ventilator
door ventilator Jul 31, 2013 om 16:49
Computers & telefonie

Zijn gratis antivirusscanners betrouwbaar?

Hallo allemaal,

Ik wil natuurlijk graag mijn computer beveiligen tegen virussen. Kan dat ook met een gratis antivirusscanner?

33538 94 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 31, 2013 om 17:30
937 Antwoorden / 2 Vragen

ik ben een avg fanboy ;) maar eerlijk is eerlijk, elke virusscanner heeft voor en nadelen, ook betaalde!

gsm
door gsm - Jul 31, 2013 om 19:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De gratis versies zijn prima voor thuisgebruik en zijn daar ook voor bedoeld. Door bedrijven en instellingen mogen de gratis versies meestal niet gebruikt worden. Men hoopt denk ik het personeel te verleiden om de betaalde versie te nemen van wat ze thuis gratis gebruiken.
De gratis versies van Avast en AVG (de laatste met 5 valse detecties en dus iets minder goed bruikbaar) zijn onlangs als goed beoordeeld in deze test (klik), terwijl opmerkelijk genoeg Avira er wat minder vanaf kwam. Het beste pakket was Bitdefender. Bedenk echter dat dit moment opnames zijn, hoewel er wel een zekere trend in zit. MSE, tegenwoordig Windows Defender geheten, lijkt het steeds slechter te doen. Het is echter wel het gebruiksvriendelijkst.

gompy2
door gompy2 - Jul 31, 2013 om 19:25
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ventilator schreef op woensdag 31 jul 2013, 16:49]Hallo allemaal,

Ik wil natuurlijk graag mijn computer beveiligen tegen virussen. Kan dat ook met een gratis antivirusscanner?
Ja zeker kan dat.
De vorige reageerders hebben de namen al gegeven van goede AV-software.
Één van de bekendste testbureaus zet alle tests on line en op die site staat ook beschreven dat met name de makers van enkele hier genoemde gratis AV-scanners expliciet de zelfde software (engines) hebben willen laten testen die ook in hun gratis software zit.
Echter zijn in de meeste gevallen de betaalde versie's uitgebreider en hebben meer mogelijkheden, logisch ook.
Avast heeft ook veel mogelijkheden in de gratis versie, met name ook een mailscanner, maar ook je internet-verkeer en web-bezoek wordt in de gaten gehouden.
Hieronder een link naar de laatste Real-World Protection Test March to June 2013.

Klik-> Hier

In het menu bovenin kun je ook de andere soorten tests kiezen, want er wordt op vele manieren getest, pas op.
Voor de geïnteresseerden in het bureau:

Klik-> AV-comparatives

gsm
door gsm - Jul 31, 2013 om 21:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Microsoft geeft als enige in de test van AV-comparatives 0 valse alarmen. Eigenlijk is dat ook wel heel prettig, want AVG en ook Avast hebben in het verleden soms Windows onbruikbaar gemaakt, na een slordige update.

li
door lightframe - Aug 1, 2013 om 02:28
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gsm schreef op woensdag 31 jul 2013, 21:05]Microsoft geeft als enige in de test van AV-comparatives 0 valse alarmen. Eigenlijk is dat ook wel heel prettig, want AVG en ook Avast hebben in het verleden soms Windows onbruikbaar gemaakt, na een slordige update.

Microsoft lijkt mij toch niet zo'n goed advies...

holstein
door holstein - Aug 2, 2013 om 08:35
922 Antwoorden / 16 Vragen

Het woord gratis is vaak een toverwoord, maar als een betaalde scanner bv 35 euro per jaar kost, dan zal dat bedrag je toch niet beletten om hem te nemen?
Ik lees ook wel eens berichten over mensen die dan toch iets vervelends op de computer binnen hebben gekregen / gehaald, maar we hebben wel een goeie virusscanner......
Zoek in testen de beste, tenminste heb ik wel gedaan en heb na enkele jaren Kaspersky alweer voor het vierde jaar Norton en die paar tientjes lig ik niet wakker van, want heb in die jaren geen enkel probleem gehad, is me wel wat waard hoor.
Daarbij zeg ik niet dat de gratis scanners niet goed zijn, ik geef je mijn ervaring en idee er over......

di
door diversion - Aug 2, 2013 om 09:41
103 Antwoorden / 7 Vragen

Ik maak al vele jaren tot volle tevredenheid gebruik van de gratis versie van AVG. Vroeger gebruikte ik altijd Norton, maar die werd op een gegeven moment zo uitgebreid dat mijn computer er heel traag van werd. De gratis virusscanners bieden over het algemeen alleen de hoogstnoodzakelijke bescherming, maar meer heb je vaak ook niet nodig.

ja
door jacques904 - Aug 2, 2013 om 09:46
26 Antwoorden / 3 Vragen

Vele jaren gebruikte ik diverse genoemde scanners,
echter de laatste jaren gebruik ik de GRATIS:

Microsoft Security Essentials.

Nooit meer problemen en vragen, echt perfect en geen gezeur.

audb
door audb - Aug 2, 2013 om 09:55
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Sterker nog bij een test van virus scanners bleek de gratis versie van AGV beter te werken dan de betaalde versie.
Maar geen enkele virus scanner haalt een score van 100% en wat weinig mensen beseffen is dat een trojan juist het meeste gevaar oplevert.
Een trojan is een programma die goed verstopt is in bv een e-mail zoals de bekende van ING en Rabobank.
Een virus wordt direct actief en een trojan kan pas opstarten als deze wordt aangeklikt.
is een van de betere trojan scanners.
Er zijn drie versies maar zelfs de gratis scanner is heel goed.
Lees wel voor het gebruik hoe deze werkt en let op deze verwijderd ook cookies van websites waardoor er opnieuw ingelogd moet worden.

he
door hennys_1 - Aug 2, 2013 om 10:00
7 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb gewoon een x kaspersky internetsecuritie gekocht en BETAALD ( deed wel pijn )
voor geloof ik €29.50 voor 15 mnd.
werkt prima geen vertragingen, computer blijft gewoon snel werken.

ra
door ragdolletje - Aug 2, 2013 om 10:25
30 Antwoorden / 2 Vragen

Wij gebruiken al jaren Gdata, niet gratis maar wel supergoed. Nieuw is dat zij ook het Internetbankieren beveiligen.

di
door dikkie23 - Aug 2, 2013 om 10:48
9 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb 2x de Norton gebruikt, die ik kocht in de winkel.
Vorig jaar kreeg ik ineens problemen met mijn pc, de winkel heeft de pc toen nagekeken en geconstateerd dat het kwam door de virusscanner van Norton. Zij hebben toen Microsoft Security Essentials erop gezet. Paar maanden daarna kreeg mijn man ook problemen op zijn laptop, deze zouden ook door Norton veroorzaakt worden en bij hem is toen ook MSE erop gezet. Sindsdien hebben we nergens meer last van.

er
door erky - Aug 2, 2013 om 11:33
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Ventilator,

Laten we de verschillen even op een rij zetten:
Gratis AV programma's brengen altijd reclame met zich mee.
AVG zet (automatisch) onder elk mailtje dat je verstuurt "Dit bericht is gecontroleerd door AVG". Avira geeft een reclame scherm tijdens het updaten (dagelijks), Avast verleid je tot het aanschaffen van de betaalde versie vanuit de systeembalk.

Betaalde programma's hebben geen reclame.

Als het aankomt op goed het werk doen, namelijk virussen vinden en geen loos alarm slaan, dan zijn veel programma's op kleine verschillen na redelijk goed tot goed. Dit geldt voor gratis en betaald, maar er zijn andere verschillen. De betaalde versies zijn meestal uitgebreider. Zo kan een betaalde versie ook een firewall installeren, maar die zit er van Windows al standaard in. Betaalde versies kunnen vaak ook meer, zoals rootkits scannen (dit zijn verborgen virussen), online games controleren.

In Windows zit standaard ook Defender. Dat is een adware scanner van oorsprong, maar het zou mij niet verbazen als hij ook bepaalde virussen zou ontdekken.

Wat weinig verschil uitmaakt tussen gratis en betaalde versies is de belasting van jouw computer. Het maakt wel uit welk merk virusscanner je gebruikt hoe de belasting van het systeem is. Zo staan Avast en Avira bekend als niet zwaar belastend. Alle virusscanners maken een computer trager, de een meer dan de ander en dat is ook een overweging!

Je kan hier onafhankelijke test bekijken in het Duits.

Succes met de keuze. Heb je een snelle processor, dan is Performance niet de hoofdzaak, maar wel de mate van trefzekerheid.

Succes,
Erky

he
door henri_b - Aug 2, 2013 om 11:36
27 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik inmiddels al enige jaren de gratis versie van 'Comodo Internet Security Premium'.

Het is een prima werkende beveiligingssuite tegen virussen, phishing en malware. Ook is er een prima werkende firewall aan boord en zelfs een zgn. 'sandbox'.
Alles is voor de doorgewinterde gebruiker prettig te configureren en naar je eigen hand te zetten, maar alles kan voor de mensen met minder ervaring makkelijk 'op de automatische piloot' worden gezet. En dat allemaal GRATIS!
Een aanrader........

pk49
door pk49 - Aug 2, 2013 om 11:50
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik gebruik al jaren gratis AVG op al onze computers in combinatie met Tuneup die de computer bewaakt,op tijd schoonmaakt, problemen vaststelt en optreedt.Sinds AVG enTuneup heb ik geen enkele probleem meer met de computers van ons gezin,wat mij een hoop tijd scheelt.Tuneup kost wel wat,maar je kunt er jaren mee vooruit en je kunt het op meerdere computers gebruiken.

ja
door janbato - Aug 2, 2013 om 12:10
12 Antwoorden / 0 Vragen

Gratis virus scanners hebben altijd minder opties als een betaalde versie, maar ze voldoen wel.
Kiezen voor een betaalde Kapersky of van Nod32 van Eset beiden prima scanners. Prijs ongeveer 30€ per jaar.

na
door nax - Aug 2, 2013 om 12:13
17 Antwoorden / 10 Vragen

Kort geleden besmet via een email van een Facebook-vriend, waarin verzocht werd om aan te klikken voor het openen van de mail.
Al mijn contacten kregen toen eenzelfde mail etc., ondanks mijn gratis AVG virusscanner

he
door henri_b - Aug 2, 2013 om 12:32
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=janbato schreef op vrijdag 2 aug 2013, 12:10]Gratis virus scanners hebben altijd minder opties als een betaalde versie

Nou, ik kan u verzekeren dat de gratis versie van 'Comodo Internet Security Premium' net zo veel opties heeft als het door u aangeprezen programma!
En waarschijnlijk nog veel meer zelfs!
Dus wat u zegt klopt beslist niet. (ik heb overigens ervaring met allebei))

ja
door jankoll - Aug 2, 2013 om 12:58
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gsm schreef op woensdag 31 jul 2013, 21:05]Microsoft geeft als enige in de test van AV-comparatives 0 valse alarmen. Eigenlijk is dat ook wel heel prettig, want AVG en ook Avast hebben in het verleden soms Windows onbruikbaar gemaakt, na een slordige update.
Hum, ik gebruik Avast Free inmiddels 15 jaar (begonnen met internet in 1998). Echter in al die jaren nog nooit meegemaakt dat de zaak vastliep door Avast. GSM je zit er vanuit de praktijk bekeken dus naast. Wel weet ik dat AVG één of twee keer zeer kort problemen heeft gehad op dat gebied en iedereen die toevallig in de paar uur, dat die foute software werd aangeboden en deze update installeerde, problemen kreeg. Echter waren dat niet zo heel veel gebruikers want AVG had het snel door en repareerde de zaak.

Overigens is aan Avast via de instellingen erg veel te regelen, ook pop-ups en de verschijningstijd; je kunt ze zelfs helemaal uit zetten, wat ik nooit doe want het is een controle dat de zaak nog bij de tijd is.

Op een andere computer, die ik niet veel gebruik, staat Microsoft Security Essentials (MSE) om eens te zien hoe dat werkt. Wat mij daaraan opvalt is dat het bij dit systeem heel erg lang duurt voordat MSE door krijgt dat het niet bij de tijd is; vaak moet ik dat bijwerken handmatig in gang zetten. Het pictogram in de systeemlade (bij de klok dus) blijft dan groen ondanks het feit dat je niet optimaal bent beschermd. Soms wordt hetpictogram pas na ca. 30 - 40 minuten rood....

Jan

jm
door jmtvanhees - Aug 2, 2013 om 13:15
8 Antwoorden / 1 Vragen

De Consumentenbond heeft een flink aantal Virusscanners getest.
Daaronder ook gratis exemplaren welke in een aantal gevallen niet onderdoen voor de betaalde.
Voor uitgebreide info zie de site van de Consumentenbond.

he
door hennys_1 - Aug 2, 2013 om 13:31
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ventilator schreef op woensdag 31 jul 2013, 16:49]Hallo allemaal,

Ik wil natuurlijk graag mijn computer beveiligen tegen virussen. Kan dat ook met een gratis antivirusscanner?

Is ventilator inmiddels al wat wijzer geworden, er is nu een discussie ontstaan van
" DE MIJNE IS BETER DAN DE JOUWE (KOOT & BIE) "

no
door nounou - Aug 2, 2013 om 14:06
30 Antwoorden / 0 Vragen

Na een aantal jaren een aantal betaalde virusscanners zoals McAfee,Norton,Kaspersky,F-Secure,PCDoctor gebruikt te hebben. Hebben viruspreventie testen op youtube mij doen besluiten om het gratis Comodo Internet Security Premium te gaan gebruiken, dat versloeg destijds met gemak het betaalde Kaspersky! Dit programma is zeer alert ( zeker in de pro-aktive modus ) en zelfs mijn tienerzoon stoot met regelmaat zijn neus als door hem gedownloade spelcracks verwijderd worden, zodat na 3 jaar ook bij hem zelfs geen herinstallatie nodig is! Ik heb onlangs bij een bekende AVAST Free geinstalleerd, wat na Comodo het beste alternatief is, ik adviseer dan wel om ook de Online Armor ( ook gratis ) firewall te installeren in plaats van de standaard Windows firewall te blijven gebruiken voor de beste beveiliging van je systeem! Natuurlijk is de gebruiker het grootste virus wat een pc lastigvalt; dwz je moet zelf altijd nadenken bij wat je doet!

el
door elsroos - Aug 2, 2013 om 14:38
36 Antwoorden / 28 Vragen

Ik wil hier graag even op reageren. Ik heb namelijk 2 betaalde versies. 1 van Norton en 1 van Mcfee.
Ik heb ze er alletwee afgehaald omdat mijn computer dan zo vreselijk traag word.
Is dat met de gratis versies minder?

kaasbroodje
door kaasbroodje - Aug 2, 2013 om 14:42
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=elsroos schreef op vrijdag 2 aug 2013, 14:38]Ik wil hier graag even op reageren. Ik heb namelijk 2 betaalde versies. 1 van Norton en 1 van Mcfee.
Ik heb ze er alletwee afgehaald omdat mijn computer dan zo vreselijk traag word.
Is dat met de gratis versies minder?

Dat kan, maar hoeft niet. Over het algemeen ligt het aan de snelheid van je computer. Wel is het zo dat gratis versies minder modules hebben, zoals een firewall of internet beveiliging, en dat kan veel schelen in de prestaties van vooral oudere pc's

wodonar
door wodonar - Aug 2, 2013 om 15:00
5 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen heeft een (eigen) voorkeur voor een bepaalde anti-virus scanner.
Zo gebruik ik zelf de Microsoft Security Essentials, die mij prima bevalt en die laat ik dagelijks de pc scannen.
Daarnaast lopen Malwarebytes en SuperAntiSpyware mee, om extra te beveiligen.
En natuurlijk een goede firewall, in mijn geval PrivateFirewal.
Een site waar veel info is over veel PC en randzaken:
http://www.schoonepc.nl/optim/antivirussoftware.html

zw
door zwaardvis - Aug 2, 2013 om 15:02
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=elsroos schreef op vrijdag 2 aug 2013, 14:38]Ik wil hier graag even op reageren. Ik heb namelijk 2 betaalde versies. 1 van Norton en 1 van Mcfee.
Ik heb ze er alletwee afgehaald omdat mijn computer dan zo vreselijk traag word.
Is dat met de gratis versies minder?
2 antivirus pakketten tegelijkertijd is sowieso een slecht idee. Die werken elkaar tegen en kunnen een pc zelfs helemaal platleggen. (avast en avg samen bijvoorbeeld)

Voor oude pc's adviseer ik: Avast, aangepaste installatie en dan alleen de module bestandsschild en Nederlandse taal. De rest is m.i. luxe. Zo nu zullen de deskundigen wel gaan fulmineren, maar dat is echt voldoende en op tientallen pc's (hier en familie en bekenden) nog nooit virussen gehad.

edrick3
door edrick3 - Aug 2, 2013 om 15:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=elsroos schreef op vrijdag 2 aug 2013, 14:38]Ik wil hier graag even op reageren. Ik heb namelijk 2 betaalde versies. 1 van Norton en 1 van Mcfee.
Ik heb ze er alletwee afgehaald omdat mijn computer dan zo vreselijk traag word.
Is dat met de gratis versies minder?

OT
Twee virusscanners is sowieso onzin. Je moet er nooit twee tegelijk laten draaien. Geeft alleen maar problemen.
Je schrijft dat je ze verwijderd hebt.
Mag toch aannemen dat je er dan iets anders voor in de plaats gezet hebt?
Géén virusscanner is vragen om problemen.

Met vr.gr.

no
door nounou - Aug 2, 2013 om 15:16
30 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 2 aug 2013, 14:42][quote=elsroos schreef op vrijdag 2 aug 2013, 14:38]Ik wil hier graag even op reageren. Ik heb namelijk 2 betaalde versies. 1 van Norton en 1 van Mcfee.
Ik heb ze er alletwee afgehaald omdat mijn computer dan zo vreselijk traag word.
Is dat met de gratis versies minder?

Dat kan, maar hoeft niet. Over het algemeen ligt het aan de snelheid van je computer. Wel is het zo dat gratis versies minder modules hebben, zoals een firewall of internet beveiliging, en dat kan veel schelen in de prestaties van vooral oudere pc's

Nu is het een feit dat McAfee zeker als hij aan het updaten is, zelfs een splinternieuwe pc zo langzaam maakt dat er zelfs witte schermen tevoorschijn komen! McAfee wil dit maar niet verbeteren, wat Norton in de laatste versies wel gedaan heeft! Maar ook Kaspersky en F-Secure lopen niet bepaald licht en zijn voor oudere systemen niet de keus. Ik moet zeggen dat Comodo en AVAST reuze meevallen, alleen cloud virusscanners als Panda draaien lichter.

th
door theflyingdoctor - Aug 2, 2013 om 15:33
18 Antwoorden / 1 Vragen

Wat mij verbaasd is dat alleen de vraag gesteld word over een virusscanner.
Wat weten we over een Firewall en een Antispywareprogramma en wat over Anti pishing software?

Iedereen weet dat de meeste trojans via spyware binnenkomen en iets heel anders zijn dan een virus en zonder een firewall en een goed spyware programma komt alles binnen zonder dat je er erg in hebt.

Zonder een goede Firewall ben je voor iedereen een open boek die weet hoe het werkt.
Als je de pc bladen goed leest is het al jaren bekend dat Norton onder aan de kwaliteitslijst van alle security programma's staat, en ook nog onder de duurste programma's valt.

Ik heb het anders gedaan, ik ben een vrijwilliger die voor ruim 60 mensen een pc gemaakt heb en samengesteld en al die pc's hebben een betaalde G Data er op zitten.
Ik neem een versie van €. 37,50 per jaar en kan ik daar 3 Pc's totaal van beveiligen dus voor €.12,50 per jaar laat ik 3 mensen een licensie kopen en hebben ze voor een heel jaar de complete security versie waar alle beveiligingen inzitten.
Thuis heb ik 2 Pc's en een laptop en een smartphone van mijn vrouw, en voor die €.37,50 per jaar zijn alle 4 aparaten totaal beveiligd tegen alles wat mij aan zou willen vallen.
Die 60 mensen en mijn gezin zijn al vele jaren dik tevreden met deze beveiligingen.

he
door henri_b - Aug 2, 2013 om 15:44
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=elsroos schreef op vrijdag 2 aug 2013, 14:38]Ik wil hier graag even op reageren. Ik heb namelijk 2 betaalde versies. 1 van Norton en 1 van Mcfee.
Ik heb ze er allet wee afgehaald omdat mijn computer dan zo vreselijk traag word.
Is dat met de gratis versies minder?

2 Virusscanners op één PC is echt af te raden!
Dan vertraag je de boel inderdaad: je moet echt kiezen tussen één van de twee.
Da's ook nog voordeliger.......

ja
door jangmcoolen - Aug 2, 2013 om 15:45
77 Antwoorden / 12 Vragen

Omdat heel Nederland gratis virusscanners heeft, deed ik graag mee (AVG, Norton) maar na verloop van tijd begon men met "U hebt nog 20 dagen de tijd om u in te schrijven voor vervolg; kosten 36 euro).
Dat deed ik niet en dat heb ik geweten.
Men begon mij te klieren door alles ernstig te vertragen, zo ernstig dat ik er alles afgegooid heb.
Geen problemen meer.
Dat is trouwens iets wat me benauwd en geweldig irriteert, als je gebruik maakt van gedownloade zaken haal je ook een derde figuur in JOUW computer binnen; dat geldt al voor updates van je software pakket (die updates doe ik al meer dan een jaar niet meer)
Alles werkt perfect.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Aug 2, 2013 om 15:46
937 Antwoorden / 2 Vragen

Ja maar dat was de vraag van TS niet ;)

Veel routers hebben een redelijke firewall, en je ISP vaak ook. Dus "zomaar" binnen komen doe je nergens want windows firewall is er ook nog. Je moet aardig wat moeite doen om alsnog binnen te komen bij een consument, meestal gebeurt dan dan ook via een virus! Want spyware, adware of virussen loop je niet spontaan op. Er wordt altijd misbruik gemaakt van bijvoorbeeld een exploit in advertenties, software welke bij "gratis" downloads wordt geïnstalleerd of mensen die op rare linkjes drukken. Valt dus allemaal wel mee ;)

kaasbroodje
door kaasbroodje - Aug 2, 2013 om 15:47
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=jangmcoolen schreef op vrijdag 2 aug 2013, 15:45]Omdat heel Nederland gratis virusscanners heeft, deed ik graag mee (AVG, Norton) maar na verloop van tijd begon men met "U hebt nog 20 dagen de tijd om u in te schrijven voor vervolg; kosten 36 euro).
Dat deed ik niet en dat heb ik geweten.
Men begon mij te klieren door alles ernstig te vertragen, zo ernstig dat ik er alles afgegooid heb.
Geen problemen meer.
Dat is trouwens iets wat me benauwd en geweldig irriteert, als je gebruik maakt van gedownloade zaken haal je ook een derde figuur in JOUW computer binnen; dat geldt al voor updates van je software pakket (die updates doe ik al meer dan een jaar niet meer)
Alles werkt perfect.

Daar kom je vanzelf op terug ;) ket kan niet eeuwig goed gaan en die updates heb je echt nodig.

wa
door wallenburg - Aug 2, 2013 om 15:53
6 Antwoorden / 1 Vragen

Voorop staat dat GEEN virusscanner uit den boze is.
Een goede 2e is een gratis programma. Als nadeel in testen zie ik vaak dat er geen FireWall in zit of dat de virusdefinitie niet snel word bijgehouden. Ook lees ik vaak dat er wel een waarschuwing komt maar dat het virus niet verwijderd word.
DAAROM gebruik ik een betaalde versie.
Gebruik al jaren McAfee voor een lage prijs slechts E 17,95 (1-jaar bescherming) via de ING spaarpunten (+1795 punten).
Helaas dus alleen voor ING klanten jammer dat andere banken niet zo'n aanbieding hebben dit is voor hen ook een voordeel (minder virussen , minder problemen met internet bankieren

ch
door chrisantonis - Aug 2, 2013 om 16:55
63 Antwoorden / 4 Vragen

Al jaren dezelfde discussie!
Als de gratis programma's zo goed waren had niemand gekochte!!
Aan de verkoopcijfers te zien, waren er heel veel mensen die een gratis programma hadden lopen,
maar door problemen toch maar een programma kochten!
Mijn kennies kwam een paar weken geleden noch met zijn dochters laptop aan, politievirus!!
Als je kinderen hebt die wel eens wat downloaden, films, muziek, of op onbetrouwbare websites surfen, of vieze plaatjes kijken, nou pak dan maar echt een goed betaald programma!!
Ik wil geen reclame maken, ik zit meer dan gemiddeld op de computer te werken, staat 24/7 aan, werk meer als 12 uur per dag, mijn computer is absoluut niet voelbaar trager, ik gebruik sinds enkele jaren al met grote tevredenheid Norton 360. Ik voel mij wel veilig!!!!

no
door nounou - Aug 2, 2013 om 17:42
30 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=chrisantonis schreef op vrijdag 2 aug 2013, 16:55]Al jaren dezelfde discussie!
Als de gratis programma's zo goed waren had niemand gekochte!!
Aan de verkoopcijfers te zien, waren er heel veel mensen die een gratis programma hadden lopen,
maar door problemen toch maar een programma kochten!
Mijn kennies kwam een paar weken geleden noch met zijn dochters laptop aan, politievirus!!
Als je kinderen hebt die wel eens wat downloaden, films, muziek, of op onbetrouwbare websites surfen, of vieze plaatjes kijken, nou pak dan maar echt een goed betaald programma!!
Ik wil geen reclame maken, ik zit meer dan gemiddeld op de computer te werken, staat 24/7 aan, werk meer als 12 uur per dag, mijn computer is absoluut niet voelbaar trager, ik gebruik sinds enkele jaren al met grote tevredenheid Norton 360. Ik voel mij wel veilig!!!!

Er is geen enkele virusscanner die het politievirus tegenhoudt op dit moment; buiten een specifieke removal tool is systeemherstel doorvoeren voor Windows 8 DE enigste oplossing! Ik persoonlijk surf over allerhande sites en heb met mijn gratis Comodo nog nooit problemen gehad, als dat wel was dan was dat mijn eigen schuld!

ja
door jangmcoolen - Aug 2, 2013 om 18:04
77 Antwoorden / 12 Vragen

@Chris Antonis. Nu is mijn vraag of dat Norton van u gratis is; dat was namelijk de belangrijkste vraag. Alvast mijn dank

kaasbroodje
door kaasbroodje - Aug 2, 2013 om 18:43
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=nounou schreef op vrijdag 2 aug 2013, 17:42][quote=chrisantonis schreef op vrijdag 2 aug 2013, 16:55]Al jaren dezelfde discussie!
Als de gratis programma's zo goed waren had niemand gekochte!!
Aan de verkoopcijfers te zien, waren er heel veel mensen die een gratis programma hadden lopen,
maar door problemen toch maar een programma kochten!
Mijn kennies kwam een paar weken geleden noch met zijn dochters laptop aan, politievirus!!
Als je kinderen hebt die wel eens wat downloaden, films, muziek, of op onbetrouwbare websites surfen, of vieze plaatjes kijken, nou pak dan maar echt een goed betaald programma!!
Ik wil geen reclame maken, ik zit meer dan gemiddeld op de computer te werken, staat 24/7 aan, werk meer als 12 uur per dag, mijn computer is absoluut niet voelbaar trager, ik gebruik sinds enkele jaren al met grote tevredenheid Norton 360. Ik voel mij wel veilig!!!!

Er is geen enkele virusscanner die het politievirus tegenhoudt op dit moment; buiten een specifieke removal tool is systeemherstel doorvoeren voor Windows 8 DE enigste oplossing! Ik persoonlijk surf over allerhande sites en heb met mijn gratis Comodo nog nooit problemen gehad, als dat wel was dan was dat mijn eigen schuld!

ik draai een add-blocker, dat k** virus komt er hier niet in, omdat de advertentie code volledig wordt geschrapt! echt een aanrader, een addblocker, FF of GC en weg zijn dat soort bedreigingen ;) Overigens werkt de gratis tool van hitmanPRO erg goed ( kickstart ) dan kun je het virus gratis verwijderen, tenzij je al eens eerder hitmanpro hebt gebruikt!

zoekster
door zoekster - Aug 2, 2013 om 18:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jangmcoolen schreef op vrijdag 2 aug 2013, 18:04]@Chris Antonis. Nu is mijn vraag of dat Norton van u gratis is; dat was namelijk de belangrijkste vraag. Alvast mijn dank
Norton is niet gratis. Overigens ken ik al verschillende mensen waarbij Norton de pc enorm vertraagd of zelfs lamlegt. Een vriend van mij heeft Norton er na veel ergernis afgegooid en Avast geïnstalleerd.

Zelf heb ik Avast, op zich prima, maar probeert je wel continu de betaalde versie op te dringen. Je moet altijd goed uitkijken of ze met een update (gratis) komen of met een upgrade (overstappen op betaalde versie).

ja
door jangmcoolen - Aug 2, 2013 om 19:13
77 Antwoorden / 12 Vragen

Zie je wel, daar heb je derde die naar verloop van tijd moet betalen ( @zoekster met AVAST ).
Dat is niet erg en eigenlijk ook nog begrijpelijk, maar ze moeten niet dwepen met gratis en naar verloop van tijd DRAMMEN om te kopen en ik ben blij dat @zoekster mij gelijk geeft dat Norton zo hondsbrutaal was dat ze mijn en haar computer sterk gingen vertragen.
Zou willen dat ik die kerels met zulke handelswijzen tussen de vingers kreeg.

gompy2
door gompy2 - Aug 2, 2013 om 19:19
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@ventilator,

Er is hier en daar wat twijfel of de enigines van veel gratis AV-software net zo goed is als een betaalde.
Ruim vijf jaar geleden zijn daar ook al vragen over geweest op forum van het test-laboratorium van av-comparatives.org.
Op de vraag of de gratis software van Avira, AVG, Avast of Bitdefender misschien apart getest kon worden, kwam het antwoord dat het niet nodig was, ze waren gelijk aan de betaalde versie, alleen de betaalde heeft meer te bieden/heeft meer mogelijkheden, maar in het tegenhouden op eigenlijke virussen zijn ze gelijk.
Hier te lezen, en doe er je voordeel mee.

Klik hier-> Gratis AV-Software

Adviezen dat men een bepaalde av-scanner moet gebruiken omdat de "adviseur" nog nooit last heeft gehad van een virus kun je maar beter helemaal overslaan, het bewijs dat het een goede scanner om die reden slaat natuurlijk helemaal nergens op...

En voor de rest, weer veel onzin en nergens op gebaseerde meningen/oordelen na een vraag van de week..

ch
door chrisantonis - Aug 2, 2013 om 23:15
63 Antwoorden / 4 Vragen

Er is geen enkele virusscanner die het politievirus tegenhoudt op dit moment; buiten een specifieke removal tool is systeemherstel doorvoeren voor Windows 8 DE enigste oplossing! Ik persoonlijk surf over allerhande sites en heb met mijn gratis Comodo nog nooit problemen gehad, als dat wel was dan was dat mijn eigen schuld!

ik draai een add-blocker, dat k** virus komt er hier niet in, omdat de advertentie code volledig wordt geschrapt! echt een aanrader, een addblocker, FF of GC en weg zijn dat soort bedreigingen ;) Overigens werkt de gratis tool van hitmanPRO erg goed ( kickstart ) dan kun je het virus gratis verwijderen, tenzij je al eens eerder hitmanpro hebt gebruikt!

ch
door chrisantonis - Aug 2, 2013 om 23:20
63 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 2 aug 2013, 18:43][quote=nounou schreef op vrijdag 2 aug 2013, 17:42][quote=chrisantonis schreef op vrijdag 2 aug 2013, 16:55]Al jaren dezelfde discussie!
Als de gratis programma's zo goed waren had niemand gekochte!!
Aan de verkoopcijfers te zien, waren er heel veel mensen die een gratis programma hadden lopen,
maar door problemen toch maar een programma kochten!
Mijn kennies kwam een paar weken geleden noch met zijn dochters laptop aan, politievirus!!
Als je kinderen hebt die wel eens wat downloaden, films, muziek, of op onbetrouwbare websites surfen, of vieze plaatjes kijken, nou pak dan maar echt een goed betaald programma!!
Ik wil geen reclame maken, ik zit meer dan gemiddeld op de computer te werken, staat 24/7 aan, werk meer als 12 uur per dag, mijn computer is absoluut niet voelbaar trager, ik gebruik sinds enkele jaren al met grote tevredenheid Norton 360. Ik voel mij wel veilig!!!!

Ik heb nog nooit een addblocker of wat voor tooltjes en vreemde programmas gebruikt, simpel omdat die conflicten veroorzaken met het vaste antivirusprogramma.
Het politievirus wilde mijn computer ook besmetten maar Norton heeft het mooi tegengehouden, dus ik heb niets anders nodig. Als ik Norton niet vertrouwde ging ik ook vanalles downloaden wat niet nodig is, als je dat wel hebt is het logisch dat de computer niet goed "draait" want je belast hem alleen maar extra.
Er is geen enkele virusscanner die het politievirus tegenhoudt op dit moment; buiten een specifieke removal tool is systeemherstel doorvoeren voor Windows 8 DE enigste oplossing! Ik persoonlijk surf over allerhande sites en heb met mijn gratis Comodo nog nooit problemen gehad, als dat wel was dan was dat mijn eigen schuld!

ik draai een add-blocker, dat k** virus komt er hier niet in, omdat de advertentie code volledig wordt geschrapt! echt een aanrader, een addblocker, FF of GC en weg zijn dat soort bedreigingen ;) Overigens werkt de gratis tool van hitmanPRO erg goed ( kickstart ) dan kun je het virus gratis verwijderen, tenzij je al eens eerder hitmanpro hebt gebruikt!

ch
door chrisantonis - Aug 2, 2013 om 23:31
63 Antwoorden / 4 Vragen

Er is hier van alles door elkaar gaan lopen, het ging om dit

Er is geen enkele virusscanner die het politievirus tegenhoudt op dit moment;

Dus werkt mijn betaalde!!! Norton 360 harstikke goed, die heeft meteen gemeld dat ze dit tegengehouden en verwijderd heeft.
Omdat deze goed werkt en ik heel veel betalingen online heb lopen (al 6 jaar) en ik zuinig ben
op mijn spullen geef ik dus ook graag wat geld uit vvor veiligheid, helaas zijn het de mensen die de handen op de knip houden die mijn computer in gevaar brengen door allerlei domme mailtjes te sturen, die ik nu op een aparte computer open, waar de beveliging overigens ook alles tegenhoud met dezelfde "gratis" Norton, (voor 3 pc's)
Mensen met problemen met hun computer zijn nu meestal die mensen die het ene na het andere programma over hun computer laten lopen om zogenaamde bedreigingen te verwijderen.
Ga je gang en leer zou ik zeggen! Je sluit toch ook een goede verzekering voor je auto af, en die kost ook geld!

no
door nounou - Aug 3, 2013 om 10:43
30 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=chrisantonis schreef op vrijdag 2 aug 2013, 23:31]Er is hier van alles door elkaar gaan lopen, het ging om dit

Er is geen enkele virusscanner die het politievirus tegenhoudt op dit moment;

Dus werkt mijn betaalde!!! Norton 360 harstikke goed, die heeft meteen gemeld dat ze dit tegengehouden en verwijderd heeft.
Omdat deze goed werkt en ik heel veel betalingen online heb lopen (al 6 jaar) en ik zuinig ben
op mijn spullen geef ik dus ook graag wat geld uit vvor veiligheid, helaas zijn het de mensen die de handen op de knip houden die mijn computer in gevaar brengen door allerlei domme mailtjes te sturen, die ik nu op een aparte computer open, waar de beveliging overigens ook alles tegenhoud met dezelfde "gratis" Norton, (voor 3 pc's)
Mensen met problemen met hun computer zijn nu meestal die mensen die het ene na het andere programma over hun computer laten lopen om zogenaamde bedreigingen te verwijderen.
Ga je gang en leer zou ik zeggen! Je sluit toch ook een goede verzekering voor je auto af, en die kost ook geld!

Ik had onlangs iemand wiens geldige en up to date Norton 360 het politievirus niet tegengehouden had! Dus het is vaak een kwestie van gewoon geluk hebben, wel helpt het om na te denken voordat je een melding wegklikt cq. toestemming tot openen geeft.

lm
door lmme - Aug 3, 2013 om 11:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb lang McAfee gebruikt maar kreeg soms toch nog virussen binnen sinds een jaar of twee heb ik de virus scanner van Microsoft en heb geen enkel probleem meer haalt er alles uit kan soms wel een paar uur duren maar vind dan niets meer op mijn pc ben er dik tevreden over plus is ook gratis nog en regelmatig updates krijg je binnen beveel altijd mijn vrienden ook aan om deze te nemen

dirck
door dirck - Aug 3, 2013 om 13:06
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=chrisantonis schreef op vrijdag 2 aug 2013, 23:20]Ik heb nog nooit een addblocker of wat voor tooltjes en vreemde programmas gebruikt, simpel omdat die conflicten veroorzaken met het vaste antivirusprogramma.
Het politievirus wilde mijn computer ook besmetten maar Norton heeft het mooi tegengehouden, dus ik heb niets anders nodig. Als ik Norton niet vertrouwde ging ik ook vanalles downloaden wat niet nodig is, als je dat wel hebt is het logisch dat de computer niet goed "draait" want je belast hem alleen maar extra.
Een AddBlocker zorgt er juist voor dat je computer niet meer belast wordt, door het simpelweg blokkeren van advertenties en zogenaamde flash-reclame. Door dat blokkeren wordt je CPU niet meer zo zwaar belast en laden de websites veel sneller. Bij sommige websites heb ik ABP zo ingesteld dat hij dan even uitgeschakeld wordt, dit omdat die websites draaiende gehouden worden door advertentie inkomsten.

Zelf heb ik op al mijn computers Avast lopen (al jaaaren) dit naar alle tevredenheid.
En losse Firewalls installeren, ach, dat is nog iets uit de tijd dat men nog Windows 98 of de eerste editie van Windows XP gebruikte. Sinds XP sp2 heb je in principe geen andere Firewall meer nodig.
Verder heb ik nog SpywareBlaster op al mijn computers geïnstalleerd staan, dit is een programma die "verboden" websites in de geblokkeerde cookies lijst van je webbrowser plaatst. SpywareBlaster loopt daarom ook niet op de achtergrond van je computer en belast daarom ook niet je computer.

Voor de mensen die zeggen dat je ook nog een spywareprogramma moet installeren, elke virusscanner heeft tegenwoordig al een spyware, malware, anti-root, spam, phishing filter en scanner ingebouwd. Zo ook de gratis virusscanners.
Het is natuurlijk wel handig om bijvoorbeeld Malwarebytes en HitmanPro op je computer te hebben staan (mocht je toch eens besmet raken)

Groet, Dirck

mebo
door mebo - Aug 3, 2013 om 13:31
153 Antwoorden / 40 Vragen

Ik gebruik al jaren, op advies van @edrick3, Avast free en MBAM en heb, voor zover mij bekend, geen problemen.
Hiet wordt enkele malen gerept over het "politievirus" en ik vraag mij nu af wat ik mij hierbij moet voorstellen.

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2013 om 13:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mebo,

OT
info politievirus: klik hier.
En lees wat virusalert er over schrijft: klik hier.

Met vr.gr.

dirck
door dirck - Aug 3, 2013 om 14:16
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 3 aug 2013, 13:46]info politievirus: klik hier.
Met vr.gr.
@edrick, je zegt het wel steeds tegen jezelf (preview), maar waarom doe je het dan niet?

Prettig weekend

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2013 om 14:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dirck,

Oeps! Luiheid. ;-) Foute link!
Zal trachten m'n leven te beteren.

Hier nogmaals de bedoelde link: klik

Groetjes.

gompy2
door gompy2 - Aug 3, 2013 om 14:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dirck schreef op zaterdag 3 aug 2013, 13:06]
En losse Firewalls installeren, ach, dat is nog iets uit de tijd dat men nog Windows 98 of de eerste editie van Windows XP gebruikte. Sinds XP sp2 heb je in principe geen andere Firewall meer nodig.

Ik denk dat je het advies om een losse goede Firewall te gebruiken niet helemaal begrijpt Dirck.
Het gaat er om dat je de controle/overzicht behoudt wat er allemaal UIT wil gaan.
Als bijvoorbeeld, jouw emailprogramma om de haverklap de deur uit wil gaan zonder opdracht, weet je dat er iets niet normaal is want de meesten hebben niet eens in de gaten als hun mailprogramma naar internet gaat, en zo zijn er legio voorbeelden.

In mijn geval, mijn Firewall vroeg ineens toestemming om het programma Wincmd.exe naar internet te laten gaan.
Ik kende het hele programma niet, had nog nooit een popup gekregen van de Firewall over programma, en wist ook niet waar het bij hoorde en heb het laten stoppen.
Ben op onderzoek uit gegaan en het bleek om deze engerd te gaan:
Klik hier-> Wincmd.exe

De virusscanner die ik toen gebruikte, Avira, had deze trojan-dowloader niet gedetecteerd en daar baalde ik dus stevig van.
Mbam opgestart, die heeft het geïdentificeerd en verwijderd, en ik heb een andere AV-Scanner genomen, maar het is nooit te zeggen dat de scanner die ik nu gebruik het "heerschap" wel herkend zou hebben.
Daarom is het advies om geen goede Firewall te nemen die al het uitgaande verkeer in de gaten houdt niet alleen dom maar ook nog gevaarlijk Dirck.

ja
door jangmcoolen - Aug 3, 2013 om 15:18
77 Antwoorden / 12 Vragen

@DIRCK
Geweldig Dirck. Leer mij a.u.b dat geintje is met dat miertje; kan ik mooi naar mijn dochter sturen
Geweldig Dirck ALVAST MIJN ZEER HARTELIJKE DANK (laat mij die blitz eens maken bij mijn dochter; doen he)

dirck
door dirck - Aug 3, 2013 om 15:32
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 3 aug 2013, 14:54]Ik denk dat je het advies om een losse goede Firewall te gebruiken niet helemaal begrijpt Dirck.
Het gaat er om dat je de controle/overzicht behoudt wat er allemaal UIT wil gaan.
Daarom is het advies om geen goede Firewall te nemen die al het uitgaande verkeer in de gaten houdt niet alleen dom maar ook nog gevaarlijk Dirck.
Ik gaf geen advies over het wel of niet installeren van een eventuele losse Firewall (mocht je dit soms denken), ik zei alleen dat je in principe geen losse Firewall meer nodig hebt.
De Windows Firewall voldoet tegenwoordig goed genoeg voor de meeste consumenten. Waarschijnlijk had die ook die WINCMD.EXE wel geblokkeerd.
Daarnaast zit er in elk modem/router ook een goede firewall.
Daarnaast weet ik ook dat de meeste mensen (computerleken) niet zitten te springen om steeds weer te moeten kijken waar die pop-up van die firewall nu weer over gaat en op te moeten zoeken welk programma nou weer het internet op wil. Dit kun je allemaal instellen, ik weet het, maar de meeste mensen hebben hier gewoon geen verstand van en zijn met de standaard Windows Firewall toch wel goed beschermd. (is mijn mening)

Groet, Dirck

gompy2
door gompy2 - Aug 3, 2013 om 16:15
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Dirck,
Lees je eerst eens in

De huidige Windowsfirewall houdt ook, net zoals de voorgaande firewalls hoofdzakelijk het inkomend verkeer in de gaten, niet het uitgaande
Dat kan die wel, maar het vergt nogal wat zoekwerk en de meesten weten het niet eens, en laten het ook zo, maar daarom geeft ie nog geen voldoende bescherming voor uitgaand verkeer, en al helemaal niet voor Wincmd.exe, je weet dus niet waarover je het hebt mijn beste.

Ik zal het iemand anders laten zeggen, misschien dat het beter doordringt.
Dan nemen we Menno Schoone, bij de meesten van ons wel bekend denk ik, misschien dat het hem wel lukt.
Menno schrijft:

Windows Firewall
Standaard is de Windows Firewall (bereikbaar via het configuratiescherm) geïnstalleerd, deze houdt het inkomende verkeer van de netwerkverbinding in de gaten. De instellingen van de firewall kunnen zo nodig naar wens worden afgesteld: via de link Instellingen wijzigen, tabblad Uitzonderingen kan bijvoorbeeld per programma worden vastgelegd of deze toestemming krijgt de firewall te passeren. De meer geavanceerde instellingen van de Windows Firewall zitten overigens wat verder weg gestopt: ze zijn te bereiken via onderdeel Systeembeheer van het configuratiescherm, Windows Firewall met geavanceerde beveiliging. Omdat de Windows Firewall standaard het meeste uitgaande verkeer gewoon doorlaat en daarnaast ook nogal lastig is af te stellen, is het de overweging waard een alternatieve firewall te installeren. De Windows firewall zou daarna handmatig kunnen worden uitgeschakeld (door bij de eigenschappen van de service Windows Firewall het opstarttype te wijzigen in Uitgeschakeld), het advies is echter deze aan te laten staan.

Bron, hier-> Menno Schoone-1

Maar Menno Schoone schrijft nog veel meer interessant Dirck, zal het je laten lezen.
Menno Schrijft:

Beveilig de PC met een gratis firewall
Firewall-software wordt gebruikt om het (internet)verkeer tussen de computer en het netwerk/internet in de gaten te houden en waar nodig onbekend verkeer te blokkeren. Daarnaast zorgt de firewall ervoor dat de computer onzichtbaar is in het netwerk of op internet, zodat wordt voorkomen dat onbevoegden toegang tot persoonlijke gegevens krijgen. Elk programma dat het internet op wil, krijgt te maken met de firewall en moet daarvoor eerst specifiek toestemming verkrijgen. De firewall maakt de internetverbinding een stuk veiliger. Een goede firewall is zelfs belangrijker dan een virusscanner, mits gebruik wordt gemaakt van systeemback-ups.

Maar wat is nu een goede firewall? Van een goede firewall mag u verwachten dat deze naast het inkomende verkeer óók het uitgaande verkeer controleert. Zo kan worden bepaald welke programma's online mogen en welke liever de internettoegang worden ontzegd. Een met een trojan of virus besmette PC zal proberen informatie (zoals gevonden wachtwoorden) het internet op te sturen, hij moet dus voorbij de firewall zien te komen. Een betrouwbare firewall blokkeert alle toegang totdat de programma’s specifiek toestemming tot het internet hebben gekregen.
De meerwaarde van een softwarematige firewall

Hoewel Windows standaard al van een firewall is voorzien, is het toch verstandig de beveiliging met een meer geavanceerde firewall uit te breiden. De firewall van Windows heeft namelijk slechts beperkte mogelijkheden, zo wordt standaard alleen het inkomende verkeer gecontroleerd. De firewall van Windows Vista/7 zou weliswaar ook het uitgaande verkeer kunnen blokkeren, maar verleent volgens de standaard instellingen nagenoeg alle programma's blindelings toegang tot het internet. Ook niet echt veilig dus! Binnen Windows Vista is het overigens wel mogelijk programma's handmatig de toegang tot internet te ontzeggen (via het onderdeel Systeembeheer van het configuratiescherm, optie Windows Firewall met geavanceerde beveiliging), maar echt praktisch is deze methode niet... Het zou beter zijn als het uitgaande verkeer standaard wordt tegengehouden tenzij er door de gebruiker expliciet toestemming voor is gegeven.

LET OP: Firewalls kunnen met elkaar in conflict raken en zodoende vervelende problemen veroorzaken. Zorg er dus voor dat er nooit meer dan één firewall is geïnstalleerd (de firewall van Windows niet meegerekend)!

Bron, hier-> Menno Schoone-2

Mijn advies aan jou is, stop met adviezen geven als je over een onderwerp geen verstand van hebt of niet weet waarover je schrijft Dirck, het behoedt veel mensen voor gevaarlijke situatie's!

Groet retour, Gompy2

mebo
door mebo - Aug 3, 2013 om 16:42
153 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 3 aug 2013, 14:28]@dirck,

Oeps! Luiheid. ;-) Foute link!
Zal trachten m'n leven te beteren.

Hier nogmaals de bedoelde link: klik

Groetjes.

Bedankt voor de moeite, had het achteraf gezien natuurlijk ook gewoon zelf kunnen opzoeken.
Ook een beetje lui van mij misschien.

Vr.gr. mebo

zoekster
door zoekster - Aug 3, 2013 om 16:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat is een goede firewall in combinatie met Avast Free?

gompy2
door gompy2 - Aug 3, 2013 om 17:25
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Voor degene die geïnteresseerd zijn in een goede Firewall.

Net zoals je test-labs hebt voor virusscanners, heb je die ook voor Firewalls.
Sinds 2006 is matousec.com. een van de bekendste, lees de "about us"..
Daar wordt de software zeer uitgebreid getest, de Security Suits (best wel confronterend eigenlijk), maar ook de standalone gratis software.
Bekijk het eens en doe er je voordeel mee.

Klik hier-> Firewalls Proactive Security Challenge

Klik hier-> Firewalls Proactive Security Challenge 64

ta
door tanteriet - Aug 3, 2013 om 17:26
87 Antwoorden / 10 Vragen

Probleem met firewall voor uitgaand verkeer is dat alleen deskundigen, en nog met moeite, kunnen beoordelen of een programma wel of niet toegang mag krijgen tot internet. Opa, oma, ome Frans en tante Sjaan kunnen dat echt niet. Dus die geven ook overal blindelings toestemming voor.... Dan is de Windows Firewall net zo goed.

no
door nounou - Aug 3, 2013 om 17:27
30 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 3 aug 2013, 16:59]Wat is een goede firewall in combinatie met Avast Free?

Bijna elke firewall buiten de Windows standaard is goed; maar Comodo, OnlineArmor ( beiden gratis en Nederlandstalig ) en Private Firewall ( gratis ) behoren tot de beste in hun soort en zorgen samen met Avast met een haast feilloze beveiliging.

ja
door jangmcoolen - Aug 3, 2013 om 17:29
77 Antwoorden / 12 Vragen

@Dirk jij laat me toch niet in de steek. Ik vroeg:
@DIRCK
Geweldig Dirck. Leer mij a.u.b dat geintje is met dat vlindertje of miertje dat je in je reactie mooi mee laat huppelen; kan ik mooi naar mijn dochter sturen
Geweldig Dirck ALVAST MIJN ZEER HARTELIJKE DANK (laat mij die blitz eens maken bij mijn dochter; doen he)

zoekster
door zoekster - Aug 3, 2013 om 17:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=nounou schreef op zaterdag 3 aug 2013, 17:27][quote=zoekster schreef op zaterdag 3 aug 2013, 16:59]Wat is een goede firewall in combinatie met Avast Free?

Bijna elke firewall buiten de Windows standaard is goed; maar Comodo, OnlineArmor ( beiden gratis en Nederlandstalig ) en Private Firewall ( gratis ) behoren tot de beste in hun soort en zorgen samen met Avast met een haast feilloze beveiliging.
Oké, bedankt voor de info.

Ook gompy2 bedankt.

Ik ga me erin verdiepen.

gompy2
door gompy2 - Aug 3, 2013 om 17:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tanteriet schreef op zaterdag 3 aug 2013, 17:26]Probleem met firewall voor uitgaand verkeer is dat alleen deskundigen, en nog met moeite, kunnen beoordelen of een programma wel of niet toegang mag krijgen tot internet. Opa, oma, ome Frans en tante Sjaan kunnen dat echt niet. Dus die geven ook overal blindelings toestemming voor.... Dan is de Windows Firewall net zo goed.
Tjaa Tanteriet, tegen dit soort argumenten is niets tegen bestand, als zelfs gezond verstand niet meer werkt, houdt alles op, toch?
Men zegt wel eens, in het land der blinden is éénoog koning, maar er zijn er ook die graag blind willen blijven, maar ik zal toch een tip geven voor degene die iets meer doordenken.
Het hoeven geen deskundigen te zijn die dit kunnen, de meeste software staat default goed ingesteld, wil je iets meer speciaals, zul je je meer moeten verdiepen in de materie.

Een aantal Firewalls maakt een scan van wat je hebt geïnstalleerd op je computer.
Het geeft dan aan om de onderdelen van bekende en reguliere programma's ongemoeid door te laten gaan, en dat gebeurd ook.
Veranderd er echter een klein onderdeeltje of component van een programma-onderdeel in zeg de grootte of de versie, wordt er alarm gegeven.
En zo kan er over van alles wel of geen alarm gegeven worden.
Komt er iets vreemds, of start er iets vreemds op wat nog nooit eerder opgestart is, gaat ook het alarm, en dan moet je even kijken of het bekend is, zo ja door laten gaan, zo niet blokkeren en kijken wat het is, net zoals ik aangaf over dat Wincmd.exe, het scheelt je veel ellende.

gompy2
door gompy2 - Aug 3, 2013 om 17:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 3 aug 2013, 16:59]Wat is een goede firewall in combinatie met Avast Free?Zoekster, Comodo is de beste, maar best uitgebreid.
Privatefirewall en Outpost Security Suite Free zijn prima en gratis software.

he
door henri_b - Aug 3, 2013 om 18:02
27 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lmme schreef op zaterdag 3 aug 2013, 11:02]Ik heb lang McAfee gebruikt maar kreeg soms toch nog virussen binnen......

Of je een virus binnenkrijgt hangt niet alleen van je virusscanner af, maar ook van hoe je met je e-mail en met internet omgaat.

Klakkeloos en zonder enige vorm van argwaan overal op klikken levert geheid een keer een virus op.
Altijd verstandig om mail van onbekende afzenders waar je nooit om hebt gevraagd gewoon naar de prullenbak te verwijzen i.p.v. te openen. Gewoon zo af en toe je nieuwsgierigheid bedwingen! Ook het uitzetten van het zgn. 'preview venster' in je mail-programma kan helpen omdat je mail dan niet ongevraagd opent.

En ongevraagde aanbiedingen op internet om je PC te 'checken' op wat dan ook voor 'problemen' kun je beter meiden......

Maar 'on topic' als antwoord voor de vraagstelster;

Ja er zijn prima gratis virusscanners en computerbeveiligingspakketten die goed werken en betrouwbaar zijn.......

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2013 om 18:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

OT
Waartoe een simpele vraag (die trouwens al vaker gesteld en beantwoord is) met een simpel antwoord (= Ja) al niet kan leiden. ;-)

Benieuwd of TS nog 'bij de les' is.

dobby
door dobby - Aug 3, 2013 om 20:11
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 2 aug 2013, 15:46]Veel routers hebben een redelijke firewall, en je ISP vaak ook. Dus "zomaar" binnen komen doe je nergens want windows firewall is er ook nog. Je moet aardig wat moeite doen om alsnog binnen te komen bij een consument, meestal gebeurt dan dan ook via een virus!

Erm.. serieuzere routers hebben idd een firewall (die standaard overigens niet altijd zonder meer op "deny all unless..." staat), maar een beetje consumentenrouter heeft echt geen decent firewall.. (en nee, NAT is geen firewall, en zodra we eindelijk eens op IPv6 over zijn is die mythe ook snel uit de wereld geholpen)..

En: een ISP die op "mijn" IP-link een firewall zet?? zal toch wel niet?? (of je moet iets als bijvoorbeeld FilterNet van de E.O. nemen (bestaat dat nog?), of andere doelgroep organisaties, maar dat is geen firewall, en daar kies je dan zelf voor, value added spul).. Het is al erg genoeg dat sommige ISPs default b.v. netbios en/of smtp verkeer (nou ja - de default tcp poorten dan) uitfilteren.. maar het moet niet nog gekker worden dat ze een full firewall standaard gaan neerzetten..

Een ISP is (dan wel zou moeten zijn) just that - INTERNET SERVICE PROVIDER.. gewoon een pure IP connectie zonder gedoe..

Maar sorry - liet me even gaan.. the OP heeft hier niet zoveel aan denk ik..

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 3, 2013 om 20:16
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Naast de gratis anti virus moet je ze meestal wel elk jaar weer activeren of aanmelden.....

Een alternatief is er ook nog!
Linux, ja Ubuntu 12.04 is de bekendste maar vele Linux versie's zijn gratis te downloaden, en dan is een Anti Virus overbodig.

Dus als je gratis en zonder wilt, het kan!
Helaas vele antwoorden voor Windows maar er is dus een alternatief.

dobby
door dobby - Aug 3, 2013 om 20:25
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dirck schreef op zaterdag 3 aug 2013, 13:06]
Verder heb ik nog SpywareBlaster op al mijn computers geïnstalleerd staan, dit is een programma die "verboden" websites in de geblokkeerde cookies lijst van je webbrowser plaatst. SpywareBlaster loopt daarom ook niet op de achtergrond van je computer en belast daarom ook niet je computer.Los van het lineair doorlopen van die hele waslijst *elke keer*.. ok - bij recente computers met genoeg geheugen geeft dat niet zo, maar bij oudere / minimale systemen wil dat echt nog wel eens _duidelijk_ vertragend werken.

[quote=en dirck zei toen verder ook nog]Voor de mensen die zeggen dat je ook nog een spywareprogramma moet installerenLaten we voor het gemak even er van uitgaan dat je hier een ANTIspyware programma bedoelt *grin*
(sorry - maar zulke dingen vallen nogal op.. net zoals b.v. mensen die als ze een halve euro bedoelen het over 0.50 cent hebben enzo.. is niets persoonlijks hoor)

dobby
door dobby - Aug 3, 2013 om 20:32
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gsm schreef op woensdag 31 jul 2013, 19:13]MSE, tegenwoordig Windows Defender geheten.Even - MSE is geen Windows Defender.. het zijn separate producten.. Windows Defender is "meegeleverd", een fallback voor als er niets is, terwijl MSE een losstaande applicatie is. (het gebruiksgebied is in de loop der tijd inderdaad wel feitelijk gelijk geworden)..

dirck
door dirck - Aug 3, 2013 om 22:25
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 3 aug 2013, 16:15]Mijn advies aan jou is, stop met adviezen geven als je over een onderwerp geen verstand van hebt of niet weet waarover je schrijft Dirck, het behoedt veel mensen voor gevaarlijke situatie's!
Groet retour, Gompy2
Ach jonge... als je soms denkt dat ik geen verstand heb van firewalls, het zij zo, ik weet wel beter. Vermoedelijk heb ik veel meer verstand van dit soort zaken dan jij.
Waar het om gaat is dit: de meeste mensen die hier computervragen stellen op dit Kassa forum zijn computerleken en uit ervaring weet ik dat deze mensen deze firewalls niet goed kunnen instellen of er helemaal geen tijd in willen steken om deze firewalls beter te leren kennen.
In het verleden heb ik genoeg firewalls getest en gebruikt om te kunnen weten dat deze beter zijn dan de standaard Windows firewall, maar ik weet ook dat de meeste gewone huis, tuin en keukengebruikers genoeg hebben aan de Windows firewall.

En nogmaals, ik heb helemaal geen advies gegeven over het wel of niet gebruiken van een losse firewall, heb alleen maar gezegd "in principe"

Als ik wel een advies had gegeven, dan had ik wel gezegd dat iedereen een losse firewall moet gaan installeren, maar ik weet ook dat de meesten hier gewoon geen zin in hebben. Die hebben genoeg aan de Windows firewall.
En de ervaren computergebruiker heeft natuurlijk geen advies nodig, die gebruikt meestal al een goede losse firewall.

En nog iets: bij de meeste mensen breekt het angstzweet al uit als er een berichtje verschijnt voor de Java of Adobe update, dan weten ze al niet eens wat ze moeten doen, kun je nagaan wat er gebeurt als er telkens een berichtje verschijnt van de firewall. Ja, ik weet dat je dit allemaal in kunt stellen, maar de meesten weten niet eens dat er een Optie of instellingen knop (bij eender welk programma dan ook) zit.

Dus ga mij in het vervolg aub niet meer zo neerzetten als zou ik nergens geen verstand van hebben. Als je de pik op mij in hebt, dan stuur je me maar een PM.

Toch een groet, Dirck

no
door nounou - Aug 3, 2013 om 22:55
30 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dirck schreef op zaterdag 3 aug 2013, 22:25][quote=gompy2 schreef op zaterdag 3 aug 2013, 16:15]Mijn advies aan jou is, stop met adviezen geven als je over een onderwerp geen verstand van hebt of niet weet waarover je schrijft Dirck, het behoedt veel mensen voor gevaarlijke situatie's!
Groet retour, Gompy2
Ach jonge... als je soms denkt dat ik geen verstand heb van firewalls, het zij zo, ik weet wel beter. Vermoedelijk heb ik veel meer verstand van dit soort zaken dan jij.
Waar het om gaat is dit: de meeste mensen die hier computervragen stellen op dit Kassa forum zijn computerleken en uit ervaring weet ik dat deze mensen deze firewalls niet goed kunnen instellen of er helemaal geen tijd in willen steken om deze firewalls beter te leren kennen.

Ik ben het grotendeels eens met wat Dirck hier schrijft Gompy2; het gebruik van beveiligingssoftware is vooral een persoonlijk gevoel! Men moet als gebruiker vertrouwen in het produkt hebben: b.v. Ik persoonlijk vind McAfee vreselijk omdat ik er in het verleden slechte ervaringen mee op heb gedaan en bij bekenden die deze software nog wel gebruiken na 12 jaar nog steeds dezelfde problemen zie terugkomen. Misschien dat andere gebruikers dit bij Comodo hebben wat ik naar volle tevredenheid gebruik. Ik ben zeker met Dirck eens dat de meeste gebruikers zich niet willen verdiepen in de software die ze gebruiken, maar dat zij al tevreden zijn als alles goed werkt zonder al te veel popup meldingen!
In het verleden heb ik genoeg firewalls getest en gebruikt om te kunnen weten dat deze beter zijn dan de standaard Windows firewall, maar ik weet ook dat de meeste gewone huis, tuin en keukengebruikers genoeg hebben aan de Windows firewall.

En nogmaals, ik heb helemaal geen advies gegeven over het wel of niet gebruiken van een losse firewall, heb alleen maar gezegd "in principe"

Als ik wel een advies had gegeven, dan had ik wel gezegd dat iedereen een losse firewall moet gaan installeren, maar ik weet ook dat de meesten hier gewoon geen zin in hebben. Die hebben genoeg aan de Windows firewall.
En de ervaren computergebruiker heeft natuurlijk geen advies nodig, die gebruikt meestal al een goede losse firewall.

En nog iets: bij de meeste mensen breekt het angstzweet al uit als er een berichtje verschijnt voor de Java of Adobe update, dan weten ze al niet eens wat ze moeten doen, kun je nagaan wat er gebeurt als er telkens een berichtje verschijnt van de firewall. Ja, ik weet dat je dit allemaal in kunt stellen, maar de meesten weten niet eens dat er een Optie of instellingen knop (bij eender welk programma dan ook) zit.

Dus ga mij in het vervolg aub niet meer zo neerzetten als zou ik nergens geen verstand van hebben. Als je de pik op mij in hebt, dan stuur je me maar een PM.

Toch een groet, Dirck

no
door nounou - Aug 3, 2013 om 23:00
30 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dirck schreef op zaterdag 3 aug 2013, 22:25][quote=gompy2 schreef op zaterdag 3 aug 2013, 16:15]Mijn advies aan jou is, stop met adviezen geven als je over een onderwerp geen verstand van hebt of niet weet waarover je schrijft Dirck, het behoedt veel mensen voor gevaarlijke situatie's!
Groet retour, Gompy2
Ach jonge... als je soms denkt dat ik geen verstand heb van firewalls, het zij zo, ik weet wel beter. Vermoedelijk heb ik veel meer verstand van dit soort zaken dan jij.
Waar het om gaat is dit: de meeste mensen die hier computervragen stellen op dit Kassa forum zijn computerleken en uit ervaring weet ik dat deze mensen deze firewalls niet goed kunnen instellen of er helemaal geen tijd in willen steken om deze firewalls beter te leren kennen.
In het verleden heb ik genoeg firewalls getest en gebruikt om te kunnen weten dat deze beter zijn dan de standaard Windows firewall, maar ik weet ook dat de meeste gewone huis, tuin en keukengebruikers genoeg hebben aan de Windows firewall.

En nogmaals, ik heb helemaal geen advies gegeven over het wel of niet gebruiken van een losse firewall, heb alleen maar gezegd "in principe"

Als ik wel een advies had gegeven, dan had ik wel gezegd dat iedereen een losse firewall moet gaan installeren, maar ik weet ook dat de meesten hier gewoon geen zin in hebben. Die hebben genoeg aan de Windows firewall.
En de ervaren computergebruiker heeft natuurlijk geen advies nodig, die gebruikt meestal al een goede losse firewall.

En nog iets: bij de meeste mensen breekt het angstzweet al uit als er een berichtje verschijnt voor de Java of Adobe update, dan weten ze al niet eens wat ze moeten doen, kun je nagaan wat er gebeurt als er telkens een berichtje verschijnt van de firewall. Ja, ik weet dat je dit allemaal in kunt stellen, maar de meesten weten niet eens dat er een Optie of instellingen knop (bij eender welk programma dan ook) zit.

Dus ga mij in het vervolg aub niet meer zo neerzetten als zou ik nergens geen verstand van hebben. Als je de pik op mij in hebt, dan stuur je me maar een PM.

Toch een groet, Dirck

Ik ben het grotendeels eens met wat Dirck hier schrijft Gompy2; het gebruik van beveiligingssoftware is vooral een persoonlijk gevoel! Men moet als gebruiker vertrouwen in het produkt hebben: b.v. Ik persoonlijk vind McAfee vreselijk omdat ik er in het verleden slechte ervaringen mee op heb gedaan en bij bekenden die deze software nog wel gebruiken na 12 jaar nog steeds dezelfde problemen zie terugkomen. Misschien dat andere gebruikers dit bij Comodo hebben wat ik naar volle tevredenheid gebruik. Ik ben zeker met Dirck eens dat de meeste gebruikers zich niet willen verdiepen in de software die ze gebruiken, maar dat zij al tevreden zijn als alles goed werkt zonder al te veel popup meldingen!

gompy2
door gompy2 - Aug 4, 2013 om 19:11
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dirck schreef op zaterdag 3 aug 2013, 22:25]
Dus ga mij in het vervolg aub niet meer zo neerzetten als zou ik nergens geen verstand van hebben. Als je de pik op mij in hebt, dan stuur je me maar een PM.
Toch een groet, Dirck
Dirck,

Ik heb helemaal niet de pik op jou, ik ken je niet eens dus waarom zou ik?
Ik heb alleen gesteld dat als jij beweerd dat de firewall van Windows of ook de firewall van een router of modem programma's die naar buiten willen tegenhoudt, jij kul verkoopt en je geen verstand hebt van die materie, en je je beter kunt onthouden van adviezen over dat soort zaken ,punt.

De argumenten die je nu in je laatste reactie er bij sleept maakt het eigenlijk nog erger. Omdat er mensen zijn die niet weten hoe om te gaan met bepaalde instellingen in een losse firewall moet men die maar niet gebruiken en het gebruik er van maar wegwimpelen?
Omdat bepaalde mensen schrikken van popups van updates van Java of Adobe moet men ze maar dom laten en niet waarschuwen voor dingen die er nog meer kunnen gebeuren?

Dirck en Nounou, 1 vraag, wat doen jullie op een forum waar mensen met vragen of problemen komen en je ze toch op het verkeerde been wilt zetten?

dirck
door dirck - Aug 4, 2013 om 19:41
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 4 aug 2013, 19:11]Omdat er mensen zijn die niet weten hoe om te gaan met bepaalde instellingen in een losse firewall moet men die maar niet gebruiken en het gebruik er van maar wegwimpelen?
Omdat bepaalde mensen schrikken van popups van updates van Java of Adobe moet men ze maar dom laten en niet waarschuwen voor dingen die er nog meer kunnen gebeuren?

Dirck en Nounou, 1 vraag, wat doen jullie op een forum waar mensen met vragen of problemen komen en je ze toch op het verkeerde been wilt zetten?
Wat denk je wat er gebeurt als je 1 van jouw aanbevolen Firewalls installeert bij een volkomen computerleek?
De meeste Firewalls zijn alleen maar in het Engels, dus dat is al 1 probleem.
De computerleek weet echt niet wat het bestand betekent wat gemeld wordt.
Dus de computerleek zal waarschijnlijk alleen maar op Ja, Ok, Toestaan, Allow drukken, want die gaat echt niet bij elke melding op Google kijken wat dat bestand inhoudt.
Wat ik alleen maar wil zeggen is, dat de Windows Firewall voor de meeste mensen goed genoeg voldoet.
Het gaat er in de eerste plaats om dat een Firewall inkomend verkeer tegenhoudt, en dat doet de Windows Firewall.

Dan heb ik nog een vraag voor de meelezers, wie gebruikt een losse Firewall en weet precies hoe je deze moet instellen?

dobby
door dobby - Aug 4, 2013 om 19:47
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 4 aug 2013, 19:11]Ik heb alleen gesteld dat als jij beweerd dat de firewall van Windows of ook de firewall van een router of modem programma's die naar buiten willen tegenhoudt, jij kul verkoopt en je geen verstand hebt van die materie, en je je beter kunt onthouden van adviezen over dat soort zaken ,punt.
Erm.. I beg to differ.. In elk geval heeft Windows 7 al wel de mogelijkheden om outbound traffic te blokkeren (globaal, per programma / port / protocol) - start de interface maar eens op { WF.MSC utvoeren).. Is weliswaar vrij basic (altijd / ipsec / nooit) maar je komt een heel eind.

En de firewall van mn router?? Via de GUI is e.e.a. inderdaad redelijk basic, maar als ik een ssh sessie open heb ik gewoon iptables ... nog meer wensen?

dearagain
door dearagain - Aug 4, 2013 om 20:00
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*ik gebruik AVG-Free en ben daar (hout vasthouden) heel tevreden over

zoekster
door zoekster - Aug 4, 2013 om 20:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=dobby schreef op zondag 4 aug 2013, 19:47][quote=gompy2 schreef op zondag 4 aug 2013, 19:11]Ik heb alleen gesteld dat als jij beweerd dat de firewall van Windows of ook de firewall van een router of modem programma's die naar buiten willen tegenhoudt, jij kul verkoopt en je geen verstand hebt van die materie, en je je beter kunt onthouden van adviezen over dat soort zaken ,punt.
Erm.. I beg to differ.. In elk geval heeft Windows 7 al wel de mogelijkheden om outbound traffic te blokkeren (globaal, per programma / port / protocol) - start de interface maar eens op { WF.MSC utvoeren).. Is weliswaar vrij basic (altijd / ipsec / nooit) maar je komt een heel eind.

En de firewall van mn router?? Via de GUI is e.e.a. inderdaad redelijk basic, maar als ik een ssh sessie open heb ik gewoon iptables ... nog meer wensen?
Ja, is het ook mogelijk alles in begrijpelijk Nederlands neer te zetten? Of kick je op dit voor ingewijden gewauwel?

gompy2
door gompy2 - Aug 4, 2013 om 20:18
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Dirck, laatste reactie op jou, verder gaan is verloren tijd en moeite, je blijft kul verkopen.

Met vriendelijke groet, Gompy2

Voor de misschien niet zo bekwame, maar wel degelijk geïnteresseerden..
Klik-> Hier

dobby
door dobby - Aug 4, 2013 om 21:28
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 4 aug 2013, 20:14][quote=dobby schreef op zondag 4 aug 2013, 19:47][quote=gompy2 schreef op zondag 4 aug 2013, 19:11]Ik heb alleen gesteld dat als jij beweerd dat de firewall van Windows of ook de firewall van een router of modem programma's die naar buiten willen tegenhoudt, jij kul verkoopt en je geen verstand hebt van die materie, en je je beter kunt onthouden van adviezen over dat soort zaken ,punt.
Erm.. I beg to differ.. In elk geval heeft Windows 7 al wel de mogelijkheden om outbound traffic te blokkeren (globaal, per programma / port / protocol) - start de interface maar eens op { WF.MSC utvoeren).. Is weliswaar vrij basic (altijd / ipsec / nooit) maar je komt een heel eind.

En de firewall van mn router?? Via de GUI is e.e.a. inderdaad redelijk basic, maar als ik een ssh sessie open heb ik gewoon iptables ... nog meer wensen?
Ja, is het ook mogelijk alles in begrijpelijk Nederlands neer te zetten? Of kick je op dit voor ingewijden gewauwel?Excuse me? ik probeer alleen wat tegenwicht te geven voor (oudere, niet meer bestaande) gedachtenstromingen..

"ingewijden gewauwel?"

Windows 7 kan als je de firewall uitvoert (door FW.MSC uit te voeren

({start} FW.MSC {even wachten} {enter}))

ook uitgaande verbindingen blokkeren, al is dat een beetje beperkt. (per programma of globaal/alles, per protocol (soort verbinding) or per poort (ook soort van verbinding), en dan of altijd, of nooit, of indien beveiligd (ipsec).

en:

Routers hebben ook wel soms (vaak/vaker) een firewall, alleen kan je daar soms in de standaard "internet beheersing" (http://router/) niet bij.. als je dan "echt" inlogt op je router (niet op de GUI ("internet schil"), maar echt van binnen) dan kan je veel meer doen. B.v. in het geval van een firewall door "iptables" te gebruiken.. een soort programma wat echt een absoluut serieuze werkbare firewall is.

(en dat niet uitgaat van programma's (want dat zegt allemaal niets / is te vervalsen) - maar gewoon uitgaat van netwerk gedrag!)

Sorry - zonder voorbeelden zou ik zo snel niet weten hoe ik het anders moet uitleggen..

configuratie/instellings voorbeelden zeggen denk ik weinig zo in het algemeen..

probeer maar eens FW.MSC op te starten op een W7 machine (de niet-gestripte instellingen) en kijk wat daar mogelijk is..

of als je ergens iets van "geavanceerde instellingen" ofzo van een echte firewall ziet.. dan moet je meer gaan denken als "alles NIET toestaan, *tenzij* ... en dan zo verder gaan..)

Specifieke vragen kan ik nog wel beantwoorden, verder zonder concrete voorbeelden zal het blijkbaar weinig zin hebben dat ik nog doorga... dus hoop dat ik e.e.a. wat heb kunnen verduidelijken van mijn "ingewijden gewauwel"

zoekster
door zoekster - Aug 4, 2013 om 21:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@dobby
Je hebt iig je best gedaan om het wat duidelijker voor een leek te maken. Bedankt ;-)

valerius-2
door valerius-2 - Aug 4, 2013 om 23:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 31 jul 2013, 17:49]Hallo ventilator,

Zoveel hoofden, zoveel zinnen.
Gebruik al jaren tot volle tevredenheid de gratis versie van Avast.
Moet je alleen elk jaar registreren en daar krijg je een melding van.
Enige irritante: pop-ups over updates die je willen verleiden om de betaalde versie te nemen.
Gratis versie Avast > klik hier onder FREE.

Suc6
Dat doen ze allemaal met de belofte dat ze dan nog veiliger zijn. en die bevalt mij best. Geen reclame en tot nog toe al vanaf het begin geen last van problemen.
Ik heb ook avatar uit geprobeerd maar die maakt mijn computer VISTA trager. Nu heb ik alleen die van microsoft

ja
door jangmcoolen - Aug 5, 2013 om 00:04
77 Antwoorden / 12 Vragen

@Dirck. Dirck je gaat me dus volledig afvallen.
Ik heb gevraagd hoe je dat vliegend vlindertje bij je naam krijgt.
Dat vind ik een fantastisch iets.
je bent zo behulpzaam, maar nu laat je het afweten.
Please help me. BEDANKT

dirck
door dirck - Aug 5, 2013 om 02:04
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 4 aug 2013, 20:18]Dirck, laatste reactie op jou, verder gaan is verloren tijd en moeite, je blijft kul verkopen.

Met vriendelijke groet, Gompy2

Voor de misschien niet zo bekwame, maar wel degelijk geïnteresseerden..
Klik-> Hier
PC Tools Firewall Plus heb ik zelf ook een hele tijd gebruikt, dit was inderdaad een hele goede Firewall.
Maar als ik het goed heb, heeft Symantec een paar jaar geleden dit mooie programma opgekocht en een half jaar geleden ofzo, hebben ze besloten om de stekker eruit te trekken en kun je deze Firewall niet meer gebruiken of zelfs maar downloaden. Waarom je deze Firewall nu ineens adviseert snap ik even niet, je kunt hem toch niet meer gebruiken?

@jangmcoolen, daar kom ik straks wel even op terug.

gompy2
door gompy2 - Aug 5, 2013 om 07:25
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Voor degene die PC-Tools Firewall Plus willen gebruiken.
Downloaden -> Hier bij MajorGeeks.

Installeren en niet laten updaten, eventueel Internet even uitzetten.
Programma is nog gratis, maar de makers zijn weer begonnen met een betaalde versie, daarom wordt deze Free-version geblokkeerd na een Update poging.

Dirck je schrijft weer kul, ga toch wat anders doen man.

gompy2
door gompy2 - Aug 5, 2013 om 07:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Updaten uitzetten in de Optie-mogelijkheden van het programma

ventilator
door ventilator - Aug 6, 2013 om 14:46
7 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo allemaal,

Wat veel uitgebreide reacties heb ik gekregen! Ik ga er mee aan de slag. Ik heb windows 7 op de computer. De firewall-tips zal ik ook ter harte nemen!

Heel erg bedankt voor alle uitgebreide antwoorden.

gompy2
door gompy2 - Aug 6, 2013 om 15:16
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de feedback, je zult je de komende tijd niet vervelen met uitzoeken denk ik.

Voor wat betreft de beschrijving die Menno Schoone ooit heeft gemaakt over PC Tools Firewall Plus, die heeft hij iets aangepast, maar de uitleg over het gebruik van deze Firewall is nog steeds uitmuntend.

Klik hier-> Beschrijving PC-Tools Firewall Plus

Suc6

ikbenik
door ikbenik - Aug 6, 2013 om 21:44
2845 Antwoorden / 27 Vragen

In tegenstelling wat beweerd wordt volstaan gratis virusscanners zoals AVG enz totaal niet.
Het probleem is dat die juist de meeste trojan-horses gewoon doorlaten.

De reden waarom dat die gratis virusscanners toch worden aanbevolen is omdat die gratis zijn.
Dat is wel het zwakste excuus.

ja
door jangmcoolen - Aug 6, 2013 om 22:23
77 Antwoorden / 12 Vragen

@Dirck
Dit schreef Dirck : @jangmcoolen, daar kom ik straks wel even op terug.

Alvast mijn zeer hartelijke dank

gompy2
door gompy2 - Aug 7, 2013 om 13:45
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op dinsdag 6 aug 2013, 21:44]In tegenstelling wat beweerd wordt volstaan gratis virusscanners zoals AVG enz totaal niet.
Het probleem is dat die juist de meeste trojan-horses gewoon doorlaten.

De reden waarom dat die gratis virusscanners toch worden aanbevolen is omdat die gratis zijn.
Dat is wel het zwakste excuus.
Ojaaa, dat had jij in je op eigen ervaring gebaseerde test-lab ooit eens uitgevonden, toch?
Een wereldwijd gerenommeerd AV-test-labaratorium geeft aan dat de enigines van de gratis versies gelijk zijn als die van de betaalde versies mer er zijn altijd forumclowns die de pias willen uithangen en het beter weten..

Waarom komt me dat toch zo bekend voor van vele andere topics, raar hé?

ikbenik
door ikbenik - Aug 7, 2013 om 14:01
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 7 aug 2013, 13:45][quote=ikbenik schreef op dinsdag 6 aug 2013, 21:44]In tegenstelling wat beweerd wordt volstaan gratis virusscanners zoals AVG enz totaal niet.
Het probleem is dat die juist de meeste trojan-horses gewoon doorlaten.

De reden waarom dat die gratis virusscanners toch worden aanbevolen is omdat die gratis zijn.
Dat is wel het zwakste excuus.
Ojaaa, dat had jij in je op eigen ervaring gebaseerde test-lab ooit eens uitgevonden, toch?
Een wereldwijd gerenommeerd AV-test-labaratorium geeft aan dat de enigines van de gratis versies gelijk zijn als die van de betaalde versies mer er zijn altijd forumclowns die de pias willen uithangen en het beter weten..

Waarom komt me dat toch zo bekend voor van vele andere topics, raar hé?

Blijf jij je hoofd maar in het zand steken.

De realiteit is dat men (jij ook) die gratis AV zo aanprijzen, omdat het GRATIS is.

In de diverse testen blijkt juist dat die helemaal niet zo goed zijn.

AVG is troep. Maar dat wil jij totaal niet horen.

En ja, eigen ervaring zegt mij veel meer dan gesponsorde testen.

Als jij zo zeker bent van AVG, laat je computer dan eens met een andere virusscanner scannen, bijvoorbeeld Kaspersky.
Die mag dan totaal niets vinden.

Maarja, wat weet ik nu van computers af hè? Ik ben hier toch alleen maar om de bezoekers op de verkeerde been te zetten? Toch?
Welke belangen denk je dat ik heb?

zw
door zwaardvis - Aug 13, 2013 om 10:32
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ja. Avast, Avira, AVG , Panda enz. Ik ben een tevreden gebruiker van Avast en installeer (of adviseer) dat bij alle bekenden en familie.

Klik hier

edrick3
door edrick3 - Aug 13, 2013 om 10:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ventilator,

Zoveel hoofden, zoveel zinnen.
Gebruik al jaren tot volle tevredenheid de gratis versie van Avast.
Moet je alleen elk jaar registreren en daar krijg je een melding van.
Enige irritante: pop-ups over updates die je willen verleiden om de betaalde versie te nemen.
Gratis versie Avast > klik hier onder FREE.

Suc6