he
door heijmans2000 Jan 4, 2014 om 13:32
Voeding & gezondheid

Lidl Kerkrade Centrum onvriendelijk tegen mensen met scootmobiel.

Ik rijd met de scootmobiel altijd naar binnen en doe de boodschappen in het mandje.
Nu moest ik alleen een treetje water.
Aangezien ik er zo niet bijkon, zette ik mijn scootmobiel even aan de kant om een treetje water te pakken.

Toen kwam de chef of wat er moest voorgaan, een of andere snotneus: Meneer, het is hier GEEN parkeerplaats.

Dus ik pak me op en ga naar huis en haal wel bij een normale Lidl mijn boodschappen. Er zijn er in Kerkrade nl 2.

Dus mensen, je mag in de Lidl wel met je scootmobiel naar binnen, maar niet afstappen, anders ben je aan het parkeren??????

2508 77 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 4, 2014 om 14:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Straks krijgt u nog een parkeerboete in de Lidl ;-)

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2014 om 16:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik u was zou ik een klacht indienen bij Lidl, want voorzover ik weet is dit echt niet de normale houding van de Lidl medewerkers.

aurora1
door aurora1 - Jan 5, 2014 om 15:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik sluit me bij de mening van @tijger1 aan.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 5, 2014 om 18:57
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn ook minder slimme medewerkers en helaas ontmoete U er 1.

Normaal doen ze niet moeilijk voor moeilijk lopende maar als je flink gaat wandelen moet je wel een karretje pakken en deze buiten laten.

Parkeren van een voertuig wat vreemd werkt als je de eerste keer gaat zitten om het weg te zetten, dat is een ramp.
Dus zorg dat je niets blokkeerde en niet te lang uitstap.

richard83
door richard83 - Jan 5, 2014 om 20:09
386 Antwoorden / 28 Vragen

Pff zeg. Hoe moet je dan een treetje water pakken?

pi
door pieterwolters - Jan 6, 2014 om 14:06
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk bij de LIDL Kerkrade Centrum en die klanten die daar komen. I.p.v. een beetje respectvol te communiceren hebben ze het meteen over een SNOTNEUS omdat ik toevallig een beetje jonger ben dan zij....

pi
door pieterwolters - Jan 6, 2014 om 14:06
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=richard83 schreef op zondag 5 jan 2014, 20:09]Pff zeg. Hoe moet je dan een treetje water pakken?

Even vragen aan een andere klant?

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2014 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of thuis de kraan opendraaien.

he
door heijmans2000 - Jan 7, 2014 om 13:38
29 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 6 jan 2014, 14:06]Ik werk bij de LIDL Kerkrade Centrum en die klanten die daar komen. I.p.v. een beetje respectvol te communiceren hebben ze het meteen over een SNOTNEUS omdat ik toevallig een beetje jonger ben dan zij....

Over respectvol te communiceren gesproken, moet je zelf eerst eens nadenken wat je zegt.
Je chef is hierover al aangesproken en hier is het laatste woord nog niet over gezegd.
Zelf mag je blij zijn dat je goed ter been bent. Houd ook eens rekening met minder valide mensen.

Over RESPECTVOL gesproken.

ol
door olijfje3 - Jan 7, 2014 om 14:30
284 Antwoorden / 26 Vragen

Ik zou gewoon naar de bewuste LIDL toe blijven. als u heeft onthouden hoe de betreffende medewerker er uitziet en hij/zij reageert weer zo moeilijk kunt u misschien een alerte opmerking maken.
en dan eventueel een klacht indienen. Wat zich herhaalt verdient aandacht. succes, laat je niet wegjagen!! olijfje3

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2014 om 16:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=heijmans2000 schreef op dinsdag 7 jan 2014, 13:38][quote=pieterwolters schreef op maandag 6 jan 2014, 14:06]Ik werk bij de LIDL Kerkrade Centrum en die klanten die daar komen. I.p.v. een beetje respectvol te communiceren hebben ze het meteen over een SNOTNEUS omdat ik toevallig een beetje jonger ben dan zij....

Over respectvol te communiceren gesproken, moet je zelf eerst eens nadenken wat je zegt.
Je chef is hierover al aangesproken en hier is het laatste woord nog niet over gezegd.
Zelf mag je blij zijn dat je goed ter been bent. Houd ook eens rekening met minder valide mensen.

Over RESPECTVOL gesproken.

Iemand een snotneus noemen, is ook niet bepaald respectvol.

Ben er niet bij geweest (kom sowieso nooit in de Lidl), maar wat ik zelf vaak zie, is dat die scootmobielen midden in het gangpad gezet worden, waardoor er geen 'hond' meer voorbij kan. Rekening houden met, werkt 2 kanten op.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 7, 2014 om 17:21
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als demente bejaarde de paden blokkeren terwijl "Snotneuzen" zo snel mogelijk met lompe en grote palletwagens hun producten kwijt willen.....

Houd ook eens rekening met personeel die vaak last heeft van klanten maar wel hun tempo en omzet moeten halen.
Als je te netjes en behulpzaam bent zijn er lege vakken, dus ook die kant niet vergeten.

Even iets pakken kan maar ik zie ook vaak Scootmobielen en Rollators midden in pad staan en zij maar kletsen....
Dus voor je boos word, vergeet niet dat vele klanten ook vaak lastig zijn en alleen aan hun zelf denken.

he
door heijmans2000 - Jan 7, 2014 om 17:29
29 Antwoorden / 17 Vragen

@tot15karakters
Dus minder valide mensen moeten maar thuis bij Appie bestellen en het dan maar thuis laten bezorgen? Hoeven ze ook geen rekken meer te vullen, ken het meteen vanuit het lager naar die demente bejaarden.

an
door anne1234 - Jan 7, 2014 om 19:09
51 Antwoorden / 2 Vragen

Pieter ,. en dan nog is de klant koning ,door mensen die bij jullie komen draait de handel,. en dan mag je nooit en te nimmer zo reageren op een klant, en ja dat ze zegt snotneus dat kan ik nog voorstellen ook,.. je wordt in zo een super wel eens bijna omver gelopen door personeel wat het druk heeft ( kan hoor en dan nog) je zou toch op zijn minst verwachten dat de klant op een nette manier bejegend wordt en die persoon met die scootmobiel ,.geloof me die vind het zelf al lastig genoeg dat die niet zonder zo een karretje kan ,..mag er dan een beetje respectvol gereageerd worden?? En ik zwijg nogmaar over de stomme en onvolwassen opmerking tegen deze meneer dat het daar geen parkeerplaats is.. Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te zeggen, dus dan lok je toch zelf de reactie uit die je hier krijgt.. Ik hoop dat deze meneer een klacht in gediend heeft en dat het personeelslid die het hier betreft op zijn minst een repremande krijgt ,want dit soort gedrag kan echt niet.

jpm
door jpm - Jan 8, 2014 om 13:30
820 Antwoorden / 28 Vragen

Als ik al eens een supermarkt betreed, niet met een scootmobiel maar met mijn elektrische rolstoel, dan ervaar ik meer dan eens dat er weinig rekening wordt gehouden met mindervaliden. Gelukkig zijn er dan mensen, hoewel ze een scootmobiel nodig hebben, die nog een paar stappen kunnen lopen om iets uit een hoog schap te kunnen halen. Vaak (nou ja, vaak?) moet ik even geduld hebben voor het bijvullen van een vak omdat er een grote kar in de weg staat, daar heb ik geen probleem mee. Laat de chef of wat daar voor door wil gaan dan ook enig geduld betrachten voor iemand die even het scootmobiel verlaten heeft voor een tray water.

Ik zou dus nooit uit zo'n winkel wegblijven. Wacht uw kans af. Er komt een moment dat er blikken appelmoes of andere conserven in een grote stapel op de vloer staat, waar u met het scootmobiel niet langs kan. Even aantikken mag, totdat de stapel omdondert. Ik verzeker u: het helpt echt :-))

an
door anne1234 - Jan 8, 2014 om 20:34
51 Antwoorden / 2 Vragen

jpm,.. dat vind ik nog eens een idee,.als dit mij overkomen was ,als zo een snotneus in de super zo tegen mij zou doen dan zou ik het overwegen om zo een stapel met dingen om te rijden ,en dan zeggen ,oeps sorry maar ik kon er niet langs, die dingen horen toch ook in de schappen te staan en niet het pad waar de klanten doormoeten te blokkeren,..

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2014 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, zo'n houding schiet lekker op.

ol
door olijfje3 - Jan 9, 2014 om 00:06
284 Antwoorden / 26 Vragen

JPM ik zit in een rolstoel, heb slechte ogen, gebruik een spierontspanner, dit even ter inleiding.
Ik weet wat dus wat het is om handicaps te hebben,, ik vind het belachelijk hoe je ke opstelt, werkt niet
natuurlijk en je brengt gehandicapten en ouderen in discrediet en ga je precies per winkel bijhouden, wanneer je zo'n trucje heb uitgehaald, anders gaat het opvallen en krijgen ze een hekel aan jou persoonlijk. vind een aandere manier om je frustatie te uiten.

voor anderen, winkels en andere plekken zijn vaak waardeloos voor mensen met een rolstoel, soms kan het misschien niet anders, soma interesseert het mensen niet of denken ze er niet over na olijfje3

costnix
door costnix - Jan 9, 2014 om 12:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=heijmans2000 schreef op dinsdag 7 jan 2014, 17:29]@tot15karakters
Dus minder valide mensen moeten maar thuis bij Appie bestellen en het dan maar thuis laten bezorgen? Hoeven ze ook geen rekken meer te vullen, ken het meteen vanuit het lager naar die demente bejaarden.

Heeft u de tarieven en de voorwaarden voor het bezorgen door Appie gezien?
http://www.ah.nl/appie/over/bestellen
Dan praat u wel anders. Verder adviseer ik u om uw mond met groene zeep te wassen om die smerige taal uit uw mond te verwijderen!

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2014 om 12:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@costnix

Volgens mij was de reactie sarcastisch bedoeld naar aanleiding van de reactie van @15.

he
door heijmans2000 - Jan 9, 2014 om 17:31
29 Antwoorden / 17 Vragen

Idd tijger1, was reactie op van:

tot15karakters

Als demente bejaarde de paden blokkeren terwijl "Snotneuzen" zo snel mogelijk met lompe en grote palletwagens hun producten kwijt willen.....

jpm
door jpm - Jan 9, 2014 om 22:02
820 Antwoorden / 28 Vragen

@olijfje3. Ik breng om den drommel geen gehandicapten in diskrediet en ook mezelf niet. Waar het hier om gaat is dat mensen die een scootmobiel, een (elektrische) rolstoel of een rollator nodig hebben (lichamelijk beperkten), waartoe u zelf behoort, al snel beoordeeld worden als "dingen die maar lastig in de weg staan". Is mijn vrouw bij me, dan wordt zij aangesproken terwijl ik duidelijk op zo'n moment de klant ben, als ik al zelf mag afrekenen hoorde ik al eens: "dat is dan zoveel centjes", alsof je ook nog eens verstandelijk gehandicapt ben. Na deze ervaringen kwam ik erachter dat een gehandicapte moet emanciperen en vooral voor zich zelf opkomen.

U denkt toch niet dat ik me door een snotneus zo laat behandelen als heijmans2000 overkwam? Daar ben ik toch echt geen 65 voor geworden dacht ik zo. Ook wij zijn gewoon klanten en mogen een respectvolle benadering verwachten. Staat er eens zo'n hoge kar vol met spullen naast een vakkenvuller, dan wacht ik gewoon even tot ik er door kan. Alle tijd. Als zo'n vakkenvuller er bij mij langs wil terwijl ik nog bezig ben iets te pakken dan wacht hij/zij ook. Misschien heeft'ie niet alle tijd, maar dan heb ik dat nog steeds. Ik laat me echt niet haasten of zenuwachtig maken in zo'n situatie. Als dat op een respectloos commentaar uitloopt dan reageer ik helemaal niet, verbaal althans. Als verderop iets omdondert omdat ik daar niet langs kan dan stel ik me zo voor dat degene die mij zo respectloos behandelde dit waarschijnlijk ook verkeerd heeft neergezet. Dan help ik hem alvast op weg om dit opnieuw te stapelen. Goed toch?

Cookies
door Cookies - Jan 9, 2014 om 22:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........ Als zo'n vakkenvuller er bij mij langs wil terwijl ik nog bezig ben iets te pakken dan wacht hij/zij ook. Misschien heeft'ie niet alle tijd, maar dan heb ik dat nog steeds......

Een vakkenvuller heeft zeker niet alle tijd. Binnen bepaalde tijd moeten ze nl. hun werk gedaan hebben. En jij bent echt niet de enige met scootmobiel, dus tig x 5 minuten wachten per dag, levert hem waarschijnlijk gezeur van de teamleider op.

Daar mag jij ook wel eens rekening mee houden.

jpm
door jpm - Jan 9, 2014 om 22:31
820 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83 Sorry, maar ik ben klant bij die winkel, bij die teamleider en die vakkenvuller. Ik dacht dat ze best even kunnen wachten, over 5 minuten spreek ik dan niet, maar hooguit 10 seconden. Ik ben echt wel in staat om binnen die tijd iets uit een schap te halen. Ik ben er namelijk helemaal niet op gebrand om in de weg te staan, ook trouwens niet om spullen ondersteboven te rijden. Lees de teksten eens goed en ontdek dat ik gewoon mijn best doe om de winkel te spekken op een heel nette manier EN om zonder beledigd te zijn huiswaarts te keren met de boodschappen die we nodig hebben. Is dat vreemd? Dit geldt dus ook voor heijmans2000 lijkt me.

an
door anne1234 - Jan 9, 2014 om 22:46
51 Antwoorden / 2 Vragen

carola83,.pardon? lees ik dat goed?? Moet een klant voor jou aan de kant ook als die het niet kan omdat die genoodzaakt is om in een rolstoel of iets dergelijks zichzelf voort te bewegen?? Jij spreekt van respect ten opzichte van jou?? Wat dacht jij ervan om respect voor ouderen op te brengen dan?? Dat jij vakken moet vullen binnen een bepaalde tijd daar kan ik als klant niks aan doen maar ik laat me ook niet aan de kant jagen door zo een snotneus die mij het gevoel geeft of die geen respect en compassie ( vertaling :mededogen) heeft voor iemand die niet goed ter been is of zo, verplaats je eens in de situatie van die persoon die in een stoel of met rollator door de winkel strompelt, zou je je ook zo gedragen als die persoon je oma of opa was?? Jij werkt in een supermarkt dan hoor jij de klant met respect te behandelen.Hulpvaardig te zijn en zelfs aan te bieden die mensen te helpen.. Dat zou pas reclame zijn voor de super waar jij werkt en dat zou die teamleider/teamleiding van jou ook moeten zien,.. want wij als klanten zorgen voor omzet, stel je voor dat niemand meer komt dan hebben jullie helemaal niks meer te doen en ja iedereen moet werken voor zijn geld , jij dus ook ,..
Ik ben het 100% met JPM eens , de instelling van personeel mag echt wel stukken beter en klantvriendelijker , dat mag jij ook je teamleiding wel zeggen ook,..Ik weiger als klant te accepteren dat personeel zo met mij omgaat, ik ga niet zo onbeschoft met hun om en daarom accepteer ik dat zeker niet van zo een jong rondhuppelend ding wat zelf nog alles kan en zich niet kan inleven in de situatie waarin sommige klanten zitten... Waarom ik dit zeg is omdat ik zelf ook slecht ter been ben en ik vind dit soort gedrag verre van klantvriendelijk ,eerder ontzettend onbeschoft ..

ol
door olijfje3 - Jan 10, 2014 om 10:13
284 Antwoorden / 26 Vragen

JPM, ik denk dat ik vroeger net zo strijdbaar was als U. ik begrijp u volkomen.
Realiteit is dat je vaak niet voor vol wordt aangezien. Ik ga anders om met moeilijkheden.
Ik ben veel rustiger, neem dingen minder serieus, ga meer voor geluk dan gelijk..
U functioneert denk ik behoorlijk goed in de maatschappij. een deel van uw strijdbaarheid zou ik wel weer terug willen hebben. mijn reactie was voooral gebaseerd op het omgooien van dingen als statement. benieuwd naar uw reactie olijfje3

jpm
door jpm - Jan 10, 2014 om 10:15
820 Antwoorden / 28 Vragen

Hé Anne1234, ik mag jou wel. Een duidelijker resumé had ik niet kunnen schrijven, maar laat Carola.83 nu even bijkomen hoor. Ze heeft straks slapeloze nachten ;-)

jpm
door jpm - Jan 10, 2014 om 10:21
820 Antwoorden / 28 Vragen

@Olijfje3. Ga nu eens een poosje niet uit van voor vol te willen worden aangezien. U bent op deze manier echt alleen maar anderen aan het pleasen. U bent al, vanaf uw geboorte, volwaardig en dat behoeft u niet te bevechten. Blijf wie u bent, ook al zijn anderen het niet met u eens. Uw mening, ook al deel ik die niet altijd, is net zoveel waard als die van anderen. Ik ben net 65 jaar en kwam inderdaad al jaren geleden op stoom waar het mijn assertiviteit betreft. De enige waar u verantwoording tegen hoeft af te leggen bent uzelf. Dus eerlijkheid en trouw naar uzelf toe maakt dat u vanzelf beter gaat nadenken over uw positie in de maatschappij. Daar komt respect naar anderen ook uit voort, maar u hoeft de zaak niet om te draaien. Dat doen anderen wel voor u.

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2014 om 10:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie niet in waarom ouderen meer recht op "respect" hebben dan jongeren. Als ik in een winkel ben dan behandel ik een "snotneus" of "zo'n jong rondhuppelend ding" net zo netjes en voorkomend als elke oudere medewerker.

Het feit al dat men voor jongeren deze termen gebruikt, is al "respectloos".

Om maar niet te spreken van het onzinnige gebruik van het woord "respect".

ol
door olijfje3 - Jan 10, 2014 om 12:19
284 Antwoorden / 26 Vragen

Ik heb de laatste jaren behoorlijk wat voor mijn kiezen gehad ben bezig nwe balans te vinden.
Dat heeft mij minder zeker gemaakt dan eerst, dus op dat punt valt er nog wat te winnen.
Ik vind waardering hebben vooor mensen niet zo moeilijk, dingen zijn vaak minder simpel dan ze lijken.
Vind niet dat je je prive-shit moet afreageren op anderen, dus ook niet op een vakkevuller.
ik word zelden of niet onvriendelijk behandeld in winkels, vroeger ook niet, ik vraag of ze spullen aan de kant willen schuiven of medewerkers (dus geen snotneuzen) bieden het zelf aan. misschien is het zelfs zo dat ze je met meer respect behandelen omdat ik meestal 2 keer zo oud ben een grijze baard heb enzo., of ze dat altijd menen is een ander verhaal. olijfje3

jpm
door jpm - Jan 10, 2014 om 13:27
820 Antwoorden / 28 Vragen

@tijger1. Natuurlijk, jongeren verdienen net zo veel respect als ouderen en volgens mij krijgen ze die ook volop. Maar u moet een en ander nog steeds On Topic zien, dus als een vakkenvuller iemand toeroept: "Mijnheer, het is hier geen parkeerplaats" omdat deze man even zijn scootmobiel verliet om iets uit een schap te pakken, dan komt dat woord "verdienen" in combinatie met "respect" wel erg in het nauw. Met een beetje empathisch vermogen komt een medewerker er toch ook wel achter dat dit een zeer tijdige actie is, bedoeld om iets uit een schap te halen? Hieruit blijkt dat het respect voor de oudere als eerste ontbreekt. Als de oudere dan in een topic over een snotneus spreekt dan heeft hij groot gelijk. Uit een en ander blijkt dat de oudere anderen niet blokkeert, maar dat de gewoon niet even met geduld het tafereeltje kan aanschouwen, alvorens de oudere netjes aan te spreken. Ik zou denken: Mijnheer, mag ik u helpen? Hiermee komt hij tegemoet aan de wens van lichamelijk beperkten zoveel mogelijk zelf te willen doen en is hij tevens zeer correct tegenover een te waarderen klant. Reken maar dat deze chef of degene die zich als zodanig beschouwde ook mag rekenen op een normale reactie. Dat pas maakt de wereld, voor iedereen, de moeite waard.

ol
door olijfje3 - Jan 10, 2014 om 16:55
284 Antwoorden / 26 Vragen

jpm volgens mij vindt niemand het normaal dat onterecht wordt aaangesproken. zou het ook een vergissing of pure domheid kunnen zijn, maak het ook niet groter dan het is. je kunt er altijd een chef ofzo bij halen en eerlijk je verhaal doen. ik denk dat het dan wel goed komt olijfje3

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 10, 2014 om 18:55
2189 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=heijmans2000 schreef op dinsdag 7 jan 2014, 17:29]@tot15karakters
Dus minder valide mensen moeten maar thuis bij Appie bestellen en het dan maar thuis laten bezorgen? Hoeven ze ook geen rekken meer te vullen, ken het meteen vanuit het lager naar die demente bejaarden.

Ik bedoelde alleen maar dat Jongeren een bepaalde omzet moeten halen, magazijn moet leeg en winkel vol in redelijke tijd en als je te traag bent wegens ouderen met rollators en zo.....
Ook wij klanten moeten rekening houden met werkdruk van personeel en niet elke hulp is ervaren medewerker dus daar zitten ook wel vaak lastige pubers tussen....

Ik ben zelf behoorlijk Zilvergrijs, en als ik geen kar nodig heb is mijn Rollator de snelle toegang en houd wel rekening met hun brede pallet wagens.
Een normale kar of rollator even weg zetten gaat wel maar de Scootmobiel en zo, die rijd niet iedereen zomaar weg....
Ik zie zo vaak dat karren de web blokkeren en dus even weg duwen...
Maar de zware speciaal gemaakte karren met telkens andere merken en indeling, er zijn er die je eerst moet leren voor je ze veilig kunt verplaatsen.....

En demente bejaarden, dat was grapje voor de meestal werkzame pubers omdat de tussengroep meestal ontbreekt in de winkels...

an
door anne1234 - Jan 11, 2014 om 02:30
51 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je wel jpm,..
Ik bedoel maar te zeggen met mijn hele verhaal dat de jeugd vaak denkt dat per definitie ze al respect verdienen ,maar volgens mij is het zo als jongeren ( en dan is het woord snotneus maar net hoe je het oppikt) eens eerst moeten beginnen met de ouderen,minder validen en gewoon oudere mensen en dan bedoel ik mensen die ouder zijn dan hun zelf te behandelen met respect, dan krijgen ze vanzelf respect terug van deze ouderen, maar als ze zo met de bovengenoemde groepen omgaan en zich in de super zo gedragen terwijl wij , er voor zorgen dat ze werk hebben, toch met de normale mate van respect bejegenen.Maar ja er zijn er blijkbaar genoeg die hebben dat in hun opvoeding niet geleerd,.ikzelf ben nog niet in de leeftijd van 65 plus maar dat daargelaten, ik haal het niet in mijn hoofd om een oudere/invalide of mensen die een handicap of beperking heeft op zo een manier te behandelen.Mij is geleerd dat je hulpvaardig moet zijn en je moet proberen in te leven in hoe die mensen ervoor staan,.. bv door je te bedenken hoe het zou zijn als je zelf in die situatie zou zijn dat je aangewezen zou zijn op hulpmiddelen bij het voortbewegen. En ja ik ben nog geen 50 maar ik heb ook mijn problemen met me voor te bewegen en ik zou het niet accepteren dat een medewerker van een super mij zo zou bejegenen , ik zou die persoon op zijn plaats zetten en waarschijnlijk had die dan ook grote kans dat ik naar zijn of haar teamleider of chef zou stappen.. Ik heb jaren een hoop gepikt van iedereen maar ik weiger het langer om dat te doen.. Als iemand mij respectloos bejegend dan kan die er donder op zeggen dat ik mijn mond ook niet hou,.. dus wie kaatst kan de bal terug verwachten... Daarbij als ik als klant zelfs voor andere klanten als die langs komen aan de kant ga zou je toch denken dat het personeel dat zeker zou doen.. Visitekaartje van een super is toch zeker wel het personeel wat er werkt ,en het blijft zo dat als mensen op een onbeschofte manier afgeblaft worden zoals in het voorbeeld dat dat niet bepaald een goede reclame is voor dat filiaal van een bepaalde super..

de eelco
door de eelco - Jan 11, 2014 om 12:01
607 Antwoorden / 92 Vragen

heb eventjes alle reacties gelezen en ben nu al 3 kwartier bezig om mijn mond dicht te krijgen want die klapte spontaan open van verbazing!!!!!!!.....
mijn lieve hemel wat een achtelijke reacties van de wat oudere en minder valide mensen..
IK MOET EN ZOU RESPECT KRIJGEN ..
misschien eens een keer zelf nadenken en niet elk ""snotneusje""zodanig behandelen dat hij/zij op een bepaald moment een hekel gaat krijgen aan mindere valide ouderen.
ben zelf nog maar 44 jaar maar heb toch al het 1 en ander mee gemaakt en ben zelf ook regelmatig aangewezen op hulpmiddelen en de servicebus {bedoeld voor mensen met een handicap}.
als ik zie en hoor hoe de oudere omgaan met de jongere generatie zal een opfris cursus van de opvoeding geen luxe zijn want af en toe is de beschaafdheid ver te zoeken bij de oudere generatie.
ik wil niet elke oudere over 1 kam scheren maar wat ik zo zie en hoor dan moeten HEEL VEEL oudere zich schamen .
een hoop ouderen zijn fijne lieve mensen maar een bepaalde percentage van deze groep zijn onbeschofte,,,te veel eisende,,,ongeduldige mensen met te veel vrije tijd.
en ja de jongere generatie heeft nou eenmaal een andere opvoeding gehad zo als u en ik maar daar moeten we maar me leven maar kijk OOK EENS IN DE SPIEGEL en vraag eens eerlijk aan je zelf wie en wat u voor persoon ziet staan .
ik ga er van uit dat TS de waarheid spreekt en dan moet die medewerker van de winkel misschien eens een ouderwetse klap op de billen krijgen maar probeer het ook eens in zijn situatie te bekijken want de rekken moeten vol de opslag leeg en de vrachtwagens moeten worden gelost en geladen.
en ga nu nou niet komen met ,,,WIJ HEBBEN DIT LAND OPGEBOUWT,,,want dat is gelul.mijn generatie en die na mijn komt heeft geen vut,,prepensioen maar moeten door werken tot nu 67 jaar en geloof me dat gaat gewoon hoger worden want de oude van dagen willen wel hun aow hebben en die moet wel opgebracht worden door de werkende van nu.

nu weet ik uit ervaring op deze forum dat er een aantal mensen zijn die me frontaal gaan aan vallen en gelijk hebben want de waarheid doet pijn...

Cookies
door Cookies - Jan 11, 2014 om 12:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@de eelco: topantwoord!

jpm
door jpm - Jan 11, 2014 om 12:58
820 Antwoorden / 28 Vragen

@de eelco. U hebt drie kwartier uw mond kunnen houden, u ingehouden om een reactie te geven. Uw mond viel wel open van verbazing over wat die ouderen en gehandicapten wel niet eisen. Respect en zo... Welnu, een oudere eist helemaal niets, die rekent erop dat respect wordt gegeven en gevraagd. Als u alle commentaar goed leest (en daarvoor hebt u toch hopelijk wel meer dan drie kwartier voor genomen) dan zult u kunnen opmaken uit alle commentaren, dat degeen die zich onbeschoft gedraagt een draai om de oren (niet letterlijk natuurlijk) kan en mag verwachten.

Dat mensen hun werk moeten doen, natuurlijk, mee eens. Maar de jacht op productie, c.q. het jachtige vakkenvullen, daarmee valt het ook wel mee natuurlijk. Meestal gebeurt dat in de stille uren 's avonds, maar ook wel tijdens de winkelopenstellingstijden. Als ik deze mensen dan zie, af en toe gezellig even met elkaar pratend, dan zeg ik: OK, de boog kan niet altijd gespannen staan. Een geintje tussendoor? Ik ben de eerste die dat waardeert. Maar zorg altijd wel dat er niemand last heeft van versperde doorgangen e.d. Anders is er eerst het wachten, dan het vriendelijke verzoek om even aan de kant te gaan of ruimte te maken, en dat is meestal voldoende.
Anders is het als een klant even een scootmobiel moet verlaten om iets te pakken. Ik ga zelf met mijn elektrische rolstoel omhoog, dat kan met het model dat ik heb en pak dus ook zelf wat ik nodig heb. Als ik dan iets aan het pakken ben, moeten anderen even geduld hebben, logisch toch?

Welnu, meer is het niet. Topic Starter werd ineens gezegd dat de loopgang in de supermarkt geen parkeerplaats is omdat hij/zij even was uitgestapt (scootm.). Dat is heel anders en tot hier ging het topic. Degene die zo'n opmerking maakt hoort niet te werken in een serviceverlenende functie, zoals een winkelmedewerker wel mag worden genoemd. Dat is het dus.

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2014 om 13:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@de eelco

Ik ben het 100% met u eens. Ik ben zelf verre van een jongere, maar ik zie niet in waarom anderen daarom voor mij "respect" moeten hebben.

Net zo goed als dat er krengen van jongeren zijn, zijn er darmen van ouderen, gehandicapten enzovoort.

En als zo'n kreng van een jongere dan ouder is geworden of gehandicapt, verdient hij ineens respect?

Mijn kleinzoon heeft jarenlang vakken gevuld en was op zijn 17de zelfs vulploegleider. Hun instructies waren dat als een klant iets vroeg, dat ze daarmee als eerste moesten helpen, en dan verder gaan met hun werk. Gezien de verruimde openingstijden worden die vakken nu meestal gevuld tijdens de openingstijden van de winkel, en dat geeft weleens problemen.

De opmerking die die jongeman heeft gemaakt, was niet fatsoenlijk, of misschien een misplaatst grapje, maar om daar nu zoveel ophef over te maken en een winkel te mijden, grote onzin.

Ook uw opmerking "wij hebben dit land opgebouwd" wat te onpas wordt gebezigd, vind ik ergerniswekkend. Het bouwen wat ik in mijn leven heb gedaan, was voor mijzelf en voor degenen die mij na staan, als het land daar ook voordeel van gehad heeft, is dat mooi, maar was niet mijn intentie.

zoekster
door zoekster - Jan 11, 2014 om 13:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 11 jan 2014, 13:34]
De opmerking die die jongeman heeft gemaakt, was niet fatsoenlijk, of misschien een misplaatst grapje, maar om daar nu zoveel ophef over te maken en een winkel te mijden, grote onzin.

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 4 jan 2014, 16:56] Als ik u was zou ik een klacht indienen bij Lidl, want voorzover ik weet is dit echt niet de normale houding van de Lidl medewerkers.

Maar moet er nu wel of geen klacht worden ingediend...??

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2014 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, zeker wel, maar in de winkel.

Die regel over de "ophef" sloeg ook op de inhoud van sommige reacties.

jpm
door jpm - Jan 11, 2014 om 16:22
820 Antwoorden / 28 Vragen

@zoekster. Dat bedoel ik. Consistentie, continuïteit, noem het zoals je wilt. Maar waar het op neer komt is: als je discussieert moet je wel aankondigen dat je van mening verandert, alvorens dat te doen. @tijger1: Hou vast wat je hebt, gelijk hoef je nooit te bevechten, maar weet: het is altijd je eigen gelijk. Als je ineens een ander gelijk aanhangt, is het beter alsnog een ander gelijk te geven.

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2014 om 18:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben helemaal niet van mening veranderd. Als de Ts onheus bejegend wordt moet hij of zij in de winkel klagen en niet al het personeel van een winkel over één kam scheren.

an
door anne1234 - Jan 11, 2014 om 18:29
51 Antwoorden / 2 Vragen

allemaal leuk en aardig,.. maar hoe kan het dat ik als klant me aan moet passen aan personeel wat te onbeschoft is om me te helpen als ik zelf moeite heb om iets te pakken en met zo een stomme opmerking komt , in plaats van te vragen kan ik u ergens mee helpen. Volgens mij is het zo dat als je in een winkel werkt nog altijd zo dat de klant koning is en die op zijn minst kan verwachten dat die op een normale en klantvriendelijke manier behandelt wordt..Laat ze dan hun stomme opmerkingen voor zich houden. Een klant zoals in het topic dat gegeven was was toch ook niet degene die met die opmerking kwam ,of wel soms, daarbij je kan het niet met me eens zijn maar als de jeugd niet geleerd heeft respect te hebben voor ouderen en mensen die aangewezen zijn op hulpmiddelen om zich vooruit te bewegen is dat in mijn ogen een fout van ouders die naar mijns inziens een flinke steek laten vallen, want hoe zou die ouder het vinden als ze zelf in die situatie zaten of de opa of oma van die jeugdige medewerker en die zo benaderd werden , denk je nou werkelijk dat dat klantvriendelijk is. Als je niet klantvriendelijk kan zijn moet je ook niet in de dienstverlenende sector werken. Het personeel van een supermarkt is het visitekaartje van deze supermarkt, daar hoort de cassiere bij maar zeker ook het andere personeel. Dat wil wel zeggen dat als iemand bij de kassa bv onbeleefd of onbeschoft is (klanten) deze er ook op aangesproken mogen worden,maar personeel heel zeker weten ook.

mahadma
door mahadma - Jan 11, 2014 om 18:55
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Ik lees de titel: "Lidl Kerkrade Centrum onvriendelijk tegen mensen met scootmobiel."

De feiten die ik nu lees zijn als ik het goed lees: Het gehele winkelpersoneel in onvriendelijk voor alle mensen in een scootmobiel.

Wat er na lezen echt staat is: Één cliënt is onvriendelijk behandeld door één medewerker van een supermarkt. Een elementair verschil in lading. Misschien is die medewerker wel door een aantal andere cliënten geschoffeerd, wat ook geregeld voor (kan) komt/komen. En dan is deze cliënt net de beroemde druppel t.o.v. de even beroemde emmer is.

Wie is er perfect? Ik niet, en ik denk niet dat er iemand onder de schrijvers hier is die perfect is. Laten we dàt eens aanvaarden en gewoon verder gaan met ons leven.

aurora1
door aurora1 - Jan 12, 2014 om 02:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goed punt @mahadma. 1 Incident met 1 medewerker in 1 filiaal (en we kennen maar 1 kant van het verhaal), dat los je nmm dan direct in de winkel op met de filiaalhouder (als je er al niet met de betreffende medewerker uitkomt).

Cookies
door Cookies - Jan 12, 2014 om 07:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=anne1234 schreef op zaterdag 11 jan 2014, 18:29]allemaal leuk en aardig,.. maar hoe kan het dat ik als klant me aan moet passen aan personeel wat te onbeschoft is om me te helpen als ik zelf moeite heb om iets te pakken en met zo een stomme opmerking komt, in plaats van te vragen kan ik u ergens mee helpen. Volgens mij is het zo dat als je in een winkel werkt nog altijd zo dat de klant koning is en die op zijn minst kan verwachten dat die op een normale en klantvriendelijke manier behandelt wordt..Laat ze dan hun stomme opmerkingen voor zich houden. Een klant zoals in het topic dat gegeven was was toch ook niet degene die met die opmerking kwam ,of wel soms, daarbij je kan het niet met me eens zijn maar als de jeugd niet geleerd heeft respect te hebben voor ouderen en mensen die aangewezen zijn op hulpmiddelen om zich vooruit te bewegen is dat in mijn ogen een fout van ouders die naar mijns inziens een flinke steek laten vallen, want hoe zou die ouder het vinden als ze zelf in die situatie zaten of de opa of oma van die jeugdige medewerker en die zo benaderd werden , denk je nou werkelijk dat dat klantvriendelijk is. Als je niet klantvriendelijk kan zijn moet je ook niet in de dienstverlenende sector werken. Het personeel van een supermarkt is het visitekaartje van deze supermarkt, daar hoort de cassiere bij maar zeker ook het andere personeel. Dat wil wel zeggen dat als iemand bij de kassa bv onbeleefd of onbeschoft is (klanten) deze er ook op aangesproken mogen worden,maar personeel heel zeker weten ook.

Hoe denk jij dat ze bij Lidl en Aldi de prijs zo laag kunnen houden? Juist: door minimale / geen service te verlenen! Als je hulp wilt bij het pakken van een artikel, moet je naar AH, Plus of Hoogvliet gaan.

Cookies
door Cookies - Jan 12, 2014 om 07:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 11 jan 2014, 18:55]

Wat er na lezen echt staat is: Één cliënt is onvriendelijk behandeld door één medewerker van een supermarkt. Een elementair verschil in lading. Misschien is die medewerker wel door een aantal andere cliënten geschoffeerd, wat ook geregeld voor (kan) komt/komen. En dan is deze cliënt net de beroemde druppel t.o.v. de even beroemde emmer is.

Precies, mahadma: 1 medewerker is even niet zo vriendelijk. That's all. En inderdaad, er kan best wat voorgevallen zijn, hij loopt achter op schema, enz. enz.

de eelco
door de eelco - Jan 12, 2014 om 08:51
607 Antwoorden / 92 Vragen

Ik zou dus nooit uit zo'n winkel wegblijven. Wacht uw kans af. Er komt een moment dat er blikken appelmoes of andere conserven in een grote stapel op de vloer staat, waar u met het scootmobiel niet langs kan. Even aantikken mag, totdat de stapel omdondert. Ik verzeker u: het helpt echt :-))

dit is wat JPM schreef.....
en dit is zo iemand die hoog van de toren schreeuwt "" IK MOET EN ZAL RESPECT KRIJGEN "".
nou JPM ik ik neem aan dat als u dat doet u dan niet huilie huilie gaat doen als u de volgende keer NIET MET PESPECT word behandelt..
zielig kinderachtig gedrag word zoiets genoemd JPM maar dat is u blijkbaar niet vreemd..
ik heb 10 keer liever een ""snotneus""voor me dan zo,n veel eisende,,onbeschofte oude van dagen die expres een pallet met spullen omver rijd met een dure electrische rolstoel die door ons allemaal is betaald via eigenrisico zorgkosten..
rekening houden met elkaar en soms maar eens de schouders ophalen als een jongere raar reageer want iemand van een respectabele leeftijd mag je toch wel van kunnen verwachten dat die meer tactvoller zal reageren..

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2014 om 09:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Hoe denk jij dat ze bij Lidl en Aldi de prijs zo laag kunnen houden? Juist: door minimale / geen service te verlenen! Als je hulp wilt bij het pakken van een artikel, moet je naar AH, Plus of Hoogvliet gaan.

Dat zal toch heus van winkel tot winkel schelen. Bij de Lidl en ook bij de Aldi, waar ik een enkele keer kom , worden spullen op verzoek gepakt.

he
door heijmans2000 - Jan 12, 2014 om 12:00
29 Antwoorden / 17 Vragen

@aurora1.

Personeel heeft het denkelijk wel gehoord. Van niemand kwam ook echter reactie.
Ik ben derhalve dus ook gewoon naar een andere winkel gegaan.
En klacht indienen of het zinvol is, als er al tijdens het gebeurde iedereen de mond hield.
Toen de chef er over aangesproken werd vond deze het echter niet juist.
Ik denk dat diegene er toch niet lang werkt als ie zich zo blijft opstellen.
Het is dan een leer voor een volgende keer.

ol
door olijfje3 - Jan 12, 2014 om 12:41
284 Antwoorden / 26 Vragen

ik wordt uiterst correct behandeld door iedereen. ik behandel mensen netjes en krijg dit ool terug. mijn basishouding is gewoon rust en soms een grapje ove mijn slomige onhandigheid. ik kan hier een hele lijst van winkels zorgmedewerkers en noem maar op geven die het prettig vinden met of voor mij te werken. ben ook eerlijk als ik mijn dag niet heb, dat scheelt een hele hoop. het is allemaal niet zo moeilijk als je basishouding maar goed. hulpp vragen is een vak voor mij geworden.perfectionisme heb ik afgeleerd olijfje3

jpm
door jpm - Jan 12, 2014 om 13:31
820 Antwoorden / 28 Vragen

@de eelco. Wat is uw probleem? De onderwijzers konden er ook niets aan doen. Toen u moest leren lezen keek u waarschijnlijk uit het raam. Even niet opgelet. En laat ik u verzekeren: Niemand, ook u niet, heeft voor mijn elektrische rolstoel hoeven te betalen. Dat heb ik helemaal zelf gedaan. U zult wel denken dat u echt armoede moet lijden doordat iedereen zomaar voorzieningen krijgen van de overheid. Wees blij als u ze niet nodig hebt, dat bespaart u en misschien, in uw geval gezien uw denkpatroon, vele anderen waaronder ik, heel veel geld. Over respect gesproken.

On topic. Ik ben slechts enkele keren onbeschoft en respectloos behandeld. Gehandicapten zullen als ze zich willen handhaven ook moeten emanciperen en dit betekent dat ze aan assertiviteit niets tekort komen. Maar blijkbaar kan men ook van mening zijn dat gehandicapten zich alles moeten laten gezeggen. Grote vent, die Eelco.

an
door anne1234 - Jan 12, 2014 om 13:32
51 Antwoorden / 2 Vragen

Carola.83 schrijft:Hoe denk jij dat ze bij Lidl en Aldi de prijs zo laag kunnen houden? Juist: door minimale / geen service te verlenen! Als je hulp wilt bij het pakken van een artikel, moet je naar AH, Plus of Hoogvliet gaan.

Nou ik heb zeker andere ervaringen met personeel van Aldi of Lidl.. En ik blijf er echt bij , als je je klanten niet kan behandelen zoals het hoort dan hoor je niet thuis in de dienstverlenende sector.. Stel je voor zeg dat iedereen zo met klanten om zou gaan zeg,denk je werkelijk dat mensen dat op de lange termijn pikken?? Ik ga boodschappen doen in een bepaalde winkel omdat de prijs en de manier waarop ik bejegend wordt naar behoren is anders zien ze mij daar niet meer ,en ik vind al het al helemaal belachelijk dat jij zegt dat als je hulp wilt bij het pakken van een artikel ik naar bv AH ,Plus of Hoogvliet zou moeten,.. jij hebt het helemaal verkeerd begrepen hoe je om moet gaan met klanten.. De Aldi en Lidl waar ik kom daar gaat het personeel op een uitstekende manier om met de klanten daar kunnen dus de mensen die bij andere filialen van deze ketensupermarkten werken nog HEEL wat van leren,.. en jij waarschijnlijk ook als jij dit soort gedrag naar klanten toe (dus niet helpen en een grote mond) normaal vindt.. Maar jij laat je maar mooi afblaffen door die snuiters in de super ,ik dus niet want ik ga daar dan echt mee naar de baas , dit gedrag ( wat sommige hier nog normaal vinden ) accepteer ik gewoon niet , zo ga ik niet met mensen om en zo wens ik ook niet behandelt te worden, dit is gewoon een kwestie van beleefd gedrag ten opzichte van je medemens, en ja kan je dat niet dan moet je ook niet in een super gaan werken... zoals ik al eerder zei,.. klantvriendelijkheid dat is het visitekaartje van een winkelketen en niet de ongevraagde respectloze soort opmerkingen waar deze discussie over begon,..

Cookies
door Cookies - Jan 12, 2014 om 15:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Maar jij laat je maar mooi afblaffen door die snuiters in de super......

Nog nooit meegemaakt.

......en niet de ongevraagde respectloze soort opmerkingen waar deze discussie over begon.....

Jeetje, iedereen heeft wel eens een rotdag door wat voor oorzaak dan ook. Beetje begrip voor de ander kan ook geen kwaad. Niet alleen begrip verwachten voor jezelf. Om daar dan meteen een topic over te openen, met notabene een verkeerde topictitel.

melomaan
door melomaan - Jan 12, 2014 om 17:01
157 Antwoorden / 1 Vragen

1 jongere winkelmedewerker/chef maakt een verkeerde (daar is volgens mij iedereen het wel over eens) opmerking tegen een oudere mindervalide man en ineens zijn alle jongeren snotneuzen en heeft 'de jeugd' geen respect voor ouderen.

Ik werk zowel met jongeren als met ouderen en het valt mij op dat er bij beide groepen (en de groepen die er tussenin zitten) mensen zijn die respectvol met anderen omgaan, net zoals er bij beide groepen mensen zijn die dit niet doen (zoals ook in dit topic goed te lezen is).

Vaak is het zo dat degene die het hardst om respect roepen dit het minste geven!

an
door anne1234 - Jan 12, 2014 om 22:56
51 Antwoorden / 2 Vragen

Carola, ik heb begrip voor de andere kant, maar vind het niet meer dan normaal dat als die mensen hun werk doen ,dat ook inhoudt dat die dat naar de klant toe ook naar behoren doen, en niet denken dat iedereen maar alles pikt. Het werkt wel twee kanten op he,.. En ik bejegen anderen niet respectloos, maar vind het toch ook normaal dat er wel op een normale manier met de medemens wordt omgegaan.. En ja het woord snotneus is maar net hoe je het opvat,. voor de een is het gewoon iemand die jonger is en voor de andere zit daar meteen een negatieve lading aan.
Ik als klant blaf geen personeel af en denk dan toch wel dat personeel mij hetzelfde mag behandelen. Als iedereen gewoon op een normale manier met elkaar omgaat dan krijg je dit soort dingen ook niet ,. maar ik vind het niet gek dat als iemand die in een super werkt een minder valide zo verbaal bejegend ,dat die daar een beetje boel van baalt want die minder valide vind het heel zeker zelf ook niet leuk dat die op hulpmiddelen aangewezen is ,maar ja daar wordt dan door zo een figuur niet bij nagedacht, die zegt dan doodleuk , even dat het daar geen parkeerplaats is ,hoe taktloos is dat dan, maar waar moet die man zijn rolstoel dan neer zetten om een treetje water te pakken dan?? buiten soms??? waarom denk je dat die met dat karretje de winkel in moet ,omdat die slecht ter been is waarschijnlijk . Maar ja zo ver is zo een personeelslid dan niet bij zijn verstand naar het schijnt om bij na te denken . En daarbij , denk je dat die man zijn rolstoel/scootmobiel daar langer laat staan dan nodig is , ik denk het niet want die komt niet vooruit zonder dat ding.. dus als die zijn treetje water gepakt heeft ,waar een werknemer hem ook mee had kunnen helpen, dan is het ook dat die niet meer op die plek staat.. Ja precies , het is een kwestie van wederzijds respect en mededogen maar dan nog is het niet normaal dat die persoon die aangewezen is op hulpmiddelen zo een opmerking naar zijn hoofd krijgt, waar is het inlevingsvermogen dan??

testcase
door testcase - Jan 13, 2014 om 00:45
189 Antwoorden / 1 Vragen

much ado about nothing (Shakespeare)

de eelco
door de eelco - Jan 13, 2014 om 09:55
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=jpm schreef op zondag 12 jan 2014, 13:31]@de eelco. Wat is uw probleem? De onderwijzers konden er ook niets aan doen. Toen u moest leren lezen keek u waarschijnlijk uit het raam. Even niet opgelet. En laat ik u verzekeren: Niemand, ook u niet, heeft voor mijn elektrische rolstoel hoeven te betalen. Dat heb ik helemaal zelf gedaan. U zult wel denken dat u echt armoede moet lijden doordat iedereen zomaar voorzieningen krijgen van de overheid. Wees blij als u ze niet nodig hebt, dat bespaart u en misschien, in uw geval gezien uw denkpatroon, vele anderen waaronder ik, heel veel geld. Over respect gesproken.

On topic. Ik ben slechts enkele keren onbeschoft en respectloos behandeld. Gehandicapten zullen als ze zich willen handhaven ook moeten emanciperen en dit betekent dat ze aan assertiviteit niets tekort komen. Maar blijkbaar kan men ook van mening zijn dat gehandicapten zich alles moeten laten gezeggen. Grote vent, die Eelco.

helemaal goed JPM...
ik ben een grote vent want IK respecteer mensen WEL en u zegd dat gehandicapten aan assertviteit niets te kort komen maar in u geval moet je dat zien als kinderachtig gedrag en dat resulteert in het omgooien met de rolstoel van stapels producten om dat JPM zich beledigd voelt omdat hij/zij eventjes moet wachten tot hardwerkende winkelmedewerkers aan de gang zijn..

ol
door olijfje3 - Jan 13, 2014 om 10:16
284 Antwoorden / 26 Vragen

goed gezed, DE EELCO, ik begrijp dit soort gedrag niet, ZEKER NIET ALS JE 65 bent. je zou verwachten dat je dan het 'spel'' van het leven beter begrijpt. ik begrijp zijn frustratie deels, maar uit hem dan op een andere manier, humor is mijn manier in combinatie met spiritueel denken. ik heb de hele met mensen en hulp te maken. heb nooit shit omdat ik ervan uitga dat communicatie vaak op misverstanden berust. klinkt misschien wat heilog allemaal, maar ik wel zelf rust, dus probeer het ook aan anderen te geven. misschien ga ik weer sporten in de toekomst. ik ben nu 47 .ik blen blij dat mensen om heen mij helpen opnieuw kansen te pakken. hulpverleners, specialisten vrienden etc.
ik ben soms boos op bepaalde familieleden en keuzes van achtereenvolgende kabinetten, geen heilige dus, maar wel realistisch olijfje3

de eelco
door de eelco - Jan 13, 2014 om 10:33
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=olijfje3 schreef op maandag 13 jan 2014, 10:16]goed gezed, DE EELCO, ik begrijp dit soort gedrag niet, ZEKER NIET ALS JE 65 bent. je zou verwachten dat je dan het 'spel'' van het leven beter begrijpt. ik begrijp zijn frustratie deels, maar uit hem dan op een andere manier, humor is mijn manier in combinatie met spiritueel denken. ik heb de hele met mensen en hulp te maken. heb nooit shit omdat ik ervan uitga dat communicatie vaak op misverstanden berust. klinkt misschien wat heilog allemaal, maar ik wel zelf rust, dus probeer het ook aan anderen te geven. misschien ga ik weer sporten in de toekomst. ik ben nu 47 .ik blen blij dat mensen om heen mij helpen opnieuw kansen te pakken. hulpverleners, specialisten vrienden etc.
ik ben soms boos op bepaalde familieleden en keuzes van achtereenvolgende kabinetten, geen heilige dus, maar wel realistisch olijfje3

olijfje3 .ik zelf (44 jaar)ben zelf ook regelmatig aangewezen op hulpmiddelen (krukken en/of rolstoel ,,EN ZELF BETAALD JPM) en merk dat mensen dan anders gaan reageren zeker gezien mijn jonge leeftijd en je het niet aan de buitekant kan zien wat ik allemaal mankeer .maar ik beleef dat niet als onprettig want ik haal mijn schouders op en denk dan,,ach ze weten niet beter en ik heb me zelf er mee als ik me er druk om ga maken. maar het grootse gedeelte word als ik in me rolstoel boodschappen doe keurig netjes word geholpen maar ik weet uit ervaring dat ,,hoe ik reageer naar mensen ik dat terug krijg, dus lullig reageren is lullig behandelt worden en dat is wat ik jpm duidelijk probeer te maken maar hij/zij is blind en doof als het gaat om zelfreflectie ..

ol
door olijfje3 - Jan 13, 2014 om 11:02
284 Antwoorden / 26 Vragen

humor doet veel , wat ik moeilijk vind is familie, met mijn broer wordt het contact beter, heelaas omdat
hij zelf een nare chronische ziekte heeft. ben in 2014 erg tevreden omdat dingen weer gaan lukken en ik natuurlijk dan weer meer zelfvertrouwen krijg. Ik vind 30-40s een topleeftijd niet te jong niet te oud
ik maak me wel zorgen over bezuinigingen op CG en gehandicapten. en mensen doe er niet mee te maken geloven je vaak niet olijfjr3

de eelco
door de eelco - Jan 14, 2014 om 07:34
607 Antwoorden / 92 Vragen

ik had wel een reactie verwacht van JPM maar die zal wel te druk bezig zijn met het omver rijden van stapels producten en het eisen van respect.

ol
door olijfje3 - Jan 14, 2014 om 09:05
284 Antwoorden / 26 Vragen

moet zo met vervoer zal ik chauffeur een lekker jennen, met het excuus dat ik weinig heb geslapen?
JPM durft niet meer zwak hoor olijfje3

an
door anne1234 - Jan 14, 2014 om 09:06
51 Antwoorden / 2 Vragen

En ja dat is dan een volwassen reactie , not,..de eelco ..
Feit blijft dat het hele geval hier begon met een verhaal dat een reactie weergaf van een werknemer van een supermarkt.. zeer onvolwassen naar mijn idee..overigens maar dat heb ik al gezegd.. En ik blijf er echt bij dat het een twee-weg straat is ,.. als zo een werknemer zo op klanten reageert dan moet die niet op zijn neus kijken als hij of zij een reactie terug krijgt die ze niet leuk vinden..
En kan je daar niet tegen dan werk je in de verkeerde groep (dienstverlening). als ik in de winkel kom en ik kan iets zelf niet pakken dan vraag ik of ze me kunnen helpen en er is nog nooit iets gebeurd zoals in het voorbeeld ,anders had ik daar zeker wel iets van gezegd.. dat het gebeurd vind ik nou niet bepaald een goed visitekaartje van de betreffende supermarkt.. Want zo een opmerking zoals die man kreeg dat gaat gewoon nergens over , slaat nergens op en zou ook niet moeten kunnen. Hij zou zo ver na moeten denken dat hij zou weten dat het lastig genoeg is als je al niet kan zoals je wilt en dat je toch niet de hele gang gaat blokkeren langer dan noodzakelijk,.. dat kan ik van personeel niet altijd zeggen hoor.. En het hele verhaal ging er gewoon over dat personeel onvriendelijk deed tegen de klant, wat niet bepaald is zoals winkelpersoneel zou moeten zijn,.. als een klant netjes en beleefd is mag die ook verwachten dat het personeel de klant op dezelfde wijze behandeld.

jpm
door jpm - Jan 14, 2014 om 11:37
820 Antwoorden / 28 Vragen

Citaat de eelco: ik had wel een reactie verwacht van JPM maar die zal wel te druk bezig zijn met het omver rijden van stapels producten en het eisen van respect.

Citaat olijfje3: moet zo met vervoer zal ik chauffeur een lekker jennen, met het excuus dat ik weinig heb geslapen?
JPM durft niet meer zwak hoor olijfje3

Pardon, @de eelco. Mijn excuses dat ik niet aan uw verwachtingen voldoe, echter de zaak zit echter zo: in een discussie kan het zijn dat je van mening verschilt. Uw argumenten spraken mij in het geheel niet aan, waarom zou ik dan aan uw verwachtingen voldoen?

@olijfje. Uw citaat heb ik letterlijk proberen te begrijpen. Dat ging niet, ik snap het echt niet. Heb vervolgens het Topic van TS (=heijmans2000) nog eens gelezen om te zien of de inhoud van uw opmerking enigszins verband hield met het topic en kwam toen tot de ontdekking dat dit niet het geval is.
Nog steeds snap ik uw opmerking niet. Waarom zou ik dan reageren? Ik zou iets niet durven, maar in hemels naam, wat durf ik dan niet? Ik durf niet te reageren? Maar waarop moet ik dan reageren? Welke chauffeur bedoelt u nu? Heb een aantal reacties nogmaals gelezen, het ging niet over een chauffeur, nergens. Derhalve het volgende: waarom denkt u dat ik niet durf te reageren op een onderwerp, een chauffeur betreffende. Het ging toch over een chauffeur in een scootmobiel, daar heb ik toch ruimschoots op gereageerd?

En dan nog eventjes de eelco. Waarom zou ik bezig zijn met het omrijden van stapels producten of het eisen van respect? Ik heb echt wel wat beters te doen. Of bedoelt u dat u teleurgesteld ben dat ik niet op u reageer. Moet dat dan nog (eindeloos)? Krijgt u betaalt voor reacties van anderen? Het is toch niet verplicht om op iemand te reageren? Ik had aangegeven dat ik het vinkje heb weggehaald, het staat er inmiddels ook niet meer. Is het dan nu goed zo?

de eelco
door de eelco - Jan 14, 2014 om 14:07
607 Antwoorden / 92 Vragen

kijk JPM ... in het leven werkt het zo.. hoe u reageer en mensen behandeld zo word er naar u gereageerd en zo ward u ook behandeld. is niet personelijk bedoeld maar u reageerde in mijn ogen niet zo leuk omdat de winkel personeel er ook maar voor hun centjes staan.. nogmaals als ts niet het hele verhaal verzint dan is het schandalig wat hij/zij geflikt heeft maar denk er wel om dat deze mensen vele en vele honderde mensen ontmoeten op 1 dag en zoals ierdere persoon kan je ook wel eens niet je dag hebben..
maar daarom geeft het geen fiat om stapels met spullen expres om te stoten met een electrische rolstoel en daar gaat het me om ... WEDERZIJDSERESPECT

ol
door olijfje3 - Jan 14, 2014 om 17:13
284 Antwoorden / 26 Vragen

JPM u heeft zelf gezegd dat u spullen omgooit. Ik voelde me geroepen te reageren hoe ik in het leven sta als gehandicapt persoon en anderen hier ook. ik word soms gek van de hoeveelheid hulp die ik nodig heb , maar ik ga dit toch niet op anderen afreageren. als je rustig en normaal blijft . bereik je veel meer. ik was vandaag laat met inleveren van iets. de vrouw in kwestie was onze afspraak vergeten, had ik misschien boos over kunnen worden. heb ik niet gedaan. heb alleen gezegd dat ik er over had gemaild. alles opgelost. zij respecteren mij in mijn vergeetachtigheid, ik respecteer hun werkdruk en mensen die ze per dag zien.
Soms zou ol misschien iets meer van me kunnen afbijten, maar negen van de tien keer is dit zinloos puberaal en onnodig. Het verbaast me echt dat veertigers, zoals de eelco en ik je eigenlijk proberren ta laten zien, dat het anders kan en soms anders moet, omdat anderen voor weinig geld ons ten dienste staan. taxichauffeur, hulpverlener supermarktmederwerker. JPM probeer het gewoon eens anders, minders stressy en gefrusteerd, why not olijfje3

an
door anne1234 - Jan 14, 2014 om 23:11
51 Antwoorden / 2 Vragen

de eelco, wat ben jij een zielig figuur zeg , jpm gaf dat alleen maar aan als reactie om te laten zien dat dat een manier zou KUNNEN zijn om zijn frustratie over de manier van reageren op hem om daar op te reageren, hij heeft niet gezegd dat hij dat zou gaan doen,. dat jij daar op door blijft gaan geeft mij wel aan dat jij de discussie maar blijft opstoken en op reactie uit bent om zelf intressant te blijven en Olijfje jij reageert op jou manier , dus op een manier dat je er niks van zegt maar zo is ook niet iedereen.. Omdat jullie zo zijn moeten andere ook zo reageren, NEE dus,.. als ik iets niet ok vind dat zeg ik er iets van,.. het is mij worst of dat iemand 100 mensen per dag tegen komt , en ja dat die soms lastig zijn dat kan maar dan moet je dat bij de persoon neerleggen die lastig is en niet afreageren op een klant die daar buiten staat,..Ik vind het niet nodig dat jullie nu zo jpm reageren omdat hij er anders in staat dan jullie.. hierin is jullie respect naar hem ook ver te zoeken.. Hier wordt er alles bij de haren bij gesleept waar het niet over ging in eerste instantie ,want het ging over de manier waarop de schrijver van het item door personeel werd bejegend in de Lidl in Kerkrade.. Nou kan je praten tot je een ons weegt maar feit blijft dat als je werkt in een dienstverlenende sector je het gewoon niet kan maken om klanten zo te benaderen..En ja als je verwacht dat mensen begrip opbrengen voor jou als werknemer in een super dan behandel je de mensen in de super ook op een normale manier ,dan zal die klant ook voor jou aan de kant gaan , en jou tegemoet komen en 9 van de 10,keer ook jou geen ongewenste en onvriendelijke opmerking naar je hoofd gooien zoals de werknemer in het voorbeeld wel deed..

ol
door olijfje3 - Jan 15, 2014 om 10:14
284 Antwoorden / 26 Vragen

ik reageer op mijn manier, misschien soms te mild, maar het werkt op dit moment wel.ik heb extreem veel hulp nodig , daarom ben ik ook milder. ik heb meer gezegd over mezelf dan ik anders gedaan zou hebben, omdat ik JPM serieus neem. lees ik andere reacties. niemand beweert dat het normaal is onjuist behandeld te worden . hoe ga met een situatie om, eeen medewerker kan zich ook vergissen om dag niet hebben, dat is ook al door anderen gezegd olijfje3

de eelco
door de eelco - Jan 15, 2014 om 11:02
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=olijfje3 schreef op woensdag 15 jan 2014, 10:14]ik reageer op mijn manier, misschien soms te mild, maar het werkt op dit moment wel.ik heb extreem veel hulp nodig , daarom ben ik ook milder. ik heb meer gezegd over mezelf dan ik anders gedaan zou hebben, omdat ik JPM serieus neem. lees ik andere reacties. niemand beweert dat het normaal is onjuist behandeld te worden . hoe ga met een situatie om, eeen medewerker kan zich ook vergissen om dag niet hebben, dat is ook al door anderen gezegd olijfje3[/quote

een juiste antwoord ..
]

ol
door olijfje3 - Jan 15, 2014 om 11:53
284 Antwoorden / 26 Vragen

dank je sorry voor schrijven. als sommige mensen het nu nog niet begrijpen houdt het op. wel nuttig geweest al met al olijfje3

de eelco
door de eelco - Jan 15, 2014 om 11:57
607 Antwoorden / 92 Vragen

Onbekende gebruiker

anne1234

waarschuw redactie
woensdag 8 jan 2014, 20:34

jpm,.. dat vind ik nog eens een idee,.als dit mij overkomen was ,als zo een snotneus in de super zo tegen mij zou doen dan zou ik het overwegen om zo een stapel met dingen om te rijden ,en dan zeggen ,oeps sorry maar ik kon er niet langs, die dingen horen toch ook in de schappen te staan en niet het pad waar de klanten doormoeten te blokkeren,..

anne1234 misschien een is het een oplossing dat u en jpm samen boodschappen gaan doen..

kunnen jullie SAMEN lekker kinderachtig doen..'

eventjes voor de goede orde .
1: het personeel dient zich correct te gedragen
2:het personeel dient de producten zodanig te plaatsen dat niemand er overlast van heeft
3:klanten kunnen in sommige gevallen enorme etterbakjes zijn(( jong en oud))
4:winkels zijn tegenwoordig 12 tot 13 uur per dag open dus de vakken worden TIJDENS de winkel openings tijden bijgevuld en dan kan het voorkomen dat klanten daar overlast van onder vinden.
5:een iedere (( klant en personeel )) dienen elkaar met respect te behandelen ..

ol
door olijfje3 - Jan 15, 2014 om 12:26
284 Antwoorden / 26 Vragen

grappig voorval dat te maken heeft met rolstoel, handicap ah slechte ogen en zo meer.

een tijd geleden was mijn broer bij me. ik deed boodschappen bij de eerder genoemde supermarkt,
om de vijf meter ging mijn elec rolstoel in de stop/blokkeerstand, dit iwas al vaker voorgekomen maar nu extreem. ik meld het ''schokkende"" voorval vloekend aan mijn broer en die zegt: ik heb het idee dat de jong studenten het het leukst vinden om te dweilen, aangekaart bij AH . geen probleem meer gehad sindsdien, veel goeie ervaringen met deze winkel, maar wil er geen commercial van maken olijfje3

jpm
door jpm - Jan 15, 2014 om 16:49
820 Antwoorden / 28 Vragen

Citaat @de eelco.
eventjes voor de goede orde .
1: het personeel dient zich correct te gedragen
2:het personeel dient de producten zodanig te plaatsen dat niemand er overlast van heeft
3:klanten kunnen in sommige gevallen enorme etterbakjes zijn(( jong en oud))
4:winkels zijn tegenwoordig 12 tot 13 uur per dag open dus de vakken worden TIJDENS de winkel openings tijden bijgevuld en dan kan het voorkomen dat klanten daar overlast van onder vinden.
5:een iedere (( klant en personeel )) dienen elkaar met respect te behandelen ..

Hiermee kan ik het helemaal eens zijn, maar ik zou er het volgende aan toe willen voegen:
6: klanten die gehandicapt zijn kunnen zonder uit hun scootmobiel te gaan even iets niet uit de schappen nemen, maar omdat een paar stappen mogelijk zijn stappen ze even uit om het te pakken en stappen daarna weer in hun scootmobiel.
.... dan komt automatisch 1: weer in beeld: het personeel dient zich correct te gedragen.
... en is de zaak rond. Hadden we deze discussie nu helemaal nodig? Nee, maar voor figuren als de eelco doen we ons best om hen te laten zien dat anderen wel eens anders kunnen denken, bijvoorbeeld om gehandicapten ook eens te steunen. Voor mij hoeft het niet hoor, maar er zijn er genoeg die dat goed kunnen gebruiken en voor je het weet mankeer je zelf ook wat.

ol
door olijfje3 - Jan 15, 2014 om 17:10
284 Antwoorden / 26 Vragen

vergissen bestaat niet , jpm waarom zo formalistisch, je wordt door ons begrepen en gerespecteerd alleen de manier waarop je met dit soort zaken (soms?) omgaat wordt niet begrepen , ook door mensen die zelf iets mankeren , ik ga even ergens eten en professioneel hulp vragen en lol trappen . er zijn veel reacties gegeven we vallen in herhaling olijfje3

de eelco
door de eelco - Jan 16, 2014 om 10:12
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=olijfje3 schreef op woensdag 15 jan 2014, 17:10]vergissen bestaat niet , jpm waarom zo formalistisch, je wordt door ons begrepen en gerespecteerd alleen de manier waarop je met dit soort zaken (soms?) omgaat wordt niet begrepen , ook door mensen die zelf iets mankeren , ik ga even ergens eten en professioneel hulp vragen en lol trappen . er zijn veel reacties gegeven we vallen in herhaling olijfje3

we vallen in herhaling ???? o u bedoelt UITZENDING GEMIST .

ol
door olijfje3 - Jan 16, 2014 om 12:39
284 Antwoorden / 26 Vragen

ja laten we samen een tv-uitzending maken. olijfje3