vloer al behoorlijk beschadigd. Heel veel witte krassen en op sommige plekken is de vloer wit uitgeslagen. Er heeft al een expertise plaastgebvonden en de uitslag zal niet veraasend zijn. Onze klacht is ongegrond. De conclusie is dat de vloer krasbestendig is maar niet krasvrij.
Op de verpakking staat dat de vloer voor intensief woongebruik is maar zelf dragen we gaan schoenen meer in huis en ragen we mensen die op bezoek komen op hun schoenen uit te doen. Belachelijk in het verleden hebben we ook altijd laminaatvloeren gehad met nooit enele problemen. De man die de expertsise uiitvoerde stelde overigens dat het logisch is dat als je een zwarte vloer aanschaft er snel krassen op zichtbaar zouden zijn!!!!!
We zijn een 2 persoons hishouden en door werk nauwelijks thuis. Ik wil dus niet weten hoe de vloer eruit zien bij ECHT intensief gebruik.
Ik inmiddels mijn rechtsbijstand verzekring benaderd..
Was nog wel even benieuwd of Lindsay1983 een ergoeding heeft ontvangen voor de vloer???

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk heeft ze al een oplossing gezien de datum van de vraag.Groet mhofman.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Read, het is al meer dan een jaar geleden dat dit speelde, heeft het dan nog wel zin om jouw advies op te volgen.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien toen wel sonjaatje dat is ook al van april 2009.Groet mhofman

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben er ook wel eens ingestonken met vragen uit het verleden.Weg met vragen die langer dan een half jaar hangen op deze site.Groet mhofman.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh ja, ik zie het, tis weer een oud topic :-(

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was gewoon even benieuwd gezien ik op dit moment bezig ben met het oplossen van mijn problemen met de laminaatvloer. Elk klein beetje informatie kan ik goed gebruiken!!

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi poel17d,Kan je vraag nog stellen op deze site zou het proberen je weet maar nooit .Andere mensen andere wensen.Groet mhofman

ve
door verwijderd - Feb 24, 2010 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mis ik iets?? Het gaat toch om het antwoord waar iemand/meerderen wat aan heeft/hebben toch niet over de datum??

T

ve
door verwijderd - Feb 25, 2010 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels m'n klacht ingediend en ze zouden het doorsturen naar de fabriek.
Zelf vonden ze het in ieder geval ook belachelijk dat als je een poef verschuifd met stofzuigen (waar nog viltjes onder zitten ook)dat je dan krassen op je vloer krijgt aangezien het volgens hun zeggen hun beste vloer behoort te zijn.
Maar ja zal wel precies hetzelfe antwoord als jullie krijgen.
Heb zelf de kleur tree dus ook donker maar ik vind toch echt dat het niet zo snel mag beschadigen.nog ff moet ik m'n fluwelen slofjes aantrekken zodat de vloer niet beschadigd.
En dan staat er nog op de doos 25 jaar garantie ,ik wil dan niet weten hoe het er over 25 jaar uitziet:-(

ve
door verwijderd - Jun 23, 2011 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zal nog even erop terug komen! Ik hen NIKS vergoed gekregen het werd afgedaan als ongegrond. En je wil niet weten hoe mijn vloer er hedendaags uitziet ik SCHAAM me kapot voor visite vooral als de zon erop schijnt het is enkeltje krassen denk dat er niet een plekje te vinden is zonder krassen! Baal er ontzettend van

ve
door verwijderd - Aug 22, 2011 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb dit laminaat 2 jaar geleden gekocht, ligt nu 3 maanden. Vindt de krassen tot nu toe meevallen. Had wel veel productie fouten in het laminaat zitten, zo zaten er in sommige delen oranje vlekken en was er hoogteverschil onderling. Dit heb ik nog nooit met enig ander laminaat gehad. Daarnaast ben ik nu bezig het laatste kamertje te leggen, zijn de kleuren allemaal veranderd!!! Ik kom nu dus 6 planken (net iets minder dan 1 pak=7) en Gamma heeft dus geen voorraad meer. Gebeld met Fetim, de importeur, die kan mij ook niet verder helpen. (heeft iemand nog een pak in de kleur Clay over???)