Laminaat na 2 weken al flink beschadigd
28 november 2008 hebben wij bij de gamma een laminaat vloer gekocht, Liftime 25 flooring systems van 29,95 per m² (in de aanbieding). Wij hebben deze vloer destijds gekozen omdat er op de verpakking stond, krasvast, stootvast, geschikt voor vloerverwarming en 25 jaar garantie. Dit sprak ons aan omdat wij een dochter hebben van 3 en ja je kent het af en toe wel die laat nog wel eens wat vallen en met het speelgoed over de grond.
1 week na het gekocht te hebben is mijn vriend het gaan leggen en 2 weken nadat het lag begonnen de eerste FLINKE krassen al te ontstaan ondanks dat we onder alle meubels viltjes hebben zitten!! Bij de eettafel hebben we diepe krassen van het verschuiven van een stoel deze zijn 23cm lang en het zijn er ongeveer 6! We hebben bij de salontafel ook een dikke kras op een plek waar in ieder geval nooit wat verschoven wordt. Verder hebben we op andere plekken ook nog flinke krassen zitten p plekken waar we lopen en zijn ook echt wit uitgeslagen zodat je ze ook nog eens lekker duidelijk ziet zitten!
5 februari is de expert eindelijk eens geweest en vondt het allemaal hele normale verschuivingskrassen, dat heb je nou eenmaal met laminaat werd gezegd! (boven heb ik een laminaat liggen van 5 euro per m² en geen kras te vinden)
Na 6 weken niks gehoord te hebben contact opgenomen, schadebedrijf had rapport al opgestuurd kreeg een ander nummer dat ik moest bellen waar ze het heen hadden gestuurd en die zegt niks te hebben ontvangen, hoe bedoel je wordt van kastje naar de muur gestuurd!!! Ze zouden het onderling gaan regelen met elkaar.
Vandaag maar weer eens gebeld met de gamma en ze hadden een brief in mijn dossier zitten gedateerd van 26 feb. dat de klacht ongegrond was en dat je binnen 30 dagen bezwaar kon maken vanaf die datum 26 februari. alleen is deze brief dus altijd blijven hangen bij de gamma en nooit naar ons toe gestuurd!! dus ik kan al geen bezwaar meer maken en me vloer is in de tussentijd echt 2x zo erg geworden!! dochter heeft speelgoed uit handen laten vallen waardoor er een gaatje zit in me laminaat, weer diepe flinke krassen erbij.
ik durf geen meubel of stoel meer te verschuiven, ik mag niet eens leven in mijn woonkamer omdat mijn vloer dit niet aankan!! wat moet ik hier nou mee??
Dag lindsay1983,
In het eerste halve jaar na aankoop heb je volgens hetBW7 wettelijke garantie op het produkt. Het is hier wel duidelijk dat je op grond van valse en misleidende informatie een ondeugdelijk produkt hebt gekocht. Voor vervanging moet je bij de VERKOPER zijn en nergens anders. Het is immers de verkoper (Gamma dus) waarmee je een koopovereenkomst hebt afgesloten. Stel de VERKOPER schriftelijk in gebreke en daarna indien nodig kun je de koop ontbinden wegens wanprestatie. Je moet dus twee stappen zetten: 1) in gebreke stellen, en 2) ontwbinden wegens wanprestatie. Dat je geen bezwaar kunt maken omdat de brief ergens is blijven hangen, is helemaal niet relevant. Binnen de 6-maanden regeling moet de verkoper bewijzen dat het wel een deugdelijk produkt is, en de koper hoeft helemaal niets te bewijzen.
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
moet ik dan wel of niet vermelden dat de klacht inpreciepe al ongegrond is verklaard door hun schade buro?
En wat moet er in zo een ingebreke stellingsbrief vooral wel staan
Nogmaals dag lindsay1983,
Je kunt gewoon aangeven bij de verkoper dat je de ongegrondverklaring niet accepteert.
Je kunt deze firma eerst schriftelijk in gebreke stellen en daarna (als zij de uiterste datum niet halen) de koop wegens wanprestatie ontbinden en je geld terug eisen. Er is dan dus geen sprake van annuleren, maar van ontbinden!!!
Dit gaat alsvolgt:
Allereerst zul je de Gamma zoals ik al schreef schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst, in gebreke moeten stellen. In die brief zet je een finale(uiterste) datum waarop zij moeten reageren (geef hen daarvoor een redelijke tijd van bijvoorbeeld 10 werkdagen) en geef je zo konkreet mogelijk aan wat jij als oplossing ziet. Zet dus die uiterste leverdatum letterlijk in die brief. Schrijf in die brief ook, dat als zij de klacht niet accepteren voor of op die genoemde datum, je de koopovereenkomst per die datum zult onbinden. Dan is het dus afwachten. Op het moment dat duidelijk is, dat zij jouw klacht niet positief willen afwikkelen, stuur je hen een tweede aangetekende brief, met daarin de formele ontbinding van jouw koopovereenkomst wegens wanprestatie hunnerzijds. Belangrijk daarbij is, dat je dan ook direkt eist dat je de koopsom binnen 5 kalenderdagen wilt terug hebben.
Het voorgaande is gebaseerd op:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/265.html
1/ Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.
2/ Voor zover nakoming niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas, wanneer de schuldenaar in verzuim is.
Je dient dus in jouw brief te verwerken:
je stelt de firma in gebreke (brief 1)
je geeft hen nog 10 werkdagen de tijd om de klacht af te wikkelen (einddatum noemen)
lukt dat niet: dan is er sprake van een wanprestatie (brief 2)
bij een wanprestatie heb je als consument het recht om de overeenkomst per genoemde datum te ontbinden
alle (extra) kosten zijn voor hen en zul je op hen gaan verhalen
Schrijf ook maar in die brief dat je de brief hebt opgesteld in overleg met jouw rechtsadviseur (ook al is dat niet waar, je kan het wel vermelden om hen een beetje onder druk te zetten).
Ontbinding van een overeenkomst
Voorbeeldtekst ingebreke stellen
(modelteksten zelf aanpassen naar jouw situatie)
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Deze klacht over Gamma laminaat, klingt ons bekend in de oren. Wij hadden exact dezelfde klacht, maar geen kinderen meer thuis.Ook bij ons was er een expert van Nomed, en vond de klacht ongegrond.Dus hebben we een contra expertise laten doen,en deze vond de klacht absolut gegrond.Maar weer geen reactie van Gamma.Na heel veel telefoontjes en mails, hebben ze wel de contra expert betaald, die afspraak was inmiddels met Gamma gemaakt. Als de klacht gegrond bleek, zou Gamma de contra expert betalen .Maar verder gebeurde er niets. Vreemd toch. Uiteindelijk hebben wij een advocaat ingeschakeld, maar ook die kon weinig bereiken . Gamma bleef bij het standpunt dat het aan ons lag.Nadat we de vloer en Gamma zo zat waren, hebben we het tot een rechtzaak laten komen. En wat schets onze verbazing, een week voordat het voor de rechbank zou komen, ging Gamma wel in eens accoord met het door ons geeiste bedrag. Het heeft wel ruim een jaar geduurd, maar de aanhouder wint.Ik geef jullie het advies,om het er niet bij te laten zitten. Want de expert van Gamma ,heeft altijd gelijk.En de consument trekt aan het kortste eind.
Wat zeg ik Gamma, Nooit meer.!
Die voorbeeldbrief stel ik zeer op prijs maar helaas doet de link het niet!!
Ik wil woensdag mijn brief brengen naar het postkantoor om deze dan aangetekend te versturen, hopelijk heb je voor die tijd nog de voorbeeld tekst voor mijn.
IS dit een goeie brief of ontbreekt er nog wat aan?AANTEKENEN
Gamma Bouwmarkt Doemere
C.C: SKR Rechtsbijstand en consumentenbond
Geachte heer/mevrouw,
Op 28 november 2008 hebben wij bij uw bedrijf het volgende laminaat gekocht: type Lifetime 25 …….
Zoals wij u reeds mondeling en schriftelijk hebben medegedeeld, vertonen deze spullen de volgende gebreken: Diepe witte Krassen van 23 cm lang, diversen wit uitgeslagen krassen over de gehele gelegde vloer ondanks alle mogelijke bescherming om krassen te voorkomen en pitten van gevallen speelgoed.
Op 16 april 2009 kregen wij het bericht dat de schade door de schade expert, die op 5 februari 209 langs is geweest, ongegrond is verklaard hier maken wij tevens bezwaar tegen.
Hierbij sommeren wij u dan ook om binnen 10 werkdagen de genoemde gebreken te verhelpen en alsnog voor een correcte afhandeling zorg te dragen. Een correcte afhandeling is voor ons een vergelijkbare vloer die beter van kwaliteit is of het gehele aankoopbedrag terug betalen.
Als u de klacht niet accepteert of reageert binnen de gestelde 10 werkdagen zullen wij de koopovereenkomst per die datum ontbinden.
Verder stellen wij u hierbij aansprakelijk voor alle schade die zich ten gevolge van de hier-voorgenoemde gebreken mocht voordoen.
Hoogachtend,
[edit redactie]
Ik heb precies hetzelfde met deze laminaat.
Ik durf m'n dochtertje van 2 amper normaal te
laten spelen.in m'n anderehuis hadden we een goedkopere
laminaat vloer en tuurlijk was die na 5 jaar ook wel hier en daar
wat beschadigd maar in tegenstelling tot deze vloer was dat niks.
De vloer ligt er nu een maand in maar overal zitten al krasjes,het lijkt
wel of er helemaal geen beschermlaag op zit.
Wij dachten we kopen dit x maar wat duurder zodat het betere
kwaliteit is,maar ik vind dit gewoon schandalig.
En ik let echt wel op maar ik vind wel dat het iets moet kunnen hebben voor die bedragen!
Ga vanmiddag ook zeker m'n klacht indienen zeker na deze verhalen gelezen te hebben.
Ik ben dus niet de enige
Ook ik heb problemen met de Lifetime 25 vloer.
We hebben 2 erschillende Lifetime vloeren, de Shell kleur (offwhite) en de Earth (zwart). Met alleen de zwarte vloer hebben we problemen. Vrijwel direct na het leggen waren er al op meerdere plekken ondiepe witte krasjes zichtbaar. Nu na 8 weken is de vloer al behoorlijk beschadigd. Heel veel witte krassen en op sommige plekken is de vloer wit uitgeslagen. Er heeft al een expertise plaastgebvonden en de uitslag zal niet veraasend zijn. Onze klacht is ongegrond. De conclusie is dat de vloer krasbestendig is maar niet krasvrij.
Op de verpakking staat dat de vloer voor intensief woongebruik is maar zelf dragen we gaan schoenen meer in huis en ragen we mensen die op bezoek komen op hun schoenen uit te doen. Belachelijk in het verleden hebben we ook altijd laminaatvloeren gehad met nooit enele problemen. De man die de expertsise uiitvoerde stelde overigens dat het logisch is dat als je een zwarte vloer aanschaft er snel krassen op zichtbaar zouden zijn!!!!!
We zijn een 2 persoons hishouden en door werk nauwelijks thuis. Ik wil dus niet weten hoe de vloer eruit zien bij ECHT intensief gebruik.
Ik inmiddels mijn rechtsbijstand verzekring benaderd..
Was nog wel even benieuwd of Lindsay1983 een ergoeding heeft ontvangen voor de vloer???
Read, het is al meer dan een jaar geleden dat dit speelde, heeft het dan nog wel zin om jouw advies op te volgen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt
In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.
Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n
...
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Appartement. Gas/cv installatie definitief afsluiten
Woon in een appartement. In het kader van verduurzaming wil ik van het gas af. Inductieplaat aangeschaft en een boiler.
Verwarm de woonkamer elektrisch d.m.v. een kachel, gas/cv installatie gebruik ik niet meer en is afgekoppeld door een installateur.
Ik wil het gas definitief af laten sluiten, heb een aanvraag lopen. VVE geïnformeerd over mijn plannen. De VVE doet moeilijk
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer