Sv
door SvanG Nov 11, 2016 om 23:04
Geldzaken & recht

GRATIS ONDERLING BELLEN AFGESCHAFT DOOR TELE2. TELE2 KLANTEN NIET GEÏNFORMEERD.

Zes jaar lang bel ik als Tele2 klant gratis met andere Tele2 klanten. Een paar dagen geleden kwam ik er toevallig achter dat Tele2 deze gesprekken sinds 1-11-2016 in rekening brengt.

Op mijn Tele2 facturen staat sinds 2010 achter gesprekken die ik voer met andere Tele2 klanten: “tarief: E 0,00”. Sinds 1 november 2016 staat er op de Tele2 facturen achter deze gesprekken: “tarief: E 0,11“. Het tarief was dus eerst 0 euro, en het tarief is per 1 november 2016 0,11 euro. Zoiets heet volgens mij dus een tariefwijziging. (En niet, zoals ik in topics op het Tele2 forum wel tegen kom en ook aan de telefoon te horen kreeg: “het pro actief uitzetten van een verouderde propositie” of “een extraatje waar je sowieso geen recht op had” etc. etc.)

Ik ben niet door Tele2 van deze tariefwijziging op de hoogte gebracht. Het gevolg: mijn telefoonrekening is van -jaar in jaar uit- een tientje of twee a drie per maand in anderhalve week tijd omhoog geschoten naar een dikke 250 euro!

Ook heeft Tele2 mij in augustus gebeld met een nieuw aanbod, inclusief de belofte dat ik gratis zou kunnen blijven bellen met andere Tele2 klanten. Dus ik zit nog 10 maanden vast aan een contract dat ik nooit had genomen als ik niet was misleid.

De Telecomwet zegt over tariefwijzigingen dat een klant minimaal 4 weken van te voren geïnformeerd moet worden en de kans moet krijgen om kosteloos op te zeggen.
In de voorwaarden die Tele2 in 2012 opstelde stond ook nog gewoon een artikel over wijzigingen in het tarief, zoals het ook in de wet staat. In de voorwaarden die Tele2 sinds 2014 hanteert heeft Tele2 deze clausules eruit gefietst.

De telefonische klantenservice van Tele2 wil de factuur niet corrigeren en mijn contract niet beëindigen. Ik ben afgescheept met het verzoek maar een online formuliertje in te vullen en af te wachten. Mij hangt in de tussentijd een automatische incasso van dik 250 euro boven het hoofd. Ook zit ik nog 10 maanden aan Tele2 vast terwijl ik weg wil en daar volgens mij ook alle recht toe heb. En Tele2 gooit gewoon de deur in mijn gezicht dicht.

Ik heb twee vragen, eentje voor Tele2 (als die hier ook komen, geen idee maar ik hoop van wel) en eentje voor Tele2 klanten:

1. Hoe rechtvaardigt Tele2 deze onaangekondigde tariefwijziging tegen het licht van de Telecommunicatiewet?

2. Zijn er meer Tele2 klanten niet op de hoogte gebracht van deze tariefwijziging (onderling bellen is niet meer gratis) en hoe hoog is jullie rekening inmiddels?

5652 21 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 11, 2016 om 23:23
16830 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zie dat u op hun site antwoord heeft ontvangen op uw vragen van de Moderatie. Vrees dat u tegen de bekende muur aan gaat lopen. Tele2 zeg maar nee... roept een van onze forumleden altijd.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2016 om 23:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In anderhalve week voor € 250 verbellen? Zit u dan de hele dag en nacht aan de telefoon?

Als u van die wijziging niet op de hoogte gesteld bent, kunt u, na een schriftelijke klacht ingediend te hebben, naar de geschillencommissie.

Sv
door SvanG - Nov 11, 2016 om 23:42
4 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, ik zit soms dag en nacht aan de telefoon. En dat kon ook gewoon, want het was toch gratis, dus gezelligheid kent geen tijd :-)

Ik heb al een klacht en een vergoedingenformulier ingediend via de Tele2 website. De volgende stap is inderdaad de Geschillencommissie en als het moet de rechter. Maar in de tussentijd blijft Tele2 gewoon vrolijk bedragen afschrijven en zit ik aan een abonnement vast terwijl ik direct wil overstappen naar een andere provider waar (tegen meerprijs per maand, maar dat vind ik helemaal niet erg) wel onbeperkt bellen wordt aangeboden.

Ik ben zo ontzettend boos, en ik ben erg benieuwd of er nog meer Tele2 klanten zijn die op deze verrassing zijn getrakteerd. Ik let altijd wel aardig op mijn kosten, op alle vlakken. De grote klapper komt als Tele2 de facturen in december gaat incasseren, en klanten die dit ook niet wisten een hoger bedrag kwijt zijn dan normaal. Zelfs als de schade niet zo hoog is als bij mij, het klopt gewoon niet wat Tele2 hier uithaalt. En ik zou graag samen met andere gedupeerden één vuist maken, dan loods je zoiets waarschijnlijk ook sneller door de Geschillencommissie als het zo ver moet komen.

ja
door jackyh - Nov 11, 2016 om 23:47
953 Antwoorden / 4 Vragen

Hetzelfde is ook gebeurd bij Ziggo.

tenormin
door tenormin Nov 12, 2016 om 14:15
16830 Antwoorden / 108 Vragen

Edit*

Sv
door SvanG - Nov 11, 2016 om 23:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik weet dat ZIGGO gratis onderling bellen heeft afgeschaft. Maar hebben ze dat dan niet van tevoren aan hun klanten laten weten? In dat geval ben ik heel benieuwd hoe dat bij ZIGGO is afgelopen.

tenormin
door tenormin Nov 12, 2016 om 14:18
16830 Antwoorden / 108 Vragen

Ben pas sinds Januari 2016 bij Ziggo; weet niet beter of je kan voor €10,00 onbeperkt bellen per maand; heb dus niet de 'gratis' periode meegemaakt. Of is die €10,00 ook veranderd? Heb er geen bericht over gehad.

ja
door jackyh Nov 12, 2016 om 15:50
953 Antwoorden / 4 Vragen

Kan mij niet herinneren bericht ontvangen te hebben over het stopzetten van het gratis bellen. Was voor mij een complete verrassing. Betaal nu per gesprek.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2016 om 23:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij de geschillencommissie hoeft je niet samen een vuist te maken. Als het in uw voorwaarden staat en ze houden zich er niet aan, is het toch simpel.

Maar is er geen fair use policy van toepassing?

Sv
door SvanG - Nov 12, 2016 om 00:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is dus het probleem. Het verhaal mbt tariefwijzigingen staat niet meer in de Tele2 voorwaarden. Het stond in de voorwaarden van 2012, en het is weg in de voorwaarden van 2014. En het is nog erger: Tele2 heeft al die jaren wel geadverteerd met gratis onderling bellen, maar het nooit in de contracten en verlengingen vermeld die ik gisteren uit mijn administratie heb opgediept. Tele2 heeft dus met een dienst geadverteerd, en dat ook door medewerkers alom laten verkopen, maar het contractueel nooit zo vastgelegd. Ik weet 100% zeker dat ik daarin niet de enige ben, want zo'n spannend contractje had ik niet bij ze, gewoon allemaal standaard.

Tele2 verdraait dit hele onderling gratis bellen nu ineens tot een "extraatje" of een "verouderde propositie" waar ze ineens glashard de stekker uit hebben getrokken. Na zes jaar dus, en in mijn geval en zonder waarschuwing vooraf... en ik maar denken dat het goed zat al die jaren. Dom dom dom, zulke bedrijven moet je niet geloven als het niet zwart op wit staat.

Nu heb ik wel mijn facturen waarmee ik kan aantonen dat het tarief eerst 0 was en per 1-11 ineens 0,11. Maar ik heb niet de voorwaarden waarmee ik Tele2 kan aanpakken. En alle advertenties die ze hierover ooit hadden lopen zijn ook nergens meer terug te vinden natuurlijk. Neemt niet weg dat ik dit niet accepteer, want het is misleiding van de bovenste plank.

Fair use is hier niet op van toepassing, Tele2 schaft per 1-11 het gratis onderling bellen voor alle klanten af zeggen ze.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 12, 2016 om 00:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als Tele2 allemaal klanten zou hebben die in een week ruim 37 uur bellen dan hebben ze het gratis bellen erg lang aangeboden. Sorry hoor maar 37 uur in een week is niet normaal.

Sv
door SvanG - Nov 12, 2016 om 01:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het mocht van Tele2. Fair use policy is nooit een probleem geweest. Normaal of niet normaal is volgens mij totaal niet relevant. Een andere Tele2 klant wordt misschien aankomende december onverwacht gefactureerd voor een tientje, of voor een paar tientjes. Leuk in zo'n dure maand. Maar is het dan wel "normaal" en mag iemand dan wel navragen wat zijn rechten zijn?

pi
door pieterwolters - Nov 12, 2016 om 09:56
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je zegt dat je niet bent geinformeerd. Is er wellicht een mail in de spambox terecht gekomen? (ondanks dat de normale inbox lekker opgeruimd houdt, moet je die toch regelmatig controleren; veel spamfilters zijn iets te enthousiast).

Sv
door SvanG Nov 12, 2016 om 14:44
4 Antwoorden / 1 Vragen

In de spambox van het gmail account dat ik aan Tele2 heb opgegeven voor correspondentie heb ik hierover niks gevonden. In de Tele2 mailbox die ik nooit gebruik, maar waar Tele2 soms wel berichten naar blijft sturen ook niks gevonden.

De klantenservice medewerker die ik hierover telefonisch gesproken heb geeft aan dat alleen de "On-net klanten" van Tele2 geinformeerd zijn over de wijziging. Ik ben volgens hem geen On-net klant (dus ik ben niet geinformeerd), ook al worden de gesprekken met andere Tele2 klanten op mijn factuur wel On-net gesprekken genoemd.

ha
door halex - Nov 12, 2016 om 10:09
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Het afschaffen van een korting is geen tariefswijziging. Wel een wijziging in de algemene voorwaarden (als het er in staat). U schrijft dat het in 2012 wel in de AV stond, maar vanaf 2014 niet meer. Dan zult u tussen 2012 en 2014 geïnformeerd zijn over de wijziging in de AV.
In augustus hebt u een nieuw contract afgesloten. Wat staat er in dat contract over onderling bellen? Dat is voor u relevant.
Uw situatie is vergelijkbaar met wat T-mobile een jaar geleden heeft gedaan. Het onbeperkt opsparen van beltegoed werd zomaar gestopt. Zoals het er nu naar uitziet, mocht T-mobile dat doen. Er lopen nog enkele procedures bij de geschillencommissie (waaronder eentje van mijn rechtsbijstandverzekeraar die ook mijn zaak behartigt), maar de vooruitzichten zijn niet positief voor mij.

Sv
door SvanG Nov 12, 2016 om 14:55
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben nooit op de hoogte gesteld van een wijziging in de voorwaarden van Tele2. Wel hebben ze me gemiddeld eens per jaar gebeld met een verlengingsaanbod (korting/sneller internet in ruil voor een nieuw jaarcontract). Bij elk gesprek heb ik gevraagd of de voorwaarden ongewijzigd bleven en of gratis onderling bellen voor Tele2 klanten zou blijven bestaan, en dat werd keer op keer bevestigd. Maarja, niet schriftelijk, dus deze misleiding heeft wel plaatsgevonden maar wordt lastig aan te tonen. Ik vrees dat tijdens één van de keren dat ik een verlenging aanging in stilte de nieuwe voorwaarden zijn gaan gelden en dat ik de kleine lettertjes niet heb gelezen (wie doet dat nou wel) is mijn fout.

En ik vermoed ook dat Tele2 in dezelfde periode als ik (augustus 2016) een hele batch klanten een nieuw contract heeft aangeboden, voor een jaar heeft vastgelegd, en nu ineens het tarief/de korting/de propositie afschaft zonder dat mensen kunnen opzeggen.

In mijn nieuwe contract staat helaas helemaal niks over gratis onderling bellen. Echter: in al mijn oude contracten die ik erbij heb gezocht stond dit ook niet. Feitelijk heb ik jarenlang gebeld tegen een 0 euro tarief dat nergens op schrift staat, behalve op mijn facturen. En ik ben zo dom geweest om te vetrouwen op wat mij keer op keer monderling is beloofd en steeds te denken: als de facturen maar kloppen dan zit het wel goed. En nu klopt die factuur niet meer en begint de ellende.

Gelukkig heb ik ook een rechtbijstandsverzekering, en ik zal er ook niet voor terugdienzen om naar de Geschillencommissie te stappen. Maar als ik u goed begrijp zal het lastig worden, als Tele2 vasthoudt aan dat dit een korting of een extraatje o.i.d. is geweest en het heel handig nooit ergens in de voorwaarden of contracten heeft bevestigd. Ik wens u veel sterkte met uw zaak, en ik ben zeer benieuwd wat de Geschillencommissie gaat vinden van de mijne.

reflecs
door reflecs - Nov 12, 2016 om 15:29
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik de topics op het Tele2 forum lees, gold het onderling gratis bellen al een tijd niet meer voor de nieuw afgesloten abonnementen. Omdat het niet voor uw abonnement zou gelden, kunt u het nu ook niet tussentijds beëindigen.

Maar er is u telefonisch beloofd dat u er wel gebruik van kunt maken.
Na de wijziging is er niets veranderd tot nu toe, dus u kon ervan uit gaan dat de mededeling klopte.

Het gaat wel vaker mis met het verstrekken van informatie:https://forum.tele2.nl/vaste-telefonie-189/tele2-onderling-gratis-bellen-53394

Sv
door SvanG Nov 12, 2016 om 16:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is inderdaad een sterk argument volgens mij, dat er na de telefonische belofte op 17-8-2011 tot 1-11-2016 niets veranderde is nu juist de bevestiging van die belofte. Dank. Die zal ik zeker gaan inzetten in de discussie. En het klopt dat er veel misgaat in de infornatieverstrekking van Tele2, ik heb er ook al eerder mee te maken gehad. Tele2 is een lekker goedkope provider zolang alles goed gaat, maar als er problemen ontstaan loop je tegen een klantenservice op die ik mijn grootste vijand nog niet toe zou wensen. Slapeloze nachten heb ik ervan, serieus, want het gaat (opnieuw) om veel geld. En het allermooiste: ik bel de Afdeling Opzeggingen om mijn contract te beeindigen n.a.v. deze onaangekondigde wijziging, krijg in antwoord daarop een "Neen", en vervolgens heeft die medewerker ook nog het lef om te proberen mij vast te leggen voor één van de nieuwe belpakketten voor vaste telefonie (wéér een nieuw jaarcontract dus) en of ik dan misschien ook nog mobiel naar Tele2 wil overstappen. Ik wist niet wat ik meemaakte. (Nouja, dat wist ik wel en ik vind het buitengewoon verwerpelijk.)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 14, 2016 om 15:54
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Deze vraag is al eerder aan de orde geweest. Hoe dan ook kunt u als er eenzijdig sprake is van contractwijziging per direct en kosteloos overstappen naar een ander. Doen de klacht n bij www.consuwijzer.nl en bij de telecom'waakhond'.

Jo
door JoopdeH - Dec 20, 2016 om 15:06
7 Antwoorden / Vragen

Hallo beste SVANG,

ik ben ook de dupe van tele2, zelfde situatie
nu geen tijd om nu het hele verhaal te schrijven maar telefonisch krijg ik steeds een
call center medewerker die het probleem begrijpt, zegt ook dat inderdaad geen mail hier over is verstuurd maar wel had moeten gebeuren
(wetelijk zijn ze dat ook verplicht, een maand van te voren)
eerste keer zei een man: 'zo ga je niet met mensen om, komt wel goed meneer!'
dat heb ik gemerkt

ik kon vergoeding aanvragen maar vandaag afgewezen en weggestuurd met de zoveelste leugen
over dit alles,tele2 gaat de leugen dus hierin niet uit de weg en ik (en ook mijn vriendin, zelfde verhaal, heeft ook tele2)
we kunnen geen kant meer op!
rekening 3x zo veel als normaal en volgende maand????!!!

hier aub contact mee opnemen:https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

hoe meer mensen dat doen, ook bij varakassa, tros radar, consumentenbond, des te
groter de kans dat tele2 over de brug komt met normal gedrag inplaats van deze misleiding
ik wil elke cent terug die tele2 onterecht heeft binnengesleept

Sv
door SvanG Dec 20, 2016 om 19:06
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Joopdeh, ik heb mijn klacht op alle denkbare sites geuit, waaronder dus ook dit forum, het forum van Radar, Klachtenkompas, Trustpilot enzovoort. Ook ben ik op het Tele2 forum langs geweest, alwaar mijn vraag eerst onterecht door Tele2 werd afgesloten en toen ik hierop doorging is mijn hele account maar geblokkeerd door de Tele2 medewerker die geen antwoorden meer op mijn vragen wist.

Direct nadat ik mijn zaak uit handen had gegeven aan mijn juridisch dienstverlener zag ik ook geen reden meer om voor de zoveelste keer beleefd te blijven vragen, en heb ik mijn ongenoegen op niet mis te verstane wijze kenbaar gemaakt op de Facebook pagina van Tele2. En wat wil het geval: daar was iemand van Tele2 die bereid was om het voor me op te lossen. Hij heeft mij beloofd alle kosten te crediteren dus ik was blij, echter andere bekenden van mij die net als u en ik letterlijk contractueel in dezelfde situatie zitten en ook niet door Tele2 op de hoogte zijn gesteld, kregen wél nul op rekest van Tele2. Toen ik via facebook messenger vragen ging stellen aan de betreffende Tele2 medewerker, kreeg ik totaal idiote antwoorden van andere medewerkers, waardoor mijn vertrouwen in een correcte oplossing alsnog tot onder het nulpunt slonk. Ik heb direct het te hoge bedrag van Tele2 laten storneren, een incassoblokkade op Tele2 gezet en een andere provider genomen.

Nu zal Tele2 mij wel ter incasso gaan sturen naar Boss, maar ze doen maar. Ik heb op schrift van Tele2 dat alles zal worden recht gezet en ik betaal Tele2 geen cent meer voordat ik een correcte eindfactuur heb gezien.

Ik kan niet veel anders dan u adviseren om ook rechtsbijstand in te schakelen. Want in de reacties beweert Tele2 inmiddels doorleuk dat het reclamemailtje dat op 4-11-2016 is rondgestuurd over de nieuwe belpakketten de zogenaamde kennisgeving was. En dat klopt dus niet. Veel succes!

tijger1
door tijger1 Dec 20, 2016 om 19:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een moeilijk gedoe. Ga gewoon naar de geschillencommisdie.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 21, 2016 om 12:46
1790 Antwoorden / 3 Vragen

BudgetPhone; voor 2 euro 50 per maand, kun je onbeperkt met elkaar bellen (ook nog eens buiten de deur). Maar goed daarvoor moet je wel 'n heel klein beetje moeite doen en mensen gooien nu eenmaal liever veel geld weg voor gemak. Zal dan ook vast geen goed alternatief zijn ;-).

Jo
door JoopdeH Dec 22, 2016 om 11:22
7 Antwoorden / Vragen

beste SVANG,

dus zodra je juridische stappen onderneemt, dan komt tele2 plotseling
met redelijkheid over de boeg!!??!
is het mogelijk een schermafdruk te krijgen van de reactie van tele2 waarin ze beloven
alles recht te zetten? misschien kan ik via privebericht mijn emailadres geven hier, weet niet of dat kan

volgens mij had tele2 2 weken geleden nog erkenning van het problem en wou een oplossing
vinden, de keus is geworden: een leugen over een mailtje op 3 november
dit blijven ze stug volhouden
een variatie hierop is mensen er op attenderen dat ze een nieuw abbonement hebben waarbij gratis bellen niet echt meer
als service werd aangeboden, de nieuwe algemene voorwaarden gelden dan namelijk
en zo zijn er nog wat dwaalspoor-reacties van tele2

het is denk ik raadzaam als iedereen die gedupeerd is zich hier (telefonsich) meld en
duidelijk zijn verhaal doet, bij veel klachten gaan ze tot actie over:
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

ik zit overspannen thuis, met lichamelijke klachten,, heb een slopende aantal jaren achter de rug
door iemand anders veroorzaakt en diegene is uiteindelijk na aangifte bij politie gedagvaard en schuldig bevonden
ik kan dit hele goede er niet meer bij heben, ben al kapot en dit kan zo naar mijn eerste hartaanval leiden voel ik, smerige schoften van een tele2!
het ging net weer wat beter met me,,,

Jo
door JoopdeH Dec 22, 2016 om 13:22
7 Antwoorden / Vragen

beste SVANG

ps:

ik zag vandaag inderdaad hoe je account van tele2forum is geblokkeerd,, met de reden dat je meerdere keren anderen
persoonlijk aanviel,,ik zie werkelijk nergens daar een spoortje bewijs van in al je posts

mijn topic over dit onderwerp is ook snel afgesloten

sterkte!

ik hoop toch echt dat we de koppen bij elkaar steken!

Cookies
door Cookies Dec 22, 2016 om 13:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@joopdeh: over welke bedragen heb je het eigenlijk? Zullen toch niet zo hoog zijn dat je je daardoor helemaal op gaat lopen fokken.

Jo
door JoopdeH Dec 22, 2016 om 14:17
7 Antwoorden / Vragen

Carola: het gaat niet alleen om onterecht betaalde bedragen, het is allemaal stukken ellendiger! deze maffia fide praktijken van tele2 gaat ook er ook over dat gedupeerden vastzitten aan een ineens 'verouderd' en aangepast abonnement waarbij we geen klantvriendelijk en normaal tarief betalen voor telefoongebruik, dus meer dan bij een huidig modern tele2 abonnement. wettelijk mag dit niet, je moet klanten conform bepaalde wetten minstens een maand bedenktijd geven als een contract tarieven veranderen (ik zeg dit nu even uit de losse pols) en tevens moeten klanten het recht hebben gratis hun abonnement stop te zeggen. Tele2 heeft: 1. zich niet gehouden aan deze wettelijke bepalingen en zaten even met hun handen in hun haar, maar. 2. als oplossing hebben ze gekozen om via bedrog en leugens gedupeerde klanten voor een zeer ernstig groot blok te zetten: je moet alles betalen (sommigen hebben zeer hoge rekeningen, ik verwacht in december een zeer grote tegenvaller want dit gedoe heeft me juist tot veel meer telefoneren gedwongen dan ik normaal doe). 3. geen recht op gratis opzeggen abonnement, kosten opzeggen: 200 euro. je kan wel overstappen naar een nieuw abonnement blijf je dus klant (en dat is wel het laatste wat ik wil, eerst mij bestelen en dan moet ik nog blijven ook) over een half jaar stopt mijn contract pas, dus moet ik een half jaar niet of heel weinig bellen! dat is onmogelijk! ik ben dus volledig klem gezet door tele2, met leugens, leugens over een mail waarin we zouden zijn geïnformeerd en gratis opzeggen is aangeboden, gedupeerden weten van niets! niemand heeft ooit een mail ontvangen en dit is in het kort de situatie

tijger1
door tijger1 Dec 22, 2016 om 14:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maak u niet zo dik. Ga dan naar de geschillencommissie. Die is daarvoor.

Jo
door JoopdeH Dec 22, 2016 om 14:47
7 Antwoorden / Vragen

je kan niet zo maar naar de geschillencommissie stappen kan dan nog maanden gaan duren, en ook kosten aan verbonden en verder gaat dit niet over of ik me dik maak, ik leg de situatie uit

tijger1
door tijger1 Dec 22, 2016 om 18:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja en als u gelijk hebt, krijgt u die kosten terug.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 29, 2016 om 16:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Joop, ga een leven leiden voor Tele2 u als wanbetaler bij preventel aanmeldt.
Storneren is een slechte optie.

ge
door gerardvantol - Dec 22, 2016 om 14:59
57 Antwoorden / 2 Vragen

Ik snap niet dat TELE2 nog klanten heeft, mijn vrouw heeft 1 keer zo'n abbonnement gehad voor 2 jaar, niets als ellende met verbindingen. 1 stap buiten stadsgebied en geen internet meer en ga zo maar door. Gelukkig nu bij een normale provider aangesloten.

Jo
door JoopdeH - Dec 22, 2016 om 18:13
7 Antwoorden / Vragen

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/vanaf-1-november-2016-tele-2-onderling-bellen-onderling-bellen-niet-meer-gratis

Jo
door JoopdeH - Dec 23, 2016 om 16:21
7 Antwoorden / Vragen

Er zijn meerdere klanten van Tele2 flink de dupe geworden van deze onaangekondigde verandering van 'onderling gratis bellen'.
Veel mensen hebben hier over geen bericht ontvangen van Tele2 en hebben de hele maand november, en misschien nog steeds, zitten bellen met andere vaste lijnen van tele2 in de meer dan logische veronderstelling dat het gratis was, met als gevolg voor sommige een hogere of zelfs extreem hogere rekening.
En daarnaast ook niet gebruik kunnen maken van de wettelijk bepaalde regeling dat je een maand bedenktijd hebt en eventueel gratis je abonnement kan opzeggen.
Tele2 blijkt totaal niet bereid de schade die ontstaan is, door hun eigen grote fout, op te lossen.
Ik doe hierbij een verzoek aan alle gedupeerden en klanten van tele2 die met deze wantoestand te maken hebben het in ieder geval te melden bij ConsuWijzer,
bij genoeg klachten wordt de Autoriteit Consument en Markt (ACM) ingeschakeld.
U kunt hier online of telefonisch u kort maar krachtig en vooral duidelijk uw klacht indienen betreffende de nare handelwijze van tele2 en de gevolgen voor u en andere klanten:
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

met vriendelijke groet,

JoopdeH

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 29, 2016 om 15:49
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Telefoon 2 heeft dit meer als een maand vtv aangekondigde. Dus die maand opzeggen die u wilt is al voorbij.

Jo
door JoopdeH - Dec 23, 2016 om 16:53
7 Antwoorden / Vragen

vverder raad ik iedereen aan een aangetekende brief naar Tele2 te schrijven met daarin de klacht en de gewenste oplossing van het probleem ( bijvoorbeeld onterecht betaalde geld terug en mogelijkheid tot maand bedenktijd en gratis opzeggen), naar aanleiding van hun antwoord kan de volgende stap de geschillencommissie zijn, kosten waarschijnlijk 50 euro (die krijgt u terug als u in het gelijk wordt gesteld)
Tele2 adres (ik hoop dat dit klopt):
Tele2 Nederland B.V.
Postbus 289
2400 AG
Alphen aan den Rijn

Let op: Vermeld je klantgegevens bij het sturen van een brief.

met vriendelijke groet,

JoopdeH

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 29, 2016 om 15:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoezo onterechte betalingen. U heeft toch gebeld? Dat u de wijziging niet heeft opgemerkt zegt meer iets over u.

wo
door wouter1986 - Dec 27, 2016 om 16:05
1 Antwoorden / Vragen

Inmiddels tegen exact hetzelfde probleem aangelopen.

Tele2 heeft mij op 4 november gemaild dat ik niet meer gratis kan bellen (middels een mail waarin nieuwe abbonnementen werden aangekondigd).
Ik ging er (blijkbaar ten onrechte) vanuit dat dit alleen nieuwe abonnementen betrof.

Nu blijken ook huidige abonnementen niet meer gratis onderling te kunnen bellen. Vervelend, aangezien dit een hoofdreden was om tele2 aan te schaffen.

Na contact met de 'klantenservice' en 'klachten afdeling' krijg ik geen fatsoenlijk antwoord.
1) men beweerd ook voor 1 november mij geinformeerd te hebben, maar weigert die mailing nogmaals naar mij te mailen.
2) ik mag mijn abonnement niet opzeggen
3) ik krijg onverwachte kosten van onderling bellen niet vergoed.

Erg ontevreden over deze aan consument misleidende praktijken...

Jo
door JoopdeH Dec 29, 2016 om 12:45
7 Antwoorden / Vragen

uw ontevredenheid snap ik, maar gaat u ook stappen ondernemen?
hoe meer mensen er tegen in verzet komen hoe groter de kans dat Tele2 moet buigen voor onze eisen!

2 dingen kunt u doen (zie voor meer info mijn berichten boven de uwe):
-duidelijke melding maken bij Consuwijzer!!
-klacht indienen bij Tele2

verder vind ik dit 'misleidend' noemen nog te mild, het is pure leugenarij, vals spel en oplichterij

Jo
door JoopdeH Dec 29, 2016 om 13:08
7 Antwoorden / Vragen

ps:

u zegt dat Tele2 op 4 november heeft gemaild dat gratis bellen is stopgezet maar dat is dus
een paar dagen later dan de die stopzetting is ingegaan, namelijk 1 november,,,
(deze en andere mails heb ik en vele anderen niet ontvangen)

Tele2 mag dat niet doen op deze manier, de telecommunicatie-wet zegt hier over:

Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijs van een abonnement veranderen. Hij moet u eerst precies vertellen wat hij wil gaan veranderen. Dat moet hij minimaal een maand van tevoren aan u laten weten.

Is de wijziging in uw nadeel? Bijvoorbeeld omdat de prijs omhoog gaat of omdat er televisiezenders verdwijnen? Dan mag u het abonnement zonder verdere kosten opzeggen.

Tele2 handelt dus tegen de wet in en daarom hebben alle gedupeerde klanten natuurlijk gewoon recht om geld terug te krijgen want het is onrechtmatig verkregen en zou tele2 iedereen alsnog de 4 weken bedenktijd en de mogelijkheid gratis te kunnen opzeggen moeten aanbieden

Jo
door JoopdeH Dec 29, 2016 om 13:20
7 Antwoorden / Vragen

ach ja, ik vertrouw niemand meer,,,  gedupeerden hier en op andere websites kunnen net zo goed
medewerkers van Tele2 zijn om info te verzamelen
ze gaan namelijk geen leugen en mishandeling van klanten uit de weg heb ik gemerkt!

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 29, 2016 om 15:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Kansloos. U kunt echt Tele2 niet dwingen om gratis bellen (hoezo gratis?) terug te nemen. Zij bepalen het beleid, niet u.

tijger1
door tijger1 - Dec 29, 2016 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@joopdh

Ja hoor, wij zijn hier allemaal medewerkers van Tele2  en mishandelen doen we graag:-((

Ga toch fietsen man. Of dien uw klacht in bij de daarvoor beschikbare instantie en houd op met dat gejammer.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 29, 2016 om 15:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat een kansloos figuur. Inderdaad

Cookies
door Cookies - Dec 29, 2016 om 15:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Doe even normaal man! Door zo'n akkefietje niemand meer vertrouwen, mensen beschuldigen en zelfs een kreet als 'mishandeling'. Te gek voor woorden!

Groeten van Carola, hoofd klantenservice Tele2, Vodafone, Ziggo, Telfort, KPN en alle andere providers die ik nog vergeten ben.

DOOR JOOPDEH 29 DEC. 2016 OM 13:20
ANTWOORDEN / VRAGEN

ach ja, ik vertrouw niemand meer,,,  gedupeerden hier en op andere websites kunnen net zo goed medewerkers van Tele2 zijn om info te verzamelen ze gaan namelijk geen leugen en mishandeling van klanten uit de weg heb ik gemerkt!