sjefkuh
door sjefkuh Mar 2, 2015 om 18:46
Elektronica & tv

Ziggo behandelt klanten niet gelijk.

Ik heb een SD ontvanger, hiermee kan ik geen HD tv-zenders ontvangen. Sinds de nieuwe zenderindeling kan ik 4 nieuwe zenders niet ontvangen. Op 1 april a.s. komen er nog eens 11 nieuwe zenders bij. Waarschijnlijk kan ik hiervan ook niet alles ontvangen.

Ziggo biedt mij of een nieuwe ontvanger voor 99 € of gratis aan maar dan moet ik minimaal nog één jaar klant blijven van Ziggo.
Nu was de digitale ontvanger van mijn broer kapot en belt voor een nieuwe. Omdat hij zich beklaagde dat klanten die al TV-Extra hebben er geen aanbiedingen zijn kreeg hij een HD-Recorder voor 49 € net zoals nieuwe klanten of klanten die overstappen naar TV-Extra.

Ik geeft dit aan en ik kan alleen maar een normale ontvanger krijgen/kopen. Omdat ik, net als mijn broer, al TV-Extra heb heb ik geen recht op deze aanbieding.
Toch vreemd dat mijn broer dit wel kreeg.

Mag Ziggo haar klanten op verschillende manieren behandelen?

14588 53 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 2, 2015 om 18:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij wel ja. Maar dan maar Ziggo opzeggen, misschien doen ze u wel een leuk aanbod.

tijger1
door tijger1 - Mar 2, 2015 om 18:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of laat uw broer eens voor u bellen, misschien krijgt hij het wel voor elkaar.

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2015 om 19:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sjefkuh,

.....Mag Ziggo haar klanten op verschillende manieren behandelen?.....
Ja, dat moeten ze zelf weten, maar komt natuurlijk vreemd over.
Zou nog maar eens 'aan de bel trekken'. Wie weet.

sjefkuh
door sjefkuh - Mar 2, 2015 om 19:17
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 2 mrt 2015, 19:10]Hallo sjefkuh,

.....Mag Ziggo haar klanten op verschillende manieren behandelen?.....
Ja, dat moeten ze zelf weten, maar komt natuurlijk vreemd over.
Zou nog maar eens 'aan de bel trekken'. Wie weet.

Ik ben al bijna 5 weken bezig. Maar ze blijven voet bij stuk houden. Het is of een gratis nwe ontvanger of voor 99€. Ze zijn al bezig om een ontvanger op te sturen terwijl ik die helemaal niet wil. Mocht idd de ontvanger afgeleverd worden zal ik deze weigeren.

diumenge
door diumenge - Mar 2, 2015 om 19:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is overigens het probleem met een jaarcontract aangaan?

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2015 om 19:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sjefkuh,

......of gratis aan maar dan moet ik minimaal nog één jaar klant blijven van Ziggo......

Was je dan van plan om te veranderen?
Zo niet, blijf je toch gewoon? 'Probleem' opgelost.

sjefkuh
door sjefkuh - Mar 2, 2015 om 19:24
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 2 mrt 2015, 19:19]Wat is overigens het probleem met een jaarcontract aangaan?

Daar is niets mis mee als je het ook wilt. Ik wil dit niet. Nu kan ik eventueel per maand opzeggen. Als ik die gratis ontvanger wil dan kan dat pas over een jaar weer.
Als ik de ontvanger koop heb ik dat probleem niet maar dat kost me wel 99 € terwijl anderen een HDR krijgen voor maar 49 €.

Dit vind ik dus oneerlijk. Ik moet 50 € meer betalen voor een gewone ontvanger.

sjefkuh
door sjefkuh - Mar 2, 2015 om 19:25
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 2 mrt 2015, 19:22]@sjefkuh,

......of gratis aan maar dan moet ik minimaal nog één jaar klant blijven van Ziggo......

Was je dan van plan om te veranderen?
Zo niet, blijf je toch gewoon? 'Probleem' opgelost.

Ik zit er idd over te denken om over te stappen. Voel me niet geheel serieus genomen bij Ziggo.

diumenge
door diumenge - Mar 2, 2015 om 19:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maar overstappen, zit je ook het eerste jaar aan vast, na een jaartje wil je waarschijnlijk graag terug naar Ziggo. Niet dat ik zo'n Ziggo fan ben, maar het is momenteel toch echte beste wat je kan krijgen. Tenzij glasvezel tot de mogelijkheid behoort.

door 1953 - Mar 2, 2015 om 20:07
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja, dat mag ZIGGO zelf bepalen en of je daarmee ook klantenvrienden mee maakt?

Bij ZIGGO kunt straks ook gaan kiezen voor de Horizon - in gebruik zijnde bij de huidige UPC-klanten.

Cookies
door Cookies - Mar 2, 2015 om 20:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er zit een verschil tussen een ontvanger en een recorder. Kans is groot dat die van 49 een ontvanger is en die van 99 een recorder.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 3, 2015 om 11:18
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Kon destijds ook, al langer klant, voor 49 euro een harddiskrecorder kopen, heb dit ook gedaan en kreeg betreurenswaardig de Samsung.

Kan je vertellen dat je daar weinig aan mist, ding zit vol gebreken. Meest ergerlijk is nog dat de HDD met grote regelmaat niet mee opstart.
Zou je dan ook het advies willen geven, om zelf een harddiskrecorder aan te schaffen, wellicht een stuk duurder, maar gegarandeerd beter af.

Verder is de klantenservice van Ziggo inderdaad nogal onbehouwen, echter voor vele is het 'n monopolist en ben je er simpelweg afhankelijk van.

Cookies
door Cookies - Mar 3, 2015 om 11:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=sjefkuh schreef op maandag 2 mrt 2015, 19:17][quote=edrick3 schreef op maandag 2 mrt 2015, 19:10]Hallo sjefkuh,

.....Mag Ziggo haar klanten op verschillende manieren behandelen?.....
Ja, dat moeten ze zelf weten, maar komt natuurlijk vreemd over.
Zou nog maar eens 'aan de bel trekken'. Wie weet.

Ik ben al bijna 5 weken bezig. Maar ze blijven voet bij stuk houden. Het is of een gratis nwe ontvanger of voor 99€. Ze zijn al bezig om een ontvanger op te sturen terwijl ik die helemaal niet wil. Mocht idd de ontvanger afgeleverd worden zal ik deze weigeren.

Je kan natuurlijk zo'n HD ontvanger ook op Marktplaats kopen. Ben je voor 20 euro klaar.

reflecs
door reflecs - Mar 3, 2015 om 12:13
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 3 mrt 2015, 11:45]
Je kan natuurlijk zo'n HD ontvanger ook op Marktplaats kopen. Ben je voor 20 euro klaar.
Goeie tip! Klanten die overgestapt zijn naar een andere aanbieder zetten hem te koop :)
http://www.marktplaats.nl/z/hd-recorder-ziggo.html?query=hd+recorder+ziggo&sortBy=price&sortOrder=increasing.

Cookies
door Cookies - Mar 3, 2015 om 12:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=reflecs schreef op dinsdag 3 mrt 2015, 12:13][quote=carola.83 schreef op dinsdag 3 mrt 2015, 11:45]
Je kan natuurlijk zo'n HD ontvanger ook op Marktplaats kopen. Ben je voor 20 euro klaar.
Goeie tip! Klanten die overgestapt zijn naar een andere aanbieder zetten hem te koop :)
http://www.marktplaats.nl/z/hd-recorder-ziggo.html?query=hd+recorder+ziggo&sortBy=price&sortOrder=increasing.

Je link verwijst naar recorders, die zijn duurder dan alleen een (HD) ontvanger KLIK

sjefkuh
door sjefkuh - Mar 3, 2015 om 12:37
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=reflecs schreef op dinsdag 3 mrt 2015, 12:13][quote=carola.83 schreef op dinsdag 3 mrt 2015, 11:45]
Je kan natuurlijk zo'n HD ontvanger ook op Marktplaats kopen. Ben je voor 20 euro klaar.
Goeie tip! Klanten die overgestapt zijn naar een andere aanbieder zetten hem te koop :)
http://www.marktplaats.nl/z/hd-recorder-ziggo.html?query=hd+recorder+ziggo&sortBy=price&sortOrder=increasing.

Hier betaal ik zo'n 50 € voor een 2de handsje, terwijl ik Ziggo een nwe kan krijgen voor 49 €. Maar ze willen (nog) niet echt meewerken.

reflecs
door reflecs - Mar 3, 2015 om 12:38
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 3 mrt 2015, 12:20]
Je link verwijst naar recorders, die zijn duurder dan alleen een (HD) ontvanger KLIK
Ik begreep, misschien ten onrechte, dat de Ts liever een recorder wil. Keus genoeg in ieder geval.

bestespellen
door bestespellen - Mar 4, 2015 om 11:54
46 Antwoorden / 13 Vragen

Ik zal maar snel op dat aanbod in gaan, vanaf 1 april mag je de decoders gaan huren. Dan ben je zo 5 euro per maand kwijt. Als je al een decoder hebt, hoef je dus niet te huren en dus geen 5€/maand extra te betalen.

dokun
door dokun - Mar 4, 2015 om 12:00
152 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben afgelopen jaar de interactieve HD ontvanger (met harde schijf) gratis gehad (zijn al meer dan 10 jaar klant bij Ziggo). Zelfs 1 gratis en de 2e tegen betaling van slechts €49.

Maar dit was (is) alleen mogelijk als je je contract met 1 jaar verlengt. Ik weer bijna zeker dat dat ook bij uw broer het geval is. Misschien weet hij dat niet. Hij kan dat nakijken op de Ziggo website.

Ik vind het niet meer dan normaal dat je als je een gratis HD ontvanger krijgt je minimaal nog 1 jaar klant moet blijven. Want waarom zouden ze je die ontvanger gratis gaan geven als je na 1 maand gaat opstappen...?

Ik vind het niet helemaal redelijk van u dat u de HD ontvanger gratis wilt krijgen zonder u voor nog 1 jaar te verbinden aan Ziggo.

thea1956
door thea1956 - Mar 4, 2015 om 12:11
16 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hadden hetzelfde, kort geleden wilden mijn buren een kastje het oude was niet kapot maar voor €49,00 en de vraag of ze dan nog een jaar lid wilde blijven kwam het kastje binnen 3 dagen.
Wij wilden het zelfde maar de man aan de telefoon wilde hem ons alleen maar duurder verkopen.Na vermeld te hebben dat wij dit een oneerlijke zaak vonden en dan maar over zouden stappen naar KPN moest er ineens overlegt worden aan de andere kant van de lijn.En toen kon het ineens.
En hoera na drie dagen was ons nieuwe kastje in huis.Vreemde gang van zaken!

rberkers
door rberkers - Mar 4, 2015 om 12:20
17 Antwoorden / 0 Vragen

Eerlijk gezegd begrijp ik het hele probleem niet.

Ziggo is geen liefdadigheids-vereniging. Als zij iets weg geven (een gratis ontvanger) dan willen zij zeker weten dat er inkomsten tegenover staan, dus een jaarcontract. Niets vreemds aan lijkt mij.

rberkers
door rberkers - Mar 4, 2015 om 12:24
17 Antwoorden / 0 Vragen

En het is heel erg afhankelijk wat voor een pakket je hebt.... Ik heb een alles in 1 pakket, daardoor werd mijn kapotte internet modem gratis vervangen. Bij de andere (kleinere) pakketten is dat niet het geval.

dr
door dragstar - Mar 4, 2015 om 12:35
35 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zit al heel wat jaartjes bij Ziggo en heb de nodige technische problemen ondervonden met o.a. de internet verbinding.

Ziggo heeft mij altijd zeer correct te woord gestaan en zelf menigmaal een nieuw modem toegestuurd.

Met de tv heb ik eigenlijk nooit problemen gehad, ik heb 2x Samsungtuner met HDD en Blueray speler die ik in het verleden zelf bij Mediamarkt heb gekocht voor €398,00 per stuk, ze werken gewoon fantastisch.

Over de service van Ziggo heb ik echt alleen lovende woorden ze zijnnaar mij toe altijd vriendelijk geweest.

Het is dan ook vaak zo dat als men zich onbeschoft opsteld dan kan men ook bijna verwachten dat er aan de andere kant van de lijn ook een mens zit die ook kortaf zal reageren.

Cookies
door Cookies - Mar 4, 2015 om 12:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=sjefkuh schreef op dinsdag 3 mrt 2015, 12:37][quote=reflecs schreef op dinsdag 3 mrt 2015, 12:13][quote=carola.83 schreef op dinsdag 3 mrt 2015, 11:45]
Je kan natuurlijk zo'n HD ontvanger ook op Marktplaats kopen. Ben je voor 20 euro klaar.
Goeie tip! Klanten die overgestapt zijn naar een andere aanbieder zetten hem te koop :)
http://www.marktplaats.nl/z/hd-recorder-ziggo.html?query=hd+recorder+ziggo&sortBy=price&sortOrder=increasing.

Hier betaal ik zo'n 50 € voor een 2de handsje, terwijl ik Ziggo een nwe kan krijgen voor 49 €. Maar ze willen (nog) niet echt meewerken.

Die van rond de 50,- euro op MP zijn recorders! Een ontvanger op MP vind je voor 20 euro! Je begrijpt blijkbaar het verschil niet tussen een ontvanger en een recorder.

Bovendien is het een illusie te denken dat je bij Ziggo een nieuwe krijgt! Dat is gewoon een refurbished exemplaar.

he
door hensbroek - Mar 4, 2015 om 13:22
8 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een harddisc recorder overneemt, is hij meestal alleen geschikt voor analoge tv en niet voor digitale ontvangst dacht ik

gerardk
door gerardk - Mar 4, 2015 om 13:30
175 Antwoorden / 8 Vragen

De overname van Ziggo door de eigenaar van UPC is weer eens de blunder gemaakt om zoals we al aan konden zien komen gezien de enorme hoeveelheid klachten die op het internet te vinden zijn over UPC om het financiële gewin boven het belang van de klanten te stellen waardoor de Ziggo klanten nu met een kabelaansluiting zitten die voor een groot deel niet meer naar behoren functioneert. Voor mij is het over met Ziggo als niet binnen de maand waarin ze nog aan blijven rommelen zoals ze zelf vertellen er niets bruikbaars uit komt en ga dan beslist over naar een alles-in-een abo bij een provider waar ik meer vertrouwen in heb.

sjefkuh
door sjefkuh - Mar 4, 2015 om 13:31
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=hensbroek schreef op woensdag 4 mrt 2015, 13:22]Als je een harddisc recorder overneemt, is hij meestal alleen geschikt voor analoge tv en niet voor digitale ontvangst dacht ik

HD staat hier niet voor Hard Disc maar voor High Definition

sjefkuh
door sjefkuh - Mar 4, 2015 om 13:40
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=dokun schreef op woensdag 4 mrt 2015, 12:00]Ook wij hebben afgelopen jaar de interactieve HD ontvanger (met harde schijf) gratis gehad (zijn al meer dan 10 jaar klant bij Ziggo). Zelfs 1 gratis en de 2e tegen betaling van slechts €49.

Maar dit was (is) alleen mogelijk als je je contract met 1 jaar verlengt. Ik weer bijna zeker dat dat ook bij uw broer het geval is. Misschien weet hij dat niet. Hij kan dat nakijken op de Ziggo website.

Ik vind het niet meer dan normaal dat je als je een gratis HD ontvanger krijgt je minimaal nog 1 jaar klant moet blijven. Want waarom zouden ze je die ontvanger gratis gaan geven als je na 1 maand gaat opstappen...?

Ik vind het niet helemaal redelijk van u dat u de HD ontvanger gratis wilt krijgen zonder u voor nog 1 jaar te verbinden aan Ziggo.

Het gaat er mij niet om dat ik nog een jaar bij Ziggo moet blijven. Maar als er klanten zijn die het aanbod krijgen om een jaar langer bij Ziggo te blijven door een HDR te nemen voor 49€ dan moet dit gelden voor alle klanten.

Ziggo zegt nu dat dat alleen kan als je van TV Plus naar TV Extra gaat. Mijn broer had ook al TV Extra en kon toch, na lang zeuren, de HDR voor 49€ krijgen. Ik weeg bijna 1 ons door het zeuren en ik krijg het niet. Ik krijg alleen een gratis HD ontvanger voor één jaar extra.
Ook kon ik geen HDR krijgen omdat ik al een aanbod had geaccepteerd. Ik had trouwens weinig keuzes. Maar heb de ontvanger niet geaccepteerd toen PostNL aan de deur stond. Dus ik heb het geannuleerd en nu, volgens eigen zeggen van Ziggo, zou ik wel de HDR voor 49€ krijgen. Maar of ze zich ook aan hun woord houden???

he
door henkjlammers - Mar 4, 2015 om 13:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

Voor iedereen met problemen, begin eens met de aansluitdoos in de muur te vervangen. Al deze dozen in woningen zijn nog van het type analoge doorgifte. Voor Ziggo en UPC klanten; Kijk op de site van UPC, onder meest gezocht, accessoires shop (Cable Home), aansluitdozen , meer informatie; bestel 1 (TRAS-2000KK) TV/R aansluitdoos op- of inbouw. Heb je meerdere TV's thuis bestel er dan meer. Deze doos laat zo wie zo meer zenders door. En de ontvangst is beter.
In je huidige kontrakt zitten zenders die je moet krijgen en die komen niet door bij de analoge doos. Je betaalt voor iets en je krijgt het niet. Als je dit gedaan hebt kun je verder met analyseren van problemen. Versterker er tussen, splitters verwijderen etc. Juiste bekabeling( vaak dure) zijn ook veel beter.

N.B. Ik heb geen aandelen van UPC of Ziggo. Op deze manier heb ik wel veel klachten verholpen bij vrienden en kennissen

phillipus
door phillipus - Mar 4, 2015 om 13:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hier niets anders dan lof over Ziggo en we zijn er al vanaf het Casema-tijdperk bij. Alles-in-1 Extra, dus zowel internet, radio/televisie en telefonie. Downloadsnelheid wordt altijd gehaald (nu 200 Mbit/sec), Radio/televisie probleemloos en al helemaal na de laatste revisie, waarbij het opnieuw instellen binnen 5 minuten was voltooid. Alle zenders geven een prima beeld op de plasma-tv en al helemaal de HD-zenders. Ook hier een interactieve ontvanger opgevraagd en gekregen voor € 49 bij een verbintenis van een jaar, maar dat waren we sowieso al van plan. Bij deze ontvanger had je geen keuze tussen Humax of Samsung en het werd een Samsung. Maar hier is niets mis mee en alles werkt correct. De oude Humax-ontvanger is naar de slaapkamer verhuisd, waar hij op een 2e tv is aangesloten. Merkwaardig daarbij is dat de ontvanger ook gewoon werkt zonder smartcard! De opmerking over nieuwe contactdozen en bekabeling is juist en is ook hier toegepast. Bellen met Ziggo (1200) levert ook nooit problemen op en je wordt zo goed mogelijk geholpen door de helpdesk. Kortom, hier totaal geen problemen met Ziggo en we hebben er toch echt geen aandelen in...

ro
door roelfien 65 - Mar 4, 2015 om 13:49
29 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad mijn vriendin kreeg gratis een Humax kastje terwijl ze al lid was en ik kon er naar fluiten.
Ik kon er wel een krijgen maar dan moest ik de duurdere abonnement nemen terwijl ik alles ineen plus had

he
door henkjlammers - Mar 4, 2015 om 14:13
3 Antwoorden / 0 Vragen

Phillipus, blij om te horen dat het bij jou ook zo goed heeft uitgepakt met een nieuwe (digitale) aansluitdoos. Opmerkelijk is dat je hier noch UPC noch Ziggo over hoort. Ik weet wel hoe het komt; een monteur van UPC heeft verklapt dat elke aansluiting recht heeft op 1 TRAS-2000KK maar ja als ze dat aan de grote klok gaan hangen en elke aansluiting begint erover dat is dan tig dozen x 18,49 incl. porto kosten. Ik heb ze altijd , ook voor kennissen, gratis gekregen, dat wil zeggen het geld werd verrekend. De meeste klanten weten nog steeds niet wat hun overkomt als ze de doos vervangen.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 4, 2015 om 19:32
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=phillipus schreef op woensdag 4 mrt 2015, 13:46]Bellen met Ziggo (1200) levert ook nooit problemen op en je wordt zo goed mogelijk geholpen door de helpdesk.
Klopt, echter gaat het dan om een vraag die gewoon al te lezen was op ziggo.nl.

frits
door frits - Mar 4, 2015 om 19:43
146 Antwoorden / 5 Vragen

Ik was altijd fel tegen ZIGGO tot dat ik 2 jaar geleden overstapte naar hun, en ben nu ZEER tevreden perfecte tv ontvangst, Telefonie uitstekend, en Internet subliem hoge download snelheden en een kundige en behulpzame ev begeleiding.
Kennissen hebben glas vezel met zeer veel doffe ellende wat TV en internet betreft en een schamel aanbod van zenders vooral de plaatselijke.

phillipus
door phillipus - Mar 4, 2015 om 20:24
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 4 mrt 2015, 19:32][quote=phillipus schreef op woensdag 4 mrt 2015, 13:46]Bellen met Ziggo (1200) levert ook nooit problemen op en je wordt zo goed mogelijk geholpen door de helpdesk.
Klopt, echter gaat het dan om een vraag die gewoon al te lezen was op ziggo.nl.

Bepaald niet, want het ging meestal over zaken waarover 'nagedacht' moest worden!

jo
door joentje1978 - Mar 5, 2015 om 00:00
367 Antwoorden / 6 Vragen

Zo te zien wisselende berichten over de klant tevredenheid.

Ben zelf 15 jaar klant bij Ziggo en ben 12 jaar geabonneerd geweest op het allerhoogste pakket (power-pakket) en heb daar al die jaren genoeg geld voor betaald.

Omdat ik de toegezegde internetsnelheden niet haalde en ik vermoedde dat de combinatie modem/router niet goed werkte heb ik gevraagd of ik een modem kon krijgen met ingebouwde router.
Dat kon niet, mijn huidige modem moest de snelheid makkelijk aan kunnen.
Mijn buurvrouw die nieuwe Ziggo-klant was en het allerschraalste pakket genomen had kreeg wel zo'n modem/router.

Maand geleden Ziggo eens gemaild met de vraag voor welke prijs ze mij een HD-recorder konden leveren, heb een aanbod gehad van 49,00 EURO.
Aan de ene kant wel een redelijke prijs gezien deze elders 219,00 EURO kost maar aan de andere kant jammer dat ze het apparaat niet kosteloos aangeboden hebben gezien ik al 15 jaar klant ben en een nieuwe klant dat ding wel voor niks krijgt.
Ook werd mijn maandelijkse contract omgezet naar een 12 maanden-contract, net zoals bij nieuwe klanten.

Als ik dan hierboven lees dat er bestaande klanten zijn die de HD-recorder wel kosteloos gekregen hebben dan vind ik het maar raar dat ze andere klanten er wel voor laten betalen.

door 1953 - Mar 5, 2015 om 03:23
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 00:00]Zo te zien wisselende berichten over de klant tevredenheid.

Ben zelf 15 jaar klant bij Ziggo en ben 12 jaar geabonneerd geweest op het allerhoogste pakket (power-pakket) en heb daar al die jaren genoeg geld voor betaald.

Omdat ik de toegezegde internetsnelheden niet haalde en ik vermoedde dat de combinatie modem/router niet goed werkte heb ik gevraagd of ik een modem kon krijgen met ingebouwde router.
Dat kon niet, mijn huidige modem moest de snelheid makkelijk aan kunnen.
Mijn buurvrouw die nieuwe Ziggo-klant was en het allerschraalste pakket genomen had kreeg wel zo'n modem/router.

Maand geleden Ziggo eens gemaild met de vraag voor welke prijs ze mij een HD-recorder konden leveren, heb een aanbod gehad van 49,00 EURO.
Aan de ene kant wel een redelijke prijs gezien deze elders 219,00 EURO kost maar aan de andere kant jammer dat ze het apparaat niet kosteloos aangeboden hebben gezien ik al 15 jaar klant ben en een nieuwe klant dat ding wel voor niks krijgt.
Ook werd mijn maandelijkse contract omgezet naar een 12 maanden-contract, net zoals bij nieuwe klanten.

Als ik dan hierboven lees dat er bestaande klanten zijn die de HD-recorder wel kosteloos gekregen hebben dan vind ik het maar raar dat ze andere klanten er wel voor laten betalen.

Ligt eraan welk modem u van ZIGGO heeft? Reset van de modem, 1 minuut de stekker eruit!

Vorige week mijn modem UBEE 3200 gereset, warempel de snelheid was verhoogd van 90/9 naar 120/12 (en meer zelfs) UTP 5E bekabeld (15 meter) - ZIGGO alles-in-1-Plus!

phillipus
door phillipus - Mar 5, 2015 om 11:40
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 00:00]Zo te zien wisselende berichten over de klant tevredenheid.

Ben zelf 15 jaar klant bij Ziggo en ben 12 jaar geabonneerd geweest op het allerhoogste pakket (power-pakket) en heb daar al die jaren genoeg geld voor betaald.

Omdat ik de toegezegde internetsnelheden niet haalde en ik vermoedde dat de combinatie modem/router niet goed werkte heb ik gevraagd of ik een modem kon krijgen met ingebouwde router.
Dat kon niet, mijn huidige modem moest de snelheid makkelijk aan kunnen.
Mijn buurvrouw die nieuwe Ziggo-klant was en het allerschraalste pakket genomen had kreeg wel zo'n modem/router.

Maand geleden Ziggo eens gemaild met de vraag voor welke prijs ze mij een HD-recorder konden leveren, heb een aanbod gehad van 49,00 EURO.
Aan de ene kant wel een redelijke prijs gezien deze elders 219,00 EURO kost maar aan de andere kant jammer dat ze het apparaat niet kosteloos aangeboden hebben gezien ik al 15 jaar klant ben en een nieuwe klant dat ding wel voor niks krijgt.
Ook werd mijn maandelijkse contract omgezet naar een 12 maanden-contract, net zoals bij nieuwe klanten.

Als ik dan hierboven lees dat er bestaande klanten zijn die de HD-recorder wel kosteloos gekregen hebben dan vind ik het maar raar dat ze andere klanten er wel voor laten betalen.

Standaardprocedure om bestaande klanten € 49 te laten betalen voor een HD-recorder van € 199. Heb ik toch ook moeten doen na tig jaren abonnement. Waarom dan een uitzonderingspositie. En met een jaarcontract is toch niks mis mee...

thea1956
door thea1956 - Mar 5, 2015 om 12:11
16 Antwoorden / 0 Vragen

Phillipus,
Standaardprocedure om bestaande klanten € 49 te laten betalen voor een HD-recorder van € 199. Heb ik toch ook moeten doen na tig jaren abonnement. Waarom dan een uitzonderingspositie. En met een jaarcontract is toch niks mis mee...

quote

Zo standaardprocedure blijkt dat dus niet te zijn Al meer dan 20 jaar klant bij ziggo (voorheen casema)
maar moeten kletsen als brugman om voor € 49,00 de recorder te kopen.Er is dus duidelijk geen regel waar naar gehandeld wordt.Hij zou ons €99,00 gaan kosten maar na aandringen van onze kant en de mededeling dat we dan naar kpn zouden overstappen kon het ineens wel.Onze naaste buren hadden hem een paar dagen ervoor ook voor € 49,00 gekregen.

adriaan2
door adriaan2 - Mar 5, 2015 om 19:08
104 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo als tv/radio provider bevalt mij prima. Financieel en beloven heb ik slechte ervaringen met ze. Om verder onafhankelijk te blijven heb ik gewoon mijn HD recorders in de winkel gekocht. Gelukkig nog niet gebeurd, maar wat doe als het apparaat stuk gaat binnen de garantietijd. Het lijkt mij dat je bij Ziggo/UPC aan de " hangman " bent overgeleverd. Koop je de HD ontvangers in de winkel is dat geen probleem. Voor de rest is het een pulp provider. De enigste zenders die nog grote muziekshows geven zijn de France 2 en Rai Uno gaan er af en worden vervangen door een paar goedkope pulpzenders.

jo
door joentje1978 - Mar 6, 2015 om 12:52
367 Antwoorden / 6 Vragen

Ligt eraan welk modem u van ZIGGO heeft? Reset van de modem, 1 minuut de stekker eruit!

Vorige week mijn modem UBEE 3200 gereset, warempel de snelheid was verhoogd van 90/9 naar 120/12 (en meer zelfs) UTP 5E bekabeld (15 meter) - ZIGGO alles-in-1-Plus!

En u denkt dat ik zelf nog nooit op het idee gekomen ben om dat te doen?
Dat is wel het allereerste wat ik gedaan heb.

jo
door joentje1978 - Mar 6, 2015 om 12:59
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=phillipus schreef op donderdag 5 mrt 2015, 11:40][quote=joentje1978 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 00:00]Zo te zien wisselende berichten over de klant tevredenheid.

Ben zelf 15 jaar klant bij Ziggo en ben 12 jaar geabonneerd geweest op het allerhoogste pakket (power-pakket) en heb daar al die jaren genoeg geld voor betaald.

Omdat ik de toegezegde internetsnelheden niet haalde en ik vermoedde dat de combinatie modem/router niet goed werkte heb ik gevraagd of ik een modem kon krijgen met ingebouwde router.
Dat kon niet, mijn huidige modem moest de snelheid makkelijk aan kunnen.
Mijn buurvrouw die nieuwe Ziggo-klant was en het allerschraalste pakket genomen had kreeg wel zo'n modem/router.

Maand geleden Ziggo eens gemaild met de vraag voor welke prijs ze mij een HD-recorder konden leveren, heb een aanbod gehad van 49,00 EURO.
Aan de ene kant wel een redelijke prijs gezien deze elders 219,00 EURO kost maar aan de andere kant jammer dat ze het apparaat niet kosteloos aangeboden hebben gezien ik al 15 jaar klant ben en een nieuwe klant dat ding wel voor niks krijgt.
Ook werd mijn maandelijkse contract omgezet naar een 12 maanden-contract, net zoals bij nieuwe klanten.

Als ik dan hierboven lees dat er bestaande klanten zijn die de HD-recorder wel kosteloos gekregen hebben dan vind ik het maar raar dat ze andere klanten er wel voor laten betalen.

Standaardprocedure om bestaande klanten € 49 te laten betalen voor een HD-recorder van € 199. Heb ik toch ook moeten doen na tig jaren abonnement. Waarom dan een uitzonderingspositie. En met een jaarcontract is toch niks mis mee...

Als ik hier lees dat er bestaande klanten zijn die de HD-recorder kosteloos gehad hebben dan vind ik het een raar verhaal dat er ook bestaande klanten zijn die ervoor hebben moeten betalen.

En als ze nieuwe klanten zo'n HD-recorder kosteloos kunnen aanbieden waarom niet aan een bestaande klant?

alk
door alk - Mar 7, 2015 om 10:21
86 Antwoorden / 9 Vragen

@sjefkuh,

Het probleem ligt niet bij Ziggo, maar bij jezelf.
Als je beleefd bent, je verhaal op een samenhangende en op een met argumenten onderbouwde manier weet te brengen dan kan jij, net als iedereen, voor 49 euro een HD recorder (pvr) kopen.
De enige restrictie is je bestaande abonnement met 1 jaar te verlengen.
Ik heb op deze manier een Humax 5200C voor mij, mijn dochter en een vriend besteld.
Mijn broer kan zijn verhaal niet goed overbrengen en kreeg het niet voor elkaar. Nadat ik hem in detail had verteld wat hij wel en niet moet zeggen, lukte het hem de 2e keer wel.

Met ongeveer 10 minuten bellen moet het te regelen zijn.

alk
door alk - Mar 7, 2015 om 10:30
86 Antwoorden / 9 Vragen

joentje1978, vrijdag 6 mrt 2015, 12:59

Klanten met het alles in 1 basispakket betalen 49 euro. De klanten met het alles in 1 pluspakket en het alles in 1 extrapakket krijgen hem gratis.

thea1956
door thea1956 - Mar 7, 2015 om 10:45
16 Antwoorden / 0 Vragen

joentje1978, vrijdag 6 mrt 2015, 12:59

Klanten met het alles in 1 basispakket betalen 49 euro. De klanten met het alles in 1 pluspakket en het alles in 1 extrapakket krijgen hem gratis.

Dat is niet waar wij hebben het alles in een pluspakket maar konden pas na veel aandringen de recorder krijgen voor €49,00.En dan nu hier even komen vertellen dat het aan de klant ligt en dat iemand niet weet hoe hij het op de juiste manier moet vragen is een lachertje.Er is gewoon geen eenduidige regel ze doen maar wat bij ziggo.Heeft niets met beleefdheid te maken.Als ze voor iedereen een duidelijke boodschap hebben en ze houden zich daaraan is er niets aan de hand.Maar niet de een met hetzelfde abbonnement hem gratis geven, en aan de ander eerst €99,00 vragen.En dat met gods gratie verlagen naar €49,00.

jo
door joentje1978 - Mar 7, 2015 om 12:16
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=alk schreef op zaterdag 7 mrt 2015, 10:30]joentje1978, vrijdag 6 mrt 2015, 12:59

Klanten met het alles in 1 basispakket betalen 49 euro. De klanten met het alles in 1 pluspakket en het alles in 1 extrapakket krijgen hem gratis.

Ik heb van de 15 jaar dat ik abonnee ben 13 jaar het extra-pakket gehad en ben een ca. 1 jaar geleden een pakket lager gegaan naar het pluspakket.

toinq63
door toinq63 - Mar 15, 2015 om 12:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo geeft gewoon geen antwoord op vragen! Ik ben bij hen in de Ziggo shop geweest en ik heb tal van keren op hun website om vragen oplossingen gevraagd, maar ze reageren niet of ze kunnen niet reageren of wat ik denk, dat als je niet iets bij ze afneemt of opnieuw iets besteld, dat je dan verder niets kan verwachten aan service!

Het betreft voor mij, dat ik een Hisense 3D 4K Tv heb en ik wil de C+-module gebruiken. Daar doen ze niets aan omdat het niet in hun lijn ligt om voor meerdere merken de moeite te nemen, dat dit gaat werken met die C+-module voor de Hisense TV`s, wat toch een erge grote producent wereldwijd van o.a. TV`s is. Jammer, want ik denk er nu aan om over te stappen naar een andere provider. En dan zullen familie en vrienden gaan volgen, omdat die altijd van mijn hulp gebruik maken met dit soort problemen.

Verder is Ziggo onlangs over gegaan met de digitale signalen voor TV op een andere frequentie te zetten en sinds dien functioneert de EPG (Elektronische Programma Gids) heel slecht, deels of helemaal niet!
En als er dan wel wat doorkomt op de EPG, dan gaat dat niet verder dan een uur in het vooruitzicht op wat er op TV kanalen komen gaat. Vroeger/voorheen kon je meer dan 24 uur verder kijken en met een digitale-recorder programma ruim van te voren in programmeren.
Hier komt Ziggo ook alweer met zo`n waardeloos advies, alsof het allemaal aan je zelf ligt.
De arrogantie van een grote provider zijn en niet naar je klanten luisteren, kan je ook schaden en dat begrijpen ze niet of hebben er van wege de grote getallen er gewoon geen boodschap aan. Menig bedrijf is daar aan kapot gegaan!

Ik hoop dat ZIGGO zo wijs is om goed naar problemen te luisteren en vooral problemen op te lossen. Een zeer ontevreden klant op dit moment ben ik van Ziggo! toinq63.

sjefkuh
door sjefkuh - Mar 15, 2015 om 12:13
13 Antwoorden / 2 Vragen

Omdat ik de HD ontvanger niet wilde heb ik deze op verzoek van Ziggo geweigerd. We zouden samen naar een oplossing zoeken omdat ik graag de HD recorder wilde. Na de ontvanger geweigerd te hebben besloot Ziggo, zonder overleg, de recorder naar mij te sturen liet men mij weten via Twitter. Maar toen ik vroeg onder welke voorwaarden bleek dat ik de recorder kon huren. Hiermee ben ik niet akkoord gegaan en de recorder is geannuleerd.

Als ik dit had geweten dan had ik de ontvanger niet geweigerd. Om toch de HD zenders te kunnen ontvangen besloot ik om toch de ontvanger maar te nemen. Deze actie was echter niet meer mogelijk voor mij. Op zich al vreemd omdat het ter vervanging is van de oude SD ontvanger.
Later werd gezegd dat de ontvanger niet meer beschikbaar is. Ook vreemd.... andere klanten krijgen het nog wel.
Dan maar akkoord gaan met de voorwaarden voor de HD recorder. Maar ook deze komt niet meer mijn kant op.

Ik heb een alles-ineen pakket waar onder ook interactieve tv valt (on demand etc etc). Maar met een SD ontvanger gaat dat niet lukken. Omdat ik dus geen HD zenders kan ontvangen op mijn SD ontvanger heb ik sowieso een interactieve HD ontvanger nodig. Maar Ziggo weigert mij die een te geven! Maar mijn contract is wel met één jaar verlengd!

zoekster
door zoekster - Mar 15, 2015 om 13:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Maar als u een jaar langer zou blijven, dan zou u toch gratis die ontvanger krijgen?

Het komt op mij over dat u op de slechtst mogelijke deal bent uitgekomen.

sjefkuh
door sjefkuh - Mar 15, 2015 om 15:09
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 15 mrt 2015, 13:42]Maar als u een jaar langer zou blijven, dan zou u toch gratis die ontvanger krijgen?

Het komt op mij over dat u op de slechtst mogelijke deal bent uitgekomen.

Ik zou sowieso minimaal een jaar langer klant blijven. Of ik nu de HD ontvanger wil of voor €49 de HD recorder.
Ik heb een vermoeden waarom ze mij nu geen ontvanger of recorder willen sturen. Vanaf april moet je beide apparaten gaan huren. Dit kan een bedrag zijn van €5 p/m.

En dat betekent dat ze de regels en voorwaarden van UPC gaan hanteren.

zoekster
door zoekster - Mar 15, 2015 om 15:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat is dan in tegenspraak met een eerdere uitlating van je:

Ik wil dit niet. Nu kan ik eventueel per maand opzeggen. Als ik die gratis ontvanger wil dan kan dat pas over een jaar weer.

Of was dat maar een flauwekul uitspraak van je?

sjefkuh
door sjefkuh - Mar 15, 2015 om 15:55
13 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 15 mrt 2015, 15:45]Dat is dan in tegenspraak met een eerdere uitlating van je:

Ik wil dit niet. Nu kan ik eventueel per maand opzeggen. Als ik die gratis ontvanger wil dan kan dat pas over een jaar weer.

Of was dat maar een flauwekul uitspraak van je?

Mss beter om heel de reactie te quoten en/of beter lezen. Nu ruk je mijn woorden zo een beetje uit hun verband.

zoekster
door zoekster - Mar 15, 2015 om 16:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=sjefkuh schreef op maandag 2 mrt 2015, 19:24][quote=diumenge schreef op maandag 2 mrt 2015, 19:19]Wat is overigens het probleem met een jaarcontract aangaan?

Daar is niets mis mee als je het ook wilt. Ik wil dit niet. Nu kan ik eventueel per maand opzeggen. Als ik die gratis ontvanger wil dan kan dat pas over een jaar weer.
Als ik de ontvanger koop heb ik dat probleem niet maar dat kost me wel 99 € terwijl anderen een HDR krijgen voor maar 49 €.

Dit vind ik dus oneerlijk. Ik moet 50 € meer betalen voor een gewone ontvanger.
Oké, hier de volledige uitspraak.

Blijf ik het niet begrijpen waarom je toen zei dat je geen jaarcontract aan wilde gaan en het nu toch gedaan hebt. (en ook nog eens de gratis HDR misloopt)