ki
door kitty023 Feb 25, 2015 om 21:22
Geldzaken & recht

Slechte ervaringen met Post.nl

Wie heeft er ook slechte ervaringen met Post.nl,? Zoals pakket aan voordeurknop hangen als niet thuis of een pakket waarvoor moet worden getekend na vertoon ID.. maar het bij buren werd afgegeven en die laten tekenen ervoor, dit tot twee maal aan toe.
Dit kan toch niet.. komt dit vaker voor vraag ik mij af.

7762 90 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toets rechts bovenaan in het ZOEK schermpje Post.nl in, heb je even leesvoer.

Dat dit bedrijf nog bestaat .........

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, die ervaringen heb ik niet. De zeer aardige jongeman die hier de pakjes van Post.nl bezorgt, belt vaak bij mij aan. Niet dat ik die pakjes besteld heb, maar de buren waarvoor ze bestemd zijn, zijn dan niet thuis.

Hij vraagt altijd vriendelijk of hij het bij mij mag afgeven en ik heb daar uiteraard geen bezwaar tegen. Hij doet dan een briefje in de bus bij die betreffende buur.

Later komen zij hun pakje ophalen. Iedereen blij.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het helemaal met mahadma eens, dat dat bedrijf nog bestaat verwonderd me nog steeds.

Het is een grote schande dat één van de meest elementaire onderdelen van een samenleving, het er op kunnen vertrouwen dat post en vertrouwelijke en belangrijke stukken op een fatsoenlijke manier vervoerd en ontvangen kunnen worden, zo verkwanselt zijn geworden als in Nederland gebeurt is, heel triest.

Men kan bepaalde dingen ondervangen door zoveel mogelijk zaken, indien mogelijk, per e-mail af te handelen, dan sluit men al veel zorgen of iets wel aan komt uit, maar dat is niet altijd mogelijk, met name voor pakketten.

Een optie is, en die mogelijkheid wordt steeds vaker gebruikt, de pakketten laten bezorgen bij een soort afhaalpunt.
Pakjesemak, laten bezorgen bij bouwmarkten, een Kialapunt, bij sommige supermarkten (AH met Bol.com) en nog een paar.
Men sluit dan in ieder geval de bezorging vanaf een poststuk-verdeelpunt ( klik-> ) uit, en dat is al heel wat vandaag de dag.
Het is erg.

3 Weken geleden nog een onnozele postbezorger achterna moeten rennen om dat die post van de belastingdienst die bedoeld was voor iemand 2 straten verderop, verkeerd had bezorgd, alleen het huisnummer was correct.
Erg vind ik dit, heel erg.
Nee het was géén allochtoon...

Er zijn bij mij ook al twee keer bankafschriften verdwenen.
Nu is dat op zich niet zo erg, die kan ik zo weer van online halen ,maar het kan ook met heel belangrijke post gebeuren dat die niet aankomt, en dat leest men wel genoeg in de diverse fora, en dan kunnen de gevolgen héél erg worden.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, @kitty023, dit is toch wel weer een nieuw fenomeen: aan de deurknop hangen: dat heb ik niet eerder gelezen. De rest natuurlijk wel, dus de vraag zou eigenlijk moeten zijn: wie heeft goede ervaringen met PostNl. Maar voor de rest: ook ik ben de 'constante factor' voor de PostNl meneer/mevrouw. Ben veel thuis. Alleen stellen ze hun vraag tegenwoordig wel erg fout: wilt u pakketje voor de buren aannemen terwijl die 'buren' volledig geen buren zijn. Ik neem dan wel alles aan, (van 1ste tot 6de verdieping) maar de meeste mensen ken ik niet. Heb tijden dat er in de hal wel 5 pakketten staan, soms zo langdurig dat ik bang ben dat niemand het komt ophalen. Alleen, als ik moet tekenen dan bedank ik.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 00:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niks nieuws onder de zon! Had hierover al eens een discussie geopend vorig jaar juli.

Daar tekende de postbezorger voor het pakket zelf, heb deze postbezorger nimmer meer gezien. Ontslag (op staande voet)?

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 06:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het scheelt dus echt per bezorger, net als tijger1 heb ik het getroffen met de bezorger. Bestel zelf veel online en heb nog nooit een probleem gehad.Ook pakketjes voor de buren neem ik wel eens aan, er gaat dan altijd netjes een briefje in hun bus.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

kitty123,

Helaas, ja.
In voorkomende gevallen: klacht indienen.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn laatste ervaring met Post.nl wil ik wel met u delen:
Bij het openen van de voordeur zag ik een bericht op de mat liggen.

*
We hebben u gemist.
We hebben iets voor je.
We hebben een pakket voor u.
We komen morgen weer bij u langs (uitgezonderd zon- en feestdagen).
Kijk voor meer informatie op mijnpakket.nl
Met vriendelijke groet,
uw pakketbezorger

#

Wilt u zelf bepalen wanneer en waar we uw pakket bezorgen?
Dat kan eenvoudig op mijnpakket.nl
Gebruik hiervoor de niet thuis-code.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 25 feb 2015, 22:12: Nee, die ervaringen heb ik niet. De zeer aardige jongeman die hier de pakjes van Post.nl bezorgt, belt vaak bij mij aan. Niet dat ik die pakjes besteld heb, maar de buren waarvoor ze bestemd zijn, zijn dan niet thuis.

Hij vraagt altijd vriendelijk of hij het bij mij mag afgeven en ik heb daar uiteraard geen bezwaar tegen. Hij doet dan een briefje in de bus bij die betreffende buur.

Later komen zij hun pakje ophalen. Iedereen blij.

Die ervaring heb ik ook, pakketjes worden hier over en weer altijd aangenomen, ook bij de buren, netjes een briefje in de bus dat het daar is afgegeven, totaal geen klachten, dus zo kan het ook.....

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier ook dezelfde ervaringen als @tijger1, @diumenge, @breedbeeld enz.
Altijd vriendelijke en beleefde mensen.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou wel aardig zijn als mensen met negatieve ervaringen met Post.nl de naam van de stad te noemen.

Gisteren las ik al van een forumschrijver, dat hij nooit problemen heeft en pakketten van meerdere buren ontvangt, zonder problemen.

Ik zit ook in zo'n situatie. Ik pak al meer dan 10 jaar de pakketten van een 8 tal buren aan. En in al die jaren nooit een probleem heb ervaren. In mijn geval pak ik minstens 8 tot 10 pakketten aan per week. (Schiedam).

Met vermelding van namen van steden krijgen we dan tenminste dat post verzenden naar uw stad een punt van ernstige zorg is.

Ik zou dan zelfs niet iets online kopen bij een bedrijf dat in een "zorg" stad is.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op donderdag 26 feb 2015, 14:33:
Met vermelding van namen van steden krijgen we dan tenminste dat post verzenden naar uw stad een punt van ernstige zorg is.

Ik zou dan zelfs niet iets online kopen bij een bedrijf dat in een "zorg" stad is.

Zoals ik al eerder aangaf ben ik ook zo'n "afhaalpunt". Leidschendam.
Moet er wel bij zeggen dat ik geen half geopende pakketjes aanneem (want die zitten er ook tussen).

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Woon in Rotterdam en heb totaal geen problemen met het ontvangen van post of van pakketjes,

Ik kan mij niet herinneren een keer iets gemist te hebben in de post.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Maastricht het eerste jaar héél veel problemen gehad. Pakjes teruggestuurd door post.nl omdat "ons adres niet bestond" maar de belastingbrieven kwamen wèl aan. Na een persoonlijk bezoek aan ons sorteercentrum en een keer de postbode opgewacht te hebben en de brievenbus aangewezen te hebben, gaat het nu met onze postbode redelijk goed. Maar wel zijn onze muren drie lagen dik behangen met telefonische excuses van tante pos ............

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op donderdag 26 feb 2015, 14:33: Het zou wel aardig zijn als mensen met negatieve ervaringen met Post.nl de naam van de stad te noemen.

Of het met een specifieke stad of dorp wat dan ook te maken heeft weet ik niet, en of het echt ter zake doet durf ik te betwijfelen.
Ik woon in een vrij jonge wijk.
Met 2.400 woningen is het een vrij kleine woonwijk
De eerste woningen zijn in 1998 opgeleverd, de laatste woningen zijn in 2008 opgeleverd cq verhuurd.
Moeilijkheden zijn hier niet in deze wijk, het grootste gedeelte van de bewoners is er overdag ook niet.
Als er iets verkeerd bezorgd wordt ligt dat aan een degene die die post besteld.
Als er post verdwijnt kan dat aan degene liggen die die post besteld, maar ook aan een sorteercentrum, zodat degene die mijn post moet bestellen die post niet eens in handen krijgt.
De eerste jaren dat ik woon waar ik nu woon (vanaf 2009) werd er nooit of te nimmer post verkeerd bezorgd of verdween er iets.
Er werd toen door een vrouw bezorgd.
Sinds een aantal jaren zie ik continu andere mensen de post bezorgen en zit de post ook geregeld in de verkeerde brievenbus, terwijl de huisnummers pal boven de kleppen staan.
Op mijn vorige adres in een ander deel van het land heb ik bijna 35 jaar gewoond, in die bijna 35 jaar 2 keer de post verkeerd bezorgd gehad, maar de post-besteldienst was toen een geheel ander bedrijf.
Het heeft niet met een stad of plaats te maken, het heeft met de logistiek van een organisatie te maken, en die logistiek en politiek heeft gemaakt dat de oudere krachten met veel ervaring, inzet en plichtsbesef allemaal "weggebonjourd" zijn geworden en plaats hebben moeten maken voor anderen. Die uiteraard best wel inzet en plichtsbesef kunnen hebben, de vrouw die hier de eerste jaren dat ik hier woonde de post bestelde had dat, maar heel veel ook niet.
De vele berichten van verdwenen post en pakketten getuigd daar van.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bekende verhalen. Een bezorger heeft het bij mij een keer gepresteerd om zelf voor een aangetekende zending te tekenen en die vervolgens gewoon in de bus te gooien (gelukkig was het wel nog mijn eigen bus). Ook komt het regelmatig voor dat ik een briefje in de bus vindt dat de bezorger me niet thuis heeft aangetroffen terwijl ik wel gewoon thuis was en ook de bel het gewoon deed. En ik heb het al meegemaakt dat een pakje gewoon bij mij op het balkon werd gegooid zonder briefje in de bus en dat ik daar pas een paar dagen later achter kwam, terwijl het pakje al een paar dagen in de regen had gelegen. Of ze zetten het pakje voor je deur in een portiekflat, zodat in principe iedereen het kan meenemen. En als je bij PostNL een klacht indient krijg je altijd het standaard antwoord dat ze er achterheen gaan, maar als klant mag je vervolgens niet weten welke maatregelen ze hebben genomen en of ze de bepaalde bezorger hierop hebben aangesproken. Wordt allemaal onder de dekens gehouden. Maar ook andere bezorgers kunnen er wat van, zoals DPD: Tijdje terug zou er binnen een bepaald tijdvak een pakje worden bezorgd, wat je ook kon volgen via hun site, maar al vóór dit tijdstip zag ik opeens dat "de chauffeur het tijdvak niet zou halen", waarna het pakje vervolgens helemaal niet werd bezorgd. Bij telefonisch navraag wist niemand wat er aan de hand was.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn buurt hangt het van de bezorgers af: de een neemt het mee terug, de ander laat het bij de buren achter. waar ik trouwens geen moeite mee heb.
Erger vind ik het dat gewone poststukken, brieven e.d. verdwijnen, d.w.z. niet worden bezorgd.
Of veel te laat.....

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op donderdag 26 feb 2015, 22:44:
jugendstil schreef op donderdag 26 feb 2015, 14:33: Het zou wel aardig zijn als mensen met negatieve ervaringen met Post.nl de naam van de stad te noemen.

Of het met een specifieke stad of dorp wat dan ook te maken heeft weet ik niet, en of het echt ter zake doet durf ik te betwijfelen.

Ik denk dat het wel terdege nuttig is. We zien uit veel reacties in dit topic dat het eigenlijk altijd goed gaat. Juist door te koppelen naar stad of wijk, kun je bij post.nl duidelijk maken dat er in die wijk blijkbaar een slechte postbode / pakkettenbezorger.

Post.nl kan lang niet altijd uit de eerste hand ontdekken dat pakketten verdwijnen (in verkeerde en vervolgens gejat etc. ) Juist als Post.nl daarvan op de hoogte wordt gebracht kan ze effectief ingrijpen. In mijn vorige woonstad werd op een gegeven moment door een postbode uit een naburige wijk in eigen kloffie de bezorger "gevolgd". Binnen twee weken was bekend welke schliemiel de post liet verdwijnen.

Het komt neer op feed back naar Post.nl

(anekdote) In begin 90'er jaren hadden we last van een postbode die bang was voor honden, die met kiezelstenen de honden weg joeg. Toen hebben we behulp van een opperhoofdpostbode de postbode en de loslopende hond kennis laten maken, en hem (de postbode) geleerd snoepjes mee te nemen. Een jaar later kreeg de eigenares van de hond (een kefferige Maltezer) een bos blommen omdat ie van zijn hondenangst was genezen.

Het komt dus neer op feed back.

.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen slechte ervaringen met het bezorgen van pakketjes. De bezorger laat altijd netjes een briefje achter wanneer ik er niet ben en neem ook regelmatig pakjes voor anderen aan.
Wat betreft het bezorgen, dat is een andere zaak. Verstuur zelf regelmatig pakjes (boeken en kleine zaken) via Post.nl die ik verkocht heb op Marktplaats. Heb nu al enkele boze "ontvangers" gehad die me mailden dat ze niets ontvangen hebben. Dan mail ik altijd terug dat zodra ik het pakje op de bus heb gedaan ik verder niet (meer) verantwoordelijk ben en adviseer ze een klacht in te dienen.
Is erg vervelend voor de koper natuurlijk en het bezorgt mij ook een slechte naam terwijl ik tegoedertrouw handel.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op donderdag 26 feb 2015, 14:33: Het zou wel aardig zijn als mensen met negatieve ervaringen met Post.nl de naam van de stad te noemen.

Ik woon in Geleen.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

ine60 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 12:00: Ik heb geen slechte ervaringen met het bezorgen van pakketjes. De bezorger laat altijd netjes een briefje achter wanneer ik er niet ben en neem ook regelmatig pakjes voor anderen aan.
Wat betreft het bezorgen, dat is een andere zaak. Verstuur zelf regelmatig pakjes (boeken en kleine zaken) via Post.nl die ik verkocht heb op Marktplaats. Heb nu al enkele boze "ontvangers" gehad die me mailden dat ze niets ontvangen hebben. Dan mail ik altijd terug dat zodra ik het pakje op de bus heb gedaan ik verder niet (meer) verantwoordelijk ben en adviseer ze een klacht in te dienen.
Is erg vervelend voor de koper natuurlijk en het bezorgt mij ook een slechte naam terwijl ik tegoedertrouw handel.

Ik vraag me overigens af of je je er in dat geval achter kunt verschuilen dat je niet meer verantwoordelijk bent. Ik heb zoiets in het verleden ook wel eens meegemaakt met DHL en ben er toen als verzender toch maar achterheen gegaan om ervoor te zorgen dat het pakket alsnog werd bezorgd.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onze post wordt regelmatig verkeerd bezorg.Ook vinden wij regelmatig post van wel 3 buurtgenoten in onze bus.Het is een waardeloos bedrijf geworden.!!

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enkele weken geleden kwam een collega die enkele straten verder van mij woont aan met een zakelijke Belastingdienst brief aanlopen die voor mij bestemd was. Ook in dit geval kwam alleen het huisnummer overeen, de staat naam was compleet verkeerd. Gezien de inhoud van deze brief was ik niet geamuseerd.

Direct via email een klacht ingediend bij PostNL en werd netjes na een uur teruggebeld. Op de brief staat een code of het is bezorgd door PostNL of door Sandd. Het bleek dus Sandd (SND) te zijn die dit voor heel veel brieven van de Belastingdienst doet. Het is dus niet altijd even terecht om PostNL de schuld in de schoenen te schuiven.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

ine60 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 12:00: Ik heb geen slechte ervaringen met het bezorgen van pakketjes. De bezorger laat altijd netjes een briefje achter wanneer ik er niet ben en neem ook regelmatig pakjes voor anderen aan.
Wat betreft het bezorgen, dat is een andere zaak. Verstuur zelf regelmatig pakjes (boeken en kleine zaken) via Post.nl die ik verkocht heb op Marktplaats. Heb nu al enkele boze "ontvangers" gehad die me mailden dat ze niets ontvangen hebben. Dan mail ik altijd terug dat zodra ik het pakje op de bus heb gedaan ik verder niet (meer) verantwoordelijk ben en adviseer ze een klacht in te dienen.
Is erg vervelend voor de koper natuurlijk en het bezorgt mij ook een slechte naam terwijl ik tegoedertrouw handel.

Logisch dat je een slechte naam krijgt als je er zo makkelijk van af maakt, dan zou je met mij ook een probleem krijgen. Je bent wel degelijk verantwoordelijk voor de bezorging, mocht de ontvanger klagen dan worden ze zelfs naar de verzender verwezen. U bent dus degene die moet klagen bij PostNL.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

ine60 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 12:00:
Wat betreft het bezorgen, dat is een andere zaak. Verstuur zelf regelmatig pakjes (boeken en kleine zaken) via Post.nl die ik verkocht heb op Marktplaats. Heb nu al enkele boze "ontvangers" gehad die me mailden dat ze niets ontvangen hebben. Dan mail ik altijd terug dat zodra ik het pakje op de bus heb gedaan ik verder niet (meer) verantwoordelijk ben en adviseer ze een klacht in te dienen.
Is erg vervelend voor de koper natuurlijk en het bezorgt mij ook een slechte naam terwijl ik tegoedertrouw handel.

Het ligt er maar net aan in wat voor hoedanigheid je die artikelen hebt verkocht.
Als particulier of als bedrijf.
Bij een gewone internet aankoop ben je als verkoper ten alle tijden verantwoordelijk voor de versturen van de artikelen die men als ondernemer heeft verkocht.
De koper is verantwoordelijk voor het artikel vanaf het moment dat het bij hem is bezorgd.
Quote:
u mag niet zeggen dat het risico dat de bestelling niet aankomt, bij de consument ligt. Want als verkoper bent u verantwoordelijk voor de levering aan de consument. De consument is verantwoordelijk vanaf het moment dat de bestelling bij hem wordt bezorgd. Of als de consument iemand anders heeft aangewezen die de bestelling in ontvangst zal nemen. Bijvoorbeeld de buren. Dan gaat het risico pas over op het moment dat die andere persoon de bestelling in ontvangst neemt. Tot die tijd bent u verantwoordelijk voor het goed aankomen van het product. Een voorbeeld van wat niet in algemene voorwaarden mag staan: "het risico ligt bij de consument als die kiest voor gewone verzending in plaats van aangetekende verzending".

Bron, klik-> Autoriteit Consument & Markt: Regels voor de algemene voorwaarden van webwinkels

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op vrijdag 27 feb 2015, 11:58:
Het komt neer op feed back naar Post.nl
Juist door te koppelen naar stad of wijk, kun je bij post.nl duidelijk maken dat er in die wijk blijkbaar een slechte postbode / pakkettenbezorger.
*knip*
Het komt dus neer op feed back.

Bij het zoekraken van mijn bankafschriften heb ik uiteraard gebeld.
Verontschuldigingen.
De postbezorger die in die periode de post bezorgd zou moeten hebben in mijn straat is aan de deur geweest namens zijn baas/chef.
Heeft mijn klacht aangehoord, maar was zich van geen kwaad bewust.
En dat kan ook best wel dat die zich van geen kwaad bewust was.
Als het sorteercentrum het niet bij zijn te bezorgen stapel post voor de desbetreffende straat heeft gestopt, kan de beste brave ziel ook niets bezorgen.
Maar waar het zoekraken ook zit, bij het brengen naar een sorteercentrum, het sorteercentrum zelf, of bij degene die mijn post moet bezorgen, feit is dat mijn post weg was, en Post.nl als bedrijf in zijn geheel daar verantwoordelijk voor is.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al zoooo veel klachten ingediend! Niet dat het helpt :-( , maar ik heb toch van mij laten horen. Nu verzoek ik alle vrienden en ook instanties om, als het even kan, de pakjes NIET met post.nl te versturen, maar met een andere ondernemer. Geldt ook voor brieven ed.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

gisela schreef op vrijdag 27 feb 2015, 13:12:

Geldt ook voor brieven ed.

En waar kan ik dan "brievenbussen" vinden om gewone post te versturen die niet van PostNl zijn? Bij alle als PostNl verzendpunten deal ik nog steeds met PostNl dus zou graag van u vernemen hoe u zo'n brief dan verzonden krijgt. Dan zou ik er weer iets bijgeleerd hebben.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gisela

Uw belastingpapieren en aanslagen krijgt u via Sand. Mooi dat die dan wel binnenkomen.;-))

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Regelmatig problemen, zoals : 1) Geopend pakje, inhoud gestolen en lege envelop in de bus,2) aangetekend stuk gewoon in de bus en postbode heeft zelf een valse handtekening gezet,3) veel te late levering (2-3 weken),4) aangetekend stuk nooit ontvangen maar postbode heeft zelf voor ontvangst getekend,5) 16 maanden wachten op schadevergoeding "zoek "geraakt stuk, 6) email van Post ontvangen waar NIET op gereageerd kan worden ( no reply@) , 7) tariefsverhogingen van de laatste jaren die gluiperig worden ingevoerd, 8) ongeldig verklaren van gulden postzegels ( is gewoon geld),
Zie hier een paar ervaringen van de laatste jaren.
Ik wou dat het nog een Staatsbedrijf was met postkantoren en medewerksters die verstand van zaken hadden. Nu is het een bedrijf waar niemand zich verantwoordelijk voelt maar die wel zo'n beetje de allerduurste postbesteller van de wereld is.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik woon in Brunssum en heb alleen maar goede ervaringen met Post.NL. Chauffeur die hier de pakjes aflevert is altijd zeer correct en vriendelijk. In onze buurt weet hij precies bij welke buren hij pakjes mag en kan afleveren . Niets dan lof .Ook briefpost wordt ook zeer correct bezorgd.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedenk wel even, dat PostNL niet als enige post bezorgd. Dus Gompy, het verhaal van ik heb een postbode achterna gerend, omdat belastingformulieren verkeerd bezorgd waren en je geen bankafschriften kreeg, mag je toch Sandd op aanspreken, want PostNL bezorgd deze spullen niet.

Verder gaat het bij ons prima met de bezorging en pakjes pak ik ook even aan voor mijn buren, kleine moeite, groot plezier.

Alle postbodes doen hun uiterste best, terwijl de meesten echt niet meer gemotiveerd zijn, door alle reorganisaties en minder leuke werksfeer. Ik vind het knap, maar de mensen hebben geen keus. Zijn vaak blij, dat ze werk hebben.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@1393506, en toch weet ik uit absoluut betrouwbare bron dat de Belastingdienst zowel PostNl als Sandd gebruikt. Vraag me niet waarom maar ik ontvang via beide aanbieders post van de Belastingdienst. Echt waar? Ja, echt waar.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

O ja. Aangetekende post, ( kaarten voor OV in Londen, met bedrag er op) die niet aan kwam. Bij navraag werd er gezegd: "Het is bezorgd". Nu niet bij ons, want wij hebben niets gezien en geen handtekening gezet. De handtekening opgevraagd : Bleek een streep te zijn. Gelukkig met de bewijzen het aankoopbedrag terug gekregen, maar waar de kaarten gebleven zijn ?
Of het volgsysteem:Pakket wordt bezorgd op za. tussen 12.30 en 14.30 uur. Niemand gezien. De maandag er na: Bezorger is onderweg. Is hij drie dagen onderweg geweest? Pakket kwam op donderdag ochtend vroeg.
Ik laat, wanneer dat kan, iets bezorgen via DHL.Je weet dat het wat langer kan duren, maar tot op heden geen problemen gehad.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier in Rotterdam-Oost zijn er regelmatig problemen met zowel de poststukken als pakketjes aflevering.

Verjaardagskaarten die gewoon niet aankomen, terwijl ze wel verstuurd zijn. Niet van 1 adres, maar van meerdere adressen komen ze gewoon niet aan.

Palletjes is helemaal een zooitje:
- pakket komt niet aan
- briefje dat je niet thuis was, terwijl je dat wel was
- pakketjes voor buren afgeven en dan geen briefjes in hun bus stoppen
- pakketjes die volledig uit elkaar zijn gehaald en dan inhoud en verpakking apart door de bus gemikt zijn. Schijnbaar was de inhoud niet "leuk" genoeg om zelf te houden dus is het toch maar geleverd.
- al een keer een bestelling die geleverd is bij buren, terwijl ik gewoon thuis was en dan ook nog het briefje op een verkeerd huisnummer in de flat achtergelaten, waardoor de buren het aan de verkeerde persoon hebben afgegeven (volgt u het nog?). Die ontvangende buur ontkent de ontvangst en heeft een leuk kadootje op die manier. Bol.com was niet blij, maar wat mij betreft eigen schuld, want ze doen nog steeds zaken met Postnl.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Soms is het heel frustrerend, want de excuses van Postnl lossen niks op.
Ik koop best vaak via internet, maar tegenwoordig controleer ik eerst welke transporteur een winkel gebruikt en als dat Postnl is, kijk ik eerst of het product niet elders voor dezelfde prijs te vinden is bij een bedrijf dat bv DHL gebruikt voor de levering.

Het schandalige van de privatisering is, dat het hier echt onzin is, want Postnl heeft geen concurrentie. Wij als particulier hebben helemaal geen alternatief! Sandd en dergelijke verwerken namelijk geen particuliere post, alleen zakelijk.
Ik begrijp dan ook niet dat onze fijne overheid deze privatisering mocht doorvoeren.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Kitty023,

Om te beginnen over PostNL als brievenbezorger. Hier komen met regelmaat brieven voor de buren in de bus en drie huizen verder krijgt ook met regelmaat iets wat niet voor hem bedoeld is. Het grappige is dat er bij ons in de wijk geen mensen van de sociale werkplaats (SW) komen bezorgen, dus het gaat om regulier personeel!

Over de pakketpost kan ik helder zijn. Is wisselend, ik herken de klachten van dit topic zeker.

MAAR!
Ik heb dus al herhaaldelijk per post of telefonisch een klacht ingediend en weet je wat er dan gebeurt? 'Helaas meneer, u bent de ontvangende partij, dus wij hebben geen relatie met u maar met de verzender van de post/het pakket, u moet daar maar aankloppen.' Dus moet je met je klacht naar de verzender en dan maar hopen dat die de tijd heeft en neemt om een klacht te formuleren en in te dienen. Ja, ik krijg zo'n kastje en muur gevoel. Het wordt tijd dat wij als ontvangers ook iets mogen zeggen waarnaar geluisterd MOET worden.

Sorry voor alle opmaak, maar hier kan ik me nu echt pissig over maken, je bent wel gedupeerd, maar wat kan je nu eigenlijk?

Groet, Erky

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik verbaas me er eigenlijk over dat er nog zoveel mensen zijn die post versturen en/of ontvangen.

Met vrienden en kennissen houd ik contact via mail en voor zaken met de overheid en dergelijke heb ik mij aangemeld bij Mijnoverheid.nl. Alle belangrijke berichten komen daar dan ook nog binnen en ik ben nooit iets kwijt.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hier in Venlo helemaal geen slechte ervaringen met deze dienst in tegen deel werkt perfect, als ik niet thuis ben wordt het afgeleverd om vooraf ingesteld locatie waar ik het kan ophalen.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik woon in de buurt van Lochem en de postbode doet het heel netjes. Er zijn genoeg andere koeriers die er ook wat van kunnen. Het ergste wat ik heb meegemaakt (was dus geen post.nl maar andere koerier) was dat de man toeterde maar in de auto bleef zitten. Als je binnen 10 seconden de deur niet open had dan reed hij weg zonder brief achter te laten. De volgende dag was ik in de kamer en zag ik de auto komen en dus ook weer gaan. Gelijk het kantoor gebeld (nummer op auto) en sávonds kwam iemand anders het afleveren met excuses. De eerste bezorger gelukkig ook nooit weer terug gezien. Waarmee ik maar wil zeggen dat post.nl zeker niet slechter is dan anderen.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@erky, maar, zoals al vaak geschreven, de verzender is toch echt aansprakelijk, niet de ontvanger. En dat loopt heel vaak niet zo best af.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@l393506.

Zeker weten dat mijn ING bankafschriften toen, en het belastingformulier voor iemand anders later door Post.nl zijn bezorgd.
ING afschriften worden sinds april 2014 door twee diensten bezorgd, Sandd en Post.nl, daarvoor altijd Post.nl alleen. Google weet alles.
Quote:
Bezorging ING afschriften
Het maandelijks, tweewekelijks en wekelijks afschrift worden bezorgd door Sandd. Het dagelijks afschrift wordt verstuurd met PostNL. In de tabellen hieronder staan de bezorgdata vermeld.

Bron, klik-> Vanaf april 2014 wordt uw afschrift door Sandd bezorgd.

Belastingpapieren worden in ieder geval óók door Post,nl bezorgd.
Ik kijk zo op straat, ik heb de bezorger zien komen en gaan, ben even later naar de brievenbus gelopen, zag het verkeerde adres en ben hem achterna gerent.
Bij mijn weten heeft alleen Post.nl dat oranje gedoe.

Hier nog een klacht waarbij Post.nl antwoord geeft over een klacht aangaande de bezorging van Belastingpapieren.
Zou Post.nl antwoord geven als ze geen post van de Belastingdienst zouden bezorgen dacht je?

Klik-> Klacht Post.nl

l393506 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 13:49:
Alle postbodes doen hun uiterste best, terwijl de meesten echt niet meer gemotiveerd zijn, door alle reorganisaties en minder leuke werksfeer. Ik vind het knap, maar de mensen hebben geen keus. Zijn vaak blij, dat ze werk hebben.

De overgrote meerderheid doet hun uiterste best.
En voor de rest begrijp ik best wat je schrijft, en dat het zo is neem ik zonder meer aan.

Feit is en blijft dat een belangrijk onderdeel van een samenleving, de zekerheid dat men er op moet kunnen vertrouwen dat die post en poststukken op een behoorlijke manier bezorgd dient te worden, zonder dat men angst moet hebben of iets wel aankomt en niet tussentijds ergens verdwijnt, sinds de grote verkwanseling van het postbedrijf heeft plaatsgevonden, steeds minder is geworden

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja hoor meerdere keren gehad dat zelfs een pakket door de brievenbus gedrukt werd en zo beschadigd werd dat ik alles terug moest sturen. Ook veel verkeerde post terwijl er een goede adres op staat en ook postcode klopte. En dan pakketten zoek ondanks trackcode en dat je geld hebt betaald hiervoor. In ver verleden boeken ontvangen die ik nooit betseld hebt en die bij de buren zijn afgeleverd. Het is een puinhoop aldaar

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pakketjes worden keurig bezorgd. Meestal dezelfde KPN bezorger. Indien ik afwezig ben dan wordt het soms bij mijn naaste buur afgegeven en in mijn bus hierover een briefje gedaan.Zo niet dan vind ik in mijn bus het bericht wanneer het wel bezorgd zal worden. Niets op aan te merken.
Bullebak.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Post nl is gewoon een klote bedrijf pakketten die verstuurd zijn en zoek raken mag je zelf oplossen zo ben ik en kraan kwijt geraakt en als je contact neemt met POST.NL dan zijn ze niet thuis, ik stuur tegenwoordig alles met UPS of DPD

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op donderdag 26 feb 2015, 17:56: In Maastricht het eerste jaar héél veel problemen gehad. Pakjes teruggestuurd door post.nl omdat "ons adres niet bestond" maar de belastingbrieven kwamen wèl aan. Na een persoonlijk bezoek aan ons sorteercentrum en een keer de postbode opgewacht te hebben en de brievenbus aangewezen te hebben, gaat het nu met onze postbode redelijk goed. Maar wel zijn onze muren drie lagen dik behangen met telefonische excuses van tante pos ............

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op donderdag 26 feb 2015, 17:56: In Maastricht het eerste jaar héél veel problemen gehad. Pakjes teruggestuurd door post.nl omdat "ons adres niet bestond" maar de belastingbrieven kwamen wèl aan. Na een persoonlijk bezoek aan ons sorteercentrum en een keer de postbode opgewacht te hebben en de brievenbus aangewezen te hebben, gaat het nu met onze postbode redelijk goed. Maar wel zijn onze muren drie lagen dik behangen met telefonische excuses van tante pos ............

drie dikke lagen behang met telefonische excuses? Hoe doe je dat ? Haha. Grapje :-))

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ontving vandaag nog een lading post die niet voor mij bestemd.

Zelfs aangetekende brief gisteren verzonden, lag weer in de bus met een vraagteken.

Laaggeletterdheid is blijkbaar troef bij PostNL!

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil niet zeggen, dat Post nl geen fouten maakt, maar heeft U wel goed gekeken bij de bezorgde post of dat wel door postnlnl bezorgd is en niet toevallig door Sand? Dit kunt U zien rechtsonder staat er dan SND en bij postnl staat Uw postcode onderop gedrukt, met nog wat tekst. Ik heb als postbode gewerkt bij Post nl en jullie willen niet weten, wat ik heb gezien van DHL en Select Mail wat voor de deur werd gezet en hele pakken post die bovenop een brievenfront werden gelegd, omdat de postloper niet wist waar de rest van de post afgeleverd moest worden.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

1953 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 16:47: Ontving vandaag nog een lading post die niet voor mij bestemd.

Zelfs aangetekende brief gisteren verzonden, lag weer in de bus met een vraagteken.

Aangetekende brief moet toch handtekening voor ontvangst gegeven worden? Had U misschien Uw eigen adres erop gezet?

ve
door verwijderd - Feb 27, 2015 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb vorig jaar een defecte Cisco pvr retour gestuurd naar Ziggo. Keurig afgeleverd bij het Post service punt in de supermarkt. Track en trace bonnetje ontvangen en het pakket ging in de rolcontainer voor verdere bezorging. 2 maanden later een rekening van 299 euro van Ziggo. Het pakket was nooit aangekomen. Na controle van de track en trace code werd het bedrag gecrediteerd. Het pakket is dus achterover gedrukt en nooit meer boven water gekomen.

Zes maanden later overkwam mijn broer precies het zelfde met een Samsung pvr.

Blijkbaar word tussen afgifte aan het servicepunt en Ziggo structureel pakketten achter over gedrukt.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het was en blijft een puinhoop. Ik woon in het laatste huis van een postcode en
alle post die de postbode heeft vergeten op het juiste nummer te posten wordt bij mij in de brievenbus gestopt.
Ik heb over 4 jaar naheffingen gekregen van het ministerie van financiën (volgens mij klant van post.nl) Voor elke naheffing had ik 3 enveloppen moeten ontvangen.
Dus 12. Ik heb er echter maar 7 ontvangen. Dat betekende weer aanmaningen en dreigingen.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

klusman schreef op zaterdag 28 feb 2015, 00:10: Het was en blijft een puinhoop. Ik woon in het laatste huis van een postcode en
alle post die de postbode heeft vergeten op het juiste nummer te posten wordt bij mij in de brievenbus gestopt.
Ik heb over 4 jaar naheffingen gekregen van het ministerie van financiën (volgens mij klant van post.nl) Voor elke naheffing had ik 3 enveloppen moeten ontvangen.
Dus 12. Ik heb er echter maar 7 ontvangen. Dat betekende weer aanmaningen en dreigingen.

Nou ja, "maar" 7 aanmaningen lijkt me ook al meer dan voldoende die u wel ontvangen heeft! Terechte 'dreigingen' toch, als u niet betaalt. Die andere 5 niet ontvangen aanmaningen komen heus nog wel; advies, zou maar vast gaan sparen en niet zo'n beetje ook. U weet immers dat u moet betalen; vreemd dat u liever de kosten plus de boete wilt betalen.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 09:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bestel veel online en herken de klachten over Postnl hélemaal niet. Zéér vriendelijke en correcte bezorgers, respecteren mijn wens NIET bij de buren. Ben ik niet thuis, dan ligt in de postbus een briefje met nieuwe bezorgdatum, of ik kan online aangeven wanneer ik wél thuis ben. Zeer goede service.

Via hun website kan je je bezorgwensen invullen, bv. NIET bij de buren en hieraan wordt correct voldaan.

Jammer dat je deze nare ervaringen meemaakt.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin

Inzake één naheffing van bijvoorbeeld zorgtoeslag krijgt men drie brieven van de belastingdienst. Dat zijn géén aanmaningen.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@klusman

Meld u aan bij Mijnoverheid.nl. Dan mist u helemaal niets meer.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb gelukkig meer goede ervaringen met PostNL dan slechte ervaringen.

6 jaar geleden tot 2 keer aan toe via Marktplaats dezelfde cassettedeck gekocht.
De eerste cassettedeck kwam aan met transportschade en ondanks de tweede verkoper op mijn aanwijzing de tweede cassettedeck extra goed had ingepakt (had hem verteld van de schade van de eerste cassettedeck) was ook deze zwaar beschadigd.
Was de tweede keer gewoon een puntig voorwerp in de zijkant van de doos geramd.

Voor de rest heb ik de afgelopen jaren heel wat pakketjes verstuurd, zowel in Nederland als in Belgie en onlangs nog in Duitsland en dat gaat tot op heden altijd goed.

Zelfde geldt voor brievenbuspost.
Heb al heel wat keren wat in een bubbeltjesenvelop verstuurd en van al die keren is er maar 1 keer iets niet aangekomen.

Wat ik wel altijd slecht vind van PostNL is dat er in geval dat als er iets fout gegaan is de zaak met een excuses van hun kant afgedaan wordt en je zelf met de financiele strop blijft zitten.

Ik ben van mening dat als ik een pakketje naar het postkantoor breng en verzendkosten betaal dat het de taak van PostNL is ervoor te zorgen dat het pakketje in goede staat aankomt.
Mocht het pakketje zoekraken of het artikel beschadigd raken dan vind ik dat daar een financiele tegemoetkoming tegenover mag staan.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit geen problemen, de postbode die bij mij langs komt is altijd zeer vriendelijk en mocht ik niet thuis zijn dan geeft hij het pakketje bij de buren af. Wanneer er getekend moet worden ligt er netjes een briefje in de bus dat hij de volgende dag weer langskomt. En dat doet hij dan ook ZEER TEVREDEN. Misschien ligt het aan de betreffende postbode??

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het helemaal eens met de slechte service van PostNL.....al een paar maal gehad dat het product in de verpakking kapot is gegaan, ondanks heel goed inpakken. En de laatste keer...(.echt de laatste keer, want ik verstuur NIET weer via PostNL ) is een pakket van mij zoekgeraakt, en niet weer boven water gekomen dus. Vergoeding 3,40 per kg. en niet eens de verzendkosten.....pakket woog nog geen 2 kg. en de verzendkosten waren 13,25 . Ik had aangegeven dat het aangetekend verstuurt moest worden.....kende de tarieven niet uit mijn hoofd, dus dacht dat 13,25 voor aangetekend verzenden was.....bleek niet zo, maar omdat mijn pakket groter was dan standaard viel mijn pakket onder 20 kg. Pakket ter waarde van 50 euro zoek geraakt bij PostNL en 13,25 verzendkosten weg......achteraf bleek dat ik voor slechts 1,65 extra wel het pakket aangetekend verstuurd zou hebben....Veel over en weer gemaild met PostNL......maar zij bleven bij hun standpunt
Ik verstuur nu alleen nog via DHL

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had met een postorderbedrijf afgesproken dat een retourzending op zaterdag 14 februari zou worden opgehaald door PostNL. Vrijdag 13 februari kwam een bezorger het pakket ophalen. Omdat het vrijdag bij mij thuis nogal hectisch was (ik had een monteur in huis i.v.m. storing in de leiding waardoor mijn computer niet goed functioneerde) had ik het pakket nog niet verzendklaar. Hij gaf mij een kaart waarop stond dat ik niet thuis was en zou zaterdag alsnog komen om het pakket op te halen. Maar wie er kwam: Geen PostNL. Uiteindelijk op 16 februari een mail gestuurd en zij antwoordden dat het pakket dan op 18 februari zou worden opgehaald. Maar u raadt het al: Weer niet. Uiteindelijk contact opgenomen met het postorderbedrijf en met hen afgesproken dat het pakket op 24 februari zou worden opgehaald. Vrijdag 20 februari wordt er een pakket van hetzelfde postorderbedrijf afgeleverd en de bezorger kwam ook een pakket ophalen. Snapt u het nog? Ik heb verder geen actie ondernomen want ik vond dat ik al genoeg had gedaan. Maar let op: Sannd kan er ook wat van!

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk heb ik goede ervaringen (gebruikt door Wehkamp) met Selectvracht.

ve
door verwijderd - Mar 1, 2015 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb geen slechte ervaringen met pakjes .De jongeman die hier aan de deur komt omdat de buren iets hebben besteld is altijd vriendelijk en vraagt of het bij mij kan afgeven.
Wel slechte ervaringen met de gewone postbezorging ,de laatste tijd gaat het goed Maar ER ZIJN BIJ MIJ VAAK BRIEVEN BEZORGD DIE NIET VOOR MIJ WAREN.Ook belasting brieven dan denk je dat is voor ons iedereen krijgt een blauwe brief .Dus ik maak het open zie dat het voor de mensen is paar huizen verder.Post nl gebeld zou iemand komen om de brief op te halen.
Komt diezelfde jongeman weer neemt het aan. Is niet echt vriendelijk en zegt u kunt het toch ZELF BIJ DIE MENSEN IN DE BUS DOEN.Ja zeg EEN GESCHEURDE BRIEF ZELF IN DE BUS DOEN.Dus toen keek ik wat hij er mee ging doen EN JA HOOR HIJ DEED DEZE GESCHEURDE brief zelf in de bus .Dit was toch wel het top punt.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2015 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Postnl is een bedrijf dat groot is in het niet serieus nemen van haar klanten. Wees vooral voorzichtig met te denken dat een aangetekend pakje wel aankomt omdat Postnl daar extra goed op let. Niet dus! Mijn aangetekende pakketje met inhoud een horloge, hetgeen ik ter reparatie naar de reparateur stuurde kwam gek genoeg nooit aan. Het 'verdween' al direct bij de sortering. De track en trace gaf enkel aan dat Postnl het pakje had aangenomen. Er werken daar vingervlugge gabbertjes dat is wel duidelijk. Postnl wil niet toegeven dat er sprake is van verduistering maar houdt zich op de vlakte met te zeggen dat zij het 'raar' vinden en niet kunnen zeggen wat er met mijn aangetekende pakje is gebeurd. Dat noemen ze dan ook maar gelijk een onderzoek. Ik heb geen hoge pet meer op van deze club. Het mooiste is de geboden schadevergoeding, voor een aangetekend stuk waar je 7,95 voor hebt betaald, 50 euro en dan mag je in je handjes wrijven en moet je ook binnen 7 dagen ja op zeggen anders gaat je hele 'casus' hoppekee de vullesbak in. Ben je er niet blij mee dan mag je naar de onafhankelijke GeschillenCommissie waar je wel weer even 27,50 moet aftikken om je zaak te laten bekijken, daar moet je ook weer vlot bij zijn. Voor de betaling van de genereuze schadevergoeding geven zij zichzelf vervolgens slechts maximaal 3 weken.
Wat een flutbedrijf dat Postnl, wat mij betreft een dikke 1 waard!!

ve
door verwijderd - Sep 4, 2015 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat schrijf je dat in wel zeer nette bewoordingen. Ik zou zeggen Maffia en iemand die daar werkt heet dan Maffioso en dat is weer afgeleid van het Arabische Manfiy. Niet allemaal M. natuurlijk, maar wel heel veel. Sterkte met het verkrijgen van die nepvergoeding, als je tenminste nog energie en tijd genoeg hebt na zo'n ontmoedigingsbeleid. Gelukkig gaan de tarieven wel omhoog, zodat ze beter personeel (managers) kunnen aannemen en service kunnen gaan geven. Wat een parel van ons bedrijfsleven is dit bedrijf toch..!!

ve
door verwijderd - Oct 3, 2015 om 09:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

En alle klagers die hebben natuurlijk allemaal een brievenbus waar de bol.com etc brievenbuspakketen ook in gaan.
De wettelijke maten zijn, gleuf 265 mm bij 32 mm, diepte 380 mm.
Ik bezorg ook post voor postnl 350 adressen pd. , geloof me in 70 procent hiervan past geen A4 /A5 doos.
Als je vaker brievenbuspakketten besteld, zorg dan ook voor een deugdelijke brievenbus!!

(en als je nu gaat meten , dan is de diepte 38 cm achter de gleuf. Dus als de gleuf aan de voorzijde zit recht naar achter meten , logisch maar goed)

ve
door verwijderd - Oct 3, 2015 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

rob, u reageert op ronsas neem ik aan, gooit u alle niet passende pakjes weg? dan is de verdwijning ook weer opgelost!

ve
door verwijderd - Oct 3, 2015 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

marnix1 schreef op zaterdag 3 okt 2015, 09:37: rob, u reageert op ronsas neem ik aan, gooit u alle niet passende pakjes weg? dan is de verdwijning ook weer opgelost!

Nee die nemen wij allemaal mee naar huis...................Ik krijg in mijn wijk in ieder geval geen klachten.
Lekker kort door de bocht Marnix, chappo

ve
door verwijderd - Oct 3, 2015 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rob, je bent wat al te enthousiast over jouw collegae. Ik heb ze hier gehad die, omwille van luiheid, een aangetekende brief alvast maar zelf voor ontvangst tekende..!! Heeft de brief wel in de bus gedaan, dat dan weer wel.
Ik denk niet dat we daar voor betalen!

ve
door verwijderd - Oct 3, 2015 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo te lezen heb ik het met mijn pakketjesbezorger goed getroffen.......

Hij heeft voor zichzelf, na afspraak, genoteerd of/waar hij een paketje kan deponeren rondom het huis, welke buren geschikte alternatieven zijn (dus niet-werkend en met een onderling contact) en of ikzelf pakjes van àndere straatbewoners aanneem en van welke juist niet!. Een logische en effectieve tidbesparende zelforganisatie.

Maar of die slimme meneer van de Post.nl is of van de concurrentie?

ve
door verwijderd - Oct 3, 2015 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@rob5563. Nou rob als jij zoveel verstand hebt van brievenbussen dan moet je eerst die dingen van postnl zelf eens na meten. Het is onmogelijk om daar een brieven bus pakket van 210X310X32mm rechtstandig in te frommelen. Dit is dus duidelijk al veel kleiner dan de maximale maat wat jij voorschrijft. Het pakket er overdwars in drukken lukt net zij het met veel moeite. Mijn vraag is dus waar postnl het lef vandaan haalt om van de mensen te eisen dat ze voldoende grootte brievenbussen hebben terwijl die van hun zelf niet eens aan de eisen voldoen.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2015 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

jan4073 schreef op zaterdag 3 okt 2015, 18:14: @rob5563. Nou rob als jij zoveel verstand hebt van brievenbussen dan moet je eerst die dingen van postnl zelf eens na meten. Het is onmogelijk om daar een brieven bus pakket van 210X310X32mm rechtstandig in te frommelen. Dit is dus duidelijk al veel kleiner dan de maximale maat wat jij voorschrijft. Het pakket er overdwars in drukken lukt net zij het met veel moeite. Mijn vraag is dus waar postnl het lef vandaan haalt om van de mensen te eisen dat ze voldoende grootte brievenbussen hebben terwijl die van hun zelf niet eens aan de eisen voldoen.

Jan of ik verstand heb van brievenbussen, de maten zijn wettelijk vastgelegd, probeer het eens links. . De post eist helemaal niets meer sinds het niet meer een staatsbedrijf is. Maar de maten zijn misschien wel handig , gezien er tegenwoordig veel via internet wordt besteld.
Maar liever allemaal zeuren en klagen als daadwerkelijk zorgen dat dingen werken.
Bestel jij maar gewoon je brievenbus pakketten , die er niet in gaan bij je. En vraag je maar af waar de post het lef vandaan haalt. Misschien is het wel handiger om niet te zeuren en zorgen dat spullen door die gleuf gaan van je.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2015 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

ronsas schreef op zaterdag 3 okt 2015, 17:19: Beste Rob, je bent wat al te enthousiast over jouw collegae. Ik heb ze hier gehad die, omwille van luiheid, een aangetekende brief alvast maar zelf voor ontvangst tekende..!! Heeft de brief wel in de bus gedaan, dat dan weer wel.
Ik denk niet dat we daar voor betalen!

Ja overal komen rotte appels voor,
40.000 postbestellers zijn onderweg iedere dag , geen excuus maar tja.................

ve
door verwijderd - Oct 3, 2015 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

ronsas schreef op zaterdag 3 okt 2015, 17:19: Beste Rob, je bent wat al te enthousiast over jouw collegae. Ik heb ze hier gehad die, omwille van luiheid, een aangetekende brief alvast maar zelf voor ontvangst tekende..!! Heeft de brief wel in de bus gedaan, dat dan weer wel.
Ik denk niet dat we daar voor betalen!

ve
door verwijderd - Oct 3, 2015 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

ronsas schreef op zaterdag 3 okt 2015, 17:19: Beste Rob, je bent wat al te enthousiast over jouw collegae. Ik heb ze hier gehad die, omwille van luiheid, een aangetekende brief alvast maar zelf voor ontvangst tekende..!! Heeft de brief wel in de bus gedaan, dat dan weer wel.
Ik denk niet dat we daar voor betalen!

Maar goed als er alleen negatief wordt geschreven dan laat maar hangen en klaag er maar lekker op los allemaal.
Zorg wel dat jullie je eigen werk dan tenminste goed doen!
Maar dat zal vast wel.

De groetjes en succes met jullie ellendige postbezorgers :-)

ve
door verwijderd - Oct 3, 2015 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

hänschen klein schreef op zaterdag 3 okt 2015, 17:52: Zo te lezen heb ik het met mijn pakketjesbezorger goed getroffen.......

Hij heeft voor zichzelf, na afspraak, genoteerd of/waar hij een paketje kan deponeren rondom het huis, welke buren geschikte alternatieven zijn (dus niet-werkend en met een onderling contact) en of ikzelf pakjes van àndere straatbewoners aanneem en van welke juist niet!. Een logische en effectieve tidbesparende zelforganisatie.

Maar of die slimme meneer van de Post.nl is of van de concurrentie?

ve
door verwijderd - Oct 3, 2015 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

hänschen klein schreef op zaterdag 3 okt 2015, 17:52: Zo te lezen heb ik het met mijn pakketjesbezorger goed getroffen.......

Hij heeft voor zichzelf, na afspraak, genoteerd of/waar hij een paketje kan deponeren rondom het huis, welke buren geschikte alternatieven zijn (dus niet-werkend en met een onderling contact) en of ikzelf pakjes van àndere straatbewoners aanneem en van welke juist niet!. Een logische en effectieve tidbesparende zelforganisatie.

Maar of die slimme meneer van de Post.nl is of van de concurrentie? [/qu

Nou ja dat staat op zijn pakje Post.nl, Hänschen klein (ging allein
in die weite Welt hinein;)

ve
door verwijderd - Oct 4, 2015 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

rob5563 schreef op zaterdag 3 okt 2015, 22:23: Ooh ja ik reageerde niet met uitstek op. Ronsas. Dat is echt niet de moeite, beroepsklager eerste klas, waarschijnlijk met een uitkering wachtend iedere dag op de post. Ivm niets beters te doen.

Nee hoor Rob, van mijn inkomen worden veel uitkeringen juist betaald. Wat ik aan post per maand verstuur zal denk ik in de buurt komen van jouw salaris. Ik heb dus heeeeel veeeeeel ervaring en een heeel dik dossier van probleem, na probleem, na probleem met deze veel te dure instelling. De decemberdrukte komt er weer aan en dat betekent voor mij (en vele anderen) dat er veel brieven en pakketjes "zomaar "gaan verdwijnen. Het is jou toch ook bekent, dat 98% van de post bezorgd wordt?
M.a.w. 2% niet... en dat zijn alleen al bij de pakketpost ( 120 miljoen stuks op jaarbasis) 2,4 miljoen stukken per jaar = 200.000 per maand = 10.000 per dag, zoek, foetsie, opgegaan in rook....gestolen dus..!!
De briefpost is hier nog niet een bij, is plm. 40.000 per dag. Er zijn op de distributie centra heel veel snelle vingertjes, met name die tijdelijk extra worden ingehuurd. En jouw instelling doet daar heel weinig aan.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2015 om 08:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

ronsas schreef op zondag 4 okt 2015, 00:03:
rob5563 schreef op zaterdag 3 okt 2015, 22:23: Ooh ja ik reageerde niet met uitstek op. Ronsas. Dat is echt niet de moeite, beroepsklager eerste klas, waarschijnlijk met een uitkering wachtend iedere dag op de post. Ivm niets beters te doen.

Nee hoor Rob, van mijn inkomen worden veel uitkeringen juist betaald. Wat ik aan post per maand verstuur zal denk ik in de buurt komen van jouw salaris. Ik heb dus heeeeel veeeeeel ervaring en een heeel dik dossier van probleem, na probleem, na probleem met deze veel te dure instelling. De decemberdrukte komt er weer aan en dat betekent voor mij (en vele anderen) dat er veel brieven en pakketjes "zomaar "gaan verdwijnen. Het is jou toch ook bekent, dat 98% van de post bezorgd wordt?
M.a.w. 2% niet... en dat zijn alleen al bij de pakketpost ( 120 miljoen stuks op jaarbasis) 2,4 miljoen stukken per jaar = 200.000 per maand = 10.000 per dag, zoek, foetsie, opgegaan in rook....gestolen dus..!!
De briefpost is hier nog niet een bij, is plm. 40.000 per dag. Er zijn op de distributie centra heel veel snelle vingertjes, met name die tijdelijk extra worden ingehuurd. En jouw instelling doet daar heel weinig aan.

Post verwerkt 2750.000.000 poststukken per jaar (pakweg) waarvan 98% op tijd wordt bezorgt 2 % wordt later bezorgd.
Waar jij de kennis vandaan haalt dat 2 % verdwijnt? misschien kun je een linkje met de info hierover delen.
En bedankt dat jij mijn salaris aan post verstuurd , van dat soort klanten moesten er meer zijn Dat je nog tijd hebt om zo te klagen. .

ve
door verwijderd - Oct 4, 2015 om 08:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

ronsas schreef op zondag 4 okt 2015, 00:03:
rob5563 schreef op zaterdag 3 okt 2015, 22:23: Ooh ja ik reageerde niet met uitstek op. Ronsas. Dat is echt niet de moeite, beroepsklager eerste klas, waarschijnlijk met een uitkering wachtend iedere dag op de post. Ivm niets beters te doen.

Nee hoor Rob, van mijn inkomen worden veel uitkeringen juist betaald. Wat ik aan post per maand verstuur zal denk ik in de buurt komen van jouw salaris. Ik heb dus heeeeel veeeeeel ervaring en een heeel dik dossier van probleem, na probleem, na probleem met deze veel te dure instelling. De decemberdrukte komt er weer aan en dat betekent voor mij (en vele anderen) dat er veel brieven en pakketjes "zomaar "gaan verdwijnen. Het is jou toch ook bekent, dat 98% van de post bezorgd wordt?
M.a.w. 2% niet... en dat zijn alleen al bij de pakketpost ( 120 miljoen stuks op jaarbasis) 2,4 miljoen stukken per jaar = 200.000 per maand = 10.000 per dag, zoek, foetsie, opgegaan in rook....gestolen dus..!!
De briefpost is hier nog niet een bij, is plm. 40.000 per dag. Er zijn op de distributie centra heel veel snelle vingertjes, met name die tijdelijk extra worden ingehuurd. En jouw instelling doet daar heel weinig aan.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2015 om 08:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

ronsas schreef op zondag 4 okt 2015, 00:03:
rob5563 schreef op zaterdag 3 okt 2015, 22:23: Ooh ja ik reageerde niet met uitstek op. Ronsas. Dat is echt niet de moeite, beroepsklager eerste klas, waarschijnlijk met een uitkering wachtend iedere dag op de post. Ivm niets beters te doen.

Nee hoor Rob, van mijn inkomen worden veel uitkeringen juist betaald. Wat ik aan post per maand verstuur zal denk ik in de buurt komen van jouw salaris. Ik heb dus heeeeel veeeeeel ervaring en een heeel dik dossier van probleem, na probleem, na probleem met deze veel te dure instelling. De decemberdrukte komt er weer aan en dat betekent voor mij (en vele anderen) dat er veel brieven en pakketjes "zomaar "gaan verdwijnen. Het is jou toch ook bekent, dat 98% van de post bezorgd wordt?
M.a.w. 2% niet... en dat zijn alleen al bij de pakketpost ( 120 miljoen stuks op jaarbasis) 2,4 miljoen stukken per jaar = 200.000 per maand = 10.000 per dag, zoek, foetsie, opgegaan in rook....gestolen dus..!!
,
De briefpost is hier nog niet een bij, is plm. 40.000 per dag. Er zijn op de distributie centra heel veel snelle vingertjes, met name die tijdelijk extra worden ingehuurd. En jouw instelling doet daar heel weinig aan.

Waarom verstuur je met Post.nl als er zoveel verdwijnt, dat begrijp ik niet. Je kunt ook met Sandd of Businesspost versturen. Blijkbaar ben je toch tevreden met Postnl :-)

ve
door verwijderd - Oct 4, 2015 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

98% op tijd.....voor Postnl wel een zeer rekbaar begrip. 2% wordt later bezorgd. Als dat zo is heb ik nog hoop dat na 5 jaar nog iets aankomt....of na 10 jaar. Beste Rob, slaap maar lekker met veel mooie dromen over tevreden klanten en 100 % bestelde stukken (op tijd of niet).

ve
door verwijderd - Oct 5, 2015 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is prima, bedankt voor je "opbouwende" kritiek :-) .

ve
door verwijderd - Oct 5, 2015 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

rob5563 schreef op maandag 5 okt 2015, 11:23: Dat is prima, bedankt voor je "opbouwende" kritiek :-) .

Rob, wanneer ik opbouwende kritiek ga geven over 2% onbezorgd, lees 10.000 den stukken per dag,dan activeer ik alleen maar het criminele gedrag en wordt het binnen de kortste keren 3% gestolen brieven en pakjes. Jullie moeten eens wat meer gaan doen aan interne controle en niet "huilie, huilie " doen wanneer er op bepaalde plekken camera's worden opgehangen om op die manier de eigendommen van jouw clienten veilig te stellen. Misschien een idee voor in de volgende ondernemingsraad vergadering?

ve
door verwijderd - Oct 5, 2015 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een gezanik. Heb nooit klachten over de postbezorging of over de pakjes bezorging. Er kan overal wat fout gaan.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2015 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 5 okt 2015, 13:28: Wat een gezanik. Heb nooit klachten over de postbezorging of over de pakjes bezorging. Er kan overal wat fout gaan.

Interessante opmerking Tijger, "er kan overal wat fout gaan ".
Kun jij mij 1 fout noemen, die onoplosbaar is en bij die 2% verdwenen stukken hoort a.u.b.?

ve
door verwijderd - Oct 5, 2015 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

ronsas schreef op maandag 5 okt 2015, 14:24:
tijger1 schreef op maandag 5 okt 2015, 13:28: Wat een gezanik. Heb nooit klachten over de postbezorging of over de pakjes bezorging. Er kan overal wat fout gaan.

Interessante opmerking Tijger, "er kan overal wat fout gaan ".
Kun jij mij 1 fout noemen, die onoplosbaar is en bij die 2% verdwenen stukken hoort a.u.b.?

En wanneer kom jij eens met waar je al die kennis vandaan haalt. Waar kunnen wij die cijfers van jou staven.
Ik verzend en ontvang ook al een jaar of 25 veel via post.nl , nog nooit iets fout gegaan.
Maar goed nu ben ik wel klaar met het lezen en reageren de groeten

ve
door verwijderd - Oct 5, 2015 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ronsas

Het is allemaal mensenwerk en maakt u nooit een fout? Mooi, dan bent u de enige.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2015 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

rob5563 schreef op maandag 5 okt 2015, 14:46:
ronsas schreef op maandag 5 okt 2015, 14:24:
tijger1 schreef op maandag 5 okt 2015, 13:28: Wat een gezanik. Heb nooit klachten over de postbezorging of over de pakjes bezorging. Er kan overal wat fout gaan.

Interessante opmerking Tijger, "er kan overal wat fout gaan ".
Kun jij mij 1 fout noemen, die onoplosbaar is en bij die 2% verdwenen stukken hoort a.u.b.?

En wanneer kom jij eens met waar je al die kennis vandaan haalt. Waar kunnen wij die cijfers van jou staven.
Ik verzend en ontvang ook al een jaar of 25 veel via post.nl , nog nooit iets fout gegaan.
Maar goed nu ben ik wel klaar met het lezen en reageren de groeten

Goed idee, want ik heb niet de indruk dat we het maffiosie gedrag van Postnl hiermee zullen veranderen.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2015 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van een buurman hoorde ik dat hij ook post kwijt was. Heb dit eerder gehad met gewone post. Vervolgens gaat het weer een tijd goed.Helaas zit er waarchijnlijk weer een bij die slordig is.

ve
door verwijderd - Oct 6, 2015 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag alleen inhoudelijk en in beleefde vorm reageren. Dank alvast!

De redactie

hi
door hilliebillie - Dec 30, 2015 om 08:38
1 Antwoorden / Vragen

Wij hebben een eigen bedrijf, verstuuren(den) veel met postNL.
Laatst een groot pakket naar het buitenland moeten sturen. Ging alleen via postNL helaas. Pakket nooit aangekomen bij de klant. Is in een ander distsict afgeleverd, een heel ander district als waar het heen moest. Wij zijn nu nog steeds in conclaaf met die postNL. maar ze houden de schouders op. tjaaa...moet u het maar verzekerd versturen. En dan was dit al de zoveelste keer. Aan de telefoon vertelde ze dat ze misschien iets doen als meer mensen gaan klagen. Misschien is het een idee om met elkaar een programma aan te schrijven als kassa of radar??? Dit kan toch zo niet langer!!!!