ly
door lyana2005 May 1, 2014 om 15:23
Geldzaken & recht

Vast aan contract

Mijn vriendin en ik waren voor een huis aan het kijken, toen kwamen op een site genaamd huurbegeleiding. Ik heb haar gegevens ingevuld, naam, adres, en email. Ook stonden er een hokje met algemene voorwaarden, dat hokje was al wel aangevinkt. Wat je op iedere makelaarssite ziet als je de nieuwsbrief wilt ontvangen.
Nu blijkt ze 2 jaar vast te zitten aan een contract van 20 euro per maand. Kan dit op basis van alleen deze gegevens? Er is verder niks ondertekend.

14325 148 Rapporteer

ge
door gerboe - May 1, 2014 om 15:43
806 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het vinkje staat duidelijk dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden o.a. met het betalen van 19,95 per maand. Als je het vinkje uitzet kun je je niet inschrijven neem ik aan.

ba
door bara - May 1, 2014 om 16:20
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lyana2005 schreef op donderdag 1 mei 2014, 15:23]Mijn vriendin en ik waren voor een huis aan het kijken, toen kwamen op een site genaamd huurbegeleiding. Ik heb haar gegevens ingevuld, naam, adres, en email. Ook stonden er een hokje met algemene voorwaarden, dat hokje was al wel aangevinkt. Wat je op iedere makelaarssite ziet als je de nieuwsbrief wilt ontvangen.
Nu blijkt ze 2 jaar vast te zitten aan een contract van 20 euro per maand. Kan dit op basis van alleen deze gegevens? Er is verder niks ondertekend.

Binnen 8 dagen schriftelijk opzeggen/annuleren.

Lees de voorwaarden even!

zoekster
door zoekster - May 1, 2014 om 16:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft geluk, omdat dit bedrijf niet de juiste wettelijke bedenktijd hanteert, dat is nl 7 werkdagen en niet acht kalender dagen, wordt de bedenktijd automatisch 3 maanden. Dus nu meteen aangetekend schriftelijk de boel opzeggen. Ook als de 8 kalenderdagen al zijn verstreken.

tenormin
door tenormin - May 1, 2014 om 19:26
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@TS, iets aanvinken is op internet wel voor akkoord tekenen, hoor. Maar je hebt gelukkig uitstel "van executie", dus maar snel in de pen (toetsenbord) klimmen. Oh ja, en het voorstel van zoekster het aangetekend te verzenden: bewaar je bewijs!

mahadma
door mahadma - May 1, 2014 om 19:36
11543 Antwoorden / 51 Vragen

En als de aangetekende brief retour zou komen: NIET openen en bewaren.

tt
door ttjitske - May 21, 2014 om 07:07
20 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas hebben ze de bedenktijd inmiddels aangepast en helaas ben ik ook erin getrapt.
Is er op enige manier onderuit te komen?

Cookies
door Cookies - May 21, 2014 om 07:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ttjitske schreef op woensdag 21 mei 2014, 07:07]Helaas hebben ze de bedenktijd inmiddels aangepast en helaas ben ik ook erin getrapt. Is er op enige manier onderuit te komen?

Nee. Hoezo ingetrapt? Je moet bij het aanmelden een vinkje zetten bij:

Ik ga akkoord met de voorwaarden en ben op de hoogte van de inhoud van deze website. Ik heb toestemming om het huurbegeleidings traject naar nieuwe woonruimte over vierentwintig maanden gespreid te mogen betalen. Ik ontvang maandelijks een factuur per email van slechts €19,95 en betaal verder geen kosten. Indien ik binnen 2 jaar geen andere woonruimte heb gevonden dan kan ik deze kosten, conform voorwaarden, terugvorderen zodat ik niets verschuldigd ben!

Hoe duidelijk wil je het hebben?

pi
door pieterwolters - May 21, 2014 om 09:36
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Niet zo flauw doen. Je weet toch dat de bedrijven altijd schuldig zijn en de zielige consument nooit.

Cookies
door Cookies - May 21, 2014 om 10:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 21 mei 2014, 09:36]Niet zo flauw doen. Je weet toch dat de bedrijven altijd schuldig zijn en de zielige consument nooit.

Sorry, ik eet zoutarm en heb een laag SP gehalte:-)

mahadma
door mahadma - May 21, 2014 om 10:43
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Maar als de bedrijven iets niet nakomen waar "men" denkt recht op te hebben met vaak de allerlaagste prijs betaald, is dit sterrenstelsel ook te klein. Doen de bedrijven wat de klant vraagt en mee akkoord gaat, is het ook niet goed. Ik begin nooit een bedrijf.

tt
door ttjitske - May 21, 2014 om 21:24
20 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 1 mei 2014, 16:34]U heeft geluk, omdat dit bedrijf niet de juiste wettelijke bedenktijd hanteert, dat is nl 7 werkdagen en niet acht kalender dagen, wordt de bedenktijd automatisch 3 maanden. Dus nu meteen aangetekend schriftelijk de boel opzeggen. Ook als de 8 kalenderdagen al zijn verstreken.

Beste Zoekster, Heb je misschien nog een goed advies?

zoekster
door zoekster - May 22, 2014 om 09:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ttjitske schreef op woensdag 21 mei 2014, 21:24][quote=zoekster schreef op donderdag 1 mei 2014, 16:34]U heeft geluk, omdat dit bedrijf niet de juiste wettelijke bedenktijd hanteert, dat is nl 7 werkdagen en niet acht kalender dagen, wordt de bedenktijd automatisch 3 maanden. Dus nu meteen aangetekend schriftelijk de boel opzeggen. Ook als de 8 kalenderdagen al zijn verstreken.

Beste Zoekster, Heb je misschien nog een goed advies?
Er is niets wat je nog kunt doen. Er was misschien nog een mogelijkheid omdat de 7 werkdagen eigenlijk niet (alleen) in de algemene voorwaarden moeten staan, maar zodra je je aanmeldt, krijg je bij de orderbevestiging die bedenktijd ook nog eens apart vermeld. Verder staat bij de mail alle informatie over de betaling en wat precies de bedoeling is. Ik heb het zelf even nagelopen.

De vraagsteller had gewoon geluk gehad dat die bedenktijd niet klopte, die is inmiddels, waarschijnlijk nav dit topic gecorrigeerd.
Het enige waar een ontbindingsmogelijkheid zit, is als ze niets voor je doen. Maar er zullen iedere maand wel wat voorstellen tot huur komen.

Ik vind dit geen instinker, eerder gemakzucht van de kant van degene die zijn gegevens invult. Zelfs het excuus van de vraagsteller dat hij dacht dat het een nieuwsbrief was, vind ik al zwak, ga je voor een nieuwsbrief al die gegevens invullen? Dan ben je toch ook niet goed bezig.

Voortaan beter opletten.

tt
door ttjitske - May 22, 2014 om 09:16
20 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Zoekster voor deze serieuze reactie,
dat ik beter op had moeten letten geef ik volmondig toe!
Nu heb ik sinds de inschrijving op 9 mei niks anders vernomen dan een factuur.
Verder geen mail of telefonisch contact over woonruimte.
Terwijl ik volgens de inschrijving deze dagelijks of wekelijks ga ontvangen.
Kan ik op grond hiervan het contract ontbinden?

zoekster
door zoekster - May 22, 2014 om 09:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ttjitske schreef op donderdag 22 mei 2014, 09:16]Bedankt Zoekster voor deze serieuze reactie,
dat ik beter op had moeten letten geef ik volmondig toe!
Nu heb ik sinds de inschrijving op 9 mei niks anders vernomen dan een factuur.
Verder geen mail of telefonisch contact over woonruimte.
Terwijl ik volgens de inschrijving deze dagelijks of wekelijks ga ontvangen.
Kan ik op grond hiervan het contract ontbinden?
Kun je even de precieze bewoordingen hier weergeven van de inschrijving over die wekelijkse/dagelijkse informatie? Ik heb niet veel zin om het allemaal weer na te lopen. Ik zie wel dat ze 'zo snel mogelijk' telefonisch contact met je moeten opnemen na het aangaan van de overeenkomst. Dus er had inmiddels in ieder geval gebeld moeten worden.

Overigens zul je altijd eerst de andere partij in gebreke moeten stellen als ze hun verplichtingen niet nakomen, met een termijn waarbinnen ze die moeten zijn nagekomen. Daarna kun je pas ontbinden.

Ik zou wel de betaling opschorten totdat er wat wordt gepresteerd door het bedrijf.

tt
door ttjitske - May 22, 2014 om 09:39
20 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 22 mei 2014, 09:38][quote=ttjitske schreef op donderdag 22 mei 2014, 09:16]Bedankt Zoekster voor deze serieuze reactie,
dat ik beter op had moeten letten geef ik volmondig toe!
Nu heb ik sinds de inschrijving op 9 mei niks anders vernomen dan een factuur.
Verder geen mail of telefonisch contact over woonruimte.
Terwijl ik volgens de inschrijving deze dagelijks of wekelijks ga ontvangen.
Kan ik op grond hiervan het contract ontbinden?
Kun je even de precieze bewoordingen hier weergeven van de inschrijving over die wekelijkse/dagelijkse informatie? Ik heb niet veel zin om het allemaal weer na te lopen. Ik zie wel dat ze 'zo snel mogelijk' telefonisch contact met je moeten opnemen na het aangaan van de overeenkomst. Dus er had inmiddels in ieder geval gebeld moeten worden.

Overigens zul je altijd eerst de andere partij in gebreke moeten stellen als ze hun verplichtingen niet nakomen, met een termijn waarbinnen ze die moeten zijn nagekomen. Daarna kun je pas ontbinden.

Ik zou wel de betaling opschorten totdat er wat wordt gepresteerd door het bedrijf.

zoekster
door zoekster - May 22, 2014 om 09:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Met presteren bedoel ik, dat ze in ieder geval contact met je hebben opgenomen en de mogelijkheden hebben doorgenomen.

tt
door ttjitske - May 22, 2014 om 09:49
20 Antwoorden / 0 Vragen

Op de home pagina, naast het inschrijfformulier staat vermeld:

Na aanmelding ontvangen onze klanten dagelijks of wekelijks een e-mail met woningen die voldoen aan hun zoekopdracht. Als er woonruimte beschikbaar is kan men gaan bezichtigen.

zoekster
door zoekster - May 22, 2014 om 09:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het zou kunnen dat ze eerst de bedenktijd afwachten voordat ze met je aan de slag gaan. Als je je op 9 mei hebt aangemeld, liep die afgelopen dinsdagnacht af. Je kreeg zeker gisteren de rekening?

Na aanmelding zal er zo snel mogelijk, tijdens kantooruren, telefonisch contact met u worden opgenomen door een van onze medewerk(st)ers om uw persoonlijke situatie in kaart te brengen voor het vinden van uw nieuwe huurwoning.

Ik zou eerst een week wachten of er wat nog gebeurt. Of je neemt zelf contact op.

tt
door ttjitske - May 22, 2014 om 10:01
20 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, de factuur kreeg ik zaterdag 17 mei.
Ik heb toen per mail direct gereageerd maar dit had natuurlijk schriftelijk en aangetekend gemoeten.
Nu heb ik wel even de factuur goed bekeken en die voldoet op meerdere punten niet aan de wettelijke eisen.
Bijv geen postadres, geen BTW nummer, geen KVK nummer.

zoekster
door zoekster - May 22, 2014 om 10:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nou, dat zou ik zo niet zeggen. Je hebt binnen de bedenktijd gereageerd en de overeenkomst ontbonden. Omdat je je via de elektronische weg heeft aangemeld, mag je je ook via de elektronische weg afmelden. Dat is wettelijk zo geregeld. Een aangetekende brief mag niet worden geëist, maar is wel veel veiliger. Je moet alleen wel aannemelijk maken dat ze die mail ook inderdaad hebben ontvangen in hun mailbox. Is er een ontvangstbevestiging van?

Als ik jou was zou ik nu meteen een aangetekende brief sturen met daarbij de mededeling dat je zaterdag per mail gebruik hebt gemaakt van de wettelijke bedenktijd en dat je het wettelijk recht hebt dit via de mail te doen, omdat ook de overeenkomst per mail is aangegaan. Die mogelijkheid moeten ze overigens ook bieden.

Laat het niet op die factuur aankomen, die kan gewoon gecorrigeerd worden met alle gegevens en nogmaals ingediend.

Er zit nog een haak en oog aan deze overeenkomst. Het is nl een overeenkomst van opdracht. Die kan door de opdrachtgever op ieder moment worden opgezegd. Wel zal er dan bij een vaste tijdsduur gekeken worden (in dit geval 2 jaar) naar wat er dan toch nog moet worden betaald (en dit hoeft dan niet meer in termijnen, maar mag in een keer worden opgeëist). Men kijkt dan naar het loon dat de opdrachtnemer en wat gezien de overeenkomst redelijk en billijk is. Maar dat zal nooit de volle mep van het bedrag zijn. Vooral als je aan het begin van de overeenkomst van opdracht zit, zul je veel minder hoeven te betalen, dan als je verder met ze in zee was gegaan.

Hier worden processen om gevoerd, de rechter heeft de neiging om in het voordeel van de consument te beslissen.

tt
door ttjitske - May 22, 2014 om 10:42
20 Antwoorden / 0 Vragen

Super bedankt Zoekster!

na
door natural - Jun 12, 2014 om 20:37
27 Antwoorden / 0 Vragen

Hey!
Ik heb hetzelfde bij dit bedrijf gehad!
Er stond toen ook nog 8 kalenderdagen.
En heb alles gedaan wat hier stond, dus ook serieus bedankt van mij, zoekster!!
Maar ze gingen pas akkoord met mijn 4e annuleringsbericht toen ik met juridisch vakjargon ging smijten, nadat ik bij mijn advocaat was geweest.
Zoals: uw bepaling is onredelijk bezwarend en daardoor vernietigbaar.
Die advocaat een bos bloemen gestuurd.
Scheelde me toch zo'n 480 euro.
Ze zijn sneaky hoor, ze blijven proberen, laat maar lekker bluffen.
Niet betalen is mijn advies en zeker niet onder de indruk raken.
Ook niet van evt. incassobureau's en deurwaarders. Alleen een evt. gerechtsdeurwaarder binnenlaten ;) maar die zal niet komen, want een rechtzaak gaan ze verliezen.
Kost ze klauwen met geld.
Hebben ze er niet voor over, want die energie steken ze liever in de volgende klant.
By the way.... die wettelijke 7 werkdagen is binnenkort ook van de baan! :)
Voor degene die er nu 'ingestonken' zijn... Vanaf half juni moeten het er 14 zijn...
Leuk he. :)
Groetjes!

zoekster
door zoekster - Jun 12, 2014 om 21:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik ben nog even helemaal in deze materie gedoken en dit bedrijf houdt er een zeer merkwaardige handelswijze op na. Het schijnt dat je een akte van cessie moet tekenen waarbij je (dat blijkt later pas) met een soort loonbeslag borg moet staan voor niet alleen de huur, maar ook voor de rekening van dit bedrijf. Dit bedrijf is tevens huurwoningen.nl, huurakte.nl en woondirekt.nl.

Mensen kregen hierdoor geen rekening thuisgestuurd, maar de werkgever werd geconfronteerd met de rekening van dit bedrijf (met zoveel namen).
klik HIER

Op Radar is er ook een draad over klik HIER

Deze huurbegeleiding.nl is volgens mij veel te onduidelijk in zijn bepalingen over wat hier precies de bedoeling is. Als je je aanmeldt heb je in ieder geval geen idee dat je later een akte van cessie moet ondertekenen om voor de dienst in aanmerking te komen. Lijkt me dat een rechter gehakt maakt van deze handelswijze.

Wees maar blij dat jullie zijn ontsnapt.

na
door natural - Jun 12, 2014 om 22:02
27 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, nogmaals dank, eerlijk duurt het langst!
En ik was nog wel voor een vriend aan het zoeken die heel snel woonruimte voor 2 paarden en 6 honden nodig had!
Ik wist nog niet eens of ze überhaupt wel iets konden betekenen en tadaaaa daar kwam de eerste rekening. Waarom niet eerst ff bellen? met hun 'z.s.m. nemen wij contact met u op'.
Tja, als die automatisch-gegenereerde-zeer-saai-beschreven-bevestigingsmail-waar-iedereen-standaard-overheen-leest over tijd is.
Maar ik was eerder met annuleren dan zij met contact met mij zoeken om een evt. opdracht te bespreken, want ik voelde gelijk dat dit geen bedrijf is die interesse heeft in mijn verhaal, maar wel interesse om zakken te vullen. Ook al duurde het 4 annuleringsberichten voordat bij hen eindelijk het kwartje viel dat ik mijn interesse in hen had verloren door deze manier van zaken doen!
Volgens mij missen ze een paar logo's. Funda, Huizenzoeker en Jaap.nl, wil er niets mee te maken hebben, eerst stonden die er namelijk wel bij.... :)
En ze schieten nog in iets tekort, want op de site zelf moet te zien zijn wat de wettelijke bedenktijd is zonder een link te hoeven openen van algemene voorwaarden.
Stel dat je 2 weken op vakantie gaat zonder laptop / internet, nadat je je hebt aangemeld.
Als je thuiskomt ligt er gewoon een mail met spookfactuur te wachten om genegeerd te worden.... ^^

tijger1
door tijger1 - Jun 12, 2014 om 22:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@naturel

U had natuurlijk ook eerst alles kunnen nalezen en een en ander bedenken.

Wel makkelijk om alles af te schuiven op een verkeerde site.

na
door natural - Jun 13, 2014 om 10:13
27 Antwoorden / 0 Vragen

Dat had gekund.
Achteraf gezien.

na
door natural - Jun 13, 2014 om 10:19
27 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste mensen zijn echter vluchtige internetgebruikers, die niet alle komma's en punten gaan doorlezen.
Ik durf te beweren dat het boven redelijke twijfel verheven is dat dit bedrijf hier gebruik van maakt.
Je kunt ze net niet wegzetten als oplichters, omdat ze proberen nog net binnen de grijze gebieden van de wet proberen te blijven.
Vandaag is het zover. 14 dagen bedenktijd. :)

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2014 om 10:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@natural

Maar wat dan als je drie weken op vakantie gaat? ;-)

na
door natural - Jun 13, 2014 om 11:13
27 Antwoorden / 0 Vragen

Precies!
Eerst ff bellen om een opdracht door te spreken voordat je een bevestigingsmail stuurt is misschien een optie? Dan heb je elkaar al wat leren kennen en weet je aan beide kant wat je aan elkaar hebt? :*
Dit bedrijf straft je zo'n beetje als je je mail niet (goed) leest.
Niemand is verplicht zijn mail te lezen.
Niemand is verplicht elke dag op internet te surfen.
DUS... :)

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2014 om 11:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@natural

U hebt nu niet alleen 14 dagen bedenktijd, maar u moet ook nog het aangegane contract schriftelijk of per mail bevestigen.

Dus het wordt wat eenvoudiger voor mensen die te lui of te beroerd zijn om te lezen wat ze aangaan.

na
door natural - Jun 13, 2014 om 11:56
27 Antwoorden / 0 Vragen

Hoho, niet te snel conclusies trekken.
Ik was niet lui. Ik was ook niet beroerd.
Ik was even te druk met andere dingen.
Hoeft niet afgestraft te worden.
Ik had daarvoor netjes mijn excuses aangeboden.
Was in de eerste instantie (natuurlijk) niet voldoende!

Heel fijn dat dit door de consument nog schriftelijk bevestigd moet worden!
Kijk, dat is nou heel goed geregeld!
Iedereen blij.

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2014 om 13:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat contract tekenen is nu vereist bij doorlopende diensten en die men telefonisch is aangegaan.

Maar lees dit nog eens door.

in
door internetjurist - Jun 14, 2014 om 11:55
12 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tijger,

In dit geval is een handtekening niet nodig omdat de koop via de website tot stand is gekomen. Om je aan te melden moet je het formulier invullen waarbij je de betalingsvoorwaarden kunt lezen en dient te accepteren. De kosten van de dienstverlening worden duidelijk vermeld. Ik zie ook dat er in de voorwaarden beschreven wordt hoe je kunt annuleren en er is een annuleringsformulier te downloaden. Als je je aanmeldt ontvang je een Opdracht tot Dienstverlening waar ook duidelijk de bedenktijd en de kosten vermeld worden en hoe je moet annuleren. Er is alleen een handtekening nodig als de aankoop middels een telefoongesprek tot stand komt. Daar is hier geen sprake van omdat je het formulier zelf moet invullen. Ik adviseer je om op tijd (binnen 14 dagen) te annuleren of als je te laat bent de facturen te voldoen daar je vordering anders ongetwijfeld bij een deurwaarder zal belanden en je straks ook nog de hoge incassokosten en deurwaarderskosten moet betalen.

zie ook
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/koop-per-e-mail-geldig
http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand#na-13-juni

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2014 om 12:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@internetjurist

Misschien even mijn reactie boven de uwe lezen?

En ik heb geen probleem. Van mijn leven nog niet met incassokosten of deurwaarders van doen gehad.

na
door natural - Jun 14, 2014 om 12:41
27 Antwoorden / 0 Vragen

@internetjurist:
ik ook niet.
en de manier waarop dat bedrijf zaken doet, zou ik me ook niet laten afschrikken door incassobureau's of deurwaarders.

in
door internetjurist - Jun 14, 2014 om 12:49
12 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tijger,

Heb ik gedaan. Ik leg je uit dat deze dienst niet telefonisch is aangegaan. De consument vult het formulier bij aanvang zelf in: http://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/koop-per-e-mail-geldig

Jouw link bevat overigens nog de oude annuleringstermijn, die is nu gelukkig 14 dagen! Consuwijzer is een bron van de overheid en actueel. Ik adviseer je dan ook om daar je informatie vandaan te halen.

Wat jij bedoelt zijn die irritante telefoontjes van bijvoorbeeld energiemaatschappijen die je opbellen en 'ja' laten zeggen en dat middels voicelog opnemen. De consument moet dan inderdaad (vanaf 13 juni) een (digitale) handtekening plaatsen. zie: http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand#na-13-juni Bij huurbegeleiding is daar nogmaals geen sprake van.

Sorry, ik dacht dat je een klant was. Zou het vervelend vinden als mensen denken dat ze geen overeenkomst hebben en niet hoeven te betalen en straks een deurwaarder op bezoek krijgen.

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2014 om 12:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@internetjurist

Als u mijn link aanklikt staat daar de nieuwe termijn van 14 dagen.

Mijn antwoord ging niet over de dienst van de Ts maar was een reactie op @natural

En ik adviseer u om een reactie goed te lezen. @lyana2005 is de vragensteller.

in
door internetjurist - Jun 14, 2014 om 13:52
12 Antwoorden / 0 Vragen

@lyana2005

Ik heb het aanmeldproces bij huurbegeleiding ook doorlopen en daarbij moet je de betalingsvoorwaarden met prijs (24 x 19,95) die overigens op elke pagina meerdere keren keurig vermeld staat echt zelf aanvinken! Je kunt je niet aanmelden zonder dit aan te vinken! Ook staat onder het tabblad nocure nopay:

U mag de totale kosten van de geboden dienstverlening, € 478,80 inclusief BTW, over 24 maanden gespreid betalen. U ontvangt maandelijks een factuur per email van slechts € 19,95. Wij brengen u geen extra kosten in rekening voor onze dienstverlening. en bij de veelgestelde vragen

Ik heb inmiddels een woning gevonden waarom moet ik nog steeds betalen?

De kosten van het huurbegeleidingstraject worden verspreid over 24 maanden. Gedurende deze periode kunt u nog steeds onbeperkt gebruik maken van al onze diensten zoals juridische bijstand in woongerelateerde zaken. Wij brengen u geen bemiddelingskosten in rekening maar vragen slechts € 19,95 per maand.

Kortom als je je aanmeld voor huurbegeleiding zijn daar kosten aan verbonden en als je dat niet wilt moet je je niet aanmelden of binnen 14 dagen annuleren. Dat wordt overigens ook keurig in de Opdracht tot Dienstverlening vermeld.

Consumenten gaan nonchalant om met aanmeldingen op internet maar hier is zeker sprake van een rechtsgeldige koopovereenkomst.

na
door natural - Jun 14, 2014 om 14:21
27 Antwoorden / 0 Vragen

In de tijd dat ik mij aanmeldde, was het vinkje ook al aangevinkt.
Dit is gemakkelijk te wijzigen als het bedrijf de fout heeft ingezien, net zoals die 8 kalenderdagen. Dus ondertussen is dit gewijzigd.
Fijn dat ze van fouten leren en fijn dat u een woning heeft gevonden.
Dat neemt niet weg dat ze beter duidelijk kunnen zijn op hun eigen website en zodoende verwarring voorkomen.
Ik zou zeggen: ga zo door, het kan altijd nog duidelijker en nog beter.
En het is ook geen schande om bij klanten die het niet goed hebben begrepen simpelweg begrip te tonen en de annulering alsnog serieus te nemen.
Ik dacht ook eigenlijk alleen dat ik eerst gebeld zou worden en dat er een opdracht zou worden doorgesproken (omdat elke keer bovenaan staat dat ik z.s.m. wordt gebeld, op de site, en op de bevestigingsmail) en aan de hand van dat telefoongesprek had ik willen bepalen of ik wel of niet met hen in zee zou willen gaan.
Maar dat telefoongesprek heeft nooit plaatsgevonden. Dit kan echt wel anders, want je voelt je als geïnteresseerde (want meer was er nog niet van mijn kant) gewoon keihard belazerd.
En dan doet dat er zeker niet toe?
Als je als bedrijf echt succes wil boeken, zullen ze toch meer vanuit de klant moeten leren denken en kijken hoe je wil overkomen als bedrijf, als hulpverleners of als geldwolven.

in
door internetjurist - Jun 14, 2014 om 14:32
12 Antwoorden / 0 Vragen

@natural

Ik kan de kwaliteit van de dienstverlening niet beoordelen omdat ik alleen juridisch getoetst hebt of alles klopt. Maar er zit wel een hele organisatie achter dit bedrijf. Ik heb een mystery call gedaan en ze nemen keurig op en ze beantwoordden al mijn vragen.

Stuur bijvoorbeeld een email met je woonwensen en kijk of ze reageren. Als dit niet het geval is heb je bewijslast dat er geen dienstverlening geboden wordt en kun je je daar op beroepen.

Veel succes

na
door natural - Jun 14, 2014 om 19:03
27 Antwoorden / 0 Vragen

Als je hen wilt bellen moet je een 0900 nummer bellen, wat me niet nodig leek als zij z.s.m. contact met mij op zouden nemen.
Ondertussen heeft die beste vriend van mij voor voorlopig al een woning gevonden, is het contract uiteindelijk na 4 annuleringsberichten van mij aan hun kant stopgezet en ben ik niet geïnteresseerd meer in hun dienstverlening.
Misschien zijn er mensen die het wel op een prettig vinden zo benaderd te worden door hen. Misschien ben ik wel de enige die een negatieve ervaring met hen heeft gehad.
Wie zal het zeggen?
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, verder kom ik niet hoor... ;)

NB: mijn berichten zijn waarschijnlijk alleen interessant voor degene die ook zo'n ervaring heb gehad met dit bedrijf, in de zin van het vinden van herkenning. Voor degene die dat niet hebben gehad en voor dit bedrijf op willen komen is het niet waarschijnlijk niet zo interessant.

tt
door ttjitske - Jun 14, 2014 om 20:08
20 Antwoorden / 0 Vragen

Beste natural, Ik heb jullie discussie met interesse gevolgd en herken me volledig in jouw verhaal!

zoekster
door zoekster - Jun 14, 2014 om 20:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ttjitske schreef op zaterdag 14 jun 2014, 20:08]Beste natural, Ik heb jullie discussie met interesse gevolgd en herken me volledig in jouw verhaal!
Ben je inmiddels van ze af?

tt
door ttjitske - Jun 14, 2014 om 20:39
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels twee maal een annulering verstuurd, het enige wat ik van hen verneem zijn facturen.

zoekster
door zoekster - Jun 14, 2014 om 20:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heb je die mail nog die je ze hebt gestuurd binnen de bedenktijd? Daar moet je aan vasthouden.
Wat ik me verder nog afvraag. Heb je een verblijfadres van ze gekregen, dus geen postbus adres? Dat moeten ze je geven bij aanmelding of direct bij de bevestiging van de overeenkomst. Misschien kun je daar ook nog wat mee.

tt
door ttjitske - Jun 14, 2014 om 20:57
20 Antwoorden / 0 Vragen

Die mail heb ik nog en daar refereer ik elke keer aan.
En er staat inderdaad geen adres in de bevestiging. Weet je, het rammelt aan alle kanten.

zoekster
door zoekster - Jun 14, 2014 om 21:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als er geen bedrijfsadres staat, dus daar waar ze fysiek zijn gevestigd, veranderen de 7 werkdagen ook in 3 maanden bedenktijd. Dit geldt voor de contracten van voor 13 juni.

art 46c
lid 2
Tijdig bij de nakoming van de koop op afstand en, voor zover het niet aan derden af te leveren zaken betreft, uiterlijk bij de aflevering, moeten aan de koper op duidelijke en begrijpelijke wijze schriftelijk of, voor zover het de in de onderdelen a en c-e bedoelde gegevens betreft, op een andere te zijner beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager, de volgende gegevens worden verstrekt, behoudens voor zover zulks reeds is geschied voordat de koop op afstand werd gesloten:
c het bezoekadres van de vestiging van de verkoper waar de koper een klacht kan indienen;

art 46d

lid 1
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

Daar kun je je altijd nog op beroepen. Bewaar dan wel de bevestigingsmail van dit bedrijf.

tt
door ttjitske - Jun 14, 2014 om 21:27
20 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk, hier heb je als consument iets aan, super gedankt!

an
door antonk_1 - Jun 14, 2014 om 22:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=internetjurist schreef op zaterdag 14 jun 2014, 11:55]Beste Tijger,

In dit geval is een handtekening niet nodig omdat de koop via de website tot stand is gekomen. Om je aan te melden moet je het formulier invullen waarbij je de betalingsvoorwaarden kunt lezen en dient te accepteren. De kosten van de dienstverlening worden duidelijk vermeld. Ik zie ook dat er in de voorwaarden beschreven wordt hoe je kunt annuleren en er is een annuleringsformulier te downloaden. Als je je aanmeldt ontvang je een Opdracht tot Dienstverlening waar ook duidelijk de bedenktijd en de kosten vermeld worden en hoe je moet annuleren. Er is alleen een handtekening nodig als de aankoop middels een telefoongesprek tot stand komt. Daar is hier geen sprake van omdat je het formulier zelf moet invullen. Ik adviseer je om op tijd (binnen 14 dagen) te annuleren of als je te laat bent de facturen te voldoen daar je vordering anders ongetwijfeld bij een deurwaarder zal belanden en je straks ook nog de hoge incassokosten en deurwaarderskosten moet betalen.

zie ook
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/koop-per-e-mail-geldig
http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand#na-13-juni

alfatrion
door alfatrion - Jun 14, 2014 om 22:34
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De duur behoort mijn inziens tot de essentialia. Daarmee is er met dit bedrijf geen overeenkomst tot stand gekomen, omdat het aanbod onvoldoende bepaald is.

alfatrion
door alfatrion - Jun 14, 2014 om 22:36
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie net dat ik over de "vierentwintig maanden" heb heen gelezen.

in
door internetjurist - Jun 15, 2014 om 00:28
12 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster

Zie voorwaarden

Artikel 2. TOEPASSELIJKHEID

1. Deze algemene – en betalingsvoorwaarden zijn van toepassing op huurbegeleiding.nl welke geregistreerd is bij de Kamer van Koophandel onder nummer 57416613 en is gevestigd aan de Toepadweg 10G te Zaltbommel; alle aanbiedingen, offertes, opdrachten, rechtsbetrekkingen en overeenkomsten, hoe ook genaamd, waarbij Opdrachtnemer zich verbindt / zal verbinden om Werkzaamheden te verrichten voor Opdrachtgever, alsmede op alle daaruit voor Opdrachtnemer voortvloeiende Werkzaamheden.

Het bedrijfsadres wordt dus wel degelijk vermeld.

Daarnaast biedt het bedrijf in haar Opdracht tot Dienstverlening de mogelijkheid om te annuleren via de Postbus.

Op deze Opdracht tot Dienstverlening zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing welke u kunt vinden op www.huurbegeleiding.nl. Hier wordt het adres vermeld.

Huurbegeleiding.nl hanteert een bedenktijd van 14 dagen na aanmelding. U kunt schriftelijk annuleren door uw afmelding te verzenden naar postbus 2030, 5300 CA te Zaltbommel.

Wij zijn gevestigd op industrieterrein de Ooijk te Zaltbommel waar we vanuit ons datacenter duizenden zoekopdrachten per dag van woningzoekenden verwerken. Huurbegeleiding.nl is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 57416613.

Wilt u langs komen op kantoor? Bel of mail even van te voren om een afspraak in te plannen. Wij zorgen dat de koffie voor u klaar staat!

Met vriendelijke groet,

Klantenservice huurbegeleiding.nl

in
door internetjurist - Jun 15, 2014 om 00:37
12 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster

zie ook http://www.charlotteslaw.nl/2011/10/moet-het-kvk-nummer-ook-op-de-website/

in
door internetjurist - Jun 15, 2014 om 00:58
12 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster

Informatieplicht

Voor de contactgegevens is het vanaf 13 juni verplicht om een adres te vermelden. Voor de grotere bedrijven zal dit geen probleem zijn, dit kan echter wel wanneer het een kleine onderneming betreft die vanuit huis handelt. Toch is dit verplicht en dient men het bedrijfsadres te vermelden bij de contactgegevens.

De informatieplicht geldt dus vanaf 13 juni 2014

zoekster
door zoekster - Jun 15, 2014 om 08:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=internetjurist schreef op zondag 15 jun 2014, 00:58]@zoekster

Informatieplicht

Voor de contactgegevens is het vanaf 13 juni verplicht om een adres te vermelden. Voor de grotere bedrijven zal dit geen probleem zijn, dit kan echter wel wanneer het een kleine onderneming betreft die vanuit huis handelt. Toch is dit verplicht en dient men het bedrijfsadres te vermelden bij de contactgegevens.

De informatieplicht geldt dus vanaf 13 juni 2014
Die informatieplicht gold ook voor 13 juni, je kunt toch de wet lezen mag ik hopen? Je meldt je hier aan met de pretentieuze titel internetjurist, dan zou je dat moeten weten. Zeker nu ik de wetsartikelen van voor 13 juni hier neerzet. Het verschil met voor en na, is dat er toen nog 7 werkdagen bedenktijd was. Als niet aan de informatieplicht was voldaan, ging het over in 3 maanden. Nu is het 14 dagen en anders gaat het over in een jaar.
Pas vanaf het moment dat de webwinkel aan zijn informatieplicht voldoet gaat de gewone bedenktijd weer lopen.

En ik herinner me het zo, dat op de website toen geen contactgegevens stonden wat betreft het fysieke adres van het bedrijf, alleen een verwijzing naar een industrieterrein. Net zoals er een 8 dagen bedenktijd stond. Pas toen op dit forum werd gewezen op die foute bedenktijd heeft men het vlug veranderd in 7 werkdagen.

Als het bedrijf constant zijn gegevens op de site verandert, kan een consument natuurlijk niet meer controleren hoe het is aangeleverd toen men zich inschreef. Maar wat wel blijft is wat er in de orderbevestiging staat, daar kun je veel uit afleiden. Zo zal op de orderbevestiging van de vraagsteller nog de 8 dagen te vinden zijn.

Verder valt er sowieso wel wat af te dingen op deze 'overeenkomst'. Want aan een overeenkomst vastzitten waarbij na het aangaan van de overeenkomst een telefoongesprek plaatsvindt over de mogelijkheden van de klant is erg vreemd. Wat als de klant niet wil instaan voor de borg via die zogenaamde akte van cessie, of als de wensen van de klant niet zijn te vervullen? Sommige mensen hebben wat inkomen en wensen betreft onrealistische verwachtingen.

In feite is men hier overgestapt van de telefonische verkoop van deze dienst naar een dienst via mail. Aan de telefoon kon dit bedrijf vaststellen of iemand geschikt was voor de dienst en daarna werd de overeenkomst gesloten via die akte van cessie. Dat deden ze via de sites van huurwoningen.nl, huurakte.nl en woondirekt.nl.

Maar nu ga je een overeenkomst aan, zonder dat duidelijk is wat die overeenkomst precies inhoudt en of die te verwezenlijken is. Je kunt niet via algemene voorwaarden afdwingen dat iemand borg gaat staan via een akte van cessie. Dat zou een overeenkomst IN de overeenkomst zijn. En dat is een onredelijk bezwarend beding.

Ik hoop verder dat je je niet alleen op consuwijzer baseert, want de wet biedt een veel uitgebreidere versie aan. Consuwijzer pikt de hoofdzaken eruit.

Overigens lees je erg onzorgvuldig.
Je gaat eerst achter tijger1 aan die een overeenkomst met het bedrijf zou zijn aangegaan, terwijl overduidelijk is dat dit niet het geval is. Met nog een verwijzing naar een deurwaarder die tijger1 te wachten zou staan. Dat had iets heel dwingends.
Vervolgens ga je achter de vraagsteller aan, terwijl je in de reacties had kunnen lezen dat daar een onwettige bedenktijd van 8 dagen werd gehanteerd.
En daarna ga je @natural aanraden om een mail te sturen naar het bedrijf, terwijl die met behulp van een advocaat ook al van deze 'overeenkomst' af is en wel gek zou zijn om nu opnieuw een contact met dit bedrijf aan te treden.
Wat bezielt je?

Ik ken geen juristen die zo met vragen omgaan en zo slecht lezen. Die kijken altijd wat ze nog voor iemand kunnen betekenen en waar de pijnpunten zitten in een contract.
Nou ja, internetjurist, de forumnamen zijn natuurlijk vrij, je had je net zo goed internetsmurf kunnen noemen. Dat maakt je nog geen echte smurf.

tt
door ttjitske - Jun 15, 2014 om 08:17
20 Antwoorden / 0 Vragen

Bovendien mag een klantenservice nummer niet meer betalend zijn, toch Zoekster?

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2014 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=ttjitske schreef op zondag 15 jun 2014, 08:17]Bovendien mag een klantenservice nummer niet meer betalend zijn, toch Zoekster?

Een klantenservice nummer mag best nog betalend zijn, alleen voor 0900 nummers zijn nu restricties ingesteld voor wat betreft de maximum prijs die gerekend mag worden.

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2014 om 09:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees de toelichting van Consuwijzer hier.

in
door internetjurist - Jun 15, 2014 om 13:00
12 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster

Vreemd dat je nu persoonlijke aversies toont en begint te schelden. Dit typeert je zwakte.

Je komt eerst met een oude annuleringstermijn en met een link van een vaag juridisch kantoor waar je blijkbaar een binding mee hebt.

Ben jij zo'n jurist die mensen valse hoop geven en nog een keer 500 EURO uit hun zak te kloppen voor het aanvechten van geldige overeenkomst?

Voor de laatste keer leg ik de informatieplicht nog 1 keer uit:

Voor 13 juni 2014 moet het adres zichtbaar zijn op de website (bijvoorbeeld in de voorwaarden of de footer)

Na 13 juni 2014 moet het adres ook zichtbaar zijn op de contactpagina.

Doel hiervan is dat consumenten die een geschil hebben makkelijk naar het bedrijf toe kunnen gaan. Huurbegeleiding verschuilt zich niet en staat consumenten toe om op bezoek te komen.

zie website:

Wilt u langs komen op kantoor? Bel of mail even van te voren om een afspraak in te plannen. Wij zorgen dat de koffie voor u klaar staat!

Daarom vindt ik het niet fair dat je je zo opstelt tegen dit bedrijf.

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2014 om 13:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@internetjurist

Misschien kan ik ook niet lezen, net zoals u, maar ik kan die link naar dat vage juridische kantoor, waarvan u veronderstelt dat Zoekster een binding mee heeft,niet vinden.

Ook het schelden kan ik niet vinden.

Dus niet fair dat u zich zo opstelt tegenover Zoekster.

in
door internetjurist - Jun 15, 2014 om 13:31
12 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger

je had je net zo goed internetsmurf kunnen noemen...... Dat getuigt niet echt van wederzijds respect.

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2014 om 13:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Valt wel mee hoor. Smurfen zijn leuke poppetjes.

En die link?

zoekster
door zoekster - Jun 15, 2014 om 13:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb geen idee over welke link je het hebt wat betreft schimmig juridisch kantoor. Je bedoelt toch niet mijn link naar het Radarforum, waarin ik verwijs naar woondirect.nl?

Die overigens ook op Toepadweg 10G te Zaltbommel zit? Dat is echt dezelfde hoor! Net zoals huurakte.nl en huurwoningen.nl
Zelfde kvk nummer. Ik zie er nu nog 1 bij staan spoedigwonen.nl

Nou nou, een beetje veel allemaal, vind je niet? Waarom niet gewoon 1 naam ipv al die opsplitsingen?

Van het Radarforum
Huurakte.nl
Afdeling Juridische Zaken
Postbus 2111
5300 CC Zaltbommel
KVK: 57416613

Daar helpt een ander postbusnummer niets tegen!

En natuurlijk ben ik daar niet mee verbonden. Hoe kom je daar nu bij?

De strekking van mijn verhaal is je volledig ontgaan geloof ik.

Smurfgroetjes van Zoekster.

O ja, mijn adviezen zijn helemaal gratis!

(ook dat nog)

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2014 om 14:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien was het wel de link naar die "schimmige" omroep Max. ;-) daar ook niet in dienst?;-)

zoekster
door zoekster - Jun 15, 2014 om 14:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 15 jun 2014, 14:27]Misschien was het wel de link naar die "schimmige" omroep Max. ;-) daar ook niet in dienst?;-)
Ja, nu heb je me!

;-)

in
door internetjurist - Jun 15, 2014 om 15:24
12 Antwoorden / 0 Vragen

Meer rechten voor de consument, meer (informatie)plichten voor webshopeigenaren. Dat is de nieuwe Consumentenwet in het kort. Het gaat hierbij om aanpassingen in het Burgerlijk Wetboek omtrent de regelgeving voor Koop op Afstand volgens de Europese Richtlijn. De wet, die dus eigenlijk niet geheel nieuw is, ligt op het moment van schrijven nog bij de Eerste Kamer en zal vanaf 13 juni 2014 daadwerkelijk gehanteerd worden.

De nieuwe Consumentenwet is van toepassing op het kopen van producten en leveren van diensten, van business to consumer (B2C), dus niet voor mensen die verkopen via Marktplaats, tenzij dit met een zakelijk account gebeurt. Uitzonderingen zijn er voor de sociale en notariële dienstverlening, reisovereenkomsten, huisvesting, gokken en tafeltje dekje. We hebben hierbij te maken met dwingend recht, waarbij bepalingen uit uw Algemene Voorwaarden niet gelden, deze zijn ‘extra’. Het doel is om de Nederlandse regels gelijk te trekken met de Europese regels, zodat export binnen de Europese Unie makkelijker wordt.

tenormin
door tenormin - Jun 15, 2014 om 16:12
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=internetjurist schreef op zondag 15 jun 2014, 15:24]

KLIK. Ben U dit misschien?

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2014 om 16:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Goed gevonden Tenormin, maar als dat zo is, moet je daar in ieder geval niet zijn, want lezen kunnen ze niet ;-)

in
door internetjurist - Jun 15, 2014 om 18:05
12 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster

Ik vind deze smurf wel grappig

in
door internetjurist - Jun 15, 2014 om 18:56
12 Antwoorden / 0 Vragen

@ternormin

Nee, gelukkig niet. Ik ben werkzaam bij dit kantoor

na
door natural - Jun 16, 2014 om 12:29
27 Antwoorden / 0 Vragen

Als dit facebook was had ik een aantal berichten van zoekster geliked.
Maar ik vraag me af of we niet te ver afdwalen van de topic.
De vraag was hoe je van dit bedrijf afkomt met al die tentakels.
Omdat ze zelf niet zo begripvol en fatsoenlijk zijn om mensen vrij te laten die iets verkeerd hebben begrepen.
Sommigen van hier helpen hier niet echt bij en kunnen beter maar voor de spiegel oefenen voor een kansloze rechtzaak.

Ik ben helemaal vergeten te zeggen dat ik er op 5 mei achter kwam dat ik geketend zat in een contract. Op Bevrijdingsdag notabene. Hoe is het mogelijk?

Succes voor degenen die nog 'bevrijd' moeten worden.
Hopelijk vind het bedrijf fatsoen / begrip. Of gaat het vechten voor een goede naam.
Lijkt me een betere strijd dan al die mensen bij je houden vanwege een misverstand.
No cure no pay lijkt me in dit geval (vanwege die vasthoudendheid) niet aannemelijk. Aannemelijker lijkt mij dat zij binnen 2 jaar zich failliet laten verklaren en kun je fluiten naar je centen.
Laat je niet gek maken door facturen. Ik heb ook één factuur gezien. Zag er niet echt professioneel uit.

Zij spelen op angst. Het gaat erom wie de langste adem heeft.
Incassobureau's moet je uitleggen dat je niet geïnteresseerd bent in de diensten en dat je er alles aan hebt gedaan te annuleren.
De rechtszaak zou ik afwachten.
Ik kom ook als het zover komt! Laat het a.u.b. weten!

tt
door ttjitske - Jun 16, 2014 om 20:56
20 Antwoorden / 0 Vragen

Na 4 korte maar duidelijke mails van mijn kant kreeg ik vandaag tot mijn verassing antwoord per mail:
Mijn contract is geannuleerd!
Hebben ze deze discussie gevolgd en mijn naam herkend?
Hoe dan ook: betaal niet! Houd duidelijk vol dat je het contract wilt beëindigen!

tijger1
door tijger1 - Jun 16, 2014 om 21:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ttjitske

Mooi, zorgvuldig bewaren. Houd uw bankrekening in de gaten.

zoekster
door zoekster - Jun 16, 2014 om 21:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ttjitske schreef op maandag 16 jun 2014, 20:56]Na 4 korte maar duidelijke mails van mijn kant kreeg ik vandaag tot mijn verassing antwoord per mail:
Mijn contract is geannuleerd!
Hebben ze deze discussie gevolgd en mijn naam herkend?
Hoe dan ook: betaal niet! Houd duidelijk vol dat je het contract wilt beëindigen!

Tjitske, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd.

(En nu voortaan voorzichtig zijn met aanmeldingen op het internet)

tt
door ttjitske - Jun 16, 2014 om 21:17
20 Antwoorden / 0 Vragen

Zeker Zoekster, ik heb mijn lesje geleerd!

na
door natural - Jun 16, 2014 om 21:58
27 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, is toch sympathiek!
Maar je krijgt er wel een he-he gevoel van, maar goed, als dat alles is!
Ik had ook mijn lesje geleerd, durfde op gegeven moment niet eens meer kattenvoer te bestellen... :P
Maar nu is mijn vertrouwen wel weer een eind terug.

na
door natural - Jun 16, 2014 om 22:04
27 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zouden ze toch eigenlijk hebben met het getal 4?
Zou ik toch wel eens willen weten.
Maar ik ga er geen 0900 nummer voor bellen...
Wie weet kom ik dat hier te weten :)

wi
door willem00_1 - Jul 1, 2014 om 15:49
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ttjitske schreef op maandag 16 jun 2014, 20:56]Na 4 korte maar duidelijke mails van mijn kant kreeg ik vandaag tot mijn verassing antwoord per mail:
Mijn contract is geannuleerd!
Hebben ze deze discussie gevolgd en mijn naam herkend?
Hoe dan ook: betaal niet! Houd duidelijk vol dat je het contract wilt beëindigen!

wi
door willem00_1 - Jul 1, 2014 om 16:07
6 Antwoorden / 0 Vragen

ook wij hebben hiermee te maken gehad met huurbegeleiding.nl
we waren ook aan het zoeken voor een woning voor de zoon van mijn vriendin,
en we zijn er eigenlijk zonder het te weten mee in aanraking gekomen omdat je automatisch wordt doorgelinkt naar dat soort sites, en de namen lijken ook erg op elkaar huur.nl , huur.nu huurdirect, huurmeteen huursnel etc etc, maar wij hebben met verschillende mensen lopen zoeken naar een woning dus en ook de gegevens van het zoekende stel ingevuld , hebben we i x een telefoontje gehad van ze en voor de rest allerlei aanbiedingen waar je echt helemaal niks aan hebt, maar krijgen we een mail van ze dat er betaald moet worden, maar niemand van ons heeft bewust zich hiervoor aangemeld, want je bent in de veronderstelling dat je pas geholpen wordt na betaling toch? en ik vindt het ook niet erg om te betalen maar niet voor iets waar je totaal niks aan hebt gehad.
want dit is gewoon een valstrik waar je zo intuint.
wij gaan het ook zeker niet betalen, inmiddels hebben ze al gedreigd met een deurwaarder om zo het gehele bedrag op te eisen van 498 euro. voor gebakken lucht.
moet ik dit tot een rechtszaak laten komen en ga ik dat winnen?
ik denk niet dat huurbegeleiding goed staat aangeschreven of vergis ik me.

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 16:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is wat ik erover denk
klik HIER

Ik heb geen idee hoe ver u in het proces met deze club zit. Moest u ook die akte van cessie invullen of is die inmiddels afgeschaft? Wat werd er besproken aan de telefoon?

Het beste kunt u advies inwinnen bij het juridisch loket. Neem dan wel alles wat u aan feiten heeft over de aanmelding en wat daarna is gebeurd mee.

wi
door willem00_1 - Jul 1, 2014 om 18:29
6 Antwoorden / 0 Vragen

ben nog geen proces begonnen omdat ik hier nogal een beetje lacherig tegenover stond, en het niet serieus kon nemen, ze dreigen met incasso bureau's , kreeg vandaag een brief van stop de deurwaarder.nl van ze, om verdere kosten te besparen mag ik het bedrag nu betalen zonder incasso.
moet ik dit nu echt serieus nemen.
ik ben ook met andere huurbemmiddelaars bezig geweest die heb ik vooraf betaald en daarna gewoon weer beeindigd , door aan te geven geen gebruik meer te willen maken van hun diensten,
was geen probleem, en zo hoort het ook te gaan, vooraf betalen en niet achteraf voor iets betalen waar je echt helemaal niks aan hebt gehad,

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 18:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik bedoelde niet een echt proces, maar meer in hoeverre u al met ze in zee was gegaan.

wi
door willem00_1 - Jul 1, 2014 om 19:14
6 Antwoorden / 0 Vragen

we zijn per mail benaderd door ze en heb 2 x een sommatie gehad voor betaling, we hebben verschillende mails terug gestuurd met de vermelding dat de overeenkomst niet of niet bewust is aangegaan door ons, ik moet erbij vertellen dat we met heel veel mensen aan het zoeken zijn geweest naar een woning en wie precies deze overeenkomst is aangegaan weten we ook niet, dit omdat we met verschillende huurbemiddelaars in zee zijn gegaan en de namen hiervan lijken nogal op elkaar en dat heb ik ze ook uitgelegd dat we door de bomen het bos niet meer zagen en de tel een beetje kwijt waren .waarop zij weer vertelden dat ze per mail diverse aanbiedingen hadden gedaan, aanbiedingen die ze nooit hadden kunnen betalen of heel ver uit de buurt,en woningen die we zelf ook wel hadden kunnen vinden. ,dus had ik per mail gevraagd om de overeenkomst alsnog te ontbinden omdat we er niks aan hebben gehad., maar daar wouden ze niks van weten

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 19:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zijn er van te voren dan geen afspraken gemaakt over de prijs van de woning en het gebied waarin de huurwoningen zich moeten bevinden?

wi
door willem00_1 - Jul 1, 2014 om 20:02
6 Antwoorden / 0 Vragen

nee dat ook niet eens , we zochten een 2 kamerwoning tot max 650 euro ivm woonkosten toeslag,
er is ook niet gevraagd naar het inkomen en omg, dat blijkt wel uit de aanbiedingen die we nog steeds krijgen. of heel ver en te duur of kamers die ik zelf ook wel kan vinden, maar dat zochten we niet.
maar wie gaat er nou 2 jaar wachten dat ze wat hebben gevonden voor je, want ze willen gewoon die 2 jaar lidmaatschap van je hebben. we hebben trouwens zelf al een woning gevonden voor ze zonder bemiddeling, maar dan nog willen ze het contract niet ontbinden wel vreemd toch?

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 21:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik blijf bij mijn eerdere constatering, zie mijn link. De overeenkomst is onvoldoende bepaald. Er is nergens gecheckt of de huurwensen van de toekomstige opdrachtgever (dat bent u) zijn te vervullen en daarmee is het eigenlijk een lege overeenkomst. Waarbij de opdrachtnemer (huurbegeleiding.nl) onvoldoende duidelijk maakt dat hij u (opdrachtgever) van dienst kan zijn. Dat is de manco in dit hele gebeuren. Pas als dat duidelijk is, kan er een overeenkomst van opdracht (waar dit onder valt) tussen opdrachtgever en opdrachtnemer worden afgesloten.

Ik zou wel even bij stopdedeurwaarder.nl aangeven dat u de vordering betwist.

Het is overigens niet vreemd dat ze niet willen ontbinden. U snapt zelf ook best wel waarom.

wi
door willem00_1 - Jul 2, 2014 om 08:02
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 1 jul 2014, 21:09]Ik blijf bij mijn eerdere constatering, zie mijn link. De overeenkomst is onvoldoende bepaald. Er is nergens gecheckt of de huurwensen van de toekomstige opdrachtgever (dat bent u) zijn te vervullen en daarmee is het eigenlijk een lege overeenkomst. Waarbij de opdrachtnemer (huurbegeleiding.nl) onvoldoende duidelijk maakt dat hij u (opdrachtgever) van dienst kan zijn. Dat is de manco in dit hele gebeuren. Pas als dat duidelijk is, kan er een overeenkomst van opdracht (waar dit onder valt) tussen opdrachtgever en opdrachtnemer worden afgesloten.

Ik zou wel even bij stopdedeurwaarder.nl aangeven dat u de vordering betwist.

Het is overigens niet vreemd dat ze niet willen ontbinden. U snapt zelf ook best wel waarom.

diamond
door diamond - Aug 16, 2014 om 12:44
25 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi allemaal..

Ook ik ben erin getrapt..
Ik was op zoek naar woningen,en dacht mij bij huurbegeleiding gratis te kunnen inschrijven.
Ik kreeg een mailtje(7aug), dat ze mij hebben geprobeerd 'telefonisch' te bereiken ( nooit gebeurd) en dat ze extra info nodig hebben om te zoeken naar een woonruimte.
Hierop reageerde ik, nadat ik zag, dat het mij maandelijks geld kost, dat ik er dus vanaf wil.
Hierop kreeg ik dat dat dus niet kan(13aug). Op 16 juli had ik mij aangemeld, stond er, en dat ik 14dagen de tijd gehad had om het te annuleren.
Nou, ik was druk bezig, dus lees niet altijd mijn mails op tijd.
Daarop reageerde ik dus weer, dat ik er toch echt vanaf wil!
Waarop ik weer kreeg dat ik het wel kon afkopen!!!! 350euro kon ik overmaken.(Binnen 7 kalenderdagen!!) of gebruik maken van 19,95eu per maand dienstverlening..

Ook staat er in de eerste mailtjes, dat ze een bevestiging per mail sturen waar ook de annuleringsperiode in vermeld wordt. Ook deze heb ik niet gehad.

Vanmorgen kreeg ik een factuur, na zoveel mailtjes op en neer!
Wat moet ik nu ingodsnaam doen?!

tijger1
door tijger1 - Aug 16, 2014 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Er in getrapt"?

Er staat toch duidelijk op die site dat het bijna € 20 per maand kost?

Lees alle antwoorden en ook die bij dat andere topic waar u uw vraag hebt gesteld en u weet wat u moet doen.

na
door natural - Aug 16, 2014 om 16:04
27 Antwoorden / 0 Vragen

@ Diamond:
Gewoon lekker op zoek gaan naar een huisje zonder huurbegeleiding.nl

Huurbegeleiding.nl als volgt aanpakken:
- 4x annuleren per brief, per telefoon, per mail (zie eerdere reacties).
- Niet onder de indruk raken, vasthouden aan wat jij wil en je niets laten opdringen.
- Ook jezelf niet van de kaart laten brengen door facturen, incassobureau's, uitleggen dat je geannuleerd hebt en niet met hen in zee wilt.
- Evt. deurwaarders dezelfde uitleg geven en buiten houden. :) ze kunnen je niets maken. (alleen gerechtsdeurwaarders kunnen je iets maken)
- Ga evt. naar een advocaat (er zijn er die gratis inloopspreekuur hebben).
- Als het op rechtszaak uitloopt ga jij die winnen, want ze hebben geen poot om op te staan.

Het vergt wel wat van je, maar geniet gewoon lekker van je leven en laat je niet gek maken door geldgierige mensen die onder de noemer van de wet in het grijze gebied verkeren, hebben ze bij mij ook geprobeerd en dat zijn ze niet waard.

Sterkte ermee! Groetjes

diamond
door diamond - Aug 16, 2014 om 16:06
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 16 aug 2014, 13:52]"Er in getrapt"?

Er staat toch duidelijk op die site dat het bijna € 20 per maand kost?

Lees alle antwoorden en ook die bij dat andere topic waar u uw vraag hebt gesteld en u weet wat u moet doen.

Nou, ook goed, niet goed gelezen.
Ik heb alles gelezen op dit topic, maar daar gaat het om 8 dagen bedenktijd die werden veranderd in 7 dagen.
Hier gaat het om 14 dagen bedenktijd, die dus al verstreken zijn, dus mijn vraag is, wat kan ik nu nog doen om het niet zover te laten komen? Ik wil er echt vanaf.....

diamond
door diamond - Aug 16, 2014 om 16:14
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=natural schreef op zaterdag 16 aug 2014, 16:04]@ Diamond:
Gewoon lekker op zoek gaan naar een huisje zonder huurbegeleiding.nl

Huurbegeleiding.nl als volgt aanpakken:
- 4x annuleren per brief, per telefoon, per mail (zie eerdere reacties).
- Niet onder de indruk raken, vasthouden aan wat jij wil en je niets laten opdringen.
- Ook jezelf niet van de kaart laten brengen door facturen, incassobureau's, uitleggen dat je geannuleerd hebt en niet met hen in zee wilt.
- Evt. deurwaarders dezelfde uitleg geven en buiten houden. :) ze kunnen je niets maken. (alleen gerechtsdeurwaarders kunnen je iets maken)
- Ga evt. naar een advocaat (er zijn er die gratis inloopspreekuur hebben).
- Als het op rechtszaak uitloopt ga jij die winnen, want ze hebben geen poot om op te staan.

Het vergt wel wat van je, maar geniet gewoon lekker van je leven en laat je niet gek maken door geldgierige mensen die onder de noemer van de wet in het grijze gebied verkeren, hebben ze bij mij ook geprobeerd en dat zijn ze niet waard.

Sterkte ermee! Groetjes

Hoi!

Dankjewel voor je reactie!!

Ik ben eigenlijk al in zee met ze gegaan, toch? Omdat ik het hokje aangevinkt heb..
Ik zie eigenlijk verder niet echt iets waarop ik ze kan 'pakken' ..
Heb dus meerdere malen gemailt, maar ze blijven maar zeggen dat ik het zelf heb aangevinkt en noem maar op.
Ik heb dus echt geen zin in deurwaarders etc.
Wat zou ik nu dan moeten mailen? Kan ik dreigen met advocaat etc?
Of heeft dat geen zin..
Ook staat het, nu ik de site goed bekeken heb, allemaal duidelijk vermeld. \
Heeeel dom van mij, dus..

na
door natural - Aug 17, 2014 om 16:59
27 Antwoorden / 0 Vragen

De manier waarop je in zee bent gegaan met ze, laat natuurlijk te wensen over.
Je had het niet eens door, en meerdere met jou.
Dan is de vraag natuurlijk of AL DEZE MENSEN het niet goed heb doorgelezen, of dat ZIJ het anders op de site hadden moeten zetten, zodat niemand daarover valt.
Er zijn meerdere mensen die het niet hebben gelezen, dus ligt de fout niet 'geheel' bij jou.

Als ik jou was zou ik:
- Gewoon korte annuleringsbrieven sturen.
- Als zij niet sociaal menselijk daarop reageren, nog een keer annuleren.
- En nog een keer, en nog een keer.
- Als jij geen dienst van hen afneemt, kunnen ze je ook niets maken.
- En mocht je ze zat worden, ga naar gratis inloopspreekuur van een advocaat.
- Laat je niet door hen frustreren, want daar genieten ze alleen van.
- Deurwaarders komen pas als je incassobureau's (die zij moeten betalen) ook niet betaalt, maar ze kunnen wel begrijpen als je uitlegt dat je meerdere keren hebt geannuleerd en niet geïnteresseerd bent in hun diensten. Dat het te laat is in hun ogen, is omdat ze niet te vertrouwen zijn, en geen reet om een ander geven, dat moet je je niet aantrekken. Een deurwaarder is tenslotte ook alleen maar een mens, hij mag jou niets dwingen, alleen een gerechtsdeurwaarder mag jou iets dwingen. ;) En gerechtsdeurwaarders gaan nooit komen.
- Gaat hun veel geld kosten als jij niet gaat betalen, dus ik vraag me af hoe ver ze gaan.
- Dreigen, kwade reacties helpen niet, gewoon rustig en kalm blijven.
- Maak je dus vooral GEEN zorgen oke?

Het is gewoon een principekwestie, dat geld hoeft nog niet eens zo boeiend te zijn.

De aanhouder wint!
Succes ermee!!
Komt helemaal goed!

diamond
door diamond - Aug 17, 2014 om 23:05
25 Antwoorden / 1 Vragen

Hartstikke bedankt voor je tips!
Hopelijk helpt het. Ik heb een korte brief geschreven, morgen gaat hij op de bus.. Even afwachten.
Wat ik net zag, verbaasde mij. Ik keek op mijn mail, en zag een mailtje staan bij ongewenst.
En rarara, het was een factuur! Dus, ik heb zaterdag twee facturen gekregen, met twee verschillende factuur nummers, ik heb er ook gelijk op gereageerd.
Ik heb met een juriste gesproken, maar zij zegt dat dat er niets aan toevoegt. Ik ben het zelf schuld geweest, en hun site is gewoon duidelijk. Wel vertelde ze mij dat je er nooit twee jaar vast mag zitten, wel een jaar.
Ik heb dit dus weer terug gereageerd op de factuur:

Ik kan het niet plakken hier onder, ik plak het even in een nieuw bericht!

tt
door ttjitske - Aug 17, 2014 om 23:08
20 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Diamond, gewoon het advies van Natural opvolgen. Zo ben ik er in drie mails vanaf gekomen!

diamond
door diamond - Aug 17, 2014 om 23:10
25 Antwoorden / 1 Vragen

Beste,Ten eerste hoeft u mij geen factuur te sturen, omdat ik geen gebruik wil maken van uw diensten.Ten tweede, hoeft u mij al helemaal geen twee facturen op dezelfde dag te sturen, met een ander factuurnummer.Ten derde, ben ik dan ook geen heer.En ten vierde, kan je volgens de wet helemaal geen twee jaar  aan een contract vast zitten, hoogstens een jaar.Verder, hoop ik dan ook geen mails en geen facturen meer te ontvangen, omdat ik geen interesse heb in uw diensten!

Dit was dus mijn reactie op de tweede factuur.

tt
door ttjitske - Aug 17, 2014 om 23:11
20 Antwoorden / 0 Vragen

En bij een herinneringsfactuur dezelfde mail sturen.

diamond
door diamond - Aug 17, 2014 om 23:21
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ttjitske schreef op zondag 17 aug 2014, 23:08]Beste Diamond, gewoon het advies van Natural opvolgen. Zo ben ik er in drie mails vanaf gekomen!

Hallo Tjitske,

Dankjewel, ik hoop echt dat het werkt.
Ik vind het maar een rommelige boel.. Eerst wordt ik mevrouw genoemd, en nu opeens heer..
Vreemde kwestie. Ik hoop dan ook echt dat dit zin heeft, maar toen jij het probleem had, was de bedenktijd korter, toch? Ik kan het daar helaas niet opgooien.
Ik had zonder te weten 14dagen.
Ik weet in elk geval, dat ik never nooit meer mijn gegevens etc. in vul op een site.
Ik heb er echt van geleerd!
Wat een opdringerig gebeuren zeg.. Vind het zwaar respectloos!
Wel ben ik heel blij met de serieuze en behulpzame reacties van Natural en jou!
Dankjewel!:)

tt
door ttjitske - Aug 18, 2014 om 07:06
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ik had de korte bedenktijd. Maar het rommelt verder aan alle kanten!
Hebben ze ooit contact met jou gezocht over wat je zoekt? Ik heb nooit iets van ze vernomen behalve de facturen.

mahadma
door mahadma - Aug 18, 2014 om 10:04
11543 Antwoorden / 51 Vragen

@Diamond,

.En ten vierde, kan je volgens de wet helemaal geen twee jaar aan een contract vast zitten, hoogstens een jaar.

Dit is dus niet waar, denk even aan bijvoorbeeld 2 jarige telefoon abo's ................

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 10:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of drie-jarige autolease contracten. Of 12-jarige cv ketel huurcontracten.

na
door natural - Aug 18, 2014 om 11:01
27 Antwoorden / 0 Vragen

Huurbegeleiding.nl kunnen erg sympathiek zijn, maar ze zijn wel een beetje traag van begrip.
Als je iets niet wilt en duidelijk te kennen hebt gegeven dat je iets verkeerd had begrepen, blijven ze toch doordrammen.

na
door natural - Aug 18, 2014 om 11:08
27 Antwoorden / 0 Vragen

Diamond, ik leef met je mee.
Ik volg jouw reacties.
Als ik aan jouw reacties merk dat ze vervelend en opdringerig blijven,
geef ik jou mijn mailadres en gaan we een goeie tactiek bespreken.
Want huurbegeleiding kijkt mee en dat is niet handig.... ;)
Keep the spirit!

diamond
door diamond - Aug 18, 2014 om 11:19
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ttjitske schreef op maandag 18 aug 2014, 07:06]Ja, ik had de korte bedenktijd. Maar het rommelt verder aan alle kanten!
Hebben ze ooit contact met jou gezocht over wat je zoekt? Ik heb nooit iets van ze vernomen behalve de facturen.

Ze hebben mij gemaild, dat was ook het eerste mailtje wat ik vernomen had van hun, of ik contact kon opnemen zodat ze een woonruimte konden gaan zoeken. Mij hadden ze telefonisch geprobeerd te bereiken.
Was natuurlijk niks van waar!
Dat is meteen waarop ik zei dat ik me vergist had etc.
En er dus zsm vanaf wilde.
Hierop kreeg ik dan weer dat dat niet kon en blablabla.
Daarop heb ik ongeveer nog twee keer op en neer gemaild, maar geen reactie over het ontbinden.
Wel zaterdaf (eergister) twee facturen ontvangen!! Met verschillend factuurnummer..
Heel wazig.. Heb Natuurlijk gelijk weer gemaild dat ik er niet van ben gediend etc.
Maar nu nog niets gehoord..
Hoe durven ze? In het begin heb ik het gelijk afgekapt, en toch facturen sturen..
Wat een lef zeg..
Pfff

diamond
door diamond - Aug 18, 2014 om 11:31
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=natural schreef op maandag 18 aug 2014, 11:08]Diamond, ik leef met je mee.
Ik volg jouw reacties.
Als ik aan jouw reacties merk dat ze vervelend en opdringerig blijven,
geef ik jou mijn mailadres en gaan we een goeie tactiek bespreken.
Want huurbegeleiding kijkt mee en dat is niet handig.... ;)
Keep the spirit!

Natural, je bent geweldig.
Ben heel blij dat je zo met me meedenkt en me wilt helpen, super!:)
Hopelijk krijg ik vandaag nog mail terug, dan kunnen we misschien wat gaan terug mailen.
Wat een gedoe zeg, als iemand toch geen interesse meer heeft moet je dat gewoon accepteren, vind ik.
Ik kan me niet voorstellen dat je zo'n werk leuk vind, beetje mensen opdwingen en respectloos doen..
Maaargoed, ik houd je op de hoogte!!
Thanks anyway!;)

na
door natural - Aug 18, 2014 om 11:39
27 Antwoorden / 0 Vragen

Haha precies, ik word ook liever niet rijk dan op deze wijze van benadering.

diamond
door diamond - Aug 18, 2014 om 15:46
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=natural schreef op maandag 18 aug 2014, 11:39]Haha precies, ik word ook liever niet rijk dan op deze wijze van benadering.

Is er iets op deze site waar we prive kunnen praten voor mailadres etc uit te wisselen?
Kreeg net mail..
Word er werkelijk niet goed van!!

tenormin
door tenormin - Aug 18, 2014 om 16:09
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 15:46]

Is er iets op deze site waar we prive kunnen praten voor mailadres etc uit te wisselen?
Kreeg net mail..
Word er werkelijk niet goed van!!

Kan wel, moet je in je profiel zetten (maar dan kan iedereen het zien). Misschien betere optie om jullie samen in te schrijven bij ander forum, Tros Radar, daar werken ze met PB, kun je berichten privé sturen en dan daar je email adres onderling uitwisselen. Moeten jullie wel daar een onderwerp uitkiezen wat aan spreekt, daarop allebei reageren en dan gaat het automatisch. Succes.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Verstandig advies ;-)

na
door natural - Aug 18, 2014 om 18:17
27 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn emailadres is: marinda33@outlook.com.

di
door digioma - Aug 18, 2014 om 18:26
646 Antwoorden / 29 Vragen

Natural, meen je dit echt... ben je ZO dom dat je je mailadres op een forum zet waarop de hele wereld kan meekijken? Moet een geintje zijn (bestaat dit adres wel?).... en anders Sterkte!

na
door natural - Aug 18, 2014 om 18:35
27 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet er wat voor over hebben om de mensheid te verbeteren toch? :)
En b.t.w. ik heb niets te verbergen.
En mijn outlook-account kan spam goed filteren. ;)
DUS!

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@digioma

Maar ja Natural wilde ook de gegevens in op de site van huurbegeleiding.nl zonder over de consequenties na te denken.

na
door natural - Aug 18, 2014 om 19:43
27 Antwoorden / 0 Vragen

Maak je geen zorgen.
Ik heb dit emailadres sinds vandaag.

Ik zou willen dat IEDEREEN die 'slachtoffer' is (geweest) van huurbegeleiding.nl, een nieuw emailadres aanmaakt, deze hier wegzet en dan kunnen we de koppen bij elkaar steken.

Sorry Tenormin, dat ik jouw manier passeerde. Ik ben veel te simpel voor omwegen. :)

na
door natural - Aug 18, 2014 om 20:05
27 Antwoorden / 0 Vragen

@ lyana2005
@ ttjitske
@ willem00
@ diamond

maak a.u.b. een nieuw mailadres aan en zet het hier weg.
ik zou graag contact hebben met jullie.

vriendelijke groetjes,
en een fijne avond gewenst verder!

diamond
door diamond - Aug 18, 2014 om 20:07
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=natural schreef op maandag 18 aug 2014, 20:05]@ lyana2005
@ ttjitske
@ willem00
@ diamond

maak a.u.b. een nieuw mailadres aan en zet het hier weg.
ik zou graag contact hebben met jullie.

vriendelijke groetjes,
en een fijne avond gewenst verder!

Ik ben ermee bezig,
maar alle namen zijn bezet hahaha!
dat wordt even creatief zijn

diamond
door diamond - Aug 18, 2014 om 20:11
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=natural schreef op maandag 18 aug 2014, 20:05]@ lyana2005
@ ttjitske
@ willem00
@ diamond

maak a.u.b. een nieuw mailadres aan en zet het hier weg.
ik zou graag contact hebben met jullie.

vriendelijke groetjes,
en een fijne avond gewenst verder!

DDDiamondd@outlook.com

na
door natural - Aug 18, 2014 om 20:23
27 Antwoorden / 0 Vragen

Super Diamond, ik spreek jou op dat mailadres aan met marinda33@outlook.com.
Groetjes.

na
door natural - Aug 19, 2014 om 09:39
27 Antwoorden / 0 Vragen

@ttjitske, zou je hier een nieuw mailadres op willen geven hier alvorens contact te zoeken met een mailadres dat hier is getoond (zoals gisteren)? dan weten we zeker dat jij het bent. :)

@t
door @t_u - Sep 8, 2014 om 15:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kan ik mij ook aansluiten bij jullie mbt huurbegeleing.nl t.ustuntas@live.nl

jo
door josecobi - Oct 6, 2014 om 13:27
6 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry Ik ben spaanse, Ik spreak een kleine beetje nederlans maar spreak engles better.

I lived one year in Amsterdam, and at the end of the year I signed up in this website, but I didn't notice that I was signing a contract, because I don't speak dutch. Actually, I don't remember signing anything because I was trying a lot of websites, I was too rush and stressed because I was working and I needed a house in one week.

The first invoice was sent me on 15_08_14: "Wij verzoeken u vriendelijk deze factuur, welke tevens als bijlage is toegevoegd, voor 05-09-2014 te voldoen op rekeningnummer NL39 INGB 0006 2084 82 ten name van Huurbegeleiding.nl."

Today they sent me another one.

I didn't enjoy their services because I left Netherlands on 28-08-14 due to personal issues. Moreover they didn't help me with my house seeking.

What can I do? Could anybody help me, please? I would apreciat it. Thanks

My e-mail: cobitremolo@yahoo.es

tt
door ttjitske - Oct 6, 2014 om 13:33
20 Antwoorden / 0 Vragen

Hello Josecobi,
You live abroad now? Just answer them that you don't want to use there service.
They will never come looking for you!

jo
door josecobi - Oct 6, 2014 om 13:45
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ttjitske schreef op maandag 6 okt 2014, 13:33]Hello Josecobi,
You live abroad now? Just answer them that you don't want to use there service.
They will never come looking for you!

Wow you answered very fast!! thank you!! I've tried via e-mail, but I'll send them a registered letter.

Dank u well!

tt
door ttjitske - Oct 6, 2014 om 14:02
20 Antwoorden / 0 Vragen

Since you registered on line you can also cancel on line.
Don't bother sending registered letters. This company is not serious so just forget about them!

jo
door josecobi - Oct 7, 2014 om 10:14
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ttjitske schreef op maandag 6 okt 2014, 14:02]Since you registered on line you can also cancel on line.
Don't bother sending registered letters. This company is not serious so just forget about them!

Ok, thanks a lot.

jo
door josecobi - Oct 8, 2014 om 16:44
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ttjitske schreef op maandag 6 okt 2014, 14:02]Since you registered on line you can also cancel on line.
Don't bother sending registered letters. This company is not serious so just forget about them!

It seems they aren't willing to cancell the contract...

Dear Lopez,

Thank you for your e-mail.

You have registered on our website on 31 july 2014. After your registration you have received an Opdracht tot Dienstverlening. Through the Opdracht tot Dienstverlening we have informed you about our services and the cancellation of 14 days after registration. You haven't cancelled within 14 days, so you can not stop our contract.

We congratulate you with your news house. You can use our legal services.

Sincerely,

jo
door josecobi - Oct 8, 2014 om 16:48
6 Antwoorden / 0 Vragen

This is my answer:

"I'm really sorry, but I'm unemployee and don't have money, moreover you didn't help me with my house seeking (I only heard from you when you sent me the invoices which I thought It was spam). As I told you I don't speak Dutch and I didn't notice that I was signing this contract. Also, during those 14 days I was arranging all the papers (talking to my lawyer because my employer didn't pay me the salary) and stuff to move abroad. Even If I would have known I signed this contract I wouldn't have enough time to cancell it especially because I didn't have internet access.

I hope you understand my situation and cancel this contract, I cannot pay you.

Regards,

Jose Lopez

tenormin
door tenormin - Oct 8, 2014 om 17:03
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@josecobi, hope you didn't left your address behind by them? (Ne address?) If not, forget is and don't even mail them any longer. They have to search for you, seems to me more expensive to them!!

jo
door josecobi - Oct 8, 2014 om 17:07
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 8 okt 2014, 17:03]@josecobi, hope you didn't left your address behind by them? (Ne address?) If not, forget is and don't even mail them any longer. They have to search for you, seems to me more expensive to them!!

Do you mean my current address? No! hehehe the only thing that I said is that I'm abroad. They have my old one in Netherlands. Thanks a lot for your advises.

w3
door w33bs - Oct 10, 2014 om 15:03
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hi everyone,

I am in the same situation, I did not sign any contract.
These days I received a letter on my old address (I know the guy, and he sent it to me) from Stopdedeurwaarder.nl, saying that if I don't pay the whole amount (478.80) within 2 weeks, they will send the bailiff (dutch: deurwaarder).

If you have any advices, I would really appreciate them :)

Kind regards

zoekster
door zoekster - Oct 10, 2014 om 15:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

I can tell you that stopdedeurwaarder.nl is from the same company as huurbegeleiding.nl
they only pretend to be another company. So they are running their own debt collection agency.

It's ashame you can't read dutch, and it's even more ashame that you fill in your name and adress on dutch sites if you can't read them properly. I call that stupid. Sorry. Now you have to get yourself out of this mess.

Recent is mij gebleken dat Huurakte.nl haar vermeende vorderingen uit handen geeft aan een incassobureau, genaamd Stopdedeurwaarder.nl. Op de website www.stopdedeurwaarder.nl is te lezen dat het om een landelijk opererende juridische organisatie gaat die zich bezig houdt met de invordering van schulden en andere opeisbare tegoeden. Men krijgt van deze organisatie nog eenmaal de gelegenheid om tot betaling over te gaan, waarna de vordering verhoogd zal gaan worden met incasso- of andere kosten.

Stopdedeurwaarder.nl is een handelsnaam van Internet Concepts B.V. Opvallend is dat Stopdedeurwaarder.nl op hetzelfde adres is gevestigd als Huurakte.nl, dat zij hetzelfde postadres gebruiken en dat beide bedrijven dezelfde bestuurder/aandeelhouder hebben. Ook de lay-out / het briefpapier van de brieven van beide bedrijven is vrijwel identiek, op een enkel detail en het logo na. Ik krijg daardoor regelmatig de vraag van mensen of het niet om hetzelfde bedrijf gaat.

bron

I would advise you to seek some help on this site, they will give you some legal advice for free, but if you hire one of them you'll have to pay.
May be someone is willing to take a look at your problem and spell it all out for you in English.

click HERE

w3
door w33bs - Oct 10, 2014 om 16:22
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hi zoekster,

Thank you for the quick response.
I know, I made a mistake, you are right, it is stupid to input personal details on websites you don't fully understand.
I will look for advice on the suggested website.

Have a nice day

=zoekster schreef op vrijdag 10 okt 2014, 15:36: I can tell you that stopdedeurwaarder.nl is from the same company as huurbegeleiding.nl
they only pretend to be another company. So they are running their own debt collection agency.

It's ashame you can't read dutch, and it's even more ashame that you fill in your name and adress on dutch sites if you can't read them properly. I call that stupid. Sorry. Now you have to get yourself out of this mess.

Recent is mij gebleken dat Huurakte.nl haar vermeende vorderingen uit handen geeft aan een incassobureau, genaamd Stopdedeurwaarder.nl. Op de website www.stopdedeurwaarder.nl is te lezen dat het om een landelijk opererende juridische organisatie gaat die zich bezig houdt met de invordering van schulden en andere opeisbare tegoeden. Men krijgt van deze organisatie nog eenmaal de gelegenheid om tot betaling over te gaan, waarna de vordering verhoogd zal gaan worden met incasso- of andere kosten.

Stopdedeurwaarder.nl is een handelsnaam van Internet Concepts B.V. Opvallend is dat Stopdedeurwaarder.nl op hetzelfde adres is gevestigd als Huurakte.nl, dat zij hetzelfde postadres gebruiken en dat beide bedrijven dezelfde bestuurder/aandeelhouder hebben. Ook de lay-out / het briefpapier van de brieven van beide bedrijven is vrijwel identiek, op een enkel detail en het logo na. Ik krijg daardoor regelmatig de vraag van mensen of het niet om hetzelfde bedrijf gaat.

bron

I would advise you to seek some help on this site, they will give you some legal advice for free, but if you hire one of them you'll have to pay.
May be someone is willing to take a look at your problem and spell it all out for you in English.

click HERE

vr
door vraag27 - Oct 13, 2014 om 11:51
11 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Ik vraag me af hoe het is afgelopen.
Hebben jullie het bedrag betaalt?
Of zijn jullie er van af gekomen? Zoja hoe?

w3
door w33bs - Oct 13, 2014 om 16:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hello,

It did not end. I asked a question on the website suggested by plaintiff, and now I am hoping that someone will be able to help me.

=vraag27 schreef op maandag 13 okt 2014, 11:51: Hallo, Ik vraag me af hoe het is afgelopen.
Hebben jullie het bedrag betaalt?
Of zijn jullie er van af gekomen? Zoja hoe?

vr
door vraag27 - Oct 14, 2014 om 11:43
11 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster; ik las dat jij na vier duidelijke mails van ze af bent gekomen. Mijn vraag wat heb je gemaild?

vr
door vraag27 - Oct 14, 2014 om 11:47
11 Antwoorden / 0 Vragen

sorry bedoelde @ttjitske

diamond
door diamond - Oct 14, 2014 om 11:50
25 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi allemaal,

Hier nog eens een update van mij.

Ik heb inmiddels al 2 keer betaald. Aangezien iedereen zei dat het mijn eigen schuld was en ik beter had moeten lezen, heb ik na de eerste aanmaning maar betaald. De tweede keer ook maar weer.
Er is toch niets dat je kan doen, zelfs het Juridisch Loket zei dat er niet onder uit te komen valt, maar ze kende het verhaal! Dus veel "gedupeerde".

Ik vind het ook vreselijk ergerlijk, maar wat kun je doen? Niks.

Ben alleen echt benieuwd als ik dadelijk echt een woning vind, ik denk dat je dan toch door moet betalen.. Tenminste, dat las ik bij vele.

Iedereen succes!

Groetjes Diamond

diamond
door diamond - Oct 14, 2014 om 11:53
25 Antwoorden / 1 Vragen

Oja, ik heb trouwens ontzettend veel en vaak gemaild, brieven gestuurd etc. Maar helaas hielp niets en bleven ze dreigen dat ik toch moest betalen! Vandaar dat ik het maar doe uit wanhoop...

Groetjes

tt
door ttjitske - Oct 14, 2014 om 11:58
20 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vraag27 schreef op dinsdag 14 okt 2014, 11:47]sorry bedoelde @ttjitske

Kort en krachtig: dat ik geen gebruik wenste te maken van hun diensten en dat ik niet van plan was te betalen!
Wanneer ik van hun een herinnering kreeg stuurde ik mijn annulering als herinnering terug.

w3
door w33bs - Oct 14, 2014 om 12:03
4 Antwoorden / 0 Vragen

diamond, what do you mean when you say you payed 2 times?

ttjitske did you find a way to cancel the "contract"?

=ttjitske schreef op dinsdag 14 okt 2014, 11:58:
=vraag27 schreef op dinsdag 14 okt 2014, 11:47: sorry bedoelde @ttjitske

Kort en krachtig: dat ik geen gebruik wenste te maken van hun diensten en dat ik niet van plan was te betalen!
Wanneer ik van hun een herinnering kreeg stuurde ik mijn annulering als herinnering terug.

vr
door vraag27 - Oct 14, 2014 om 12:04
11 Antwoorden / 0 Vragen

Dan probeer ik dat ook. Had hun in het begin al gemaild met dat ik geen gebruik ervan wil maken. Maar kreeg wel steeds rekeningen, uiteraard niks mee gedaan. Maar nu had ik een brief van de deurwaarder.
Ben nog steeds niet van plan om te betalen. Omdat er niks van klopt, als ik de reacties hierboven lees en dan kijk op de site van huurakte (alleen 1 cijfer van postcode is anders) maar het telefoon nummer hetzelfde.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2014 om 12:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vraag 27

Dat is gewoon een incassobureau, stelt niets voor.

vr
door vraag27 - Oct 14, 2014 om 12:35
11 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.landelijkjuridischincassobureau.nl/crediteur/contact
kijk eens onder die link.

Contact:
5300 CA Zaltbommel (zelfde als huurbegeleiding)

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2014 om 13:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat valt er onder de link te zien? Dus dat ze een incassobureau zijn.

dy
door dylanharms - Jan 14, 2015 om 11:36
6 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag Allemaal,

Ik ben ook te grazen genomen.
Jij ook?

Mail mij: Dylanharms@live.nl

Dan vechten we gezamenlijk ertegen.
Samen staan we sterker.

Gr, Dylan

mahadma
door mahadma - Jan 14, 2015 om 11:56
11543 Antwoorden / 51 Vragen

@Dylan,

lekker slim je emailadres hier te plaatsen, trek in bakken spam?

dy
door dylanharms - Jan 14, 2015 om 12:00
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 14 jan 2015, 11:56]@Dylan,

lekker slim je emailadres hier te plaatsen, trek in bakken spam?

@mahadma

Het maakt mij niet uit. Als ik niet hoef te betalen vind ik het allemaal wel goed.

st
door stophuurfraude - May 19, 2015 om 15:11
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hier nog iemand die erin is getrapt. Ik voel me onwijs dom maar ik ga het er niet bij laten zitten. Ik heb al contact gelegd met mijn advocaat die hun al een eerste brief gaat sturen. Maar ik betwijfel of ze er gehoor aan zullen geven en dit moet nu echt voor de rechter komen zodat ze niet nog meer mensen kunnen duperen.

Ik ben in ieder geval niet bereid om een cent aan hun te betalen. Het gaat er niet om of ik het kan betalen of niet. Dit mag gewoon niet gebeuren in Nederland en daar moeten we iets tegen doen.

Ik stel dus voor om krachten te bundelen en met alle gedupeerden naar de rechtbank te gaan. Ik ga zelf in ieder geval wel, alleen of met anderen. Iedereen die zich hier aan wilt voegen is welkom.

Ik heb een e-mail adres aangemaakt voor mensen die hier aan willen meedoen.

stophuurbegeleiding@hotmail.com

Groeten,

Gedupeerde nummer 982902843902